Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K Zemi se blíží asteroid, který může letět blíže, než jsou družice

Takto blízký průlet asteroidu nezažívá Země každý den, tedy pokud poletí po hraniční dráze, kterou astronomové vypočítali. Zemi neohrozí letos a ani příští rok, kdy se vrátí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a78r42t51i92n 45Š59t65ě81p74á46n15e91k 5579831915621

Navrhuji změnit poplach z modrého na červený.

+3/0
5.3.2016 15:25

T77o85m68á53š 81M63a38t18ě95j 9535488913752

vykašli se na červený a hoď tam rovnou hnědý.

+4/0
5.3.2016 19:22

F46r55a33n46t17i56š55e26k 60K61a40l82v12o18d35a 5957147553681

Centrální mozek lidstva vyhodnotil....8-o;-D

0/0
4.3.2016 22:28


J45i94n45d48ř26i77c65h 83H21r10a56d57e14c66k59ý 6445599662792

oni se do té strakovky ne a ne trefit...

+4/−1
4.3.2016 14:08

V96a37c94l10a17v 17K68u51b71i43č26e13k 4137354250525

Ty jsou v klidu. Na to je kouzelná větička. Zásah vyšší moci.

0/0
4.3.2016 13:09

V86a87c38l32a80v 23K67u73b74i63č78e49k 4257294190795

Aha. :-D reakce na komentář že pojišťovnám odlehlo. ;-)

0/0
4.3.2016 13:11

T76o32m77á91š 56M44a95t49ě59j 9365938563562

1) Mno ... já ti nevím, já v pojistných podmínkách jako pojistné nebezpečí pád meteoritu mám.

2) 2/3 pojistných nebezpečí máš to co spadá pod "vyšší moc"...

0/0
4.3.2016 13:15

P25e69t33r 61Z66d83e22n48ě37k 2404119594

No kdyby vám spadl na hlavu takový vypečený kousek jako byl tunguzský, tak byste o tom ani nevěděl a veškerá pojistka by vám byla na dvě věci. To by vymydlilo českou kotlinu sakumprásk a ještě by to přibralo okrajové části sousedních států.

0/0
15.3.2016 8:27

R45a41d19o50m54í67r 59P26e62š51o91r46n82a 3409236339116

http://www.iflscience.com/over-500-fireballs-have-impacted-earth-last-20-years

O tom, že nám budou v budoucno padat čím dál více šutry na hlavu - odkaz uvedený nahoře.

0/−8
4.3.2016 12:58

T20o73m15á50š 74M35a43t64ě42j 9675958223462

Chlapče chlapče... ty by ses měl především naučit anglicky.

+3/0
4.3.2016 13:04

R49a91d76o41m20í13r 86P97e14š67o44r39n93a 3739766869786

Jestli jste si nevšiml, tak jedině, co jsem udělal, že jsem překopíroval odkaz o tom, v jakých frekvencích na nás lítají šutry od roku 1994...

Vezmete si příště lepší brýle, abyste pořádně viděl....

0/−3
4.3.2016 13:22

T35o69m87á47š 26M65a95t19ě69j 9155748853222

Věta "budou v budoucnu padat čím dál více šutry na hlavu" .. je dost jiný, než říká ta mapa (tam se píše o tom, že nám toho nad hlavou padá daleko více než jsme si mysleli).

Tvoje věta predikuje změnu k horšímu, článek říká, že stabilní stav je horší než sme si mysleli.

Pokud nechápeš rozdíl... pak beru zpět svoji poznámku o učení anglicky, protože chyba zjevně nebude v angličtině.

+16/0
4.3.2016 13:37

R98a63d14o26m11í10r 69P50e30š20o46r12n16a 3159696209796

Ano, to máte pravdu, nicméně tvrzení, že „je toho postupně čím dál více” nemůžete popřít.....

http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-video/10779617/See-where-asteroids-have-hit-Earth-since-2001.html

0/−2
4.3.2016 19:54

T61o65m77á63š 42M35a34t97ě32j 9355798323492

Můžu to snadno popřít a hned ze dvou důvodů:

1) umíme je poslední dobou lépe detekovat (automatické sledování oblohy)

2) uníme podstatně lépe sdílet informace o nich...

