Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím?

Víra v boha možná může přinést spásu na onom světě, zajímavé by bylo nepochybně ale i to, jak se projevuje na našem životě „předsmrtném“. Na tuto otázku se pokoušeli v odpovědích Čechů na připravené dotazníky najít čeští vědci. A výsledky jsou sice neúplné, ale překvapivě negativní pro náboženství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33a75d14k71o 57M30i31k94u10l27i49č 9443669917183

miluju tyhle dotaznikovy studie, ktery se snazi neco dokazat, nikoli zjistit.

staci vyber respondentu.

priste to muzete zkusit v domove duchodcu a ptat se, jestli to bylo lepsi za komousu nebo dnes.

0/−1
11.1.2016 10:27

J39o72s22e50f 77P37o31t29r 6500631677859

Profesor Karlovy univerzity Jaroslav Flegr.

Vy jste ho neviděli asi před měsícem v Hyde parku? Vytahané rudé tričko, kramářské sako, neholduji formálnímu oblečení, ale takový hastroš jako profesor KU, co je moc, to je moc.

Ovšem i o to zajímavější byla debata o zamrzlé evoluci. Odsoudil Darwina, i svého guru Dawkinse a to takovým způsobem, že normálně logicky usuzující člověk pochopil, že evoluční teorie, není ani teorie, ale jen hypotéza, a prostě vědci v tomto oboru neví kudy kam.

Při představování své teorie ztrácel niť myšlenek, přeskakoval z jednoho tématu na druhý a podstatu své teorie o zamrzlé evoluci vysvětlit nedokázal. Jestli tedy všichni profesoři na KU jsou na stejné úrovni jako on, chápu, proč KU se svojí úrovní rovná gymnáziu ve Středoafrické republice.

Jeho vědecké výzkumy jsou založeny na dotazníkových akcí, dobře známých i z tohoto webu : "Hledáme zájemce o výzkum sexuálního chování Čechů". Samozřejmě, že se přihlásí dost velký počet zájemců, úchyláků, provozovatelů perverzních technik, sexuálních sadistů ..... a z nich pak profesor Flegr vytváří obraz normálního Čecha.

0/−7
9.1.2016 0:54

J78a46n 14Š30v56a65d29l85e36n62k82a 9764539940

Co to plácáte? Flegr tam řekl, že současná evoluční teorie, a to i ta jeho, je na Darwinovi postavená. A u Dawkinse řekl, že jeho pojetí sobeckého genu je geniální, ale nedomyšlené. Svou teorii zamrzlé evoluce vysvětlil vcelku dobře, to jenom vy nerozumíte evoluční biologii jako takové, tak vám to možná připadalo složité. Každopádně s vašimi znalostmi je dosti pochybné, abyste mohl posoudit, na jaké úrovni je Univerzita Karlova. Co se týče jeho dotazníkových akcí, on většinou neřekne, k čemu ty dotazníky jsou. A jsou dost dlouhé, takže si z nich nemůžete nic vyvodit. Jejich nevýhoda spíše je, že se šíří v sociálních sítích pouze v určité komunitě (mladí lidé, studenti), takže vypovídají především o této komunitě, nikoli o společnosti jako takové.

+3/0
9.1.2016 13:32


J63o48s72e34f 96P96o31t92r 6120901317789

Pane Švadlenko, opět a zase.

Flegr řekl, stejně jako Dawkins,, že nemůžou fungovat náhodné genetické mutace a jejich prosazení přírodním výběrem, protože v genetických alelách jsou geny od nespočetných předků a ty geny se projevují u potomků náhodným způsobem. To znamená, že i když by došlo k pozitivní mutaci, ta mutace by neměla žádnou šanci se v dalších generacích prosadit. Tím prostě Darwina ze svých úvah vyloučil. To, že ohnivě Darwina i Dawkinse obhajoval je jenom nekonzistence jeho myšlení

Svojí teorii zmrzlé evoluce podle mě nevysvětlil. Neřekl, proč by měla fungovat v době, kdy se odštěpil nový druh, a pak najednou by náhodné genetické mutace zamrzly. To čím to obhajoval jsou jen jeho ideální představy a ne vědecké důkazy.

