Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf zdražil lék 55krát a hádal se na internetu, že není hamižný padouch

Šéf americké farmaceutické společnosti se stal na čas nejvíce nenáviděnou osobou na internetu. Koupil totiž práva na 63 let starý lék a poté jej masivně zdražil. Jeho reakce na sociálních sítích pak dokreslily portrét hamižného padoucha. Přestože Martin Shrkeli nakonec ustoupil, trvá na tom, že zdražení bylo v zájmu pacientů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a46r68t33i82n 85J32i67r62o36u29s61e22k 7696105265308

Zeptejte se svého veterináře. Určitě má něco pro kočky a tak si to vemte spolu se svou číčou. :-) Bude to i levnější, než od tohoto vydřiducha.

0/0
7.10.2015 22:59

J92a78n 31M21a79j77e36r 9713169278241

Generická varianta léku musí projít klinickými testy. Nechápu proč. Pokud je složení generika NAPROSTO stejné jako už používaný lék, stačí přece zkontrolovat jenom čistotu. 8-o

0/0
7.10.2015 19:00

J75a70n 55W57a27g98n45e85r 1403170627324

hle... mladík udělal totéž, co farmakomafie běžně, jen to zcela účelově na sociálních sítích zdokumentoval a najednou se můžou všichni pokakat. Pozadí bude, řekl bych, úplně jiné. Jinak je to business jako každý jiný, plný podvádění, korupce a svinstev, tak jak jsme si u čehokoliv, v čem se topí penězmi z eráru. A nedejte si zdát, že by to v USA a EU bylo nějak zásadně lepší, než u nás. Jsme jenom lidi.

0/0
7.10.2015 9:13
Foto

M20a49r40t26i64n 71R12o84t27t44e72r 2405852209977

"Neviditelná ruka trhu". Nic takového neexistuje, Adam Smith přímo do svých teorií zavedl Boha, který nějakým záhadným způsobem řídí ekonomiku a staví poptávku na roveň s nabídkou. Elegantní, ale trošku nefunkční přístup.

0/0
6.10.2015 9:47
Foto

J15á67c41h61y76m 67L17u91k91e80š 2719431223342

to jsou novinky. iDnes jako vždy přináší žhavé novinky z 21/9. Bravo!

0/−3
5.10.2015 23:46
Foto

P23a84v23e40l 55K20a70s49í60k71, 98T13e42c96h40n97e24t70.16c10z

Podle mého je u tohoto tématu - které se nás nedotýká přímo, protože se odehrává v trochu jiném systému zdravotnictví - lepší informovat celistvě, než být za každou cenu první.

+5/0
6.10.2015 1:53

K40r28y97š55t84o64f 12H57l47a45v91á37č 9892599148592

divím se Vám, že reagujete na evidentní trolly a hospodské kibice

+3/0
6.10.2015 4:32

M58i10c40h98a37l 65M17o69t61y73č35k20a 4603930651109

Souhlasím. Možná to ani není troll, ale prvotní zpráva o zdražení by byla zbytečně bulvární, obzvlášť, když po pár dnech došlo ke změně vyjádření oné společnosti. Stejně tak jako celý problém rozepsat a popsat další stránky zkorumpovaného zdravotnictví (nejen v USA).

0/0
6.10.2015 18:13

P37e22t92r93a 86M67a54l90á 7171228111245

... jeden z nezbytných léků. - když už

0/0
5.10.2015 23:08

F78i70l22i81p 92N80e48s24p40o16r 8718744217387

Opravte si: zdražení přovedl tak nápadně

0/0
5.10.2015 22:41
Foto

P92a21v39e91l 96K53a79s91í10k77, 66T19e71c90h55n48e91t25.63c91z

Opravil jsem, díky. Hodně zvláštní překlep :-)

0/0
6.10.2015 1:54

V90á89c61l52a27v 78K54r51a69u30s 9499282823587

Redaktor je trochu neználek že? 15 milionů Kč ročně za léčbu jedné diagnózy je závratných? Hochu, tolik stojí roční léčba jediného pacienta s těžkou leukémií.

0/−3
5.10.2015 22:08
Foto

M73i42l61o25š 24F56. 44P86e70c44h25a83r 3193571670905

Jse t so zaplatit 15.000.000 Kč? Pokud ne, tak je to pro vás závratná suma.

