Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se, jak obří autobus místo lidí vozí sudy s vodou

Tento týden Dopravní podnik hlavního města Prahy poprvé testuje obří autobus s vodou v kontejnerech. Získává tím údaje o skutečné spotřebě či chování autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M94a31t69ě94j 40V46o41z82d57e25k 3466720203

Jízda "S" letiště... editore pleskni si...;-D;-D

+1/0
20.2.2016 22:50

J61a32n 14D37l98o30u95h13ý 7754879200349

Jem jedinej, komu se jevi ten autobus sice velkej, ale o moc vice lidi "v sede" se tam teda nevejde.... Ale tak mozna se pletu...

+1/0
16.2.2016 10:10

P63e63t80r 13V83o39p20i93č28k64a 5292157857276

myslite ze dopravce pocita jen s lidma co sedi a zbytek busu bude prazdnej? Naopak, nejradsi by vsechny sedacky vyhazel a pekne postaru, jako dobytek na zeleznici ...

0/0
18.2.2016 8:59

I30v29o 97Z78d31e41b79o71r72s39k97ý 3343951110731

Když se cestující dobře poskládají, vejde se jich 10 - 15 do krychlového metru.

+2/0
12.2.2016 13:22

R90a63d57i31m 58Z93e61h64e69r 3364470323551

No jo, ale na letiště a zpět budou mít lidi kufry a jiná velká zavazadla, když si sednou na čtverku proti sobě tak ty kufry dají kam? Do uličky?

0/0
12.2.2016 12:44

O12n96d13ř97e50j 81Č10a76p15k96a 6651771533914

Jak už tu několikrát bylo - tohle je předváděcí kus, nejspíš půjde se slevou k nějakému německému zákazníkovi a tam linku na letiště jezdit nebude. Proto jsou sedačky takhle. Když by se DP rozhodnul tyhle autobusy koupit, může si rozmístění a počet sedaček změnit podle potřeby, jediné, co tam je pevně dané, jsou dveře a kryty nad kolama.

0/0
12.2.2016 13:43

J90i51ř15í 59Ř43e19h30o36ř 9118708836368

odvětrávání by mohli otestovat, kdyby na každou nádrž s vodou posadili ještě jednoho bezdomovce. Stejně se chtějí povozit a jeden dokáže otestovat vzduchu za dvacet cestujících.

+4/0
12.2.2016 11:36

M32i68c63h38a51l 83C19h34a68l75u36p98a 6828240119953

To by testovat nemuseli, jeden bezdomovec to zamoří celé a odvětrat to už taky nepůjde :-).

0/0
13.2.2016 12:08

M85i65c90h52a14e11l 70K23o64u75t13e22c34k75ý 3945410246

A nestačilo bývalo postavit na letiště metro? Mluvilo se o tom, jak je metro kapacitně nadhodnocené :-)

+1/−2
12.2.2016 10:30

M23i58c40h23a75l 54C81h67a29l33u24p24a 6158750299183

Jestli ten bus odveze necelých 200 lidí, tak je to pořád méně, než vagon metra (tam je kapacita kolem 300 lidí). A metro bude jezdit častěji.

0/0
13.2.2016 12:09

J34i50ř44í 78K40o32c31u96r49e72k 6745794955108

Jasně, pošlem tam soupravy s kapacitou 1000 lidí (1500 sardinek) po pěti minutách. Kapacitně to bude dostačovat, v každém vagonu bude sedět tak 10 lidí. Každý daňový poplatník, vč. nemluvňat rád vytáhne 2000 Kč aby se to Metro postavilo. Obyvatelé Kladna to zcela určitě ocení i na dvojnásobek.

0/0
13.2.2016 12:23

A91n79t93o84n68í65n 69D82o19u20b19e83k 3840779559

klidne by stacily klasicke autobusy hlavni co to chce je jizda bez zastavek do prkvancic uz!

z nadrazi veleslavin aby to jelo na terminal 1 a 2 a na nadrazi a zadne nesmysly zastavovat po cestach. do lokalit jezdi hromada jinych prostredku a obtezuje to lidi co nekam daleko cestuji

+2/0
12.2.2016 10:05

J97o58s10e83f 14K10a34r60f61í82k 7902365436720

Jak bez zastávek? Ripod plánuje, že po zavedení busů se zlepší obslužnost, takže bude moct ubrat spoje n vístech, kde tahle housenka bude jezdit;-)

+1/0
12.2.2016 10:13

J13o79s12e70f 29K40a44r30f30í16k 7632475506400

Té vody tam mají KRUTĚ málo. Asi neví, jak natřískané ty busy z letiště jezdí:-P

btw - maximálnípočet cestujících se dá vypočítat podle vzorce X+1 přičemž X je libovolně velké;-)

+1/0
12.2.2016 10:03

J33a69n 55K46o53h50l 4503247741944

Asi by mi přišlo rozumnější dát ty dva autobusy za sebe. Magoři ať se nacpou do prvního a já budu mít ve druhém aspoň dost místa :-) A hlavně tam konečně postavit tu rychlodráhu.. to odlehčí autobusům asi nejvíc.

