Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Oprava tramvajové trati na Petřiny vrátila na zastávky koše

Velmi zdařilou rekonstrukci tramvajové trati Střešovická – Na Petřinách provedl DP Praha. Letošní nejdelší modernizace o délce 3,423 km navrátila na zastávkové označníky koše na odpadky. Zároveň byla zřízena společná zastávka povrchové dopravy přímo před vestibulem metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o26m10á85š 85V76a55v44e91r62k22a 7561460802824

ty zatravněné koleje jsou hezké, jenže už na jaře v nich bude plevel ( za provozu to asi nepůde vyplejt, a co třeba vertikutace ?) A pokud se to nebude zalejvat tak z toho bude stejně udusaná hlína , semtam tráva sem tam pampeliška nebo plevel

0/0
1.11.2015 22:21

E56v94ž41e92n 28P97o80l16á72k 3698678691433

Trochu plevele se tam možná dostane, jinak ale nevidím důvod, proč by měla trať vypadat výrazně hůře než ostatní stejného typu v Praze.

0/0
1.11.2015 22:29

L25u60d39v88í77k 15G50a47j71d65o56š35í85k 2145943764522

Oprava tramvajové trati na Petřiny trvající 3 měsíce s výlukou a náhradní autobsovou dopravou skončila 31.10.

1.11. začala oprava tramvajového svršku u vozovny Střešovice napánovaná na dalších 20 dní s tím, že tramvaje výluku 10 minut objíždějí. Takže naposto všichni kdo tudy jezdí jsou spíše nas..ní než aby měli z nové, zelené trati radost. Nikdo moc nechápe, proč se oprava nemohla dělat zároveň. Magistrát má evidentně potřeby a zájmy občanů své městské části posazeny v žebříčku svých priorit né zrovna vysoko. ;-€

Jinak je to uděláno celkem pěkně. Má to ovšem jeden drobný háček. Silnice podél trati, která dostala fungl nový asfaltový povrch někdy před rokem je po rekonstrukci tramvajové tratě téměř v celé délce opět na opravu.

0/−3
1.11.2015 12:30
Foto

M29a45r35t15i86n 92Š31u27b36r53t 1775201374255

Bohužel, oprava svršku u vozovny Střešovice je naplánována ne na 20 dní, ale na měsíc a 20 dní. Ono letos nebylo moc možností, jak výluky poskládat přes sebe. Výluk bylo tolik, že pracovníci interní i externí nemohli být najednou na všech místech. Navíc se během roku vyloženě rozpadly dvě tratě v centru, Revoluční a Hlávkův most, kde se čeká na větší rekonstrukce (ulice, mostu), takže bylo nutné rychle tratě opravit jen provizorně, ale i to zabralo vždy 2-3 týdny. Současně je u vozovny Střešovice muzeum a vozovna pro smluvní jízdy, které se musí přestěhovat. Kromě toho byly oslavy 140 MHD, kdy jako každých 10 let vyjíždějí všechny muzejní vozy do ulic. Do 17.10. byla nedostupná vozovna Motol a její vozy rozstrkané po dalších vozovnách, takže smluvní jízdy nebylo kam šoupnout. Dále byly uzavírka u voz. Střešovice a její termín závislé na otevření a prvním měsíci zkušebního provozu komplexu Blanka. 

Prosím věřte, že nejen magistrát, ale i DPP vždy hledají možnosti, jak věci vyřešit co nejlépe. Letos je ale možné naposledy čerpat finanční prostředky v rámci evropských peněz na tramvajové tratě, takže se z hlediska rekonstrukcí jede celý rok úplně na maximum. Příští rok bude naopak z hlediska oprav podstatně klidnější s možností vhodnější koordinace.

+11/0
1.11.2015 12:42

L27u16d21v29í41k 32G32a78j41d40o44š83í39k 2835663424932

To je sice hezké, ale věřte, že občany absolutně nezajímá, že DPP nemají kam šoupnout vyhlídkové tramvaje pro turisty a že nejsou schopni nasmlouvat více firem. Občané si za veřejnou dopravu platí né zrovna malé peníze a ceny jsou stále stejné i v případě podobných akcí, které dramaticky snižují komfort MHD.

Bude snad DPP nějak kompenzovat o 10 minut delší jízdu pro lidi, kteří jezdí obvykle na 30minutovou jízdenku a ta jim díky této objíždce stačit nebude? NEBUDE ani náhodou!