+2/0
4.3.2016 20:31

R96a22d22o90m67í80r 34P77e71š76o26r37n15a 3599506449196

http://ed5015.tripod.com/BAsteroidsandBible.htm

Prosím, podívejte se na tento odkaz, kde je veškerá historie četnosti výskytu asteroidů, které bombardují naší atmosféru.... Je zvyšující se.....a vždy bude, protože naše stratosféra či atmosféra se za těch 100 let neskutečně změnila k horšímu díky nám....

0/−5
4.3.2016 20:03

T59o35m97á88š 53M18a17t58ě66j 9375798273782

Naše atmosféra sahá někam k 100km výšky.

Prosím o vysvětlení, jak ovlivňuje ta slupička nějaký šutr, který si poslušen Newtnowých zákonů sviští. vesmírem rychlostí 20km/s pár. milionů. km od Země.

+1/0
4.3.2016 20:34

R74a88d28o79m22í34r 89P25e47š88o85r12n88a 3889606369366

....ovlivňuje, pokud je tenčí.....vzhledem k té hromadě šutrů, které se každoročně trefí do naší planety... jinak by se četnost kráterů nezvyšovala (v roce 1930 nějakých 9; rok 1997 -200 kráterů). Navíc to máte z ověřených zdrojů - od lidí, kteří nejsou kreacionisti, ale evolucionisti a ateisti.....

0/−3
4.3.2016 21:11

P91e25t15r 76L94u69k22e75š 6103801

Radomíre, četnost kráterů se nezvyšuje, to jen staré krátery postupně objevujeme. O většině kráterů jsme v roce 1930 neměli ani ponětí a pokud ano, nepřisuzovali jsme je "šutru z vesmíru", ale například vulkanické činnosti. Sáhni po knize Země jako vesmírný terč (aut. Jiří Jiránek). Napsal ji geolog, který má dar psát srozumitelně a čtivě. Je skvělá.

+3/0
5.3.2016 2:58

R94a17d57o98m75í78r 68P18e87š46o10r58n65a 3409926199566

Podívám se na tu knihu.

Pokud jde o frekvenci dopadajících asteroidů na naší Zemi, po kterých zůstaly krátery, má to zvyšující tendenci. Je sice hezké, že jsme některé nepostřehli a nacházíme dodatečně, nicméně vzhledem k časové prodlevě (kolik jich ještě najdeme z minulosti) i tak je to důkaz o tom, že z naší atmosférou to není dvakrát v pořádku..., pokud vezmu v úvahu, kolik se vypouští ročně CO 2 z našich tepláren a elektráren do ovzduší..... Dalším faktorem je čím dál zvyšující se ozónová díra, díky které k nám dopadá daleko více UV záření než je zdrávo.....Taky to má zvyšující tendenci.....

0/0
5.3.2016 7:50

J13a10n 19N86o64v97á76k 4969509326650

Pojišťovnám odlehlo.

+1/0
4.3.2016 12:00

J69a23r66o87s74l24a47v 78P59l64a61c39h66e48t26k91a 7586106586589

No a jakou ma mit inklinaci vzhledem k Zemi? Jestli je ten nejblizsi mozny prulet treba nad polem, tak nema smysl resit nejake ohrozeni druzic.

+1/0
4.3.2016 11:54

M93a97r94t15i28n 88B47a67l23á23ž 3630280125232

Nad pólmi prelietava veľmi veľa družíc...

+4/0
4.3.2016 12:17

J60a59r73o61s36l50a84v 69P38l58a57c63h25e28t56k64a 7546176546639

Ale ne ve takove vysce. Geostacionarni druzice maji smysl jenom na rovniku.

