Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohli dinosauři založit civilizaci? A jak ji můžeme objevit?

Z dnešních příkladů víme, že dinosauři jsou schopni dosáhnout jistého stupně inteligence. Ale mohli vytvořit civilizaci? Desítky či stovky milionů let do minulosti asi nikdy neuvidíme zcela přesně, ale její stopy bychom asi objevit mohli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V97o80j19t20ě54c45h 53Š62t13u30r34s16a 7664946774379

Třeba je konečným úkolem civilizace vyvinout se tak, aby bylo možno s čistým svědomím přenechat planetu té další...

0/0
20.10.2015 16:39

J54a49n 31Š65v67a18d93l62e63n61k26a 9354199530

Podle mě založil dinosauří civilizaci Libor Čermák na Plutu, aby pak mohl psát o naprosto záhadných útvarech, které se skoro podobají křivce spojující několik měst na zeměkouli.

0/0
7.9.2015 20:10

J86a86n 89P91a53v84e40l74k89a 3697611874261

Nějak se vám vytratila ta konspirace. O jakou konspiraci mělo jít?

0/0
31.8.2015 11:28

J44o92s29e45f 76H24á43j97e76k 6248840609132

...tak pro začátek začneme definováním pojmu civilizace?:-P

+2/0
31.8.2015 0:17

M28i55r57o38s19l43a19v 26S43u43c23h23y 5190479610630

Snažil jsem se popsat tu naší, ale nějak mi pořád vychází rakovina.

0/−2
31.8.2015 11:56

J79o69s76e51f 73P11o42t27r 6830111917209

Dovolím si pro pana Kirstena doleji :

Pan Kirsten tvrdí " Jakto,  že se mutace neprojevily?, Projevují se dokonce u každého jedince druhu, toť variabilita."

Znovu se ukazuje zásadní nepochopení rozdílu mezi genetickou variabilitou a mutacemi.. Geny obsahují alely, tedy soubory různých genů pro určitý znak. Třeba modroocí mají geny pro modré i hnědé oči a záleží na kombinaci s partnerem jaké oči bude mít potomek, stejné je to s jakýmkoliv jiným tělesným znakem. Všichni lidé mají buď modré nebo hnědé oči, jsou vysocí, nebo malí, bílá nebo černá barva kůže, všechny tyto znaky jsou součástí lidské genové variability.

Náhodné genetické mutace musí vytvářet   něco úplně jiného. Řekněme třeba, že místo očí by se najednou u nějakého novorozence objevily automobilní světlomety, nebo by měl na zadku vyvinutou  kompletní autosedačku s centrálním vytápěním. Jsme vystaveni selekčnímu tlaku být lepší a lepší na silnicích, takže takovéto  mutace , které zlepší naše přežití musíme nutně očekávat.

Takový mladý junák s mutovanou autosedačkou  bude jistě sexuálně daleko přitažlivější pro své partnerky a tudíž během doby se tento znak rozšíří v celé populaci. Dojde k odštěpení od nemutovaných a tím ke vzniku nového druhu lidí a po dalších tisícovkách let mu místo nohou zmutují pneu a člověk bude jako auto.

To prosím není fantasmagorie, to je vážná předpověď  osudu lidí vystavených selekčnímu tlaku automobilismu podle Darwinovy evoluční teorie.

+2/−4
30.8.2015 23:08

V75l71a12d38i87m34í39r 81K46r80i35s51t71e81n 7106792165368

že jste si vybral  jen co se vám hodí, ono totiž bylo otázkou co vy považujete pod mutací. A na příklad štěpení kravského mléka jste zapomněl?

+4/0
31.8.2015 0:44

J39o61s78e27f 16P46o43t86r 6120841377739

Hlavně se pane Kristene seznamte s nejnovějšími objevy  v tomto oboru, mám na mysli epigenetický kód, který funguje nad genetickým kódem, ve vztahu asi jako software na hardware.

