Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybuchlé kolo zapálilo nádrž a concorde neměl šanci. Pak skončily všechny

Přesně před 15 lety došlo k události, která vedla ke konci nadzvukového dopravního létání. Jediná nehoda letounu Concorde si vyžádala 113 obětí, z toho na palubě 109 a další čtyři za zemi. Došlo k ní 25. července 2000 během vzletu stroje Air France na lince Paříž – New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a61k62u49b 56K95a29r16á61s91e77k 4341764315760

ne museli, ale musely ;) ;-)

0/0
27.7.2015 7:39

O63s96k60a41r 20K22o41v84a73ř54í27k 8457363306667

Concorde a Tupolev Tu 144.... nejkrásnější letadla.

0/0
27.7.2015 6:41

P34a21v33e25l 44Ř60a48p52e25k 7242646539545

Concorde byl vládami dotovaný paskvil, který vůbec neměl vzniknout.

0/−3
26.7.2015 20:52

H78o66n70z77a 40T11a88r 3939182534412

Konec letadel Concorde má částečně na svědomí  i rozšíření internetu. Movití  Obchodníci už nemuseli na druhou polokouli letat  za obchodem. Obchodní záležitosti šly žešit i na dálku. Pokes poptávky ukončil eru Concordu.

+1/−4
26.7.2015 14:03
Foto

D29a98n75i88e94l 39K59o91č84i93c66a 4665118616862

Jasně před internetem to nešlo jinak než concordem, davam plus za brilantní úvahu.

+2/0
26.7.2015 15:08

P26e25t53r 44M27a55r68š86o16u16n 5835498156346

no to sice ne, ale na urgentní jednání se cestování tohoto typu opravdu stalo  zbytečné. i u nás většinu věcí už řeší konference přes net, než jet na pobočku

0/0
26.7.2015 17:44
Foto

S41t71a25n66i90s95l44a83v 58L57e85l64e71k 6676597213980

Smutné, ale dobrá je ta reklama na letenky u videa:-P

0/0
26.7.2015 13:52

E69d26u53a84r72d 50B73l36a85z60e21k 1693810205885

Kola nevybuchují;-D, ale kola praskají! :-P A tady tomu letadýlku, dle dokumentu na satu, kolo prasklo!!! A zbytky z něj prorazily příliš tenký plech nádrží a až pak se vznítilo palivo ;-)

0/0
26.7.2015 11:30
Foto

F54r67a53n31t51i10š19e64k 51H41r65a94b57a61l 3823119376948

Když je pneumatika hodně natlakovaná, tak prudkým únikem natlakovaného plynu k explozivnímu roztržení může dojít. Např je to vidět zde:

http://www.mojevideo.sk/video/14e5c/vybuch_pneumatiky_s_dramatickymi_nasledkami.html

0/0
27.7.2015 14:19

M17i24c32h60a48l 67M31i50l39l15e45r 9336242759462

to, ze Concorde po havarce skoncil, je pouze shoda okolnosti. Uz v 1999 bylo jasne, ze se stava ztratovym a jeho odstaveni po havarce jen prirozene dokoncilo ekonomicky proces, ktery zacal o dost drive.

+1/0
26.7.2015 7:56

B95o20h14u23m37i68l 98P59e60t12r53a17s 1543254731122

Concorde melo serednou spotrebu paliva a zasvinovalo tim mohutne atmosferu ve vysce kde to letalo. Dobre, ze s tim skoncili.

0/−17
25.7.2015 17:00

Z59l83a73t74u95š65e 92J28e84l10í10n69k14o29v28á 1265882577602

Jukněte do Afriky (třeba), stačí u země, to hemžení, přemnoženost a bio-zamoření. Nelítaj, jen souloží a čekají na podporu.

Concorde alespoň měl jistou eleganci a bylo jich o desítky řádů méně (a nemnožil se sám).

