Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastaralé ruské námořnictvo má pořád stejný problém. Všechno jde pomalu

Rusko pokračuje pomalu a vytrvale ve zvyšování schopností svých námořních sil. Pozoruhodná je především schopnost umístit střely dlouhého doletu na menší lodě. I přes rozpočtové a výrobní problémy se s ruským námořnictvem musí počítat minimálně jako s regionální vojenskou mocností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a38n 47G36r98o49h42m19a96n96n 7763302440593

O čem to melete? Co to má společného s celkovou zastaralostí ruského námořnictva? To jste opravdu tak hloupý nebo manipulujete?

0/0
4.12.2015 5:43
Foto

I23l70j66a 11H27y30n71e17k 6966517935134

A pak stačí jedna raketa za 20 tisíc dolarů a fragata jde ke dnu...

+1/−3
30.11.2015 16:07

J48a69n 26V46á34c59l15a96v82í85k 3212906291989

Vy jste z laciného kraje...

+3/0
30.11.2015 20:57

V13á47c20l50a92v 71M54á23c57h94a 6299529832254

A proč se tedy NATO bojí tohoto šrotu ? https://youtu.be/bmjV0KcBCkE

;-D;-D

+4/−2
30.11.2015 12:59

J92a73k34u98b 66V81a13l17e59š 8910106937443

Můžete se posmívat ruskému námořnictvu horem dolem, ale ruské námořnictvo je pro Rusy něco jako američany EPA. Trpí to, chápou že to k něčemu je, ale s ohledem na to že Rusko leží od Evropy po Aljašku tak nepotřebuje nic co by přenášelo její vojenskou sílu z jedné strany na druhou, protože Rusko je od jedné strany světa po druhou. Tedy jen na základě své geopolitické pozice nepotřebují námořnictvo, a proto je vždy námořnictvo č. 5 v ruském vojenském pořadí financování

1) Letecvo

2) Armáda

3) Spetznaz/MVD

4) Vojenská kosmický program

5) Námořnictvo

+3/−1
30.11.2015 12:23

M33a67r92e70k 62H63r17u79b78y 6457512371468

Ruské námořnictvo je v porovnáni s českým ŘSD pořad raketově rychlé (nepatří to sem, ale teď jsem se dostal k článku o dostavbě pražského okruhu...:-/Rv)

+2/−1
30.11.2015 9:51

J17a28r26o41s30l41a85v 80J97a25n13s18a 5827696170132

Rusové i přes veškeré problémy se dokáží vzepřít osudu a dokázat světu svoji vojenskou převahu svoji odvahou a bojovností tak jako když válčily s Turkem, Napoleonem či Hitlerem.

+5/−8
30.11.2015 1:19

R75o26m34a77n 83S60t93o87n49e73k 1479733649371

tak zrovna tou válkou z Hitlerem bych se nechlubil protože většinu výzbroje a materiálu na stavbu tanku a letadel měly od USA  :-) 

PS. do dnes za to nezaplatily

+9/−9
30.11.2015 2:14

M26i79c50h49a81l 75R73i21m12b77a40u25e84r 4339625593207

"Většinu" měli jenom náklaďáků a lehkých vozidel, jako byly jeepy. Průmysl se soustřeďoval hlavně na bojová vozidla. Britské a americké tanky nebyly mezi posádkami zrovna oblíbené.

+4/−4
30.11.2015 4:14

D40u62š53a66n 67R76a52j29n78i51n93e56c 4754572633271

Ale Pokryškin si Aircobru pochvaloval ! Lebo pravda je vždy niekde uprostred. Napríklad rusom došli zásoby hlinníku práve na začiatku vojny , keď bolo najhoršie . Museli prejsť na výrobu benzínových motorov do tankov a o ruských benzíňakoch v tom čase vieme svoje. A o lietadlách ani nehovorím ,  lebo kombinácia oceľových trubiek , profiloch  preglejky nie na úrovni doby .

+5/−1
30.11.2015 4:27

L74u62d35ě17k 95K95r11a74t44o10c49h54v30í10l 9835564851304

Motory M-17T se do tanků T-34 montovali z důvodů stěhování Charkovského motorového závodu č. 75 (výrobce V-2) na Ural, Vy hliníku.

+2/−1
30.11.2015 8:50

J80a16n 87H84á95l11a 8975555350987

Hm doporučuji si vyhledat článek na valka.cz - tam se dočtete, co všechno mělo SSSR od západu. Kromě podle vás nepodstatných tanků, letadel, AA děl a těch náklaďáků i všechen vysokooktanový benzín do letadel, legovací přísady do ocele, hliník a další speciální kovy, cukr, konzervovanou zeleninu a maso, boty, látku na uniformy, radary PVO, obráběcí stroje, koleje, lokomotivy, signalizační zařízení atd...

