Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i14ř14í 69H79o49r55á55k 8334856953740

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K67a52r30e82l 15P17a76n18c50e14r 7971770358224

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J50o86n50h51n86y 60N79e56m23e30c 3173573247966

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53

V34á38c58l33a93v 46M72i30k89u36l28i10c94a 8983809261984

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K16a90r53e37l 14S68e81i43d18l 8249865950178

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P61e97t58r 61H21o26f74m48a54n41n 6759774655600

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P25e67t59r 84H56o41f14m17a51n32n 6539954335890

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J51a60n 37S57a42l93o28m66o12n 4469470691985

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38

L34u66d46ě22k 61F36u12x31a 9286490634127

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R48u74d56a 90S16l38a67v29í50k 5583128806471

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20

L29u33d65ě95k 11F57u47x19a 9716140824847

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M85a40r44t96i86n 29Š41t86ě93p39á54n52e19k 3217393193111

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J79a82n 17S44a41l23o17m78o64n 4319480161635

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K39a13m51i18l 31D52o36l83e53z70e82l 6482596354922

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P20e52t90r 46Z18a98s69k34o98č76i50l 2985302898189

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J63a19r48o86m74i25r 49F66a12r18e66k 4742943397

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J46o61s91e63f 81K84o54m77á56r69e55k 5394422274189

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J53a11n 36W63i63m62m28e38r 8217475276949

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P13a33v43e98l 42P94o38k69o40r88n17ý 2666184320192

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P40e90t27r 29K84o17m49á93r64e64k 8475413755831

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R43o62b52e43r67t 58H74e32l35e55m96b46a87i 9484223214299

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T96o55m39á18š 96V29e30s96e19l95ý 5835498440769

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M57a96r93t56i55n 53C23e73r64v59e65n68y 2903738876698

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z61d54e51n52ě27k 43D29o53l34e65ž32a23l 6695494781484

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P85a20v29e88l 89R54e65z65n74i82c80e74k 3575414594382

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A33n31t35o31n93í92n 34V39a62l73i12š 3306874894596

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R93a20d86e30k 15B62ě67h80a70v10ý 4858865523604

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J48a78n 76S33t72e84h45l28í52k 1269909276944

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L58a37d79a 62J44e86c91m30e79n 8473531395329

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V70a62š54e60k 93P17l46u86s12k35a33l 2537638270741

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F58i90l44i13p 23T45ř72e31b43a 6293320528646

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V67o27j97t39ě79c42h 61T74i65c97h65ý 6960192588717

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L34a54d38a 89J32e74c55m31e55n 8193351195349

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S88t32a26n73i83s92l31a44v 17M35o24k83r84ý 8237822356462

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M47a26r35t24i59n 19C74e92r61v41e92n71y 2753838706168

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M52a49r75t75i48n 32C34e64r49v89e46n13y 2753488886418

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J48i29ř72í 87V91i98m74r 5713177980900

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M41i88c50h45a59l 40D22o77l70e43ž59a70l 6983922104591

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J20a28r37o89m85í92r 13M39a37t63ě96j28e59k 1506117133406

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R33a43d32i59m 48Z10a53t45o35p21e70k 9142685122877

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K97a98t24e60ř87i70n11a 54K95ä47h16ö31n75e25n 59A21n92d58r66é67e69o65v36á 5603795371463

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M50i66c91h67a32l 94M94o39u60c50h85a 9518519613424

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J77i62ř11í 92K31u68c20h60t59a 6218205449307

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P38ř42e87m10y18s43l 64H14o39u55ž48v98i80č29k29a 9594514729248

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R26a17d33e58k 96D78o43l25e80ž55a40l 2189203830590

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T31o18m96á50š 43M28a77t73ě33j 9545548313872

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R90i41c98h69a47r30d 14L30e18s39k13l38ý 6108495327827

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P24a39v88e95l 68R20e37z42n74i72c81e88k 3555844734332

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T87o92m91á64š 98M18a50t46ě39j 9145118103672

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P47e14t27r 37H50o49f40m24a42n91n 6319304705370

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.