Diskuze

Ať žije Stalin! Ať žije SSSR! Jak jeden malý úlet ohrozil velký úlet

Krátce před válkou uletělo osm příslušníků slovenského letectva do Polska, aby se zapojili do protifašistického odboje. Kvůli malému úletu čtyř z nich však mohl ten velký úlet zkrachovat dříve, než začal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajímavý článek.

A obsahuje pěkné fotky Letovu Š-328, krásného a mnohými do dnes podceňovanéholetadla.

Když si Jiří Macoun ve svém článku*, o Československém letectvu protiLuftwaffe, na závěr postěžoval, že k účinné podpoře našich vojsk chyběl letounkvalitativně alespoň na úrovni Hs 123, naprosto jsem nechápal, jak si mohlnenastudovat skutečné schopnosti Šmolíkova typu.

Š-328 prováděl bombardování hloubkovým náletem,(pod úhlem 30-45°), stejně jako Hs 123, (který byl limitován max úhlem 70°).

Ale ve většině, pro bombardér, důležitých parametrů byl Š-328 lepší než Hs 123. Š-328 od výrobního čísla 163,které měli schopnost nést pod křídlem místo šesti 50 kg pum, dvojici těžkýchpum o váze 100 nebo 200 kg, lze po stránce účinnosti, považovat za přinejmenšímsrovnatelné i s Junkersem Ju 87A!

Hs 123 i Š-328 měli možnost,zavěsit i těžkou pumu pod trupem, ovšem odhoditelnou jen ve vodorovném letu,což bylo nepřesné. Místo toho, Henschel pod trupem často nosil, dostipotřebnou, 150 l přídavnou palivovou nádrž. Š-328 tam mohl nést zařízení prokladení kouřové clony.

* http://technet.idnes.cz/ceskoslovenske-bombardery-v-roce-1938-db9-/tec_vesmir.aspx?c=A130626_105035_tec_vesmir_kuz

0 0
možnosti

Zajímavý článek.

A obsahuje pěkné fotky Letovu Š-328, krásného a mnohými do dnes podceňovaného letadla.

Když si Jiří Macoun ve svém článku*, o Československém letectvu proti Luftwaffe, na závěr postěžoval, že k účinné podpoře našich vojsk chyběl letoun kvalitativně alespoň na úrovni Hs 123, naprosto jsem nechápal, jak si mohl nenastudovat skutečné schopnosti Šmolíkova typu.

Š-328 prováděl bombardování hloubkovým náletem,(pod úhlem 30-45°), stejně jako Hs 123, (který byl limitován max úhlem 70°).

Ale ve většině, pro bombardér, důležitých parametrů byl Š-328 lepší než Hs 123. Š-328 od výrobního čísla 163, které měli schopnost nést pod křídlem místo šesti 50 kg pum, dvojici těžkých pum o váze 100 nebo 200 kg, lze po stránce účinnosti, považovat za přinejmenším srovnatelné i s Junkersem Ju 87A!

Hs 123 i Š-328 měli možnost,zavěsit i těžkou pumu pod trupem, ovšem odhoditelnou jen ve vodorovném letu, což bylo nepřesné. Místo toho, Henschel pod trupem často nosil, dosti potřebnou, 150 l přídavnou palivovou nádrž. Š-328 tam mohl nést zařízení pro kladení kouřové clony.

* http://technet.idnes.cz/ceskoslovenske-bombardery-v-roce-1938-db9-/tec_vesmir.aspx?c=A130626_105035_tec_vesmir_kuz

Omlouvám se. Doufám, že na druhý pokus, budou mezery v pořádku, asi to dělá Word.

0 0
možnosti

njn to svědčí bohužel o všem - národ drotárů a pasáčků ovcí, kde není zhůry dáno, v apatyce nekoupíš...

0 4
možnosti

Hezky clanek, vice takovych.

1 0
možnosti

J49a45n 53T38i61c29h20y

9. 12. 2015 21:32

..."Jozef Hrala, František Knotek, Ján Lazar, Jozef Rehák a Karol Valach sloužili v řadách 311. československé bombardovací perutě"...

Přeloženo do srozumitelštiny: házeli na civilisty bomby. Takoví "hrdinové" měli na svědomí tisíce zabitých civilistů, zejména žen a dětí a zločinně rozbitá města jako Plzeň, Ostrava, Praha, Brno - o to horší, že vždycky až ke konci války, když už o nic nešlo.

0 35
možnosti

Třistajedenáctka byla na jaře 1942 převelena pod Coastal Command, takže žádné bombardování měst od té doby neprováděla. Ale ani tak se na to nelze dívat tímto radikálním pohledem.

11 0
možnosti
Foto

K63a77r21e10l 92S75e94i67d18l

9. 12. 2015 20:32

Dík za parádní článek o víceméně neznámé události. Mimochodem, pokud ještě žije, oslavil 4. listopadu stovku. R^

2 0
možnosti
Foto

K61a13r80e55l 84S70e57i88d14l

9. 12. 2015 20:35

Pan Imrich Gabelech, zbývá doplnit.;-)

0 0
možnosti
Foto

Kvalitni clanek. Vzdycky se tesim na clanky tohoto autora. Pane Folprechte, dekuji.

6 0
možnosti

O97t90a 35J53e54l71í34n52e44k

9. 12. 2015 11:36

Zajímavý článek R^

3 0
možnosti

J84i34ř51í 88B49r80o94ž

9. 12. 2015 11:29

Hezký článek, pane Folprechte. Tohle bylo opravdu snad možné jen na Slovensku po utržení od zbytku Československa :-)

1 0
možnosti

Abecedně to byli pánové .... Jozef Řehák ..... (jména jsou uvedena podle dobových slovenských úředních dokumentů, často se můžete setkat i s počeštělými tvary, jako např. Josef Řehák).?

0 0
možnosti

v seznamu mělo být Jozef Rehák - dle těch dokumentů. Dnes se i ve slovenských zdrojích vyskytuje jmenovaný jako Řehák.

1 0
možnosti

Tak uletěli 1939 nebo 1941? Sladit trochu článek by to chtělo.

0 0
možnosti

1939, v tom boxu jsem se z neznámých příčin upsal, díky, opraveno

4 0
možnosti