Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i70ř27í 36H63o27r61á86k 8314956233690

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K46a66r85e69l 39P49a18n78c96e70r 7401280138184

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J87o23n73h76n94y 45N63e44m62e33c 3253153737666

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53


V77á20c90l95a24v 37M75i68k37u74l35i43c72a 8333609521404

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K97a32r54e39l 47S23e54i10d77l 8159115140618

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P54e34t75r 51H11o85f78m43a13n74n 6429294855970

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P50e61t71r 39H83o20f92m26a81n29n 6379394965460

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J94a46n 32S73a64l74o30m11o66n 4309320731725

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38
Foto

L95u94d57ě21k 20F61u24x13a 9486150754267

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R93u68d37a 51S56l24a70v88í42k 5473658526681

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20
Foto

L63u20d76ě48k 93F51u16x20a 9466950314347

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M17a27r77t81i43n 56Š41t56ě57p70á16n91e59k 3207163613831

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J40a57n 38S14a52l55o50m46o63n 4539630681155

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K27a48m96i92l 17D98o90l34e95z21e92l 6142836884832

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P44e54t36r 16Z48a92s29k64o70č36i44l 2785132778869

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J51a23r43o85m41i71r 18F68a76r41e66k 4132183417

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J61o45s61e73f 69K28o23m78á50r33e23k 5964832354659

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J71a29n 87W55i18m68m78e70r 8977575216359

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P85a59v73e81l 88P21o33k18o89r81n14ý 2426594730722

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P72e19t72r 43K87o82m12á14r21e77k 8575983715821

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R63o26b57e91r37t 28H75e51l34e85m60b26a75i 9894243544959

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T44o95m16á60š 34V23e33s52e82l55ý 5625138410229

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M25a54r23t69i57n 33C87e80r22v89e61n85y 2553218326308

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z80d89e44n92ě38k 59D26o44l60e72ž97a20l 6545124241734

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P76a72v95e76l 36R61e71z44n95i19c50e93k 3635444874122

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A28n26t53o65n54í23n 27V66a28l89i98š 3876374264856

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R89a34d46e34k 36B94ě83h72a29v28ý 4108965283184

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J32a80n 25S84t94e90h38l57í57k 1289639546394

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L58a46d61a 82J16e78c33m60e68n 8263201605179

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V44a53š34e47k 54P26l97u57s94k19a82l 2137428350571

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F41i75l27i69p 81T64ř34e36b66a 6443930278946

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V57o62j64t15ě33c86h 56T84i33c20h73ý 6460552808637

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L36a78d78a 72J53e75c28m91e97n 8493771515209

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S26t66a12n59i98s13l10a41v 53M77o78k54r77ý 8717182656532

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M32a36r82t70i98n 87C64e30r72v29e38n70y 2653648556448

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M46a67r65t18i23n 47C52e80r31v82e10n10y 2283748136208

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J36i54ř26í 51V68i48m27r 5783467390350

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M82i70c70h87a23l 33D19o41l14e51ž56a39l 6833832114491

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J26a86r64o11m97í26r 28M44a21t47ě14j75e96k 1506867703826

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R36a75d74i29m 42Z44a62t63o84p55e71k 9242905882317

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K98a88t92e64ř27i59n64a 96K15ä46h19ö96n49e94n 89A54n84d12r67é33e28o21v56á 5753965451143

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M92i67c70h51a74l 20M78o90u91c44h71a 9488919703784

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J69i82ř32í 47K23u67c94h10t85a 6228325659137

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P86ř42e26m66y80s54l 71H38o44u93ž43v86i69č14k96a 9204234629758

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R62a49d51e72k 52D59o31l46e96ž66a83l 2399523540750

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T13o59m27á14š 67M47a97t49ě35j 9875888603522

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R63i96c89h71a58r56d 12L63e45s68k73l17ý 6588185747717

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P59a64v90e42l 93R10e47z91n19i94c37e63k 3985254844632

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T98o78m81á98š 75M22a79t95ě51j 9225678893532

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P96e18t39r 33H76o75f32m96a28n58n 6639594975620

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.