S tím hodnocením KU jsem to jen malinko přehnal. V sousedních zemích jsou regionální univerzity, které mají světové výsledky, nakonec třeba i ta Jihočeská univerzita, bych řekl, že je na úrovni. Každopádně je tam něco shnilého, když zde může fungovat profesor oceněný Ig Nobel Price.. Nor mální výzkumníci takto ocenění chodí kanálem, jen profesor KU to považuje za přednost.

0/−3
10.1.2016 0:05

J63a81n 58Š86v55a14d37l94e46n52k66a 9654769880

To jste neposlouchal pozorně. On řekl, že se přírodní výběr může uplatnit, ale pouze v době vzniku druhu, kdy ještě není tak vysoká genetická variabilita. Pokud je nízká genetická variabilita, můžou se nové mutace uplatnit, protože pozadí ostatních genů / alel rodičů a potomků je víceméně stejné. On vysvětloval, že mnohé alely jsou prospěšné či škodlivé v závislosti na kontextu ostatních alel. Pokud máte v rodičích i potomcích ten kontext víceméně stejný, bude se nová mutace chovat stejně v rodičích i potomcích a přírodní výběr se může uplatnit. A teorie přírodního výběru vychází přímo z Darwina, takže Flegr ho určitě nepopřel.

+2/0
10.1.2016 7:47

Z17b93y59n20ě76k 86Š54a40f65a25r22č56í34k 5957148415934

Dodal bych, že jen tak plácá a nemá to podložené žádnými modely s reálnými daty. Konsenzus je na Dawkinsovi.

0/0
13.1.2016 13:07

J82a95n 21Š47v75a24d26l68e69n90k34a 9484539740

Nicméně jeho námitky jsou relevantní. "Sobecká" alela může mít v odlišném kontextu úplně jiný vliv na fitness, takže je otázka, jak by to mohlo fungovat u pohlavně se rozmnožujících jedinců, kde ten kontext vzniká u každého jedince znovu a víceméně unikátně. Teorie "sobeckého genu" výborně vysvětluje třeba chování parazitických sekvencí v genomu, ale nejsem si jist, zda ji lze jednoduše aplikovat na ostatní geny pohlavně se množícího organismu. Navíc má Flegr pravdu v tom, že Darwin sice napsal knížku O původu druhů, ale ve skutečnosti se zabýval především mechanismem evoluce. Teorie "sobeckého genu" také spíše evoluční mechanismy poprvé navržené Darwinem. Skutečný původ druhů (reprodukčně izolovaných populací) je spíše spekulativní. Bylo navrženo několik mechanismů, ale vlastně je dost těžké je pozorovat v reálném čase. Flegr se to také pokouší vysvětlit po svém.

0/0
13.1.2016 14:02

K65a77r98o12l60í58n92a 24N84o97v40o84t45n74á 3785706229321

Ehm, jedna věc je vznik druhů evolucí, což je dokázaný fakt.

Jiná věc je zda evoluce probíhala tak či onak, to je o co v těch různých teoriích běží.

A vaše úvaha o sexuálním dotazníku je opačná než moje ;-D

Já jsem si naopak říkala, že úchylové jsou asi zavření v ložnici a šlehají se biči, zatímco panicové a panny se nudí u internetu a vyplňují sáhodlouhé dotazníky o sexuálních praktikách :-P

+2/0
10.1.2016 0:17

P88e97t77r 12S17v16o63b79o64d69a 9875287644540

... no jestli soudite profesory podle jejich obleceni a toho, ze nerozumite tomu, co rikaji v televizi ...

... ja sice nejsem profesor, ale dokazu se do toho vzit, protoze jsem tam parkrat byl a mam tam vzdycky problem srozumitelne vysvetlit, na co se me tam ptaji. Zvlast kdyz se to neda sestrihat. Clovek nemuze vzit nic zpatky a nema s posluchacem zpetnou vazbu, nikdo mu tam nepolozi doplnujici otazku ...

