Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se malých dírek v okně letadla. Není to omyl ani závada

Velká dopravní letadla mají malé ventily v oknech. Cestujícím ovšem nehrozí nebezpečí. Dírka je zde už patnáct let pro jejich pohodlí, bezpečí a výhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D36a22n66i43e15l 61P51r77o19c14h55á85z69k52a 2676463279550

malá díra nevadí............tedy pokud není v hlavě:-)

0/0
27.8.2015 1:50

P96e46t38r 62M82i32c44h37a36l 2930524791892

Dírek jsem si nikdy nevšiml. Buď v letadlech kterými jsem letěl nebyly, nebo jsem se díval raději ven než na okno. Asi bych se ale také docela divil. Horší zážitek jsem však zažil, když při jednom startu se na pravém křídle B-738 začaly lehce zvedat spojlery. V první chvíli jsem se lekl. Pak jsem si všiml, že se zvedají jen o pár stupňů a jejich vliv je tak prakticky nulový, protože v této poloze nemůžou způsobit odtržení proudnic.

0/0
19.8.2015 17:30

P47e44t94r 77Š63v18a70r89c 2608888755810

No když jsme u těch letadel. Vždy mě pobaví rozhovory typu "Ty pásy jsou stejně na nic, když spadneme z takové výšky dolu, tak nevím proč si je musíme zapínat"

;-D

+1/0
19.8.2015 8:58


P62e16t88r 19M77i39c43h65a86l 2680714281882

To jsem ještě neslyšel, ale chtěl bych takového trotla docela vidět. ;-D

0/0
19.8.2015 17:12

L82u13k60á82š 26O23m50á25č60k74a 5941324171726

To je článek pro hlupáky, nebo co?

0/−3
18.8.2015 22:47
Foto

P67a63v46e36l 56K77a73s17í50k80, 31T47e83c74h50n56e80t57.35c16z

"Pro hlupáka každý hlupák." (Forrest Gump)

+8/0
19.8.2015 1:16

P45a29v86e85l 10O16d58r67a22z90i37l 6434819177360

Omáčka ale neříká, že hlupák je každý. I když v jeho případě rozhodně nebudu Forrestovo dědictví po matce rozporovat.

0/0
19.8.2015 16:04

J92a28r15o34m90i41r 15C39h52a41l44o91u13p40k84a 4349487505587

Pokaždé o těch dírkách v okně v letadle chvíli debatujeme a došli jsme víceméně k podobnému závěru. Díky, že to mám potvrzené. ;-)

+5/0
18.8.2015 12:28

J46i61ř27í 27H49o69r76á66k 6574814683396

My se těch malých dírek zas tolik nebojíme. Spíš se bojíme těch velkých, že nám budou moc volné.

+3/0
18.8.2015 11:42

K19a50m91i43l 30S87c39h30w81a53g86e80r 3553566735246

Tak tahle dírka mě zaujala hned při mém první letu (dopravním letadlem) v Boeing 737. Tak jsem to taky fotil, ale to byl musel hodně hledat. Podle mě to mělo tak 1,5mm. A něž letadlo přistálo tak námraza zas zmizela.

+1/0
18.8.2015 11:39
Foto

I74v19o 59Z51r19n43í65k 4767565664862

Letal jsem před 20 lety s Br.Airwais no asi je to věc pokroku ,tenkrát dírky nebyly..

+1/0
18.8.2015 9:48

O16n51d71ř37e71j 94F58i75g61u92r89a 5929909278628

Za valky mely stihacky taky dirky v oknech. A myslim ze to nebylo k vuli tlaku...

+7/0
18.8.2015 9:11

P29e25t79r 73H40e67j23n30ý 5926439178597

Že by kvuli flaku...?

+23/0
18.8.2015 10:06
Foto

O79n66d40r58e76j 52B41o71c43e74k 1120245534828

Priste cekam clanek, jak spravne pouzivat hajzlik v 11 km 8-o

+1/−26
18.8.2015 8:43

P61e24t47r 22K25m69e58n28t 9252120576402

No vidite a ja jako neletec jsem to nevedel a je to pro mne velmi zajimavy clanek...

