Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neznámý kluk ze zapomenutého fotoalba. Záhada rozluštěna po 71 letech

Zbylo po nich jen fotoalbum. Otec sloužil okupantům, ale o tom malý Reini neměl ani tušení. Narodil se, když byla válka v plném proudu. Toto je příběh jednoho fotoalba z Říčan, ale možná i vy o nějakém podobném víte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26a96d70a 50N69o48v54a10k 4642373607

jistě by z něj vyrostl bojovník proti fašismu....:-P

0/0
28.12.2015 22:51

V68l92a32d25a 94M88u31s35i21l 9810606358883

Ja osobne si myslim, ze tohle nejakym zpusobem publikovatzrovna neni stastny napad...Pokud by z rodiny autora tohoto clanku byli nejaci pribuzni isolovani jak Shutzverhaftzer */ opchrana vazna/ Ehrenverhafter/ cestny rukojmi....

Nebo byli poraveni za odboj...

Task by tady tebn clanek nespatril svetlo sveta!!

0/−1
25.12.2015 12:36

J41u69r15a21j 41V86á23c57l63a39v29í75k 9649710145526

Jsem sám, kdo má pocit, že se nenápadně oprašuje fašizmus? Já bych tedy daleko raději viděl uniformy československé a sovětské.

+2/−16
24.12.2015 21:58


L95a17d69i13s46l69a50v 25P33l79a55v64e20c 2657115646717

Ano, sovětské tady byly 40 roků, na vaše pozvání.

+5/−1
26.12.2015 10:05

P80a19v10e43l 43R67a77t23h12o15u62s12k49ý 6390279271

Sám nejste. Ještě ti dva, co vám dali plus.

0/0
30.12.2015 21:35

M52a70r28t88i87n 60J40i58r47o97u38s64e14k 7826625145188

Ještě očekávám nějaké fotky mladého Klička, když tu byl na okupaci jeho táta. :-P

+5/−9
23.12.2015 23:57

S61t48a91n88i43s64l86a22v 83S50t38u47p37k50a 6361745495380

Činy otce nemají vypovídací hodnotu o synovi. I když s tím, že někteří lidé soudí druhé dle rodičů či dokonce toho, komu v dětství seděli na klíně (ať už pravdivé či ne), s tím se pravděpodobně budeme setkávat stále.

Lidé jsou obětí logických klamů a logické klamy často, ať už nevědomky či vědomě, používají za účelem druhé očernit apod. či navodit domnělý pocit souvislostí, jež ale nemají vypovídací hodnotu.

Falešná argumentace má pak vypovídací hodnotu paradoxně o řečníkovi, který s takovým argumentem přichází než o tom, koho se jím snaží očernit.

Fotky by mi nevadily. Proč by vůbec měly vadit jakékoliv fotky odkazující na historii či cokoliv jiné. Pravděpodobně jen kvůli různým přesvědčením, které lidé vyznávají, se snaží pak dle svých měřítek zakazovat, soudit co je a není správné a vyvozovat své irelevantní závěry pro kohokoliv či cokoliv. Váš sarkasmus není na místě.

+15/−1
24.12.2015 0:45

S47t80a54n55i17s46l63a63v 17S34t47u44p55k64a 6221725615350

To, že vedle dítěte seděl příslušník Luftwaffe, má vypovídací hodnotu o historii ČR, rodiny a o dítěti tu, že vedle něho seděl příslušník Luftwaffe, nikoliv o dítěti samotném.

+8/0
24.12.2015 1:48

M96a42r18t16i41n 76J14i20r12o21u19s57e11k 7886635545248

Československo bylo okupováno a rozděleno a stálo to životy 365.000 lidí. Kdyby Němci neokupovali, neměli bychom tu dnes srdceryvný článek o malém neznámém klukovi. A já ten článek nechápu jako "příběh dítěte", ale jako příběh dítěte, co to mělo těžké kvůli tomu, že jeho rodiče byli okupanti. A navíc z článku cítím cosi, co by mělo vyvolat pocity viny, jak chlapeček dopadl.

+5/−6
24.12.2015 11:35

P52e53t58r 32N58o80v11á50k 1885197552935

Nevím proč Vy cítíte pocit viny... Považuji některé činy tzv. vlastenců po válce za ostudné, ale pocit viny, rozhodně necítím.

+3/0
26.12.2015 12:07

P51e17t38r 58N77o12v65á26k 1395867552695

...ale pocit viny rozhodně necítím.

