Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V největší české huti pomáhaly vyrábět ocel tanky

V ostravských ocelárnách ArcelorMittal se nachází poslední tandemové pece v Evropě. Podívejte se, jak se touto modernizovanou technologií vyrábí ocel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i55r65o41s69l42a24v 13H53ý98l 5805787579729

přeřaďte ho na STRUSKU!

+2/0
16.4.2016 17:15

J56i34ř70í 51B96a12c20h73t75í29k 3456262758342

já bych chtěl jezdit s tím tankem

+8/0
16.4.2016 5:17

P36e71t73r 36S43o53k37o13l 8382291167191

Pokud chcete adrenalin existují méně bolestivé způsoby... :-P

+2/0
16.4.2016 9:07


J10a18n 58K61a44r67e39l 55N29o76v63a58k 5876944218806

by me zajimalo co by se delo v pripade poruchy primo na te strusce.. nechtel bych tam sedet jako v peci

0/0
16.4.2016 14:25

P78e45t94r 53M66u89n75z81a35r 1545451139446

Je libo opékaného řidiče tantu?

0/0
16.4.2016 17:33

P52e94t51r 44M87a12r12š24o24u84n 5775858306156

a k tomu pivo z tanku...

0/0
16.4.2016 19:55

J59i17ř25í 47E47r41b55e33n 1913334616527

Teplé pivo je horší než studená Němka!

0/0
18.4.2016 8:49

J20o41s75e36f 89V31o36s20i75c81k22y 4233107926193

To plynule nepretrzite odlevani a valcovani neni zadna novinka, Dela se to tak uz asi 50 let. Taky me prekvapuje, ze pouzivaji cisty kyslik. Do martinskych se hnal vzdy pouze ohraty vzduch. Bessemer take nikdy nepouzival kyslik, pac byval drahy.

+2/0
16.4.2016 3:10

A65n64t60o27n67í45n 83H26r73b19e17k 9978711874285

Ohřátým vzduchem se vsázka ohřívá, kyslíkem zkujňuje. Již přes šedesát let. Tandemové pece byly vynalezeny v JAR a na Nové huti byly zavedeny jako "zlepšovák" na "přechodnou náhradu" zastaralých martinských pecí. Moderní výroba oceli je dávno úplně jinde.

+4/0
16.4.2016 8:27

J12a27n 81V45e91s70e48l87ý 5944553592191

Ano, zlepšovák, fakticky výsledek průmyslové špionáže, kdy do Ostravy přitáhli klíčového inženýra z provozu v JAR (byl to tuším Němec), kterého v Imperialu hostili jako krále dokud jim nevyslepičil vše, co věděl.

No, a ta provizorka na 10 let už skoro 50 let vyrábí.

+5/0
16.4.2016 12:21

P38e77t94r 11V46e53s31e89l68ý 8415155932166

Pánové, říká vám něco slovo ekonomika? Ocelárna není fabrika na šprcgumy, tu nepřestavíte za dvě pětky.

+3/−1
16.4.2016 12:40

J35o24s12e26f 81V33o63s31i57c78k93y 4413647116483

Ono by se nechalo rici, ze ta tandemova Martinka je ta klasicka, ktera byla rozdelena na 2 lazne. Zatimco jedne pulce proces zacina, tak ve druhe konci . Uplne v clanku zapomneli, ze se tam take musi hnat zemni plyn jako palivo. Jinak pec Martin-Siemens pochazi z predminuleho stoleti z Francie !

+4/0
16.4.2016 13:50

P27e76t65r 71N18o35v55o47t78n17y 1691540491

Jo, ale trochu plynu se ušetří tim spalováním CO.

0/0
17.4.2016 1:43

P97e59t70r 22M87a38r65š55o45u70n 5225328946876

moderní výroba..., ale chápu z článku dobře, že neumí ta moderní výroba tolik využít štrot? I když já to chápu, proč se párat se šrotem, že jo, když by to bylo pro výrobce dražší.. hodíme to do rokle... jo, to je ta moderní doba...

0/−2
16.4.2016 19:58

A80n97t10o69n80í52n 82H71r91b74e42k 9848791794755

Dovoluji si Vás upozornit, že do kyslíkových konvertorů se běžně vsází cca 20% šrotu (je dokonce nutný na ochlazení taveniny), lze vsadit až 40%. Do elektrických pecí se vsází až 100% šrotu.

Martinky měly a mají historický význam a byly velmi výhodné pro zpracování obrovského množství šrotu po ISV a IISV. Tyto časy jsou, doufám, pryč.

+2/0
17.4.2016 8:14

P32e18t21r 78V24e33s96e18l80ý 8525365442926

Příští rok to bude těch 50 let.

0/0
16.4.2016 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.