+1/0
12.2.2016 9:49

J91o98s67e28f 41K11a77r38f36í20k 7162405166220

Neblbněte z rychlodráhou, nejprve je třeba se napakovat na provozích za autobusy... A taky taxikáři jistě něco přihodí, aby nebylo spojení vlakem nebo metrem.;-)

No a když už by to vypadalo, že to teda klapne, tak městské části kudy by měla trať vést budou jistě proti:-P

Takže zahájení nějaké výstavby metra, vlaku či rychlodráhy bych čekal někdy 2030 spíš později.

+1/0
12.2.2016 10:06

J65i46ř21í 77P38r92a30ž65á58k 9930372911372

Shrnuto tedy:

uvažované monstrum má kapacitu o 18% větší než stávající kloubový bus (191/161). Stačilo by tedy interval stávajících busů zkrátit o 18% a přepravní kapacita by byla stejná (tedy cca z 10 min. na 8 min, což by bylo i přívětivější pro pasažery). Uvažované monstrum bude pomalejší, takže jeho užitná přepravní kapacita přepočtená na hodinový výkon bude stejná jako u současného.

Problémy s nutným prodloužením zálivů v zastávkách, nutnost úpravy v dílnách, dražší servis , držet náhradní díly pro pár busů,...).

Možná jediné, co vychází po někoho pozitivně, je tedy provize za nákup....

+14/0
12.2.2016 9:42

J54o82s91e31f 87K14a16r78f29í72k 7262875296380

Že jde o prachy až v první řadě je jasné snad každému ne?;-)

+4/0
12.2.2016 10:00

J35i21ř40í 33K91o63c42u80r16e39k 6725854815748

Uvažované monstrum bude pomalejší

Že se vás DP Praha nezeptal. Nemusel by nic testovat.

0/−1
13.2.2016 12:25

J35i50ř72í 90P49r72a32ž54á43k 9870272361982

Nevím, zda jste to napsal ironicky? Ale myslím, že fakta jsou jednoznačná. Pochybuji, že si na Magistrátu nebo v Dopravním podniku udělali nějakou feasibility study.

+1/−1
13.2.2016 12:55
Foto

M43a46r73t94i88n 18Š63u94b53r28t 1695441374945

Kdyby byl interval 10 minut, bylo by hej. I teď mimo turistickou sezónu je interval ráno 7,5 a odpoledne 6 minut. V sezóně 5 minut s výhledem na 4 minuty a tam už skutečně jsme na hranici kapacity obratiště na Veleslavíně i zastávek a obratišť na letišti. Jinak bylo ověřeno, že v dílnách to právě na rozdíl od dvoukloubového busu může využít současných zařízení a z hlediska manévrovatelnosti je to téměř srovnatelné s dnešním busem. Současně bylo ověřeno, že pro provoz na lince 119 nebude nutné zastávky upravovat. Kdyby to bylo v zimě na lince 107, kde je sezóna opačná než na letišti, není nutné upravovat zastávky ani tam.

0/0
19.2.2016 15:57

L73u75k61á58š 12H31l41o53u78c98a35l 6472550151794

takže fungl nové obratiště na Veleslavíně je poddimenzované?

0/0
4.3.2016 21:27

M77a52r15t64i63n 98P44i42š44t82o76r28a 8798808316139

Vybočit do dalšího pruhu může, může i zablokovat celou křižovatku. Musí mu ale u toho asistovat závozník, resp. způsobilá a náležitě poučená osoba. A to u nás elektronika zatím není.

0/0
12.2.2016 9:21

I55v21o 77Z58d77e81b38o25r15s67k88ý 3663731680511

Otík?

+2/0
12.2.2016 13:20

V62i57k24t75o74r 63Š79a73f94á38ř 9430263758354

Nejak mi nejde do hlavy, jak bude vysledek ekonomickeho testu se 3 tunami vody validni vzhledem ke kapacite 190 lidi (~15 tun)?

+1/0
12.2.2016 4:00

M12a61r72e56k 95Z79a35h77r55a11d95i23l 6894599945201

Žeby průměrný náklad? ...

0/0
12.2.2016 7:33

J76a68r74o41s24l70a64v 14M55i48n74á47ř 4813291443648

Z článku: ...testování zahrnuje i provoz se zátěží, která simuluje sedící cestující... tedy pouze sedící.

0/0
12.2.2016 8:39

O62n89d12ř16e25j 20Č76a88p25k84a 6111231793614

Potřebujete vyzkoušet i spotřebu a jízdní vlastnosti při slabém provozu (vyplatí se odjezdit celý den, nebo ten autobus mimo špičku stáhnout ?)

Plně obsazený jezdí při testech s cestujícími prakticky pořád, takže to už otestované mají.

0/0
12.2.2016 11:37

M73i29r77e84k 61G73a51j43e21r 5411966679100

A také simulace vystupování a nastupování s tou vodou trvá dlouho.

0/0
12.2.2016 17:16

M57a14r87e94k 36Š65i40m60o10n 2574887938658

Autobus je už testován s cestujícími a má moc sedaček. Nevejdou se všechy kufry.

0/−3
12.2.2016 1:04

R90o84s26ť39a 68J50a34n93č73a55r 4687969671696

Testovaný bus je pro Německého odběratele. U městských autobusů j zvykem konfigurovat interiér na přání zákazníka a tudíž v případě nákupu pro DP Praha lze očekávat místo pro kufry.

+2/0
12.2.2016 6:19

M23a28r77e70k 19Š57i19m29o84n 2364887748578

Ok, budiž.

0/0
12.2.2016 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.