Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K47a82r85e34l 47W35á72g87n47e61r 4597195729677

Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva le­touny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary pou­žívané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, půso­bícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, od­borník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.

Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?

0/0
13.11.2015 13:43

M28a50r12t22i93n 82P33l20a90c78h25t32a 1804901371779

Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.

+1/0
11.11.2015 21:59

T83o31n96d55a 85H43e96j57l36í76k 1408123429247

Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.

0/0
11.11.2015 21:07

K79a29r22e72l 36R26y91s 9843269890679

Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)

+3/0
11.11.2015 21:58

P31e60t15r42a 20M56a87l65a49k15o72v74a 1758190910734

a co každému řitním otvorem vložit sondu, aby se taky neztratil ;-D

+2/0
11.11.2015 23:33

J70i19ř61í 67K53o89c78u15r88e15k 6885164205868

Lodě? Ty jsou online už dávno. http://www.marinetraffic.com

+2/0
12.11.2015 1:20

P25e98t46r 50K53o32l49o69u69š36e35k 6399668473694

Ale to není satelitním systémem, takže na volném moři se vám ztratí úplně stejně jako letadla.

Dokonce to funguje na úplně stejném principu. Loď musí vysílat svoji polohu, stejně jako letadlo a příjemcem jsou ostatní lodě a pozemní stanice.

+1/0
12.11.2015 7:12

M37a47r11t26i63n 33K41r35á21t62k42ý 3546254365104

Lodě to mají trošku jinak, přeposílají zprávy i od okolních lodí.

+1/0
12.11.2015 7:52

J68o71s66e12f 63J29a52n36e49k 9317471448799

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.

- od března 2014 už to budou skoro dva roky

+7/0
11.11.2015 20:22

P94e30t82r 62Č40e13j71k51a 7646735849752

Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?

0/0
11.11.2015 18:42
Foto

M62i65c91h34a27l 32Ř79e96h13á33č71e19k 8235217298

To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.

+3/0
11.11.2015 19:44

P16e10t65r 45Č67e12j58k71a 7806585709122

Díky - tahle varianta mě napadla hned potom, co jsem to poslal. ;-D Každopádně, být vyšetřovatelem, tak po těch čarách pokračuju - a šel bych po tý linii směrem na jih, východ a jihovýchod...... a zkoušel jestli nějaká z těch linií nesměřuje k místům, kde podle těch výpočtů letadlo spadlo (ten jižní koridor pátrání jihozápadně od Austrálie). Pokud ten člověk vědomě letěl podle těch čar, je pravděpodobný, že se podle nich snažil pokračovat - a pak, když by vyletěl úplně mimo dosah radarovýho pokrytí, tak by neměl důvod už měnit kurz a letěl pořád "rovně" - až by došlo palivo...... Snad je ten můj blábol srozumitelnej. ;-)

+3/0
11.11.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.