Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam můžete na světě letět nejdál? Dřív byl za cestu do Austrálie diplom

Společnost Emirates brzy spustí novou rekordní linku dlouhou téměř 14 000 km. V historii bývaly dlouhé lety občas velmi zajímavé - létávaly na nich hydroplány, piloti se za války řídili podle hvězd a cesty trvaly až desítky hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D58a73n 14S50v14o15b48o16d28a 9980420745866

Skoda ze se pomalu vytraci komfort cestovani. Letel jsem ted do Dallasu Boeingem 777 (v economy) a dost hrozny zazitek, zlata 747

0/0
6.12.2015 20:38

D97a87n 76S48v20o87b23o74d30a 9150810405706

Bohuzel kvalita cestovani sla hodne dolu (economy class), ani ne pred tydnem jsem letel Boeingem 777 z Madridu do Dallasu a byl to fakt dobytcak. Kdyz to srovnam jak jsem pred x lety letel Jumbem tak co se tyce komfortu cestovani v economy tak Jumbo jasne vytezi.

0/0
6.12.2015 20:36

M82i24c28h87a57l 91M80i45l17l54e94r 9176102309932

to neni ani tak otazka typu letadla, ale otazka generacni. Jumbo uz patri do predchozi generace letadel kdy vetsina aerolinek nechavala mezi sedadly vic mista. Jumbo uz ale v rade pripadu dosluhuje a vetsina aerolinek je uz postupne vyrazuje ze svych letadlovych flotil,

V soucasne generaci je "v mode" do letadel nacpat vic sedadel. Kdyby jumbo letalo v dnesni konfiguraci, to by ses podivil jak moc v nem budes namackany.

0/0
7.12.2015 3:09

O97n46d76ř59e50j 72V14r33á46n66e26k 3958948393199

No, Travel Service by to svými Boeingy 738 zvládnul taky, s 10-ti mezipřistáními a desetinásobkem času na cestě, pokud by se nevyskytla "mimořádná událost".

0/0
1.12.2015 16:25

P62e26t36r 39Š84k42o34d87a 5377580604670

"Na jaře roku 2015 však Australanům toto prvenství přeberou Emirates s boeingem B777 na již zmiňované lince mezi Dubají a Panamou."

Tam má být rok 2016, ne?

0/0
1.12.2015 13:09

J19o40s84e66f 74K79a68r78f23í15k 7602455726460

No tohle apsolvovat "hladoletem" v letadle, kde každý možný centimetr je využit...

To bych to jel raději týden lodí;-)

0/−1
1.12.2015 8:24

M47i67c47h83a87l 57M98i49l37l98e21r 9706202409802

letel jsi nekdy na nektere z dlouhych tras, ze mas tyhle predstavy? Vis, Ryanair na nich neleta;-)

+1/0
1.12.2015 10:00

M19i46c73h17a48l 26M94i86l16l57e85r 9636542529872

PS. za tyden tyhle vzdalenosti lodi neurazis.

+1/0
1.12.2015 10:01

J46o67s60e71f 37Z73a51h64á22l23k10a 4713569958196

Dálkové lety třicátých let přes Atlantik jsou možná z dnešního pohledu již krátké. Ale v komfortu a luxusu cestování B-314 Clipper sotva co překoná.

0/0
30.11.2015 17:03
Foto

L75u40d40ě79k 11F43u49x15a 9916370104927

Jakákoli vzducholoď;-)

+1/0
1.12.2015 1:14

P39e44t70r 61S21t43r78a22k56a 9267677515443

Bohuzel, vetsinu tech dlouhych linek znam az prilis duverne...

0/0
30.11.2015 15:20

J50o85s12e79f 74V73o40s74i91c57k24y 4173577426223

Nekdy pred 3 lety se tyto extreme dalkove lety stavaly neekonomicke a ztratove. Proto od nich tyhle linky opustily. Neni divu, vzdyt jen na neseni toho extra paliva se spotrebuje 70% paliva navic. Mezipristani a doplneni paliva je ovsem take drahe. Plati se letistni poplatky a to podle vahy letounu, a potom dochazi pri kazdem startu k velikemu opotrebeni motoru, ktere musi nekolik minut bezet na plny vykon (TOGO). Proto take nektere motory vydrzi jen asi 6000 hod.a jine i pres 10 000 !

