Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a17n97a 66P50a39n47k37o36v71á 2413671475874

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V94o11j37t34ě91c72h 95R51o37u41b23a67l 9680763502173

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P85a10v58e96l 70O43b31d52r46ž78á58l30e19k 6776304238262

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48

V93l35a16d18i80m52í34r 95F20i82b15i93g54e86r 5204951231134

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P71e90t95r 79K18o11r77b36e30l 9396747980892

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P61a64v47e59l 97O29b93d69r16ž32á89l62e61k 6786274498682

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J75a24r25o33s43l13a30v 79V32e44č26e84ř71a 9264945416556

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P84e64t79r 86K29o43r58b65e22l 9916757850482

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M94a55r45t67i76n 94P80r49o92s87t32ý 9440743850899

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P49e35t10r 55K45o76r16b11e54l 9376297390592

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P52e56t82r 85N31o65v31o34t18n84y 1761100851

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P19e26t86r 83K15o78r50b69e43l 9776277890942

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V97o68j54t89ě32c10h 87R79o94u65b68a91l 9830313382173

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P62a13t44r34i21k 67E31g33e53r 2508200239711

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J68i50ř13í 45S61t32e53h17l28í88k 9787406405292

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M93i86r94o35s83l84a11v 50Z92i94k60m87u45n64d 6208652217418

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J66a55n 50B24a58r78t21u62š87k13a 7276511221793

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V13l49a41s54t22i19m90i28l 83F72i25a29l60a 1602801594

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J21a66k11u43b 74K30o62r82e55c 6384780421693

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J51a71n 81B42a72r84t27u23š96k84a 7176901341113

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P37e14t67r 59K36o89u72t82e65c90k40ý 6304910817407

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L21u47c87i37a45n 38P43a45p86a89z18i19a77n 5784937261255

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T61o32m77á75š 63P13e77l14i64k83á21n 3541510101119

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P64e25t19r 93B89e89z25s39t24a97r55o36s95t74i 2829316523221

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P87e24t94r 84N64o58v69o73t39n67y 1811340331

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V96í32t 36J93ů24z63a 8392656231608

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K54a18r87e23l 49N54o96v56o95t72n14ý 4856480445215

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V12í31t 79K93o15u59b79a 6546330254688

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D23a49v58i33d 29P84e92c98a 1415554981456

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J19a29n 31B79í68l84e78k 7104742404313

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D19a76v89i30d 11P57e33c38a 1925184881736

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D33a79v14i90d 45V89o21j91t27a37s80í62k 7582603442458

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J13i93ř88í 54K63o79c32u53r53e71k 6885634645778

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H60a95n91u85š 59H95o14r58á51k 9591264286413

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P10a19v18e40l 94O57b40d58r37ž39á16l29e85k 6256464808192

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J88á47n 72K64o90t97ú92č 2826984838176

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P11e12t93r 67K74o73r12b93e54l 9706327640682

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P35e30t10r 44N55o11v68o74t51n31y 1731110811

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J59á89n 30K70o66t40ú65č 2416654548396

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P32e22t83r 22K52o23r44b24e45l 9786197290742

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L38i24b72o62r 16V66e55s92e98l98ý 2319806292532

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P88e72t73r 48K64o63r69b77e24l 9446247440292

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.