Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se malých dírek v okně letadla. Není to omyl ani závada

Velká dopravní letadla mají malé ventily v oknech. Cestujícím ovšem nehrozí nebezpečí. Dírka je zde už patnáct let pro jejich pohodlí, bezpečí a výhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63a73n56i12e29l 20P75r15o66c22h26á97z10k74a 2136553509950

malá díra nevadí............tedy pokud není v hlavě:-)

0/0
27.8.2015 1:50

P96e36t82r 39M76i98c68h31a72l 2760404891682

Dírek jsem si nikdy nevšiml. Buď v letadlech kterými jsem letěl nebyly, nebo jsem se díval raději ven než na okno. Asi bych se ale také docela divil. Horší zážitek jsem však zažil, když při jednom startu se na pravém křídle B-738 začaly lehce zvedat spojlery. V první chvíli jsem se lekl. Pak jsem si všiml, že se zvedají jen o pár stupňů a jejich vliv je tak prakticky nulový, protože v této poloze nemůžou způsobit odtržení proudnic.

0/0
19.8.2015 17:30

P25e72t40r 32Š54v89a68r57c 2368108515830

No když jsme u těch letadel. Vždy mě pobaví rozhovory typu "Ty pásy jsou stejně na nic, když spadneme z takové výšky dolu, tak nevím proč si je musíme zapínat"

;-D

+1/0
19.8.2015 8:58

P74e36t62r 76M76i12c14h76a53l 2220414661462

To jsem ještě neslyšel, ale chtěl bych takového trotla docela vidět. ;-D

0/0
19.8.2015 17:12

L73u72k51á20š 17O82m92á44č85k17a 5401584401246

To je článek pro hlupáky, nebo co?

0/−3
18.8.2015 22:47
Foto

P27a50v17e66l 35K12a76s57í84k33, 97T50e76c23h90n23e67t63.77c41z

"Pro hlupáka každý hlupák." (Forrest Gump)

+8/0
19.8.2015 1:16

P57a12v21e62l 36O98d72r89a90z43i28l 6894699717540

Omáčka ale neříká, že hlupák je každý. I když v jeho případě rozhodně nebudu Forrestovo dědictví po matce rozporovat.

0/0
19.8.2015 16:04

J45a39r93o89m59i78r 48C70h74a62l31o59u93p93k18a 4929487455727

Pokaždé o těch dírkách v okně v letadle chvíli debatujeme a došli jsme víceméně k podobnému závěru. Díky, že to mám potvrzené. ;-)

+5/0
18.8.2015 12:28

J60i48ř19í 58H64o24r49á49k 6584214423176

My se těch malých dírek zas tolik nebojíme. Spíš se bojíme těch velkých, že nám budou moc volné.

+3/0
18.8.2015 11:42

K17a58m32i31l 51S22c27h48w46a67g52e41r 3243656335206

Tak tahle dírka mě zaujala hned při mém první letu (dopravním letadlem) v Boeing 737. Tak jsem to taky fotil, ale to byl musel hodně hledat. Podle mě to mělo tak 1,5mm. A něž letadlo přistálo tak námraza zas zmizela.

+1/0
18.8.2015 11:39
Foto

I67v41o 48Z34r81n75í32k 4197725774552

Letal jsem před 20 lety s Br.Airwais no asi je to věc pokroku ,tenkrát dírky nebyly..

+1/0
18.8.2015 9:48

O80n10d24ř34e31j 35F13i20g26u85r85a 5599709278938

Za valky mely stihacky taky dirky v oknech. A myslim ze to nebylo k vuli tlaku...

+7/0
18.8.2015 9:11

P59e42t98r 71H90e21j81n34ý 5826359118737

Že by kvuli flaku...?

+23/0
18.8.2015 10:06
Foto

O75n67d33r50e54j 28B12o54c70e90k 1850515264898

Priste cekam clanek, jak spravne pouzivat hajzlik v 11 km 8-o

+1/−26
18.8.2015 8:43

P44e96t17r 57K24m61e47n31t 9142150256222

No vidite a ja jako neletec jsem to nevedel a je to pro mne velmi zajimavy clanek...

