Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastaralé ruské námořnictvo má pořád stejný problém. Všechno jde pomalu

Rusko pokračuje pomalu a vytrvale ve zvyšování schopností svých námořních sil. Pozoruhodná je především schopnost umístit střely dlouhého doletu na menší lodě. I přes rozpočtové a výrobní problémy se s ruským námořnictvem musí počítat minimálně jako s regionální vojenskou mocností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a41n 75G84r75o96h79m72a89n71n 7573582510343

O čem to melete? Co to má společného s celkovou zastaralostí ruského námořnictva? To jste opravdu tak hloupý nebo manipulujete?

0/0
4.12.2015 5:43
Foto

I59l73j37a 45H76y64n60e98k 6486907155364

A pak stačí jedna raketa za 20 tisíc dolarů a fragata jde ke dnu...

+1/−3
30.11.2015 16:07

J37a96n 35V66á34c33l65a38v90í92k 3702746631299

Vy jste z laciného kraje...

+3/0
30.11.2015 20:57

V87á33c40l39a87v 80M22á79c65h52a 6779249452194

A proč se tedy NATO bojí tohoto šrotu ? https://youtu.be/bmjV0KcBCkE

;-D;-D

+4/−2
30.11.2015 12:59

J49a85k92u83b 79V48a69l81e46š 8320476347913

Můžete se posmívat ruskému námořnictvu horem dolem, ale ruské námořnictvo je pro Rusy něco jako američany EPA. Trpí to, chápou že to k něčemu je, ale s ohledem na to že Rusko leží od Evropy po Aljašku tak nepotřebuje nic co by přenášelo její vojenskou sílu z jedné strany na druhou, protože Rusko je od jedné strany světa po druhou. Tedy jen na základě své geopolitické pozice nepotřebují námořnictvo, a proto je vždy námořnictvo č. 5 v ruském vojenském pořadí financování

1) Letecvo

2) Armáda

3) Spetznaz/MVD

4) Vojenská kosmický program

5) Námořnictvo

+3/−1
30.11.2015 12:23

M23a43r65e13k 62H81r56u75b37y 6677182121338

Ruské námořnictvo je v porovnáni s českým ŘSD pořad raketově rychlé (nepatří to sem, ale teď jsem se dostal k článku o dostavbě pražského okruhu...:-/Rv)

+2/−1
30.11.2015 9:51
Foto

J56a40r82o88s19l86a55v 87J14a10n85s93a 5247586160862

Rusové i přes veškeré problémy se dokáží vzepřít osudu a dokázat světu svoji vojenskou převahu svoji odvahou a bojovností tak jako když válčily s Turkem, Napoleonem či Hitlerem.

+5/−8
30.11.2015 1:19

R18o91m63a87n 97S45t10o48n25e42k 1879423229271

tak zrovna tou válkou z Hitlerem bych se nechlubil protože většinu výzbroje a materiálu na stavbu tanku a letadel měly od USA  :-) 

PS. do dnes za to nezaplatily

+9/−9
30.11.2015 2:14

M84i80c56h34a22l 50R62i43m38b46a46u35e38r 4659265673667

"Většinu" měli jenom náklaďáků a lehkých vozidel, jako byly jeepy. Průmysl se soustřeďoval hlavně na bojová vozidla. Britské a americké tanky nebyly mezi posádkami zrovna oblíbené.

+4/−4
30.11.2015 4:14

D97u69š49a59n 25R48a44j25n21i40n43e72c 4764972223741

Ale Pokryškin si Aircobru pochvaloval ! Lebo pravda je vždy niekde uprostred. Napríklad rusom došli zásoby hlinníku práve na začiatku vojny , keď bolo najhoršie . Museli prejsť na výrobu benzínových motorov do tankov a o ruských benzíňakoch v tom čase vieme svoje. A o lietadlách ani nehovorím ,  lebo kombinácia oceľových trubiek , profiloch  preglejky nie na úrovni doby .

+5/−1
30.11.2015 4:27

L85u25d14ě46k 89K45r64a34t73o63c26h51v72í16l 9435324571754

Motory M-17T se do tanků T-34 montovali z důvodů stěhování Charkovského motorového závodu č. 75 (výrobce V-2) na Ural, Vy hliníku.

+2/−1
30.11.2015 8:50

J89a72n 71H67á68l42a 8215185110207

Hm doporučuji si vyhledat článek na valka.cz - tam se dočtete, co všechno mělo SSSR od západu. Kromě podle vás nepodstatných tanků, letadel, AA děl a těch náklaďáků i všechen vysokooktanový benzín do letadel, legovací přísady do ocele, hliník a další speciální kovy, cukr, konzervovanou zeleninu a maso, boty, látku na uniformy, radary PVO, obráběcí stroje, koleje, lokomotivy, signalizační zařízení atd...

