Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a94n61a 41P28a80n77k82o38v67á 2803411405764

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V79o22j47t74ě43c17h 48R13o73u75b18a63l 9290633122483

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P54a38v33e82l 20O74b51d69r76ž63á86l79e17k 6566404548792

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48

V34l92a29d21i95m61í43r 70F11i24b48i92g52e46r 5704431341924

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P14e32t76r 56K26o20r97b30e15l 9826647910972

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P33a48v86e65l 75O32b41d96r97ž77á13l85e81k 6326574798112

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J53a18r16o42s90l61a37v 86V31e85č86e12ř56a 9204935536966

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P38e94t32r 41K87o77r41b94e80l 9836887900492

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M86a66r32t16i14n 61P16r25o11s89t16ý 9630323230349

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P64e16t26r 75K97o59r45b70e77l 9536427240622

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P44e62t65r 14N55o43v18o54t17n75y 1361140621

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P56e50t37r 98K34o82r26b35e78l 9786927810362

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V27o72j41t67ě98c86h 85R18o65u65b29a38l 9190883982713

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P29a53t60r70i51k 25E37g26e69r 2778150199981

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J86i21ř38í 15S30t59e91h28l38í96k 9437316355392

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M76i95r40o34s95l39a27v 23Z23i72k53m26u38n73d 6698482557368

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J24a65n 49B37a13r67t41u82š88k71a 7416411311643

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V31l64a45s96t41i79m71i86l 72F57i43a41l73a 1942631614

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J11a25k83u69b 77K19o11r13e35c 6914780681243

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J60a72n 84B69a84r83t54u83š96k16a 7246141591433

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P83e91t16r 35K60o21u12t97e82c96k89ý 6894350117827

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L94u26c95i11a18n 63P56a39p15a81z26i93a46n 5494517981105

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T92o34m55á29š 38P84e64l64i64k26á88n 3911630581329

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P42e80t97r 33B26e24z68s18t81a18r20o19s64t20i 2929446363661

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P83e18t19r 16N46o54v74o96t10n25y 1381100201

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V76í96t 61J39ů80z33a 8612176461448

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K12a23r47e39l 61N47o50v95o18t16n82ý 4526490675325

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V87í63t 95K58o40u59b97a 6756710644438

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D67a19v77i15d 35P56e16c21a 1575764651316

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J23a89n 62B80í36l86e72k 7464442234873

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D83a24v54i33d 93P93e43c89a 1585754641886

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D19a46v19i40d 21V86o15j98t22a20s57í70k 7112333482508

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J97i16ř43í 30K77o56c95u78r48e83k 6685754435878

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H80a16n67u65š 68H85o91r95á23k 9701794336783

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P47a14v24e22l 16O88b43d77r48ž27á93l86e85k 6966684428152

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J53á83n 31K65o23t78ú32č 2276634718176

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P19e34t36r 62K21o86r20b85e51l 9706977950192

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P19e43t12r 52N53o62v95o57t28n73y 1521840461

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J92á49n 45K81o16t61ú14č 2226214358476

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P71e69t31r 34K60o32r79b27e31l 9196787120922

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L79i55b65o75r 96V10e90s33e19l67ý 2349236372322

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P95e54t20r 72K26o92r65b70e46l 9116917450172

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.