- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hezky clanek. Diky.
Jsou veci mezi nebem a zemi, kterym nerozumime. A neni to jen bermudsky trojuhelnik.
Me se to stava pravidelne. Vzdy, kdyz donesu domu nejake penize, nejak zahadne zmizi.
A pak vzali skenovací sonar a změřili, jak by to vypadalo, kdyby někdo všecku vodu vypustil.
Ona ta záhada už je docela dobře vysvětlená, ale novináři taky potřebují z něčeho žít, proto se čas od času staré fámy recyklují.
Nu, my máme doma také takovou oblast kde stále něco mizí. Brýle, klíče, oblíbená propiska.... Pak se ale obvykle objeví na zcela nečekaném místě. Ten jev studuji již velmi dlouho a bude za tím také nějaký bermudský jev.
To znám. Klíče od auta v mrazáku, brejle v myčce.......
Po přečtení Vaší teorie, že by se mohlo jednat o jakýsi bermudský jev, se cítím uklidněna. Obávala jsem se totiž, jestli k nám občas nezajde strejda z Německa. Ze srdce Vám děkuji, že jste mé obavy vyvrátil.
"O osudu Avangerů se mohli vyšetřovatelé jenom dohadovat. Žádné naváděcí aparatury GPS neexistovaly, letci se orientovali podle kompasů. Avšak ty byly jedině na Taylorově stroji, a to dva."
Určite? To ich akože pred letom vymontovali?
Taylorove kompasy zrejme fungovali po celú dobu perfektne na rozdiel od Taylora samotného, ktorý sa dopustil série chýb.
Každý TBM-3 Avenger bol štandardne vybavený dvoma obyčajnými kompasmi (v kabíne pilota a navigátora), gyrokompasom, AN/ARR-2 (rádioprijímacia zostava umožňujúca smerovú orientáciu), rádiostanicou (s funkciou rádiomajáku)...
Predstavte si, že by museli formáciu rozpustiť (napr. by vleteli do mrakov). Ako by ostatní trafili na základňu?
Podľa neskorších analýz jeden z Avengerov formáciu porušil, oddelil sa a začal letieť na západ k pobrežiu... čiže asi vedel, kde je západ. A Taylor to zrejme nebol, to by sa otočili všetky. (zdroj časopis Aviation history)
Ach jo. Kde jsou ty časy, kdy bermudský trojúhelník fungoval. Už to není ono. Sedmkrát jsem tam vzala manžela na dovolenou a nic!
Jestli ten pilot Powers byl křestním jménem Austin, tak je myslím záhada vyřešena.
Dodnes jsem si myslel, že letadla létají na kerosin. Ale dle článku po marineru zůstala naftová skvrna. Prý hodně vybuchovali, neboť je mohla zapálit sebemenší jiskra. Technetová lupo, opravdu nafta?
ani nafta ani kerosin... byly to letadla s pístovými motory - letecký vysokooktanový benzín, ale ty skvrny spíš nechal olej
Opravte si nesmysl v podtitulku:
"Ve středu 5. prosince 1945 ve 14 hodin vyrazila pětičlenná letka číslo 19 torpédových bombardérů Avenger se čtrnácti letci z floridské pevnosti Lauderdale na navigační trénink."...
Z "pevnosti Lauderdale" skutecne odstartovat nemohli. To mesto se jmenuje Fort Lauderdale a ma 172 tisic obyvatel.
zase takovy nesmysl to neni. V dnesni dobe jde 100% o cele mesto, lec historicky se Fort Lauderlade opravdu zaklada na faktu, ze stoji na zakladech puvodni pevnosti. Mesto jako takove zaclo vzkvetat az v letech 60tych, behem WW2 bylo opravdu pevnosti:
When World War II began, Fort Lauderdale became a major US base, with a Naval Air Station to train pilots, radar operators, and fire control operators. A Coast Guard base at Port Everglades was also established
Někde jsem viděl dokument o této letce, jednoznačně tam vinu dávali veliteli, který věřil, že má pravdu a ignoroval údaje přístrojů, protože neodpovídali jeho domněnkám. Testovali tam i tu metanovou kapsu a pro loď v dobrém stavu to nebezpečné není, pokud ale máte špatnou loď, nebo potíže se stabilitou, můžete jít ke dnu.
to, co viděl či neviděl velitel letky na palubovce, se nikdy už nedovíme