+13/0
18.8.2015 10:23

P86a23v75e83l 57O17d78r60a51z25i81l 6354599437230

Správné je nepoužívat hajzlík v 11km při turbulencích. Umění je pak zjistit dostatečně dopředu, že přijdou. Tedy turbulence v atmosféře, ne střevní.

+1/0
19.8.2015 16:07

P74e31t56r 81M14i70c25h23a39l 2670774941932

Nejhorší varianta je, když přijdou oba typy turbulencí současně.

0/0
19.8.2015 17:14
Foto

J43o20s17e22f 42O73m94á10č84k30a 5987281662465

Nebylo by lepším řešením, kdyby měl Le Datel okna třeba trojtá, vakuovaná? Vakuum mezi skly by problém s námrazou a vlhkostí hravě odbouralo, a žádná díra by pak potřeba nebyla..

0/−1
18.8.2015 8:32

A14l10e71š 32J40í88l20e25k 7141502806108

To by bylo dražší a navíc by se to musel podtlak (nebo také přetlak směsi plynů) občas kontrolovat (v letectví totiž platí dost přísná pravidla i pro poslední šroubek na záchodě). Tohle je prostě levné a funguje to.

+3/0
18.8.2015 9:04

P58e81t51r 59F69r28ý48d10e65k 7579801719283

Nebylo, protoze i u trojiteho skla by bylo predstavene ochrane plexisklo s dirkou. V okenku zadna dirka neni ani v soucasnosti.

0/0
18.8.2015 9:38
Foto

P46a10v48e78l 30K70a61s15í52k58, 76T35e66c16h72n62e53t98.91c17z

Vakuum podle mého není dobrý nápad. Tlak na tabulky by pak byl z obou stran mnohem vyšší.

+3/0
18.8.2015 9:53

K91a92m94i51l 13S77c48h57w47a96g13e44r 3233506675706

Jestli myslíte taková jako se dávají do domů (plastové nebo dřevěné), tak tam žádné vakuum není i když si to hodně lidí myslí. Správně je že jsou vakuovaná jak jste napsal a znamená to, že během výroby z nich byl vysát vzduch (a na chvilku tam bylo nějaké "částečné" vakuum) a pak se okno zase naplní ale už né vzduchem, ale argonem. (viz http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-dava-do-oken-mezi-tabule-skla-argon-muze-uniknout-a-co-by-to-znamenalo )

0/0
18.8.2015 11:32

Z72u24z64a71n59a 38K95u76b98á10t91o92v80á 1936913946374

Pár mil už mám nalétáno, ale žádné dírky v okně jsem si nikdy nevšimla. Příště budu pozornější :) Díky za info!

0/0
18.8.2015 8:28

P71e35t39r 18F55r83ý78d67e82k 7659931209793

V okne take zadna dirka nebyva, je jen v ochranem plexisklu pred oknem.

0/0
18.8.2015 9:27
Foto

P31a32v91e32l 94K82a36s77í51k30, 42T65e54c35h78n48e64t54.25c19z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

P51e28t23r 95F45r43ý15d19e87k 7809691229213

Ani v jedne tabulce neni dirka. Dirka je v ochranem stitku pred okenkem, to je cela pointa. Ten  stitek ale neni pevnostni, jen chrani vnitrni tabulku okna pred poskrabanim.

0/−2
18.8.2015 10:25

P64a63v21e79l 72O19d98r46a92z71i42l 6424619947420

Tak, tak. Ať si zkusí tu dírku zacpat palcem ;-)

0/0
19.8.2015 16:06
Foto

P59a77v37e60l 10K17a52s84í53k55, 60T32e90c28h39n68e86t81.95c13z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

T96o54m49a48s 58H46a54b46a71n 7140662349301

Božínku, no to je článek...

+1/−15
18.8.2015 8:24

P10e33t91r 33H87o79f30m27a61n17n 6129124715440

A ja na te dire drzel celych 11 hodin prst:(.

+105/0
18.8.2015 8:15
Foto

R46o65s19t77i35s85l52a62v 55S79t82r20ž61í57n15e40k 2171821561642

;-D;-D;-D

+19/0
18.8.2015 8:15

V66i97k39t44o93r 57H17u33j76e36r 9871404552448

R^;-D

+2/0
18.8.2015 8:29

A81n11t35o47n57í55n 93Z23e80l39e77n17ý 2964203651136

To nemáte v KPZce kousek náplasti?