+10/−1
25.7.2015 18:42

B51o78h86u10m35i17l 63P71e57t94r60a75s 1343644121852

To co delaji oni nas ale k nasemu biozamorovani nijak neospravedlnuje.:-(

0/−7
25.7.2015 19:00
Foto

D48a49n11i50e40l 26K84o37č36i67c38a 4555418836362

Ono i v soulozeni je jista elegance a navic nam na rozdil od pozorovani plechoveho ptactva zajistuje lidskou kontinuitu takze bych se zase tolik na ty africany nehneval a soustredil se na vlastni rozmnozovaci potize.

+1/0
25.7.2015 21:47

M27a95r64t32i32n 71K83r48á66t41k93ý 3456324345334

Jejky... a co zaoceánské tankery, ty neprodukují víc splodin než všechny bývalé konkordy dohromady?

+7/0
25.7.2015 21:29

B75o14h11u42m78i76l 87P17e30t35r93a58s 1723674781172

To ja vim taky, a co s tim mam jako delat?:-(

0/0
25.7.2015 22:10

M39a73r68t42i79n 69K42r78á23t64k11ý 3436194455804

Neplkat takové kraviny :-)

+6/0
25.7.2015 22:30

B62o13h13u91m33i54l 97P15e58t39r88a43s 1963384231202

Co jsem napsal za kraviny?

0/0
25.7.2015 23:58

B80o87h33u64m70i62l 91P53e15t71r31a29s 1233754531962

Minusari, co mate proti tomu, ze mam rad cistou atmosferu? Vy snad vzduch nedychate?8-o

0/0
26.7.2015 15:53

D84a53v40i55d 69D74l54o62u40h68ý 5194127897361

Concorde skončil a Boeing se výborně prodává.

+1/0
25.7.2015 16:33
Foto

S45i50l10v53i29a 54S84u80t19o 7985210589860

Vskutku fascinující příběh technického pokroku. Fascinuje mě také na tu dobu velké množství a kvalita pořízené videodokumentace, kterou lidé za ty dvě minuty od vzletu po havárii pořídili..  a chtěla bych vědět, co se honilo hlavou tomu pánovi, který hořící letadlo spatřil přes okno v 0:46 a ten, na koho to spadlo a ještě z toho vyvázl (nebo alespoň ten záznam) v 0:56 (pokud to není počítačová simulace).

+1/0
25.7.2015 13:45
Foto

T61o32m78a90s 82C84a90b58a52k 8965675504159

Je (...to pocitacova simulace)

+1/0
26.7.2015 0:54

R70e33n12é 52Š88r63ů77t35e80k 8288685556978

Jediný reálný záběr je ten od řidiče kamionu, a pak ten hřib na obzoru, zbytek letu byla simulace.

0/0
26.7.2015 7:38

K22o13n44r41a43d 20S87l91a40d61e76k 3367278979772

Kdyby plul pomalu nemusel se srazit s ledovcem:-(

0/−2
25.7.2015 13:17

T92o52m42á13š 24H21o23c57h16m55u31t94h 4184362500595

Nyní na ČT2 rekonstrukce této havarie R^:-P

0/−2
25.7.2015 12:57

J31i37ř85í 78N54o17v65o33t40n27ý 6507404700344

Přiznám se, že by mne docela zajímal význam smajlíků u vaší informace. Proč ten vyplazený jazyk? Má to něco společného s tou pistolí, co si držíte u spánku?

+3/−3
25.7.2015 14:14
Foto

D70a64n10i42e38l 85K65o40č86i98c55a 4375848226242

Zajímalo by mne co vás vedlo k tak odvážnému přiznání. To chce odvahu.

0/0
26.7.2015 15:11

J78a65k88u11b 55N98e40č29a32s 9847864195716

krásné letadlo!

nemyslím si ale, že důvod zrušení byl o té nehodě .. to mě prostě nedává smysl

+3/0
25.7.2015 12:29

F95r70a81n85t81i38š59e39k 18L92u21f73t 5647959984786

Zřejmě si lidi nechtěli připlácet za takový luxus nechat se zabít

0/0
25.7.2015 13:02

L97a79d79i21s25l48a84v 50M68i78k27a 1401459764574

Je pravda, že s tžvým jménem do toho určitě máš co říct, ale raději co nejméně ano?

