Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třímetrová mezera lhala, asteroid nebyl pro dinosaury ranou z milosti

Když většina odborníků přijala za svou myšlenku o souvislosti vymření dinosaurů s dopadem větší planetky na Zemi, objevila se nová skeptická myšlenka. Podle ní byla planetka nanejvýše ranou z milosti, protože dinosauři už v době jejího dopadu byli stejně na vymření. Byla to ovšem chybná úvaha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n50d53ř85e29j 31H70o31r78á39k 8299884131

Koukám, že kam Šnek nemůže, nastrčí Potra...

0/0
12.2.2016 5:35

J75o41s52e78f 33P89o54t62r 6600461197329

Doleji pan Martinec klade sugestivní otázky na které chce od diskutujících odpovědi.:

... ale nějak mi to nezapadá do těch sedmi dnů, co to tady tvořil ...

... a to se mu ty (bohovi) dinosauři nelíbili, nebo nedej Bůh nepovedli ...

Mě tyto otázky vrátily do mladých vojenských let na famózní PŠM. Politické školení mladých se provádělo od tzv.politruků, kteří jinak nebyli k ničemu, měli pouze naučeno několik frází o marxismu-leninismu a mladé vojáky učili tak, že jim řekli :"Jak je ta církev zpátečnická, oni věří, že všechno bylo stvořeno za sedm dní. My ale jsme založeni na vědě a věda dokázala něco jiného"

Načež vojáci si tuto pravdu museli zapsat a do dalšího PŠM se to naučit číst bez koktání.

Dost oblíbeným tématem, které se ovšem vojáci museli naučit nazpaměť, bylo, koho musí voják ČSLA milovat.

Voják ČSLA musí milovat Stranu a vládu, Sovětský svaz (toho na věčné časy), dělnickou třídu a mezinárodní pokrokové revoluční hnutí.

Je jasně vidět, že myšlenky socialistických politruků jsou věčné a bohatě přežívají v pohledu většiny lidí na současný svět.

0/−5
4.2.2016 20:07

T21o37m22á66š 93Z98e21m90á24n43e25k 5520378686556

Nejzajímavější na tom je, že všichni bohové, co jich lidstvo zná, projevují svéráznou tendenci se ukrývat;-D, ačkoli ,dle jejich vyznavačů, jsou přinejmenším všemocní a jejich čas teprve přijde.

+4/0
4.2.2016 21:39


J27o20s35e67f 82P21o87t98r 6560301767729

Zkuste myslet jako myslel zakladatel moderní fyziky Newton. Byl to velmi zbožný muž a nešlo mu o to založit moderní fyziku, ale poznat jakými zákony Bůh řídí přírodu.

0/−2
5.2.2016 18:53

T30o81m96á26š 13Z44e62m18á92n57e63k 5840398176966

Ve svém díle na to právě naráží, aniž by si toho ovšem všiml. Jeho chybou bylo to, že o existenci Boha nepochyboval. Jinak by si toho všiml.

Kdyby Bůh existoval, tak se přeci nebude chovat jako nějaký všivák, ale bude si hledět svého díla. A ne až přijde jeho čas, ale hned a pořádně.

0/0
5.2.2016 19:25

J87o41s26e10f 50P63o44t36r 6520351777359

Bůh je nad naším vesmírem, protože ho stvořil. A kromě jiného lidi (homo sapiens ) obdařil svobodnou vůlí, lidé ovšem tuto svobodnou vůl, hlavně kvůli působení ďábla zneužili.

0/−1
7.2.2016 0:13

J21a32n 38Š64v45a26d35l90e19n27k26a 9224179730

A jak je možné, že Bůh trestá člověka za něco, o čem ví, že se stane? Proč vlastně Satanovi Bůh nezabránil, aby člověka zkazil? Přece od začátku věděl, že se to stane. Nebo to nevěděl? Je Satan natolik mocná bytost, že může kazit Boží dílo a Bůh tomu předem nemůže zabránit? Pak by ale nebyl všemohoucí a vševědoucí...

+1/0
7.2.2016 20:23

J60a61k69u55b 49H38e75g24e98n67b40a30r36t 9195854549544

Jak praví staré přísloví, i rozbité hodiny budou dvakrát denně ukazovat přesný čas.

