Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kam můžete na světě letět nejdál? Dřív byl za cestu do Austrálie diplom

Společnost Emirates brzy spustí novou rekordní linku dlouhou téměř 14 000 km. V historii bývaly dlouhé lety občas velmi zajímavé - létávaly na nich hydroplány, piloti se za války řídili podle hvězd a cesty trvaly až desítky hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a57n 69S76v95o53b17o71d70a 9520810845906

Skoda ze se pomalu vytraci komfort cestovani. Letel jsem ted do Dallasu Boeingem 777 (v economy) a dost hrozny zazitek, zlata 747

0/0
6.12.2015 20:38

D77a27n 48S71v36o11b48o13d87a 9400560895986

Bohuzel kvalita cestovani sla hodne dolu (economy class), ani ne pred tydnem jsem letel Boeingem 777 z Madridu do Dallasu a byl to fakt dobytcak. Kdyz to srovnam jak jsem pred x lety letel Jumbem tak co se tyce komfortu cestovani v economy tak Jumbo jasne vytezi.

0/0
6.12.2015 20:36

M85i57c45h83a66l 39M19i69l49l24e17r 9956772699342

to neni ani tak otazka typu letadla, ale otazka generacni. Jumbo uz patri do predchozi generace letadel kdy vetsina aerolinek nechavala mezi sedadly vic mista. Jumbo uz ale v rade pripadu dosluhuje a vetsina aerolinek je uz postupne vyrazuje ze svych letadlovych flotil,

V soucasne generaci je "v mode" do letadel nacpat vic sedadel. Kdyby jumbo letalo v dnesni konfiguraci, to by ses podivil jak moc v nem budes namackany.

0/0
7.12.2015 3:09


O60n58d89ř92e81j 76V87r45á80n51e95k 1335848648457

No, Travel Service by to svými Boeingy 738 zvládnul taky, s 10-ti mezipřistáními a desetinásobkem času na cestě, pokud by se nevyskytla "mimořádná událost".

0/0
1.12.2015 16:25

P69e62t21r 25Š65k74o17d87a 5387460424730

"Na jaře roku 2015 však Australanům toto prvenství přeberou Emirates s boeingem B777 na již zmiňované lince mezi Dubají a Panamou."

Tam má být rok 2016, ne?

0/0
1.12.2015 13:09

J64o21s28e34f 46K28a84r28f78í55k 7482385666850

No tohle apsolvovat "hladoletem" v letadle, kde každý možný centimetr je využit...

To bych to jel raději týden lodí;-)

0/−1
1.12.2015 8:24

M56i23c72h25a93l 17M10i43l54l47e88r 9816132479542

letel jsi nekdy na nektere z dlouhych tras, ze mas tyhle predstavy? Vis, Ryanair na nich neleta;-)

+1/0
1.12.2015 10:00

M89i36c85h62a31l 13M10i29l59l41e68r 9246142749202

PS. za tyden tyhle vzdalenosti lodi neurazis.

+1/0
1.12.2015 10:01

J71o34s76e83f 91Z23a71h47á54l29k92a 4343479968186

Dálkové lety třicátých let přes Atlantik jsou možná z dnešního pohledu již krátké. Ale v komfortu a luxusu cestování B-314 Clipper sotva co překoná.

0/0
30.11.2015 17:03
Foto

L51u86d24ě11k 68F47u13x26a 9306830344197

Jakákoli vzducholoď;-)

+1/0
1.12.2015 1:14

P41e28t50r 71S77t19r77a70k70a 9977237235243

Bohuzel, vetsinu tech dlouhych linek znam az prilis duverne...

0/0
30.11.2015 15:20

J76o83s17e94f 21V44o59s71i26c60k19y 4133867736673

Nekdy pred 3 lety se tyto extreme dalkove lety stavaly neekonomicke a ztratove. Proto od nich tyhle linky opustily. Neni divu, vzdyt jen na neseni toho extra paliva se spotrebuje 70% paliva navic. Mezipristani a doplneni paliva je ovsem take drahe. Plati se letistni poplatky a to podle vahy letounu, a potom dochazi pri kazdem startu k velikemu opotrebeni motoru, ktere musi nekolik minut bezet na plny vykon (TOGO). Proto take nektere motory vydrzi jen asi 6000 hod.a jine i pres 10 000 !

