Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V největší české huti pomáhaly vyrábět ocel tanky

V ostravských ocelárnách ArcelorMittal se nachází poslední tandemové pece v Evropě. Podívejte se, jak se touto modernizovanou technologií vyrábí ocel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i85r58o61s57l65a59v 87H66ý80l 5815697259279

přeřaďte ho na STRUSKU!

+2/0
16.4.2016 17:15

J63i40ř93í 81B29a75c57h49t15í72k 3876892498132

já bych chtěl jezdit s tím tankem

+8/0
16.4.2016 5:17

P74e30t14r 88S96o58k86o40l 8832691567551

Pokud chcete adrenalin existují méně bolestivé způsoby... :-P

+2/0
16.4.2016 9:07

J60a93n 86K97a41r19e60l 31N20o82v46a66k 5376624608426

by me zajimalo co by se delo v pripade poruchy primo na te strusce.. nechtel bych tam sedet jako v peci

0/0
16.4.2016 14:25

P80e84t73r 66M26u55n23z45a75r 1915721669396

Je libo opékaného řidiče tantu?

0/0
16.4.2016 17:33

P33e56t33r 34M72a24r62š62o17u41n 5775388276926

a k tomu pivo z tanku...

0/0
16.4.2016 19:55

J90i83ř46í 60E44r96b54e58n 1973954886397

Teplé pivo je horší než studená Němka!

0/0
18.4.2016 8:49

J15o79s50e31f 48V46o93s90i86c36k23y 4413647476973

To plynule nepretrzite odlevani a valcovani neni zadna novinka, Dela se to tak uz asi 50 let. Taky me prekvapuje, ze pouzivaji cisty kyslik. Do martinskych se hnal vzdy pouze ohraty vzduch. Bessemer take nikdy nepouzival kyslik, pac byval drahy.

+2/0
16.4.2016 3:10

A78n73t53o94n38í97n 61H32r61b39e41k 9388691844735

Ohřátým vzduchem se vsázka ohřívá, kyslíkem zkujňuje. Již přes šedesát let. Tandemové pece byly vynalezeny v JAR a na Nové huti byly zavedeny jako "zlepšovák" na "přechodnou náhradu" zastaralých martinských pecí. Moderní výroba oceli je dávno úplně jinde.

+4/0
16.4.2016 8:27

J58a37n 45V43e19s81e22l84ý 5924413442351

Ano, zlepšovák, fakticky výsledek průmyslové špionáže, kdy do Ostravy přitáhli klíčového inženýra z provozu v JAR (byl to tuším Němec), kterého v Imperialu hostili jako krále dokud jim nevyslepičil vše, co věděl.

No, a ta provizorka na 10 let už skoro 50 let vyrábí.

+5/0
16.4.2016 12:21

P15e64t70r 14V95e95s98e75l84ý 8545115602406

Pánové, říká vám něco slovo ekonomika? Ocelárna není fabrika na šprcgumy, tu nepřestavíte za dvě pětky.

+3/−1
16.4.2016 12:40

J52o57s87e90f 17V18o34s16i22c77k84y 4953317386253

Ono by se nechalo rici, ze ta tandemova Martinka je ta klasicka, ktera byla rozdelena na 2 lazne. Zatimco jedne pulce proces zacina, tak ve druhe konci . Uplne v clanku zapomneli, ze se tam take musi hnat zemni plyn jako palivo. Jinak pec Martin-Siemens pochazi z predminuleho stoleti z Francie !

+4/0
16.4.2016 13:50

P65e87t60r 62N92o71v55o67t90n34y 1441410691

Jo, ale trochu plynu se ušetří tim spalováním CO.

0/0
17.4.2016 1:43

P18e88t13r 36M83a12r65š34o34u92n 5845338206296

moderní výroba..., ale chápu z článku dobře, že neumí ta moderní výroba tolik využít štrot? I když já to chápu, proč se párat se šrotem, že jo, když by to bylo pro výrobce dražší.. hodíme to do rokle... jo, to je ta moderní doba...

0/−2
16.4.2016 19:58

A92n86t84o17n74í67n 82H19r95b93e47k 9668681954895

Dovoluji si Vás upozornit, že do kyslíkových konvertorů se běžně vsází cca 20% šrotu (je dokonce nutný na ochlazení taveniny), lze vsadit až 40%. Do elektrických pecí se vsází až 100% šrotu.

Martinky měly a mají historický význam a byly velmi výhodné pro zpracování obrovského množství šrotu po ISV a IISV. Tyto časy jsou, doufám, pryč.

+2/0
17.4.2016 8:14

P96e66t71r 75V63e96s33e73l58ý 8225285712896

Příští rok to bude těch 50 let.

0/0
16.4.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.