Epigenetický kód aktivuje a deaktivuje geny genetického kódy při růstu zárodku, při změnách prostředí, dokonce je schopen získané vlastnosti přenášek do dalších pokolení, má několikanásobnou variability proti náhodným genetickým změnám. Tedy to co se pokládalo za výsledek náhodných  mutací  a náhodnému přizpůsobení změnám je výsledek  epigenetiky.

+1/−1
31.8.2015 13:36

J36a26n 33Š43v53a41d14l34e87n79k65a 9254829540

Hlavně se, pane Potre, seznamte s tím, co epigenetika znamená, ať se dál neztrapňujete. Epigenetika je totiž v naprostém souladu s evoluční teorií, nikterak ji nevyvrací. Je to pouze další zpřesnění našeho poznání, jak dědičnost funguje.

0/0
7.9.2015 20:12

J28a14n 68Š72v30a36d90l54e49n23k92a 9684349670

Vy jste hlavně nepochopil podstatu mutací. Je to s vámi marné.

0/0
7.9.2015 20:11

J51a85n 48S11e18d19l63á12k 9182287506944

a co takovej laser raptor?

+1/0
30.8.2015 22:27

J54i27ř56í 73Ř45e95h72o87ř 9428738236808

:-)"Jak půvabné, šokující a zcela nesmyslné zároveň! "  - poměrně nabubřelá myšlenka o genových úpravách v době kdy drtivá většina obyvatel země věří na umělé vytvoření člověka

+1/0
30.8.2015 19:45

L58u46k29á85š 13Z39a73h28r72a62d48n48í77č57e16k 5286520209851

Nepřítomnost náznaků po dolování a hornických operacích z dob křídy nebo i starších období má své vysvětlení v relativně rychlých erozních a sedimentačních a dalších geologických procesech. Pokud se nemýlím, tak v dobách křídy a i v starších dobách neexistovaly druhy travin jako je známe dnes. A jsou to právě traviny, které dnes velmi efektivně zpomalují erozní a sedimentační procesy. Navíc si myslím, že na Zemi je tolik míst, které je nemožné kvalitně prozkoumat a vyloučit nepřítomnost stop po dolování… Je tu např. absolutně neprozkoumaná Antarktida, pouště Sahary,Sibiř, mělká moře-hluboké oceány, pralesy…to jsou všechno jen namátkou velké plochy, které unikají nějakému většímu průzkumu. Pokud tedy existovala nějaká vyspělá dinosauří civilizace, která dosáhla „jen“ dejme tomu doby kamenné, tak určitě bychom pozůstatky po těžbě na 99,9999% nenašli. A pokud naopak existovala vyspělejší civilizace, než je právě ta naše, tak určitě během své evoluce rychle přešla na těžbu většiny surovin z oceánů a moří – kde jsou koncentrovány snad všechny prvky světa. A myslím, že pokud se těžilo z oceánů, které mohly zároveň sloužit také jako odpadiště a „odkaliště“, tak stopy po dávné dinousauří těžbě surovin nenajdeme. Myslím, že lidské mozečky jsou stále velmi limitované tím, co vidí kolem sebe. Jsme limitováni technologií, kterou lidstvo vynalezlo samo a horko těžko si představujeme technologie, které lidstvo ještě nevynalezlo, nebo které neumí ještě používat. Já osobně si myslím, že minimálně jedna vyspělejší civilizace, než je ta naše, se už na Zemi vyvinula. A dost možná ještě někde hluboko v oceánech nebo v podzemí má své základny. A někde jinde ve vesmíru osídlila lépe okysličené planety :) (aby se jim lépe okysličovala mozkovna). A dost možná se na Zemi pravidelně vrací studovat ty naše „limitované“ mozečky… :)

+3/0
30.8.2015 19:17

M28i77r75o18s43l80a13v 26S29u80c91h92y 5380159890630

Těch vyspělých civilizací bylo několik (Plató, Timaeus).

0/0
30.8.2015 20:35

J87a32n 60Š71v43a10d76l42e16n78k77a 9264399760

A kde se na těch "lépe okysličených planetách" vzal ten kyslík? Na zemi vznikl činností sinic.

0/0
7.9.2015 20:13

L30u77k56á55š 44Z14a49h13r48a82d86n20í92č35e78k 5346430589231

třeba taky ze sinic, nebo z jiného organismu/bakterií s chlorofylem...představivost pane, představivost...:-)

0/0
7.9.2015 23:22
Foto

I68l82j67a 79H75y84n51e45k 6696397645634

Proč bojovta na té které straně. Pusťte si seriál Dinotopie a relaxujte, kochejte se a přemýšlejte o dalších teoriích spiknutí. Co když je Bermudský trojúhelník cesta do jiných světů? Co třeba sněžný muž? Nebo lidští obři z bájí? Žili?

Lidi, minulost byla a vy ji nezměníte, starejte se přeci o budoucnost, ať ještě nějaká vůbec je... Pro naše děti.. Co děláte nyní ovlivní budoucnost, ne minulost..

0/0
30.8.2015 10:01

L45u47b92o10m49í60r 49K49a73m61e49n73s96k17ý 3710298643576

poučit se z minulosti je ta nejlepší starost o budoucnost, takže bádání tímto směrem je rozhodně nejen zajímavé, ale taky užitečné

+2/0
30.8.2015 14:27

J55o19s49e11f 70P14o98t44r 6200471837189

Hurá, konečně jsem se dopracoval k poznání.

Poznání mi poskytl hodně dole p. Šafarčík, když tvrdí:"...každý jedinec, co kdy existoval je přechodnou formou. Žádné finální formy neexistují a druh je pouze mlhavá definice, co se stále posouvá.." (a pak p. Šafarčík  uráží). Jasné vysvětlení Darwinovy evoluční teorie jak zdokumentovat  přechodné formy.

Abychom nechodili daleko, vznáším na p. Šafarčíka a ostatní vyznavače Darwinovy víry dotaz na vysvětlení  evoluce lidského rodu.

Moderní genetický výzkum statisticky vybraných lidských populací zjistil, že všech 7 miliard  lidí jsou neuvěřitelně geneticky homogenní, že jsou stejnorodější než dvě sousední opičí tlupy v africkém pralese, že je větší variabilita uvnitř skupin lidí, než v průměru mezi rasami a že jediné rozdíly mezi lidmi jsou kulturního rázu.

Už primitivní logické uvažování musí dojít k třem závěrům:

- všichni lidé jsou si rovni

- v lidském rodu nemůže existovat evoluce, aspoň ne evoluce ve smyslu Darwina

- současní lidé musí být na stejné úrovni  jako všichni předci  v průběhu 150 tisíc let včetně našich prarodičů mitochondriální Evy a  Y chromozového  Adama.

Prosím pana Šafarčíka a spol. o vysvětlení !

+1/−9
30.8.2015 0:00

L47u21k89á88š 41K41m42e18n61t 5289437934280

Ano, všichni máme dost podobný genom. Přibližně 70 tisíc let zpátky v Indonésii vybuchla kaldera Toba. Nejsilnější výbuch supervulkánu za posledních cca. 30 milionů let. Počet naších předků se v té době díky tomu zredukoval na pár tisíc jedinců. Všichni co tu dnes jsme, tak jsme jejich potomci a samozřejmě díky tomu máme dost podobný genom. 

Jinak člověk je skutečně něčím výjimečný. V současnosti je to asi jediný tvor na této planetě se schopností ovlivnit vlastní evoluci.

