Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Tenhle svět není pro mladé. Vymývání mozků jde lépe bez ducha minulosti

Pro chápání našeho světa nám kolikrát nechybí jen kontext, ale i paměť. Pak na nás události kolem nás působí dojmem, že jsou prostě dané. Jsme dnes ještě vůbec schopni dohlédnout, že na počátku současné uprchlické vlny stálo z valné části arabské jaro?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16á85c13l23a67v 40P11a73p58o17u13š74e50k 9587638807

Souhlasím s tím, co říká, ale nesouhlasím s jeho názorem na globalizaci. On je proti, ale to je normální přírodní síla, proč se tmu bránit? Potom, že počítače jsou špatný, protože lidi jsou pak víc v comfort zóně, že nemusí bojovat za své názory. Proč bojovat zbraněmi?? Navíc není pravda, že lidé nejsou konfrontováni s tím, s čím nesouhlasí. Třeba já jsem teď konfrontovanej tímhle týpkem, se kterým bytostně nesouhlasím a denně jsem přes internet konfrontován s jinými názory. Takže shrnuto. I když je někdo starej, neznamená to, že je moudrej.

0/0
2.10.2015 16:53

M97i77c54h63a91l 70D64e83r93n21e47r 4733139322601

wow👍

0/0
28.9.2015 12:11

P74a29v11e63l 61K71u18r15f28ü52r18s98t 3238973615129

No ne, a pak že na idnesu nejsou dobré články, ony se schovávají na technetu mimo dav! Hezký článek! R^

Paměť národa se snažili, mimo IS, vymazat také komunisté. Vytvářeli vlastní virtuální realitu.

Pokud se podíváme do historie, pro kontext, zánik civilizace byl vždy způsoben buď dobytím daného území a osídlení novým obyvatelstvem, které v dané lokalitě nemělo kořeny a nebo migrací. Jakmile se změnila rovnováha mezi původním a novým obyvatelstvem, byl konec. Aztékové, Inkové, Indiáni v Severní Americe by nám mohli říci své, možná i Arméni... IS dělá jako bonus to, že po vymizelém národě zamete komplet stopy i na poli dějin.

+5/0
26.9.2015 22:06


J78i17ř94í 39S21v60a32š21e51k 9124568173619

Dobrý komentář k zamyšlení. Dám jeden příklad, který se tu vyskytuje dnes a denně - lidská práva. Na internetu je to dnes skoro nadávka, které ale ve skutečnosti málokdo rozumí. Pokud ale neznají lidé ani tak základní pojmy, nemůžou si potom vytvářet relevantní názory skoro na nic. Je to pak všechno jen takové štěkání.

+3/0
26.9.2015 16:54

R20o42m98a51n 89Č82e44c79h36u86r77a 6892719367209

Souhlasím... Ale obávám se, že matení pojmů je HFC dílo...

0/0
26.9.2015 17:19

M82a70r51t85i41n 18M68a65r18š92á48l 5241963887214

Opět výborný článek na Technetu a ten rozhovor... R^  Hodně zdraví pánovi, chtěl bych mít v devadesáti takhle jasnou hlavu a tolik životní energie.

+7/0
26.9.2015 14:36

R58a24d11i52m 18P19o19l57á33š24e26k 9326513299279

Já myslím, že to je dobře napsaný článek.

V praxi je dobře vidět, jak Západní Evropa nemá kontext a ztratila paměř, co se týká propagandy a co se týká socialismu.

Proto se v Bruseli i všude v západních státech nerušene rozvíjí socialistické myšlenky, propaganda multikulturalismu, korektnosti,  a nerušeně je aplikována zelená ideologie, a to všechno i za cenu ekonomického zpomalování celé EU.

A v současné době, co se týká imigrantů, i za cenu sebezničení některých států EU.

Přitom připomínky a návrhy našich politiků. jakoliv jsou naši politici prolhaní a oportunistčtí, tak v tom mají pravdu - jsou bohatou západní Evropou úplně ignorovány, protože je západní politici díky ztrátě kontextu a neexistenci zkušeností ani nedokáží pochopit.