0/0
5.10.2015 23:52
Foto

P24a55v20e29l 46K13a59s85í74k28, 98T38e31c79h37n47e35t23.26c22z

Na léčbu toxoplazmózy to hodně je, i v mezinárodním porovnání. Samozřejmě, že jsou mnohem, mnohem dražší léky. A z českého pohledu to je skutečně velká částka (v kontextu amerického zdravotnictví ostatně to zvýšení také není zanedbatelné).

0/0
6.10.2015 1:56

M86i75c11h17a56l 14M29o26t36y42č69k96a 4823770151929

Na takové částky se ale většinou nedostanete ročně jen kvůli jednomu léku, ale souboru vyšetření, léků a zákroků

0/0
6.10.2015 18:14

J18a63n 21N70o82v74á50k 7945574158647

Super tak můžeme platit 10 milionů na pacienta, za léčbu chřipky, udělá vás to šťastného? Jde o to že vývoj toho léku byl dávno zaplacený a výroba je skoro zadarmo. takže když si někdo přidá 70000% marži tak mi to přijde celkem celkem dost.

0/0
7.10.2015 19:57

M89i16c77h57a94l 40T55i14m48k54o 3123714424825

Co jsem prolítl diskuzi, řada lidí by příslušného podnikatele nejraději pověsila na šibenici. Nicméně hlavní problém vidím, že je zřejmě státem vytvořená vysoká bariéra pro vstup generických léčiv na trh. Tento monopol přeci nemá v něčem výjimečném, co by nikdo jiný nedokázal, ale naopak je to 60 let starý lék bez jakékoliv patentové ochrany, jenže žádná jiná firma ho nesmí vyrábět, dokud nevynaloží miliony dolarů za nové testy, což se při velikosti trhu nikomu nevyplatí. A druhá věc je, že pokud jde o lék pro velmi omezené množství lidí a pouze na předpis, měli by mít zajištěný nějaký náhradní zdroj pro podobné případy (např. z Evropy).

+5/−1
5.10.2015 18:30

V42á59c41l58a11v 55Č52e74r44m39á70k 4123550387214

Přesně tak. Ono totiž ty socialisty pořád omílané monopoly vznikají právě hlavně kvůli státním regulacím.

+2/−1
5.10.2015 20:17

J35a15n 59P50i48ň38o20s 6581846736663

Toto libertarianske smysleni je krasne a take funguje, ale jen teoreticky, ve vakuu, bez treni atd. Vsechny tyto farmaceuticke megafirmy urcite zacaly jako dravi kapitaliste a ted kdyz uz maji nahrabano a miliony se jim jen hrnou bez velkeho pricineni, tak se z nich staly velci socialiste, kteri chteji stat, aby je ochranil pred dravou konkurenci. A kdyz se octnou ve financich potizich hned rvou state pomoz, nebo budu propoustet!

+2/0
6.10.2015 2:50

V37á73c65l47a15v 91Č77e86r50m25á18k 4463550597224

Ale můj příspěvek jenom potvrzujete. Jinak vlastně souhlasím i s první větou. Jenom s tím, že momentálně jsme velmi blízko kolektivistické totalitě a bylo by záhodno jít tím libertariánským směrem. I když ten čistý ankap je opravdu asi jenom hezká utopie. Ale minimální stát by už funkční být mohl.

0/0
6.10.2015 7:48

J25i71r47i 86R91u83s26n92o23k 4495522307933

Ja osobne bych nejaky neotestovany lek nebral. Nikdy nevite, z ceho konkretne tel lek delaji. Ona to neni jen ta ucinna latka. Jeste je v tom spousta dalsich veci.

+1/0
5.10.2015 21:34

M53i32c10h56a83l 44T28i78m18k95o 3333784334675

Já také netvrdím, aby se netestovalo vůbec, ale předpokládám, že pokud budu mít známou účinnou látku, stačí provést jen jednoduché testy na efektivitu a rychlost vstřebávání, které by měly být řádově jednodušší a levnější.

0/0
5.10.2015 21:44

E87v94ž26e68n 14C90h36r23a47p20e96k 3811811203804

I když znáte účinnou látku, lék úplně stejný nebude nikdy. A pokud neprovedete to drahé testování na lidech. tak z toho může být pořádný problém. A ještě, pokud někomu odpustíte to drahé testování, tak to budou chtít všichni, a to už potom bude úplná loterie.

