Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vybuchlé kolo zapálilo nádrž a concorde neměl šanci. Pak skončily všechny

Přesně před 15 lety došlo k události, která vedla ke konci nadzvukového dopravního létání. Jediná nehoda letounu Concorde si vyžádala 113 obětí, z toho na palubě 109 a další čtyři za zemi. Došlo k ní 25. července 2000 během vzletu stroje Air France na lince Paříž – New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a75k70u92b 49K82a57r39á20s97e71k 4761274295140

ne museli, ale musely ;) ;-)

0/0
27.7.2015 7:39

O32s17k96a83r 55K10o22v69a35ř49í12k 8327213806707

Concorde a Tupolev Tu 144.... nejkrásnější letadla.

0/0
27.7.2015 6:41

P13a92v78e71l 74Ř96a40p61e46k 7232936989635

Concorde byl vládami dotovaný paskvil, který vůbec neměl vzniknout.

0/−3
26.7.2015 20:52

H27o53n35z29a 42T38a82r 3959382634222

Konec letadel Concorde má částečně na svědomí  i rozšíření internetu. Movití  Obchodníci už nemuseli na druhou polokouli letat  za obchodem. Obchodní záležitosti šly žešit i na dálku. Pokes poptávky ukončil eru Concordu.

+1/−4
26.7.2015 14:03

D35a27n16i44e53l 46K59o45č58i48c94a 4785978556532

Jasně před internetem to nešlo jinak než concordem, davam plus za brilantní úvahu.

+2/0
26.7.2015 15:08

P17e91t55r 60M69a61r11š58o51u80n 5235828896816

no to sice ne, ale na urgentní jednání se cestování tohoto typu opravdu stalo  zbytečné. i u nás většinu věcí už řeší konference přes net, než jet na pobočku

0/0
26.7.2015 17:44
Foto

S97t73a73n38i65s46l57a89v 94L17e98l63e57k 6506247323740

Smutné, ale dobrá je ta reklama na letenky u videa:-P

0/0
26.7.2015 13:52

E37d72u88a31r89d 50B77l92a59z34e67k 1643630395635

Kola nevybuchují;-D, ale kola praskají! :-P A tady tomu letadýlku, dle dokumentu na satu, kolo prasklo!!! A zbytky z něj prorazily příliš tenký plech nádrží a až pak se vznítilo palivo ;-)

0/0
26.7.2015 11:30
Foto

F69r63a60n73t30i50š41e19k 95H26r96a47b61a16l 3143609446288

Když je pneumatika hodně natlakovaná, tak prudkým únikem natlakovaného plynu k explozivnímu roztržení může dojít. Např je to vidět zde:

http://www.mojevideo.sk/video/14e5c/vybuch_pneumatiky_s_dramatickymi_nasledkami.html

0/0
27.7.2015 14:19

M16i85c20h11a60l 17M33i95l45l16e22r 9886352419772

to, ze Concorde po havarce skoncil, je pouze shoda okolnosti. Uz v 1999 bylo jasne, ze se stava ztratovym a jeho odstaveni po havarce jen prirozene dokoncilo ekonomicky proces, ktery zacal o dost drive.

+1/0
26.7.2015 7:56

B45o92h93u88m49i11l 34P94e63t91r15a92s 1123264851552

Concorde melo serednou spotrebu paliva a zasvinovalo tim mohutne atmosferu ve vysce kde to letalo. Dobre, ze s tim skoncili.

0/−17
25.7.2015 17:00

Z72l33a45t56u53š53e 68J12e52l50í34n14k35o96v16á 1905642697252

Jukněte do Afriky (třeba), stačí u země, to hemžení, přemnoženost a bio-zamoření. Nelítaj, jen souloží a čekají na podporu.

Concorde alespoň měl jistou eleganci a bylo jich o desítky řádů méně (a nemnožil se sám).

