- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aby to nezapadlo v bohaté diskuzi, tak si dovolím vyzdvihnout pány Richarda Aubrechta a Marka Tauchmana, kteří správně identifikovali "tu věc" pod trupem Seafiru jako ochranu ostruhového kola (ostruhového podvozku) před poškozením záchytným lanem. Přesně se to zařízení jmenuje tail wheel guard.
Nejhezčí je snímek Spitfiru na Karlovým mostem. Myslím si, že to bylo poprvé po 67 letech
Jste si jist, že štuka byla stíhačka?
Kdo byl na aviatické pouti v Pardubicích ho mohl vidět létat naživo. Já tam byl :-D a ten zvuk no paráda.
Proč zrovna spitfire? protože v rozhodující době druhé světové války byl nejvýkonnější stíhačkou spojenců,jedinou ,která se mohla srovnávat s BF109, pomohl zachránit Británii. V diskuzi hodně lidí zmiňuje i jiné stíhačky, P51D, Tempest, atp, ano byla to vynikající letadla a i rychlejší než Spitfire ale přišla až po roce 1943, P51D v roce 1944, v době kdy už válka byla víceméně rozhodnuta. Slovo nejslavnější si spit zaslouží právem. A. Gallanda,německé stíhací eso, kterého se Goering zeptal co by si přál a on odpověděl letku spitfirů. Goering totiž přikázal že messerschmity musí doprovázet bombardéry v těsné formaci, což je ale stavělo do nevýhody, protože Spitfire ve výškách lépe stoupal a byl daleko obratnější. - alespoň takto na to vzpomínal v knize První a poslední.
Akceleráciu a stúpavosť mal Bf 109E lepšiu, ako spitfire. Spitfire bol v horizontálnej rovine obratnejší, ale nie oveľa. Každopádne by to v pohode stačilo na vymánevrovanie Bf 109, ak by sa nechal zatiahnuť do takého boja. Galland ten výrok povedal v hneve. Neskôr sa niekoľko krát vyslovil, že Bf 109 by nevymenil za spitfire, že tú vetu nemyslel vážne a netreba to brať doslova.
Achtung achtung, Spitfeuer! Acht Uhr! :-)
Toto je stroj v ktorom Otto Smik skutočne sedel a dochoval sa do dnešných čias:
No z teto knizky vyplyva, ze Spitfire byl hracka pro male kluky. Az Tempest byl opravdy letoun :)
P.S. Mozna to byl Typhoon, ted fakt nevim....
Konstrukce pod trupem před SOP je zábrana před zachycením brzdného lana ostruhovým kolečkem.
Už při přečtení titulku jsem si říkal, že to vyvolá kontroverzi (a zároveň jsem doufal, že to je Spitfire a ne Mustang )
Obě volby by podle mě byly bez ohledu na osobní preference ok a že si někdo vybral jednu a ne druhou by neměl být důvod se čertit.
No ale o čem bychom se potom bavili? :)