Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se malých dírek v okně letadla. Není to omyl ani závada

Velká dopravní letadla mají malé ventily v oknech. Cestujícím ovšem nehrozí nebezpečí. Dírka je zde už patnáct let pro jejich pohodlí, bezpečí a výhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a80n28i48e95l 62P10r20o32c60h95á90z86k49a 2146543599550

malá díra nevadí............tedy pokud není v hlavě:-)

0/0
27.8.2015 1:50

P79e46t36r 10M25i77c13h64a63l 2510614181952

Dírek jsem si nikdy nevšiml. Buď v letadlech kterými jsem letěl nebyly, nebo jsem se díval raději ven než na okno. Asi bych se ale také docela divil. Horší zážitek jsem však zažil, když při jednom startu se na pravém křídle B-738 začaly lehce zvedat spojlery. V první chvíli jsem se lekl. Pak jsem si všiml, že se zvedají jen o pár stupňů a jejich vliv je tak prakticky nulový, protože v této poloze nemůžou způsobit odtržení proudnic.

0/0
19.8.2015 17:30

P98e76t52r 42Š48v48a26r58c 2758718125470

No když jsme u těch letadel. Vždy mě pobaví rozhovory typu "Ty pásy jsou stejně na nic, když spadneme z takové výšky dolu, tak nevím proč si je musíme zapínat"

;-D

+1/0
19.8.2015 8:58

P93e40t67r 10M10i10c31h75a84l 2360154351702

To jsem ještě neslyšel, ale chtěl bych takového trotla docela vidět. ;-D

0/0
19.8.2015 17:12

L44u91k48á80š 83O95m54á67č19k44a 5811904491376

To je článek pro hlupáky, nebo co?

0/−3
18.8.2015 22:47
Foto

P11a27v17e41l 29K77a34s53í74k64, 69T33e83c61h17n94e76t10.66c15z

"Pro hlupáka každý hlupák." (Forrest Gump)

+8/0
19.8.2015 1:16

P43a22v54e23l 82O33d31r63a96z84i98l 6894659277400

Omáčka ale neříká, že hlupák je každý. I když v jeho případě rozhodně nebudu Forrestovo dědictví po matce rozporovat.

0/0
19.8.2015 16:04

J35a57r35o87m28i39r 24C24h23a37l18o41u84p44k35a 4819737945717

Pokaždé o těch dírkách v okně v letadle chvíli debatujeme a došli jsme víceméně k podobnému závěru. Díky, že to mám potvrzené. ;-)

+5/0
18.8.2015 12:28

J36i44ř21í 72H28o73r63á51k 6294534113726

My se těch malých dírek zas tolik nebojíme. Spíš se bojíme těch velkých, že nám budou moc volné.

+3/0
18.8.2015 11:42

K47a83m70i51l 76S46c73h18w78a55g93e25r 3973686195936

Tak tahle dírka mě zaujala hned při mém první letu (dopravním letadlem) v Boeing 737. Tak jsem to taky fotil, ale to byl musel hodně hledat. Podle mě to mělo tak 1,5mm. A něž letadlo přistálo tak námraza zas zmizela.

+1/0
18.8.2015 11:39
Foto

I54v65o 10Z64r64n82í52k 4447625304892

Letal jsem před 20 lety s Br.Airwais no asi je to věc pokroku ,tenkrát dírky nebyly..

+1/0
18.8.2015 9:48

O75n54d21ř49e60j 71F17i64g39u21r95a 5509219328278

Za valky mely stihacky taky dirky v oknech. A myslim ze to nebylo k vuli tlaku...

+7/0
18.8.2015 9:11

P35e61t35r 42H27e34j58n64ý 5816209598567

Že by kvuli flaku...?

+23/0
18.8.2015 10:06
Foto

O16n47d29r15e67j 34B11o21c86e88k 1790485134578

Priste cekam clanek, jak spravne pouzivat hajzlik v 11 km 8-o

+1/−26
18.8.2015 8:43

P17e47t86r 89K36m87e67n23t 9712290276372

No vidite a ja jako neletec jsem to nevedel a je to pro mne velmi zajimavy clanek...

