Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K67a38r92e62l 71W66á71g78n60e48r 4217395309307

Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva le­touny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary pou­žívané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, půso­bícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, od­borník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.

Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?

0/0
13.11.2015 13:43

M21a61r23t75i61n 61P84l40a65c82h63t24a 1914341191429

Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.

+1/0
11.11.2015 21:59

T92o68n17d77a 65H64e56j61l88í57k 1948493129347

Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.

0/0
11.11.2015 21:07


K62a40r11e86l 36R15y94s 9963349290149

Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)

+3/0
11.11.2015 21:58

P84e76t51r54a 45M19a96l14a33k50o18v87a 1238210660534

a co každému řitním otvorem vložit sondu, aby se taky neztratil ;-D

+2/0
11.11.2015 23:33

J87i89ř68í 45K67o66c62u22r80e41k 6455514495118

Lodě? Ty jsou online už dávno. http://www.marinetraffic.com

+2/0
12.11.2015 1:20

P61e82t48r 27K23o34l93o20u25š47e78k 6469348483144

Ale to není satelitním systémem, takže na volném moři se vám ztratí úplně stejně jako letadla.

Dokonce to funguje na úplně stejném principu. Loď musí vysílat svoji polohu, stejně jako letadlo a příjemcem jsou ostatní lodě a pozemní stanice.

+1/0
12.11.2015 7:12

M77a70r53t47i14n 13K59r92á73t75k26ý 3336704525144

Lodě to mají trošku jinak, přeposílají zprávy i od okolních lodí.

+1/0
12.11.2015 7:52

J34o43s84e21f 48J11a41n56e65k 9797821818969

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.

- od března 2014 už to budou skoro dva roky

+7/0
11.11.2015 20:22

P88e16t26r 92Č88e27j14k73a 7356985749882

Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?

0/0
11.11.2015 18:42
Foto

M23i86c66h31a30l 62Ř13e66h58á33č44e53k 8485397978

To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.

+3/0
11.11.2015 19:44

P13e20t78r 76Č72e71j67k59a 7486415539682

Díky - tahle varianta mě napadla hned potom, co jsem to poslal. ;-D Každopádně, být vyšetřovatelem, tak po těch čarách pokračuju - a šel bych po tý linii směrem na jih, východ a jihovýchod...... a zkoušel jestli nějaká z těch linií nesměřuje k místům, kde podle těch výpočtů letadlo spadlo (ten jižní koridor pátrání jihozápadně od Austrálie). Pokud ten člověk vědomě letěl podle těch čar, je pravděpodobný, že se podle nich snažil pokračovat - a pak, když by vyletěl úplně mimo dosah radarovýho pokrytí, tak by neměl důvod už měnit kurz a letěl pořád "rovně" - až by došlo palivo...... Snad je ten můj blábol srozumitelnej. ;-)

+3/0
11.11.2015 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.