- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavý článek.
A obsahuje pěkné fotky Letovu Š-328, krásného a mnohými do dnes podceňovanéholetadla.
Když si Jiří Macoun ve svém článku*, o Československém letectvu protiLuftwaffe, na závěr postěžoval, že k účinné podpoře našich vojsk chyběl letounkvalitativně alespoň na úrovni Hs 123, naprosto jsem nechápal, jak si mohlnenastudovat skutečné schopnosti Šmolíkova typu.
Š-328 prováděl bombardování hloubkovým náletem,(pod úhlem 30-45°), stejně jako Hs 123, (který byl limitován max úhlem 70°).
Ale ve většině, pro bombardér, důležitých parametrů byl Š-328 lepší než Hs 123. Š-328 od výrobního čísla 163,které měli schopnost nést pod křídlem místo šesti 50 kg pum, dvojici těžkýchpum o váze 100 nebo 200 kg, lze po stránce účinnosti, považovat za přinejmenšímsrovnatelné i s Junkersem Ju 87A!
Hs 123 i Š-328 měli možnost,zavěsit i těžkou pumu pod trupem, ovšem odhoditelnou jen ve vodorovném letu,což bylo nepřesné. Místo toho, Henschel pod trupem často nosil, dostipotřebnou, 150 l přídavnou palivovou nádrž. Š-328 tam mohl nést zařízení prokladení kouřové clony.
Zajímavý článek.
A obsahuje pěkné fotky Letovu Š-328, krásného a mnohými do dnes podceňovaného letadla.
Když si Jiří Macoun ve svém článku*, o Československém letectvu proti Luftwaffe, na závěr postěžoval, že k účinné podpoře našich vojsk chyběl letoun kvalitativně alespoň na úrovni Hs 123, naprosto jsem nechápal, jak si mohl nenastudovat skutečné schopnosti Šmolíkova typu.
Š-328 prováděl bombardování hloubkovým náletem,(pod úhlem 30-45°), stejně jako Hs 123, (který byl limitován max úhlem 70°).
Ale ve většině, pro bombardér, důležitých parametrů byl Š-328 lepší než Hs 123. Š-328 od výrobního čísla 163, které měli schopnost nést pod křídlem místo šesti 50 kg pum, dvojici těžkých pum o váze 100 nebo 200 kg, lze po stránce účinnosti, považovat za přinejmenším srovnatelné i s Junkersem Ju 87A!
Hs 123 i Š-328 měli možnost,zavěsit i těžkou pumu pod trupem, ovšem odhoditelnou jen ve vodorovném letu, což bylo nepřesné. Místo toho, Henschel pod trupem často nosil, dosti potřebnou, 150 l přídavnou palivovou nádrž. Š-328 tam mohl nést zařízení pro kladení kouřové clony.
Omlouvám se. Doufám, že na druhý pokus, budou mezery v pořádku, asi to dělá Word.
njn to svědčí bohužel o všem - národ drotárů a pasáčků ovcí, kde není zhůry dáno, v apatyce nekoupíš...
..."Jozef Hrala, František Knotek, Ján Lazar, Jozef Rehák a Karol Valach sloužili v řadách 311. československé bombardovací perutě"...
Přeloženo do srozumitelštiny: házeli na civilisty bomby. Takoví "hrdinové" měli na svědomí tisíce zabitých civilistů, zejména žen a dětí a zločinně rozbitá města jako Plzeň, Ostrava, Praha, Brno - o to horší, že vždycky až ke konci války, když už o nic nešlo.
Třistajedenáctka byla na jaře 1942 převelena pod Coastal Command, takže žádné bombardování měst od té doby neprováděla. Ale ani tak se na to nelze dívat tímto radikálním pohledem.
Dík za parádní článek o víceméně neznámé události. Mimochodem, pokud ještě žije, oslavil 4. listopadu stovku.
Kvalitni clanek. Vzdycky se tesim na clanky tohoto autora. Pane Folprechte, dekuji.
Hezký článek, pane Folprechte. Tohle bylo opravdu snad možné jen na Slovensku po utržení od zbytku Československa
Abecedně to byli pánové .... Jozef Řehák ..... (jména jsou uvedena podle dobových slovenských úředních dokumentů, často se můžete setkat i s počeštělými tvary, jako např. Josef Řehák).
v seznamu mělo být Jozef Rehák - dle těch dokumentů. Dnes se i ve slovenských zdrojích vyskytuje jmenovaný jako Řehák.
Tak uletěli 1939 nebo 1941? Sladit trochu článek by to chtělo.
1939, v tom boxu jsem se z neznámých příčin upsal, díky, opraveno