Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam můžete na světě letět nejdál? Dřív byl za cestu do Austrálie diplom

Společnost Emirates brzy spustí novou rekordní linku dlouhou téměř 14 000 km. V historii bývaly dlouhé lety občas velmi zajímavé - létávaly na nich hydroplány, piloti se za války řídili podle hvězd a cesty trvaly až desítky hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a79n 34S80v96o21b32o90d61a 9150700245426

Skoda ze se pomalu vytraci komfort cestovani. Letel jsem ted do Dallasu Boeingem 777 (v economy) a dost hrozny zazitek, zlata 747

0/0
6.12.2015 20:38

D97a17n 97S95v44o74b35o69d95a 9730320245166

Bohuzel kvalita cestovani sla hodne dolu (economy class), ani ne pred tydnem jsem letel Boeingem 777 z Madridu do Dallasu a byl to fakt dobytcak. Kdyz to srovnam jak jsem pred x lety letel Jumbem tak co se tyce komfortu cestovani v economy tak Jumbo jasne vytezi.

0/0
6.12.2015 20:36

M79i64c62h14a19l 55M46i43l69l76e34r 9216192479672

to neni ani tak otazka typu letadla, ale otazka generacni. Jumbo uz patri do predchozi generace letadel kdy vetsina aerolinek nechavala mezi sedadly vic mista. Jumbo uz ale v rade pripadu dosluhuje a vetsina aerolinek je uz postupne vyrazuje ze svych letadlovych flotil,

V soucasne generaci je "v mode" do letadel nacpat vic sedadel. Kdyby jumbo letalo v dnesni konfiguraci, to by ses podivil jak moc v nem budes namackany.

0/0
7.12.2015 3:09

O67n87d67ř38e25j 47V73r33á92n14e39k 3248388353549

No, Travel Service by to svými Boeingy 738 zvládnul taky, s 10-ti mezipřistáními a desetinásobkem času na cestě, pokud by se nevyskytla "mimořádná událost".

0/0
1.12.2015 16:25

P16e11t65r 89Š41k66o38d56a 5947240764970

"Na jaře roku 2015 však Australanům toto prvenství přeberou Emirates s boeingem B777 na již zmiňované lince mezi Dubají a Panamou."

Tam má být rok 2016, ne?

0/0
1.12.2015 13:09

J37o39s73e83f 35K36a66r12f17í15k 7932975676160

No tohle apsolvovat "hladoletem" v letadle, kde každý možný centimetr je využit...

To bych to jel raději týden lodí;-)

0/−1
1.12.2015 8:24

M41i68c10h79a41l 18M18i24l70l32e55r 9286162119392

letel jsi nekdy na nektere z dlouhych tras, ze mas tyhle predstavy? Vis, Ryanair na nich neleta;-)

+1/0
1.12.2015 10:00

M41i72c24h48a48l 45M92i28l29l14e87r 9706332479112

PS. za tyden tyhle vzdalenosti lodi neurazis.

+1/0
1.12.2015 10:01

J17o66s32e34f 35Z68a55h25á82l68k89a 4233689508376

Dálkové lety třicátých let přes Atlantik jsou možná z dnešního pohledu již krátké. Ale v komfortu a luxusu cestování B-314 Clipper sotva co překoná.

0/0
30.11.2015 17:03

L16u30d65ě71k 74F41u78x59a 9286700474497

Jakákoli vzducholoď;-)

+1/0
1.12.2015 1:14

P79e74t53r 46S83t76r69a24k88a 9957807745693

Bohuzel, vetsinu tech dlouhych linek znam az prilis duverne...

0/0
30.11.2015 15:20

J84o57s41e78f 58V32o34s77i90c96k66y 4143607716683

Nekdy pred 3 lety se tyto extreme dalkove lety stavaly neekonomicke a ztratove. Proto od nich tyhle linky opustily. Neni divu, vzdyt jen na neseni toho extra paliva se spotrebuje 70% paliva navic. Mezipristani a doplneni paliva je ovsem take drahe. Plati se letistni poplatky a to podle vahy letounu, a potom dochazi pri kazdem startu k velikemu opotrebeni motoru, ktere musi nekolik minut bezet na plny vykon (TOGO). Proto take nektere motory vydrzi jen asi 6000 hod.a jine i pres 10 000 !

