- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Technet proste nezklame.Zajimavy a pekny clanek.Skoda,ze nevysel driv.Spousta lidi o takove parade,co jede prahou urcite nevi.
Podotknul bych, že dva vozy T1 byly prodány do Varšavy, kde jeden z nich byl poté rozmontován, aby se poláci pokusili jej okopírovat (jako Číňani). Do Varšavy měly jít první dva vozy 5. série s upravenou el. výzbrojí, která byla míň poruchová. Jenže lidem v ČKD to bylo podezřelé, tak udělali následující krok, aby to polákům zavařili. Tu spolehlivější výzbroj dali do posledních dvou vozů 4. série (pro Prahu) a polákům poslali dvě "problémové" tramvaje. Okopírované tramvaje potom vyráběl polský Konstal, ovšem s elektrickou částí byly neustále problémy, takže polským soudruhům nakonec nezbylo nic jiného, než se spojit s imperialisty ze západu a nakoupili elektrovýzbroj od Siemensu.
Typ T3 trhnul světový rekord, protože kromě všech československých měst byl vyvážen do celého východního bloku. Tramvají T3 ve všech modifikacích bylo vyrobeno skoro 14000 ks. Za zmínku stojí i dalších 1500 tramvají T4, které byly v podstatě jen o 30 cm užší T3.
Celá kolona pojede za koňkou, to bude mít zrychlovač v T1, T2 i T3 radost :-)
i měnírny po trase, když takhle nečekaný množství tram bude chtít najednou odebírat proud...
Hezký článek ale tohle asi bude šotek ne?
"Po absolvování technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ) dne 4. března 1952 byla tramvaj číslo 5001 zařazena do provozu s cestujícími. Poprvé se mohli novou tramvají T I svézt 17. března 1958. "
No, v socialistickém Československu by ten údaj mohl být i pravdivý
Opravdu pěkný článek. Dost mě mrzí, že se tam dnes nedostanu, věřím, že to bude paráda. A že i sem někteří zatáhnou politiku, tak to je ubohý a smutný.
Navrhovala jsem muzi, at se zajedem podivat, hlavne kvuli nasemu
synkovi, ale i ja bych se koukla. Neklaplo to, tak podivame na prenos :) pekny clanek
Snad to nebude finacovat Americka ambasada ten konvoj........
Dej si facku a už sem nelez. Nevěřil jsem, že něco tak stupidního lze vytvořit jako reakci k článku ke 150. výročí MHD v Praze.