Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a72n94a 26P95a56n10k90o68v77á 2563721105304

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V27o42j39t28ě91c29h 83R67o98u49b39a49l 9650583412923

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P33a78v98e27l 70O54b97d21r80ž25á22l63e54k 6966184778502

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48

V10l92a67d39i76m13í68r 11F58i73b54i86g56e90r 5504581751534

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P76e73t81r 59K71o43r28b47e76l 9176297220122

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P40a60v97e64l 65O73b62d56r74ž39á26l21e80k 6526344348342

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J70a15r78o52s41l13a68v 49V30e33č21e39ř36a 9614815456716

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P24e35t57r 36K84o83r22b95e11l 9446657480892

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M90a93r22t52i45n 24P43r58o98s56t39ý 9240453500519

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P27e48t76r 44K74o19r38b97e75l 9966857300662

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P56e39t68r 12N11o40v42o27t26n83y 1251660121

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P23e24t78r 28K22o48r43b69e78l 9626667310722

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V79o61j94t46ě54c59h 93R76o11u69b86a36l 9220153172343

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P10a63t60r76i72k 95E24g28e56r 2848460859951

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J76i76ř12í 80S37t59e79h31l78í39k 9657726355212

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M54i90r90o98s43l36a44v 77Z97i15k53m10u83n47d 6768882687228

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J18a79n 34B92a84r55t84u55š36k13a 7306341941143

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V47l84a68s36t65i85m12i59l 61F97i77a95l36a 1372741424

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J53a89k69u52b 63K54o85r61e16c 6454230871983

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J41a57n 73B20a49r62t97u77š49k33a 7826201581283

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P36e24t88r 28K57o79u93t58e40c64k51ý 6494910987177

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L30u29c71i24a59n 29P50a14p84a86z74i75a64n 5144667861425

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T15o36m59á46š 26P26e65l18i15k81á26n 3191670981699

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P98e70t28r 13B20e95z97s97t85a20r14o40s82t13i 2389546733761

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P19e43t64r 48N69o14v13o15t15n54y 1471330931

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V26í86t 14J76ů93z84a 8622756461178

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K38a73r35e22l 84N82o15v75o37t52n41ý 4586640155595

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V10í24t 10K15o89u53b60a 6616250864528

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D77a36v44i68d 20P11e72c36a 1365744431906

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J27a32n 10B77í20l79e62k 7674312984263

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D92a70v62i70d 55P63e77c21a 1205354411156

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D78a40v67i42d 39V85o38j78t84a65s32í81k 7812893742498

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J81i61ř29í 30K78o19c50u96r56e40k 6265724575638

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H33a65n84u26š 31H47o51r47á33k 9801924306403

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P37a48v79e87l 65O87b37d39r57ž15á20l35e68k 6886694848982

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J69á65n 30K31o41t65ú96č 2656674378976

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P43e38t47r 37K58o77r23b58e76l 9516597830302

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P34e75t59r 73N90o62v57o80t62n34y 1211370981

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J19á95n 81K81o32t97ú60č 2396944298676

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P82e76t89r 75K21o17r56b19e80l 9106957650152

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L33i74b15o78r 26V79e14s35e10l58ý 2689266752932

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P29e61t33r 89K38o55r91b89e23l 9716807690542

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.