Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Oprava tramvajové trati na Petřiny vrátila na zastávky koše

Velmi zdařilou rekonstrukci tramvajové trati Střešovická – Na Petřinách provedl DP Praha. Letošní nejdelší modernizace o délce 3,423 km navrátila na zastávkové označníky koše na odpadky. Zároveň byla zřízena společná zastávka povrchové dopravy přímo před vestibulem metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o25m76á15š 63V27a84v13e78r62k46a 7191900112664

ty zatravněné koleje jsou hezké, jenže už na jaře v nich bude plevel ( za provozu to asi nepůde vyplejt, a co třeba vertikutace ?) A pokud se to nebude zalejvat tak z toho bude stejně udusaná hlína , semtam tráva sem tam pampeliška nebo plevel

0/0
1.11.2015 22:21

E62v15ž23e96n 68P45o57l47á51k 3238538361973

Trochu plevele se tam možná dostane, jinak ale nevidím důvod, proč by měla trať vypadat výrazně hůře než ostatní stejného typu v Praze.

0/0
1.11.2015 22:29

L64u11d93v54í11k 74G62a29j95d15o17š36í39k 2215333764922

Oprava tramvajové trati na Petřiny trvající 3 měsíce s výlukou a náhradní autobsovou dopravou skončila 31.10.

1.11. začala oprava tramvajového svršku u vozovny Střešovice napánovaná na dalších 20 dní s tím, že tramvaje výluku 10 minut objíždějí. Takže naposto všichni kdo tudy jezdí jsou spíše nas..ní než aby měli z nové, zelené trati radost. Nikdo moc nechápe, proč se oprava nemohla dělat zároveň. Magistrát má evidentně potřeby a zájmy občanů své městské části posazeny v žebříčku svých priorit né zrovna vysoko. ;-€

Jinak je to uděláno celkem pěkně. Má to ovšem jeden drobný háček. Silnice podél trati, která dostala fungl nový asfaltový povrch někdy před rokem je po rekonstrukci tramvajové tratě téměř v celé délce opět na opravu.

0/−3
1.11.2015 12:30
Foto

M64a92r90t86i58n 76Š15u15b58r71t 1525761354915

Bohužel, oprava svršku u vozovny Střešovice je naplánována ne na 20 dní, ale na měsíc a 20 dní. Ono letos nebylo moc možností, jak výluky poskládat přes sebe. Výluk bylo tolik, že pracovníci interní i externí nemohli být najednou na všech místech. Navíc se během roku vyloženě rozpadly dvě tratě v centru, Revoluční a Hlávkův most, kde se čeká na větší rekonstrukce (ulice, mostu), takže bylo nutné rychle tratě opravit jen provizorně, ale i to zabralo vždy 2-3 týdny. Současně je u vozovny Střešovice muzeum a vozovna pro smluvní jízdy, které se musí přestěhovat. Kromě toho byly oslavy 140 MHD, kdy jako každých 10 let vyjíždějí všechny muzejní vozy do ulic. Do 17.10. byla nedostupná vozovna Motol a její vozy rozstrkané po dalších vozovnách, takže smluvní jízdy nebylo kam šoupnout. Dále byly uzavírka u voz. Střešovice a její termín závislé na otevření a prvním měsíci zkušebního provozu komplexu Blanka. 

Prosím věřte, že nejen magistrát, ale i DPP vždy hledají možnosti, jak věci vyřešit co nejlépe. Letos je ale možné naposledy čerpat finanční prostředky v rámci evropských peněz na tramvajové tratě, takže se z hlediska rekonstrukcí jede celý rok úplně na maximum. Příští rok bude naopak z hlediska oprav podstatně klidnější s možností vhodnější koordinace.

+11/0
1.11.2015 12:42

L20u89d86v48í76k 67G91a18j26d48o47š65í10k 2155703384332

To je sice hezké, ale věřte, že občany absolutně nezajímá, že DPP nemají kam šoupnout vyhlídkové tramvaje pro turisty a že nejsou schopni nasmlouvat více firem. Občané si za veřejnou dopravu platí né zrovna malé peníze a ceny jsou stále stejné i v případě podobných akcí, které dramaticky snižují komfort MHD.

Bude snad DPP nějak kompenzovat o 10 minut delší jízdu pro lidi, kteří jezdí obvykle na 30minutovou jízdenku a ta jim díky této objíždce stačit nebude? NEBUDE ani náhodou!