0/0
7.2.2016 23:38

M90i34r19o51s85l64a91v 28S67u13c26h87y 5700249130910

Asi jste nedával pozor. PŠM = politické školení mužstva, ne mladých. Je jedno, zda vám do hlavy vtloukají fráze o neomylnosti marxismu-leninismu, nebo kohokoliv jiného. Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Jakékoliv odchylné názory jsou nepřípustné. Nejhlasitější odpůrci skončili na popravišti, jedni jako odpůrci lidu, druzí jako kacíři. Různé fráze, ale obdobné metody: slibovat, zastrašovat a případně likvidovat. Vlastní názor není žádoucí.

+1/0
5.2.2016 0:25

J75o13s81e66f 95P84o49t59r 6960321697349

... Vlastní názor není žádoucí ...

Z nedávné minulosti je znám muž, který odvrhl, vše co mu společnost vtloukala do hlavy a vytvořil si vlastní názor, z kterého posléze byla ideologie a nakonec jedna z nejstrašnějších diktatur - Adolf Hitler.

0/0
5.2.2016 18:56

M25i89r26o14s63l72a35v 86S97u32c73h96y 5760379800350

Tak jestli stavíte Hitlera coby protipól komunistické či feudálně-klerikální totality, jako ukázku svobody názorů, tak je mi vás líto. Měl byste se léčit.

0/0
5.2.2016 22:23

J58o36s37e52f 37P38o59t15r 6130871577159

Chápete napsaná slova ? Vím, že to dělá těžkosti žákům základní školy.

Já jen reaguji na vaše věty, protestní věty "že vlastní názor není žádoucí". .Stejně tak to viděl A.H.

Společnost je potud stabilní, pokud významná většina jejich členů má kompatibilní názory.

"Vlastní názor není žádoucí" je jen fráze, zvláště užívaná v naší liberální společnosti k negaci zbývajících společenských jistot a neobyčejně často ji používají neomarxisté k demontáži tradičních hodnot.

A neurážejte, když nechápete. Nechápat , to je totiž věc intelektu, a ten se vám, jak vidno nedostává.

0/0
7.2.2016 1:30

M84i59r53o62s93l67a13v 77S85u21c33h97y 5870269920530

Tak teď jste mi otevřel oči. Já hlupák pořád rozlišuji pojmy jako totalita a svoboda. Komunismus, fašismus a jiné totality házím do jednoho pytle, asi proto jsem "neomarxista co demontuje tradiční hodnoty". Je to pro mě velké poučení.

Co se týče Hitlera, jeho názory se formulovaly v relativně svobodné době. On vlastně dlouhá léta žil na pokraji společnosti. Jeho názor byl svobodný, dokud k němu existovaly alternativy. S převzetím moci zmizely i odchylné názory. Byly umlčeny. Svoboda byla nahrazena totalitou. Proto se považuji za liberála, protože za hlavní tradici považuji svobodu.

0/0
7.2.2016 13:29

J38a84n 88Š68v14a24d10l70e94n27k95a 9854409210

Hitler nepotřeboval nic odvrhávat. Pouze navazoval na myšlenky dřívějších antisemitů a nacionálních šovinistů a dovedl je do důsledků. Neboli jste použil argumentační faul.

0/0
7.2.2016 20:26

J11a75n 24Š30v11a47d77l21e12n19k34a 9134489460

Jak vlastně pohlížíte na Bibli? Jako na pravdivý popis událostí? Protože v sobě obsahuje značnou nekonzistenci a v jejích příbězích se vyskytují nelogičnosti.

+1/0
5.2.2016 23:30

J12o39s63e20f 44P16o75t28r 6970881117709

Bible je v první řadě historií nomádského hebrejského národa ( z kterého posléze z 12 kmenů zbyl jen jeden, kmen Judy - židé), v druhé řadě je to dokumentace o vztahu lidí: k sobě samému, ke společnosti, k Bohu, a naopak, ve třetí řadě vykládá fundamentální otázky existence a to vznik vesmíru : vznik z ničeho, přesně jak uvádí současná věda a vznik člověka z prarodičů Adama a Evy, přesně jak dokládá současná věda : před 150 000 lety prarodiče mitochondriální Eva a Y chromozomální Adam.

