- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ona ta kvalita nezáleží jenom na bitrate. Rozdíl v kvalitě byl značný i podle použitého kompresoru. Většina z nich ořezávala výšky a basy, asi aby si ulehčily práci. Nejkvalitnější kompresor byl samozřejmě ten originál od Fraunhofera, pak byla dostupná řada jiných, mezi nimi i nějaké freewary a podobně, jako Xing. Rozdíl v komprimaci při stejném bitrate byl ohromný. Kupodivu skoro stejné kvality jako originál dosahoval open sourcový projekt 8hz-mp3, který později Fraunhoferův institut přinutil stáhnout. (Naštěstí jsem si tenkrát ty zdrojáky stáhnul a dobře uschoval )
Na enkodéru samozřejmě záleží, ale pokud vím, tak nejlepší výsledky dává právě LAME, hlavně co se týče VBR komprese. Nechápu, proč by měl "samozřejmě" nejlepší výsledky dávat originál, leckde už přece open source řešení předstihlo původní implementaci, navíc LAME je vyvíjen mnohem déle (a původně vycházel právě z 8hz-mp3).
Pro otestování nakolik je slyšitelný rozdíl mezi bezztátovým wav, mp3 128kbps a mp3 320kbps doporučuju malý test na stránce (6 ukázek v různých kvalitách a stačí zašktnout ten o kterém se domníváte že je v nejlepší kvalitě) - http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality
Rád si to vyzkouším, ale přesně tohle je ukázka testu který je nesprávný. Jen velmi malé procento lidí je schopné rozeznat rozdíl u skladeb které nikdy neslyšeli, natož u těch které se jim hnusí už třeba jen žánrově
pod 128 kbit skutečně již i laik může zacyhtit nějakou degradaci zvuku, pro kvalitní poslech při kvalitním hardwaru je dobré mít hudbu v 320 kbit, což je dnes takový nepsaný standard pro singly, alba... ale samozřejmě jde koupit/stáhnout alba i ve FLAC, kde jedna skladba má řádově stovky MB, ale víc, že tam hraje vše.
Jinak u většinu lidí rozhoduje o kvalitě poslechu spíš použitý zesilovač/zvuková karta a sluchátka/bedny. Takž než křečovitě řešit abych měl všech svých 50 tisíc písniček ve FLAC kvalitě, tak je lepší zaměřit se na kvalitní hardware a pak stačí i mnohem "obyčejnější" bitrate.
S posledním odstavcem hrubě nesouhlasim. Právě naopak čím kvalitnější železo tím lepší zdroj je třeba použít.
Empétrojka je nejlepší vynález v audio oboru od doby fonografu. Díky
Zabijákem hudby není MP3, ale CD na kterém je kvalita již redukována (audiofilové stále kupují klasické desky) a pak OSA a jiné společnosti díky kterým se hudba nesmí volně šířit.
Zabijákem není ono CD ale samotní posluchači kterým tahle kvalita stačí. A ona jim stačí i ta MP3, protože kolega v práci říkal...
I kdyz jsou disky TB, tak stejne je velikost dulezita, protoze ted uz "vsechno" lita po siti a tam se velikost stale pocita. Stejne tak jako je pouzitelnejsi pro vetsinu pripadu jpeg nez tiff.
Vyjma mobilního připojení mne vyšší velikost bezztrátové komprese nijak neomezuje.
Zase jeden z tech, co si tahaji svuj analogovy gramofon do metra a tramvaje?
Osobně bych dvacetileté narozeniny empétrojky, mnohokrát usvědčeného vraha kvality reprodukce, neslavil. Rád oslavím dvacáté výročí jeho pohřbu.
Ale no tak... mp3 je pořád k užitku právě tam, kde kvalita reprodukce není až tak důležitá, a šetří místo a hlavně čas stažení. Když si chci poslechnout pro mě novou kapelu na ulici nebo v autě, tak VBR 320 kbps naprosto postačuje, aniž bych se cítil nějak zvlášť ochuzen. No a muziku, která se mi opravdu líbí si ukládám ve flac.