Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po čtvrtstoletí máme úplně nový druh paměti. Změní PC i mobily

Tisíckrát vyšší rychlost než NAND flash paměť a výrazně vyšší kapacita než operační paměť DRAM. To jsou údajně vlastnosti nově vyvinuté paměti označované jako 3D XPoint firem Intel a Micron. Má být rychlá, s vysokou hustotou záznamu a zároveň stálá - data se vám tedy neztratí při vypnutí zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F94i98l28i31p 24V64a43š62í49č40e33k 4445612817978

asi nějak takhle: Dobrý den, jsem inženýr králík, mám lék na všechny nemoci světa a teď reakce burzy, mé akcie stouply o 10 000%, promiňte, tak ten lék nějak nemám..

0/0
31.7.2015 23:26

P63e13t52r 36S18u83c53h64ý 1418419754496

Řekl bych, že toto není ten případ a že to klidně fungovat může. Jestli se to dostane k širšímu využití záleží spíše na tom, až někdo vymyslí jak to vyrábět s přijatelnými náklady ve větším měřítku. Žádná firma se do toho nepustí, když by 128GB disk stál 30 000 - to by sice koupily nějaké firmy a servery, ale náklady na výrobní linku by to asi stejně nepokrylo.

0/0
2.8.2015 11:26

M15i36c74h10a95l 81S72n27o77p78e13k 7621558775957

Mě spíš zaujalo tohle čtení: http://www.hpsolutions.cz/clanky/tomas-kubat-hp-predstavilo-the-machine-no-dobra-ale-jak-se-nas-to-tyka

Memristorová technologie od HP, která jak se zdá, není jen laboratorní pokus R^

0/0
29.7.2015 19:38


D47a32v98i84d 89S56u55c30h66ý 1476160758178

"Aktualizace: V článku jsme opravili překlepy a chyby, za které se tímto omlouváme."

to se na iDnes zas tak casto nevidi...a ze by to bylo potreba skoro vsude!

+16/0
29.7.2015 14:40

M50i44c86h89a47l 25P38a35v73l40á37t 9623873644299

Technet nemuzete srovnavat se zbytkem iDnesu. Na Technetu je videt zajem redaktoru, snaha o obsahovou i formalni uroven atd. iDnes je jen masovy bulvar.

+16/−2
29.7.2015 15:15

M83a10r88t80i39n 87N16o42v41a56k 2840920597168

Prave ze technet je jeste horsi nez ostatni bulvar na servru. Tady se pise o technickych informaci a ty jsou kupodivu stale stejne. Takze na mistni pisalky je tlaceno hlavne z diskuzi, kde jsou pisalci ukamenovani argumenty od diskutuicich.

0/−7
29.7.2015 19:01

M18a61r88e15k 64Š75i43m91o23n 2244397498708

Když se tady objeví článek na nějaké kontroverzní téma z výživy a zdraví, tak se redaktoři snaží všechno poctivě ozdrojovat, nevycházet z neověřených nebo vyvrácených studií. Když se takový článek objeví na Ona Dnes, tak tam namastí všechno, co najdou na netu, včetně všelijakých alternativních sluníčkových nebo konspiračních webů.

+4/0
29.7.2015 22:29
Foto

V72l90a71d32i12m90í35r 45V65o57l34k45o 6290442117549

zrychlování pamětí je zjevně nepřímo úměrné redakční soustředěnosti na text...za pár let to bude pěkná mela.;-D

+1/−1
29.7.2015 14:01

M42i62r32e77k 28G65a78j47e56r 5321886859910

???

0/0
29.7.2015 22:54

J85a74n 50K89u27b42a50l68e33k 4829110333706

Novy koncept to zajiste neni. Kazdopadne, pokud jsou parametry, ktere uvadi pravdive... :-)

0/0
29.7.2015 13:56

M52a13r64t69i45n 40P41e46c79i61n17a 4701513

To vypadá, že princip je stejný jako u ferroelektrické paměti. Jen hustota a rychlost je o několik řádů jinde.

+2/0
29.7.2015 12:09

M17a22r34e75k 78Š12i49m52o78n 2824827558118

feroelekrický paměť neměla ty nanotrubičky :-)

0/0
29.7.2015 22:30

R11a60d85i19m 79K30u54n57z 3225742823860

Ve skutečnosti to nevymysleli, ale ukradli ruskému vědci Ivanu Memorovičovi z moskevské akademie věd, který to vyvíjí už od roku 1951.

+15/−1
29.7.2015 11:48

P86e57t53r 55M16i22c43h28a75l 2350374441572

Jenže ten to taky nevymyslel, ale v roce 1924 to "znárodnil" Igoru Alexejeviči Pamjaťovovi. :-)

+11/0
29.7.2015 14:10

M13i97c83h27a72l 30P80a23v44l38á79t 9593703814859

Vsak zname to slavne Leninovo: Komunismus, to jsou nove pametove moduly a moc sovetu..

+6/0
29.7.2015 15:17

J26i93ř93í 47K51o88c91u54r94e95k 6725694495378

Nejsou to ty dlouho očekávané celovodiče, po kterých tak toužil Milouš Jakeš?

