Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Oprava tramvajové trati na Petřiny vrátila na zastávky koše

Velmi zdařilou rekonstrukci tramvajové trati Střešovická – Na Petřinách provedl DP Praha. Letošní nejdelší modernizace o délce 3,423 km navrátila na zastávkové označníky koše na odpadky. Zároveň byla zřízena společná zastávka povrchové dopravy přímo před vestibulem metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o52m78á91š 69V70a30v29e18r72k18a 7831590602264

ty zatravněné koleje jsou hezké, jenže už na jaře v nich bude plevel ( za provozu to asi nepůde vyplejt, a co třeba vertikutace ?) A pokud se to nebude zalejvat tak z toho bude stejně udusaná hlína , semtam tráva sem tam pampeliška nebo plevel

0/0
1.11.2015 22:21

E26v40ž14e71n 11P60o29l31á35k 3688858191363

Trochu plevele se tam možná dostane, jinak ale nevidím důvod, proč by měla trať vypadat výrazně hůře než ostatní stejného typu v Praze.

0/0
1.11.2015 22:29

L51u89d37v51í85k 97G20a96j65d52o80š92í51k 2815713654932

Oprava tramvajové trati na Petřiny trvající 3 měsíce s výlukou a náhradní autobsovou dopravou skončila 31.10.

1.11. začala oprava tramvajového svršku u vozovny Střešovice napánovaná na dalších 20 dní s tím, že tramvaje výluku 10 minut objíždějí. Takže naposto všichni kdo tudy jezdí jsou spíše nas..ní než aby měli z nové, zelené trati radost. Nikdo moc nechápe, proč se oprava nemohla dělat zároveň. Magistrát má evidentně potřeby a zájmy občanů své městské části posazeny v žebříčku svých priorit né zrovna vysoko. ;-€

Jinak je to uděláno celkem pěkně. Má to ovšem jeden drobný háček. Silnice podél trati, která dostala fungl nový asfaltový povrch někdy před rokem je po rekonstrukci tramvajové tratě téměř v celé délce opět na opravu.

0/−3
1.11.2015 12:30


Foto

M60a63r49t27i50n 60Š61u72b62r89t 1175421804365

Bohužel, oprava svršku u vozovny Střešovice je naplánována ne na 20 dní, ale na měsíc a 20 dní. Ono letos nebylo moc možností, jak výluky poskládat přes sebe. Výluk bylo tolik, že pracovníci interní i externí nemohli být najednou na všech místech. Navíc se během roku vyloženě rozpadly dvě tratě v centru, Revoluční a Hlávkův most, kde se čeká na větší rekonstrukce (ulice, mostu), takže bylo nutné rychle tratě opravit jen provizorně, ale i to zabralo vždy 2-3 týdny. Současně je u vozovny Střešovice muzeum a vozovna pro smluvní jízdy, které se musí přestěhovat. Kromě toho byly oslavy 140 MHD, kdy jako každých 10 let vyjíždějí všechny muzejní vozy do ulic. Do 17.10. byla nedostupná vozovna Motol a její vozy rozstrkané po dalších vozovnách, takže smluvní jízdy nebylo kam šoupnout. Dále byly uzavírka u voz. Střešovice a její termín závislé na otevření a prvním měsíci zkušebního provozu komplexu Blanka. 

Prosím věřte, že nejen magistrát, ale i DPP vždy hledají možnosti, jak věci vyřešit co nejlépe. Letos je ale možné naposledy čerpat finanční prostředky v rámci evropských peněz na tramvajové tratě, takže se z hlediska rekonstrukcí jede celý rok úplně na maximum. Příští rok bude naopak z hlediska oprav podstatně klidnější s možností vhodnější koordinace.

+11/0
1.11.2015 12:42

L26u88d36v77í36k 11G51a88j97d96o76š97í88k 2525193384972

To je sice hezké, ale věřte, že občany absolutně nezajímá, že DPP nemají kam šoupnout vyhlídkové tramvaje pro turisty a že nejsou schopni nasmlouvat více firem. Občané si za veřejnou dopravu platí né zrovna malé peníze a ceny jsou stále stejné i v případě podobných akcí, které dramaticky snižují komfort MHD.

Bude snad DPP nějak kompenzovat o 10 minut delší jízdu pro lidi, kteří jezdí obvykle na 30minutovou jízdenku a ta jim díky této objíždce stačit nebude? NEBUDE ani náhodou!