0/0
30.11.2015 15:03

P15e37t80r 69C92e33r46v72e84n23y 1163410215

neni to TOGO ale TO/GA (take off/ go around) a neni to plny vykon (I kdyz v nekterych situacich muze byt) TO/GA prepinac tam je prave proto aby pri startu nemusel motor bezet na plny vykon a motor vydrzel vic. Pred zavedenim TO/GA se vykon potrebny k vzletu pocital rucne. Tolik strucne o TO fuknci TO/GA prepinace, GA cast je trosku komplikovanejsi.

+3/0
30.11.2015 16:52

J34o56s64e95f 60Z66a53h27á80l62k56a 4853239908596

A jak si na tom stojí potenciální cestující? Vyjde jej levněji let s např. dvojím nebo trojím přesednutím, než jeden let dálkový (a přímý)?

0/0
30.11.2015 17:11

M31a45r50t31i96n 49W67a34l39l38n23e15r 6425850504370

UDělejte linku Praha Ruzyně - Praha Kbely s mezipřistáním v TokiuR^

+3/0
30.11.2015 14:51

V67a89l78e51r82i94e 32W85e57b18e75r23o26v75á 1522830257970

Singapur linku nezrušil. Existuje pořád, jen s mezipřistáním ve Frankfurtu. 

A stejně nejdelší linku provozuje Air France, flight AF 76, z Paříže do Pappete. Je sice s mezipřistáním v LA, protože by takovou vzdálenost na jeden zátah žádné letadlo nedalo, ale celkem let trvá 22 hodin a je jen pro masochisty nebo zamilovaný blbce.:-)

0/0
30.11.2015 14:14

M98i25c80h50a37l 35M28i55l39l68e13r 9586552329282

delsi cestovani nez Pariz- Papeete via LA je Auckland - Londyn via LA s Air New Zealand.

S mezipristanim v LA 2 hodiny je to 24 hodin 45 minut tam a 26 hodin 30 min zpet.

0/0
1.12.2015 10:08

M71i17c57h72a29l 68M62i54l71l78e24r 9546442489812

v pripade letu s A380 Qantasu Melbourne - Londyn s mezi pristanim v Dubaji to je 24 hod 30 minut na ceste tam a 22 hodin 15 minut zpet. Ta mezipristani Qantasu v Dubaji jsou o neco kratsi nez dela B777 Air new Zealand v LA.

0/0
1.12.2015 10:14

J29i47ř91í 26F20r96o53l52e91c 7785364112537

"S cestovní rychlostí necelých 500 km jim však cesta stále trvala velice dlouho. První let údajně trval přes 23 hodin." U rychlosti vám chybí ty hodiny...

0/0
30.11.2015 13:21
Foto

J94a59n 38K62u45ž53n22í26k

Díky, opraveno. Nevšiml jsem si.

0/0
1.12.2015 9:39

J95i60ř96í 35P91o66s17p31í68š71i72l 8822600536588

Každopádně cokoliv nad 4 hodiny v turistické třídě je utrpení

0/−3
30.11.2015 11:56
Foto

D23a17n 50R97u34b25í41n 4623313249

Ale není. Já dával PRG–JFK, 7-8 hodin a dalo se to zvládnout v obou směrech. Horší to bylo pak na navazujícím letu i když byl jen 2-3 hodiny :-(

0/0
30.11.2015 12:22

J20i62ř91í 52H23o10r49á88k 2523660120476

Mám stejnou zkušenost. Let JFK Evropa jak autem do Ostravy z Plzně. Ale navazující lety do Prahy? Někdy horší než celej let :-/

0/0
30.11.2015 12:59

T13o93m11a91s 54D65r86a68j92s32a35j86t65l 9789847108620

Zkuste si za ocean Dreamlinera u BA. V turisticke maximalni konfigurace sedadel, ktera z tohohle krasneho letadla dela dobytcak.

