- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je jistě zajímavé, ale nevysvětluje to, proč 90% letů výhradně z Ruzyně je opožděno i o moc déle než o hodinu. Na přestupních letištích mi pak musí platit hotel, večeři, a snídani protože let do zámoří je jen jednou denně. Tedy NONSTOP a jiné náhradní lety přes nějaká další letiště, 0 zásadně neberu. Z Ruzyně jsem za posledních mnoho let neodletěl na čas ani jednou ani do FRA ani do AMS. Do jiných měst to bude obdobné. Létím do Evropy 30 let.
A času dost, takže aerolinky platí. Používají jedno letadélko mezi Prahou a FRA neb AMS a to při každém příletu nabírá během dne zpoždění. Snad se jim to vyplatí i když předem vědí že to nejde stihnout - vyklidit letadlo, uklidit, připravit na další let, a nechat nastoupit nové cestující - na čas.
Lufthansa se hodně pohoršila co jí pamatuju. Aeroklub (ČSA) už nelétá skoro nikam. Pamatuju ale její exkluzívní destinace po celém světě.
Létám do Evropy 30 let, omlouvám se za překlepy. Píšu česky na angl. klávesnici. Za opožděné lety nemůže letiště ale samozřejmě aerolinka.
Myslím že odbavování letadel a zavazadel probíhá fofrem.
Jednou při sledování vykládky kufrů na Ruzyni jsem z okénka letadla uviděl toto:
Borci přistavili rampu na zavazadla, první otevřel dveŕe nákladového prostoru přimo pode mnou, vlezl dovnitř a po chvíli štrachání vyjela po páse k přistaveným vozíkům jako první papírová krabice velikosti staré televize. Krabice byla popsána ze všech světových stran velkými červenými nápisy "FRAGILE" a "THIS SIDE UP"
Ten uvnitř nákladového prostoru potŕeboval zŕejmě pomoct a tak druhý borec se jal šplhat po protijedoucím páse nahoru k letadlu. Jenže proti němu jela ta velká, "křehká" krabice. Když byl před ní natáhl pořádně nohu že ji překročí. To se mu skoro povedlo až na to, že šlápl přímo do prostřed krabice. Z úhledného šestistěnu byl rázem rozviklaný mnohostěn. Potom vytáhl nohu z krabice a kráčel vzhůru dál pomáhat a chránit. Třetí borec dole pod pásem pak krabici trochu načechral aby dostala původní tvary a jelo se dál. Nebyl čas.
Mně vyprávěl jeden Skot, jak pracoval na letišti u bagáže. První den byl pohoršen, jak tam s tím ostatní házej. Když zjistil, jak ho bolí nohy a ruce, když s tím slušně chodí, a že nestíhá normu, začal prý házet taky. Je to výhoda, při balení s tím počítám.
a proč je přední kolo špendlíkem na stojánce zajištěno proti otočení?
Ale ono neni zajisteno proti otoceni, ono je odpojeno od hydraulickeho okruhu ovladani a tudiz se muze otacet volne.
Taky si trochu vrtnu: "Remove before flight" podle mě není "odstranit před letem" ( "to be removed before flight") ale příkaz "Odstraň(te) nebo vyjměte před letem".
To be removed by bylo česky spíš „budiž odstraněn před letem“. Tzn. trpný rod, ne infinitiv.
Říkal jsem si, že tohle by mohlo zajímat všechny, kdo chtějí opravdu pochopit postupy kolem pushbacku. V angličtině, ale se všemi detaily a pravidly:
Uzemnit znamená spojit se Zemí. Nebo alespoň s něčím, co za zem prohlásíme. "Uzemnit cisternu s letadlem" je nonsens. A pokud je snad celá soustava opravdu uzemněná, zajímalo by mě, jak.
Nejste li elektrikar, tak to nepochopite, existuje i umela zem, tedy stejny potencial na dvou rozdilnych dilech, tedy ano letadlo se spoji s autem a tim se vyrovna rozdilove napeti a zabrani se tim preskoku jiskry pri zasouvani hrdla hadice s palivem!
Oceňuji vaši snahu přiblížit tuhle problematiku veřejnosti, ale nezaměňujte výfuk pomocné jednotky - APU, za výstup ventilačního systému letadla, který jste vyfotili. APU je malý proudový motor a k jeho výstupu bych se fakt nešel ochladit a navíc je přesně na stejném místě jako u Boeingů
Než tohle všechno absolvovat, to raději pojedu vlakem. A ještě ušetřím přírodu.
no, to neni spatny napad, ja byl na dovoleny na Kypru a samozrejme jako trouba letadlem, ten vlak me nenapadl, tak priste.....
V závěrečné statistice ještě chybí počet ztracených (resp. ukradených) zavazadel.
Ty to nemas v hlave v poradku, vid?