Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vybuchlé kolo zapálilo nádrž a concorde neměl šanci. Pak skončily všechny

Přesně před 15 lety došlo k události, která vedla ke konci nadzvukového dopravního létání. Jediná nehoda letounu Concorde si vyžádala 113 obětí, z toho na palubě 109 a další čtyři za zemi. Došlo k ní 25. července 2000 během vzletu stroje Air France na lince Paříž – New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a13k72u87b 69K45a75r14á48s81e38k 4261614655940

ne museli, ale musely ;) ;-)

0/0
27.7.2015 7:39

O90s72k39a35r 23K53o85v53a89ř36í43k 8947513246657

Concorde a Tupolev Tu 144.... nejkrásnější letadla.

0/0
27.7.2015 6:41

P59a19v35e37l 48Ř27a57p33e83k 7272126349325

Concorde byl vládami dotovaný paskvil, který vůbec neměl vzniknout.

0/−3
26.7.2015 20:52


H68o81n56z62a 11T33a94r 3319802604902

Konec letadel Concorde má částečně na svědomí  i rozšíření internetu. Movití  Obchodníci už nemuseli na druhou polokouli letat  za obchodem. Obchodní záležitosti šly žešit i na dálku. Pokes poptávky ukončil eru Concordu.

+1/−4
26.7.2015 14:03

D53a87n26i28e97l 43K12o79č61i33c25a 4775178366382

Jasně před internetem to nešlo jinak než concordem, davam plus za brilantní úvahu.

+2/0
26.7.2015 15:08

P41e14t85r 83M10a53r69š44o65u77n 5545738936476

no to sice ne, ale na urgentní jednání se cestování tohoto typu opravdu stalo  zbytečné. i u nás většinu věcí už řeší konference přes net, než jet na pobočku

0/0
26.7.2015 17:44
Foto

S57t66a53n49i57s46l63a96v 76L89e25l46e20k 6426557493780

Smutné, ale dobrá je ta reklama na letenky u videa:-P

0/0
26.7.2015 13:52

E60d92u61a43r82d 11B64l21a51z17e60k 1853860175875

Kola nevybuchují;-D, ale kola praskají! :-P A tady tomu letadýlku, dle dokumentu na satu, kolo prasklo!!! A zbytky z něj prorazily příliš tenký plech nádrží a až pak se vznítilo palivo ;-)

0/0
26.7.2015 11:30
Foto

F76r94a32n80t70i30š94e46k 91H76r17a19b92a83l 3163599116208

Když je pneumatika hodně natlakovaná, tak prudkým únikem natlakovaného plynu k explozivnímu roztržení může dojít. Např je to vidět zde:

http://www.mojevideo.sk/video/14e5c/vybuch_pneumatiky_s_dramatickymi_nasledkami.html

0/0
27.7.2015 14:19

M38i74c22h11a85l 23M83i52l84l46e93r 9556462899122

to, ze Concorde po havarce skoncil, je pouze shoda okolnosti. Uz v 1999 bylo jasne, ze se stava ztratovym a jeho odstaveni po havarce jen prirozene dokoncilo ekonomicky proces, ktery zacal o dost drive.

+1/0
26.7.2015 7:56

B17o58h43u47m32i68l 18P40e96t25r50a15s 1933544271662

Concorde melo serednou spotrebu paliva a zasvinovalo tim mohutne atmosferu ve vysce kde to letalo. Dobre, ze s tim skoncili.

0/−17
25.7.2015 17:00

Z10l10a83t75u78š22e 63J93e45l66í86n76k19o98v97á 1305692287892

Jukněte do Afriky (třeba), stačí u země, to hemžení, přemnoženost a bio-zamoření. Nelítaj, jen souloží a čekají na podporu.

Concorde alespoň měl jistou eleganci a bylo jich o desítky řádů méně (a nemnožil se sám).

