Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se, jak obří autobus místo lidí vozí sudy s vodou

Tento týden Dopravní podnik hlavního města Prahy poprvé testuje obří autobus s vodou v kontejnerech. Získává tím údaje o skutečné spotřebě či chování autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M85a46t66ě15j 29V24o34z64d27e55k 3886170543

Jízda "S" letiště... editore pleskni si...;-D;-D

+1/0
20.2.2016 22:50

J48a21n 39D98l14o81u69h83ý 7334879710819

Jem jedinej, komu se jevi ten autobus sice velkej, ale o moc vice lidi "v sede" se tam teda nevejde.... Ale tak mozna se pletu...

+1/0
16.2.2016 10:10

P50e22t65r 70V25o58p75i70č63k31a 5382907247766

myslite ze dopravce pocita jen s lidma co sedi a zbytek busu bude prazdnej? Naopak, nejradsi by vsechny sedacky vyhazel a pekne postaru, jako dobytek na zeleznici ...

0/0
18.2.2016 8:59


I37v29o 63Z59d29e34b17o80r47s46k74ý 3533531410581

Když se cestující dobře poskládají, vejde se jich 10 - 15 do krychlového metru.

+2/0
12.2.2016 13:22

R24a96d73i83m 64Z16e58h62e49r 3684780283531

No jo, ale na letiště a zpět budou mít lidi kufry a jiná velká zavazadla, když si sednou na čtverku proti sobě tak ty kufry dají kam? Do uličky?

0/0
12.2.2016 12:44

O33n20d30ř24e31j 75Č62a16p34k13a 6631641113124

Jak už tu několikrát bylo - tohle je předváděcí kus, nejspíš půjde se slevou k nějakému německému zákazníkovi a tam linku na letiště jezdit nebude. Proto jsou sedačky takhle. Když by se DP rozhodnul tyhle autobusy koupit, může si rozmístění a počet sedaček změnit podle potřeby, jediné, co tam je pevně dané, jsou dveře a kryty nad kolama.

0/0
12.2.2016 13:43

J75i89ř26í 71Ř27e27h56o65ř 9568538366178

odvětrávání by mohli otestovat, kdyby na každou nádrž s vodou posadili ještě jednoho bezdomovce. Stejně se chtějí povozit a jeden dokáže otestovat vzduchu za dvacet cestujících.

+4/0
12.2.2016 11:36

M27i74c78h94a79l 11C79h83a69l27u31p52a 6778900349333

To by testovat nemuseli, jeden bezdomovec to zamoří celé a odvětrat to už taky nepůjde :-).

0/0
13.2.2016 12:08

M21i42c19h82a61e40l 67K45o77u50t61e71c86k75ý 3665920176

A nestačilo bývalo postavit na letiště metro? Mluvilo se o tom, jak je metro kapacitně nadhodnocené :-)

+1/−2
12.2.2016 10:30

M13i11c82h21a53l 11C83h80a40l84u53p47a 6488790919923

Jestli ten bus odveze necelých 200 lidí, tak je to pořád méně, než vagon metra (tam je kapacita kolem 300 lidí). A metro bude jezdit častěji.

0/0
13.2.2016 12:09

J45i33ř47í 69K73o76c59u38r11e53k 6285394925178

Jasně, pošlem tam soupravy s kapacitou 1000 lidí (1500 sardinek) po pěti minutách. Kapacitně to bude dostačovat, v každém vagonu bude sedět tak 10 lidí. Každý daňový poplatník, vč. nemluvňat rád vytáhne 2000 Kč aby se to Metro postavilo. Obyvatelé Kladna to zcela určitě ocení i na dvojnásobek.

0/0
13.2.2016 12:23

A13n33t24o48n76í17n 23D78o19u58b37e51k 3750869309

klidne by stacily klasicke autobusy hlavni co to chce je jizda bez zastavek do prkvancic uz!

z nadrazi veleslavin aby to jelo na terminal 1 a 2 a na nadrazi a zadne nesmysly zastavovat po cestach. do lokalit jezdi hromada jinych prostredku a obtezuje to lidi co nekam daleko cestuji

+2/0
12.2.2016 10:05

J96o96s57e67f 35K63a38r95f29í40k 7532715806660

Jak bez zastávek? Ripod plánuje, že po zavedení busů se zlepší obslužnost, takže bude moct ubrat spoje n vístech, kde tahle housenka bude jezdit;-)

+1/0
12.2.2016 10:13

J35o70s89e72f 37K61a39r97f71í71k 7772235356730

Té vody tam mají KRUTĚ málo. Asi neví, jak natřískané ty busy z letiště jezdí:-P

btw - maximálnípočet cestujících se dá vypočítat podle vzorce X+1 přičemž X je libovolně velké;-)

+1/0
12.2.2016 10:03

J19a28n 97K88o38h41l 4143957591134

Asi by mi přišlo rozumnější dát ty dva autobusy za sebe. Magoři ať se nacpou do prvního a já budu mít ve druhém aspoň dost místa :-) A hlavně tam konečně postavit tu rychlodráhu.. to odlehčí autobusům asi nejvíc.