0/0
4.3.2016 12:29

I51g79o69r 20G39o50t49t80w66a71l65d 6147498670421

Bez té diakritiky jsem chvilku dumal, proč zrovna přelet nad zemědělskou puldou (polem) by měl mít vliv na ohrožení družic. V případě zemských pólů už je to jasnější ;-)

+5/0
4.3.2016 12:51

I60g90o42r 40G42o40t62t25w29a63l32d 6967388280211

puldou = půdou (a to jsem si to po sobě četl, abych tam neměl překlep... tak snad jindy)

+2/0
4.3.2016 12:52

J62a31r47o43s75l58a49v 59P52l53a16c76h46e36t18k12a 7446936656219

Vzhledem k tomu, ze v predchozi vete jsem se zminil o inklinaci vzhledem k Zemi, tak by se z toho dalo odvodit, ze dalsi veta nebude o traktorech;-)

0/0
4.3.2016 13:01

M89i80l45o53š 42T72i85c77h77ý 6791917131418

Nemate pravdu - veskera data ohledne tesnych priblizeni a i pravdepodobnosti srazek jednotlivych teles se Zemi jsou verejne pristupna, v tomto oboru se nic netaji (jen musite vedet, kde to najit)

+4/0
4.3.2016 11:41
Foto

J57o92s44e67f 19M70o25u21č40k89a 9859368631251

Dá se to nějak vidět bez teleskopu až to poletí kolem?

0/0
4.3.2016 10:44

J87a20k60u86b 12Š72a17f31a81n85d92a 7115127721701

Myslíte, že uvidíte objekt 50m veliký vzdálený 2miliony km? Uvidíte objekt 50mm velký na vzdálenost 2000km?

+14/0
4.3.2016 10:55
Foto

J81o71s60e13f 45M87o43u73č44k35a 9339498981591

No musím přiznat, že mne asi zmátlo to video. Každopádně díky

+4/0
4.3.2016 11:08

K90a58r27e78l 56K96r67p26a92t88a 5394336368215

Zajímavé, že ačkoliv mezi daňovými poplatníky panují jisté obavy ze střetu, není zájem dávat na výzkum či obranu proti asteroidům větší prostředky. Současný výzkum se stále potýká se směšnou částkou a to ještě díky tomu, že lidi poněkud vyplašil jeden slavný film s Bruceem W.V

Přitom, jen tenhle drobeček o velikosti cca 20x50m by při vhodném úhlu dopadu vytvořil v zemi kráter 100-500 m v průměru ...

A pokud by přiletěl ze směru od Slunce, ani se o něm nedozvíme ...

+1/0
4.3.2016 10:36

M58i73c17h67a52e50l 58M27e35n32s27i37k 8541466260602

Pokud má asteroid 20×50 metrů,

ten kráter by asi byl krapánek větší ;-D

+1/0
4.3.2016 10:47

T78o32m18á71š 90M36a75t32ě55j 9745128643782

1) Matroš

2) Rychlost

3) Směr

4) Povrch

Bohužel - simulátor mi takového drobka (moc malý) nechce vzít, abych ti mohl spočítat nejhorší varianty.

+3/0
4.3.2016 10:52

K71a72r21e61l 31K25r69p28a64t96a 5584106728335

Jaký používáš ten simulátor?

Dík za případný odkaz :-)

0/0
4.3.2016 11:05

T93o60m29á52š 30M10a42t19ě16j 9255638293312

Mám tu prastarou utilitku, co dělal kamarád před lety na matfyzu.

Ale na netu je toho spousta - z těch věrohodnějších třeba:

https://www.purdue.edu/impactearth/

http://impact.ese.ic.ac.uk/ImpactEffects/

+3/0
4.3.2016 11:20

R97a83d21o76m47í92r 48P62e59š15o74r32n30a 3569416239356

díky za tu utilitku....super....R^

0/0
4.3.2016 12:53

J58a70r27o13m80í71r 36K32r81á64l 4460619654959

Většina by se ho vypařila při průletu atmosférou. Čeljabinský meteorit měl okolo 17m a na zem toho moc nespadlo. Navíc, jak píše Tomáš, hodně záleží na úhlu a rychlosti.

+1/0
4.3.2016 11:46

D96u11š92a70n 43V52e29s20e17l34ý 9698444549539

idem si zohnať nejaky dlhší rebrík, reku nech som k nemu bližšie;-)

+7/0
4.3.2016 10:19

V29í98t 52O10d94l79o65ž92i12l28í26k 8226843547657

Kdyby opravdu letěl tak blízko, možná by nebylo od věci ho zkusit preventivně zneškodnit. Přinejmenším dobrý trénink pro budoucnost.