+10/−1
25.7.2015 18:42

B76o57h25u63m86i68l 66P81e13t69r71a77s 1583404281372

To co delaji oni nas ale k nasemu biozamorovani nijak neospravedlnuje.:-(

0/−7
25.7.2015 19:00

D36a37n46i79e52l 86K12o30č62i87c25a 4525838336362

Ono i v soulozeni je jista elegance a navic nam na rozdil od pozorovani plechoveho ptactva zajistuje lidskou kontinuitu takze bych se zase tolik na ty africany nehneval a soustredil se na vlastni rozmnozovaci potize.

+1/0
25.7.2015 21:47

M63a48r20t45i20n 10K66r46á29t25k54ý 3286934345134

Jejky... a co zaoceánské tankery, ty neprodukují víc splodin než všechny bývalé konkordy dohromady?

+7/0
25.7.2015 21:29

B90o46h12u60m85i47l 27P90e97t62r21a17s 1213444181442

To ja vim taky, a co s tim mam jako delat?:-(

0/0
25.7.2015 22:10

M81a18r98t23i72n 50K41r47á18t87k52ý 3186614735304

Neplkat takové kraviny :-)

+6/0
25.7.2015 22:30

B74o24h92u74m88i33l 71P72e35t25r30a29s 1473574871592

Co jsem napsal za kraviny?

0/0
25.7.2015 23:58

B34o83h17u19m45i84l 35P89e28t94r70a22s 1763594741822

Minusari, co mate proti tomu, ze mam rad cistou atmosferu? Vy snad vzduch nedychate?8-o

0/0
26.7.2015 15:53

D45a87v90i41d 96D50l42o54u58h46ý 5364877567301

Concorde skončil a Boeing se výborně prodává.

+1/0
25.7.2015 16:33
Foto

S22i10l60v98i91a 83S76u66t20o 7395380679840

Vskutku fascinující příběh technického pokroku. Fascinuje mě také na tu dobu velké množství a kvalita pořízené videodokumentace, kterou lidé za ty dvě minuty od vzletu po havárii pořídili..  a chtěla bych vědět, co se honilo hlavou tomu pánovi, který hořící letadlo spatřil přes okno v 0:46 a ten, na koho to spadlo a ještě z toho vyvázl (nebo alespoň ten záznam) v 0:56 (pokud to není počítačová simulace).

+1/0
25.7.2015 13:45
Foto

T70o37m11a59s 58C65a54b45a12k 8685965284369

Je (...to pocitacova simulace)

+1/0
26.7.2015 0:54

R43e73n64é 85Š48r97ů11t71e74k 8578225256608

Jediný reálný záběr je ten od řidiče kamionu, a pak ten hřib na obzoru, zbytek letu byla simulace.

0/0
26.7.2015 7:38

K82o98n67r31a79d 12S68l81a57d83e31k 3447768399892

Kdyby plul pomalu nemusel se srazit s ledovcem:-(

0/−2
25.7.2015 13:17

T74o75m96á91š 11H73o56c43h91m55u52t88h 4694822970615

Nyní na ČT2 rekonstrukce této havarie R^:-P

0/−2
25.7.2015 12:57

J52i46ř42í 14N71o46v43o46t27n25ý 6677604260794

Přiznám se, že by mne docela zajímal význam smajlíků u vaší informace. Proč ten vyplazený jazyk? Má to něco společného s tou pistolí, co si držíte u spánku?

+3/−3
25.7.2015 14:14

D64a14n31i71e80l 98K81o24č33i59c18a 4515348386342

Zajímalo by mne co vás vedlo k tak odvážnému přiznání. To chce odvahu.

0/0
26.7.2015 15:11

J59a78k22u73b 84N69e91č39a95s 9857124395636

krásné letadlo!

nemyslím si ale, že důvod zrušení byl o té nehodě .. to mě prostě nedává smysl

+3/0
25.7.2015 12:29

F54r83a58n88t81i75š75e86k 84L47u21f27t 5617709314186

Zřejmě si lidi nechtěli připlácet za takový luxus nechat se zabít

0/0
25.7.2015 13:02

L60a77d74i59s62l51a62v 58M71i92k73a 1621679174314

Je pravda, že s tžvým jménem do toho určitě máš co říct, ale raději co nejméně ano?

