Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední let prvního Boeingu 727 trval 15 minut. „Probouzeli“ jej 25 let

Američtí nadšenci zprovoznili 53 let staré letadlo, které stálo 25 let na zemi. Během patnácti minut s ním přeletěli z továrního letiště do muzea.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O15n59d51ř97e47j 72V28r15á83n14e15k 1295418308337

Klobouk dolů před tou partou, která na tom pracovala. Nicméně ještě stále některé tyto stroje létají aktivně jako nákladní verze, viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Amerijet_International - stále jsou k vidění každé ráno na Sv. Martinu, když přiletí s nákladem...

Pokud by se podařilo fanouškům dostat do vzduchu i Concorde, na který mají přes sto milionů liber a spolupracíjí s nimi i bývalí piloti a další, bylo by to pro svět letectví naprosto úžásná podívaná...

+1/0
6.3.2016 10:31

A27l51e12š 36J56í53l70e97k 7101282416418

Na to bych se jel podívat. Jsem rád že jsem Concorde ještě stihl vidět (a slyšet ;-D) ve vzduchu. Byl to moc pěkný stroj.

0/0
7.3.2016 16:16

D51a25v23i76d 13Z60a21h87r37a98d51n44í55č83e19k 3327257376121

To mi připomnělo video, které jsem dnes viděl na youtube. Parta rusů přijde k 70 let ostavené staré ISU 152 a za chvíli už jedou. https://www.youtube.com/watch?v=Xd7gy5Aof0U .

0/−1
4.3.2016 20:53


P14e28t79r 51Z10d14e68n22ě17k 2444619504

A podobně jak se ve sci-fi filmu dostávali Američani z Marsu pomocí staré ruské rakety, doufám, že se moc nepletu. Když, tak mě opravte.

+3/0
4.3.2016 22:45

Š78t15ě40p76á88n 70V36a12n67ě29k 3413959277107

Celkem věrohodné. Na tom tanku se v podstatě nemá co pokazit, pokud nebouchne/neshoří.

0/0
5.3.2016 13:51

P67e79t71r 43S47p82a71t26z36i22e70r72e22r 7714442475134

aspoň se povedlo s ním letět....viděl jsem dokument, kde za války v zamrzlé krajině severu přistál nouzově americký bombardér...byl tam 70 let..po té době parta nadšenců se do něj pustila s tím, že s ním přeletí do muzea...ve velkých mrazech na něm dělali denně, připravovali sníh jako vzletovou dráhu, tak aby letadlo vzlétnout mohlo..měnili vrtule a plno dalších součástí...vše vozili na místo jiným menším letadlem s lyžemi....když už letadlo bylo provozuschopné a začali pojíždět na start tak jim před vzletem chytla elektroinstalace a celé letadlo shořelo....několik měsíců práce k ničemu a dokonce tam i jeden z těch lidí díky nemoci zemřel...byl to pěkný dokument se smutným koncem

+5/0
4.3.2016 20:42

P53e74t57r 71S38p25a17t29z61i87e35r43e83r 7854832335104

pro ty co by se chtěli podívat..je to pouze v angličtině: https://www.youtube.com/watch?v=1u4YBwjQTds

+1/0
4.3.2016 20:44

P46e87t50r 73Š95i78l78h62a78n 7288152267573

To mi připomíná situaci ze hry Fallout: New Vegas, tam jistá militantní frakce rekonstruovala B-29 a když se v závěru hry strhla bitva o Hooverovu přehradu, tak s ní vzlítli :-)

0/0
4.3.2016 20:50

J63i67r29i 25H87u31b69k37a 1383646644235

Uvolnil se jim generátor elektrické energie, věc kterou všichni věděli, že se stávala. FAA jim zakázala u toho mít člověka,údajně kvůli bezpečnosti.

Od té doby jediná letuschopna B29 má v zadním prostoru dva spottery, aby hlídali ten generátor a případně požáry motorů.

0/0
5.3.2016 15:00

L85u93k46á81š 51K36a86u49c22k35ý 4554963399561

Každopádně je to nádherné letadlo a skvělá práce R^.

+8/0
4.3.2016 20:22

M94a78r19t59i95n 11P13l14o33c67e24k 4672966627636

Ještě že takový blázni existují, 25 let renovace R^

+12/0
4.3.2016 19:12

Z71d18e33n84ě59k 19W84e41r80n36h90a28r76t 6447385212318

No, ono to nebylo zase tak horké, jak se píše v novinách. Spíš se tak dlouho plánovalo umístění tohoto konkrétního stroje do muzea, přípravy dokumentace, shromažďování potřebných dílů a podobně. Vlastní opravy toho letadla trvaly jen několik let, navíc s přestávkami. Ale každopádně díky za takové nadšence.

+4/0
4.3.2016 19:49
Foto

P85e40t35r 90M28a77r67e63č20e81k 4700781673822

Nádhera

+13/0
4.3.2016 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.