0/0
30.11.2015 15:03

P70e39t46r 37C81e32r58v58e15n78y 1663790195

neni to TOGO ale TO/GA (take off/ go around) a neni to plny vykon (I kdyz v nekterych situacich muze byt) TO/GA prepinac tam je prave proto aby pri startu nemusel motor bezet na plny vykon a motor vydrzel vic. Pred zavedenim TO/GA se vykon potrebny k vzletu pocital rucne. Tolik strucne o TO fuknci TO/GA prepinace, GA cast je trosku komplikovanejsi.

+3/0
30.11.2015 16:52

J15o32s97e75f 15Z12a17h68á57l35k63a 4113329398806

A jak si na tom stojí potenciální cestující? Vyjde jej levněji let s např. dvojím nebo trojím přesednutím, než jeden let dálkový (a přímý)?

0/0
30.11.2015 17:11

M55a34r21t68i16n 90W95a13l37l83n75e85r 6935600584450

UDělejte linku Praha Ruzyně - Praha Kbely s mezipřistáním v TokiuR^

+3/0
30.11.2015 14:51

V15a65l92e91r16i54e 86W14e20b68e64r63o69v88á 1122280317350

Singapur linku nezrušil. Existuje pořád, jen s mezipřistáním ve Frankfurtu. 

A stejně nejdelší linku provozuje Air France, flight AF 76, z Paříže do Pappete. Je sice s mezipřistáním v LA, protože by takovou vzdálenost na jeden zátah žádné letadlo nedalo, ale celkem let trvá 22 hodin a je jen pro masochisty nebo zamilovaný blbce.:-)

0/0
30.11.2015 14:14

M29i33c32h42a68l 50M97i40l12l72e77r 9286402819622

delsi cestovani nez Pariz- Papeete via LA je Auckland - Londyn via LA s Air New Zealand.

S mezipristanim v LA 2 hodiny je to 24 hodin 45 minut tam a 26 hodin 30 min zpet.

0/0
1.12.2015 10:08

M73i15c64h27a72l 87M62i27l65l81e12r 9796372479732

v pripade letu s A380 Qantasu Melbourne - Londyn s mezi pristanim v Dubaji to je 24 hod 30 minut na ceste tam a 22 hodin 15 minut zpet. Ta mezipristani Qantasu v Dubaji jsou o neco kratsi nez dela B777 Air new Zealand v LA.

0/0
1.12.2015 10:14

J23i86ř83í 75F39r33o25l80e42c 7605334652567

"S cestovní rychlostí necelých 500 km jim však cesta stále trvala velice dlouho. První let údajně trval přes 23 hodin." U rychlosti vám chybí ty hodiny...

0/0
30.11.2015 13:21
Foto

J55a12n 47K90u46ž32n86í35k

Díky, opraveno. Nevšiml jsem si.

0/0
1.12.2015 9:39

J38i22ř65í 18P55o45s68p24í13š68i95l 8602730346138

Každopádně cokoliv nad 4 hodiny v turistické třídě je utrpení

0/−3
30.11.2015 11:56
Foto

D15a52n 97R85u43b80í48n 4453403379

Ale není. Já dával PRG–JFK, 7-8 hodin a dalo se to zvládnout v obou směrech. Horší to bylo pak na navazujícím letu i když byl jen 2-3 hodiny :-(

0/0
30.11.2015 12:22

J39i60ř19í 35H98o41r46á11k 2503350600556

Mám stejnou zkušenost. Let JFK Evropa jak autem do Ostravy z Plzně. Ale navazující lety do Prahy? Někdy horší než celej let :-/

0/0
30.11.2015 12:59

T62o73m25a69s 45D73r45a30j96s59a94j37t22l 9869417788880

Zkuste si za ocean Dreamlinera u BA. V turisticke maximalni konfigurace sedadel, ktera z tohohle krasneho letadla dela dobytcak.