+2/0
25.7.2015 14:15

J17i86ř40í 48N44o53v46o90t91n98ý 6437334800924

Jediná havárie za 25 let. Ukažte mi jiné letadlo, které se tím může chlubit...

+9/0
25.7.2015 14:16

P72e56t45e32r 64M28o70l40n78á14r 8415674542439

A ešte tá havária ani nebola pre poruchu lietadla ale pre nešťastnú náhodu

0/0
25.7.2015 18:03

D93a94n73i88e35l 86K89o82č86i63c57a 4175168406832

Schopnost letadla poskodit si vlastni prasklou gumou nadrz bych nebral jako nestastnou nahodu. To by se drive ci pozdeji stalo i bez nejake titanove lamely na runwayi.

+3/0
25.7.2015 21:50

J66a62r17o38m76í78r 29K27r26á44l 4520129454569

Ano, asi by se to Concordu mohlo stát, jako se to může stát jiným letadlům.  Každopádně je brán jako nejbezpečnější letadlo.

+1/0
26.7.2015 7:15

F60r44a12n85t91i56š97e14k 69L44u54f15t 5827729574676

Jenomže to lidi mají dlouho v živé paměti a speciálně si to pamatují u concorda, který je výjimečný

+1/0
25.7.2015 21:46

R16o20b64i98n 94Ž46i77ž59k26a 2668254746556

za čtvrtstoletí provozu jediná smrtelná nehoda. Nedělal bych z toho pravidlo.

+3/0
25.7.2015 14:22

J72i90ř44í 86N46o39v12o23t15n29ý 6487364680584

Ekonomika a dost možná částečně i "politika".

Vysoké náklady, které se se stárnutím letadel stále zvyšovaly, rostoucí ceny paliva, to v kombinaci s nejistotou pasažérů. Zvyšující se tlaky na "ekologii" (to jsem myslel onou "politikou). Zvyšující se bezpečnostní požadavky, vlivy 9/11, což také zvýšilo náklady. Následně se světové aerolinie začaly dostávat do velkých potíží a pokud chtěly přežít, musely maximalizovat efektivitu a často bohužel osekat nejméně ziskové, nebo dokonce dotované aktivity, aby měly prostředky na podporu nejziskovější části businessu.

+3/0
25.7.2015 14:24

A46l92e31x72a46n53d67r 75K45o91s80t57k65a 8962338366744

I 100% plný let byl "lehce" ztrátový. A to prosím při ceně letenky "pouhých" pár set tisíc. Takže když to najednou létalo plné ani ne na 50%, tak to přestali držet i z prestižních důvodů, prost ěmoc drahé.

+1/0
25.7.2015 15:08

R32o45b51i38n 12Ž14i24ž97k94a 2658814466256

Vždyť to v tom článku píšou. Aerolinky to dotovaly jako symbol své prestiže a to nikdy není ekonomicky racionální :-)

.

Kor když ta prestiž postupně mizela - éra, kdy byly za modly výše, dál a rychleji, už skončila ve prospěch "masově, dostupně a ekologicky". No a

 poslední úder tomu zasadila ta nehoda, kdy už Concorde nebyl symbolem "bezpečně". 

.

No a nedotovaná cena letenky stála jako auťák, což už prostě za ušetření pěti nebo kolika hodin při transatlantickém letu nestálo dost lidem

+2/0
25.7.2015 14:28

J80o92s73e46f 85H29á32j31e66k 6128510279502

...nebyl to hlavní důvod... Concorde nepřímo zabil internet... v době online mítingů už není třeba spěchat na obchodní schůzky přes Atlantik... a proto začal být jejich provoz ekonomicky neúnosný...