+10/−1
25.7.2015 18:42

B23o20h70u93m27i81l 89P55e18t55r24a30s 1793584591482

To co delaji oni nas ale k nasemu biozamorovani nijak neospravedlnuje.:-(

0/−7
25.7.2015 19:00

D65a88n83i33e90l 34K90o46č98i76c29a 4695668856232

Ono i v soulozeni je jista elegance a navic nam na rozdil od pozorovani plechoveho ptactva zajistuje lidskou kontinuitu takze bych se zase tolik na ty africany nehneval a soustredil se na vlastni rozmnozovaci potize.

+1/0
25.7.2015 21:47

M37a42r10t72i45n 12K38r28á74t62k96ý 3596554385294

Jejky... a co zaoceánské tankery, ty neprodukují víc splodin než všechny bývalé konkordy dohromady?

+7/0
25.7.2015 21:29

B54o55h74u57m50i11l 79P45e34t87r28a34s 1943504611302

To ja vim taky, a co s tim mam jako delat?:-(

0/0
25.7.2015 22:10

M88a32r41t85i87n 79K85r24á45t37k69ý 3196704935734

Neplkat takové kraviny :-)

+6/0
25.7.2015 22:30

B44o17h79u31m73i93l 18P44e22t56r95a75s 1833264771422

Co jsem napsal za kraviny?

0/0
25.7.2015 23:58

B77o22h41u17m37i24l 52P40e73t68r60a22s 1223404701732

Minusari, co mate proti tomu, ze mam rad cistou atmosferu? Vy snad vzduch nedychate?8-o

0/0
26.7.2015 15:53

D39a24v82i26d 25D28l87o35u80h86ý 5294387917141

Concorde skončil a Boeing se výborně prodává.

+1/0
25.7.2015 16:33
Foto

S12i97l66v93i91a 95S38u85t46o 7305640489570

Vskutku fascinující příběh technického pokroku. Fascinuje mě také na tu dobu velké množství a kvalita pořízené videodokumentace, kterou lidé za ty dvě minuty od vzletu po havárii pořídili..  a chtěla bych vědět, co se honilo hlavou tomu pánovi, který hořící letadlo spatřil přes okno v 0:46 a ten, na koho to spadlo a ještě z toho vyvázl (nebo alespoň ten záznam) v 0:56 (pokud to není počítačová simulace).

+1/0
25.7.2015 13:45
Foto

T14o43m95a32s 80C85a31b45a69k 8425615264599

Je (...to pocitacova simulace)

+1/0
26.7.2015 0:54

R33e16n36é 49Š93r23ů47t69e66k 8618545276488

Jediný reálný záběr je ten od řidiče kamionu, a pak ten hřib na obzoru, zbytek letu byla simulace.

0/0
26.7.2015 7:38

K73o44n52r76a62d 61S75l69a83d90e83k 3647488529702

Kdyby plul pomalu nemusel se srazit s ledovcem:-(

0/−2
25.7.2015 13:17

T67o41m64á15š 77H42o71c32h59m95u35t50h 4114862460805

Nyní na ČT2 rekonstrukce této havarie R^:-P

0/−2
25.7.2015 12:57

J50i14ř41í 21N85o92v91o78t98n49ý 6887494250514

Přiznám se, že by mne docela zajímal význam smajlíků u vaší informace. Proč ten vyplazený jazyk? Má to něco společného s tou pistolí, co si držíte u spánku?

+3/−3
25.7.2015 14:14

D84a55n70i76e11l 35K96o48č49i16c12a 4225928806362

Zajímalo by mne co vás vedlo k tak odvážnému přiznání. To chce odvahu.

0/0
26.7.2015 15:11

J20a74k82u47b 19N43e59č16a40s 9837744495846

krásné letadlo!

nemyslím si ale, že důvod zrušení byl o té nehodě .. to mě prostě nedává smysl

+3/0
25.7.2015 12:29

F15r37a52n32t17i17š20e79k 78L33u85f21t 5837119644346

Zřejmě si lidi nechtěli připlácet za takový luxus nechat se zabít

0/0
25.7.2015 13:02

L19a72d98i20s52l87a74v 16M11i15k18a 1351489394924

Je pravda, že s tžvým jménem do toho určitě máš co říct, ale raději co nejméně ano?