+2/0
25.7.2015 14:15

J51i76ř93í 44N25o26v69o55t56n61ý 6847704710764

Jediná havárie za 25 let. Ukažte mi jiné letadlo, které se tím může chlubit...

+9/0
25.7.2015 14:16

P37e89t12e41r 49M34o14l16n97á56r 8575844412269

A ešte tá havária ani nebola pre poruchu lietadla ale pre nešťastnú náhodu

0/0
25.7.2015 18:03
Foto

D12a21n29i93e40l 45K69o95č70i60c82a 4625388346332

Schopnost letadla poskodit si vlastni prasklou gumou nadrz bych nebral jako nestastnou nahodu. To by se drive ci pozdeji stalo i bez nejake titanove lamely na runwayi.

+3/0
25.7.2015 21:50

J58a40r77o23m73í41r 88K24r97á94l 4520529444789

Ano, asi by se to Concordu mohlo stát, jako se to může stát jiným letadlům.  Každopádně je brán jako nejbezpečnější letadlo.

+1/0
26.7.2015 7:15

F46r86a40n84t52i52š44e41k 90L39u35f17t 5407289504576

Jenomže to lidi mají dlouho v živé paměti a speciálně si to pamatují u concorda, který je výjimečný

+1/0
25.7.2015 21:46

R86o94b79i82n 48Ž26i79ž71k66a 2848234956316

za čtvrtstoletí provozu jediná smrtelná nehoda. Nedělal bych z toho pravidlo.

+3/0
25.7.2015 14:22

J97i86ř92í 35N27o33v73o52t77n84ý 6807874270484

Ekonomika a dost možná částečně i "politika".

Vysoké náklady, které se se stárnutím letadel stále zvyšovaly, rostoucí ceny paliva, to v kombinaci s nejistotou pasažérů. Zvyšující se tlaky na "ekologii" (to jsem myslel onou "politikou). Zvyšující se bezpečnostní požadavky, vlivy 9/11, což také zvýšilo náklady. Následně se světové aerolinie začaly dostávat do velkých potíží a pokud chtěly přežít, musely maximalizovat efektivitu a často bohužel osekat nejméně ziskové, nebo dokonce dotované aktivity, aby měly prostředky na podporu nejziskovější části businessu.

+3/0
25.7.2015 14:24

A47l86e66x10a69n72d49r 18K57o72s60t40k30a 8162678276674

I 100% plný let byl "lehce" ztrátový. A to prosím při ceně letenky "pouhých" pár set tisíc. Takže když to najednou létalo plné ani ne na 50%, tak to přestali držet i z prestižních důvodů, prost ěmoc drahé.

+1/0
25.7.2015 15:08

R39o47b19i92n 52Ž42i80ž22k93a 2768154196196

Vždyť to v tom článku píšou. Aerolinky to dotovaly jako symbol své prestiže a to nikdy není ekonomicky racionální :-)

.

Kor když ta prestiž postupně mizela - éra, kdy byly za modly výše, dál a rychleji, už skončila ve prospěch "masově, dostupně a ekologicky". No a

 poslední úder tomu zasadila ta nehoda, kdy už Concorde nebyl symbolem "bezpečně". 

.

No a nedotovaná cena letenky stála jako auťák, což už prostě za ušetření pěti nebo kolika hodin při transatlantickém letu nestálo dost lidem

+2/0
25.7.2015 14:28

J97o94s30e76f 42H83á10j83e53k 6328800889392

...nebyl to hlavní důvod... Concorde nepřímo zabil internet... v době online mítingů už není třeba spěchat na obchodní schůzky přes Atlantik... a proto začal být jejich provoz ekonomicky neúnosný...

+1/0
25.7.2015 16:19

J29a73n 86K13o66p83e59č27e51k 3498178558939

Nádherný stroj.