+1/0
25.7.2015 16:19

J20a52n 86K46o97p96e29č14e22k 3518538408109

Nádherný stroj.

+9/0
25.7.2015 12:19

P21e67t49r 71H98a69j45i28č 1760349518858

Je hloupé, že tam určité signály na nedostatečně chráněnou nádrž byly už dříve a že s tím něco neudělali. Concorde byl od začátku trochu experiment a nedalo se všechno udělat hned dokonale, ale zlepšit ochranu nádrží mohli, třeba dodatečným plátováním titanem v kritické oblasti.

TU-144 se nedá počítat, byla to nepovedená kopie postavená z velké části z ukradené projektové dokumentace. Podobně jako raketoplán Buran, i když tam se údajně konstruktéři snažili nezávisle. Také to byl buran.

Concorde je dodnes naprosto ojedinělý výtvor a příští nadzvukový velkokapacitní prostředek bude muset být koncipovaný zřejmě dost jinak.

+4/−10
25.7.2015 11:49

M31i90c10h89a11l 78S49e86m83r63á13d 3542186297839

Žádný nadzvukový dopravní letoun již nebude... není po tom poptávka, bylo by to dražší a hlavně tak trochu zbytečné... 

Dříve to mělo opodstatnění kvůli cestujícím managerům, dnes v době videokonferencí je to prostě mimo poptávku...

Škoda, byl to krásný letoun...

+1/−1
25.7.2015 12:10

J49i94ř76í 79N31o91v54o29t20n63ý 6267394510574

Tak to byste koukal, jak moc se s tou poptávkou mýlíte... Jsou lidé, kteří i na dovolenou s rodinou létají (bez ohledu na cenu) privátními lety, stejně jako lidé, ochotni utratit přes dvacet tisíc dolarů za jediný let v suites class, kteří si zaplatí trojnásobek ceny letenky, kterou vykoupí přímo na letišti od někoho jiného, aby se na místo dostali včas.

A mezi námi - videokonference jsou pro pěšáky. Management, správní rady a pod., jednají obvykle alespoň jednou za čas osobně. Už proto, že žádná konference vám nedá možnost osobního kontaktu, neverbální komunikace a také jít si večer po jednání "zapařit" a dojednat neformální otázky.

+7/0
25.7.2015 14:32

P14e91t75r 61M93a21r74š38á13l32e50k 9735902224379

A zase ta pohádka i kopiích TU-144 a Buran.

+5/−2
25.7.2015 13:13

P14e46t27r 90H50a61j78i80č 1570709638388

To není pohádka. Že Rusové ukradli dokumentaci, přiznali po rozpadu  SSSR i konstruktéři. Plány pro Buran neukradli, inspirovali se jenom tím, že to mají Američani, ale byla to Potěmkinova vesnice, nedalo se to prakticky využít.

0/−2
25.7.2015 23:07

M46a79r79t47i62n 20Ž44e36l58i20n78s55k34ý 9718749669722

Buran byl pokud vim uspesny, nebyly na nej pouze prachy, kdyz se SSSR rozpadl.

0/−1
25.7.2015 23:15

P57e80t27r 63H16a82j59i78č 1220609168528

Neměli dobře vyřešený tepelný štít, neměli výkonný počítač (byl analogový), aby s tím pokaždé dobře přistáli, neměli toho víc. Jediný let byl plně automatický, bez posádky. Nebyl to dobrý koncept, proto to vzdali.

+1/0
25.7.2015 23:37

Z23d94e14n32e57k 45H90l33a52d13i21k 5795776110

TU-144 není zadna kopie Concordu a jaka ukradena dokumentace ? Stejne tak Buran nebyla kopie.

+5/−1
25.7.2015 13:14

V54l35a47d44i26s88l13a23v 83B23ě81l21k82a 5738953861828

Hajici, Hajici nejdriv si najdi informace nez zacnes lhat ;-)

0/0
25.7.2015 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.