Něco z toho SSSR ani nedokázalo vyrobit, něco z toho ano, ale jen za tu cenu, že by adekvátně poklesla výroba tanků, děl a ručních zbraní a munice, resp. by se pro účely výroby musely z fronty stáhnout statisíce, možná miliony vojáků, protože sovětská výroba byla zoufale neefektivní a ztrátová (což je s ohledem na strojní vybavení, válečné podmínky a nízkou úroveň vzdělání i řízení lidí pochopitelné).

+7/−3
30.11.2015 10:04

P28e70t61r 47H33a59n52á50č21e30k 3757614141254

T34  a kaťuše nebyly americké ))

+1/−1
30.11.2015 9:41

J85a61n 32H92á52l14a 8955215250117

No jak se to vezmě - ty Studebakery co kaťuše nosily, sovětské asi nebyly;-) Stejně legovací přísady pro tankovou ocel byly z prohnilého Západu - drtivá většina produkce od 1942 byla založena na západních surovinách a polotovarech.

+2/−3
30.11.2015 10:00

R18o48m12a28n 55S71t35o80n43e54k 1159133119771

ale ten materiál ze kterého byly postaveny z části byl americký

+2/−1
30.11.2015 12:01

J27u22r63a92j 20V36á98c38l67a56v80í16k 9209280645966

3 procenta (slovy tři) jsou většina? Odkdy?

0/0
30.11.2015 15:01

P23a16v55e60l 39N83o56v34á93k 8494941945279

Obávám se že se velmi mýlíte. Zbraně např. T34 byl sice podle plánů američanů však vyráběn byl na sibiři. Další americká vojenská pomoc byla úspěšně likvidována v celých konvojích německými ponorkami. Nu...Mezi dobrými obchodníky se za nedodané zboží neplatí.

+1/−4
30.11.2015 15:40

P59e19t81r 59N53o74v40á49k 1125117872115

Pomoc přicházela i z jižního směru přes Arabské země a část byla posílána i přes Vladivostok.

+1/0
1.12.2015 21:45

P79e80t55r 46N49o61v16á26k 1465407982575

Pomoc přicházela i z jižního směru přes Arabské země a část byla posílána i přes Vladivostok.

0/0
1.12.2015 21:45

R50i48c42h64a38r97d 69A40u14b20r17e46c98h55t 1652531346560

T-34 měl "americký" pouze podvozek, systému Christie. Tank samotný s licencí koupenou v roce 1930 neměl jinak nic společného a i podvozek samotný prošel řadou změn.

+1/0
4.12.2015 1:54

P20a15v66e58l 59N13o11v87á54k 8864881775809

Vím že takhle nějak to bylo.

Nicméně T34 byl a je považován za nejlepší tank své doby.

+1/0
4.12.2015 3:21

R29i20c34h19a14r41d 75A21u14b40r56e96c68h72t 1192471926940

Ono je to trochu složitější, záleží co berete jako důležitý ukazatel. Byly jednoduché, snadno opravitelné, měly dieselový motor a široké pásy. Ale zároveň byly šité horkou jehlou a hlavní jejich zbraní byl počet. Testy jeden na jednoho mezi všemi kandidáty na tenhle titul nikdo neudělal, takže se můžeme jen dohadovat. Rozhodně je ale jednou z ikon války.

0/0
4.12.2015 11:38

J61i90ř88í 29B92o89k91š88a39y 5630501534813

Až na to že Amíci dodávali Rusům za prachy ne zadarmo. USA se napakovala na válce a než vstoupila do války s Německem tak podporovala obě strany.

Doporučuji shlédnout dokument Olivera Stonea: Neznámé dějiny Spojených států

+2/−2
30.11.2015 16:30

M51a35r39t87i35n 73J46i61r21o58u45s16e73k 7206605895408

Téměř veškerou pomoc obdržel SSSR až po polovině roku 1943. To už bylo jasné, že Hitler bolševika neporazí a tak bylo potřeba být na straně vítězů a zároveň vítězům WW2 zabránit zabrat celé Německo.

+1/−2
30.11.2015 21:26

P90e50t60r 91N36o86v90á10k 1265437262255

Pomoc SSSR začal dostávat od spojenců již na konci roku 1941 a např. dodávky (nejen) kuličkových ložisek byly životně důležité pro udržení výroby tanků. V roce 1942 3/4 veškeré stravy v konzervách pocházela od západních spojenců...

