Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a18n58a 82P95a96n23k15o37v76á 2213921365744

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V23o51j92t20ě34c77h 67R43o35u65b75a14l 9500473282253

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P35a16v79e31l 32O81b64d79r85ž64á13l72e45k 6496454588192

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48


V76l42a59d27i23m10í30r 35F70i82b91i17g91e56r 5744861221504

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P15e22t14r 52K40o85r22b34e68l 9746937960842

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P29a27v94e73l 15O67b96d21r15ž58á94l60e98k 6716724928182

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J38a85r32o97s40l45a14v 33V11e72č14e88ř40a 9554405736966

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P72e89t96r 81K69o29r24b39e98l 9626197900412

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M23a49r40t60i46n 18P73r86o87s81t89ý 9490133940919

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P32e73t13r 63K86o12r98b82e95l 9356677650172

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P68e40t81r 93N42o69v58o64t57n79y 1191320981

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P19e84t18r 16K42o66r34b32e16l 9356597540142

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V39o24j66t44ě34c77h 51R66o28u56b98a95l 9170423452373

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P73a92t92r41i86k 91E24g74e88r 2918110419841

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J61i15ř31í 48S37t40e43h97l23í54k 9407796425902

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M20i35r33o87s94l41a41v 66Z23i26k46m10u91n54d 6418762197808

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J65a50n 77B56a78r11t11u39š59k48a 7616601541103

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V85l65a78s66t76i53m89i30l 73F64i35a21l92a 1422151684

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J22a63k69u60b 35K85o40r63e56c 6324860641803

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J92a14n 61B70a46r24t35u74š74k10a 7656901451763

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P31e66t18r 67K33o90u35t97e90c93k73ý 6104350257207

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L53u66c34i48a80n 59P72a49p55a28z78i93a47n 5624147691895

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T19o27m42á88š 23P28e41l89i66k16á70n 3761710231109

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P58e64t55r 98B65e95z94s62t57a26r61o48s53t95i 2869446853331

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P83e89t17r 82N30o40v47o91t57n24y 1531110721

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V83í15t 78J44ů81z17a 8142136921238

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K64a83r72e61l 78N86o92v78o70t83n52ý 4876320925755

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V44í25t 60K73o47u80b18a 6556530774438

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D74a61v14i37d 81P30e89c75a 1515984571776

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J47a90n 52B39í54l42e56k 7374282834453

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D41a73v42i12d 32P96e56c50a 1765854471926

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D68a82v46i35d 39V33o81j61t88a92s66í46k 7382903442438

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J94i70ř38í 93K32o91c33u69r49e24k 6965964345448

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H90a61n53u59š 70H71o95r31á97k 9941114826323

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P47a17v95e72l 41O62b22d54r15ž57á52l69e75k 6596754848242

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J36á54n 12K14o91t78ú29č 2726464738726

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P91e49t69r 84K61o53r50b65e44l 9226887840132

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P10e89t94r 22N29o45v82o68t27n55y 1771450121

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J13á93n 21K88o74t80ú42č 2246604298166

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P73e23t41r 73K69o49r24b64e26l 9106917870342

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L59i27b37o88r 73V74e92s90e49l58ý 2499556542542

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P46e17t51r 88K48o69r87b48e15l 9146187970772

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.