+2/0
6.10.2015 6:07

M52i97c62h71a83l 42T28i25m61k61o 3203414434175

Zde žádný problém nevidím. pacienti budou mít akorát navíc volbu mezi drahým supertestovaným originálním lékem nebo levným generikem, které proslo omezenými testy. Pokud budete nutit pacientům pouze drahou variantu, kterou si casto nebudou moci dovolit, povede to k daleko nebezpecnejsim extrenalitam typu zkouseni léků pro zvířata, zkousni bezne dostupnch chemikálií (prostředky na mytí) atd. Chápu, že chcete, aby léky byly bezpečné, ale pokud někoho zruinujete, protože mu nedovolíte alternativní lék za zlomek ceny, kvůli o procento vyššímu riziku nežádoucích účinků, nevidím to jako idální cestu ke štěstí.

0/0
6.10.2015 16:22
Foto

M75i23l18o67š 26F38. 96P96e79c48h39a67r 3403831880585

Otázka je, zda se v daném státě bude smět ono nepříliš testované generikum prodávat.

0/0
6.10.2015 17:57

M12i61c17h96a64l 96M70o17t49y34č68k79a 4633170921589

Při výrobě generických léků (tedy kopií těch původních) se dodržují stejné postupy popsané a ověřené u prvotního léku. Takže testování je potřeba naprosto minimální. Problém je to, jak je zmíněno v článku, že se tento proces a výroba u spousty léků "nevyplatí" z ekonomického hlediska.

0/0
6.10.2015 18:21

M92i16c71h96a88l 23M65o80t82y55č28k23a 4413260121449

ano a v článku j eto řešeno. Když už nic, tak snad tato medializovaná kauza zvýší pozornost k farmaceutickým firmám. Problém, který se "řeší" už roky celosvětově.

0/0
6.10.2015 18:17

E35d13a 58D58r34á45b51e77k 7519102283907

je vyšetřován pro podezření kvůli jeho působení v jeho předchozí firmě...

podezření je trestné?

Zdroj: http://technet.idnes.cz/sef-americke-farmaceuticke-spolecnosti-martin-shrkeli-p1s-/veda.aspx?c=A150924_031123_veda_pka

0/0
5.10.2015 18:10
Foto

P69a26v42e72l 55K80a74s34í21k91, 68T88e95c36h24n18e78t57.74c33z

Mohl jsem to asi napsat lépe. Poopravil jsem.

0/0
6.10.2015 1:58

J32i34ř54í 60R57a44m34e56š 8636934540872

kéž by jsi byl nemajetný a ta nemoc tě těžce postihla a ty jsi neměl 750 dolarů na pilulku. Však ona tě karma dožene dřív nebo později šmejde

0/−2
5.10.2015 17:20

J93a73n 21V66á22c54l67a60v51í77k 3332426431689

Vás za tenhle přející příspěvek jistě čeká něco pěkného...

0/0
5.10.2015 20:21

J61i97ř30í 43T98e93p35r 4947680445715

Ve dvaatřiceti ředitelem farmaceutické společnosti? 8-o

0/0
5.10.2015 16:06

J81a24n 21V55á27c70l26a47v79í94k 3312246571959

Proč ne?

+1/0
5.10.2015 16:20

K33a88r23l80a 53N10o21v27á88k81o36v35á 4304942595627

No a ? Marku Zuckerbergovi je 31 a výkonným ředitelem své společnosti je už hezky dlouho.

+2/0
5.10.2015 16:44

J98a15n 75V93á40c40l56a14v34í17k 3162946621739

Dankovi snad nebylo ani třicet, když zakládal firmu.

0/0
5.10.2015 17:08

H39u82b72e46r74t 15Ž21í23t24k44o 4599648353385

Celý obchod s léčivy je zvrácený. Jak se v článku uvádí, cena léku se za posledních 5 let zvedla téměř 13x, tzn o 1200%. Proč? JEN se vyrábí, do vývoje už nemusel jít ani dolar. Tedy dnes za dolar vyrobit a za $15 prodat... to je zhodnocení skoro jako na kile kokainu mezi Kolumbií a Los Angeles.

Shrkeli není typickým/jediným hamižným. Tím je farmaceutický průmysl jako takový.

+10/−1
5.10.2015 16:01

J29a90n 50V31á86c27l94a26v47í62k 3642926411189

Pravda, do vývoje nemusí jít ani dolar - všechny léky už přece byly vymyšleny.

0/−6
5.10.2015 17:09

V56a46c93l25a63v 24M51e52d61e82k 5291542505845

v kapkách na rýmu neplatíte vývoj léku na AIDS.

Tenhle lék je starý desítky let, a cena jeho vývoje byla zaplacena již několikrát. Jiné léky do toho netahejte.

+10/0
5.10.2015 17:28

J89a41n 44V75á14c28l84a42v65í83k 3182446771239

Dost možná platíte.

A ty jiné léky zaplatí kdo? A z čeho? Je pochopitelně logické, že úspěšné léky platí vývoj budoucích včetně mnoha slepých uliček, které neskončí lékem.

0/0
5.10.2015 20:16

D44a20n81i81e72l 13Ř66e77h49á43č10e21k 5867763381677

Takového kapitalisty je u nás třeba. Zdražuje v zájmu občanů. Proč se k nám nepřestěhuje, měl by náruč otevřenou u našich opozičních stran. ;-D

+1/0
5.10.2015 15:41

P12e42t76r 20S35v16o27b88o88d23a 9335237794190

Novartis 2013-14 rocne

trzby: ~58 miliard USD

cisty prijem~ 10 miliard USD

R&D investice: ~8 miliard USD

zdroje:

http://www.european-biotechnology-news.com/news/news/2014-04/novartis-and-roche-leaders-in-rd.html

https://www.novartis.com/sites/www.novartis.com/files/ar-2014-highlights-at-a-glance-en.pdf

... takze 1) pokud pocitam vydelek firmy po odecteni provoznich nakladu a bez investic 18 miliard, vychazi mi, ze investice jsou mnohem vyssi nez tech 10% ze zisku, kvuli kterym jste me ominusoval ... nekolikanasobne ...  2) prijde vam osm miliard investic do R&D malo? Vite kolik investuje cela CR do celeho vyzkumu? ...

0/0
5.10.2015 15:27

V17á28c45l37a17v 51Š10u47b80r47t 9287223908107

A víte, komu je těch 8 miliard na investice vlastně vyplaceno a za co?;-)

+2/−1
5.10.2015 15:57

P74e92t40r 17S14v97o81b74o67d67a 9865387914910

... to jsou R&D investice ... zajedte se podivat do Basileje, Bostonu nebo treba Singapuru a uvidite to na vlastni oci ...

https://www.nibr.com/about-us/research-locations

0/0
5.10.2015 16:40

T92o58m78á52š 96H40r35u80b74ý 4589680864666

Trochu mi není jasná jedna "drobnost" - totiž to údajné využití Daraprimu jen pro pár tisíc lidí... Já si dosud myslel, že problémy s tímto jsou světově poměrně široké a zejména v chudších zemích naprosto běžné a proto bych čekal, že už nějaké generikum určitě je. Není mi zcela jasné, kde mám chybu v úvaze - v tom, že ve skutečnosti je potřeba Daraprimu mizivá i globálně, nejen v USA anebo už ve skutečnosti nějaké generikum je, ale není schválené konkrétně pro USA?

0/0
5.10.2015 15:07

P63a60v39e91l 23S24o27b24o95t81k26a 5190804

Toxoplasma se běžně neléči, jen např, u AIDS kde je toxoplasmou zapříčiněný zánět mozkových blan častou příčinou úmrtí atd.

+3/0
5.10.2015 15:13

V36a42c60l77a49v 78M58e18d54e31k 5681752245605

pro země třetího světa se vyrobí generika někde v Indii. Ty ale nejsou bez patřičných zkoušek (do kterých se Indům nevyplatí investovat) způsobilá k prodeji v EU ani USA

0/0
5.10.2015 17:31

A73l92e27š 81J48í27l41e27k 7231382756738

Nemám rád frajírky co dělají "nigga" gesta....

+4/0
5.10.2015 14:46

J24a74n 77S95a76l62o42m26o13n 4929300961185

Když má někdo monopol, tak má prostě monopol a podle toho to pak taky vypadá.

+1/0
5.10.2015 14:21

P89a37v57e19l 39S70o25b98o63t53k31a 5770104

Nemá monopol, Indie vyrábí generikum, viz můj příspěvek o jeden níže.

0/0
5.10.2015 15:06

J77a90n 49S18a28l32o12m75o64n 4839400571545

Na světě ne, v USA očividně ano, jinak by se tím nikdo nezabýval a začlo by se kupovat to indické generikum. Jenže to pravděpodobně nemá povolení pro americký trh. :-)

0/0
5.10.2015 16:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.