Diskuze

Nové čínské letadlo má konkurovat i Airbusu, ale sotva vyjelo z hangáru

Čínská firma Comac představila světu nové dopravní letadlo. Zatím jen vyjelo z hangáru, ale jednou má přepravovat až 170 cestujících na vzdálenost až 5 500 kilometrů. Výrobce počítá i s variantou pro 400 osob.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

J46a22n 72L10u56k37á13š

12. 11. 2015 16:43

Jestli od toho dala ruce pryc FAA, tak nejspis nedostanou ani certifikaci EASA, takze to nebude smet ani do Ameriky ani do Evropy.

Co se tyka LAA, ta ma na starosti pouze ultralighty, takze tam si to klidne muzou s Cinou vzajemne uznavat. Pro UCL, ktery ma na starosti velka letadla, je zavazna certifikace EASA.

0 0
možnosti
LK

Sotva vyjelo z hangáru? A to si nikdo neráčil všimnout, že bylo taženo? Což je ovšem při vjezdu či z výjezdu do hangáru nebo ven jev zcela normální a logický vzhledem k tomu, že je dost těžko představitelné, že s dopravním letadlem prostě odjedete z "garáže" stejně jako se škodovkou?

Čína vyslala do vesmíru už několik raketoplánů s lidskou posádkou, ale letadlo vám není dost dobré? S těmito zkušenostmi mohli pracovat na vývoji maximálně bezpečného letadla. 

Proč je tady zřetelný ukazatel na to, že co je čínské by měl být aušus?

Nesouhlasím se servilním tulením s k Číně, jak to dělají naši politici s panem prezidentem v čele, ani s popíráním lidských práv prostřednictvím Komunistické strany Číny.

Ale nevím, proč bych měla na základě zavádějícího nadpisu článku usoudit, že Číňané nedokážou sestrojit kvalitní stroj.

Zejména když autor tohoto článku a dalších 90% přispívajících mají nejspíše na svých počítačích a noteboocích napsáno Made in China.

1 0
možnosti
Foto

Čína prostě jede..

0 0
možnosti
Foto

Podle makety hádám, že se bude startovat klikou a vztlak obstarají balonky s héliem.

2 1
možnosti
PP

Je to stejný problém jako u většiny afrických zemí. Složitá věc, jako auto, letadlo, musí mít všechno to velké množství součástek v pořádku, jinak nepojede, nepoletí, bude nespolehlivé a lidé si ho nekoupí, nepoletí s ním. A právě udržet kvalitu úplně všeho některé země nedokáží a i jedna součástka jim výrobek pokazí. A dovoz vše nevyřeší a třeba USA má na některé věci embargo.

3 2
možnosti
MN

Jak se dá nadpisem dopředu evokovat dojem čínského šmejdu ... co byste si, pane redaktore, představoval, že to letadlo mělo udělat ?? Přímo z toho hangáru odstartovat ?? Co takhle třeba namísto slova "sotva" dát slova "zatím jen". Ono totiž, ať se vám to líbí nebo ne, díky ekonomické situaci na světě a díky finančnímu a průmyslovému potenciálu Číny v těchto letadlech budou do 10 let lítat miliony lidí po celém světě ...

4 1
možnosti
PS

P98e25t86r 70S97t33r60a98k38a

10. 11. 2015 13:18

Co byste od tendencniho zpravodajstvi chtel? Jak jednoduse si lze plivnout... Je dobre, ze se Cina snazi stavet letadla. Doufam, ze dalsi konkurence Boeingu a Airbusu treba zlepsi i jejich letadla.

3 0
možnosti
PC

No já nevím. Já bych se bál té vadné elektronky z katody Olomóc ;-)

5 0
možnosti
PN

Kdybyste si přečetl článek celý, zjistil byste z rámečku toto: Motory 2x CFM International LEAP 1C (USA, FRA).

0 0
možnosti
MF

No čínský letadlo jako kopie Superjetu a s ruskými motory, to bude spolehlivě lítat tak nejdřív za deset, patnáct let.

0 0
možnosti
LK

USA a Francie jsou součástí Ruska? V tom případě se obávám, že o tom ještě nevědí ;-D

1 0
možnosti
PS

P27e11t21r 13S77e90d55l81á91k

4. 11. 2015 11:10

Dejte tomu dvacet, třicet let a pak uvidíme, jestli to za něco bude stát.

1 0
možnosti

J68a17n 16Č77e93k82a41l

3. 11. 2015 11:37

Pobavila ta číselná řada... 919, 929, 939, vůbec to není paralela na Boeing... ;-D

3 0
možnosti