Něco z toho SSSR ani nedokázalo vyrobit, něco z toho ano, ale jen za tu cenu, že by adekvátně poklesla výroba tanků, děl a ručních zbraní a munice, resp. by se pro účely výroby musely z fronty stáhnout statisíce, možná miliony vojáků, protože sovětská výroba byla zoufale neefektivní a ztrátová (což je s ohledem na strojní vybavení, válečné podmínky a nízkou úroveň vzdělání i řízení lidí pochopitelné).

+7/−3
30.11.2015 10:04

P25e56t83r 12H76a89n76á36č66e58k 3457944611144

T34  a kaťuše nebyly americké ))

+1/−1
30.11.2015 9:41

J22a46n 76H68á72l91a 8315225500877

No jak se to vezmě - ty Studebakery co kaťuše nosily, sovětské asi nebyly;-) Stejně legovací přísady pro tankovou ocel byly z prohnilého Západu - drtivá většina produkce od 1942 byla založena na západních surovinách a polotovarech.

+2/−3
30.11.2015 10:00

R72o66m25a75n 16S10t17o80n48e26k 1719673209711

ale ten materiál ze kterého byly postaveny z části byl americký

+2/−1
30.11.2015 12:01

J27u63r50a47j 60V33á25c67l68a20v26í33k 9189760435846

3 procenta (slovy tři) jsou většina? Odkdy?

0/0
30.11.2015 15:01

P20a51v89e68l 36N70o89v69á55k 8274421725379

Obávám se že se velmi mýlíte. Zbraně např. T34 byl sice podle plánů američanů však vyráběn byl na sibiři. Další americká vojenská pomoc byla úspěšně likvidována v celých konvojích německými ponorkami. Nu...Mezi dobrými obchodníky se za nedodané zboží neplatí.

+1/−4
30.11.2015 15:40

P51e41t93r 81N35o30v21á68k 1155537802775

Pomoc přicházela i z jižního směru přes Arabské země a část byla posílána i přes Vladivostok.

+1/0
1.12.2015 21:45

P56e42t17r 98N72o25v95á38k 1575577452955

Pomoc přicházela i z jižního směru přes Arabské země a část byla posílána i přes Vladivostok.

0/0
1.12.2015 21:45

R30i12c71h45a18r73d 32A81u82b73r86e84c95h22t 1492701886130

T-34 měl "americký" pouze podvozek, systému Christie. Tank samotný s licencí koupenou v roce 1930 neměl jinak nic společného a i podvozek samotný prošel řadou změn.

+1/0
4.12.2015 1:54

P42a94v56e61l 36N97o73v72á27k 8684841375419

Vím že takhle nějak to bylo.

Nicméně T34 byl a je považován za nejlepší tank své doby.

+1/0
4.12.2015 3:21

R30i39c31h45a27r55d 87A85u31b79r93e91c60h30t 1662371826210

Ono je to trochu složitější, záleží co berete jako důležitý ukazatel. Byly jednoduché, snadno opravitelné, měly dieselový motor a široké pásy. Ale zároveň byly šité horkou jehlou a hlavní jejich zbraní byl počet. Testy jeden na jednoho mezi všemi kandidáty na tenhle titul nikdo neudělal, takže se můžeme jen dohadovat. Rozhodně je ale jednou z ikon války.

0/0
4.12.2015 11:38

J42i10ř95í 18B97o55k39š54a76y 5320461904603

Až na to že Amíci dodávali Rusům za prachy ne zadarmo. USA se napakovala na válce a než vstoupila do války s Německem tak podporovala obě strany.

Doporučuji shlédnout dokument Olivera Stonea: Neznámé dějiny Spojených států

+2/−2
30.11.2015 16:30

M53a52r50t66i49n 33J62i49r19o19u49s44e36k 7936985245628

Téměř veškerou pomoc obdržel SSSR až po polovině roku 1943. To už bylo jasné, že Hitler bolševika neporazí a tak bylo potřeba být na straně vítězů a zároveň vítězům WW2 zabránit zabrat celé Německo.

+1/−2
30.11.2015 21:26

P18e83t67r 88N29o42v74á10k 1755687942185

Pomoc SSSR začal dostávat od spojenců již na konci roku 1941 a např. dodávky (nejen) kuličkových ložisek byly životně důležité pro udržení výroby tanků. V roce 1942 3/4 veškeré stravy v konzervách pocházela od západních spojenců...

