- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Copy&paste
Základem RealSense je projektor s infračerveným laserem, který na objekty před kamerou promítá okem neviditelnou mapu. Tu zachytává infrakamera, procesor poté porovnává rovinnou mapu promítanou projektorem se záběrem infračervené kamery, který je prostorově deformován právě objektem, na který je promítán. Z něj lze snadno vypočítat přesný tvar objektů a také hloubku obrazu.
Obraz v infračerveném spektru (kamera samozřejmě nezachytává jen promítanou mapu, ale veškerý obraz) je oproti běžnému obrazu lépe využitelný nejen pro určení hloubky obrazu a oddělení objektů od pozadí, ale také pro rozpoznávání tváří a výrazů. K tomu, aby počítač dokázal rozpoznat vaši náladu (a využít ji), tak teoreticky není tak daleko. Ale to předbíháme.
ohledne prirucnich zavazadel pod sedackou: ruzne kufriky na koleckach se tam obvykle nevejdou a musi do skrinek nad sedadly. Letusky obvykle vyzyvaji cestujici, aby si pod sedacku dali "mensi zavazadla", tj. kabelky a prirucni tasky.
Dole je zminka, ze lide sedici u nouzoveho vychoodu nemaji davat sva zavazadla pod sedacku, protoze "Mohlo by totiž překážet v evakuaci".
Co je tam, to v event. evakuaci nijak neprekazi protoze pod sedackou je pod sedackou.
Jde o to, ze lide maji sva mensi prirucni zavazadla davat pod sedacku PRED sebou. To znamena, ze clovek v rade u nouzoveho vychodu nema pred sebou zadnou sedacku a musi si dat sve zavazadlo do skrinky nad sebou.
Zavazadlo se dá zmenšit i jinak než zmáčknutím rukou. Třeba omotánim obalovou fólií nebo vakuovým vakem (chápu, že to na letišti asi neseženete). A pok jsou tu ony kouzelné kabáty, do kterých se vejde kdeco od ponožek až po notebook.
Proč ne? Ale s podmínkou, že nebude zmáčknuté ani mé zavazadlo v zavazadlovém prostoru
Při cestování letadlem se smí převážet jen malé kufry??
Co takhle jednotný letecký kufr certifikovaný leteckými certifikátori vyrobeny nějakou čínskou firmou, ideálně průhlednou, zapujčitelnou napr. DHL odbavitelnou tři dny před odletem, nebo jak lekárnička univerzálně vybavená jednorázové použitelným a protiteroristickými úřady schválenými oděvy s osobními potřebami, ....
Mám rád nové technologie a určování velikosti objektů z obrazové informace je určitě pěkná úloha. Hlavně si přeji, aby se technologie nestala nástrojem nějakého idiota, který bude z pozice "moci" rozhodovat o tom, jestli pustí nebo nepustí kufr, který je o 1 cm větší, protože to tak přeci změřil jejich superpřístroj a nepomůže třeba ani přeměření metrem.
No a kdo si myslíte, že v těchto pozicích na letišti asi tak dělá?
Ani jsem to nečetl, připadá mi to totiž jak reklama na Intel.
tak ze letecke spolecnosti zacnou vazit a merit cestujici a jejich kufry technologii od intelu
ahaa
Michael O'Leary at the Innovation Convention - Brusel
Ovsem O'Learyho Ryanair neni aerolinka ale preprava dobytka.
Je to i o ohleduplnosti. Někteří s sebou berou na palubu kufry klidně dva. Středně velký kufr místo malého a ještě malý jako příruční zavazadlo. Nebo takhle nějak si to v ty svoji palici asi srovnaji. Jsou asi důležitější než ti ostatní a kvůli tomu, že se jim nechce čekat na zavazadlo po příletu, znepříjemni cestu všem okolo.