+3/0
29.7.2015 16:52

A35l75o32i51s 61J75i32n69d39r49a 9530114727525

To nebyl Milous Jakes.

0/0
29.7.2015 18:52

R28a72d94i45m 40K56u12n80z 3415892923680

To byl ministr elektrotechnického průmyslu. Ano, i takové ministerstvo jsme měli.

+3/0
29.7.2015 20:08

P20e53t87r 31D98l60o41u85h18ý 3625561182188

Jenže je to stejně práce Cimrmana, o čemž svědčí záznam z patentové knihy. "Dne 5. dubna v 16 hodin 41 minut, kolem roku 1913, přišel vynálezce Cimrman patentovat údajně převratný typ 3D pamětí, které je možné použít v osobních počítačích. Žádost byla ovšem zamítnuta, protože dotyčný zatím nebyl schopen vysvětlit, co je osobní počítač s vysvětlením, že ho musí nejprve vynalézt."

+8/−2
29.7.2015 16:00

P15e63t55r 63D53l93o49u25h49ý 3355311102378

Kočico, Kočico. Vy máte asi smutný život, co? :-)

+3/0
29.7.2015 16:09

D38a91n35i53e44l 42K57o92č64i78c80a 4185508926692

Váš pokus o kopírování jinak geniálního humoru mi přišel trapný, no a?

+1/−2
29.7.2015 20:54

A15n49t93o61n24í86n 78Z70e31l35e78n46ý 2114363201856

Zpátečnická a tmářská rakouská byrokracie. Pryč od Vídně!

+3/0
29.7.2015 19:29

M18a80r70t83i93n 72P24i64s56á60r 6160702294486

když Graham Bell vynalezl telefon, měl tam už tři zmeškané hovory od Járy Cimrmana :-):-)

+3/0
30.7.2015 21:49

P80a37v70e76l 54K74u54r32a59l 8684343392579

hmmm.... a počet zápisových cyklů? Pokud to nebude alespoň srovnatelné s SSD či vyšší...

jinak co se toho týká - kolik lidí vlastně přistupuje k tolika datům že nestačí mít systém na SSD a data na 7200 RPM magnetickém disku?

ikdyž se díváte na blueray soubor... tak potřebujete načítat zlomek jeho velikosti.

v mobilu a něčem limitovaném velikostí by to ale zajímavé být mohlo... ale zajímá mne životnost toho "disku"

0/−3
29.7.2015 10:23

V12á36c32l14a86v 89K26r90a97j65č72a 5526419359384

Odpověď na druhý odstavec: Všichni.

Primárně se nikdy nejedná o rychlost PC nebo notebooku na stole, ale o velké výpočetní a databázové servery.

+12/0
29.7.2015 10:42

M14i63r79e17k 51G81a54j50e74r 5341806449400

Ano, kdokoliv, kdo používá některý z populárních internetových vyhledávačů. V důsledku všichni.

0/0
29.7.2015 22:57

L84u30k11á59š 64K25o21h37o33u56t 7298804122579

"3D XPoint mají prý potenciál být 1000x rychlejší než paměti NAND Flash, s 1000x delší výdrží a mají dosahovat desetinásobně vyšší hustoty dat, čili kapacity na plochu čipu."

http://www.svethardware.cz/3d-xpoint-revolucni-nv-pameti-od-intelu-a-micronu/40863

0/0
29.7.2015 11:57

L82u71k97á34š 23K49o26h28o95u87t 7268874742579

http://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2015/07/Intel-Micron-3D-XPoint-Overview.gif

0/0
29.7.2015 12:02

M85a57r78t15i54n 84P15e76c63i22n86a 4251233

Pokud je v té paměti použito to co si myslím, totiž že každá buňka se průchodem proudu magnetizuje / odmagnetovává tak téměř nekonečno zápisů / čtení.

+1/0
29.7.2015 12:13

J10a79k17u59b 36Š48a34f71a77n75d10a 7675947241651

Tak dávat třeba dnes do notebooku rotační disk...

0/0
29.7.2015 18:22

M34a23r43e76k 50Š63i51m75o77n 2244367278518

Provozoval jste někdy nějakou aplikační databázi?

0/0
29.7.2015 22:32

V15l18a85d46i96s35l25a48v 87A37d88a48m49e84c 2175808771468

Nikoho nezajímá paměť, ale čeština. To se tu asi sešli češtináři a ne odborníci z oboru. ;-D

+7/0
29.7.2015 9:20

M58i70c49h51a50l 78T20a74r59n58a13j 2395454101313

No kdybyste ten článek četl včera, tak byste sem o češtině psal asi taky, protože to opravdu nešlo přečíst a pochopit, i když se člověk fakt snažil. ;-D

0/0
29.7.2015 11:53

J82a65r69o89m63í69r 69B98e27n45e84š 2533372106771

Pěkně prosím, pane redaktore, nepoužívejte termín "paměť" pro zařízení plnící funkci úložiště=disku. Už se vám to stalo po několikáté. Já vím, možná vám připadá, že je to přeci úplně jedno, ale existuje několik desetiletí zažitá terminologie. A tohle je Technet (jinde bych vám to odpustil).