... Vase hodnoceni urovne UK ukazuje, jak hluboko veci rozumite. A protoze bych byl ten posledni, kdo by vytahoval nejaky zebricek, polozim Vam jenom jednu otazku. Vy si fakt myslite, ze UK se rovna svou urovni gymnaziu ve Stredoafricke republice? Anebo byste dokazal priznat, ze zbytecne dramatizujete, protoze Vam JF nesedl a ze UK podcenujete? ;-)

+2/0
10.1.2016 1:31

J90a85n 18Š57v23a42d10l58e42n32k53a 9344939200

V nejnovějším čísle Vesmíru, který čte i pan Potr (i když si informace z časopisu, pravda, interpretuje po dosti svérázně), je pěkný citát od Artura Conana Doyla: "Uštěpačnost polovzdělanců vůči vědě je horší než nevšímavost nevědomců." Řekl bych, že to docela dobře sedí i na pana Potra.

+1/0
10.1.2016 11:25

J48a72n 97P35u59l26e13c 4348767181455

I já jako ateista tvrdím, že se asi žije jednodušeji věřícím lidem, ti si totiž své neúspěchy můžou zdůvodnit tím, že ty byla boží vůle a že za nic vlastně nemůžou. Schválně jsem nenapsal lépe, ale jednodušeji, protože žít jednoduchý život neznamená automaticky žít šťastný život. Mě byto třeba nebavilo.

+2/0
8.1.2016 10:50
Foto

J52a25n 43Č24e48r22m65á11k 4859648225407

no, já jsem věřící, ale myslím, že stejně... Alespoň v tomto bodě... úspěchy či neúspěchy mívají podobné příčiny a odůvodnit si je umí každý a nikoho, tím spíš Boží vůli k tomu nepotřebuje... Výmluv jsou na světě miliardy a budu-li chtít, tak si nějakou vždy vyberu... ;-D

+1/0
8.1.2016 19:48

M67a64r11t58i47n 22Z31i26k33m33u69n28d 7855655264461

Pascalova sázka je velice krátkozraká teorie, protože počítá s tím, že je buďto Hospodin, nebo nic. Na světě jsou ale tisíce božstev. Když se na to podíváme logicky: Pokud bude člověk celý život ateistou, má nějakou šanci, že po smrti nepůjde do pekla. Pokud se ale rozhodne, že v některého boha věřit bude, s velkou pravděpodobností si vybere falešného. Což je celkem zaručená jízdenka do zatracení.

+7/0
7.1.2016 16:14

T47o42m26a72s 63T67h93o64m40a52e98s 6764860565558

Drazí výzkumníci tam mají zásadní chybu. Základem víry v křesťanského boha není víra v božský původ člověka nebo v posmrtný život. Základem je to, že bůh stvořil vesmír. Pokud by toto dělilo na věřící na nevěřící, mohl výsledek dopadnout úplně jinak.

0/−3
7.1.2016 14:30

D72u63š78a10n 35S64e74d72l98á21č16e30k 3962967683942

Problémem tohoto "výzkumu" je to, že je založen jen na názorech respondentů, ne na jejich skutečném životě. Mohu si stokrát myslet, že nalezenou peněženku vrátím majiteli a pak si ji klidně nechat. Reálný svět je jiný, než naše představy. Výzkum založený jen na tom co si o sobě lidé myslí je mimo.

+6/−1
7.1.2016 9:10

O76n47d50ř22e39j 18H21o89r33á38k 8859724961

Jistěže je ten výzkum založen na názorech respondentů, vždyť je vlastně celý o tom, jak lidé vnímají sami sebe a svůj život. Nakonec i ta otázka v titulku článku (na kterou má ten výzkum odpovědět) se ptá na věc, jež je velmi subjektivní.

+3/0
7.1.2016 13:33

P15e13t48r 12H84u73r71y52c27h 8438751200300

Tento výzkum mi přijde trochu mimo. Protože předpokládá, že věřící berou bibli doslovně. Já se např. považuji za věřícího člověka, ale i přesto věřím ve velký třes a evoluci. Žádný Bůh, jako bytost (ať již fyzická či astrální) neexistuje, tudíž ani nemohl stvořit Zemi a život a nemůže do vývoje na Zemi zasahovat. Stejně tak, když neexistuje, tak nemůže řídit naše životy. To mi však nebrání v tom, abych věřil tomu, že učení Ježíše Krista je rozumné a správné. Že bychom se měli mít rádi, pomáhat si, atd. Navíc jsem ve svém životě celkem spokojený.