0/0
30.11.2015 15:03

P37e16t13r 63C86e28r75v49e38n32y 1153460975

neni to TOGO ale TO/GA (take off/ go around) a neni to plny vykon (I kdyz v nekterych situacich muze byt) TO/GA prepinac tam je prave proto aby pri startu nemusel motor bezet na plny vykon a motor vydrzel vic. Pred zavedenim TO/GA se vykon potrebny k vzletu pocital rucne. Tolik strucne o TO fuknci TO/GA prepinace, GA cast je trosku komplikovanejsi.

+3/0
30.11.2015 16:52

J35o48s20e48f 90Z12a89h83á47l80k69a 4483239718876

A jak si na tom stojí potenciální cestující? Vyjde jej levněji let s např. dvojím nebo trojím přesednutím, než jeden let dálkový (a přímý)?

0/0
30.11.2015 17:11

M77a85r42t33i14n 10W86a81l91l27n86e51r 6195170124560

UDělejte linku Praha Ruzyně - Praha Kbely s mezipřistáním v TokiuR^

+3/0
30.11.2015 14:51

V52a85l35e51r52i86e 28W23e58b81e84r89o35v43á 1252720557860

Singapur linku nezrušil. Existuje pořád, jen s mezipřistáním ve Frankfurtu. 

A stejně nejdelší linku provozuje Air France, flight AF 76, z Paříže do Pappete. Je sice s mezipřistáním v LA, protože by takovou vzdálenost na jeden zátah žádné letadlo nedalo, ale celkem let trvá 22 hodin a je jen pro masochisty nebo zamilovaný blbce.:-)

0/0
30.11.2015 14:14

M71i52c89h81a41l 97M48i66l27l31e13r 9596792759452

delsi cestovani nez Pariz- Papeete via LA je Auckland - Londyn via LA s Air New Zealand.

S mezipristanim v LA 2 hodiny je to 24 hodin 45 minut tam a 26 hodin 30 min zpet.

0/0
1.12.2015 10:08

M34i26c62h87a30l 45M90i67l28l74e31r 9256952569582

v pripade letu s A380 Qantasu Melbourne - Londyn s mezi pristanim v Dubaji to je 24 hod 30 minut na ceste tam a 22 hodin 15 minut zpet. Ta mezipristani Qantasu v Dubaji jsou o neco kratsi nez dela B777 Air new Zealand v LA.

0/0
1.12.2015 10:14

J11i23ř94í 32F45r59o66l70e53c 7375124842687

"S cestovní rychlostí necelých 500 km jim však cesta stále trvala velice dlouho. První let údajně trval přes 23 hodin." U rychlosti vám chybí ty hodiny...

0/0
30.11.2015 13:21
Foto

J96a19n 97K11u18ž53n11í26k

Díky, opraveno. Nevšiml jsem si.

0/0
1.12.2015 9:39

J62i84ř34í 50P80o84s70p17í20š81i51l 8202680296888

Každopádně cokoliv nad 4 hodiny v turistické třídě je utrpení

0/−3
30.11.2015 11:56
Foto

D64a57n 40R85u67b55í18n 4603283599

Ale není. Já dával PRG–JFK, 7-8 hodin a dalo se to zvládnout v obou směrech. Horší to bylo pak na navazujícím letu i když byl jen 2-3 hodiny :-(

0/0
30.11.2015 12:22

J69i19ř75í 29H16o51r55á41k 2483380690806

Mám stejnou zkušenost. Let JFK Evropa jak autem do Ostravy z Plzně. Ale navazující lety do Prahy? Někdy horší než celej let :-/

0/0
30.11.2015 12:59

T64o73m94a62s 43D54r59a74j10s76a30j43t53l 9769677428700

Zkuste si za ocean Dreamlinera u BA. V turisticke maximalni konfigurace sedadel, ktera z tohohle krasneho letadla dela dobytcak.