To chcete vážně tvrdit, že opravy u vozovny Střešovice byly závislé na dokončení Blanky, ale o 50 m dál na Střešovické (což je notabene k infrastruktuže Blanky daleko blíže) se mohla vesele vyměňovat trať? 8-o

0/−6
1.11.2015 13:07

E34v69ž58e58n 59P45o20l15á33k 3878488521123

Více firem samozřejmě nasmlouvat jde, v zásadě jde udělat téměř cokoli, jsou-li peníze - to by ovšem občané nadávali pro změnu kvůli předraženosti celé rekonstrukce.

Opravy u vozovny na Blance opravdu závislé byly, protože na rozdíl od Střešovické leží přímo na trase, po které vede i Blanka. Umíte si představit ty kolony, kdyby se tato rekonstrukce dělala před jejím otevřením?

Další možností bylo nic nerekonstruovat, ovšem to by vzhledem k havarijmínu stavu předchozí trati mohlo časem vyústit v mnohem delší zpoždění než 10 minut.

+3/0
1.11.2015 18:26

M19i51r70o22s95l45a52v 72G56r18o11s55s76m52a49n91n 8752109444

Magistrát a městská část je opravdu něco jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by nebylo lepší akce spojit. Ta objížďka z principu není tak hrozná, ale co vím, tak na dolní Brusnici budou značná zdržení tramvají - na SSZ by měl být během výluky pevný program. Což bude kvalitu dopravy na odklonu devalvovat.

0/0
1.11.2015 12:44

E29v48ž28e17n 76P42o60l54á75k 3428528781523

Opravdu nebylo, jak již píše pan Šubrt - už jen vzhledem k Blance a faktické nemožnosti rekonstruovat trati v zimě, které bude i tak letos pokoušena.

+1/0
1.11.2015 18:28

M64i23r38o95s93l86a19v 34G85r59o77s60s56m12a82n91n 8702239574

Technet by si mohl nějaké přešlapy odpustit. Ta červená čára je tzv. kontrastní pás a slouží zrakově postiženým. Rozhodně nikomu neomezuje pohyb. I když k černé se hodí spíše žlutá. A točna je to, na čem si Hujer četl noviny.

+4/0
1.11.2015 11:44

R87o14s33ť63a 90J43a93n78č45a90r 4757409131396

Děkuji za upozornění, opraveno

+1/0
1.11.2015 12:56

T57o90m62á23š 52C96h87a90r19v43á87t 6503552293403

Velmi zdařilá rekonstrukce? To je hodně silné tvrzení,prostě provedl rekonstrukci a místy dost kontroverzní. Na zastávky se vrátilytradiční označníky zastávek namísto inteligentních z displejem, které jsounapříklad na tratích na Barrandov a Řepy. Všechny zastávky jsou zkrácené nadélku jedné soupravy krom zastávky Petřiny. Například u vojenské nemocnice budezastavovat autobus a tramvaj v jedné stanici, tj. přímý přestup nebudemožný. Ovšem to nejvíce bijící do očí je zatravněný úsek mezi zastávkami Vojenskánemocnice – Baterie, v okolí nulová zástavba a pohyb chodců. V Praze jerozhodně spousta míst, kde jsou koleje pouze ve štěrku, i když v okolí jezástavba…

+3/0
1.11.2015 10:24

M76i61r15o29s94l90a47v 41G59r47o61s10s17m72a43n19n 8292749314

Ano, tu trávu v lese jsem také nepochopil. Elektronické označníky by byly fajn, ale mám obavu, že jsou s nimi obrovské náklady z hlediska poskytování dat. Vojenská nemocnice je jediná zastávka (kromě Petřin), kde by trochu delší nástupiště dávalo smysl, právě kvůli autobusům. Ty zde ale jezdí jen jednou za půl hodiny. Je to prkotina vedle toho, co vzniklo nedávno na Vítězném náměstí - nástupiště pro 1,5 vlaku v zastávce, která patří mezi 3 nejzatíženější na Praze 6. A zlý je řidič, který neotevře a cestující nenechá přestoupit do tramvaje vepředu. Jak by se teď hodila klasická délka, aby mohly autobusy ve Svatovítské jezdit po kolejích.

+4/0
1.11.2015 12:36

J98i21ř29í 77J27o25z68a 3968943880751

Nevi nahodou nekdo proc Praha nema t resp. nevyuziva tzv. inteligentni zastavky? Krom tech par na Barrandove. Kdyz uz se tato trat renovovala mohli se tyto zastavky nainstalovat zaroven teto renovace. Kdyz to jde v Brne, Olomouci, Plzni a Ceskych Budejovich (Budejcich je maji jak v centru mesta, tak na okraji)... tak proc ne v Praze?