To chcete vážně tvrdit, že opravy u vozovny Střešovice byly závislé na dokončení Blanky, ale o 50 m dál na Střešovické (což je notabene k infrastruktuže Blanky daleko blíže) se mohla vesele vyměňovat trať? 8-o

0/−6
1.11.2015 13:07

E85v38ž30e49n 32P43o38l37á66k 3188708511603

Více firem samozřejmě nasmlouvat jde, v zásadě jde udělat téměř cokoli, jsou-li peníze - to by ovšem občané nadávali pro změnu kvůli předraženosti celé rekonstrukce.

Opravy u vozovny na Blance opravdu závislé byly, protože na rozdíl od Střešovické leží přímo na trase, po které vede i Blanka. Umíte si představit ty kolony, kdyby se tato rekonstrukce dělala před jejím otevřením?

Další možností bylo nic nerekonstruovat, ovšem to by vzhledem k havarijmínu stavu předchozí trati mohlo časem vyústit v mnohem delší zpoždění než 10 minut.

+3/0
1.11.2015 18:26

M71i37r44o49s39l28a73v 84G62r53o29s50s14m94a70n12n 8632469604

Magistrát a městská část je opravdu něco jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by nebylo lepší akce spojit. Ta objížďka z principu není tak hrozná, ale co vím, tak na dolní Brusnici budou značná zdržení tramvají - na SSZ by měl být během výluky pevný program. Což bude kvalitu dopravy na odklonu devalvovat.

0/0
1.11.2015 12:44

E92v59ž91e80n 17P75o94l71á82k 3908738241603

Opravdu nebylo, jak již píše pan Šubrt - už jen vzhledem k Blance a faktické nemožnosti rekonstruovat trati v zimě, které bude i tak letos pokoušena.

+1/0
1.11.2015 18:28

M36i79r67o16s49l88a53v 48G68r19o32s84s10m98a27n48n 8662359134

Technet by si mohl nějaké přešlapy odpustit. Ta červená čára je tzv. kontrastní pás a slouží zrakově postiženým. Rozhodně nikomu neomezuje pohyb. I když k černé se hodí spíše žlutá. A točna je to, na čem si Hujer četl noviny.

+4/0
1.11.2015 11:44

R70o20s57ť11a 78J56a37n73č43a56r 4897929881396

Děkuji za upozornění, opraveno

+1/0
1.11.2015 12:56

T67o23m33á36š 63C62h73a91r22v33á50t 6693952163763

Velmi zdařilá rekonstrukce? To je hodně silné tvrzení,prostě provedl rekonstrukci a místy dost kontroverzní. Na zastávky se vrátilytradiční označníky zastávek namísto inteligentních z displejem, které jsounapříklad na tratích na Barrandov a Řepy. Všechny zastávky jsou zkrácené nadélku jedné soupravy krom zastávky Petřiny. Například u vojenské nemocnice budezastavovat autobus a tramvaj v jedné stanici, tj. přímý přestup nebudemožný. Ovšem to nejvíce bijící do očí je zatravněný úsek mezi zastávkami Vojenskánemocnice – Baterie, v okolí nulová zástavba a pohyb chodců. V Praze jerozhodně spousta míst, kde jsou koleje pouze ve štěrku, i když v okolí jezástavba…

+3/0
1.11.2015 10:24

M76i33r25o65s69l53a50v 78G78r87o59s22s25m20a91n78n 8252439554

Ano, tu trávu v lese jsem také nepochopil. Elektronické označníky by byly fajn, ale mám obavu, že jsou s nimi obrovské náklady z hlediska poskytování dat. Vojenská nemocnice je jediná zastávka (kromě Petřin), kde by trochu delší nástupiště dávalo smysl, právě kvůli autobusům. Ty zde ale jezdí jen jednou za půl hodiny. Je to prkotina vedle toho, co vzniklo nedávno na Vítězném náměstí - nástupiště pro 1,5 vlaku v zastávce, která patří mezi 3 nejzatíženější na Praze 6. A zlý je řidič, který neotevře a cestující nenechá přestoupit do tramvaje vepředu. Jak by se teď hodila klasická délka, aby mohly autobusy ve Svatovítské jezdit po kolejích.

+4/0
1.11.2015 12:36

J41i84ř93í 21J13o72z39a 3778973340591

Nevi nahodou nekdo proc Praha nema t resp. nevyuziva tzv. inteligentni zastavky? Krom tech par na Barrandove. Kdyz uz se tato trat renovovala mohli se tyto zastavky nainstalovat zaroven teto renovace. Kdyz to jde v Brne, Olomouci, Plzni a Ceskych Budejovich (Budejcich je maji jak v centru mesta, tak na okraji)... tak proc ne v Praze?