+2/0
26.9.2015 13:15

L48u48m34i21r 38N80o60v70a74k 8521503766908

Pamet nebo otevrit knizku a precist si neco o historii, neco se naucit. Jenze studiem clovek zjisti, jak malo vlastne vi. Proto to vetsina ani nezkousi:)

+3/0
26.9.2015 11:30
Foto

K58a50r68e47l 89W25á38g62n88e28r 4277115739237

Pane Kužvarte, máte naprostou pravdu: "Paměť nám umožňuje perspektivu. Díky ní jsme schopni jednat adekvátně a stavět na díle předchozích generací." Zde také platí to, co říká většina našich historiků: "Všechno tu už jedno bylo."

Jenže v době obecně rozšířeného historického nihilismu většina současných evropských politiků, natož pak třeba celá řada aktivistů z tzv. lidskoprávních organizací, je nepoučitelných a na to, co tu "už jednou bylo" se vůbec neohlíží.

Jinak díky za dobrý, fundovaný článek, který však zřejmě, bohužel, zapadne v záplavě těch málo podstatných.[>-]V

+4/0
26.9.2015 11:28

T27o70m25á85š 27K46u89c53h10a88ř 3847601398961

Chápat dění ve světě a vnímat je v kontextu je pěkná věc. Většina lidí na toto ale reálně nemá a ani nemůže mít dost času a volné mozkové kapacity. Proto i historická paměť většiny je krátká. Lidé se musí se něčím živit, musí vychovávat děti, musí řešit běžné každodenní starosti. Mohou tedy tyto věci zcela ignorovat, nebo jsou nuceni přijmout nějaké náhradní zjednodušené schéma, zpravidla podané masovými médii. Proto platí, že ovládnutí médií je nezbytné k ovládnutí lidí. Proto také ale zpravidla pro média nepíší lidé, co něco vědí, ale ti, co chápou, co se od nich čeká.

   Na druhou stranu je  zásadě jedno, jestli lidé chápou, proč k nám Arabové migrují, nebo ne. Důležité je že chápou, že přijetí Arabů do ČR znamená fakticky ohrožení naší kultury, našeho způsobu života.

  A tady musí platit podobně jako v životě: Ano, je naší povinností poskytnout pomoc bližnímu v ohrožení života,

ALE co je důležité:

1.Tuto povinnost nemáme, pokud by poskytnutí pomoci znamenalo naše vlastní ohrožení!!!

2. Dotyčný musí být skutečně ve vážném ohrožení, ne to jen vypočítavě předstírat.

3. Můžeme také diskutovat o tom, jak dalece jsou tyto národy našimi bližními, když s nimi po staletí bojujeme. Ráj na zemi, kde by platilo, že všichni lidé, národy a rasy jsou si bratry jsme zatím steně jako komunismus ještě nevybudovali. Stále ještě je život na zemi přeevším bojem o moc.

+4/0
26.9.2015 11:20

M53a35r98t66i42n 27M97a82r55š78á42l 5351893637594

1. Kdyby ta většina lidí, o které píšete, používala svoji mozkovou kapacitu a svůj čas efektivně (a ne ke sledování plytkých seriálů, či tvrdnutí na sociálních sítích), měla by spoustu času na tvorbu vlastních názorů a jejich případné "vybroušení". To co píšete, jsou jenom omluvy průměrnosti.

2. Na nás je, jaká pravidla nastavíme ohledně přijímání uprchlíků. Už měla být nastavena dávno, to je to tak není, je jenom a jenom chyba naší politické reprezentace. Jeden příklad: Kdybychom taková pravidla měli, už dávno jsme mohli vybraným lidem z těchto zemím nabízet azyl - máme málo lékařského personálu od lékařů po sestry?

3. Sebevědomá politika, jasně nastavená a důsledně vymáhaná pravidla ve všem, nejenom v migrační politice, to je problém naší doby. Kdyby toto fungovalo, nemusíme výše zmiňované problémy vůbec řešit.

