Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a24n 55D93l80o83u96h71ý 7724209630719

Mozna az opet Nvidia a AMD dokazou dodavat vykonne chipy, ktere se pri zatezi na plny vykon "nekrouti", tak je tam Apple zacne opet davat. V roce 2008 az 2012 totiz Apple vymenoval znicene geforce macbooky Pro za nove ( do 4 let stari ). I me ho vymenili. Odesel ze dne na den. Kdo z PC vyrobcu vam po 4 letech vymeni stroj, protoze je tam vyrobni vada?!

0/−1
7.3.2016 6:38

L65a72d77a 89N23o57v15a90k 4152553387

tak když to tam nejde dát..., tak ať se nediví, že to to 3D nebude pro OS -X... Já mam výkonné Nvidia karty v PC už asi 10 let a nezaznamenal jsem nejmenší problémy...

+1/0
7.3.2016 18:54

L17u79d19v67í59k 74G28a41j80d82o72š59í32k 2755183284252

Ono to tam samozřejmě jde dát, ale Apple to tam nechce, protože s tím jsou jen problémy.

Jistě chápete, že před 10 lety byla situace trochu jiná než dnes.

0/−1
8.3.2016 17:02


J41a98r84o37s42l96a70v 78K96a47š12t23u41r56a 5566957851475

Do profi 3D bychom mohli zařadit letecké simulátory a ty na Jablku taky nerozjedete.

0/0
4.3.2016 20:09

A23n70t26o46n96í53n 78S81v88o92b23o54d23a 3144393889582

technické 3D také nejsou pro Mac, třeba SOLIDWORKS a další, mám na takové programy certifikovaný stroj a Mac to není :-)

0/0
4.3.2016 21:05

L16a69d10a 74N82o48v88a61k 4372263277

;-D tak to se museli asi u Apple trochu zakuckat...R^

+2/−1
4.3.2016 18:42

G49a36b25r63i46e37l 93H56o98r93t12e41n 9571599183764

;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2016 14:25

J65i52ř34í 97S83o51j96k50a 5358842721408

tak vzhledem k tomu že má Apple v pc tržní podíl asi jako Windows Phone v telefonech tak to asi moc lidí trápit nebude že tam nepůjde Oculus

+2/−2
4.3.2016 13:13

P32e36t84r 69T37y61č42k61a 6775582189842

Trzni podil Applu v pocitacich jde nahoru, na rozdil od podilu WP.

+1/0
5.3.2016 7:17

L19u81d89v63í13k 38G52a24j73d71o32š19í13k 2275423974382

Apple ovšem na nějaké super herní počítače z vysoka kašle.

Jeho zákazníci, kteří kupují Mac Pro, potřebují profi 3D. Nikoliv krámy na hraní.

Apple podporu nějaké firmy Oculus Rift fakt nepotřebuje.

+5/−14
4.3.2016 10:09

J63o33z71e19f 42N13o95v27a55k 6981163436483

co to znamena profi 3D?

+4/−1
4.3.2016 10:15

L46u96b41o57m65i60r 14K74u66b19a28t 4437333121310

Obvykle to jsou různé CAD a animovací programy pro profesionální použití. No a z hlediska hardwaru jsou profesionální a herní grafiky prakticky totožné, rozdíl je primárně ve firmwaru, kdy u profesionálních grafik dochází k optimalizaci na provádění specializovanějších funkcí využívaných těmito programy, kdežto herní grafiky jsou optimalizovanější na odlišnou skupinu funkcí využívaných ve hrách. Ostatní programy mezi těmito extrémy obvykle nemívají tak velké požadavky na grafické karty, aby tam byl rozdíl vidět. Oculus Rift do toho zapadá tak, že je zaměřený na hry, takže ke svému provozu potřebuje herní grafiku. Kdyby tam někdo chtěl spouštět třeba Mayu nebo podobné programy, asi by i ten Mac dodal dostačující obraz. Ale to nejspíš nikdo dělat nebude, na to je Oculus Rift poněkud omezující oproti sestavě monitorů s velkým rozlišením.

0/−3
4.3.2016 13:17

M56a29r55t57i28n 54V70o34k56o95u28n 9718263743636

CAD/CAM a predevsim rendering

+1/−1
4.3.2016 13:18

J39i41ř47í 94S38o39j29k16a 5978722671438

na to se používá jiná liga, polo-profík použije pc s grafickou kartou NVIDIA Graphics PLUS Quadro M6000 ( cena 120 000 Kč), když je to už skoro-profík tak si dá do pc v 3xSLI tyto grafické karty, a pokud je to fakt profík tak rendering dělá na farmách a né na svém pc ;-) dělat profesionálně grafiku na Applu je asi jako dělat profesionálně řidiče limuzíny ve Škodě Favorit ;-D;-D

+3/−2
4.3.2016 13:29

T75o93m76á83š 32S95o83u86k28u41p 4523425870740

A proto ma vetsina grafickych, strihovych, efektovych studii Macy. Protoze i kdyz se finalni render provadi na clusteru, porad je potreba vykonny a spolehlivy stroj na samotnou tvorbu.

btw: "Profikem" se nekdo nestava pri urcitem objemu nebo kvalite prace, ale ciste jen tim ze si za ni nechava platit.

+2/−1
4.3.2016 14:19

J72a84r60o47s87l86a10v 12K78a86š95t38u72r90a 5366237571845

Odkud máš tuto informaci? Tu statistiku bych si rad přečetl.

0/0
4.3.2016 20:12

J60o20s94e40f 78Č22i94h75á41k 7861449970876

Sakra to jsou prachy 8-o

0/0
4.3.2016 14:21

P15e16t62r 66T43y54č59k83a 6795432729242

Profika fakt nepoznas podle toho ze ma na stole to co jsi popsal. Spousta spickovych grafiku ti udela praci i na macbooku.

0/0
5.3.2016 7:20

R89a86d93e32k 91B59ě15h83a67v80ý 4768795413164

Nebojte, na ty jejich malovanky ve photoshopu a 3d programech by ta Nvidia stacila bez problemu taky.

+4/−2
4.3.2016 10:26

T48o51m22á54š 22S67o80u97k90u31p 4203345920670

Uz jsem videl par Titanu jak se pri rendrovani tech "malovanek" proste sesypali a pro dalsi praci nesli pouzit.

+1/−1
4.3.2016 11:51

G96a10b79r76i31e25l 87H34o11r52t49e36n 9391239303334

To je klidně možné, herní grafiky nejsou stavěné na dlouhodobý špičkový výkon. Nicméně je to celkem snadno řešitelné vodním chlazením, čili pokud děláte animace, které nemusí být technicky dokonalé, výkonná herní grafika může stačit.

+2/0
4.3.2016 15:33

L38u82d34v36í16k 18G71a35j31d15o43š90í95k 2715223674662

Dost těžko. To totiž není jen o chlazení, ale především o ovladačích a softwaru.

0/0
8.3.2016 16:59

G47a85b66r11i10e57l 26H27o23r50t68e15n 9841379663774

Běžné ovladače a software kvalitně chlazenou kartu zničit nemohou.

0/0
8.3.2016 17:45

L67u91d36v98í65k 60G88a37j54d55o26š81í95k 2385383394802

Tak určitě.

A proto se vyrábí profi grafické karty a prodávají se za násobky ceny herních karet.

+1/−2
4.3.2016 11:59

O69n90d36r62a 31Z37d35r18a19h92a66l 4125290455761

Apple možná ne, je otázka jestli jsou opravdu všichni uživatelé nadšeni z toho, že to rozhodl za ně. Pokud ano, myslím, že to ani jedna strana řešit nemusí, páč očividně Apple zákazníci nemají o Oculus zájem.

0/0
4.3.2016 11:58

L75u23d38v78í84k 67G10a85j96d38o56š54í40k 2445303844222

Jak rozhoduje za ně?

Apple dělá své produkty jak si myslí, že to je nejlepší pro okruh jeho zákazníků, o jejichž pozornost má zájem. Ostatní ať si trhnou nohou.

Jestli někdo produkty Applu koupí nebo ne je rozhodnutí zákazníků. Nikdo za ně nerozhoduje. Při koupi Mac Pro vědí všichni dobře, do čeho jdou.

+4/−1
4.3.2016 12:04

J38a33n 24D46l40o24u45h64ý 7114909560669

To je jako tvrdit ze ferrari rozhoduje za zakazniky, protoze jejich auta nejsou do terenu :-D

+1/0
7.3.2016 6:41

J49o15s82e98f 58Č54i22h68á14k 7381339740826

Praskne vám žilka :-)

0/0
4.3.2016 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.