Bible se dělí na Starý zákon- hebrejský a Nový zákon, kdy Žid Ježíš Kristus říká, že přišel naplnit Starý zákon a jako hlavní zásadu určuje : budeš milovat svého bližního jako sebe samého !i

0/−1
7.2.2016 1:07

J58a82n 67Š76v70a26d47l74e20n57k83a 9674249550

Zase ten nesmysl o "mitochondriální Evě" a "Y-Adamovi". Josefe, asi desetkrát jsem vám vysvětloval, že jste to pochopil špatně, ale vy jste očividně vše, co jsem vám napsal, ignoroval. Je zvláštní, že výše napadáte svého oponenta za to, že má podle vás potíže s chápáním, ale zjevně je máte především vy. Takže ještě jednou - a doufám, že naposledy: moderní zjištění molekulární genetiky s Biblí v souladu nikterak nejsou. Neexistují žádné doklady o tom, že by někdy na zemi žili pouze dva lidé, "Adam" a "Eva". Sice v mitochondriální linii byl vysledován společný předek, který byl v mediální zkratce nazván "mitochondriální Eva", a po linii chromozómu Y jiný společný předek, který byl nazván "Y-Adam", ale vůbec to neznamená, že se tito dva naši předkové setkali. A už vůbec nic to nevypovídá o velikosti tehdejší lidské populace. Ta sice v minulosti zřejmě prošla drastickým efektem "hrdla lahve", ale pořád ji tvořily desítky až stovky jedinců (což lze vyčíst ze současné genetické diverzity lidstva). Vtip je v tom, že mitochondrie se dědí pouze od matky. Pokud má matka syny, tak v nich její mitochondriální linie končí. Stejně tak se chromozóm Y dědí pouze od otce, takže pokud má otec pouze dcery, jeho linie chromozómu Y končí. S určitou pravděpodobností tak vymírají celé velké genealogické větve, vlastně rody či rodiny. Podobný jev byl pozorován ve starém Římě, kdy postupně ubývalo starých patricijských rodů. Nikoli proto, že by vymíraly, ale prostě proto, že patricij měl občas pouze dcery, které provdal, a jeho rodové jméno tím již nebylo předáno do dalších generací. Nejstarší společný předek po mitochondriální či Y-chromozomální linii se neustále posouvají v čase. Za sto let bude "mitochondriální Eva" jiný jedinec než dnes, a totéž se týká i "Y-Adama". Takže toto zjištění v souladu s Biblí nikterak není, na to opravdu biblický text nenaroubujete. Bibli lze považovat za soubor podobenství, návod k dobrému životu, Starý Zákon také za soubor židovských mýtů, ale to je vše

+2/0
7.2.2016 20:37

J74o26s81e79f 43P11o74t63r 6670641627859

Problém dinosaurů se jako obvykle na iDnesu převrátil na otázky Boha,víry, náboženství ..... jak je u ateistických Čechů obvyklé. Na jedné straně odmítat, zesměšňovat, na druhé straně být tím magneticky přitahován, okamžité vzbuzení emocí, vypjaté nekonečné diskuze. V dějinách se hrabe hřebíčkem a hledá se jakákoliv nepravost, shora dolů se cituje krutý Starý zákon. Snad se v nich probudilo nějaké hodně zapadlé podvědomí a oni s ním bojují tím odmítáním, zesměšňováním?

Proč?

Věřících v ČR je jen 10%, svojí víru si prožívají víceméně v soukromí nikomu ji nevnucují, tak proč takové emoce?

Jinak pro informaci, distutérům, bych chtěl připomenout, že v prvních dvou třetinách 20. století se vzepjalo nové náboženství, náboženství pokrokové, založené na vědě, slibující osvobození člověka a ráj na zemi marexismus-leninismus. To náboženství bylo čistě ateistické, založené na myšlence hmoty, která je nesmrtelná a jednou z jejich vlastností je vývoj (božský atribut).