+3/0
26.9.2015 14:45

M29a17r19t63i67n 43M10a59r66š33á39l 5101153497794

chyba, 2. odstavec: "to ŽE to tak není"

0/0
26.9.2015 14:46

V61á38c84l40a18v 62Š29o59b68r 5553242437240

2. Náš vzdělávací systém neuznává diplomy prakticky od nikud odkud daní lidi migrují...

takže pokud náhodou nestudoval v Evropě je úplně jedno jakou má kvalifikaci z domova... buď si jí u nás musí udělat znovu a nebo může dělat metaře. 

Realita je ovšem taková že nemůžeme jenom tak náhodou začít tamní vzdělání uznávat - to považuju za ohrožení našich pacientů... v podstatě by to chtělo alespoň nějaký jednolettý test zda daný člověk je schopen pracovat na našich standardech...

no a jejich sestřičky se nesmí vymlouvat že nemůžou ošetřovat muže...

(Ve valné většině případů - neřešitelné problémy kvůli jejich "kultuře")

3. Pravda-  ale reknu li to na tvrdo - s tvrdou sebevědomou politikou nemusíme nic řešit protože sem ani nepáchnou - protože politika dodržující naši kulturu bude neslučitelná s tou jejich. (vyjma malého zlomečku lidí)

0/0
26.9.2015 21:37

H45a52n90a 55P35a92c79u81l75o95v71á 2636536759426

Pan Kužvart má pravdu. Vymývání mozků bez ducha minulosti platí i pro mnoho západních politiků, podle nichž právě to, že v zemích V4 obyvatelstvo dlouhou dobu žilo v područí komu­nismu, mu brání s kulturně jej obohacujícími uprch­líky soucítit a projevovat jim solidaritu. Přitom je tomu právě naopak. Ne­boť většina obyvatel post­komunistických zemí (včetně bývalé NDR), poznamenaných násilně jim vnucovaným marxis­mem-leninismem, má pochopitelnou nedůvěru k neomarxismu. Ten se stal značně populárním u nejmladší generace intelektuálů či absolventů vysokých škol humanitního zaměření po celé Evropě i Americe, v drtivé většině vyznávajících spolu s jinými marxistickými ideály i multikulturalismus, ve skutečnosti již v Evropě odpískaný, jak píše na svém blogu Karel Wágner.

+16/0
26.9.2015 11:09

L43a12d26i92s42l74a26v 13K50o58l54a96č10k56o50v18s52k98ý 5843231239421

No Češi paměť mají právě...

+3/−1
26.9.2015 9:50

H83a73n21a 69P97a85c42u23l76o64v86á 2856266659386

Bohužel ne však ty nejmladší generace, ze kterých se rekrutuje převážná většina dnešních "aktivistů" :-/

+3/0
26.9.2015 11:11

J31o11s49e29f 49H50á95j80e95k 6798350349872

Na jedné straně se ubavit k smrti a nadruhé se nechat orwellovsky strašit... a co když jsou ty dvě věci v protikladu jen zdánlivě?:-P

0/0
26.9.2015 9:42
Foto

P29a63v68e61l 28M11a28r52t80i72n76e39k 9705375811893

Toto není vůbec špatný článek. Děkuji pane Kuzvarte. Nezávislý a vztahuje se na konzumenty propagandy, nositele i jejich hlasatele a komentatory. To znamená na samé novináře.

+16/0
26.9.2015 8:18

J19a23r39o84s78l30a97v 45K93a73d91l86e92c 5251899722611

R^R^R^

+3/0
26.9.2015 8:11

M53a92r23e94k 35Š67i25m46o85n 2494377718888

Demokracie je v rozporu s islámem, proto Arabové demokracii nechápou. Pro ně demokracie znamená "Moc má ten, kdo si ji urve jakýmkoli způsobem." Neexistuje funkční arabská demokracie. Vraťte arabům diktátory, sultány a krále a bude tam zas klid. V Saudské Arábii vládně absolutistický král s teokratickým režimem a nikomu to nevadí. V Kataru skoro to samé. Assad se párkrát usměje na Putina a už se válčí. Ale důvod není "spojenectví s Ruskem." Oficiální důvod je "je třeba svrhnout nedemokratického ošklivého skřeta, který zavírá opozici do vězení". V Iráku zkusili demokracii, ale ta stojí na nohou asi jako hadrovej panák. Islámský stát je jen důsledek mocenského vakua - žádný islámský stát není v Jordánsku ani v SA, kde to králové drží zkrátka. Na blití je mi z těch sluníčkářů, co si myslí, že všichni jsou urvaní z voleb.