0/−1
1.12.2015 1:52

J49a93r40o26m71i25r 17C38h63a92l42o95u28p37k33a 4629787915527

Čeká nás jaro 2015, to je skvělé. ;-)

0/0
30.11.2015 11:51

M64i62c75h10a88l 33B61r86u45š26t33í74k 4465705581251

uz zitra poletim s boeing 777 do Dubaje a Airbus A380 do Bangkoku :) tak uvidime :)

0/0
30.11.2015 9:58

D91a10v23i22d 34P71r31o20c82h97á95z64k71a 5394355177833

Nový proudový letoun překonal vzdálenost téměř 9 300 km během obstojných 9 hodin a 30 minut.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/emirates-spusti-novou-rekordni-linku-d88-/tec_technika.aspx?c=A151124_001709_tec_technika_sit¨

Během OBSTOJNÝCH? 979km/h průměrná rychlost by byla hodně dobrá i dnes. (pokud to tedy nemá být 19 hodin a 30 minut)

Jinak zajímavý článek :-)

+7/0
30.11.2015 3:09

J10i94n36d56ř19i81c94h 22K25u80c91h62a37ř 4766313358

Letadla v poslední době trochu zpomalila. Dříve nebyla cestovní rychlost těsně pod 1000km/h vyjímkou, dnes se většinou pohybujeme kolem 880km/h. Jen pozor - v letectví je třeba rozlišovat rychlost proudění vzduchu kolem letadla a rychlost vůči zemi. Pokud letíte s větrem v zádech tak se i dnes dostanete přes 1000km/h oproti zemi. A pokud máte protivítr tak spadnete někam k 720km/h proti zemi

+3/0
30.11.2015 8:28

J41a29n 17Č53e25k20a61l 7229975374144

Přesně tak, letěl jsem takhle v 2009 s Jumbem z JFK na LHR, byl brutální vítr v zádech, takže displej ukazoval rychlost vůči zemi nějakých 1280km/h... Taky jsme to dali za 5,5 hodiny... abychom pak kroužili hodinu nad Londýnem a čekali na 6 ráno až se Heathrow otevře... ;-D

+1/0
30.11.2015 9:18

M47i46c62h68a52l 54P17a41v84l64á53t 9133403394599

Ano. Diky jetstreamu se ve smeru Z-V leta za optimalnich okolnosti o dost rychleji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+1/0
30.11.2015 9:43

J55a79k26u94b 96L82e66s17c79h78t54i26n74a 8170787798330

1.1280km asi tezko, to uz je prekonana rychlost zvuku a letadlo by to nevydrzelo. Ja zazil nejvis 1119 a uz se to klepalo. Cas 5,5h neni nijak zavratny, kdyz bezne to trva z lhr do jfk 6,30h. Cesta zpet je rychlejsi uz jen kvuli otaceni zeme proti smeru letu a hlavne proudeni jet stream. 2. Velka letiste jsou otevrena 24h

0/−9
30.11.2015 12:02

J27a92n 79J70a33n68e11č53e66k 9170183720246

Píše 1280 jm/h jako GS, zopakuj si fyziku, zejména kapitolu inerciální vztažná soustava ;-)

+11/0
30.11.2015 12:08

P45a41v34e21l 74P67e61ř51i29n23a 9910101273

Otáčení země nemá žádný vliv, pouze nepřímo přes stáčení větru.

0/0
30.11.2015 15:53

M74i20c95h94a25l 18M49i85l77l51e41r 9896642869282

vsechna velka svetova letiste NEJSOU otevrena 24 hodin.

0/0
1.12.2015 10:16

T96o39m84á90š 21K35n20a11i48f70l 6593400377500

Velka letiste ani zdaleka nejsou otevrena 24 hodin... V evrope a severninamerice (a nejspis i v rade dalsich vice civilizovanyvh zemich) jsou letiste znprotihlukovych duvodu zavrena nebo vyrazne omezena.

To s tim nadzvukem je nesmysl.

+1/0
25.12.2015 0:55
Foto

P76a10t36r26i93k 17C97h14r48z 4508259262709

Ano, letadla o něco zpomalila - důvodem je úspora paliva

http://cestovani.idnes.cz/rynair-a-uspory-0i9-/kolem-sveta.aspx?c=A130730_140443_kolem-sveta_tom

+1/0
30.11.2015 8:49

M20i38c58h15a81l 30H20o37r19á62k 7839844939764

Zlí jazykové s nadsázkou tvrdí: ETOPS - Engines Turn Or Passengers Swim :)

+25/0
30.11.2015 0:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.