Nebo vám ji na letišti zabavil nějaký trouba co v životě neslyšel o Rychlých šípech?

+8/0
18.8.2015 9:28

O34n74d73ř27e56j 25Š47r80á82m46e96k 3173870591319

Právě ,že o nich slyšel, nějaký Štětináč ml.

0/0
19.8.2015 8:40

P60a90v53e38l 36N88o22v52á84k 1831144601875

R^

0/0
18.8.2015 10:27

P49e17t84r 51F66r66ý47d72e98k 7479741449283

Staci na to "okono s dirkou" zatlacit, aby clovek zjistil, ze jde o plexisklo, ktere ma za ucel ochranit pred pasazery skutecne okenko. A tedy logicky dirka je pro vyrovnani tlaku, protoze plexi by jinak nevydrzelo.

+4/0
18.8.2015 8:00

P48a95v34e89l 90D27r95o25t11á59r 7713324649814

to je ale nesmysl... Myslíte, že plexisklo neudrží rozdíl 0.6 atmosféry???

0/−4
18.8.2015 8:19

R59a84d54i66m 98P24o30l71á70š98e37k 9916563439169

Tlak 600 gramů na každý centimetr čtvereční? Na kruhové okno o průměru 30 cm tlak sílou  něco přes 400 kg? Plexisklo to má udržet?;-D;-D

+3/0
18.8.2015 8:27

P32a69v71e11l 31O76d23r54a80z46i95l 6424539917830

Proč by neudrželo?

0/0
19.8.2015 16:08

P90e94t44r 82F90r72ý86d89e88k 7619491809133

Dlouhodobe rozhodne nevydrzi, reseni s otvorem je levne a efektivni.

0/0
18.8.2015 9:15
Foto

P27a30v28e67l 32K54a25s64í10k93, 20T34e37c18h41n22e27t77.34c39z

Přečtěte si lépe článek. Ty vrstvy jsou tam vyjmenované.

+2/0
18.8.2015 9:56

T26o17m53á10š 60K98n32a40i95f83l 6213420257720

a jak na něj tlačíš? ta dírka je v jedné z venkovních vrstev... ne ve vnitřní .. takze jak na ni mam zatlacit?

0/0
18.8.2015 11:18

L72a77d28i75s23l85a68v 39J74o39d43l87o79v48s59k81i 2560495327131

Naštěstí jsem ještě nikdy letadlem letět nemusel. A doufám, že ani muset nebudu.

+3/−19
18.8.2015 7:56

Z78d87e13n20e23k 32B92o26h41a68c97e35k 1228947917689

Dekuji za info.

+26/0
18.8.2015 8:11

A48l48e58š 57J25í40l47e24k 7341312656448

Nevíte o co přicházíte ;-)! Jako dítě jsem šíleně rád jezdil vlakem. Teď se to nějak přesunulo do vzduchu. Asi také proto že jezdit na velké vzdálenosti vlakem, či autobusem je utrpení.

+1/0
18.8.2015 9:06

J59a57r34o39s84l75a50v 69T97a40c72h13o71v45s45k58y 2962740894540

Proc myslite ? Kdyz mate lehatko, kupe jen pro sebe a zasobu lahvacu, tak to ve vlaku neni zase tak spatne.

+1/−3
18.8.2015 9:12

O35n63d88ř87e10j 82Š53r30á71m71e71k 3983970701609

To jo, taková cesta do Indonésie, Austrálie nebo na americké kontinenty vlakem je vážně chuťovka... Jinak to mám stejně jako vy, ale přes naši malou zemičku si vlakem občas stále sjedu rád.

0/0
18.8.2015 9:13

M96a18r49t10i82n 19S26v27o78b50o28d84a 4225685126772

ano, ležte na peci dál ;-D

0/0
18.8.2015 16:30

L74u34k89á53š 15O32m70á49č96k74a 5671254761676

A co my s tím? 8-o

0/0
18.8.2015 22:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.