Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V největší české huti pomáhaly vyrábět ocel tanky

V ostravských ocelárnách ArcelorMittal se nachází poslední tandemové pece v Evropě. Podívejte se, jak se touto modernizovanou technologií vyrábí ocel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i60r17o15s97l15a23v 81H74ý27l 5825787789139

přeřaďte ho na STRUSKU!

+2/0
16.4.2016 17:15

J91i49ř98í 12B50a88c17h97t87í38k 3116182908112

já bych chtěl jezdit s tím tankem

+8/0
16.4.2016 5:17

P33e48t57r 18S72o71k87o21l 8552311927511

Pokud chcete adrenalin existují méně bolestivé způsoby... :-P

+2/0
16.4.2016 9:07

J68a25n 26K62a81r17e76l 95N65o85v81a82k 5526104258376

by me zajimalo co by se delo v pripade poruchy primo na te strusce.. nechtel bych tam sedet jako v peci

0/0
16.4.2016 14:25

P57e65t25r 90M17u34n52z73a18r 1905761549646

Je libo opékaného řidiče tantu?

0/0
16.4.2016 17:33

P43e40t35r 40M62a77r60š75o93u86n 5425928736486

a k tomu pivo z tanku...

0/0
16.4.2016 19:55

J51i40ř79í 22E17r84b15e38n 1133314766237

Teplé pivo je horší než studená Němka!

0/0
18.4.2016 8:49

J20o58s10e71f 74V81o34s32i56c93k14y 4383867656843

To plynule nepretrzite odlevani a valcovani neni zadna novinka, Dela se to tak uz asi 50 let. Taky me prekvapuje, ze pouzivaji cisty kyslik. Do martinskych se hnal vzdy pouze ohraty vzduch. Bessemer take nikdy nepouzival kyslik, pac byval drahy.

+2/0
16.4.2016 3:10

A11n27t12o47n39í40n 40H64r40b24e27k 9388131334625

Ohřátým vzduchem se vsázka ohřívá, kyslíkem zkujňuje. Již přes šedesát let. Tandemové pece byly vynalezeny v JAR a na Nové huti byly zavedeny jako "zlepšovák" na "přechodnou náhradu" zastaralých martinských pecí. Moderní výroba oceli je dávno úplně jinde.

+4/0
16.4.2016 8:27

J28a27n 54V56e49s57e54l26ý 5734313442731

Ano, zlepšovák, fakticky výsledek průmyslové špionáže, kdy do Ostravy přitáhli klíčového inženýra z provozu v JAR (byl to tuším Němec), kterého v Imperialu hostili jako krále dokud jim nevyslepičil vše, co věděl.

No, a ta provizorka na 10 let už skoro 50 let vyrábí.

+5/0
16.4.2016 12:21

P76e75t58r 55V88e60s89e11l10ý 8255645912216

Pánové, říká vám něco slovo ekonomika? Ocelárna není fabrika na šprcgumy, tu nepřestavíte za dvě pětky.

+3/−1
16.4.2016 12:40

J92o56s62e41f 44V50o68s90i41c76k75y 4343627126653

Ono by se nechalo rici, ze ta tandemova Martinka je ta klasicka, ktera byla rozdelena na 2 lazne. Zatimco jedne pulce proces zacina, tak ve druhe konci . Uplne v clanku zapomneli, ze se tam take musi hnat zemni plyn jako palivo. Jinak pec Martin-Siemens pochazi z predminuleho stoleti z Francie !

+4/0
16.4.2016 13:50

P82e71t54r 97N80o84v24o90t19n79y 1531600361

Jo, ale trochu plynu se ušetří tim spalováním CO.

0/0
17.4.2016 1:43

P74e17t38r 66M64a55r49š41o89u33n 5615388866206

moderní výroba..., ale chápu z článku dobře, že neumí ta moderní výroba tolik využít štrot? I když já to chápu, proč se párat se šrotem, že jo, když by to bylo pro výrobce dražší.. hodíme to do rokle... jo, to je ta moderní doba...

0/−2
16.4.2016 19:58

A44n40t17o86n97í29n 22H34r74b61e61k 9368371314115

Dovoluji si Vás upozornit, že do kyslíkových konvertorů se běžně vsází cca 20% šrotu (je dokonce nutný na ochlazení taveniny), lze vsadit až 40%. Do elektrických pecí se vsází až 100% šrotu.

Martinky měly a mají historický význam a byly velmi výhodné pro zpracování obrovského množství šrotu po ISV a IISV. Tyto časy jsou, doufám, pryč.

+2/0
17.4.2016 8:14

P63e59t59r 36V76e81s60e33l24ý 8975875942366

Příští rok to bude těch 50 let.

0/0
16.4.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.