Předpokládám tedy, že na základě uvedených otázek bych z daného výzkumu vyšel jako spokojený ateista, byť sám sebe považuji za věřícího.

+3/−5
7.1.2016 6:54

V78á61c68l42a82v 71K22a66f76t93a51n 7165429533986

Pod výrazem "věřící" se v tomto smyslu uvažuje právě ta bytost "Bůh". Takže v kontextu této studie tvrdit že jsem věřící ale v Boha nevěřím nemá logiku. Hurych a synové, parní mlýny.

+6/0
7.1.2016 7:29

V52í79t 63G21a33b81r24i88e95l 5864503306557

Vyřizuje Štruncová.

+3/0
7.1.2016 20:39

J33a41k85u76b 43M52a13t16o32u37š 3655382302503

Křesťanství je založeno na vině a její odpuštění. Tím pádem věřící budou mít život méně kvalitní život, protože budou se vinit i z maličkostí na který, ateista do minuty zapomene. Zajímala by mně jak jsou na tom ostatní náboženství.

+1/−3
6.1.2016 23:53

L49u93b12o45m96í11r 39C64h70v31á32t97a51l 5756558865283

Pro mě je podstatné jaký člověk je a ne jeho víra. Šmejd, který se jde v neděli vyvzpovídat, pomodlí se "za trest" pár otčenášů a od pondělí začne nanovo ubližovat všem okolo, protože má odpuštěno je pořád jenom šmejd. Osobně v Boha věřím, ale nemůžu jako jeho zástupce přijmout instituci, která toto podporuje a vystupuje tak, jako tento typ lidí(např. restituce a požadavky na další majetek).

+2/−1
6.1.2016 22:13

J45a49n 33Š46v77a91d54l33e86n35k75a 9294529960

Ačkoli jsem ateista či agnostik, dovolím si s vámi nesouhlasit. Podle mě směšujete několik věcí dohromady. Třeba svatá zpověď je niternou záležitostí každého zpovídajícího se. Ke zpovědi má předstupovat upřímně a úkolem kněze není soudit ho. Kněz neuděluje magické formulky typu "za trest pár otčenášů", aby zprošťoval hříchu. Tak to nefunguje. Pokud někdo zpověď nepojímá upřímně, je to pouze jeho věc - "už má svou odměnu". Katolická církev jako taková je od svého založení především servisní organizace pro ty věřící, kteří podobné služby potřebují. Již v komunitách prvních křesťanů byli vybíráni zbožní jedinci, kteří byli určeni ke studiu svatých textů a správnému provádění příslušných rituálů. Věřící se na činnost těchto jedinců skládali, protože ti už neměli tolik času na výdělečnou činnost, skládali se na modlitebny, apod. Za tu spoustu staletí katolická církev nahromadila velký majetek, ale uvažte, že z toho majetku platila kněží a udržovala své nemovitosti. Tak tomu bylo až do nástupu komunistického totalitního režimu. Komunisté najednou katolické církvi majetek zabavili a prohlásili, že ho budou udržovat sami. Kněží poté začali dostávat mzdu přímo od státu. Po pádu totalitního režimu došlo pouze k malé změně: katolická církev a další náboženské organizace dostaly do svého vlastnictví zpátky své kostely, modlitebny či kláštery, ale nedostaly majetek, z něhož by mohly získávat prostředky k jejich údržbě. Podotýkám, že mnohé katolické kostely či kláštery patří ke kulturním památkám, a protože na jejich údržbu církev nemá, nakonec ji stejně hradí stát prostřednictvím dotací. Zároveň stále hradí mzdu kněží. Nynější církevní restituce tedy pouze mají navrátit původní stav: církve dostanou zpátky majetek zabavený komunisty, čímž se stanou nezávislými na státu. Příliš nechápu, co je na tom nepřijatelného. Stejně je velká část tohoto majetku blokována, protože se s těmito restitucemi počítá už od počátku 90. let, pouze se politici nedokázali dohodnout, jak proběhnou.

+4/−2
6.1.2016 22:51

P82a12v40e74l 93F93a50r53a 9297267684701

Buď si úmyslně prolhaný a nebo neskutečně hloupý!

0/−3
7.1.2016 7:28

J63a53n 44Š10v37a60d45l18e30n88k96a 9144709120

Děkuji, že ses velmi výstižně charakterizoval.

+2/0
7.1.2016 8:03

P46a37v42e53l 61F32a51r39a 9147487884361

Ne , charakterizoval jsem tebe, ale ono stokrát opakovaná lež začíná být pravdou, což dneska a nejenom dneska vidíme v médiích neustále. Zkus si nastudovat něco o majetku církve třeba v historickém vývoji v zemích českých. Ovšem jestli to pro tebe nebude moc velký oříšek, ono se to totiž již táhne od dob Jana Husa. Kritizování církevního majetku a celkového vlivu církve na chod státu byl totiž jeden z hlavních důvodů jeho upálení. Nejsem a nikdy jsem nebyl příznivcem komunistů, ovšem ono je jednoduší to na ty komunisty všechno svalit, což vlastně pozorujeme už 26 let!

+1/−2
7.1.2016 8:13

J40a37k68u88b 35V62e73s55e34l33ý 4767491606

Promiňte, ale váš příspěvek byl opravdu hloupý a takovou reakci jakou napsal pan Švadlenka si plně zasloužil. Není v něm totiž vysvětleno na jakou část textu reagujete ani žádný argument proč si myslíte to co jste napsal. Ten druhý už je lepší ale také neobsahuje konstruktivní kritiku. Pouze obsahuje odkaz na malou část z učení Jana Husa, zprofanovanou právě komunisty. Jak byste si tedy představoval ideální model. Přišel vám lepší ten kdy platy kněžích a opravy kostelů platí daňoví poplatníci bez ohledu na jejich vyznání? Ně tedy ne. Nebo máte v záloze nějaký lepší?

+3/0
7.1.2016 9:12

J83a56n 54Š89v83a95d68l54e49n58k75a 9544549650

Důvodem Husova upálení ovšem nebylo to, že kritizoval způsoby, jakým církev nabyla majetku. To je zase mýtus, který u nás zpopularizovali komunisté, když z Husa udělali prvního našeho revolucionáře. U Husa bylo daleko závažnější šíření myšlenek Johna Wycliffa, které byly předtím odsouzeny jako kacířství. Hus třeba prosazoval, aby svátosti udělené knězem, který se zpronevěřil Bohu, neplatily. Problém je, že by tím dost destabilizoval naše právní prostředí, protože k těmto "svátostem" patřilo i uzavírání sňatků a některé další právní akty. Zejména se pak ale zapomíná na to, že celé západní společenství bylo v době upálení Jana Husa v těžké krizi. Církev se rozpadala, existovali tři papežové, které podporovaly různé evropské mocnosti a kteří mezi sebou vedli války. Jeden z nich se rozhodl tyto války financovat i z prodeje odpustků, což je to, co kritizoval Hus, ale za to určitě potrestán nebyl. Císař Zikmund Lucemburský i někteří významní církevní představitelé investovali opravdu hodně času i prostředků, aby zorganizovali koncil v Kostnici, který by tuto hlubokou krizi vyřešil. Koncil se tedy především snažil znovu sjednotit církev a jeho radikálnější účastníci dospěli k názoru, že k tomu přispěje, pokud budou eliminováni nebezpeční kacíři. Jan Hus se ukázal jako příliš zatvrzelý, nebyl ochoten ke kompromisům (třeba odvolat část svého učení či ho jinak interpretovat), a proto byl nakonec upálen. Jeho upálení ovšem představovalo pouhou epizodu na koncilu, který řešil ze svého pohledu důležitější věci. U Husa se tedy jednalo především o složitý mezinárodněpolitický konflikt, nikoli o to, že by kritizoval církevní majetek. Čili se Pavlík Fárů mýlí i v tomto, a tento jeho omyl ho rozhodně neopravňuje k tomu, aby osočuje ty, kteří mají jiné informace než on. Proto soudím, že svým pokusem urazit mě ve skutečnosti ukázal, kým je on sám.

