Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak obří autobus místo lidí vozí sudy s vodou

Tento týden Dopravní podnik hlavního města Prahy poprvé testuje obří autobus s vodou v kontejnerech. Získává tím údaje o skutečné spotřebě či chování autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M71a22t72ě82j 49V19o10z49d21e85k 3386600563

Jízda "S" letiště... editore pleskni si...;-D;-D

+1/0
20.2.2016 22:50

J22a84n 89D25l19o98u12h34ý 7804669970629

Jem jedinej, komu se jevi ten autobus sice velkej, ale o moc vice lidi "v sede" se tam teda nevejde.... Ale tak mozna se pletu...

+1/0
16.2.2016 10:10

P17e64t84r 18V43o58p48i47č55k28a 5892927947446

myslite ze dopravce pocita jen s lidma co sedi a zbytek busu bude prazdnej? Naopak, nejradsi by vsechny sedacky vyhazel a pekne postaru, jako dobytek na zeleznici ...

0/0
18.2.2016 8:59

I24v78o 85Z94d49e97b11o10r59s33k12ý 3953161250531

Když se cestující dobře poskládají, vejde se jich 10 - 15 do krychlového metru.

+2/0
12.2.2016 13:22

R90a55d73i29m 19Z12e45h64e13r 3524790223191

No jo, ale na letiště a zpět budou mít lidi kufry a jiná velká zavazadla, když si sednou na čtverku proti sobě tak ty kufry dají kam? Do uličky?

0/0
12.2.2016 12:44

O65n65d10ř31e24j 64Č87a54p93k70a 6581631383164

Jak už tu několikrát bylo - tohle je předváděcí kus, nejspíš půjde se slevou k nějakému německému zákazníkovi a tam linku na letiště jezdit nebude. Proto jsou sedačky takhle. Když by se DP rozhodnul tyhle autobusy koupit, může si rozmístění a počet sedaček změnit podle potřeby, jediné, co tam je pevně dané, jsou dveře a kryty nad kolama.

0/0
12.2.2016 13:43

J14i60ř15í 46Ř52e33h92o64ř 9728258736858

odvětrávání by mohli otestovat, kdyby na každou nádrž s vodou posadili ještě jednoho bezdomovce. Stejně se chtějí povozit a jeden dokáže otestovat vzduchu za dvacet cestujících.

+4/0
12.2.2016 11:36

M41i78c24h81a52l 68C85h91a44l93u33p80a 6818500379973

To by testovat nemuseli, jeden bezdomovec to zamoří celé a odvětrat to už taky nepůjde :-).

0/0
13.2.2016 12:08

M95i84c25h64a79e95l 40K13o97u15t37e88c25k10ý 3925830566

A nestačilo bývalo postavit na letiště metro? Mluvilo se o tom, jak je metro kapacitně nadhodnocené :-)

+1/−2
12.2.2016 10:30

M38i32c18h40a22l 27C88h77a46l70u20p37a 6348640119943

Jestli ten bus odveze necelých 200 lidí, tak je to pořád méně, než vagon metra (tam je kapacita kolem 300 lidí). A metro bude jezdit častěji.

0/0
13.2.2016 12:09

J68i87ř10í 18K15o44c48u20r83e47k 6415954765448

Jasně, pošlem tam soupravy s kapacitou 1000 lidí (1500 sardinek) po pěti minutách. Kapacitně to bude dostačovat, v každém vagonu bude sedět tak 10 lidí. Každý daňový poplatník, vč. nemluvňat rád vytáhne 2000 Kč aby se to Metro postavilo. Obyvatelé Kladna to zcela určitě ocení i na dvojnásobek.

0/0
13.2.2016 12:23

A11n48t33o53n28í29n 67D83o66u35b86e42k 3340299749

klidne by stacily klasicke autobusy hlavni co to chce je jizda bez zastavek do prkvancic uz!

z nadrazi veleslavin aby to jelo na terminal 1 a 2 a na nadrazi a zadne nesmysly zastavovat po cestach. do lokalit jezdi hromada jinych prostredku a obtezuje to lidi co nekam daleko cestuji

+2/0
12.2.2016 10:05

J72o49s36e92f 30K41a14r83f48í32k 7862685296370

Jak bez zastávek? Ripod plánuje, že po zavedení busů se zlepší obslužnost, takže bude moct ubrat spoje n vístech, kde tahle housenka bude jezdit;-)

+1/0
12.2.2016 10:13

J78o57s81e69f 36K19a88r11f21í81k 7752375836300

Té vody tam mají KRUTĚ málo. Asi neví, jak natřískané ty busy z letiště jezdí:-P

btw - maximálnípočet cestujících se dá vypočítat podle vzorce X+1 přičemž X je libovolně velké;-)

+1/0
12.2.2016 10:03

J73a31n 71K20o28h45l 4203977141124

Asi by mi přišlo rozumnější dát ty dva autobusy za sebe. Magoři ať se nacpou do prvního a já budu mít ve druhém aspoň dost místa :-) A hlavně tam konečně postavit tu rychlodráhu.. to odlehčí autobusům asi nejvíc.

