- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem už 6 let u RB. Přihlášení je autorizováno přes SMS klíč, stejně jako každá operace. Do mailu mi nikdy nic nepřišlo a xichtoknížku nemám. A jsem v klidu.
No pěkný. Hlavně, že řada velkých bank zrušila (či existenci služby téměř "utajuje") z důvodu "nemodernosti" velmi bezpečný, přístup k transakcím pomocí tzv. gsm bankingu. Služba sice umí/uměla "jen" prohlížet obraty na účtu, zůstatky, provádět jednorázové transakce, zadávat a rušit trvalé příkazy a inkasa, zato však nevyžaduje internetové připojení, smartphone ani nic dalšího. Zabilo jí, že je sice bezpečná a spolehlivá, odolná vůči útokům a funkční na téměř jakémkoli přístroji, nicméně není tak skvěle barevná, nedají se do ní vkládat reklamy a podobně, což samozřejmě pologramotným marketérúm v bankách nejspíš vadilo. Stejně tak to, že uživatel mohl mít v jednom menu v mobilu ovládání účtů až u 10 bank současně a při výměně telefonu nemusel dělat vůbec nic (vše bylo bezpečně "zamčené na SIM kartě).
Přijde mi to jako škoda, zvláště když ČR byla ve využívání této technologie světovým lídrem.
Pro zájemce o více info pěkný souhrn zde: http://www.mesec.cz/clanky/mobilni-bankovnictvi-bude-pohodlne-ale-mene-bezpecne/
Hlavně že třeba mBank propojuje svoje IB s Facebookem
Byl jsem u mBanky. Perfektní přehledné internetové bankovnictví. Pak nějaký kreativní ajťáci předělali stránky tak, že stránka byla plná reklamních bannerů a jiných hloupostí a doklikat se toho podstatného bylo o nervy. Včetně nové a určitě důležité funkce přímého vstupu pro KSICHTOKNIHU. Nezjišťoval jsem jak to funguje a když mi tahle úprava bankovnictví ještě navíc smazala a rozházela předdefinované platby, tak jsem mBanku po šesti letech opustil.
A navíc ta komunikace s jejich helplinkou, když máte nějaký problém, to je taky tragédie sama o sobě. Odpovídají buď poláci nebo slováci v jejich rodné řeči a co hůř, odpovídají předvolenými nicneříkajícími odpověďmi. Takže něčeho se tam dobrat je zhola nemožné, nebo tak náročné, že to stejně vzdáte....
Adresni radek, tedy url je zaklad. To se da ulehcit tim ,ze do banky chodis pres vlastni zalozku v prohlizeci. To zaprve.
Za druhe nikdy nezadavejte login pokud nejni stranka https. To Te sice neochrani pokud by podstrcena url byla https (proc nemeli hakeri https?), ale nutne login tak jako tak posilat sifrovane https…
to me jednou takhle volali az z Emériky. Jen tak 4fun jsem se zaregistroval do losovacky o zelenou kartu a za pul roku telefon a ze me vybrali do slosovani, ale aby me tam zaradili, tak potrebuji cislo karty, expiracni dobu a ty tri(ctyri) cisla zezadu karty :)
Ja mam u GEmoney funkci, že mi ještě každou platbu přes internet ověřujou přes SMS. 3D secure.
Při čtení nadpisu jsem si vzpomněl na mBank, která sama v IB vybízí klienty k posílání peněz lidem z facebooku jako jednu z nových "cool features".
Kromě Air Bank mi to přišlo snad ze všech bank. Navíc začíná chodit i Bank of America.
Kvalita fotogalerie nic moc. Obrázek nejde zvětšit a adresní řádek na ni nečitelný.