+1/0
1.12.2015 21:40

M12i21c69h59a57l 15T71o39m83i83n72s56k43ý 9491425527224

S žádnou válečnou drahou kotvit nemůžete kotvit v blízkosti břehů cizího státu.

Viz američané v roce 2000 v jemenu.

+1/0
30.11.2015 0:18
Foto

J29a79r41o97s97l71a10v 91K89y24s47e47l86á18k 9405296467199

Pro ty odborníky, kteří tvrdí, že AK-47 není kopie StG44 jen pár info. Konstruktér zbraní Hugo Schmeisser byl konce roku 1941 požádán přímo Hitlerem, aby vyvinul "sturmgewehr" ,která by vyhovovala moderním podmínkám války. Šlo hlavně o spojení nejlepších vlastností pušky a samopalu.Tak vznikla "maschinenpistole 43/44, které byla velmi úspěšná a vojáky žádaná. Do výzbroje Německé armády se dostala až koncem roku 1943.Hugo Schmeisser byl po skončení války Rusy zajat a donucen pracovat v závodě "Motozavod", kde poté také uviděl světlo i první prototyp AK-47.

Co více dodat? Asi jen to, že soudruzi doposud neradi slyší ten název "Mašín pistol":-)

+12/−9
29.11.2015 20:04

V46l74a56d25i15m87í60r 55K16r76u14ž58í86k 2543475875968

soudruhu kyseláku neodpovídáte na své předešlé bláboly a dáváte tu další na téma ak ?   Takže ještě jednou ak je kopie kterého německého samopalu z roku 1941 jak jste tvrdil ve svém předešlém příspěvku a co přesně je okopírované z stg44 na kalachovi ?? :-)

+4/−7
29.11.2015 20:23
Foto

J62a84r26o13s48l69a67v 67K89y34s90e95l75á41k 9365956407949

Nech si toho soudruha pro svého otce, který to oslovení asi pořád od tebe vyžaduje. Tvoje zřejmá omezenost ti nedovolí pochopit, že pointa je někde jinde,než jestli je to puška nebo samopal. Ani ten rok výroby není důležitý ale i ignorantovi by mělo dojít, že vývoj zbraně je složitější a delší, než výroba klobásy. To, že Hugo Schmeisser byl odvlečen do zbrojovky v nějakém Lvočevě nebo kde, v roce 1945 a za dva roky odtud vyšel se slávou AK-47, také ukazuje na něco,nebo ne Sherlocku? Třeba tam Hugo S.byl odvlečen jen zametat podlahy,Vladimíre Vladimíroviči. A pokud nevíš kadenci  StG44, tak je to buď dadadadadada, nebo je da. Nejlépe mu ale stejně sedí to jméno "Mašín gun".

+4/−7
29.11.2015 22:14

R77o65b13e74r52t 46P52a65c32i86n41a 7374929105981

Tak dozvíme se tedy, co je na AK47 okopírované ze StG44? Nebo co je okopírované na Tu-144?

Nebo budete zase jen prskat?

+5/−5
29.11.2015 22:48
Foto

J20a76r43o29s15l96a15v 88K57y24s63e69l58á40k 9455766617569

Dozvíte se jen číslo a hodnost, Pacino.:-)

+2/−3
29.11.2015 22:55

R58o69b31e93r86t 41P79a60c82i46n79a 7364629405901

No to musí bejt matroš ;-D;-D;-D

+2/−2
29.11.2015 22:57

O96l64d63ř91i76c34h 96Ř71e76z55n60í88k 7765922344868

tak třeba ke "kopiím" můžeme přihodit Mig 25 - ve vývoji Avra měli špiony a v Rusku to dali dohromady rychleji ;-D

+1/0
29.11.2015 22:57

R20o78b80e43r39t 76P26a89c12i49n53a 7234679185311

A taky ten raketový motor s uzavřeným cyklem.

+1/−1
29.11.2015 23:01

D61u32š77a61n 74R80a84j83n31i61n97e54c 4474362513121

TU 144 je unikát , veď preto aj tak dopadlo , predbehlo dobu , alebo fdoba ho predbehla ?

0/−1
30.11.2015 4:29

R67o58b59e69r56t 81P96a60c29i48n73a 7894379805831

Tu-144 i Concorde neměli po zvednutí cen ropy šanci na komerční úspěch. Provoz Concorde byl dotovaný a to si SSSR u Tu-144 již nemohl dovolit. Navíc vývoj v podsatě nebyl dokončený, například motory v Tu-144S byly jiné, než měly být v sériové produkci.