0/0
26.12.2015 12:22

S10t21a56n33i82s83l85a64v 44S21t81u34p96k40a 6251665915320

Jak víte, jaký dítě mělo vůbec život? Co vůbec víte o rodičích? I kdyby mělo život jakýkoliv a rodiče jakýkoliv, je to součástí naší historie. Chcete snad naší historii zakrývat? To už tu jedno bylo. Jednak je Vaše argumentace úhybný manévr(logický klam), kterým odvádíte pozornost a jedna logický klam oslovující emoce (365.000) a zároveň podsunutý argument, protože nevíte, jaký mělo život atd. Nicméně všechny tři klamy se míjí účinkem, protože se prostě jedná jen o doložení historie ČR a jedné rodiny v ní. Jedná se o záznam naší historie, ale pouze Vy, na základě vlastního politického přesvědčení, chcete něco zakazovat, aniž by to mělo vůbec nějaký valný smysl. Naopak bychom měli ukazovat vše ukazovat, jak se dělo. Nahlížet do historie jedné rodiny tak vadí pouze lidem, kteří chtějí určovat co je a není správné dle svých měřítek.

+2/−1
26.12.2015 21:51

T45o54m41á16š 35U10r90b81a70n 5745841799144

Souhlasím s Vámi. Historii změnit nemůžeme, historii máme k tomu, abychom se z ní mohli poučit.

0/0
30.12.2015 13:01

K65o97n88r31a46d 34S76l66a15d32e89k 3587398349132

To je krása, to je uniforma LuftwaffeR^

+6/0
23.12.2015 15:43

L60i47b85o97r 33M16a50ř10í37k 3936855552423

Šéf technetu by mohl rozeznat trakař od žebřiňáku. Nebo že by to doma neměli?

+4/0
23.12.2015 14:20

M11a22r20e79k 64H17r26u36b17y 6187782421248

Dojemny pribeh ze zivota okupantu. Trapne porobene obyvatelstvo si zadne podobne pribehy nezaslouzi. :-P

+5/−29
23.12.2015 13:47

P65e39t32r 51P57o95l74á86k 1307325886868

Marku, vy jste ale blbecek, ze ;-)

+29/−6
23.12.2015 13:52

M56a97r24t97i61n 37J60i77r44o64u91s21e20k 7936315185768

No on, vy. !!

+3/−12
23.12.2015 18:16

M52a39r17e64k 18H50r21u77b84y 6467882801548

Hmm, jiste existuje obdobny pribeh, jenom o 24 let pozdeji a se sovetskoou uniformou. Porad vsechno v pohode? :-P

+2/−3
24.12.2015 1:17

M80a89r31t91i18n 19J11i37r54o79u27s64e79k 7106475205418

Marku, máte pravdu. R^

+2/0
24.12.2015 11:37

L62u73b66o19m76í92r 80S32i47g56m13u30n76d 6905705964

Ne to není v pohodě. Tito okupanti (e srpna 1968) nejsou dnes ideologicky vhodní p. Hrubý. ;-D;-D;-D Trefil jste do černého. Nehodnotíme podle skutečnosti, případně morálky, ale podle momentálně nastavené ideologie. To je odporné pokrytectví těch mínusářů. Co od nich však může člověk chtít, že? Vždyť to jsou právě ti správní Čecháčci.

+3/−1
24.12.2015 18:06

J88i83n12d88ř27i85š22k16a 49B96u58r88g98e37r50o72v66á 3535824248235

Okupanti němečtí svou zvrácenou ideologií žili a vyznávali ji. Okupanti ruští sem byli nahnáni a mnohdy netušili proč. Okupaci ruskou jsem prožila, vím o čem mluvím. Moji rodiče naopak okupaci německou, jsme židé.

+6/0
25.12.2015 9:58

P45a14v95e50l 69R69a61t97h17o77u88s55k67ý 6900259451

A souvislost s tím malým je jaká? Vyhladit to "hadí plémě"?

0/0
30.12.2015 21:41

K31a23t76e60ř59i69n78a 44H90u32t19o16v39á 9621335180567

Já třeba po babičce podědila fotky. Na některých jsou pro mne naprosto neznámí lidé (často svatební fotky z širšího příbuzenstva a kamarádů - myslím), ale nevyhodila bych je. Je to krásné svědectví, jak lidé vypadali i žili.

Například je mezi nimi fotka takové sešlé, staré (a dost korpulentní) paní. A vzadu popisek od babičky:"máma v 43letech"

+16/0
23.12.2015 11:43
Foto

P82e53t79r 15Š48r57a25i60e17r 9413292682427

Nojo, vždycky na mě z toho padne trochu nostalgie. O kolik spoluobčanů jsme přišli, Židů, Čechů Němců i celého podkarpatského osídlení. A kde už jsme mohli být, nebýt války i toho, co přišlo po ní :-/

+29/0
23.12.2015 10:39

M41i46l34o37š 45V39o15n62d63r74u34š61k58a 5465591547684

Kde jsme mohli být, kdybyhom nerozbíjeli Rakousko-Uhersko a přijali velkorysý plán našeho posledního krále Karla I. Vyhli bychom se WW2, neokupoval by nás Rus, nenásledovalo by divoké drancování zbytků rozvinutého průmyslu a masové výprodeje neznámo kam.