+13/0
18.8.2015 10:23

P44a55v19e19l 13O51d95r51a77z19i51l 6204289357300

Správné je nepoužívat hajzlík v 11km při turbulencích. Umění je pak zjistit dostatečně dopředu, že přijdou. Tedy turbulence v atmosféře, ne střevní.

+1/0
19.8.2015 16:07

P71e74t56r 87M38i79c14h68a65l 2440484371932

Nejhorší varianta je, když přijdou oba typy turbulencí současně.

0/0
19.8.2015 17:14

J26o60s15e85f 28O49m23á86č41k35a 5457761422235

Nebylo by lepším řešením, kdyby měl Le Datel okna třeba trojtá, vakuovaná? Vakuum mezi skly by problém s námrazou a vlhkostí hravě odbouralo, a žádná díra by pak potřeba nebyla..

0/−1
18.8.2015 8:32

A48l47e55š 38J48í72l51e29k 7951832426498

To by bylo dražší a navíc by se to musel podtlak (nebo také přetlak směsi plynů) občas kontrolovat (v letectví totiž platí dost přísná pravidla i pro poslední šroubek na záchodě). Tohle je prostě levné a funguje to.

+3/0
18.8.2015 9:04

P65e56t27r 38F15r43ý84d60e13k 7509251359583

Nebylo, protoze i u trojiteho skla by bylo predstavene ochrane plexisklo s dirkou. V okenku zadna dirka neni ani v soucasnosti.

0/0
18.8.2015 9:38
Foto

P22a49v12e31l 61K69a56s13í44k36, 36T52e95c10h81n64e76t87.63c66z

Vakuum podle mého není dobrý nápad. Tlak na tabulky by pak byl z obou stran mnohem vyšší.

+3/0
18.8.2015 9:53

K31a65m79i46l 75S77c28h48w36a79g62e86r 3513876335476

Jestli myslíte taková jako se dávají do domů (plastové nebo dřevěné), tak tam žádné vakuum není i když si to hodně lidí myslí. Správně je že jsou vakuovaná jak jste napsal a znamená to, že během výroby z nich byl vysát vzduch (a na chvilku tam bylo nějaké "částečné" vakuum) a pak se okno zase naplní ale už né vzduchem, ale argonem. (viz http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-dava-do-oken-mezi-tabule-skla-argon-muze-uniknout-a-co-by-to-znamenalo )

0/0
18.8.2015 11:32

Z91u16z56a81n21a 87K95u10b23á93t77o16v42á 1646123686594

Pár mil už mám nalétáno, ale žádné dírky v okně jsem si nikdy nevšimla. Příště budu pozornější :) Díky za info!

0/0
18.8.2015 8:28

P57e70t58r 82F79r64ý80d32e80k 7349261879983

V okne take zadna dirka nebyva, je jen v ochranem plexisklu pred oknem.

0/0
18.8.2015 9:27
Foto

P71a43v23e39l 76K53a49s70í59k74, 83T68e57c78h77n14e53t57.72c29z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

P31e48t29r 72F89r30ý56d72e11k 7559171729293

Ani v jedne tabulce neni dirka. Dirka je v ochranem stitku pred okenkem, to je cela pointa. Ten  stitek ale neni pevnostni, jen chrani vnitrni tabulku okna pred poskrabanim.

0/−2
18.8.2015 10:25

P43a50v98e23l 90O89d56r79a59z49i13l 6114819227500

Tak, tak. Ať si zkusí tu dírku zacpat palcem ;-)

0/0
19.8.2015 16:06
Foto

P16a57v25e75l 67K64a59s10í59k89, 89T84e98c67h50n96e73t93.97c28z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

T41o65m56a65s 69H17a96b47a35n 7330702489281

Božínku, no to je článek...

+1/−15
18.8.2015 8:24

P12e98t98r 32H93o97f95m66a82n43n 6639894405650

A ja na te dire drzel celych 11 hodin prst:(.

+105/0
18.8.2015 8:15
Foto

R89o73s49t44i60s84l47a56v 17S39t82r20ž21í98n88e92k 2611511631612

;-D;-D;-D

+19/0
18.8.2015 8:15

V38i29k31t93o73r 93H74u33j43e68r 9881824362538

R^;-D

+2/0
18.8.2015 8:29

A17n17t68o43n95í97n 82Z51e24l60e75n86ý 2674223561716

To nemáte v KPZce kousek náplasti?

