Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š82t51ě94p47á50n 36V97a12n68ě87k 3853229377167

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M54a52r39t64i79n 32N16e39č60a76s 8573633143519

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T40o67m69á68š 52P17a61č23e40s 2908132427817

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P78a24v81e49l 91M52a29r55t52i91n25e60k 9255755591453

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J64a86n 72M77a44c96e27k 3564271522673

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V62á46c89l26a33v 87P29c72h56á81l62e75k 8246212971202

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O22n26d76ř37e55j 45Č46a79p55k47a 6551191103794

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T83o31m45á34š 76S86y89r54o34v44ý 9908878405711

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A20l12e29n85a 28D45o15s35k89o34č90i53l78o53v41á 7800274472804

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J81a90n 91S75t72a43r34o36v31i13č 2208547574

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P48e83t39r 50S98c97h59w97a13r98z 7298519953651

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J63a79r64o47m55í59r 54B69r32ů37n20a 4379191544123

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H79a97n67a 30S79k98o31u14m57a51l75o48v82á 5310927882

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L75u53k90á37š 70K67m33e55n17t 5129887384680

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M27a70r86t32i87n 57K96l48u52m38p44a82r 5796438427964

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44
Foto

J17i77ř31í 49J15a27l48ů43v11k20a 8525373102967

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M91a28r25e28k 81Š57i76m95o98n 2144407778158

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F48r98a36n84t52i21š74e15k 80N60o47v77á65k 6681835546561

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J86a94n 25M37a46c58e87k 3254261772353

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D29u53š52a16n 23R17a64j94n71i52n11e24c 4544222273231

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M43i67l44a78n 21M37r24k59á83č90e19k 9330708881358

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K63a95r57e36l 55S40e93i35d58l 8559765880608

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M25i52l23a23n 91M46r70k11á81č19e90k 9490418251908

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L63i32b73o85r 48L81u21k87š89í25k 2685857870375

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D49u53š62a80n 47R69a33j75n66i19n57e96c 4884922943741

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J26a64n 89S62t19a67r91o53v25i73č 2768697114

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R34a11d31e12k 25F93o81l50p95r78e43c52h92t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P98a97v29e38l 33P24e98ř96i30n92a 9690331463

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J86a44r94o88m93í53r 58M97a95y17e32r 1951672899798

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R80a44d23e93k 82F74o24l97p53r27e54c47h46t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š86t35ě13p10á18n 55V69a44n62ě60k 3833539587497

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R50a98d33e30k 11F27o40l16p50r21e34c19h52t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J79o90s49e35f 14P59i59š30v96e91j66c 5816336208989

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D42u98š31a64n 57R13a28j30n27i44n68e94c 4954592953301

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T60o91m 59K91l13í62č19n24í45k 5480734105145

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M35a72r34e26k 10Š35i57m20o13n 2474257438458

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.