+13/−8
23.12.2015 12:17

R69i30c57h68a18r95d 90T98r85e22f24i80l 4601725429290

Tak různonárodnostní stát by se tak jako tak rozpadl. A nejspíš občanskou válkou.

+8/−6
23.12.2015 13:04

M56i37l20o28š 14V88o27n61d29r90u70š76k86a 5515411927924

Nerozpadl se 300 let, tak proč by se měl rozpadnout nyní. Když jsme byli součástí monarchie vypracovali jsme se na nejvyspělejší zemi světa. Ironií osudu je, že jsme se po necelých 100 letech stali součástí jiného různonárodnostního molocha, který naopak dělá vše proto aby svými regulacemi a dotační politikou dělá vše proto aby se z EU stal totálně nekonkurenceschopný moloch. Za Rakouska-Uherska se děl přesný opak.

+12/−3
23.12.2015 13:10

M70a98r44e87k 67H12r51u63b61y 6317852791888

Rozpad R-U byl z velke casti zpusoben prave neschopnosti primerene reagovat. EU ale tuhle neschopnost dotahla k dokonalosti.

+15/0
23.12.2015 13:48

J47a62n 10U96l14r89y86c35h 4161387140108

určitě od r. 1848 to byla zoufalost na zoufalost, dnešní nostalgici si malují jakousi podunajskou idylku, ve skutečnosti tenhle ještě podle feudální logiky slepenec nejrůznějších národností neměl šanci na rozumnou existenci, což dobře ukazovaly neustálý třenice, problémy, krize (to ani náhodou nebyli jen hloupí Češi versus Vídeň, mlelo se to všechno - Poláci, Rusíni, Ukrajinci, Rumuni, Maďaři, Slováci, Chorvati, Slovinci, Srbové, Bosňáci, samozřejmě Němci - na koho jsem ještě zapomněl?); mimochodem tenhle zoufalý státní útvar se de fakto ani nezmohl na společnou vlajku - typické

(a nějaký návrh císaře Karla doslova 12,15, v okamžiku totálního krachu a rozvalu už byl naprosto směšný pokus o záchranu nezachranitelného, ostatně Karel se příliš nevycajchnoval svými pokusy ani během války (Sixtova aféra), ani po ní (opakované restaurační pokusy v Maďarsku))

(pojímání EU a našeho postavení v něm už mi ani nestojí za pokus o bližší komentář (pochopitelně že bez EU bysme byli (budeme) absolutně v hajzlu - nejen politicky, ale i ekonomicky...))

+11/−4
23.12.2015 13:54

J37a66n 70U63l20r38y66c46h 4141797800738

P.S. je legrační, když někdo jedním vrzem nyje po (desítky let v národnostních otázkách zcela impotentním) RU, a zároveň se tvrdě staví proti EU (neboli projevuje maximální míru k nespolupráci a k uzavřenosti - podle stejné logiky by takoví v roce 18 patřili k těm nejtvrdším českým šovinistům...)

+9/−2
23.12.2015 14:01

L64u16b44o70m56í86r 19S64i42g64m92u75n16d 6905115394

P. Vondruško zajímejte se víc o období 1848 - 1918. Nebyla to taková selanka jak Vy si představujete.

+4/0
24.12.2015 18:12

P64e53t81r 65M52u77n57z49a46r 1645641239966

OK a pak platili reparace spojencům? To bychom asi moc neprosperovali.

+1/0
23.12.2015 13:42

V80á35c42l97a54v 26L78a28d29a 6492673714733

Reparace jsme stejně platili

0/0
24.12.2015 19:21

L93u57b28o37m37í12r 41S25i37g90m97u63n66d 6235165504

Vyhli bychom se WW2. Stejně jako Rakušané.;-D;-D;-D Zjistěte si kdo všechno rozbil R-U, ať tu nepíšete nesmysly.

0/0
24.12.2015 18:10
Foto

J54a98n 29Č67e35r93m79á57k 4139838275927

to nemá co dělat s Rakušany ani dalšími slabými a rozhádanými nástupnickými státy (které pak Hitler jeden po druhém zabíral či si tam tvořil spojence) ... Ovšem bez rozpadu R-U by tu Německo, ale především Francie (neboť jí především se rozpad R-U hodil do krámu) mělo silnou protiváhu a dějiny by se nejspíš ubíraly jinou cestou...