+3/−1
7.1.2016 14:25

J71a67n 82Š58v58a15d40l40e96n90k78a 9924439800

To je právě ten paradox, Pavlíku. Chtěl jsi charakterizovat mě, ale ve skutečnosti jsi zcela přesně vystihl sebe. O historii mě poučovat nemusíš, protože se vsadím, že o ní vím stokrát víc než ty. Doufám, že na mě zase nejdeš s tím, jak si církev nahrabala po Bílé Hoře. :-)

0/−1
7.1.2016 14:15

Ř15e34h29o80ř 18V30l72a83s54á50k 2634454491976

To se říkalo už za dávných časů, že když je zle, tak i padouch přileze ke křížku. Takže že se jako věřící prezentují spíš ti, kdo jsou na tom hůře, mi nepřijde překvapivé.

Ona tam ta závislost totiž bude pravděpodobně spíš opačným směrem. Kdo se má špatně, hledá útěchu v lecčems, včetně bohů a mimozemšťanů.

To je spíš moudrost věků než nějaká věda. A osobně mám pochybnosti o vědeckosti toho výzkumu jako celku. Asi nejlépe ho vystihuje souvětí: "V každém případě se zdá, že automatický a vcelku logický předpoklad, že víra člověku v dnešním světě pomáhá, by si rozhodně zasloužil další výzkum."

Alias potřebujeme další granty, organizovat průzkumy nás baví. Co na tom, že jejich výsledkem budou zdání, která vyšumí do ztracena, protože se s nimi nic dál dělat nedá.

0/−4
6.1.2016 21:58

J21a53n 54Š79v74a13d52l69e91n31k11a 9684589390

Žádné "alias". Jenom prostě nechápete, co je to výzkum.

+4/0
6.1.2016 22:52
Foto

P50a82v14e11l 60M52a29r92t50i14n65e96k 9485215251483

A vite, ze je mi to fuk? Proste jsem ateista. O mne se postara Poseidon.

+2/−1
6.1.2016 21:48

J82a70k66u89b 13M78a61t22o53u66š 3665172322213

Pak ale nejste ateista, ale s větší oblíbeností polyteismu souhlasím, Už jen proto že Polyteismus je z principu tolerantnější k ostatním vyznáním.

+3/−1
6.1.2016 21:59

M63i69l10a18n 23K49l15o73u96č28e35k 9614587769426

Tak tak, třeba židovský/křesťanský bůh zakazuje jiné bohy, to je velmi netolerantní strejda.

+2/−1
6.1.2016 22:05

J42a17n 68Š10v32a43d88l65e27n16k57a 9404549450

A máte o tom nějaké doklady, kromě římského polyteismu, který ovšem v dobách vrcholného římského impéria již přestavoval pouhou prázdnou skořápku, státní ideologii, která už příliš nefungovala, takže v ní bujely kulty jiných božstev z dobytých území a nakonec převládlo křesťanství?

0/−3
6.1.2016 22:53

J71a19k62u39b 45M56a41t16o37u77š 3735252842683

Ono jde lepe se mířit s cizími bohy když sám uctíváš panteon bohů. Než jen jednoho kdo je na tu ty pravý. (I když to mám jen z filmů) Tak neodmítali existenci cizích bohů, Ale byli si jistý že jejích bůh je ten nejsilnější.

Což je přece jenom lepší pozice pro dialog.

+1/0
6.1.2016 23:45

J56a37n 85Š18v21a96d75l83e22n20k93a 9144109480

Teoreticky to zní pěkně, ale bylo to tak opravdu?

0/−1
7.1.2016 8:04

M79i52c35h66a61l 14K31r59e95j45č51í 1416310791393

Jistota osvobozuje, naopak nejistota je skličující. Nejtěžší to tedy mají agnostici (neutrální pozice), naopak fanatici z obou stran spektra se nemusejí obtěžovat pochybnostmi - oni přece "vědí", jaká je pravda.