+1/0
12.2.2016 9:49

J38o78s16e14f 83K94a14r36f56í53k 7472675636230

Neblbněte z rychlodráhou, nejprve je třeba se napakovat na provozích za autobusy... A taky taxikáři jistě něco přihodí, aby nebylo spojení vlakem nebo metrem.;-)

No a když už by to vypadalo, že to teda klapne, tak městské části kudy by měla trať vést budou jistě proti:-P

Takže zahájení nějaké výstavby metra, vlaku či rychlodráhy bych čekal někdy 2030 spíš později.

+1/0
12.2.2016 10:06

J24i56ř32í 35P34r78a53ž10á88k 9280762311502

Shrnuto tedy:

uvažované monstrum má kapacitu o 18% větší než stávající kloubový bus (191/161). Stačilo by tedy interval stávajících busů zkrátit o 18% a přepravní kapacita by byla stejná (tedy cca z 10 min. na 8 min, což by bylo i přívětivější pro pasažery). Uvažované monstrum bude pomalejší, takže jeho užitná přepravní kapacita přepočtená na hodinový výkon bude stejná jako u současného.

Problémy s nutným prodloužením zálivů v zastávkách, nutnost úpravy v dílnách, dražší servis , držet náhradní díly pro pár busů,...).

Možná jediné, co vychází po někoho pozitivně, je tedy provize za nákup....

+14/0
12.2.2016 9:42

J24o39s76e70f 74K66a61r93f30í56k 7542125666450

Že jde o prachy až v první řadě je jasné snad každému ne?;-)

+4/0
12.2.2016 10:00

J31i69ř86í 16K54o14c82u41r16e16k 6785264165138

Uvažované monstrum bude pomalejší

Že se vás DP Praha nezeptal. Nemusel by nic testovat.

0/−1
13.2.2016 12:25

J49i60ř39í 82P43r79a73ž58á85k 9770802161692

Nevím, zda jste to napsal ironicky? Ale myslím, že fakta jsou jednoznačná. Pochybuji, že si na Magistrátu nebo v Dopravním podniku udělali nějakou feasibility study.

+1/−1
13.2.2016 12:55
Foto

M92a66r12t29i67n 88Š57u82b23r82t 1725711474185

Kdyby byl interval 10 minut, bylo by hej. I teď mimo turistickou sezónu je interval ráno 7,5 a odpoledne 6 minut. V sezóně 5 minut s výhledem na 4 minuty a tam už skutečně jsme na hranici kapacity obratiště na Veleslavíně i zastávek a obratišť na letišti. Jinak bylo ověřeno, že v dílnách to právě na rozdíl od dvoukloubového busu může využít současných zařízení a z hlediska manévrovatelnosti je to téměř srovnatelné s dnešním busem. Současně bylo ověřeno, že pro provoz na lince 119 nebude nutné zastávky upravovat. Kdyby to bylo v zimě na lince 107, kde je sezóna opačná než na letišti, není nutné upravovat zastávky ani tam.

0/0
19.2.2016 15:57

L18u33k96á53š 68H63l21o43u90c73a21l 6322910851454

takže fungl nové obratiště na Veleslavíně je poddimenzované?

0/0
4.3.2016 21:27

M91a16r98t84i21n 25P39i86š47t89o67r33a 8898658866669

Vybočit do dalšího pruhu může, může i zablokovat celou křižovatku. Musí mu ale u toho asistovat závozník, resp. způsobilá a náležitě poučená osoba. A to u nás elektronika zatím není.

0/0
12.2.2016 9:21

I44v34o 71Z50d60e41b19o26r93s35k12ý 3913891950751

Otík?

+2/0
12.2.2016 13:20

V12i22k90t16o82r 86Š60a31f77á31ř 9850173858454

Nejak mi nejde do hlavy, jak bude vysledek ekonomickeho testu se 3 tunami vody validni vzhledem ke kapacite 190 lidi (~15 tun)?

+1/0
12.2.2016 4:00

M73a54r55e34k 39Z85a60h50r34a13d82i89l 6144589195321

Žeby průměrný náklad? ...

0/0
12.2.2016 7:33

J49a89r70o86s55l42a82v 81M98i15n22á56ř 4503641533558

Z článku: ...testování zahrnuje i provoz se zátěží, která simuluje sedící cestující... tedy pouze sedící.

0/0
12.2.2016 8:39

O72n52d49ř78e76j 62Č13a45p34k77a 6181171263784

Potřebujete vyzkoušet i spotřebu a jízdní vlastnosti při slabém provozu (vyplatí se odjezdit celý den, nebo ten autobus mimo špičku stáhnout ?)

Plně obsazený jezdí při testech s cestujícími prakticky pořád, takže to už otestované mají.

0/0
12.2.2016 11:37

M37i51r98e38k 40G24a30j39e13r 5891716569280

A také simulace vystupování a nastupování s tou vodou trvá dlouho.

0/0
12.2.2016 17:16

M27a39r20e85k 80Š57i19m47o64n 2784417698458

Autobus je už testován s cestujícími a má moc sedaček. Nevejdou se všechy kufry.

0/−3
12.2.2016 1:04

R53o45s19ť46a 34J66a13n70č63a23r 4287199491336

Testovaný bus je pro Německého odběratele. U městských autobusů j zvykem konfigurovat interiér na přání zákazníka a tudíž v případě nákupu pro DP Praha lze očekávat místo pro kufry.

+2/0
12.2.2016 6:19

M25a69r61e76k 32Š58i45m73o35n 2484957608978

Ok, budiž.

0/0
12.2.2016 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.