Diskuze
Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Východoněmecké automobily obrazem
Děkujeme za pochopení.
J91a96n 34L72u38k76á63š
Co se tyka fotky provozu v Saske Kamenici v roce 1975, tak v roce 1975 nebyla Saska Kamenice ale Karl Marx Stadt.
T25o52m29á28š 51Z76e24m17á15n45e40k
Slza mi ukápla, když jsem zavzpomínal, jak jsem nemohl s trabošem vycouvat ze dvorku, protože to po nastartování kouřilo tak, že nebylo nic vidět.
M54i87l45o79š 86K54o20l10m83a69n
Trabant byl "nereznoucí" . Jednou při zajíždění do garáže koukám, že se mi směrem k palubní desce "noří" volant. Měl jsem zataženou ruční brzdu, "vlaštovka" na které byl motor a přední náprava spojena s karoserií byla prorezavělá, utrhla se a předek jel napřed sám.
T12o55m90á54š 29Z75e17m72á69n45e54k
Mně zase zarezlo lanko od ručky a při couvání jsem zjistil, že jedu jen po třech kolech.
M59i18l67o13š 68K50o14l47m70a96n
Taky jsem byl vlastníkem Barkasa 900 ccm valník, stejný jako je na obrázku 32 a 33, jednou jsem přišel domů a auto bylo fuč, manželka mi ho prodala. V práci jsem skoro ve stejné době měl taky takové, ale v provedení dodávka, které jezdilo neuvěřitelně pod předepsanou spotřebu. Řidiči od náklaďáků mi dívali za bloky na benzin 3x více v naftě a já měl na celou zimu doma topení zadarmo.
L72u54d93ě61k 14P21r19o79v61a38z91n93í23k
Trabant bylo moje první auto. Lituju, že jsem ho dal pryč. Mohl to dnes být fajnový vůz pro volný čas
T95o37m72á31š 10Z16e44m44á98n85e93k
Jde o to, co si pod pojmem volný čas představujete. Já se na tom naučil svářet.
R78o77b76e28r13t 16P62a23c71i35n82a
Kdysi jsem viděl dokument o vývoji trabantů. Tedy spíš o boji za povolení k výrobě. Jak se tajně vyvíjelo, aby to soudruzi z ministerstva nezakázali a jak se auto ukazovalo vždy Honeckerovi jako překvápko, protože pak už to ministr nemohl zatrhnout. A jak nakonec ten soudruh z ministerstva nechal zničit prototypy a spálit dokumentaci k úplně novému autu. Napamatuji se, jak se to jmenovalo. Nemá někdo odkaz?
M46i60c66h70a94l 62H88r82u25b67o24š
Myslim ze sa to volalo "Auto za dolar". Ten prototyp, ktoreho dokumentaciu museki znicit sa nakoniec objavil na druhej strane barikady, ako VW Golf1
K53a16r40e76l 82S46e63i62d41l
Díky za pěkné fotky i vzpomínky. Warťák kombík byl moje první auto - obývák na kolech, neskutečný vnitřní prostor, žádný tunel (rovná podlaha), docela živé... Bohužel i neskutečná koroze...
Wartburg Camping vypadá zajímavě, na našich silnicích jsem ho nikdy neviděl.
Nebyla jednomístná Multikára starší typ? Zdá se mi, že dvojmístné začaly jezdit až později a nechce se mi to googlit. Každopádně odvedly obrovské množství práce.
IFA mě poprvé více zaujala na fotce ve starém Zápisníku (nebo to byl AZ-Magazín?), které měli rodiče na půdě z let 67-71. NDR je tehdy dodávala jako vojenské náklaďáky (severo)vietnamské armádě. U nás je měli hlavně jezeďáci, ale montovaly se na ně třeba i vrtné soupravy pro geologický průzkum.
A s tím "pařezem" na korbě jste mě dostali. Slovní hříčka pro pamětníky.