+1/0
12.2.2016 9:49

J55o12s95e64f 83K30a40r59f47í55k 7862775146720

Neblbněte z rychlodráhou, nejprve je třeba se napakovat na provozích za autobusy... A taky taxikáři jistě něco přihodí, aby nebylo spojení vlakem nebo metrem.;-)

No a když už by to vypadalo, že to teda klapne, tak městské části kudy by měla trať vést budou jistě proti:-P

Takže zahájení nějaké výstavby metra, vlaku či rychlodráhy bych čekal někdy 2030 spíš později.

+1/0
12.2.2016 10:06

J96i20ř85í 71P38r53a27ž91á56k 9820192261592

Shrnuto tedy:

uvažované monstrum má kapacitu o 18% větší než stávající kloubový bus (191/161). Stačilo by tedy interval stávajících busů zkrátit o 18% a přepravní kapacita by byla stejná (tedy cca z 10 min. na 8 min, což by bylo i přívětivější pro pasažery). Uvažované monstrum bude pomalejší, takže jeho užitná přepravní kapacita přepočtená na hodinový výkon bude stejná jako u současného.

Problémy s nutným prodloužením zálivů v zastávkách, nutnost úpravy v dílnách, dražší servis , držet náhradní díly pro pár busů,...).

Možná jediné, co vychází po někoho pozitivně, je tedy provize za nákup....

+14/0
12.2.2016 9:42

J76o50s83e27f 80K52a78r23f34í23k 7342265896510

Že jde o prachy až v první řadě je jasné snad každému ne?;-)

+4/0
12.2.2016 10:00

J26i88ř38í 42K95o26c98u22r17e59k 6485684595848

Uvažované monstrum bude pomalejší

Že se vás DP Praha nezeptal. Nemusel by nic testovat.

0/−1
13.2.2016 12:25

J63i54ř22í 54P66r70a63ž19á63k 9380162341352

Nevím, zda jste to napsal ironicky? Ale myslím, že fakta jsou jednoznačná. Pochybuji, že si na Magistrátu nebo v Dopravním podniku udělali nějakou feasibility study.

+1/−1
13.2.2016 12:55
Foto

M59a72r96t61i54n 48Š12u11b13r28t 1495231104605

Kdyby byl interval 10 minut, bylo by hej. I teď mimo turistickou sezónu je interval ráno 7,5 a odpoledne 6 minut. V sezóně 5 minut s výhledem na 4 minuty a tam už skutečně jsme na hranici kapacity obratiště na Veleslavíně i zastávek a obratišť na letišti. Jinak bylo ověřeno, že v dílnách to právě na rozdíl od dvoukloubového busu může využít současných zařízení a z hlediska manévrovatelnosti je to téměř srovnatelné s dnešním busem. Současně bylo ověřeno, že pro provoz na lince 119 nebude nutné zastávky upravovat. Kdyby to bylo v zimě na lince 107, kde je sezóna opačná než na letišti, není nutné upravovat zastávky ani tam.

0/0
19.2.2016 15:57

L63u42k34á77š 21H91l92o59u78c10a78l 6582280871164

takže fungl nové obratiště na Veleslavíně je poddimenzované?

0/0
4.3.2016 21:27
Foto

M98a36r70t89i48n 49P20i96š92t30o57r83a 8598368716419

Vybočit do dalšího pruhu může, může i zablokovat celou křižovatku. Musí mu ale u toho asistovat závozník, resp. způsobilá a náležitě poučená osoba. A to u nás elektronika zatím není.

0/0
12.2.2016 9:21

I66v19o 98Z75d39e59b93o41r42s98k93ý 3963811950291

Otík?

+2/0
12.2.2016 13:20

V24i93k76t28o23r 51Š19a21f24á32ř 9360843898444

Nejak mi nejde do hlavy, jak bude vysledek ekonomickeho testu se 3 tunami vody validni vzhledem ke kapacite 190 lidi (~15 tun)?

+1/0
12.2.2016 4:00

M18a98r52e37k 47Z91a18h87r40a94d49i41l 6384569495551

Žeby průměrný náklad? ...

0/0
12.2.2016 7:33

J25a96r11o43s89l81a17v 58M89i56n97á84ř 4533131733138

Z článku: ...testování zahrnuje i provoz se zátěží, která simuluje sedící cestující... tedy pouze sedící.

0/0
12.2.2016 8:39

O96n33d10ř50e68j 44Č13a20p35k62a 6811781803224

Potřebujete vyzkoušet i spotřebu a jízdní vlastnosti při slabém provozu (vyplatí se odjezdit celý den, nebo ten autobus mimo špičku stáhnout ?)

Plně obsazený jezdí při testech s cestujícími prakticky pořád, takže to už otestované mají.

0/0
12.2.2016 11:37

M61i71r68e18k 21G86a88j11e28r 5261446789570

A také simulace vystupování a nastupování s tou vodou trvá dlouho.

0/0
12.2.2016 17:16

M44a20r12e85k 91Š74i38m41o33n 2484147548798

Autobus je už testován s cestujícími a má moc sedaček. Nevejdou se všechy kufry.

0/−3
12.2.2016 1:04

R92o90s17ť36a 10J38a76n76č93a35r 4267449911866

Testovaný bus je pro Německého odběratele. U městských autobusů j zvykem konfigurovat interiér na přání zákazníka a tudíž v případě nákupu pro DP Praha lze očekávat místo pro kufry.

+2/0
12.2.2016 6:19

M24a95r15e82k 15Š88i86m68o98n 2334757898138

Ok, budiž.

0/0
12.2.2016 14:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.