+1/−1
30.11.2015 8:27

O13l67d34ř98i66c97h 40Ř59e15z34n94í58k 7815412324778

myslím, že v SSSR nějaká cena ropy na západním trhu, neměla žádný vliv. Prostě jim ty motory žraly ;-D a celý to bylo hlavně dílo propagandy, o čemž svědčí i celkový počet přepravených pasažérů, kteří by se vešli do dvou vlaků ;-D

+1/0
30.11.2015 11:47

R62o59b46e84r64t 18P48a73c79i34n27a 7424369175931

Cena ropy důležitá byla. A to velmi. Propaganda nepochbně byla za tím, že to poslali do vzduchu mj. bez správných motorů. Ty totiž ještě neměli dokončené. A když už je dotáhli, projekt skončil.

0/−1
30.11.2015 12:35

O55l50d76ř93i86c23h 37Ř84e13z36n97í53k 7445612324248

Rusové ropu vyváželi a jednalo se o centrálně plánované nikoliv tržní hospodářství, takže jim to bylo šumák ;-)

+2/0
30.11.2015 14:47

R29o95b69e20r39t 89P94a28c94i28n59a 7284429805971

Šumák jim to nebylo. Potřebovali hlavně vývoz i u té ropy. Neměli prachy a taky na to dojeli. Všechny zdroje požrala armáda. Navíc zmizela šance ta letadla prodávat. Concorde taky nebyl plánovaný v tak malé sérii.

0/0
30.11.2015 19:13

P32e97t40r 48N18o14v46á44k 1645357742435

Problém TU - 144 byl, že nikdy nedosáhl plánovaných parametrů (dolet cca 1/2 proti plánu).

0/0
1.12.2015 21:51

O58l66d63ř14i21c56h 19Ř96e45z65n95í63k 7655542584988

ale tak jim to neberte, to je stejný jako s Migem 15, raketami V 2 atd. odvezli si továrny, lidi, výzkum a přisvojili ;-)

0/−2
29.11.2015 22:55

R68o62b18e51r31t 38P74a55c13i23n24a 7204819615151

MiG 15 měl motor který byl Britský. To je známý fakt. Z V2 těžili taky všichni. Ale ty továrny a lidi si odvezli hlavně Amíci. Rusové v tomto pouze paběrkovali, co na ně zbylo. To je taky známý fakt.

+4/−3
29.11.2015 23:00

O83l64d56ř46i61c40h 23Ř48e71z32n83í61k 7665122754818

pak především byl to celokovový letoun s šípovým křídlem, který vycházel z T 183 a Me 263 ;-)

+1/0
29.11.2015 23:06

R62o54b47e75r11t 27P32a21c29i90n18a 7104969425981

Mig-15 má nepochybně inspiraci v Me-263, resp v I-270, která z Me-263 v SSSR vznikla. Jestli využili poznatky z T-183 není nijak průkazné, ale vyloučit se to, pochopiteně, nedá. Tvarové podobnosti nelze přisuzovat velkou váhu, protože tu nalezneme u vrstevníků velmi často.

0/0
29.11.2015 23:14

O24l83d60ř21i98c18h 18Ř96e67z54n24í45k 7295472764188

Sověti měli dokumentaci, prototyp T-183 a ME  P.1101 putoval do USA zde na něj nazuje Sabre, ale nejen - také Saab 29 Tunnan a Argentinský FMA IAe 33 Pulqui II

0/0
30.11.2015 0:16

O52l37d40ř60i64c44h 84Ř14e66z42n44í26k 7695322234508

ten argentinský stroj konstruoval osobně Kurt Tank

0/0
30.11.2015 0:18

R39o33b68e76r15t 89P76a73c54i57n78a 7314859805121

Němci byli ve vývoji zbraní špička. A po válce se na kořistním materiálu stavělo všude. To ale neznamená, že to byly prostě kopie.

0/0
30.11.2015 1:11

O73l52d81ř64i72c66h 81Ř43e79z97n56í53k 7655732904368

to ne, ale bylo to pokračování ve výzkumu, často i se stejnými lidmi...

0/0
30.11.2015 9:36

R73o16b95e77r98t 12P62a59c66i15n17a 7654639275851

Tak o tom se nikdo nehádá. Byli by magoři, kdyby to vyvíjeli znovu. I když se nám cpalo dohlav že to udělali jen USA a spol. Spojenci prostě využili kořistní materiál a lidi, co kdo urval. Bohužel pro ty, co skončili v SSSR, každý po svém.

Klasický do očí bijící příklad opravdové kopie je Tu-4. Ale o tom tady nepadlo ani slovo.

+1/0
30.11.2015 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.