+2/0
25.7.2015 14:15

J36i84ř21í 43N22o62v78o15t84n69ý 6567414510964

Jediná havárie za 25 let. Ukažte mi jiné letadlo, které se tím může chlubit...

+9/0
25.7.2015 14:16

P35e34t41e93r 80M31o20l75n38á42r 8265624462309

A ešte tá havária ani nebola pre poruchu lietadla ale pre nešťastnú náhodu

0/0
25.7.2015 18:03

D11a97n84i40e49l 40K58o35č72i67c52a 4715398676232

Schopnost letadla poskodit si vlastni prasklou gumou nadrz bych nebral jako nestastnou nahodu. To by se drive ci pozdeji stalo i bez nejake titanove lamely na runwayi.

+3/0
25.7.2015 21:50

J50a94r56o33m18í74r 79K76r40á66l 4180819604569

Ano, asi by se to Concordu mohlo stát, jako se to může stát jiným letadlům.  Každopádně je brán jako nejbezpečnější letadlo.

+1/0
26.7.2015 7:15

F77r26a59n25t57i13š86e84k 26L90u20f47t 5107619724516

Jenomže to lidi mají dlouho v živé paměti a speciálně si to pamatují u concorda, který je výjimečný

+1/0
25.7.2015 21:46

R19o90b51i61n 87Ž47i68ž38k37a 2558314316536

za čtvrtstoletí provozu jediná smrtelná nehoda. Nedělal bych z toho pravidlo.

+3/0
25.7.2015 14:22

J72i41ř57í 97N78o94v51o92t55n81ý 6647364640774

Ekonomika a dost možná částečně i "politika".

Vysoké náklady, které se se stárnutím letadel stále zvyšovaly, rostoucí ceny paliva, to v kombinaci s nejistotou pasažérů. Zvyšující se tlaky na "ekologii" (to jsem myslel onou "politikou). Zvyšující se bezpečnostní požadavky, vlivy 9/11, což také zvýšilo náklady. Následně se světové aerolinie začaly dostávat do velkých potíží a pokud chtěly přežít, musely maximalizovat efektivitu a často bohužel osekat nejméně ziskové, nebo dokonce dotované aktivity, aby měly prostředky na podporu nejziskovější části businessu.

+3/0
25.7.2015 14:24

A65l22e70x74a28n14d87r 57K26o39s97t67k39a 8562308876124

I 100% plný let byl "lehce" ztrátový. A to prosím při ceně letenky "pouhých" pár set tisíc. Takže když to najednou létalo plné ani ne na 50%, tak to přestali držet i z prestižních důvodů, prost ěmoc drahé.

+1/0
25.7.2015 15:08

R81o65b41i52n 59Ž62i48ž30k66a 2308584636196

Vždyť to v tom článku píšou. Aerolinky to dotovaly jako symbol své prestiže a to nikdy není ekonomicky racionální :-)

.

Kor když ta prestiž postupně mizela - éra, kdy byly za modly výše, dál a rychleji, už skončila ve prospěch "masově, dostupně a ekologicky". No a

 poslední úder tomu zasadila ta nehoda, kdy už Concorde nebyl symbolem "bezpečně". 

.

No a nedotovaná cena letenky stála jako auťák, což už prostě za ušetření pěti nebo kolika hodin při transatlantickém letu nestálo dost lidem

+2/0
25.7.2015 14:28

J86o35s33e68f 13H26á66j79e13k 6268640259242

...nebyl to hlavní důvod... Concorde nepřímo zabil internet... v době online mítingů už není třeba spěchat na obchodní schůzky přes Atlantik... a proto začal být jejich provoz ekonomicky neúnosný...