+2/−11
29.7.2015 7:56

H43o94n98z76a 76R56a12š63í67k 7160367324745

A jaké je tedy správné označení? Rád se nechám poučit. Disk je jen jeden ze způsobů, jak paměť realizovat.

+1/0
29.7.2015 8:51

J66a44r58o91m88í27r 66B29e47n89e24š 2763872706311

Měl jsem na mysli rozlišení "volatile memory" versus "non-volatile memory". Domnívám se (ale možná se mýlím), že v češtině se (v naprosté většině případů?) používá pojem "paměť" pro volatile memory. Ale klidně mě ukamenujte, jestli nemám pravdu.

+1/−2
29.7.2015 9:36

R15a64d35i81m 73Z80a24t18o39p68e32k 9742805112117

Mýlíte se, slovo paměť prostě označuje množinu různých druhů paměťových čipu, ať už je volatilní nebo ne. To, že někdo napíše "paměť" a vy v tom hned vidíte "ramku", to je váš problém :)

+17/0
29.7.2015 9:52

H82o36n46z93a 42R82a86š92í63k 7200437574955

No právě - celý problém je v terminologii a rozdělení. Vše je z principu paměť.

Tuto paměť lze rozdělit podle účelu. V češtině je používáno rozdělení na "operační paměť" a "paměť" (nebo-li úložiště, jak jste řekl).

Dále je možné tuto paměť rozdělit právě na to, jestli je její stav zachován i po odpojení zdroje elektrické energie (tedy vaše rozdělení).

Určitě se nejedná o chybu, když se mluví jen o "paměti".

+8/0
29.7.2015 9:52

V14l83a10d88i84s79l57a12v 80A54d58a93m51e35c 2295328651518

Základní rozdělení pamětí v integrovaném obvodu je na 2 druhy. Ta co potřebuje napájení aby udržela informace jako RAM  a používá se v operační paměti. A ta co nepotřebuje ROM / PROM / EPROM / EEPROM/ a konečně FlashEPROM neboli fleška či SSD. Vlasně fleška znamená že to umíme rychle smazat.

Rotační hardisk neboli disk je brán jako uložiště a i když bude dělán z integrovaných obvodů bude se mu prozatím říkat disk. I když je to nesmysl. Ale třeba pro úložnou paměť vznikne nové slovo podobně jako vzniklo již trochu nesmyslné slovo fleška.

0/0
30.7.2015 10:39

F84e27r45d17i87n39a93n38d 47S28l71a70v70í39k 1325272142549

Pojem disk se používá jen a pouze u PC a NTB. U ostatních zařízení např mobilů a tebletů se vždy používá slovo paměť. Ať jde o operační paměť nebo velikost vnitřního uložiště. V rámci vyčištění terminologie vůbec není špatně začínat se i u PC bavit o paměti místo disku.

+1/0
29.7.2015 20:00

V89l10a52d98i12s81l87a10v 89A56d66a69m96e68c 2585408591968

Vlastně až SSD se stal konečně pevným diskem. ;-D

0/0
30.7.2015 10:30

M70a93r55i41o 39V39á20p82e29n70í33k 4310738634329

Pokud vím, tak od nepaměti se rozlišuje paměť počítače vnější a vnitřní. Vnější v současnosti bývá reprezentována nejčastěji HDD, vnitřní se občas nazývá ne úplně správně RAM, ale každý ví, o co se jedná.

+1/−5
29.7.2015 15:24

M61i84r73e45k 15G15a50j92e48r 5901606129720

Ano, ale už mnoho let se používá termín "operační paměť" místo "vnitřní paměť".

0/0
29.7.2015 23:02

M12a80r91e66k 17Š58i96m48o44n 2674237688908

Tahle technologie možná bude schopná fungovat i jako paměť v zařízeních, kde bude úspora energie důležitější než rychlost (současné paměti potřebují neustále refreshovat a to žere spoustu proudu).

0/0
29.7.2015 22:34

A97d68a39m 65J35e92l15í74n16e72k 8659233918890

Takže celých 16GB? :D Super...

+1/−6
28.7.2015 22:06

R29a11d16e50k 77H36o47l80e48c77e65k 3246250668831

A to se vám zdá málo na 1 čip?

+14/0
29.7.2015 6:50

P27e27t60r 76S23t17e81d63i82n64a 7677961967948

Na robotický překladač slušný výkon :)

+15/0
28.7.2015 21:53

T17o36m52á25š 67Z77e47m37a26n 3445418534265

Jsem tu dobře na Technetu?!

+3/0
28.7.2015 20:51

L48i90b88o55r 14L46u77k82š46í46k 2335857200395

doufám, že to opravíte!! rychlá oprava (výměna)vadného produktu je u slušné společnosti samozřejmostí

+7/0
28.7.2015 20:36

O49n85d40r51a 22Z98d56r87a46h88a10l 4265440695891

ty kokos...10 řádků a 100 chyb...já nejsem nějaký češtinář, ale očekával bych, že článek půjde aspoň pochopit...

+16/0
28.7.2015 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.