Na druhou stranu R-U už bylo poměrně dlouho v agónii a jeho konec by asi byl už jen otázkou času...

+5/0
24.12.2015 22:39

M97i79l14o62š 91V27o36n37d21r64u50š53k44a 5445431877134

Naopak, Rakušané byli anšlusováni protože neměli jak se bránit, my jsme se bránit mohli, ale zradili nás spojenci. Kdyby existovalo R-U, tak ho Hitler nikdy nenapadnul, protože se rozpadlo na malé státečky tak ho Hiteler dostal salámovou metodou. Ono již staří latiníci říkali divide at impera.

Jen taková drobnost když Hitler anšlusoval Rakousko, tak ani jeden jeho tank nebyl technicky schopný dojet do Vídně. Naopak my jsme disponovali vynikajícím tankem LT38, což byl nejlepší tank na světě (v té době) a díky tomu, že Hitlerovi po Mnichovské zradě spadl do klína tak s ním následně dobyl Francii.

+1/0
28.12.2015 12:59

M71i77r73o49s48l14a47v 98Š76i69m34k52o 7835473792135

Podobná je fotografie R. Heidrycha s rodinou Havlů a s malým Vašíkem. Před léty byla někde uveřejněna, ale nevím už kde. Bylo to někdy po převratu.

+13/−15
23.12.2015 10:30

J57i98ř83í 61N59e24u32m27e71i17s12t83e50r 2452235683951

Vpravo dole v Přítomnosti.

+23/0
23.12.2015 10:38
Foto

L24u31b67o59m92í59r 74J65a63n24o56t12a 5846364276705

Tady ho máte Vašíčka, ale to ještě nevěděl že bude zaprodaný korupčník - http://images.slideplayer.cz/11/3350099/slides/slide_4.jpg

+3/−16
23.12.2015 10:58

P50e85t44r 59B35u52l56í55n 7561762405125

http://svobodneforum.cz/jan-jandourek-jak-pry-vasik-havel-sedel-heydrichovi-na-kolenou/

+15/0
23.12.2015 11:25

K63a58t40e56ř65i56n69a 25H22u53t64o49v18á 9951955980747

Pěkně napsáno. Děkuji. Bohužel těch tupců, co to pořád opakovat tu je a bude stále zbytečně moc

+8/−1
23.12.2015 11:37
Foto

L25u86b80o83m22í10r 58J77a18n69o70t74a 5216124256295

Tohle v TV nebylo ani jednou, ale ta s tím Heidrychem již několikrát a kdyby to nebyla pravda tak už by to bylo u soudu, nemyslíte ;-)

+3/−11
23.12.2015 13:50

J72i12ř14í 83N10o46v38á66k 8114581969311

Vašnosto, než zasednete k té své klávesnici, zjistěte si alespoň ta snadno dostupná fakta.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Reinhard_Heydrich

P.S. Ypsilon s nachází vlevo dole, hned vedle X (pro klávesnici qwertz).

:-P

+2/0
23.12.2015 15:20
Foto

L94u51b39o56m56í80r 41J89a59n27o50t57a 5816774566855

Y není podstatné, podstatné je že mu seděl Havel na klíně a taky jak nám média masírují mozky a wiki není taky věrohodná.

+1/−9
23.12.2015 21:22

S97t50a10n50i48s30l45a92v 90S25t73u78p57k23a 6811635135370

I kdyby to byla pravda a seděl třeba na klíně Hitlerovi, nedá se z toho o Havlovi cokoliv implikovat. Pouze lidem, kteří jsou obětí logických klamů, to může sloužit jako důkaz pro posuzování druhých.

+7/−1
23.12.2015 23:58

L82u66b39o24m27í40r 70S34i69g54m60u56n12d 6325885514

Nechápete, že se nejedná o Havla, ale o rodinu Havla? Co kdyby malý Milouš Jakešů seděl na klíně Berijovi. To by byl válečný ryk co? ;-D;-D;-D

+1/−6
24.12.2015 18:19

L68a60d58i55s82l74a15v 45P64l41a16v62e42c 2457445866547

Můžeš za svýho fotra kdyby někoho zabil?

+1/0
26.12.2015 10:13

J54o93s88e56f 82N33o68v78a23k 5608902416448

Jo, seděl mu na klíně, když mu bylo osm. Paradox je, že v Havlových osmi letech už byl Heydrich dva roky po smrti. Problém? Pro vás evidentně ne.

+10/−2
24.12.2015 7:06

D23a51v88i16d 53C31h14a56l53o18u61p93k59a 2849332181912

a kdo by to asi žaloval?

0/0
24.12.2015 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.