Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š12t57ě85p21á26n 35V82a89n55ě89k 3663799337987

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M17a78r85t55i26n 83N41e74č15a92s 8403843873199

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T52o23m43á23š 77P77a75č11e32s 2178642347367

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P49a90v74e21l 19M45a15r71t22i52n76e61k 9195245951643

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J55a36n 37M25a39c75e22k 3754871112573

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V96á83c71l30a30v 89P43c49h98á93l83e94k 8786262961982

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O45n81d14ř63e81j 21Č55a94p79k48a 6931591373254

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T86o19m60á47š 30S98y90r32o86v27ý 9688248115791

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A59l57e20n28a 39D39o39s70k34o29č46i51l87o91v80á 7350394162344

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J21a83n 32S57t57a27r16o76v58i64č 2458487794

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P40e95t47r 68S30c63h29w96a53r62z 7898239953411

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J17a19r95o57m21í44r 13B26r56ů12n98a 4929221624803

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H74a35n84a 48S16k55o50u32m60a71l19o18v79á 5580937192

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L61u26k19á95š 80K10m53e10n45t 5629827924480

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M75a18r11t47i31n 28K77l50u16m49p90a83r 5586348477124

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44

J64i53ř32í 47J49a82l82ů25v80k80a 8315353492847

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M33a61r12e56k 51Š69i71m86o61n 2804527128218

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F34r35a47n56t62i50š45e90k 40N44o53v64á91k 6921305666981

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J91a37n 65M82a87c88e37k 3174631742253

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D12u72š78a44n 38R57a57j77n34i27n79e88c 4574542873181

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M46i63l57a49n 14M86r68k52á86č28e32k 9450978391918

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K86a35r42e27l 60S10e24i17d44l 8259945480298

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M13i79l21a94n 79M51r72k58á24č70e37k 9430308911268

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L15i21b59o47r 42L39u54k56š39í92k 2875927390285

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D42u53š64a67n 65R72a74j33n52i93n34e80c 4764262973981

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J96a67n 82S18t94a84r76o62v19i73č 2558497274

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R17a85d22e53k 25F70o15l69p76r56e27c91h62t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P27a34v66e64l 23P56e56ř41i35n14a 9840441433

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J65a89r55o92m19í32r 57M26a66y81e79r 1641162219378

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R31a49d50e90k 55F76o60l20p97r94e27c98h17t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š91t12ě11p76á20n 59V79a58n76ě67k 3343689757957

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R45a53d11e58k 12F28o35l91p83r23e38c67h82t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J55o91s60e74f 20P25i65š23v64e14j69c 5156356618609

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D62u25š80a24n 59R40a16j19n48i92n98e72c 4254172883711

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T19o37m 14K87l97í11č57n19í13k 5620404415835

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M94a33r49e67k 71Š75i12m97o78n 2364757458528

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.