To chcete vážně tvrdit, že opravy u vozovny Střešovice byly závislé na dokončení Blanky, ale o 50 m dál na Střešovické (což je notabene k infrastruktuže Blanky daleko blíže) se mohla vesele vyměňovat trať? 8-o

0/−6
1.11.2015 13:07

E38v23ž92e87n 58P91o46l24á22k 3118498431183

Více firem samozřejmě nasmlouvat jde, v zásadě jde udělat téměř cokoli, jsou-li peníze - to by ovšem občané nadávali pro změnu kvůli předraženosti celé rekonstrukce.

Opravy u vozovny na Blance opravdu závislé byly, protože na rozdíl od Střešovické leží přímo na trase, po které vede i Blanka. Umíte si představit ty kolony, kdyby se tato rekonstrukce dělala před jejím otevřením?

Další možností bylo nic nerekonstruovat, ovšem to by vzhledem k havarijmínu stavu předchozí trati mohlo časem vyústit v mnohem delší zpoždění než 10 minut.

+3/0
1.11.2015 18:26

M21i10r87o53s91l50a41v 52G73r36o80s66s75m89a34n14n 8462499704

Magistrát a městská část je opravdu něco jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by nebylo lepší akce spojit. Ta objížďka z principu není tak hrozná, ale co vím, tak na dolní Brusnici budou značná zdržení tramvají - na SSZ by měl být během výluky pevný program. Což bude kvalitu dopravy na odklonu devalvovat.

0/0
1.11.2015 12:44

E22v56ž98e30n 80P47o72l96á85k 3468828361253

Opravdu nebylo, jak již píše pan Šubrt - už jen vzhledem k Blance a faktické nemožnosti rekonstruovat trati v zimě, které bude i tak letos pokoušena.

+1/0
1.11.2015 18:28

M18i41r31o85s73l84a16v 69G67r84o81s23s71m16a20n29n 8492389754

Technet by si mohl nějaké přešlapy odpustit. Ta červená čára je tzv. kontrastní pás a slouží zrakově postiženým. Rozhodně nikomu neomezuje pohyb. I když k černé se hodí spíše žlutá. A točna je to, na čem si Hujer četl noviny.

+4/0
1.11.2015 11:44

R27o23s28ť10a 78J77a12n79č16a44r 4707849881546

Děkuji za upozornění, opraveno

+1/0
1.11.2015 12:56

T66o93m68á78š 15C64h17a73r53v98á37t 6983502133453

Velmi zdařilá rekonstrukce? To je hodně silné tvrzení,prostě provedl rekonstrukci a místy dost kontroverzní. Na zastávky se vrátilytradiční označníky zastávek namísto inteligentních z displejem, které jsounapříklad na tratích na Barrandov a Řepy. Všechny zastávky jsou zkrácené nadélku jedné soupravy krom zastávky Petřiny. Například u vojenské nemocnice budezastavovat autobus a tramvaj v jedné stanici, tj. přímý přestup nebudemožný. Ovšem to nejvíce bijící do očí je zatravněný úsek mezi zastávkami Vojenskánemocnice – Baterie, v okolí nulová zástavba a pohyb chodců. V Praze jerozhodně spousta míst, kde jsou koleje pouze ve štěrku, i když v okolí jezástavba…

+3/0
1.11.2015 10:24

M92i90r51o74s97l47a70v 50G46r61o16s67s30m97a95n23n 8842549244

Ano, tu trávu v lese jsem také nepochopil. Elektronické označníky by byly fajn, ale mám obavu, že jsou s nimi obrovské náklady z hlediska poskytování dat. Vojenská nemocnice je jediná zastávka (kromě Petřin), kde by trochu delší nástupiště dávalo smysl, právě kvůli autobusům. Ty zde ale jezdí jen jednou za půl hodiny. Je to prkotina vedle toho, co vzniklo nedávno na Vítězném náměstí - nástupiště pro 1,5 vlaku v zastávce, která patří mezi 3 nejzatíženější na Praze 6. A zlý je řidič, který neotevře a cestující nenechá přestoupit do tramvaje vepředu. Jak by se teď hodila klasická délka, aby mohly autobusy ve Svatovítské jezdit po kolejích.

+4/0
1.11.2015 12:36

J30i13ř74í 35J57o86z10a 3288743570591

Nevi nahodou nekdo proc Praha nema t resp. nevyuziva tzv. inteligentni zastavky? Krom tech par na Barrandove. Kdyz uz se tato trat renovovala mohli se tyto zastavky nainstalovat zaroven teto renovace. Kdyz to jde v Brne, Olomouci, Plzni a Ceskych Budejovich (Budejcich je maji jak v centru mesta, tak na okraji)... tak proc ne v Praze?

