Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i78ř32í 40H39o72r74á91k 8934346123920

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K48a49r68e74l 46P98a18n33c67e15r 7671740598254

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J73o70n68h32n45y 40N31e97m91e34c 3743613797126

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53

V67á48c47l22a90v 57M59i67k71u48l71i25c21a 8923569261214

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K26a72r64e22l 58S27e33i65d78l 8579185270708

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P82e22t34r 56H52o65f46m29a36n47n 6339254215110

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P60e95t68r 16H85o97f76m57a49n62n 6399134355870

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J93a67n 91S79a19l63o31m11o42n 4989680101735

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38
Foto

L55u79d52ě37k 74F35u12x22a 9646280614487

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R21u83d83a 44S76l16a88v35í43k 5933488526651

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20
Foto

L32u40d90ě95k 74F67u73x86a 9386750824937

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M82a85r74t59i62n 90Š55t37ě60p56á25n19e26k 3577633913921

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J83a29n 45S58a88l32o68m79o80n 4729320861805

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K82a98m73i47l 36D85o36l92e21z73e64l 6382696434722

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P12e94t98r 79Z78a79s76k25o12č71i59l 2845122388519

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J32a39r29o74m18i84r 92F48a67r22e81k 4162913487

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J44o39s49e73f 45K90o31m24á36r46e13k 5294922694219

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J82a64n 43W36i71m35m85e47r 8147525536929

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P20a15v40e20l 67P94o18k20o32r24n54ý 2616634150402

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P71e81t72r 54K97o10m97á51r57e22k 8725143635361

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R41o47b77e31r25t 41H71e19l35e73m13b72a42i 9294813194709

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T80o16m95á47š 15V31e38s41e85l22ý 5665968660619

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M20a50r49t97i37n 73C91e39r82v32e39n20y 2633298336968

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z34d18e38n39ě62k 42D81o29l44e98ž72a10l 6865984851964

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P68a76v46e20l 32R77e41z21n43i16c24e66k 3635814904282

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A77n65t88o69n71í57n 32V79a86l17i25š 3176384914666

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R82a45d40e33k 66B59ě55h59a24v85ý 4608975513984

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J75a15n 77S44t89e18h67l31í29k 1179979146884

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L87a51d89a 33J94e35c77m31e10n 8803461605939

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V20a15š42e19k 57P70l71u80s45k18a49l 2127598560751

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F74i76l18i14p 58T61ř50e70b35a 6433690738556

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V72o96j83t77ě63c52h 57T73i21c23h74ý 6880562278257

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L70a54d25a 55J33e27c73m33e16n 8693511885609

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S53t90a48n31i37s12l16a88v 44M51o28k81r92ý 8337262126962

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M90a83r71t93i52n 20C72e24r58v10e49n78y 2203538576828

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M15a83r59t68i82n 49C35e89r23v63e65n79y 2133148456798

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J10i88ř66í 54V97i76m81r 5963947200630

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M86i57c87h94a72l 17D38o44l49e20ž28a47l 6313102324681

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J62a96r18o58m77í96r 44M43a39t53ě67j25e60k 1846817863856

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R54a24d35i35m 16Z76a84t39o95p17e45k 9592775482167

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K76a76t58e38ř42i23n54a 38K78ä90h59ö38n77e83n 75A34n59d42r65é44e23o77v53á 5363705121803

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M92i66c47h36a93l 92M88o76u53c18h14a 9378579213104

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J79i96ř36í 85K34u10c28h32t68a 6358285159507

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P41ř62e80m83y15s52l 52H56o85u33ž21v12i83č90k85a 9564154349608

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R16a65d65e53k 55D72o75l93e67ž65a29l 2149353670700

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T71o12m75á51š 56M73a16t57ě37j 9505508623222

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R97i44c40h81a77r23d 79L89e35s96k25l39ý 6588785767617

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P27a66v91e97l 57R33e25z84n12i57c19e59k 3905594954282

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T32o34m41á55š 67M84a72t53ě88j 9575908223502

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P53e41t43r 56H77o60f87m33a94n30n 6989854175650

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.