+3/0
1.11.2015 5:10

J19i60ř30í 95K66r32e73j37č28í85k 2277448534476

Důvod jsou finance...

0/0
1.11.2015 17:39

J13i49ř57í 81M30u54ž34í36k 5496747902822

Ne, ale opět trochu ubylo parkovacích míst. Už tak to tam je od dokončení metra kritické...

+1/0
1.11.2015 1:41

J21i22ř92í 40M74u52ž54í29k 5786987902282

(reakce na pana Šubrta)

0/0
1.11.2015 1:42
Foto

M53a68r14t87i25n 69Š23u49b49r73t 1985321804945

Njn, ale zase dosavadní stav, kdy přechody nenavazovaly na zastávky a byly od 80. let úplně vedle, plus že zastávky měly šířku 1,5 metru, opravdu nebyl ideální...

+1/0
1.11.2015 12:30
Foto

M77a78r35t82i20n 54P15i83š21t61o43r86a 8208748896349

Ano, to je, a ještě bude, největší problém. Bohužel není nikdo, kdo by dokázal zorganizovat "opravu sídliště", tj. jeho vestavěných vad. Při "rekonstrukci tramvajové tratě" nebo nedávno plynovodu se zachová původní půdorys, ač by s malými náklady šlo počet parkovacích míst navýšit.

Věřím, že se to brzo stane místním politickým tématem číslo 1 a pak se to snad podaří.

0/0
2.11.2015 9:08

M68a14r58t39i38n 60Š49t45r20o79s 4619507420478

Škoda, že po postavení metra tam jezdí tramvaje skoro prázdné...

0/0
31.10.2015 22:40

J22o70s58e78f 73C74h92o94d88o45u23n68s56k52ý 4531376589480

Foto č. 11 "zábradlíoland" je dost děsivý, když frekvence počtu chodců za hodinu je asi 5 a to ve špičce...

0/0
31.10.2015 21:50

M59i24r14e94k 72G51a65j26e39r 5881716399920

To zabradli je tam kvuli bezpecnosti a podle me je to vyborna vec. Ale nemel jsem moznost to vyzkouset, protoze jsem tam jezdil pred mnoha lety.

0/0
1.11.2015 1:07

J63a50n 72V48o72j38t40í10š25e40k 6722241225256

Podle mě to naprosto zbytečně otravuje chodce a k bezpečnosti to přispívá jenom teoreticky. Prakticky tam do teď nic takovýho nebylo a lidi stejně pod kolama aut neumírali.

0/0
2.11.2015 0:29

B68l13a96ž91e82j 30M22o90t27y42č26k96a 8177227575450

ze dvou pruhů na jeden, co je na tom zdařilého v době kdy každým dnem houstne provoz?;-)

0/0
31.10.2015 21:17
Foto

M14a33r58t51i59n 28Š83u13b80r98t 1285471444835

? V ulicích Střešovické a Na Petřinách se vždy jezdilo jedním pruhem, k žádnému úbytku pruhů nedošlo.

+7/0
31.10.2015 21:43

B41l80a60ž35e96j 22M42o95t88y18č80k71a 8327407325750

já se jen těším na pořádnou sněhovou nadílku, kdy tyhle obrubníky zasahující do jízdních pruhů nebudou vidět

0/0
1.11.2015 12:24

L30u27d52v78í35k 49G64a69j65d50o29š92í21k 2835123744552

Tady bych se vás zastal. Omezení individuální automobilové dopravy je v pořádku. Takto je aspoň zcela jasné, že tam je jeden jízdní pruh, což dříve nebylo tak jednoznačné a spousta řidičů se pokoušela, na ulici pro dva pruhy  velmi úzké, dosti nebezpečně předjíždět.

0/0
1.11.2015 13:18

J43i11ř45í 45J80o25z44a 3138173440501

V nekolika na sobe nezavislych pruzkumech v Nemecku bylo zjisteno, ze vice pruhu neznamena ridsi provoz. Naopak vice pruhu prave privadi vice aut.

0/0
1.11.2015 5:03

B70l86a94ž53e80j 14M77o10t94y64č57k90a 8257907695560

správně a ty auta zmizí nebo obtěžují někde jinde někoho jiného?;-)

0/0
1.11.2015 12:23

L91u48d84v14í15k 15G25a88j38d85o40š48í11k 2175753274152

Ta auta budou odvedena na komunikace, které jsou na ně kapacitně lépe vybaveny. Omezení zde má přímou souvisloslost s otevřením Blanky. Provoz se snížil odhaduji minimálně o třetinu.

+1/0
1.11.2015 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.