- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A zkusili postavit 2 mistry proti počítači?
Neco malo vim o AI i neuronovych sitich. Ale muze mi nekdo vysvetlit, proc to beha i na grafickych kartach?
Zkusmo jsme v šachové partii postavili dva počítače proti sobě a ukázalo se, že ten z tím o něco výkonnějším procesorem vždy vyhrál.
Pokud měl SW podobný engine, není divu.
Hezký článek, jen doplním pár drobností k piškvorkám
Asi to bude tím, že piškvorky nejsou tak masovou záležitostí, jako go, nebo šachy (piškvorky se hrají především v Česku, Polsku, Rusku a Maďarsku), tak asi nejsou prostředky pro vývoj takového programu... Ale není kvalitní program, který by jen dokázal hrát při standardním piškvorkovém začátku (tj. swap2: jeden hráč umístí 2 černé a 1 bílý kámen, druhý si vybere barvu, případně přihodí další černý a bílý kámen a přenechá volbu na 1. hráči).
Při hře, kdy jeden hráč začne a poté se střídají je dokázaná výhra 1. hráče, takže to program nemusí počítat, ale má na takovéto začátky databázi.
Další možnost je, že se určitým způsobem rozehraje hra a nechá se počítač, aby pokračoval. Pokuď se hra zahraje do "vyrovnané" pozice a pokračuje člověk, proti počítači, většinou hra končí remízou, protože počítač hraje logicky správně, ale nemá "nadstavbu" v podobě kvalitních tahů do prostoru, kdežto člověk je na tom opačně. Pokuď tedy nejlepší piškvorkoví hráči neudělají velkou logickou chybu, neprohrají.
Další faktor je čas. Pokuď by měl počítač "nekonečný výpočetní výkon, je to jasné, ale tak to není. Ani tak ale počítač nezkoumá všechny tahy, ale pouze určité větve a to už závisí na kvalitě algoritmu, jestli vybere všechny možné větve a nevezme jich o moc víc.
V Německu jsem to taky hrál, ve škole. Sice se tam hraje Kreuz und Kringel míň jak u nás, ale funguje taky.
Umela inteligence? Umela inteligence to bude az tehdy, kdyz v polovine hry misto tahu oznami, ze ho to uz dneska nebavi,..
I s tím by to možná ještě někdo nenazval inteligencí, jenom že ten krám už má pokročilejší management výkonu.
Stejne je sranda jak se ukazuje ze vlastne vubec netusime jak funguje lidska mysl.
Na jedne strane tu mame cely team odborniku, 1200 CPU, 180 GPU, nemodernejsi technologie. Vsechno to bude urcite nacpane ve velke (jestli ne nekolika) mistnosti a neumi to vlastne nic jineho nez "hrat GO". Na druhe strane tu mame srovnatelneho soupere caa 1kg lidskeho mozku ktery umi uplne to same + milion dalsich veci ;)
Docela chápu ten počet a výkon CPU, ale k čemu tolik GPU?
Právě že ty GPU počítají ty neuronové sítě. Neuronové sítě potřebují hodně výpočtů a zároveň mají dost jednoduchou strukturu takže na GPU perfektně pasují.
Počítač má jednu zcela nespornou výhodu. NIKDY se mu nemůže stát, že by něco přehlédnul. Stejně tak je na rozdíl od lidského protivníka "neskočí na špek"
Takže člověk má jedninou možnost hrát kreativně.
.
Pomalu ale jistě se blíží doba, kdy budou stroje lepší ve všech ohledech. Otázkou zůstává, co se stane, až si uvědomí vlastní existenci
nerad bych vas zklamal, ale k uvedomeni si vlastniho ega chybi pocitacum to ego ;-) Vite libovolne slozite neuronove site vychazejici z preceptronoveho modelu jsou vlastne jen setem parametrickych rovnic, ktere uci lidsky ucitel - presneji pomoci backpropagace se ty parametry hledaji optimalni. Neni na tom nic z umele inteligence - je to klasicka numericka optimalizace. Mno a pokud se bude umela inteligence ucit sama od sebe, pak je velka pravdepodobnost, ze zdiverguje k singularnim resenim ;-) takze nebojte se umele inteligence