Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Revoluce s Xboxem se povedla, tablet snů mu v Microsoftu zařízli

Otto Berkes stál u zrodu úspěšné herní konzole Microsoft Xbox. Počátky ale byly velmi rebelské a jeho tým musel jít proti firemní kultuře Microsoftu. Jaké výzvy čekají na programátory dnes?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M10i58l27o90š 40R19e54c11h75t46o25r17o57v52i14č 3442123845157

Popravdě mi chybí vedle známých her odkazy na méně populární hry, které by ovšem rozšiřovaly znalosti a obzor hráčů. Dějiny svobodného světa a civilizace vůbec by tím mohly být i méně pokroucené, kdyby se staly součástí některého z herních projektů.

0/0
9.11.2015 16:40

R72o64m27a24n 29K77o84r42e86c 9216202612818

Popravdě pro podobné hry chybí hráči, resp. jejich dostatečný počet, bonita a ochota platit, jestliže se má výojářská firmě + celý ten kolotoč kolem uživot. Je to jen a jen business a lidé jsou drazí, takže i v této branži se běžně nerealizují i životaschopné projekty, protože ty lidi, kteří by na tom pracovali, lze lépe (výhodněji, dráže) nasadit na projekt jiný.

A když odhlédneme od technologií a vrátíme se k dějinám - ono by to nakonec stejně neřešilo nic z toho, co si myslíte, protože opět by to byl jen jeden obraz z mnoha možných, který by byl zvolen ať už producenty, nebo co já vím, klidně nějakými propagandisty. Dějiny jsou tím, co jsme za dějiny přijali. Každý ty dějiny vnímá a přijímá poněkud jinak, proto existuje mnoho různých vnímání dějin a nemá to nic společného s tím, jak jsou přednášeny ve škole. A navíc, jak dobře víme, za deset let možná budou dějiny zase předkládány jinak a člověk se nebude stačit divit, co se zpětně dozví...

+1/0
10.11.2015 8:35

D35a12v31i68d 74P45r21i24e55č22k22o 7765524498742

Historických her je dost - tak napadá mě z hlavy - Empire earth (šlo tam hrát jak za anglickou, řeckou a německou historii), pak série Total war (římská doba, středověk, novověk), od paradoxu Crusader King 2 a Victoria 2 (tohle je především již politická hra), atd.

0/0
11.11.2015 8:44


F28r65a83n64t15i59š16e93k 81N44o97v23á55k 6751675896651

Moc pěkný a poučný rozhovor. Přijde mi, že se nenápadně otřel o Achilovu patu dnešních her. Projekt sám o sobě je tak podobný tvorbě sociální sítě nebo platebního systému, že je následně i stejně zábavný. A manažeři neodhalí chybu, protože jim to ani nedojde. Zato hráči pak mají drobné námitky.

+1/0
9.11.2015 14:51

J42i81ř54í 30K45o69c65u73r90e26k 6525144475768

Drobné... hra za tisícovku a za večer dohráno. A člověk vzpomíná na Dungeon master.

0/0
9.11.2015 23:24

R37o19m24a30n 37K54o56r32e29c 9176492342768

Cena jakéhokoli produktu se stanovuje na hodnotu, kdy statisticky vyděláte nejvíce a současně se toho nejvíce prodá, takže celkový obrat bude nejvyšší kombinací obojího. V dnešní době lze velmi hezky analyzovat trh takřka v reálném čase (včetně sledování reakcí celých mas lidí díky jejich hloupému poskytování informací na "sociálních sítích" a pod.) a reagovat na něj akcemi, slevami, atd. Nepodceňujte ty firmy.

Cena hry se stanovuje navíc podobně, jako jakékoli jiné zábavy - dle ochoty typického spotřebitele platit za zábavu, přičemž ano, ČR asi jako etalon brána nebude. Průměrná cena vstupenky do kina v USA je v přepočtu cca 180,- Kč, to je za nějaké dvě hodiny zábavy. To je kolem 11 hodin v ceně vámi udávané hry. Předpokládám, že pro průměrného Američana to, co vy dohrajete "za večer" (tj. 5-7 hodin) oněch 10-15 dá. Tím je to dané.

No a k tomu Dungeon Masteru - nepodceňujte sílu sentimentu. Jsem člověk, který v případě prvních setkání s počítači viděl děrné štítky a pásky, který během prvního profesního nasazení pracoval s týmu lidmi, kteří se mému PC (jednomu z mála v ČR) smáli, protože oni měli ten svůj mainframe se stojany na magnetické pásky a disky o velikosti a vzhledu pračky, takže také vzpomínám na hry z hracích videoautomatů provozovaných v maringotkách, kam jsme utíkali ze školy, později na Spectrum, Atari, Amigu (spoustu dalších jsem vynechal)... No a tak jsem si začal před pár lety instalovat emulátory jak oněch automatů, tak mikropočítačů, natěšeně naloadoval virtuální pásku...

...a pochopil, že dnes už bych to nehrál.

Ale rozumím tomu, že může být jedna srdeční věc, kterou by člověk zkusil znova. Jen si myslím - my ty hry máme uvnitř emočně zapojeného do našeho dospívání a člověk by se na podobná "kouzelná" místa neměl vracet, protože riskuje, že to fajn, co má v sobě, uvidí v úplně jiném světle a ztratí to. Je to stejné, jako v reálném světě.

+3/0
10.11.2015 8:52

G32a64b47r87i31e56l 91H19o66r29t96e30n 9231979403684

Pěkné počtení, díky.:-)

+17/0
9.11.2015 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.