J72o67s98e82f 36V44a90l75a
jenom pro posmevacky - on asi nebyl problem nakreslit na prkne moderni stroj ( auto, radio, vrtacku) ale vsechno se muselo schvalit, nebyl material na stavbu a to u zavaznejsich veci (treba auto) museli posvetit plany i soudruzi i z Moskvy. A Soveti zakazovali kde co, aby jim nejaky vyrobek neprerostl pres hlavu. V CSSR to bylo zrovna tak - treba pro prvni prazske metro "C" uz byly vyvinute ceske lehke vagony, ale prisel prikaz a nevyrobil se ani kus, aby sovetsky mytiscenskij strojirensky podnik mel zakazku. Nikomu z Sovetu nedoslo, ze se kvuli vysoke hmotnosti sovetske metro v Praze neda nasadit, protoze byl tezsi nez bylo povolene pro Nuselsky most. Tak se nuselsky most musel dodatecne "upgradovat" pridavnym ocelovym rostem a kvuli vibracim mel ridic soupravy zakazano po cele delce mostu akcelerovat. ......Nikomu z Vas treba neprislo divne, ze se v NDR vyrabely jenom dvojtaktni motory? Takze bych se ani trak moc nesmal, na dederonske podminky byl Trabi genialni auto - nemelo se tam co porouchat. Ovsem s genialni spotrebou 10 l / 100 km pri maximalni cestovni rychlosti tak 80km/hod
M55i74c77h31a87l 23H90r21u64b38o21š
Mal ste niekedy trabanta? Lebo vami udavana spotreba mi nikdy tak nevysla. Maximalku som mal okolo 6, inak sa da aj pod 5 s lahkou nohou a normalne cestovnou rychlostou 80-90km/h
P80e54t26r 69H36a64n33á69č86e35k
Oni ani Škodovky nestály za nic, motor vzadu, přehříval se, na tehdejší dobu byly dobré žigulíky, nebo třeba Lada Niva, také Dacia, kterou už tehdy dělal Renault.
J32a25r59o19m93í19r 77K61r83á44l
No nevím. Když jsem byl v 70. letech v Alpách, mercedesy vařily a škodovky jely.
L60u71k23á36š 49M88ü91l65l92e49r
Pamatuji, že děda měl Wartburg (a byl za frajera) ale spolehlivost byla katastrofální. Pamatuji, že věčně s tím něco bylo a věčně to řešil nějakými kutilskými vylepšováky a věčně sháněl náhradní díly. A to měl najeto třeba jen 50 tisíc... Dnešní auta jsou někde jinde. Naštěstí... Jasně, když člověk dnes vidí krásný udržovaný veterán, se zájmem se podívá. Ale tvrdit, že tehdejší auta byla kvalitní a dnes jezdí jen vraky na kolečkách je informace mimo....
J64i27n17d52ř80i85c56h 96Š71k27o12p74e13k
na druhou stranu tehdejší auta neudělala v kuse třeba 100 000 km, ale opravit je bylo primitivní.
Dneska ti auto udělá v kuse třeba 150 000 km, ale jakmile se začne sypat, jsi odkázaný na servis a výrobce náhradních dílů
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byla to druhá nejjasnější hvězda. V budoucnu může svítit jako druhý Měsíc
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v devatenáctém století náhle zjasnila a stala se druhou...
V extrémních podmínkách týrají nabíječky a auta, aby pak netrpěl řidič
Prozkoumali jsme speciální laboratoř, kde E.ON v extrémních podmínkách testuje nabíjecí stanice pro...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Jediný vrtulník, který létal na jiné planetě, se loučí poslední zprávou
Tři roky poté, co se vůbec poprvé na jiné planetě sluneční soustavy roztočily rotory létajícího...
Seznamte se s budoucím kolegou. V síle i flexibilitě vás snadno překoná
Humanoidní robot Atlas od Boston Dynamics se odebral na zasloužený odpočinek a nahradila ho úplně...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha