Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a62n 66D93l76o62u42h73ý 7154839430169

Mozna az opet Nvidia a AMD dokazou dodavat vykonne chipy, ktere se pri zatezi na plny vykon "nekrouti", tak je tam Apple zacne opet davat. V roce 2008 az 2012 totiz Apple vymenoval znicene geforce macbooky Pro za nove ( do 4 let stari ). I me ho vymenili. Odesel ze dne na den. Kdo z PC vyrobcu vam po 4 letech vymeni stroj, protoze je tam vyrobni vada?!

0/−1
7.3.2016 6:38

L24a50d24a 96N20o11v63a52k 4372453637

tak když to tam nejde dát..., tak ať se nediví, že to to 3D nebude pro OS -X... Já mam výkonné Nvidia karty v PC už asi 10 let a nezaznamenal jsem nejmenší problémy...

+1/0
7.3.2016 18:54

L47u62d79v88í79k 51G16a73j98d36o59š83í16k 2575683874802

Ono to tam samozřejmě jde dát, ale Apple to tam nechce, protože s tím jsou jen problémy.

Jistě chápete, že před 10 lety byla situace trochu jiná než dnes.

0/−1
8.3.2016 17:02

J63a74r74o59s14l38a36v 24K42a21š39t96u45r28a 5676357241145

Do profi 3D bychom mohli zařadit letecké simulátory a ty na Jablku taky nerozjedete.

0/0
4.3.2016 20:09

A23n86t82o90n67í41n 84S17v56o40b43o65d38a 3324293109772

technické 3D také nejsou pro Mac, třeba SOLIDWORKS a další, mám na takové programy certifikovaný stroj a Mac to není :-)

0/0
4.3.2016 21:05

L62a84d58a 19N35o65v55a67k 4212183387

;-D tak to se museli asi u Apple trochu zakuckat...R^

+2/−1
4.3.2016 18:42

G79a67b34r68i12e44l 80H14o89r94t43e88n 9521569973914

;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2016 14:25

J57i14ř88í 20S95o67j64k82a 5758152771568

tak vzhledem k tomu že má Apple v pc tržní podíl asi jako Windows Phone v telefonech tak to asi moc lidí trápit nebude že tam nepůjde Oculus

+2/−2
4.3.2016 13:13

P41e24t78r 59T13y14č48k32a 6715412309562

Trzni podil Applu v pocitacich jde nahoru, na rozdil od podilu WP.

+1/0
5.3.2016 7:17

L27u39d15v43í72k 42G12a20j43d18o51š78í11k 2215693244842

Apple ovšem na nějaké super herní počítače z vysoka kašle.

Jeho zákazníci, kteří kupují Mac Pro, potřebují profi 3D. Nikoliv krámy na hraní.

Apple podporu nějaké firmy Oculus Rift fakt nepotřebuje.

+5/−14
4.3.2016 10:09

J57o62z33e87f 49N89o20v45a40k 6841133336363

co to znamena profi 3D?

+4/−1
4.3.2016 10:15

L36u56b70o79m90i33r 91K49u72b93a44t 4487883441770

Obvykle to jsou různé CAD a animovací programy pro profesionální použití. No a z hlediska hardwaru jsou profesionální a herní grafiky prakticky totožné, rozdíl je primárně ve firmwaru, kdy u profesionálních grafik dochází k optimalizaci na provádění specializovanějších funkcí využívaných těmito programy, kdežto herní grafiky jsou optimalizovanější na odlišnou skupinu funkcí využívaných ve hrách. Ostatní programy mezi těmito extrémy obvykle nemívají tak velké požadavky na grafické karty, aby tam byl rozdíl vidět. Oculus Rift do toho zapadá tak, že je zaměřený na hry, takže ke svému provozu potřebuje herní grafiku. Kdyby tam někdo chtěl spouštět třeba Mayu nebo podobné programy, asi by i ten Mac dodal dostačující obraz. Ale to nejspíš nikdo dělat nebude, na to je Oculus Rift poněkud omezující oproti sestavě monitorů s velkým rozlišením.

0/−3
4.3.2016 13:17

M47a42r88t62i73n 18V18o42k17o37u29n 9698133873386

CAD/CAM a predevsim rendering

+1/−1
4.3.2016 13:18

J77i83ř82í 80S94o18j31k29a 5468322441838

na to se používá jiná liga, polo-profík použije pc s grafickou kartou NVIDIA Graphics PLUS Quadro M6000 ( cena 120 000 Kč), když je to už skoro-profík tak si dá do pc v 3xSLI tyto grafické karty, a pokud je to fakt profík tak rendering dělá na farmách a né na svém pc ;-) dělat profesionálně grafiku na Applu je asi jako dělat profesionálně řidiče limuzíny ve Škodě Favorit ;-D;-D

+3/−2
4.3.2016 13:29

T67o87m49á59š 54S41o96u97k94u49p 4583275510920

A proto ma vetsina grafickych, strihovych, efektovych studii Macy. Protoze i kdyz se finalni render provadi na clusteru, porad je potreba vykonny a spolehlivy stroj na samotnou tvorbu.

btw: "Profikem" se nekdo nestava pri urcitem objemu nebo kvalite prace, ale ciste jen tim ze si za ni nechava platit.

+2/−1
4.3.2016 14:19

J48a42r59o31s29l13a21v 94K19a61š66t93u36r56a 5276947661285

Odkud máš tuto informaci? Tu statistiku bych si rad přečetl.

0/0
4.3.2016 20:12

J89o50s29e92f 56Č82i87h72á15k 7921889280666

Sakra to jsou prachy 8-o

0/0
4.3.2016 14:21

P41e86t55r 74T70y97č26k29a 6335882579362

Profika fakt nepoznas podle toho ze ma na stole to co jsi popsal. Spousta spickovych grafiku ti udela praci i na macbooku.

0/0
5.3.2016 7:20

R82a65d27e83k 78B12ě38h31a68v76ý 4318105913594

Nebojte, na ty jejich malovanky ve photoshopu a 3d programech by ta Nvidia stacila bez problemu taky.

+4/−2
4.3.2016 10:26

T71o57m24á20š 32S76o52u30k78u48p 4613855290770

Uz jsem videl par Titanu jak se pri rendrovani tech "malovanek" proste sesypali a pro dalsi praci nesli pouzit.

+1/−1
4.3.2016 11:51

G46a93b11r91i92e20l 90H64o13r93t12e63n 9661589883194

To je klidně možné, herní grafiky nejsou stavěné na dlouhodobý špičkový výkon. Nicméně je to celkem snadno řešitelné vodním chlazením, čili pokud děláte animace, které nemusí být technicky dokonalé, výkonná herní grafika může stačit.

+2/0
4.3.2016 15:33

L86u63d24v98í50k 12G18a11j22d15o16š13í26k 2655973594342

Dost těžko. To totiž není jen o chlazení, ale především o ovladačích a softwaru.

0/0
8.3.2016 16:59

G90a36b67r83i37e89l 10H93o67r63t21e55n 9641279623204

Běžné ovladače a software kvalitně chlazenou kartu zničit nemohou.

0/0
8.3.2016 17:45

L91u84d46v86í78k 75G38a92j88d86o86š16í73k 2985143434772

Tak určitě.

A proto se vyrábí profi grafické karty a prodávají se za násobky ceny herních karet.

+1/−2
4.3.2016 11:59

O72n40d90r14a 80Z95d62r30a40h85a89l 4625450935511

Apple možná ne, je otázka jestli jsou opravdu všichni uživatelé nadšeni z toho, že to rozhodl za ně. Pokud ano, myslím, že to ani jedna strana řešit nemusí, páč očividně Apple zákazníci nemají o Oculus zájem.

0/0
4.3.2016 11:58

L94u21d41v28í21k 80G57a62j42d78o96š50í83k 2355933634292

Jak rozhoduje za ně?

Apple dělá své produkty jak si myslí, že to je nejlepší pro okruh jeho zákazníků, o jejichž pozornost má zájem. Ostatní ať si trhnou nohou.

Jestli někdo produkty Applu koupí nebo ne je rozhodnutí zákazníků. Nikdo za ně nerozhoduje. Při koupi Mac Pro vědí všichni dobře, do čeho jdou.

+4/−1
4.3.2016 12:04

J43a82n 34D36l57o38u94h31ý 7254559910859

To je jako tvrdit ze ferrari rozhoduje za zakazniky, protoze jejich auta nejsou do terenu :-D

+1/0
7.3.2016 6:41

J75o57s93e45f 91Č93i42h79á92k 7621299190966

Praskne vám žilka :-)

0/0
4.3.2016 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.