Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š84t19ě86p30á42n 12V49a81n24ě52k 3683599127107

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M71a56r33t63i57n 51N25e43č60a28s 8923793263299

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T66o16m61á15š 22P76a24č21e84s 2158622837397

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P22a86v70e41l 11M74a66r82t89i81n36e36k 9775775501573

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J68a37n 62M84a30c24e17k 3894621472343

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V84á59c71l27a10v 73P21c12h56á89l86e90k 8146592461762

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O34n35d78ř44e98j 73Č62a25p77k10a 6981191973784

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T79o77m63á50š 80S32y28r63o35v62ý 9668748935671

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A81l45e58n34a 83D47o82s63k83o13č34i21l95o55v49á 7100734122144

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J76a19n 18S36t62a77r24o58v69i98č 2268777334

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P78e94t43r 41S51c73h34w60a95r25z 7938609253691

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J35a71r24o35m87í63r 70B26r57ů72n19a 4949551694873

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H22a63n66a 35S10k41o11u22m17a57l10o76v52á 5800927232

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L74u47k18á87š 85K55m73e37n23t 5629617474690

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M32a56r27t64i71n 82K61l36u35m24p37a33r 5596178767874

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44
Foto

J86i27ř45í 63J59a43l57ů47v80k11a 8655893382217

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M47a79r63e51k 83Š11i81m22o80n 2964417858498

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F32r80a64n36t48i96š49e35k 44N25o82v20á88k 6981795826691

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J26a70n 96M23a76c57e69k 3184321742153

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D74u46š48a31n 72R92a34j66n26i74n27e91c 4884852123631

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M79i40l94a12n 11M38r20k79á70č87e35k 9550328931288

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K26a31r44e60l 97S76e61i47d94l 8739235660938

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M98i78l18a37n 73M93r89k76á36č72e14k 9450358671608

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L83i67b78o43r 31L56u11k70š54í34k 2145857270925

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D10u38š86a70n 25R80a90j79n96i80n38e13c 4504882583391

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J25a71n 18S10t62a36r93o79v44i47č 2968187634

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R13a69d17e71k 82F36o43l26p73r19e86c68h14t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P69a97v14e27l 15P22e21ř24i19n41a 9770261393

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J72a43r17o36m77í82r 82M25a93y20e31r 1401672619248

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R23a50d61e30k 41F58o66l95p74r26e41c84h95t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š49t92ě38p39á55n 53V62a10n18ě47k 3413149847877

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R74a86d82e86k 47F59o95l10p67r78e56c84h79t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J16o47s42e19f 45P97i86š74v10e81j90c 5846246978249

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D15u12š30a26n 55R69a90j18n90i39n93e34c 4984482353591

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T82o69m 72K56l62í74č38n95í15k 5970234745145

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M90a11r33e60k 81Š94i65m58o39n 2384207248388

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.