Pro instalaci toho nového náboženství zavraždili jeho vyznavači na 100 milionů lidí. Jen v sovětském Rusku to bylo 55 miliónů. Čína, Vietnam, Korea, Kamdodža, Afrika, Latinská Amerika......

Opakuji : prosazení ateistické idee - 100 milionů mrtvých

Ironií osudu ovšem je, že za těch 80 let ateistická idea sama vyprchala, vypařila se přestala existovat, a to tak, že při její demontáži za tyto myšlenky nepoložil život ani jeden z jejích vyznavačů.

+1/−17
2.2.2016 19:14

K51a33r44e81l 76M34a29r40t88i94n53e34c 6478178646734

Pane Potře, jestli je tohle odpověď na můj dotaz tak to Potře_buji nějakou jednodušší a jednoznačnější.

0/0
2.2.2016 19:25

M36a54r54t95i94n 88J41i58r45o28u54s10e94k 7946255125248

No je jen štěstí, že v době mlácení se po hlavách palicemi neměli dotyční kalašnikovy. :-)

+4/0
2.2.2016 20:08

F84r74a23n40t37i79š58e48k 83S65o79b72o56t41k36a 1457113374230

Pan Potr, aby se pomstil ateistům, kteří nevěří starověkým a středověkým báchorkám, tak je všechny ztotožnil s komunisty a obvinil je z jejich zvěrstev. Vy snad máte, pane Potře, ten marxismus-leninismus vystudovaný a v malíčku, protože to vaše vyhledání třídního nepřítele (spojení ateista = komunista) je excelentní, takřka bolševické. Chudák Masaryk, Beneš, Karel Čapek a jiní ateisté, kdyby oni věděli, za co všechno můžou.....

+7/0
2.2.2016 20:25

J20o66s90e61f 91P84o46t58r 6780281447929

Nevím jak Beneš, nebo Čapek, ale Masaryk byl bigotní protestant, tudíž věřící, jako podpantoflák své protestantské americké ženy.

Ano jsem expert na M.-L. včetně VUMLu.

Ale problém je hlubší, než si vy duševní potomci reálného socialismu myslíte, protože marxismus zvěrstva vysvětluje společností.

Jenže pravda je ta, že agresivní je člověk ve své lidské přirozenosti. Lidé vedli války od primitivních tlup až k průmyslovým státům. Jediné co je může v jejich agresivitě omezit, anebo ji ještě zvýšit, je ideologie, náboženství.

Je přece rozdíl, když budete působit na společnost hesly : Každý, kdo není tvé třídy je tvůj nepřítel a je tvojí povinností ho ničit , anebo jako to říká křesťanství : Je tvojí povinností milovat bližního svého.

Jaký máte v tomto směru světový názor vy, ateisté?

0/−11
2.2.2016 21:22

J78a51n 20Š62v42a50d42l97e74n95k56a 9204329600

Kdepak. Máte pravdu, že člověk je ze své podstaty tvor násilný, ale náboženství tomu nikterak nebrání. Když je potřeba, může i náboženství poskytnout dostatečné "krytí", aby člověk ulevil svému svědomí.

+10/0
2.2.2016 21:25

J85o87s85e28f 63P93o67t12r 6900571927229

Ale pak je to vina a selhání toho člověka a ne systému.

0/−7
2.2.2016 21:35

J30a54n 90Š30v78a29d49l72e10n30k46a 9774929930

Každopádně neplatí vaše tvrzení, že náboženství brání zvěrstvům.

+7/0
2.2.2016 21:40

J67o38s47e24f 19P79o39t40r 6970571717609

Dokažte to u křesťanství!

0/−8
2.2.2016 21:58

J64a50n 35Š76v59a62d68l29e29n87k17a 9534269370

Vy dokažte, že platí. Pro začátek zkuste vysvětlit násilnou historii středověké křesťanské Evropy. Pokud vaše tvrzení platí, znamená to, že ta zvěrstva, která se ve středověku děla, mohla být bez křesťanství ještě daleko, daleko horší? A pokud ano, podle čeho tak usuzujete?