+6/−1
6.1.2016 21:30

P90e45t12r27a 88H24e94l84i69k35a69r34o25v73a 9718734527844

Já jenom reaguji na příspěvky typu - víra ok, ale církev je zbytečná, tu nepotřebuji. Jenže věřící člověk by se třeba rád zúčastnil nějakých obřadů, které k životu věřícího patří - třeba církevní svatba, pohřeb, křtiny, chce zajít na mši. Kdo by vykonával tuto církevní praxi, kdyby nebylo církve?

+1/−2
6.1.2016 20:49

R26a78d56o49s27l10a19v 45K14l21a81u95d62a 5634828374242

Církevní svatby, pohřbu, křtin, nebo mše, se může zúčastnit kdokoliv, kromě čerta, ten do kostela nesmí:-P

+1/0
6.1.2016 21:29

P87e81t20r49a 83H97e64l65i46k33a55r48o83v98a 9898174637964

No zúčastnit ano, ale kdo tam pak bude oddávat, křtít atd.?

+1/−1
7.1.2016 9:02

P19e82t13r 73K72o15r51b87é58l82y91i 3427448424799

Myslím, že internetová diskuze v otázkách víry je tou nejhorší možnou platformou.

Co se týče jen úvodního titulku, víra v Boha život usnadňuje. Prostě pro opravdového věřícího není vyšší morální autority a snaží se nemorálnímu chování vyhýbat.

Samozřejmě za předpokladu, že víra se nezamění za ideologii. Právě proto musí zůstat soukromou volbou každého člověka. Nakonec i ateismus je jen jiným druhem víry říkající "Věřím, že Bůh neexistuje."

+9/−9
6.1.2016 20:27

P91a83v79e76l 62R95i29e22d91l 4874987661349

No, a právě tento rozšířený názor studie celkem efektně vyvrací.

+4/−2
6.1.2016 21:51

J61a90n 73M27e14r60t34a 3252970741288

Ateismus je druhem víry asi jako nehrání fotbalu je druhem sportu.

+5/0
6.1.2016 22:50

D77u79š35a43n 26S23e54d13l74á25č81e60k 3502637983732

Ateismus je jen odmítnutí teismu. Ne víry obecně.

+1/0
7.1.2016 9:13

J59a60k34u23b 29V26e40s73e49l87ý 4207941556

Přesně, i člověk který zrovna fotbalu neholduje může být velkým sportovcem, třeba i olympijským vítězem. ;-). Božská existence zatím nebyla ani nezvratně prokázána ani vyvrácena. Ateistům tedy nic jiného než víra zatím nezbývá...

+1/−3
7.1.2016 9:29

J84a94n 90M20e59r57t20a 3432450921488

Kolik máte víry v to, že doma nemám sedmihlavou saň, co umí plivat oheň?

+3/0
7.1.2016 12:01

M79a85r28t39i96n 32N13o81v31á43k 8807672372782

Ateismus je v základu: NEVÍRA (odmítnutí víry) v existenci boha. Víra v neexistenci je vlastní pouze části ateistů.

+2/0
7.1.2016 0:59

A52l64e81š 48L97i19s15o70v76s29k35ý 9389978202232

Nevěřím výzkumu, který jsemsi neobjednal a nezaplatil:-))))

+3/−2
6.1.2016 20:07

J66o85s42e42f 96A10d76d26o 7839383725210

To je nesnysl. Delali to Jen any abysme verili, ze ateismus je nejlepsi cestou k spokojenemu zivotu.

Bezte delat stejny vyzkum mezi vericimi treba z Afriky, Asie a Jizni Ameriky vcetne Karobiku (chudsi zeme a zaroven oddany verici) a mezi zdejsi ateisty. Uvidite, ze life tam ziji mnohem spokojenemu, spachaji sebevrazdy mene nez tady a zcela ziji stastne. Naopak tay kazdy stezuje, temer vsichny maji deprese (Nevim mozna z pocasi) a jsou mene veseli a radostni.

+4/−5
6.1.2016 19:40

M14a36r62t40i64n 17B77u89s80i21d98e80a 4753220

Já myslím, že je to spíše podnebím a stylem života, než důsledkem víry.

Na takové Kubě to, myslím, s vírou nepřehánějí a také to pro ně platí (štěstí s holým zadkem);-)

+5/0
6.1.2016 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.