Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K46a96r36e82l 54W81á34g79n35e27r 4837615739407

Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva le­touny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary pou­žívané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, půso­bícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, od­borník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.

Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?

0/0
13.11.2015 13:43

M89a46r86t80i74n 10P70l46a17c78h95t59a 1794951331769

Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.

+1/0
11.11.2015 21:59

T40o18n36d79a 50H88e84j64l51í47k 1658373249257

Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.

0/0
11.11.2015 21:07

K34a43r25e71l 57R94y20s 9663229930379

Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)

+3/0
11.11.2015 21:58

P10e89t56r85a 94M11a37l55a58k85o74v35a 1938890100604

a co každému řitním otvorem vložit sondu, aby se taky neztratil ;-D

+2/0
11.11.2015 23:33

J31i39ř36í 43K42o31c90u54r62e43k 6185474385668

Lodě? Ty jsou online už dávno. http://www.marinetraffic.com

+2/0
12.11.2015 1:20

P72e95t42r 51K49o98l37o77u56š45e38k 6809648383584

Ale to není satelitním systémem, takže na volném moři se vám ztratí úplně stejně jako letadla.

Dokonce to funguje na úplně stejném principu. Loď musí vysílat svoji polohu, stejně jako letadlo a příjemcem jsou ostatní lodě a pozemní stanice.

+1/0
12.11.2015 7:12

M17a31r81t57i44n 87K37r84á59t93k77ý 3976124335604

Lodě to mají trošku jinak, přeposílají zprávy i od okolních lodí.

+1/0
12.11.2015 7:52

J92o89s27e90f 23J78a92n51e49k 9107321538829

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.

- od března 2014 už to budou skoro dva roky

+7/0
11.11.2015 20:22

P89e15t60r 65Č62e95j54k22a 7366895939782

Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?

0/0
11.11.2015 18:42
Foto

M45i20c81h56a71l 11Ř35e54h94á52č47e63k 8735257788

To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.

+3/0
11.11.2015 19:44

P24e78t42r 56Č22e44j54k94a 7546425219452

Díky - tahle varianta mě napadla hned potom, co jsem to poslal. ;-D Každopádně, být vyšetřovatelem, tak po těch čarách pokračuju - a šel bych po tý linii směrem na jih, východ a jihovýchod...... a zkoušel jestli nějaká z těch linií nesměřuje k místům, kde podle těch výpočtů letadlo spadlo (ten jižní koridor pátrání jihozápadně od Austrálie). Pokud ten člověk vědomě letěl podle těch čar, je pravděpodobný, že se podle nich snažil pokračovat - a pak, když by vyletěl úplně mimo dosah radarovýho pokrytí, tak by neměl důvod už měnit kurz a letěl pořád "rovně" - až by došlo palivo...... Snad je ten můj blábol srozumitelnej. ;-)

+3/0
11.11.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.