+1/0
25.7.2015 16:19

J27a10n 20K64o93p72e67č79e82k 3708338358159

Nádherný stroj.

+9/0
25.7.2015 12:19

P59e32t54r 60H82a39j92i17č 1520729448708

Je hloupé, že tam určité signály na nedostatečně chráněnou nádrž byly už dříve a že s tím něco neudělali. Concorde byl od začátku trochu experiment a nedalo se všechno udělat hned dokonale, ale zlepšit ochranu nádrží mohli, třeba dodatečným plátováním titanem v kritické oblasti.

TU-144 se nedá počítat, byla to nepovedená kopie postavená z velké části z ukradené projektové dokumentace. Podobně jako raketoplán Buran, i když tam se údajně konstruktéři snažili nezávisle. Také to byl buran.

Concorde je dodnes naprosto ojedinělý výtvor a příští nadzvukový velkokapacitní prostředek bude muset být koncipovaný zřejmě dost jinak.

+4/−10
25.7.2015 11:49

M52i13c31h32a77l 48S75e36m45r44á48d 3192126357859

Žádný nadzvukový dopravní letoun již nebude... není po tom poptávka, bylo by to dražší a hlavně tak trochu zbytečné... 

Dříve to mělo opodstatnění kvůli cestujícím managerům, dnes v době videokonferencí je to prostě mimo poptávku...

Škoda, byl to krásný letoun...

+1/−1
25.7.2015 12:10

J95i39ř14í 64N10o43v97o66t43n35ý 6517424350324

Tak to byste koukal, jak moc se s tou poptávkou mýlíte... Jsou lidé, kteří i na dovolenou s rodinou létají (bez ohledu na cenu) privátními lety, stejně jako lidé, ochotni utratit přes dvacet tisíc dolarů za jediný let v suites class, kteří si zaplatí trojnásobek ceny letenky, kterou vykoupí přímo na letišti od někoho jiného, aby se na místo dostali včas.

A mezi námi - videokonference jsou pro pěšáky. Management, správní rady a pod., jednají obvykle alespoň jednou za čas osobně. Už proto, že žádná konference vám nedá možnost osobního kontaktu, neverbální komunikace a také jít si večer po jednání "zapařit" a dojednat neformální otázky.

+7/0
25.7.2015 14:32

P17e74t36r 75M92a51r68š46á57l14e31k 9565972684249

A zase ta pohádka i kopiích TU-144 a Buran.

+5/−2
25.7.2015 13:13

P83e44t58r 57H53a96j77i47č 1180449368548

To není pohádka. Že Rusové ukradli dokumentaci, přiznali po rozpadu  SSSR i konstruktéři. Plány pro Buran neukradli, inspirovali se jenom tím, že to mají Američani, ale byla to Potěmkinova vesnice, nedalo se to prakticky využít.

0/−2
25.7.2015 23:07

M45a86r95t36i15n 50Ž14e38l68i21n43s18k83ý 9268599809102

Buran byl pokud vim uspesny, nebyly na nej pouze prachy, kdyz se SSSR rozpadl.

0/−1
25.7.2015 23:15

P42e52t44r 38H51a59j89i91č 1840819348398

Neměli dobře vyřešený tepelný štít, neměli výkonný počítač (byl analogový), aby s tím pokaždé dobře přistáli, neměli toho víc. Jediný let byl plně automatický, bez posádky. Nebyl to dobrý koncept, proto to vzdali.

+1/0
25.7.2015 23:37

Z37d28e41n65e96k 32H58l60a76d25i15k 5925406550

TU-144 není zadna kopie Concordu a jaka ukradena dokumentace ? Stejne tak Buran nebyla kopie.

+5/−1
25.7.2015 13:14

V71l11a50d72i36s47l95a47v 74B90ě90l25k93a 5368163441298

Hajici, Hajici nejdriv si najdi informace nez zacnes lhat ;-)

0/0
25.7.2015 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.