+7/0
2.2.2016 22:01

P70e59t60r 65S51v18o34b68o35d38a 9635767474230

... kruciaty ... a nikoliv nutne bezuzdne vrazdeni po dobyti Jeruzalema, ktere zustalo v pameti dodnes ... "zabte je vsechny, buh si je prebere" predchazelo vrazdeni kataru v Beziers v jizni Francii ... bartolomejska noc - likvidace hugenotu ... nejsou to taky vklady krestanstvi do svetove historie?

+8/0
2.2.2016 22:05

M82a88r55t42i58n 28J63i98r46o32u69s82e18k 7726745795318

Na které planetě žijete? Vietnam - křesťané, Bosna - křesťané, Záliv 1 - křesťané, Afghánistán - křesťané, Záliv 2 - křesťané, Libye - křesťané. Vy dokažte, že mezi vojáky v těchto konfliktech, mezi velením nebyli křesťané. :-P

+4/0
2.2.2016 22:11

Z93d96e81n19ě78k 79M42o16r63á35v95e24k 5967238818253

Kdybyste se trochu zamyslel, tak si uvědomíte, že jste vyjmenoval konflikty, které křesťané nezačali, ale pokoušeli se je nějak vyřešit. Neříkám, že dobře, ale počátek nebyl u nich.

A chybí vám tam Korea, ale to je snad jediný víceméně hmatatelný úspěšný výsledek, tak asi proto jste ji vynechal.

0/0
3.2.2016 13:58

M55a46r39t41i73n 94J96i72r70o22u37s94e67k 7986605935558

Vyřešit. ;-D Výsledkem toho "řešení" je několik milionů mrtvých, dalších pár milionů zmrzačených a v zemích, kde mírumilovní křesťané použili Agent Orange či munici z ochuzeného uranu dodnes se rodící znetvořené děti a lidé předčasně umírající na rakovinu z ozáření. Rv

0/0
4.2.2016 14:05

Z16d69e79n65ě14k 13M19o23r36á93v92e67k 5837498198873

Jasně, zatímco druhá strana byli samí andílci. Fakt jste k smíchu.

0/0
4.2.2016 14:32

M67i62r36o44s47l57a97v 10S18u47c65h51y 5470479640730

Jen jedna ukázka z mnoha: "Hospodin, náš Bůh, tehdy vydal do našich rukou i bášanského krále Oga se vším jeho lidem. Bili jsme je, až z nich nezůstal jediný živý. Všechna jeho města jsme tenkrát dobyli. Nebylo tvrze, již bychom jim nezískali – šedesát měst, celý kraj Argob, Ogovo království v Bášanu. Všechna ta města byla opevněná vysokými hradbami, branami a závorami. Navíc jsme dobyli veliké množství venkovských osad. Vyhladili jsme je jako proklaté, jako jsme to učinili chešbonskému králi Sichonovi, vyhladili jsme každé město – muže, ženy i děti. Všechen dobytek a kořist z těch měst jsme si pak rozebrali." (Starý zákon, Deuteronomium 3 - 3)

0/0
3.2.2016 12:34

F11r68a89n53t12i58š50e42k 30S27o47b10o14t14k86a 1727283164100

Masaryk byl věřící asi jako já, taky jsem byl pokřtěný rodiči a dodnes jsem vedený v matrikách ŘK církve. K vám a vašim výplodům můžu řící jen jedno - každý fanatismus a netolerance jsou škodlivé. Ať je to komunistické či křesťanské či muslimské či ateistické. Pokud nevidíte, co všechno bylo spácháno pod heslem šíření křesťanské víry tak nemá cenu s vámi diskutovat. Jen tak na ukázku: Nyní čtu o tom, jak rakouský biskup Hudal a italský biskup Sidi ve Vatikánu v letech 1945 - 48 pod hlavičkou organizace na pomoc obětem války vydali asi 15 tisíc falešných pasů Vatikánu a Itálie příslušníkům SS a jiným "lidským zvířatům" a pomohli jim utéct do Jižní Ameriky či jinam. Asi podle vás také milovali své bližní.......

+3/0
3.2.2016 6:59

R45o34m58a17n 58Š70t78ě57d66r47o66n75s87k39ý 6285654250591

Ateisté na to mají názor různý, protože jediné, co ateisty spojuje, je ne-víra v boha. Neboli, dává to stejný smysl, jako se ptát, jaký světonázor mají sběratelé známek...