+3/0
1.11.2015 5:10

J49i87ř73í 48K67r38e70j20č17í47k 2197588134756

Důvod jsou finance...

0/0
1.11.2015 17:39

J89i96ř79í 27M74u33ž67í75k 5346307292562

Ne, ale opět trochu ubylo parkovacích míst. Už tak to tam je od dokončení metra kritické...

+1/0
1.11.2015 1:41

J82i86ř14í 35M92u52ž51í83k 5966737362682

(reakce na pana Šubrta)

0/0
1.11.2015 1:42
Foto

M15a15r48t18i66n 82Š88u61b26r12t 1365281884795

Njn, ale zase dosavadní stav, kdy přechody nenavazovaly na zastávky a byly od 80. let úplně vedle, plus že zastávky měly šířku 1,5 metru, opravdu nebyl ideální...

+1/0
1.11.2015 12:30
Foto

M30a65r17t73i62n 53P28i20š55t82o16r80a 8548668166299

Ano, to je, a ještě bude, největší problém. Bohužel není nikdo, kdo by dokázal zorganizovat "opravu sídliště", tj. jeho vestavěných vad. Při "rekonstrukci tramvajové tratě" nebo nedávno plynovodu se zachová původní půdorys, ač by s malými náklady šlo počet parkovacích míst navýšit.

Věřím, že se to brzo stane místním politickým tématem číslo 1 a pak se to snad podaří.

0/0
2.11.2015 9:08

M77a25r69t21i22n 69Š84t58r18o50s 4409667400808

Škoda, že po postavení metra tam jezdí tramvaje skoro prázdné...

0/0
31.10.2015 22:40

J84o46s23e32f 85C75h33o20d82o49u93n58s64k12ý 4841386329550

Foto č. 11 "zábradlíoland" je dost děsivý, když frekvence počtu chodců za hodinu je asi 5 a to ve špičce...

0/0
31.10.2015 21:50

M95i33r20e57k 77G66a60j79e58r 5641226229610

To zabradli je tam kvuli bezpecnosti a podle me je to vyborna vec. Ale nemel jsem moznost to vyzkouset, protoze jsem tam jezdil pred mnoha lety.

0/0
1.11.2015 1:07

J78a73n 32V30o44j40t44í29š53e54k 6152861705276

Podle mě to naprosto zbytečně otravuje chodce a k bezpečnosti to přispívá jenom teoreticky. Prakticky tam do teď nic takovýho nebylo a lidi stejně pod kolama aut neumírali.

0/0
2.11.2015 0:29

B20l30a56ž33e21j 18M20o43t56y48č37k68a 8557717165270

ze dvou pruhů na jeden, co je na tom zdařilého v době kdy každým dnem houstne provoz?;-)

0/0
31.10.2015 21:17
Foto

M68a97r70t87i24n 84Š41u80b50r96t 1875361524775

? V ulicích Střešovické a Na Petřinách se vždy jezdilo jedním pruhem, k žádnému úbytku pruhů nedošlo.

+7/0
31.10.2015 21:43

B15l70a16ž49e49j 59M11o41t10y13č50k44a 8267837925750

já se jen těším na pořádnou sněhovou nadílku, kdy tyhle obrubníky zasahující do jízdních pruhů nebudou vidět

0/0
1.11.2015 12:24

L84u71d23v35í85k 16G26a82j12d35o87š75í81k 2245303834902

Tady bych se vás zastal. Omezení individuální automobilové dopravy je v pořádku. Takto je aspoň zcela jasné, že tam je jeden jízdní pruh, což dříve nebylo tak jednoznačné a spousta řidičů se pokoušela, na ulici pro dva pruhy  velmi úzké, dosti nebezpečně předjíždět.

0/0
1.11.2015 13:18

J78i42ř66í 61J16o31z55a 3258363960661

V nekolika na sobe nezavislych pruzkumech v Nemecku bylo zjisteno, ze vice pruhu neznamena ridsi provoz. Naopak vice pruhu prave privadi vice aut.

0/0
1.11.2015 5:03

B46l78a67ž57e86j 74M22o25t22y26č91k97a 8537337465240

správně a ty auta zmizí nebo obtěžují někde jinde někoho jiného?;-)

0/0
1.11.2015 12:23

L71u35d58v85í81k 65G53a47j50d36o23š77í50k 2665203584192

Ta auta budou odvedena na komunikace, které jsou na ně kapacitně lépe vybaveny. Omezení zde má přímou souvisloslost s otevřením Blanky. Provoz se snížil odhaduji minimálně o třetinu.

+1/0
1.11.2015 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.