+1/0
1.12.2015 21:40

M96i35c77h36a52l 35T20o95m13i87n73s12k23ý 9961735117194

S žádnou válečnou drahou kotvit nemůžete kotvit v blízkosti břehů cizího státu.

Viz američané v roce 2000 v jemenu.

+1/0
30.11.2015 0:18
Foto

J83a92r30o70s18l43a27v 57K85y53s75e80l71á40k 9365376707819

Pro ty odborníky, kteří tvrdí, že AK-47 není kopie StG44 jen pár info. Konstruktér zbraní Hugo Schmeisser byl konce roku 1941 požádán přímo Hitlerem, aby vyvinul "sturmgewehr" ,která by vyhovovala moderním podmínkám války. Šlo hlavně o spojení nejlepších vlastností pušky a samopalu.Tak vznikla "maschinenpistole 43/44, které byla velmi úspěšná a vojáky žádaná. Do výzbroje Německé armády se dostala až koncem roku 1943.Hugo Schmeisser byl po skončení války Rusy zajat a donucen pracovat v závodě "Motozavod", kde poté také uviděl světlo i první prototyp AK-47.

Co více dodat? Asi jen to, že soudruzi doposud neradi slyší ten název "Mašín pistol":-)

+12/−9
29.11.2015 20:04

V65l24a34d40i90m20í49r 60K94r85u93ž86í20k 2583805785158

soudruhu kyseláku neodpovídáte na své předešlé bláboly a dáváte tu další na téma ak ?   Takže ještě jednou ak je kopie kterého německého samopalu z roku 1941 jak jste tvrdil ve svém předešlém příspěvku a co přesně je okopírované z stg44 na kalachovi ?? :-)

+4/−7
29.11.2015 20:23
Foto

J60a60r90o48s49l33a60v 71K63y78s68e74l26á91k 9455986727429

Nech si toho soudruha pro svého otce, který to oslovení asi pořád od tebe vyžaduje. Tvoje zřejmá omezenost ti nedovolí pochopit, že pointa je někde jinde,než jestli je to puška nebo samopal. Ani ten rok výroby není důležitý ale i ignorantovi by mělo dojít, že vývoj zbraně je složitější a delší, než výroba klobásy. To, že Hugo Schmeisser byl odvlečen do zbrojovky v nějakém Lvočevě nebo kde, v roce 1945 a za dva roky odtud vyšel se slávou AK-47, také ukazuje na něco,nebo ne Sherlocku? Třeba tam Hugo S.byl odvlečen jen zametat podlahy,Vladimíre Vladimíroviči. A pokud nevíš kadenci  StG44, tak je to buď dadadadadada, nebo je da. Nejlépe mu ale stejně sedí to jméno "Mašín gun".

+4/−7
29.11.2015 22:14

R20o97b44e42r34t 83P23a55c17i98n14a 7734699305201

Tak dozvíme se tedy, co je na AK47 okopírované ze StG44? Nebo co je okopírované na Tu-144?

Nebo budete zase jen prskat?

+5/−5
29.11.2015 22:48
Foto

J49a87r87o47s30l93a59v 54K70y25s93e57l24á95k 9225616767219

Dozvíte se jen číslo a hodnost, Pacino.:-)

+2/−3
29.11.2015 22:55

R23o48b54e31r47t 14P83a48c44i59n89a 7504529395801

No to musí bejt matroš ;-D;-D;-D

+2/−2
29.11.2015 22:57

O86l78d70ř51i48c27h 71Ř93e14z86n28í38k 7705612784948

tak třeba ke "kopiím" můžeme přihodit Mig 25 - ve vývoji Avra měli špiony a v Rusku to dali dohromady rychleji ;-D

+1/0
29.11.2015 22:57

R84o65b29e48r81t 16P64a48c52i87n40a 7524179255891

A taky ten raketový motor s uzavřeným cyklem.

+1/−1
29.11.2015 23:01

D38u24š85a71n 56R93a88j81n17i36n30e25c 4594852343881

TU 144 je unikát , veď preto aj tak dopadlo , predbehlo dobu , alebo fdoba ho predbehla ?

0/−1
30.11.2015 4:29

R62o78b39e51r68t 46P73a41c43i90n40a 7974419125811

Tu-144 i Concorde neměli po zvednutí cen ropy šanci na komerční úspěch. Provoz Concorde byl dotovaný a to si SSSR u Tu-144 již nemohl dovolit. Navíc vývoj v podsatě nebyl dokončený, například motory v Tu-144S byly jiné, než měly být v sériové produkci.

