- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva letouny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary používané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, působícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, odborník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.
Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?
Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.
Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.
Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)
Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.
- od března 2014 už to budou skoro dva roky
Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?
To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.