Nebo vám ji na letišti zabavil nějaký trouba co v životě neslyšel o Rychlých šípech?

+8/0
18.8.2015 9:28

O44n73d96ř77e24j 36Š22r21á24m38e89k 3723610411169

Právě ,že o nich slyšel, nějaký Štětináč ml.

0/0
19.8.2015 8:40

P49a50v31e25l 62N49o54v43á93k 1271414311475

R^

0/0
18.8.2015 10:27

P51e59t42r 98F46r74ý56d42e21k 7909781209393

Staci na to "okono s dirkou" zatlacit, aby clovek zjistil, ze jde o plexisklo, ktere ma za ucel ochranit pred pasazery skutecne okenko. A tedy logicky dirka je pro vyrovnani tlaku, protoze plexi by jinak nevydrzelo.

+4/0
18.8.2015 8:00

P54a17v83e86l 68D22r33o86t24á54r 7613724159494

to je ale nesmysl... Myslíte, že plexisklo neudrží rozdíl 0.6 atmosféry???

0/−4
18.8.2015 8:19

R29a21d56i33m 79P42o94l78á92š89e47k 9236283429689

Tlak 600 gramů na každý centimetr čtvereční? Na kruhové okno o průměru 30 cm tlak sílou  něco přes 400 kg? Plexisklo to má udržet?;-D;-D

+3/0
18.8.2015 8:27

P74a93v88e14l 70O69d44r14a48z20i57l 6434789397350

Proč by neudrželo?

0/0
19.8.2015 16:08

P54e83t90r 22F83r36ý70d71e66k 7629151749743

Dlouhodobe rozhodne nevydrzi, reseni s otvorem je levne a efektivni.

0/0
18.8.2015 9:15
Foto

P87a17v74e32l 85K73a94s22í91k96, 21T59e24c49h86n87e74t92.83c31z

Přečtěte si lépe článek. Ty vrstvy jsou tam vyjmenované.

+2/0
18.8.2015 9:56

T58o20m18á87š 73K57n77a61i19f61l 6423980137810

a jak na něj tlačíš? ta dírka je v jedné z venkovních vrstev... ne ve vnitřní .. takze jak na ni mam zatlacit?

0/0
18.8.2015 11:18

L97a72d45i68s36l14a16v 49J80o88d78l30o85v25s21k56i 2270755267101

Naštěstí jsem ještě nikdy letadlem letět nemusel. A doufám, že ani muset nebudu.

+3/−19
18.8.2015 7:56

Z80d14e85n25e21k 76B84o31h63a24c45e11k 1978817507829

Dekuji za info.

+26/0
18.8.2015 8:11

A16l75e30š 48J61í32l16e11k 7481912686978

Nevíte o co přicházíte ;-)! Jako dítě jsem šíleně rád jezdil vlakem. Teď se to nějak přesunulo do vzduchu. Asi také proto že jezdit na velké vzdálenosti vlakem, či autobusem je utrpení.

+1/0
18.8.2015 9:06

J41a33r46o31s52l85a16v 80T72a64c64h49o87v94s71k94y 2662250154490

Proc myslite ? Kdyz mate lehatko, kupe jen pro sebe a zasobu lahvacu, tak to ve vlaku neni zase tak spatne.

+1/−3
18.8.2015 9:12

O24n23d73ř75e91j 20Š33r60á64m33e92k 3143740461389

To jo, taková cesta do Indonésie, Austrálie nebo na americké kontinenty vlakem je vážně chuťovka... Jinak to mám stejně jako vy, ale přes naši malou zemičku si vlakem občas stále sjedu rád.

0/0
18.8.2015 9:13

M94a26r14t76i60n 60S97v96o10b93o56d83a 4965825286162

ano, ležte na peci dál ;-D

0/0
18.8.2015 16:30

L75u96k11á82š 36O82m32á18č77k19a 5231704491136

A co my s tím? 8-o

0/0
18.8.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.