0/−1
1.12.2015 1:52

J53a33r16o89m58i24r 61C40h89a75l10o64u37p79k59a 4939757755217

Čeká nás jaro 2015, to je skvělé. ;-)

0/0
30.11.2015 11:51
Foto

M71i91c74h16a68l 84B31r91u87š42t75í38k 4825225691931

uz zitra poletim s boeing 777 do Dubaje a Airbus A380 do Bangkoku :) tak uvidime :)

0/0
30.11.2015 9:58

D14a63v90i15d 59P43r31o53c78h59á20z71k96a 5694495777113

Nový proudový letoun překonal vzdálenost téměř 9 300 km během obstojných 9 hodin a 30 minut.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/emirates-spusti-novou-rekordni-linku-d88-/tec_technika.aspx?c=A151124_001709_tec_technika_sit¨

Během OBSTOJNÝCH? 979km/h průměrná rychlost by byla hodně dobrá i dnes. (pokud to tedy nemá být 19 hodin a 30 minut)

Jinak zajímavý článek :-)

+7/0
30.11.2015 3:09

J56i70n77d78ř27i47c15h 36K31u72c97h23a46ř 4266523668

Letadla v poslední době trochu zpomalila. Dříve nebyla cestovní rychlost těsně pod 1000km/h vyjímkou, dnes se většinou pohybujeme kolem 880km/h. Jen pozor - v letectví je třeba rozlišovat rychlost proudění vzduchu kolem letadla a rychlost vůči zemi. Pokud letíte s větrem v zádech tak se i dnes dostanete přes 1000km/h oproti zemi. A pokud máte protivítr tak spadnete někam k 720km/h proti zemi

+3/0
30.11.2015 8:28

J55a39n 84Č69e60k37a69l 7319375184734

Přesně tak, letěl jsem takhle v 2009 s Jumbem z JFK na LHR, byl brutální vítr v zádech, takže displej ukazoval rychlost vůči zemi nějakých 1280km/h... Taky jsme to dali za 5,5 hodiny... abychom pak kroužili hodinu nad Londýnem a čekali na 6 ráno až se Heathrow otevře... ;-D

+1/0
30.11.2015 9:18

M96i86c54h11a11l 23P25a63v65l40á51t 9553953924499

Ano. Diky jetstreamu se ve smeru Z-V leta za optimalnich okolnosti o dost rychleji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+1/0
30.11.2015 9:43

J42a46k92u18b 36L89e58s52c56h65t32i84n54a 8920407668660

1.1280km asi tezko, to uz je prekonana rychlost zvuku a letadlo by to nevydrzelo. Ja zazil nejvis 1119 a uz se to klepalo. Cas 5,5h neni nijak zavratny, kdyz bezne to trva z lhr do jfk 6,30h. Cesta zpet je rychlejsi uz jen kvuli otaceni zeme proti smeru letu a hlavne proudeni jet stream. 2. Velka letiste jsou otevrena 24h

0/−9
30.11.2015 12:02

J72a90n 76J12a47n91e22č22e86k 9250453960556

Píše 1280 jm/h jako GS, zopakuj si fyziku, zejména kapitolu inerciální vztažná soustava ;-)

+11/0
30.11.2015 12:08

P74a47v66e11l 94P51e87ř85i97n87a 9850231143

Otáčení země nemá žádný vliv, pouze nepřímo přes stáčení větru.

0/0
30.11.2015 15:53

M23i57c66h73a63l 86M56i36l80l69e58r 9166942549792

vsechna velka svetova letiste NEJSOU otevrena 24 hodin.

0/0
1.12.2015 10:16

T95o49m73á23š 55K10n89a83i28f52l 6973880777790

Velka letiste ani zdaleka nejsou otevrena 24 hodin... V evrope a severninamerice (a nejspis i v rade dalsich vice civilizovanyvh zemich) jsou letiste znprotihlukovych duvodu zavrena nebo vyrazne omezena.

To s tim nadzvukem je nesmysl.

+1/0
25.12.2015 0:55
Foto

P73a12t90r88i42k 78C64h54r22z 4618589502299

Ano, letadla o něco zpomalila - důvodem je úspora paliva

http://cestovani.idnes.cz/rynair-a-uspory-0i9-/kolem-sveta.aspx?c=A130730_140443_kolem-sveta_tom

+1/0
30.11.2015 8:49

M93i77c18h94a10l 96H17o89r57á23k 7729664149324

Zlí jazykové s nadsázkou tvrdí: ETOPS - Engines Turn Or Passengers Swim :)

+25/0
30.11.2015 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.