0/0
3.2.2016 13:08

P64e84t19r 22H93o24r29á19k 1979943149594

Pane potr, zrovna vy to taháte do jakékoli diskuse, i do této. Tak bych vás požádal, abyste toho už nechal. Nechápu to puzení, které vás k tomu pořád nutí.

+7/0
2.2.2016 20:35

J92o33s40e46f 28P49o52t60r 6400821327119

Pane Horák, vám to vadí a proč ?

Místo zákazu byste měl něčím solidním argumentovat, třeba, ti ateisti jsou už dneska hodní, dneska už jim stačí porno na webu, nebo nějaký podobný argument. A já pro příště už o tom mluvit nebudu.

0/−7
2.2.2016 21:07

J83a94n 62Š51v59a70d85l47e70n23k62a 9314909330

A křesťanští fundamentalisté jsou už dneska také hodní?

+4/0
2.2.2016 21:11

P39e44t86r 49S72v83o53b16o53d43a 9455507214780

... pokud nevypaluji a nevyhazuji do vzduchu potratove kliniky, tak jsou to beranci ... to, ze na stredozapade obcas zmlati ucitele biologie, protoze mluvi o Darwinovi, to uz je jenom takovy mistni kolorit ...;-)

+5/0
2.2.2016 22:07

J23o64s29e81f 61P17o38t98r 6600771597369

A ještě jednou si dovolím.

Píšu o tom hlavně proto, že když jde o diskreditaci křesťanství, tak se vytahuje Jan Hus, čarodejnice , Indiání, .krutost ve Starém zákoně...., prostě jednotlivosti za 3 tisíce let a záměrně se neberou v potaz katastrofická hnutí za posledních 80 let, ateistický komunismus 100 milionů mrtvých a protikřesťanský nacionální socialismus 70 milionů mrtvých.

0/−5
2.2.2016 21:56

J19a65r88o79s69l18a55v 94P19l17a72c89h19e48t57k76a 7506286166189

Ateismus neni zadnym predpokladem komunismu, akorat se ve dvacatem stoleti rozsiril zrovna Marxismus-Leninismus. Komunismus ale muze byt i krestansky. To same se da rict i o nacismu. Ateismus nebyl zadnym puvodcem techto hnuti. Totalitni rezimy dvacateho stoleti potlacovaly nabozenstvi z prozaickeho duvodu - byla to konkurence k oficialni propagande. Proc by se mel kult Lenina delit o vysluni s kultem Boha?

Vas hlavni problem je v tom, ze povazujete ateismus za nabozenstvi. Ateismus je asi takove nabozenstvi, jako je plesatost uces.

+5/−1
2.2.2016 23:56

P58e16t34r 16H92o79r68á82k 1949403829194

Na to nemá cenu reagovat, vy stejně racionálnímu argumentu nerozumíte a co věta, to lež. Proti evoluci bojujete pořád dokola, stokrát vám to bylo vysvětleno a pořád melete tu svou.

+6/0
2.2.2016 22:09

J89a45k74u86b 27S73ú73k36e94n26í68k 1168900389

Pitomec.

+3/0
3.2.2016 7:04

R71a23d59o60m57í42r 70P51e77š12o41r82n85a 3889496719986

Protože je uměle vytvořen, aby si extrémističtí fanataci mohli na někom schladit žáhu. V podstatě, ale ukazuje na dvě zásadní věci:

1. Co je podstatou životní filozofie lidí, kteří zde diskutují a povětšinou urážejí a křesťany, kteří mají jiný názor než mají oni.

2. Ukazuje to, v jakém nezměněném hrozném stavu je náš národ po 25 letech komunismu.

3. Předpokládám, že v této diskuzi je zapojena většina lidí z extrémních kruhů, které korespondují s nárůstem nenávisti, neonacismu a rasismu v České republice.

