Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i38ř88í 26H95o75r74á42k 8694496353870

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K84a59r47e69l 31P97a51n58c44e51r 7531220538424

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J11o87n30h21n16y 90N13e27m76e11c 3533323837166

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53

V12á44c36l66a45v 61M64i10k23u73l13i38c80a 8223259921834

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K76a71r63e73l 86S21e57i43d44l 8839675820468

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P25e97t23r 45H55o10f24m86a75n91n 6779114735550

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P18e77t19r 90H12o82f26m76a60n30n 6419254325770

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J33a11n 76S96a26l76o58m14o24n 4459650241775

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38
Foto

L96u10d79ě85k 72F22u64x49a 9646350924647

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R98u29d47a 47S92l13a39v76í46k 5623748246801

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20
Foto

L83u95d96ě13k 62F72u34x86a 9156280764797

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M44a68r12t66i38n 67Š75t82ě41p27á57n21e66k 3307413363471

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J41a43n 35S64a14l87o26m67o45n 4119610681765

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K93a11m70i66l 58D44o36l19e17z94e97l 6402486664482

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P85e46t42r 41Z97a49s72k83o51č24i39l 2795852988929

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J65a24r24o64m33i55r 49F98a71r95e98k 4372343487

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J36o34s65e31f 76K81o97m68á29r70e37k 5304262284519

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J28a64n 49W19i23m38m83e26r 8837435916459

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P46a69v44e97l 21P48o45k25o89r73n57ý 2196274930952

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P93e53t36r 13K39o31m56á52r41e58k 8275203195511

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R17o80b87e83r45t 61H98e84l71e26m80b79a13i 9614543174409

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T91o29m41á89š 71V56e40s62e24l88ý 5275138490929

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M38a35r72t81i91n 68C34e80r42v96e18n80y 2203318586278

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z94d96e34n28ě35k 89D76o61l45e33ž57a31l 6315714801814

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P32a32v51e54l 40R78e62z47n15i21c85e43k 3805894464182

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A13n95t93o29n77í31n 67V47a57l21i46š 3676204134586

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R70a26d36e58k 86B79ě14h86a25v43ý 4858225243144

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J43a80n 54S86t49e28h35l76í61k 1139119646134

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L95a29d42a 94J36e11c61m25e27n 8533411585379

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V97a19š77e84k 91P18l52u43s24k39a91l 2797708840331

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F92i64l33i57p 31T76ř17e67b82a 6483590218616

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V88o25j36t23ě37c21h 29T26i98c75h21ý 6910212688817

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L88a49d24a 65J26e38c31m62e30n 8823371605909

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S50t93a46n42i96s90l54a98v 13M77o52k58r65ý 8167932876222

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M64a20r17t35i78n 42C33e92r93v32e66n61y 2163398106608

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M37a74r14t39i77n 94C30e24r81v85e70n71y 2163608316368

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J74i17ř27í 27V53i64m71r 5603227480120

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M68i86c46h95a48l 51D97o37l41e89ž58a43l 6683882914521

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J92a71r61o85m43í10r 40M86a98t21ě82j16e72k 1126527263396

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R92a60d36i45m 88Z32a29t18o32p88e45k 9252725582377

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K60a21t78e88ř59i61n67a 67K55ä59h96ö36n68e90n 63A38n47d41r14é75e38o64v17á 5133485421773

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M20i21c93h70a35l 62M55o54u61c33h62a 9668769343924

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J79i85ř91í 95K59u26c67h59t97a 6828685819977

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P94ř14e74m50y27s83l 56H56o61u87ž71v72i23č46k12a 9154834749378

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R50a44d83e31k 21D51o81l60e52ž60a94l 2879653800560

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T58o56m57á22š 49M91a77t46ě28j 9975308333462

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R79i65c54h24a18r41d 41L63e21s81k63l97ý 6448335147957

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P65a10v15e91l 65R86e54z57n71i35c44e72k 3965654334902

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T28o44m79á85š 15M80a78t34ě48j 9915478743922

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P23e14t67r 72H50o62f97m24a40n80n 6929204955520

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.