+3/0
1.11.2015 5:10

J41i25ř94í 21K85r46e73j70č13í10k 2527728654146

Důvod jsou finance...

0/0
1.11.2015 17:39

J79i16ř30í 72M34u34ž78í49k 5186867502812

Ne, ale opět trochu ubylo parkovacích míst. Už tak to tam je od dokončení metra kritické...

+1/0
1.11.2015 1:41

J14i14ř10í 37M44u70ž97í73k 5956127872242

(reakce na pana Šubrta)

0/0
1.11.2015 1:42
Foto

M76a33r88t60i74n 74Š21u25b33r53t 1535811104905

Njn, ale zase dosavadní stav, kdy přechody nenavazovaly na zastávky a byly od 80. let úplně vedle, plus že zastávky měly šířku 1,5 metru, opravdu nebyl ideální...

+1/0
1.11.2015 12:30

M40a86r60t67i29n 91P33i71š68t50o81r51a 8348768606499

Ano, to je, a ještě bude, největší problém. Bohužel není nikdo, kdo by dokázal zorganizovat "opravu sídliště", tj. jeho vestavěných vad. Při "rekonstrukci tramvajové tratě" nebo nedávno plynovodu se zachová původní půdorys, ač by s malými náklady šlo počet parkovacích míst navýšit.

Věřím, že se to brzo stane místním politickým tématem číslo 1 a pak se to snad podaří.

0/0
2.11.2015 9:08

M79a36r62t48i72n 43Š92t91r87o50s 4679577570428

Škoda, že po postavení metra tam jezdí tramvaje skoro prázdné...

0/0
31.10.2015 22:40

J45o58s54e91f 45C30h22o55d31o60u60n38s59k55ý 4661816869700

Foto č. 11 "zábradlíoland" je dost děsivý, když frekvence počtu chodců za hodinu je asi 5 a to ve špičce...

0/0
31.10.2015 21:50

M56i75r94e20k 45G50a45j47e51r 5401556729700

To zabradli je tam kvuli bezpecnosti a podle me je to vyborna vec. Ale nemel jsem moznost to vyzkouset, protoze jsem tam jezdil pred mnoha lety.

0/0
1.11.2015 1:07

J71a20n 40V90o36j83t52í89š88e92k 6142401525126

Podle mě to naprosto zbytečně otravuje chodce a k bezpečnosti to přispívá jenom teoreticky. Prakticky tam do teď nic takovýho nebylo a lidi stejně pod kolama aut neumírali.

0/0
2.11.2015 0:29

B32l96a55ž50e56j 93M94o86t85y32č15k67a 8287177925390

ze dvou pruhů na jeden, co je na tom zdařilého v době kdy každým dnem houstne provoz?;-)

0/0
31.10.2015 21:17
Foto

M32a62r27t30i18n 35Š37u57b21r41t 1395751614885

? V ulicích Střešovické a Na Petřinách se vždy jezdilo jedním pruhem, k žádnému úbytku pruhů nedošlo.

+7/0
31.10.2015 21:43

B19l86a40ž81e26j 39M57o10t32y20č52k51a 8117147625770

já se jen těším na pořádnou sněhovou nadílku, kdy tyhle obrubníky zasahující do jízdních pruhů nebudou vidět

0/0
1.11.2015 12:24

L71u21d60v22í40k 24G31a64j71d49o79š25í91k 2565713844432

Tady bych se vás zastal. Omezení individuální automobilové dopravy je v pořádku. Takto je aspoň zcela jasné, že tam je jeden jízdní pruh, což dříve nebylo tak jednoznačné a spousta řidičů se pokoušela, na ulici pro dva pruhy  velmi úzké, dosti nebezpečně předjíždět.

0/0
1.11.2015 13:18

J44i31ř11í 15J50o45z80a 3788193320121

V nekolika na sobe nezavislych pruzkumech v Nemecku bylo zjisteno, ze vice pruhu neznamena ridsi provoz. Naopak vice pruhu prave privadi vice aut.

0/0
1.11.2015 5:03

B97l52a63ž86e77j 95M48o82t14y76č54k74a 8647387765740

správně a ty auta zmizí nebo obtěžují někde jinde někoho jiného?;-)

0/0
1.11.2015 12:23

L93u76d30v22í86k 50G52a57j49d74o10š75í71k 2765183624692

Ta auta budou odvedena na komunikace, které jsou na ně kapacitně lépe vybaveny. Omezení zde má přímou souvisloslost s otevřením Blanky. Provoz se snížil odhaduji minimálně o třetinu.

+1/0
1.11.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.