0/−1
1.12.2015 1:52

J12a88r20o97m11i75r 34C54h98a53l61o19u90p17k40a 4579737275967

Čeká nás jaro 2015, to je skvělé. ;-)

0/0
30.11.2015 11:51
Foto

M40i32c77h37a68l 30B32r64u96š15t82í30k 4775235111861

uz zitra poletim s boeing 777 do Dubaje a Airbus A380 do Bangkoku :) tak uvidime :)

0/0
30.11.2015 9:58

D86a26v47i50d 90P21r81o55c63h20á43z48k33a 5814355557873

Nový proudový letoun překonal vzdálenost téměř 9 300 km během obstojných 9 hodin a 30 minut.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/emirates-spusti-novou-rekordni-linku-d88-/tec_technika.aspx?c=A151124_001709_tec_technika_sit¨

Během OBSTOJNÝCH? 979km/h průměrná rychlost by byla hodně dobrá i dnes. (pokud to tedy nemá být 19 hodin a 30 minut)

Jinak zajímavý článek :-)

+7/0
30.11.2015 3:09

J76i69n14d38ř70i23c66h 78K97u95c85h77a31ř 4956223848

Letadla v poslední době trochu zpomalila. Dříve nebyla cestovní rychlost těsně pod 1000km/h vyjímkou, dnes se většinou pohybujeme kolem 880km/h. Jen pozor - v letectví je třeba rozlišovat rychlost proudění vzduchu kolem letadla a rychlost vůči zemi. Pokud letíte s větrem v zádech tak se i dnes dostanete přes 1000km/h oproti zemi. A pokud máte protivítr tak spadnete někam k 720km/h proti zemi

+3/0
30.11.2015 8:28

J33a19n 79Č59e26k19a53l 7159395864764

Přesně tak, letěl jsem takhle v 2009 s Jumbem z JFK na LHR, byl brutální vítr v zádech, takže displej ukazoval rychlost vůči zemi nějakých 1280km/h... Taky jsme to dali za 5,5 hodiny... abychom pak kroužili hodinu nad Londýnem a čekali na 6 ráno až se Heathrow otevře... ;-D

+1/0
30.11.2015 9:18

M50i18c43h93a48l 81P53a41v75l41á98t 9493763454629

Ano. Diky jetstreamu se ve smeru Z-V leta za optimalnich okolnosti o dost rychleji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+1/0
30.11.2015 9:43

J50a67k87u84b 21L47e61s54c60h38t42i12n52a 8590337788540

1.1280km asi tezko, to uz je prekonana rychlost zvuku a letadlo by to nevydrzelo. Ja zazil nejvis 1119 a uz se to klepalo. Cas 5,5h neni nijak zavratny, kdyz bezne to trva z lhr do jfk 6,30h. Cesta zpet je rychlejsi uz jen kvuli otaceni zeme proti smeru letu a hlavne proudeni jet stream. 2. Velka letiste jsou otevrena 24h

0/−9
30.11.2015 12:02

J72a67n 19J18a68n80e86č78e90k 9830373350276

Píše 1280 jm/h jako GS, zopakuj si fyziku, zejména kapitolu inerciální vztažná soustava ;-)

+11/0
30.11.2015 12:08

P49a77v54e64l 61P50e23ř68i81n30a 9570821113

Otáčení země nemá žádný vliv, pouze nepřímo přes stáčení větru.

0/0
30.11.2015 15:53

M29i98c79h47a97l 95M95i27l21l83e94r 9646742219522

vsechna velka svetova letiste NEJSOU otevrena 24 hodin.

0/0
1.12.2015 10:16

T53o85m79á50š 63K21n68a31i97f60l 6143350687170

Velka letiste ani zdaleka nejsou otevrena 24 hodin... V evrope a severninamerice (a nejspis i v rade dalsich vice civilizovanyvh zemich) jsou letiste znprotihlukovych duvodu zavrena nebo vyrazne omezena.

To s tim nadzvukem je nesmysl.

+1/0
25.12.2015 0:55
Foto

P16a67t93r98i97k 66C30h18r81z 4188369462129

Ano, letadla o něco zpomalila - důvodem je úspora paliva

http://cestovani.idnes.cz/rynair-a-uspory-0i9-/kolem-sveta.aspx?c=A130730_140443_kolem-sveta_tom

+1/0
30.11.2015 8:49

M78i57c68h44a39l 39H72o26r54á46k 7399734749224

Zlí jazykové s nadsázkou tvrdí: ETOPS - Engines Turn Or Passengers Swim :)

+25/0
30.11.2015 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.