+1/−1
30.11.2015 8:27

O88l10d55ř81i75c71h 96Ř86e57z44n13í87k 7955802754858

myslím, že v SSSR nějaká cena ropy na západním trhu, neměla žádný vliv. Prostě jim ty motory žraly ;-D a celý to bylo hlavně dílo propagandy, o čemž svědčí i celkový počet přepravených pasažérů, kteří by se vešli do dvou vlaků ;-D

+1/0
30.11.2015 11:47

R73o57b87e83r69t 50P57a93c33i55n73a 7244919175251

Cena ropy důležitá byla. A to velmi. Propaganda nepochbně byla za tím, že to poslali do vzduchu mj. bez správných motorů. Ty totiž ještě neměli dokončené. A když už je dotáhli, projekt skončil.

0/−1
30.11.2015 12:35

O28l36d73ř43i82c24h 37Ř11e14z43n36í62k 7715642974558

Rusové ropu vyváželi a jednalo se o centrálně plánované nikoliv tržní hospodářství, takže jim to bylo šumák ;-)

+2/0
30.11.2015 14:47

R69o43b51e24r70t 60P33a71c64i53n81a 7664839635811

Šumák jim to nebylo. Potřebovali hlavně vývoz i u té ropy. Neměli prachy a taky na to dojeli. Všechny zdroje požrala armáda. Navíc zmizela šance ta letadla prodávat. Concorde taky nebyl plánovaný v tak malé sérii.

0/0
30.11.2015 19:13

P68e31t70r 69N14o81v53á73k 1805397302345

Problém TU - 144 byl, že nikdy nedosáhl plánovaných parametrů (dolet cca 1/2 proti plánu).

0/0
1.12.2015 21:51

O21l14d51ř12i34c89h 13Ř58e52z40n83í53k 7625812914768

ale tak jim to neberte, to je stejný jako s Migem 15, raketami V 2 atd. odvezli si továrny, lidi, výzkum a přisvojili ;-)

0/−2
29.11.2015 22:55

R98o59b55e42r82t 72P66a58c89i21n34a 7734399225271

MiG 15 měl motor který byl Britský. To je známý fakt. Z V2 těžili taky všichni. Ale ty továrny a lidi si odvezli hlavně Amíci. Rusové v tomto pouze paběrkovali, co na ně zbylo. To je taky známý fakt.

+4/−3
29.11.2015 23:00

O13l66d18ř30i46c74h 50Ř32e23z52n78í37k 7165482774918

pak především byl to celokovový letoun s šípovým křídlem, který vycházel z T 183 a Me 263 ;-)

+1/0
29.11.2015 23:06

R15o31b96e41r97t 66P63a75c30i92n27a 7384949775851

Mig-15 má nepochybně inspiraci v Me-263, resp v I-270, která z Me-263 v SSSR vznikla. Jestli využili poznatky z T-183 není nijak průkazné, ale vyloučit se to, pochopiteně, nedá. Tvarové podobnosti nelze přisuzovat velkou váhu, protože tu nalezneme u vrstevníků velmi často.

0/0
29.11.2015 23:14

O54l85d32ř62i17c87h 41Ř68e62z56n80í27k 7355432944738

Sověti měli dokumentaci, prototyp T-183 a ME  P.1101 putoval do USA zde na něj nazuje Sabre, ale nejen - také Saab 29 Tunnan a Argentinský FMA IAe 33 Pulqui II

0/0
30.11.2015 0:16

O52l68d23ř92i74c72h 57Ř51e82z72n90í91k 7505952644778

ten argentinský stroj konstruoval osobně Kurt Tank

0/0
30.11.2015 0:18

R36o30b26e30r27t 16P18a39c57i50n79a 7154639705891

Němci byli ve vývoji zbraní špička. A po válce se na kořistním materiálu stavělo všude. To ale neznamená, že to byly prostě kopie.

0/0
30.11.2015 1:11

O32l60d78ř34i62c32h 30Ř43e71z22n40í70k 7655902764908

to ne, ale bylo to pokračování ve výzkumu, často i se stejnými lidmi...

0/0
30.11.2015 9:36

R35o36b64e96r18t 37P85a43c93i28n43a 7864219115661

Tak o tom se nikdo nehádá. Byli by magoři, kdyby to vyvíjeli znovu. I když se nám cpalo dohlav že to udělali jen USA a spol. Spojenci prostě využili kořistní materiál a lidi, co kdo urval. Bohužel pro ty, co skončili v SSSR, každý po svém.

Klasický do očí bijící příklad opravdové kopie je Tu-4. Ale o tom tady nepadlo ani slovo.

+1/0
30.11.2015 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.