+7/0
4.3.2016 10:00

M37i12l10a92n 19K76u30č37e84r96a 8702165489625

Takový "trénink" by mohl mít naopak za výsledek nežádoucí změnu dráhy nebo vytvoření roje nebezpečných fragmentů.

I když - parta zkušených vrtařů by to jistě zmákla ... ;-D

+20/0
4.3.2016 10:12

V92í42t 46O26d81l12o81ž22i46l66í84k 8406143987747

Roj fragmentů by nebezpečný nebyl, pokud by ten největší z nich nebyl větší než zhruba 1/2 asteroidu, fragmenty by pak shořely v atmosféře, pokud by vůbec zamířily směrem k Zemi.

Také by samozřejmě bylo lepší těleso zasáhnout až v době, kdy se začne od Země vzdalovat, aby ho případná chyba neposlala směrem k Zemi.

+1/0
4.3.2016 10:24

J53a31n 67P73a54v78e32l69k50a 3457751984711

On přiletí za rok znova a vrátí vám to.

+2/0
4.3.2016 10:40

V66í12t 34O73d27l39o18ž84i79l94í13k 8526833257647

To bychom ho museli trefit velmi nešťastně, taková pravděpodobnost je mizivá.

+1/0
4.3.2016 11:00

J43a17r78o72m31í61r 40K75r13á41l 4920839704729

Pokud by ty fragmenty byly menší, než cca 30m, škody by nebyly prakticky žádné.

0/0
4.3.2016 11:47
Foto

L94u80b15o13m19í54r 43J41a21n22o73t89a 5886734356635

;-D třeba obrovskou síťkou na motýly, taženou 3mi rakoteplonány BURAN ne :-)

+1/0
4.3.2016 12:05

V31í70t 63O66d35l43o66ž13i76l20í36k 8356313417337

Nechci šířit paniku, ale z těchto čísel jde trochu strach. Nominální vzdálenost nejdříve 2 mil. km, později 5 mil. km, proti kterým je 24 000 km jen něco málo více od 1 %, v druhém případě ještě méně. Jak si tedy mohou být tak jisti, že nás to mine, když je zbývající vzdálenost do Země tolikrát řádově nižší, než ta nominální.

0/0
4.3.2016 9:38

M55i47c22h83a24e96l 49M73e70n31s11i95k 8651986400712

Já bych řek,

že i kdyby astronomové spočítali, že Ti to spadne přímo na hlavu - s přesností 12000 km -,

nic s tím nenaděláš a může Ti to být fakt celkem jedno ;-D

+4/0
4.3.2016 9:49

P66e49t48r 20D32l29o13u46h61ý 3245121352988

Je to něco jako u Cimrmana. "1. Liptákovský objev byl učiněn 23. února v 10.05 hod. dopoledne kolem roku 1966 ..."

+14/0
4.3.2016 9:52

J28o18s20e78f 88K27a52r76f88í21k 7652805956920

... nákladnou metodou zjistil, pokud tedy Cimrman v těchto botách do Liptákova skutečně přišel, že se tak stalo na podzim roku 1906 plus mínus 200 let...;-)

+1/0
4.3.2016 13:11

T45o34m46á10š 14M46a47t68ě84j 9815318113352

Jednoduše:

Když je to dost daleko, tak o tom nevíš v podstatě nic. Nevíš, jak rychle to letí, nevíš přesně jakým směrem, a hlavně nevíš, jak je to těžké. Ale víš, že ten směr se nemůže příliš lišit...

Si ten šutr představ jako baterku, která svítí ve směru cesty - dělá před sebou kužel. Kam svítí - tam teoreticky může - kam nesvítí tam se určitě nedostane.

A jak běží čas:

- ta baterka se blíží - takže zase vidíš, kam svítí (a jestli ještě pořád svítí na Zem)

- dozvídáš se o tom šutru stále více - a jak se o tom dozvídáš stále více, tak se ten "virtuální kužel světla" zužuje ... protože přibývá míst, kam určitě nemůže.

Až nakonec z toho máš "laser" po kterém to proletí.

+9/0
4.3.2016 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.