- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co se tyka fotky provozu v Saske Kamenici v roce 1975, tak v roce 1975 nebyla Saska Kamenice ale Karl Marx Stadt.
Slza mi ukápla, když jsem zavzpomínal, jak jsem nemohl s trabošem vycouvat ze dvorku, protože to po nastartování kouřilo tak, že nebylo nic vidět.
Trabant byl "nereznoucí" . Jednou při zajíždění do garáže koukám, že se mi směrem k palubní desce "noří" volant. Měl jsem zataženou ruční brzdu, "vlaštovka" na které byl motor a přední náprava spojena s karoserií byla prorezavělá, utrhla se a předek jel napřed sám.
Mně zase zarezlo lanko od ručky a při couvání jsem zjistil, že jedu jen po třech kolech.
Taky jsem byl vlastníkem Barkasa 900 ccm valník, stejný jako je na obrázku 32 a 33, jednou jsem přišel domů a auto bylo fuč, manželka mi ho prodala. V práci jsem skoro ve stejné době měl taky takové, ale v provedení dodávka, které jezdilo neuvěřitelně pod předepsanou spotřebu. Řidiči od náklaďáků mi dívali za bloky na benzin 3x více v naftě a já měl na celou zimu doma topení zadarmo.
Trabant bylo moje první auto. Lituju, že jsem ho dal pryč. Mohl to dnes být fajnový vůz pro volný čas
Jde o to, co si pod pojmem volný čas představujete. Já se na tom naučil svářet.
Kdysi jsem viděl dokument o vývoji trabantů. Tedy spíš o boji za povolení k výrobě. Jak se tajně vyvíjelo, aby to soudruzi z ministerstva nezakázali a jak se auto ukazovalo vždy Honeckerovi jako překvápko, protože pak už to ministr nemohl zatrhnout. A jak nakonec ten soudruh z ministerstva nechal zničit prototypy a spálit dokumentaci k úplně novému autu. Napamatuji se, jak se to jmenovalo. Nemá někdo odkaz?
Myslim ze sa to volalo "Auto za dolar". Ten prototyp, ktoreho dokumentaciu museki znicit sa nakoniec objavil na druhej strane barikady, ako VW Golf1
Díky za pěkné fotky i vzpomínky. Warťák kombík byl moje první auto - obývák na kolech, neskutečný vnitřní prostor, žádný tunel (rovná podlaha), docela živé... Bohužel i neskutečná koroze...
Wartburg Camping vypadá zajímavě, na našich silnicích jsem ho nikdy neviděl.
Nebyla jednomístná Multikára starší typ? Zdá se mi, že dvojmístné začaly jezdit až později a nechce se mi to googlit. Každopádně odvedly obrovské množství práce.
IFA mě poprvé více zaujala na fotce ve starém Zápisníku (nebo to byl AZ-Magazín?), které měli rodiče na půdě z let 67-71. NDR je tehdy dodávala jako vojenské náklaďáky (severo)vietnamské armádě. U nás je měli hlavně jezeďáci, ale montovaly se na ně třeba i vrtné soupravy pro geologický průzkum.
A s tím "pařezem" na korbě jste mě dostali. Slovní hříčka pro pamětníky.
jenom pro posmevacky - on asi nebyl problem nakreslit na prkne moderni stroj ( auto, radio, vrtacku) ale vsechno se muselo schvalit, nebyl material na stavbu a to u zavaznejsich veci (treba auto) museli posvetit plany i soudruzi i z Moskvy. A Soveti zakazovali kde co, aby jim nejaky vyrobek neprerostl pres hlavu. V CSSR to bylo zrovna tak - treba pro prvni prazske metro "C" uz byly vyvinute ceske lehke vagony, ale prisel prikaz a nevyrobil se ani kus, aby sovetsky mytiscenskij strojirensky podnik mel zakazku. Nikomu z Sovetu nedoslo, ze se kvuli vysoke hmotnosti sovetske metro v Praze neda nasadit, protoze byl tezsi nez bylo povolene pro Nuselsky most. Tak se nuselsky most musel dodatecne "upgradovat" pridavnym ocelovym rostem a kvuli vibracim mel ridic soupravy zakazano po cele delce mostu akcelerovat. ......Nikomu z Vas treba neprislo divne, ze se v NDR vyrabely jenom dvojtaktni motory? Takze bych se ani trak moc nesmal, na dederonske podminky byl Trabi genialni auto - nemelo se tam co porouchat. Ovsem s genialni spotrebou 10 l / 100 km pri maximalni cestovni rychlosti tak 80km/hod
Mal ste niekedy trabanta? Lebo vami udavana spotreba mi nikdy tak nevysla. Maximalku som mal okolo 6, inak sa da aj pod 5 s lahkou nohou a normalne cestovnou rychlostou 80-90km/h
Oni ani Škodovky nestály za nic, motor vzadu, přehříval se, na tehdejší dobu byly dobré žigulíky, nebo třeba Lada Niva, také Dacia, kterou už tehdy dělal Renault.
No nevím. Když jsem byl v 70. letech v Alpách, mercedesy vařily a škodovky jely.
Pamatuji, že děda měl Wartburg (a byl za frajera) ale spolehlivost byla katastrofální. Pamatuji, že věčně s tím něco bylo a věčně to řešil nějakými kutilskými vylepšováky a věčně sháněl náhradní díly. A to měl najeto třeba jen 50 tisíc... Dnešní auta jsou někde jinde. Naštěstí... Jasně, když člověk dnes vidí krásný udržovaný veterán, se zájmem se podívá. Ale tvrdit, že tehdejší auta byla kvalitní a dnes jezdí jen vraky na kolečkách je informace mimo....
na druhou stranu tehdejší auta neudělala v kuse třeba 100 000 km, ale opravit je bylo primitivní.
Dneska ti auto udělá v kuse třeba 150 000 km, ale jakmile se začne sypat, jsi odkázaný na servis a výrobce náhradních dílů