+6/0
30.8.2015 0:14

J36o21s53e37f 96P19o10t16r 6280391587119

70 tisíc let je dost dlouhá doba na to aby se někde u někoho  projevily náhodné mutace, jak to, že se neprojevily? Kromě toho  lidská populace byla v té době jen v horké  jižní Africe, takže tvrdit, že indonéská sopka měla tak ničivé důsledky se mi zdá být dost diskutabilní. Zapomínáte na jednu důležitou věc, totiž  na to, že všichni muži jsou potomci jednoho muže Ychromozomálního Adama, a všechny ženy potomci mitochondriální Evy, a ten fakt  je vědecky bezesporu prokázán, což  jaksi neguje vaši snahu  svést podobný genom na sopku

Prozraďte nám, čím je člověk schopen ovlivnit vlastní evoluci ?

+2/−7
30.8.2015 0:37

V74l43a92d64i38m23í65r 41K35r49i59s84t65e75n 7396202125388

Víte jsem  trochu pokřivený dobou, takže Vás automaticky spíše považuji za flamera než za silně věřícího člověka. Výsledek je ovšem stejný, ani jednomu nejde o poznání či případnou změnu názoru. Ale dobrá naposledy.

Jakto že se mutace neprojevily? Projevují se  dokonce u každého jedince druhu, toť variabilita :-P. Jinak mne napadá například, schopnost trávit kravské mléko, což nemá kompletně celé lidstvo tuším a je to  jeden z dokladů adaptace a jak člověk sám svým jednáním i  nevědomky svůj genom upravuje. 

Argument s Evou a Adamem a kombinace pojmů "vědecky bezesporu" mne jen utvrzuje v podezření na flaming. Věda nemá ráda příliš pojem bezesporu. Na sporech a nejistotě a zpochybňování vlastně funguje. Naopak víra, to je "petra" 

A nechci Vás šokovat jak jsme si genomově blízcí s prasetem, natož se šimpanzem ;-)

+8/0
30.8.2015 2:02

V22l25a31d73i59m59í70r 46Š10n46e76k 9894188626871

Evoluční dogma je bezesporu nevyvratitelné. Tudíž neobjektivní a nevědecké, 

Svět povstal sám ze sebe. Tak přísaháme!!

 Rv

+2/−7
30.8.2015 5:16

J24o97z47e77f 79Z48á61h11u67m77e76n36s87k61ý 1671978964770

Každý 35 stredoeurópan nesie mutáciu pre cystickú fibrózu. Inde je nosičstvo extrémne zriedkavé.

Nosiči mutovaného génu majú evolučnú výhodu, sú odolní voči vibriu cholere - neumierajú na choleru. Stredoveké "morové" epidémie boli často epidémie cholery, títo mutanti neochoreli a prežili a svoju mutáciu odovzdávali ďalej, preto ich je v tomto priestore taká vysoká koncentrácia. Problém vzniká, ak sa dvaja mutanti stretnú a majú deti, tieto majú manifestnú cystickú fibrózu.

V afrike je zase častá kosáčikovitá anémia, pretože predstavuje evolučnú výhodu, chráni pred maláriou. A zabíja až po množení, gén sa preto odovzdáva a šíri.

+5/0
30.8.2015 7:07

V36l36a25d82i31m28í38r 75Š88n51e27k 9864708696661

jeden zmutovaný gen jaro nedělá a nedokazuje vůbec nic. Co se vám tou "evolucí" od člověka k člověku vytvořilo nového? Vy potřebujete mnohem mocnější proces, a sice od politých šutrů ke všemu živému. To vaše chabé geny a odolnosti nesplňují ani zdaleka. Celá evoluční báchorka je založena jen na podobné fantasmagorické extrapolaci a obří tuposti evověřících.

+1/−9
30.8.2015 9:42

J37i60ř40í 63B76r20o56ž 5529965332717

4 geny stačí na to, aby jste se nenarodil jako běloch, ale jako černoch. To je evoluce- v chladných evropských podmínkách měli větší šanci na přežití ti, které vidíme nyní kolem sebe. Já vím, vy mi budete tvrdit, že Pán to tak zařídil :-)

+4/0
30.8.2015 11:02

K19r78y11š48t97o83f 93H35l60a97v24á26č 9592509718712

s fanatiky jako Šnek nemá cenu diskutovat :-)

+4/0
30.8.2015 10:58

J59i50ř90í 15B65r30o33ž 5169675432117

Ale je to velmi zábavné. ;-)

+4/0
30.8.2015 11:03

J94i66n83d39ř91i21c22h 48L36u37k89á67š 8327611190715

ale to že jsou opičí tlupy geneticky variabilnější pak přece popírá teorii o noemově arše:-)

+6/0
30.8.2015 9:47

J51i21ř11í 88B91o14č59e16k 6611914665503

dnešní člověk si nedovede představit jiný typ civilizace jako je ta naše. co když případná dinosauří civilizace fungovala na úplně jiný principech a její pozůstatky mámě před očima ? co když existovala i civilizace jednobuněčných ? ono se stačí kouknout na mravence. svým způsobem je to také civilizace

0/−4
29.8.2015 23:35

J71a43n 15H96l87e37d50í31k 8158139148206

a to se domníváte, že i geniální Putin má za předka brontosaura ??? nebo to platí jen pro prohnilé demokracie na západě ??

0/0
29.8.2015 23:17

K24a44m81i91l 27K38r94b92á78l22e14k 6774502955453

sázka, že naše civilizace bude detekovatelná i za miliardu let?

+1/0
29.8.2015 22:16

O59n32d46ř34e69j 36M75a92l31ý 3914783943203

Tak minimálně by mohli najít stopy lidské činnosti ve vesmíru (Apollo/Lunochod na Měsíci, další sondy a satelity roztroušené po Sluneční soustavě atd) pokud je nesejmou asteroidy. Taky se do okolního kosmu šíří radiový signál, i když postupně slábne. O stavbách tady na Zemi si v souvislosti s erozí nemyslím, že by něco vydrželo miliardu let.

+3/0
29.8.2015 22:54

I87v65a 47K17r90i74s57t32o66f88o32v95á 7735713722672

Slepýši na naší zahradě včera zbudovali menší elektrárnu. Za drobné vstupné zpřístupním školním výpravám. ;-)

+5/0
29.8.2015 22:03

J65o63z11e52f 76K28o83s80t42e76l43a30n22s88k23ý 8315282179366

Nikdy by ma nenapadlo, že Technet môže napísať seriózny článok o takejto blbosti...

Mám rád netradičné teórie - napr. o Atlantíde. Dokonca som viac-menej presvedčený, že sa nachádza na území dnešných Bahamských ostrovov. Ale aj teórie treba deliť na tie s racionálnym základom a tie, ktoré sú totálne hlúposti...

0/−1
29.8.2015 20:46

M40i15r23o12s92l73a77v 70S98u50c60h97y 5630189370660

A co vám přijde hloupého na tom, že dinosauři chodili po dvou, měli volné horní končetiny, které byly vybavené chápavým ústrojím? Jestliže můžeme tvrdit, že toto vedlo k rozvoji člověka, proč by to samé nemohlo platit pro jiného tvora, který měl na svůj vývoj prokazatelně mnohem více času?

0/0
29.8.2015 23:13

J90o35z28e90f 13K84o15s39t57e53l44a42n53s66k14ý 8875462409666

Napríklad to, že mali absolútne nevhodný tvar predných končatín. To je základom pre to, aby sa mohli stať manuálne zručnejším. A manuálna zručnosť je predpokladom pre mentálny vývoj.

Kľúčových momentov, na základe ktorých sa ľudia stali ľuďmi, bolo viacero. Jedným z najdôležitejších bola taká maličkosť - palec na rukách. A ten sa u dinosaurov jednoducho vyvinúť nemohol...

0/−1
30.8.2015 6:45

M54i62r70o36s74l15a29v 43S30u44c23h34y 5920559960860

Prosím přečtěte si ten článek. V něm se píše právě o tom, že měli vratiprst. To je palec v opozici oproti ostatním prstům, tj. se schopností uchopovat.

+1/0
30.8.2015 9:19

V13l36a14d51i35m75í64r 57Š57n41e33k 9144948616231

Většina zkamenělin dinosaurů pochází z celosvětové potopy a po potopě, ti kteří obnovili populaci dinosaurů z těch, které Noe zachránil na Arše, se jim už zřejmě tolik nedařilo, kvůli změněným klimatickým podmínkám a nebo byli zdecimováni lidmi. Bůh stvořil i dinosaury, pokud to byli suchozemští tvorové, šestý den svého stvořitelského týdne. Žádné miliony let se nikdy nekonaly, o čemž svědčí nálezy měkkých tkání dinosaurů, které, byť s odporem, přiznávájí už i evolucionisté. Představa, že nějaké proteiny vydrží několik desítek miliónů let , je zralá pro doktora Chocholouška, ale jelikož je evoluční dogma nevyvratitelné, ubozí evolucionisté věří i takové fantasmagorii. Dlouhé věky musí zůstat, stůj co stůj, neboť s nimi evoluční báchorka stojí a padá.  Měkké tkáně dinosaurů však opět potvrzují Boží Slovo a pravdivou historii světa v něm uvedenou. 

 http://1url.cz/bcjS

:-)

0/−14
29.8.2015 19:44

M66i95c63h73a95l 63C60h22a71l68u64p69a 6258320609883

Nj, u konspirátorů se dají dočíst i větší bláboly.

+4/0
29.8.2015 20:15

J44i65ř63í 76B83r93o15ž 5909885152227

Nezklamal jste pane Šneku a jako vždy pobavil ;-DR^

+10/0
29.8.2015 20:29

P94a50v11e33l 81F16o76l27t70á29n 4580432354

mašíbl

+2/0
29.8.2015 20:51

M89i64c45h86a64l 59P42i96n67d95j66a50k 5283764287617

tak nevim, je to vtip? Sarkasmus nebo ironie?

+1/0
29.8.2015 21:10

I15v74a 68K82r68i19s21t47o85f57o92v97á 7615403392112

Myslí to vážně.

+3/0
29.8.2015 22:04

P40a72v21e47l 17F50o40l55t17á53n 4980822594

věru smutné  :-(

+1/0
30.8.2015 10:34

M15i14r86o25s21l94a59v 75S73u25c77h26y 5580389700610

Jasně, Hospodin stvořil Zemi v roce 4000 před Kristem a cokoliv tomu odporuje musí být špatně a je nepřípustné. Páter Koniáš by z vás měl radost.

+5/0
29.8.2015 23:08

V80l65a38d93i36m76í16r 38Š21n20e73k 9284608386691

V současnosti především odporují nálezy měkkých tkání evoluční mytologii.

0/−6
30.8.2015 5:19

T36o61m41á80š 70C77h85r65u79d63i36m24s93k94ý 5884776787776

odkaz na publikaci s impakt faktorem?

0/0
2.10.2015 0:22

P74a51v25e14l 56V81o98j74á74č14e47k 6762986470140

Nějak se v té spekulaci zapomnělo na vývojovou řadu.

0/0
29.8.2015 18:46

F88i26l83i76p 67G92a75l24a84š 2747677224828

Nemozne? Co je vlastne nemozne?? Pred 600 lety kazdej vedel, ze je Zeme placka, pred 400 lety kazdej vedel, ze je Zeme stredem vesmiru, pred 200 lety kaudej vedel, ze je nesmysl aby clovek lital (natoz do vesmiru) a kde sme dneska??? Je jednoduche rict: "Neni mozny aby na teto planete existovala jina nez nase civilizace." jenze uz nase civilizace sama o sobe ma tak zahadnou minulost, ze je tohle tvrzeni samo o sobe nesmyslem.

PS: jedna se o reakci na mnohe komentare v diskusi..

+6/0
29.8.2015 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.