0/−5
3.2.2016 11:08

J77a33n 63Š10v73a73d69l59e75n54k79a 9234429470

Měl byste být pokornější. Vyčítáte jiným, že jsou příliš pyšní a chybí jim pokora, ale ve skutečnosti tu pýchu předvádíte právě vy. Skrze svou pýchu se snažíte vyvracet něco, čemu vůbec nerozumíte, a jiné urážíte právě takovýmito příspěvky (třeba zařazením ateistů či agnostiků a neonacistů do stejné skupiny).

+3/0
3.2.2016 19:51

Z28d24e64n17ě54k 32P43e82r50u47t47k67a 4716555430876

Ateismus a věda má s vírou asi tolik společného jako náboženství s racionálním uvažováním a rozumem.

0/0
3.2.2016 12:10

M84i85l32a26n 89K81a36s37a97l 1498899115805

Ty jsi legenda. Sice hlupák, ale legenda.

0/0
4.2.2016 15:59

R87u90d37o44l64f 23D67o30v80i93č48í65n 1949826255612

To, že ateizmus očierňuješ nálepkou náboženstvo, ukazuje, že to nie je s Tebou úplne stratené.

Preto, že aspoň podvedome tušíš, že náboženstvo je niečo špinavé, teda zlé.

Bertrand A. W. Russell, Why I am not a Christian:

Niet pochýb, že sa svet nachádza vo veľmi zlej situácii, ale niet najmenšieho dôvodu na nádej, že by kresťanstvo znamenalo záchranu. Naše trápenia vyplynuli s neúprosnosťou gréckej tragédie z prvej svetovej vojny, ktorá vyprodukovala komunistov a nacistov – a bola celkom kresťanského pôvodu.

Všetci traja cisári boli pobožní a takí boli aj stúpenci vojny v britskom kabinete. Opozícia proti vojne vychádzala v Nemecku a Rusku zo socialistov, naladených protikresťansky, vo Francúzsku z Jaurèsa, ktorého vrahovi veriaci kresťania tlieskali, a v Anglicku z Johna Morleyho, známeho ateistu.

Najnebezpečnejšie znaky komunizmu pripomínajú cirkev v stredoveku. Spočívajú vo fanatickom prijatí učenia, obsiahnutého v jednej svätej knihe, v odmietaní kritického pohľadu na toto učenie a v brutálnom prenasledovaní všetkých, čo toto učenie odmietajú.

Na podklade obnovy fanatizmu a bigotnosti na Západe nemôžeme očakávať zlepšenie pomerov. Keby došlo k takému znovuoživeniu, znamenalo by to len, že sa všeobecne rozšírili tie znaky komunizmu, ktoré si zasluhujú odsúdenie. Svet potrebuje rozum, toleranciu a poznanie, že všetci členovia ľudskej spoločnosti sú navzájom od seba závislí.

Túto závislosť moderné objavy ešte ohromne zväčšili a čisto svetské argumenty pre priateľský postoj voči susedovi sú silnejšie, ako boli voľakedy. Takto musíme uvažovať a nie privolávať návrat pochybných mýtov.

Možno povedať, že inteligencia vyvolala naše starosti, ale hlúposťou ich neodstránime. Len viac a vyššej inteligencie môže vytvoriť šťastný svet.

+1/0
4.2.2016 20:14

J16o11s23e25f 87P69o92t89r 6260561457879

Souhlasím s vámi, že I. WW byla katastrofou. Je to jedna z několika mála dobyvačných válek, kdy šlo o moc a majetek a ne o ideologii.

Je katastrofa, že aktéři byli křesťané, přesto, že základní zákon křesťanství je o milování bližního svého.. Ale je vina a selhání těch aktérů, rozhodně se za to Šéfovi odpovídali. Křesťanská věrouka nikde neříká vezměte zbraně a podnikejte dobyvačné války, na rozdíl od marxistických ateistů, nacionálních socialistů, islamistů ......

0/−2
4.2.2016 21:07

R37u19d15o42l42f 11D62o56v20i33č17í42n 1759666135912

Láska sa nedá prikázať.

Ten, kto sa správa dobre len preto, aby za to dostal nekonečnú odmenu resp. sa vyhol nekonečnému trestu, nemá ani len potuchy o tom, čo je morálka...

+1/0
4.2.2016 21:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.