- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moc dobrá práce autora Radka Folprechta
Iljušinova kancelář v té době byla bez zakázek, tak vyhrabala projekt z 50.let. Že to bylo šlápnutí vedle, není třeba zdůrazňovat. Zbytečně vyhozené investice a ztráta prestiže.
Nevím proč , ale při pohledu na trup mě hlavou bleskl Čmelák.
Su-25 a A-10 boli projektované pre prípad regulárnej "horúcej" vojny, nie pre asymetrické konflikty, v ktorých dnes pôsobia. To, že proti stíhačom by nemali šancu je irelevantné. Pretože by pri nízkom lete boli ťažko zistiteľné a v prípade potreby by lietali v sprievode stíhačov.
Tak snad se s Vámi nebude nikdo hádat, protože tak nějak to skutečně je, i když víme, že ta poslední věta je z kapacitních důvodů trochu zjednodušená.
Su-9 sa na neho ponáša ešte viac, ale kópiou nebol.
To letadlo je ošklivé, sice je tam vidět podobnost s IL-2 ale proudová verze není hezká, nicméně podle popisu se letoun povedl, jen mu nebylo přáno. Takových podobných projektů jsou v poměrně krátké historii letectví stovky.
Krásné letadlo je TU 160, nebo SU 35. Su45 s negativním uchycenim křídel byl také zajímavý prototyp.
Osobně si myslím, že bitevní letoun má v konfliktem nízké intenzity stoprocentně své místo, které stíhačky s podvěsnou výzbrojí prostě nedokážou plně zastoupit.
Ano, v konvenčním konfliktu by musely poměrně pomalé Warthogy nebo Frogfooty řešit stíhačky nepřítele, ale pokud válčíte proti nepříteli, který nemá letectvo a spoléhá prakticky jen na MANPADS a hlavňové zbraně, je takový těžce pancéřovaný bitevník s haldou podvěsné výzbroje přesně to pravé, co potřebujete.
Představa, že by byly Warthogy nahrazeny křehkou předraženou škatulí typu F-35, mi přijde absurdní.
Mozna ti to prijde absurdni, protoze tomu moc nerozumis.