+13/0
18.8.2015 10:23

P68a63v43e37l 86O90d94r88a96z15i82l 6154589307150

Správné je nepoužívat hajzlík v 11km při turbulencích. Umění je pak zjistit dostatečně dopředu, že přijdou. Tedy turbulence v atmosféře, ne střevní.

+1/0
19.8.2015 16:07

P64e92t34r 50M47i52c47h84a55l 2160734711722

Nejhorší varianta je, když přijdou oba typy turbulencí současně.

0/0
19.8.2015 17:14

J66o79s58e61f 91O95m14á83č82k28a 5347461212265

Nebylo by lepším řešením, kdyby měl Le Datel okna třeba trojtá, vakuovaná? Vakuum mezi skly by problém s námrazou a vlhkostí hravě odbouralo, a žádná díra by pak potřeba nebyla..

0/−1
18.8.2015 8:32

A66l22e57š 88J83í52l82e19k 7911652646338

To by bylo dražší a navíc by se to musel podtlak (nebo také přetlak směsi plynů) občas kontrolovat (v letectví totiž platí dost přísná pravidla i pro poslední šroubek na záchodě). Tohle je prostě levné a funguje to.

+3/0
18.8.2015 9:04

P12e27t26r 89F89r12ý45d87e24k 7349421269353

Nebylo, protoze i u trojiteho skla by bylo predstavene ochrane plexisklo s dirkou. V okenku zadna dirka neni ani v soucasnosti.

0/0
18.8.2015 9:38
Foto

P98a68v23e68l 88K50a66s29í28k10, 72T38e48c61h24n82e81t36.75c51z

Vakuum podle mého není dobrý nápad. Tlak na tabulky by pak byl z obou stran mnohem vyšší.

+3/0
18.8.2015 9:53

K98a40m48i59l 79S10c18h55w31a24g31e33r 3433646515366

Jestli myslíte taková jako se dávají do domů (plastové nebo dřevěné), tak tam žádné vakuum není i když si to hodně lidí myslí. Správně je že jsou vakuovaná jak jste napsal a znamená to, že během výroby z nich byl vysát vzduch (a na chvilku tam bylo nějaké "částečné" vakuum) a pak se okno zase naplní ale už né vzduchem, ale argonem. (viz http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-dava-do-oken-mezi-tabule-skla-argon-muze-uniknout-a-co-by-to-znamenalo )

0/0
18.8.2015 11:32

Z56u20z32a51n95a 44K61u60b95á70t88o38v16á 1496613206594

Pár mil už mám nalétáno, ale žádné dírky v okně jsem si nikdy nevšimla. Příště budu pozornější :) Díky za info!

0/0
18.8.2015 8:28

P43e97t32r 26F23r38ý49d90e85k 7289201539513

V okne take zadna dirka nebyva, je jen v ochranem plexisklu pred oknem.

0/0
18.8.2015 9:27
Foto

P24a27v37e79l 27K39a98s28í41k75, 87T52e24c28h49n21e83t41.85c25z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

P83e80t54r 91F92r58ý86d16e38k 7679941709733

Ani v jedne tabulce neni dirka. Dirka je v ochranem stitku pred okenkem, to je cela pointa. Ten  stitek ale neni pevnostni, jen chrani vnitrni tabulku okna pred poskrabanim.

0/−2
18.8.2015 10:25

P68a20v37e12l 53O98d71r47a16z69i54l 6694589847290

Tak, tak. Ať si zkusí tu dírku zacpat palcem ;-)

0/0
19.8.2015 16:06
Foto

P56a74v42e33l 95K98a32s61í56k25, 59T88e59c83h31n90e27t97.93c16z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

T97o61m74a75s 63H29a79b40a68n 7650912429391

Božínku, no to je článek...

+1/−15
18.8.2015 8:24

P76e90t21r 56H20o14f65m45a23n38n 6789904525560

A ja na te dire drzel celych 11 hodin prst:(.

+105/0
18.8.2015 8:15
Foto

R86o26s20t69i48s67l67a31v 61S67t44r70ž31í33n67e42k 2751841891332

;-D;-D;-D

+19/0
18.8.2015 8:15

V66i50k90t23o36r 85H47u95j92e95r 9381624352498

R^;-D

+2/0
18.8.2015 8:29

A87n86t22o77n74í32n 69Z38e32l53e34n57ý 2464313731906

To nemáte v KPZce kousek náplasti?