+9/0
25.7.2015 12:19

P54e84t87r 74H95a43r98i47p73r65a19s53a73d 83H27a83j84i24č 8383130224227

Je hloupé, že tam určité signály na nedostatečně chráněnou nádrž byly už dříve a že s tím něco neudělali. Concorde byl od začátku trochu experiment a nedalo se všechno udělat hned dokonale, ale zlepšit ochranu nádrží mohli, třeba dodatečným plátováním titanem v kritické oblasti.

TU-144 se nedá počítat, byla to nepovedená kopie postavená z velké části z ukradené projektové dokumentace. Podobně jako raketoplán Buran, i když tam se údajně konstruktéři snažili nezávisle. Také to byl buran.

Concorde je dodnes naprosto ojedinělý výtvor a příští nadzvukový velkokapacitní prostředek bude muset být koncipovaný zřejmě dost jinak.

+4/−10
25.7.2015 11:49

M17i35c90h19a31l 58S91e56m54r22á30d 3472386247959

Žádný nadzvukový dopravní letoun již nebude... není po tom poptávka, bylo by to dražší a hlavně tak trochu zbytečné... 

Dříve to mělo opodstatnění kvůli cestujícím managerům, dnes v době videokonferencí je to prostě mimo poptávku...

Škoda, byl to krásný letoun...

+1/−1
25.7.2015 12:10

J77i36ř46í 89N91o55v17o76t59n92ý 6987424430654

Tak to byste koukal, jak moc se s tou poptávkou mýlíte... Jsou lidé, kteří i na dovolenou s rodinou létají (bez ohledu na cenu) privátními lety, stejně jako lidé, ochotni utratit přes dvacet tisíc dolarů za jediný let v suites class, kteří si zaplatí trojnásobek ceny letenky, kterou vykoupí přímo na letišti od někoho jiného, aby se na místo dostali včas.

A mezi námi - videokonference jsou pro pěšáky. Management, správní rady a pod., jednají obvykle alespoň jednou za čas osobně. Už proto, že žádná konference vám nedá možnost osobního kontaktu, neverbální komunikace a také jít si večer po jednání "zapařit" a dojednat neformální otázky.

+7/0
25.7.2015 14:32

P34e78t52r 81M42a77r61š83á86l22e50k 9545262214959

A zase ta pohádka i kopiích TU-144 a Buran.

+5/−2
25.7.2015 13:13

P32e36t54r 12H87a16r87i90p23r30a65s98a57d 41H25a31j25i58č 8893290434777

To není pohádka. Že Rusové ukradli dokumentaci, přiznali po rozpadu  SSSR i konstruktéři. Plány pro Buran neukradli, inspirovali se jenom tím, že to mají Američani, ale byla to Potěmkinova vesnice, nedalo se to prakticky využít.

0/−2
25.7.2015 23:07

M65a95r46t43i93n 48Ž34e48l46i39n95s80k36ý 9658549409552

Buran byl pokud vim uspesny, nebyly na nej pouze prachy, kdyz se SSSR rozpadl.

0/−1
25.7.2015 23:15

P58e46t87r 39H60a75r77i14p51r70a90s34a95d 35H90a62j53i70č 8583640534227

Neměli dobře vyřešený tepelný štít, neměli výkonný počítač (byl analogový), aby s tím pokaždé dobře přistáli, neměli toho víc. Jediný let byl plně automatický, bez posádky. Nebyl to dobrý koncept, proto to vzdali.

+1/0
25.7.2015 23:37

Z48d65e73n82e36k 12H76l14a59d76i84k 5135416820

TU-144 není zadna kopie Concordu a jaka ukradena dokumentace ? Stejne tak Buran nebyla kopie.

+5/−1
25.7.2015 13:14

V54l48a14d29i68s38l52a77v 43B24ě50l13k15a 5278823941948

Hajici, Hajici nejdriv si najdi informace nez zacnes lhat ;-)

0/0
25.7.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.