Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š85t22ě58p29á51n 68V75a26n67ě88k 3693799777697

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M30a63r62t93i42n 83N31e90č40a60s 8363643643879

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T51o39m76á89š 43P72a84č43e85s 2938592627727

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P74a58v42e82l 22M90a34r91t65i24n28e31k 9405945581563

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J93a40n 98M38a98c36e34k 3264831462913

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V74á70c11l89a28v 83P51c48h77á49l35e44k 8986502691302

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O98n80d40ř85e78j 54Č43a56p94k32a 6381561903224

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T49o18m50á89š 44S73y80r71o79v53ý 9908688245561

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A53l70e78n39a 27D95o47s46k39o12č44i78l48o72v43á 7370704112394

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J59a90n 70S27t77a89r76o17v21i25č 2388357824

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P64e26t76r 36S89c19h61w19a14r38z 7128269113451

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J19a70r49o26m41í77r 53B39r74ů80n12a 4319151794183

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H21a55n46a 28S12k22o81u33m75a60l95o11v34á 5420887342

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L17u16k50á59š 75K43m71e98n59t 5129627934700

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M80a97r15t72i85n 36K89l44u77m69p57a73r 5476908977884

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44

J31i68ř39í 51J55a71l17ů19v60k53a 8835333402657

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M10a35r69e87k 20Š74i44m97o21n 2634587418128

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F68r77a53n52t77i90š71e20k 48N97o47v71á46k 6611875626941

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J33a43n 52M98a69c63e71k 3564101762643

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D71u36š36a82n 77R27a64j41n69i80n73e83c 4414282373871

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M18i10l57a79n 21M63r68k63á88č77e40k 9210768761878

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K15a64r44e36l 70S80e82i40d76l 8809245770628

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M15i15l63a90n 68M16r91k45á46č18e10k 9820578951708

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L10i50b75o35r 14L45u46k23š60í44k 2965217360855

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D78u26š15a57n 14R72a29j70n47i75n40e67c 4874312163481

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J65a69n 39S16t14a71r44o76v63i12č 2698187524

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R63a82d36e75k 39F87o14l37p62r86e57c94h69t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P82a87v13e97l 96P80e52ř31i37n91a 9490911183

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J25a23r45o49m61í18r 46M44a71y46e51r 1621602689298

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R89a69d10e55k 28F10o72l46p95r21e80c42h25t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š13t71ě74p21á61n 92V47a52n28ě26k 3513859577277

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R29a36d44e78k 17F20o52l74p18r90e75c54h21t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J13o42s13e34f 57P45i70š32v19e52j14c 5206416528769

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D14u22š81a36n 90R65a93j39n85i68n15e33c 4334372263621

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T17o29m 89K23l93í81č54n29í75k 5150234185945

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M91a11r13e97k 69Š47i26m35o80n 2254357448368

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.