+19/−6
26.9.2015 1:22
Foto

L78u22d24ě89k 85F65u94x48a 9186980654337

Dobře to ten pán napsal, problém s pamětí! Mínus máte za tu vaši větu " Assad se párkrát usměje na Putina a už se válčí." Nepamatujete si nejen Arabské jaro, ale dokonce ani netušíte proč se část Assadových vojáků obrátila proti němu;-(

+2/−4
26.9.2015 4:09

M66a54r19e41k 58Š65i82m14o77n 2264437688938

Proč tedy nevzniklo Arabské jaro v Jordánsku a v SA? Proč dodnes nefunguje demokracie v žádném Arabském státě? Jsme si jist, že Arabské jaro nevzniklo bez přispění Evropy.

0/0
26.9.2015 15:12

M83a54r24t47i92n 79P69o72d15h93o78r72s13k38ý 4335771229453

USA přeci můžou za vše. To ví každý český brouk Pytlík.

+1/0
26.9.2015 16:08

M93a56r71e67k 23Š15i15m37o82n 2544677208628

Kdyby se Assad neusmíval na Rusko, Evropa a Amerika by označila rebely za špinavé zrádce a separatisty a Assad by byl zas na trůně.

0/0
26.9.2015 23:27

S78a54b94i11n20a 79P11u25r28k94r59t61o59v40á 5679550374589

Pokud to má být esejistické téma k zamyšlení, myslím, že by si měli do svědomí sáhnout i média a novináři. Kolik témat vydrží v médiích více než pár týdnů ? Kolik témat je opravdu sledováno, místo jen referováno ? a mezitím nahrazeno oddechovými články o zcela nepodstatných věcech ? Stejně tak jako touha najít "odborníka", co jako kouzelník z rukávu vysype ucelenou teorii.

+21/0
26.9.2015 1:09

O36n65d79r49a 21H32u26p41t19y41c65h 8969256158

Komu se ale snaží zavděčit? Nám konzumentům...

+3/0
26.9.2015 10:08

H93a41n98a 27P17a36c22u96l20o30v75á 2616216169626

Dodejme konzumentům reklam, ze kterých sdělovací prostředky žijí...;-)

+1/0
26.9.2015 11:13

J74a47n 80N55o94v40á54k 1815399433724

Arabské jaro podněcované a rozfoukávané US, Francií, Británií... má pravdu, to je ta pravá příčina uprchlických vln. Cíl?....rozředit Evropu, rozředit národní státy, přetavit je v manipulovatelnou masu lidí, vytvořit jeden evropský stát.

+7/−3
26.9.2015 0:41

M84a78r70e68k 58Š31i79m54o66n 2284407508478

Mě by asi jeden Eurostát ve formě Spojených států evropských asi ani nevadil. Státy v USA mají celkem velkou autonomii, jen pár věcí jako třeba armáda a zahraniční politika se řeší federálně. Většina EU je stejně v NATO, tak proč ne společnou armádu, zahraniční politika musí stejně být stejná. Ale musí to vést rozumní lidé, ne nějaký ppodržtažky a vyžírkové jako dnes.

+7/0
26.9.2015 1:27

V11á46c38l54a59v 72Š58o20b20r 5783432937830

až nějaké rozumné lidi seženete dejte vědět... do té doby nesmíme dopustit jakékoliv posílené EU a zvýšení moci těch podržtašků  je třeba jim to co nejvíc sabotovat.

0/0
26.9.2015 21:40

T50o29m73á49š 58J69e82l43í50n43e36k 4510700549802

Komentáře o vymývání mozku na idnesu ohledně imigrantů za 3... 2... 1...

0/0
26.9.2015 0:19

J66a48r43o44s95l42a54v 58P12l98a31c65h83e62t74k98a 7376746746799

A ono nic. To nastve, ze?

0/0
26.9.2015 1:47

T60o79m26á69š 69J66e14l59í12n12e13k 4880280779522

Spíš naopak. Dík, lidi. R^

+2/0
26.9.2015 2:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.