Nebo vám ji na letišti zabavil nějaký trouba co v životě neslyšel o Rychlých šípech?

+8/0
18.8.2015 9:28

O14n20d58ř75e71j 95Š92r52á29m56e53k 3413440231719

Právě ,že o nich slyšel, nějaký Štětináč ml.

0/0
19.8.2015 8:40

P50a74v91e70l 42N91o86v96á77k 1541904281315

R^

0/0
18.8.2015 10:27

P84e13t42r 22F47r56ý74d64e70k 7309391399213

Staci na to "okono s dirkou" zatlacit, aby clovek zjistil, ze jde o plexisklo, ktere ma za ucel ochranit pred pasazery skutecne okenko. A tedy logicky dirka je pro vyrovnani tlaku, protoze plexi by jinak nevydrzelo.

+4/0
18.8.2015 8:00

P49a80v81e78l 49D80r77o22t89á43r 7743794989984

to je ale nesmysl... Myslíte, že plexisklo neudrží rozdíl 0.6 atmosféry???

0/−4
18.8.2015 8:19

R43a77d66i87m 74P28o48l61á10š34e68k 9376113119339

Tlak 600 gramů na každý centimetr čtvereční? Na kruhové okno o průměru 30 cm tlak sílou  něco přes 400 kg? Plexisklo to má udržet?;-D;-D

+3/0
18.8.2015 8:27

P92a10v37e98l 21O62d57r84a37z72i19l 6484809137350

Proč by neudrželo?

0/0
19.8.2015 16:08

P30e32t14r 81F93r64ý71d86e60k 7729331749623

Dlouhodobe rozhodne nevydrzi, reseni s otvorem je levne a efektivni.

0/0
18.8.2015 9:15
Foto

P42a27v49e55l 19K83a87s42í50k86, 97T71e44c65h14n40e88t89.75c51z

Přečtěte si lépe článek. Ty vrstvy jsou tam vyjmenované.

+2/0
18.8.2015 9:56

T61o53m64á12š 80K77n28a20i16f71l 6373340117830

a jak na něj tlačíš? ta dírka je v jedné z venkovních vrstev... ne ve vnitřní .. takze jak na ni mam zatlacit?

0/0
18.8.2015 11:18

L61a61d19i75s31l41a56v 25J45o43d70l40o17v66s98k52i 2940685917851

Naštěstí jsem ještě nikdy letadlem letět nemusel. A doufám, že ani muset nebudu.

+3/−19
18.8.2015 7:56

Z72d66e74n86e12k 54B81o17h63a31c75e91k 1988167417129

Dekuji za info.

+26/0
18.8.2015 8:11

A55l37e37š 65J75í40l21e17k 7851442436578

Nevíte o co přicházíte ;-)! Jako dítě jsem šíleně rád jezdil vlakem. Teď se to nějak přesunulo do vzduchu. Asi také proto že jezdit na velké vzdálenosti vlakem, či autobusem je utrpení.

+1/0
18.8.2015 9:06

J79a97r15o37s81l16a25v 69T75a46c18h55o53v53s69k63y 2362160184410

Proc myslite ? Kdyz mate lehatko, kupe jen pro sebe a zasobu lahvacu, tak to ve vlaku neni zase tak spatne.

+1/−3
18.8.2015 9:12

O73n10d45ř62e65j 45Š58r44á11m98e56k 3903470941719

To jo, taková cesta do Indonésie, Austrálie nebo na americké kontinenty vlakem je vážně chuťovka... Jinak to mám stejně jako vy, ale přes naši malou zemičku si vlakem občas stále sjedu rád.

0/0
18.8.2015 9:13

M30a73r95t92i93n 77S59v95o40b66o61d29a 4665835666622

ano, ležte na peci dál ;-D

0/0
18.8.2015 16:30

L26u80k17á50š 70O66m40á37č45k52a 5581334271116

A co my s tím? 8-o

0/0
18.8.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.