Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a33n 36D12l58o60u15h68ý 7244979750919

Mozna az opet Nvidia a AMD dokazou dodavat vykonne chipy, ktere se pri zatezi na plny vykon "nekrouti", tak je tam Apple zacne opet davat. V roce 2008 az 2012 totiz Apple vymenoval znicene geforce macbooky Pro za nove ( do 4 let stari ). I me ho vymenili. Odesel ze dne na den. Kdo z PC vyrobcu vam po 4 letech vymeni stroj, protoze je tam vyrobni vada?!

0/−1
7.3.2016 6:38

L18a22d70a 85N52o51v12a19k 4542763197

tak když to tam nejde dát..., tak ať se nediví, že to to 3D nebude pro OS -X... Já mam výkonné Nvidia karty v PC už asi 10 let a nezaznamenal jsem nejmenší problémy...

+1/0
7.3.2016 18:54

L68u80d91v65í70k 80G67a90j29d65o44š36í88k 2975313584532

Ono to tam samozřejmě jde dát, ale Apple to tam nechce, protože s tím jsou jen problémy.

Jistě chápete, že před 10 lety byla situace trochu jiná než dnes.

0/−1
8.3.2016 17:02

J10a13r40o42s15l49a58v 38K22a95š68t50u62r74a 5506597511675

Do profi 3D bychom mohli zařadit letecké simulátory a ty na Jablku taky nerozjedete.

0/0
4.3.2016 20:09

A20n39t94o69n41í35n 10S53v43o63b21o67d55a 3204453629592

technické 3D také nejsou pro Mac, třeba SOLIDWORKS a další, mám na takové programy certifikovaný stroj a Mac to není :-)

0/0
4.3.2016 21:05

L25a63d22a 10N39o39v89a29k 4312253327

;-D tak to se museli asi u Apple trochu zakuckat...R^

+2/−1
4.3.2016 18:42

G18a36b49r66i57e71l 31H15o20r46t90e71n 9851939143954

;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2016 14:25

J78i96ř41í 55S50o32j45k60a 5398302521868

tak vzhledem k tomu že má Apple v pc tržní podíl asi jako Windows Phone v telefonech tak to asi moc lidí trápit nebude že tam nepůjde Oculus

+2/−2
4.3.2016 13:13

P30e67t29r 74T77y37č31k38a 6525732759832

Trzni podil Applu v pocitacich jde nahoru, na rozdil od podilu WP.

+1/0
5.3.2016 7:17

L34u50d57v63í46k 66G80a54j88d16o54š68í90k 2945793314152

Apple ovšem na nějaké super herní počítače z vysoka kašle.

Jeho zákazníci, kteří kupují Mac Pro, potřebují profi 3D. Nikoliv krámy na hraní.

Apple podporu nějaké firmy Oculus Rift fakt nepotřebuje.

+5/−14
4.3.2016 10:09

J80o46z82e93f 93N82o81v92a27k 6951123696623

co to znamena profi 3D?

+4/−1
4.3.2016 10:15

L47u24b59o73m73i95r 42K38u15b70a39t 4577163981620

Obvykle to jsou různé CAD a animovací programy pro profesionální použití. No a z hlediska hardwaru jsou profesionální a herní grafiky prakticky totožné, rozdíl je primárně ve firmwaru, kdy u profesionálních grafik dochází k optimalizaci na provádění specializovanějších funkcí využívaných těmito programy, kdežto herní grafiky jsou optimalizovanější na odlišnou skupinu funkcí využívaných ve hrách. Ostatní programy mezi těmito extrémy obvykle nemívají tak velké požadavky na grafické karty, aby tam byl rozdíl vidět. Oculus Rift do toho zapadá tak, že je zaměřený na hry, takže ke svému provozu potřebuje herní grafiku. Kdyby tam někdo chtěl spouštět třeba Mayu nebo podobné programy, asi by i ten Mac dodal dostačující obraz. Ale to nejspíš nikdo dělat nebude, na to je Oculus Rift poněkud omezující oproti sestavě monitorů s velkým rozlišením.

0/−3
4.3.2016 13:17

M48a37r93t42i37n 55V70o80k58o86u32n 9808943253316

CAD/CAM a predevsim rendering

+1/−1
4.3.2016 13:18

J17i16ř79í 92S73o26j63k30a 5648322241158

na to se používá jiná liga, polo-profík použije pc s grafickou kartou NVIDIA Graphics PLUS Quadro M6000 ( cena 120 000 Kč), když je to už skoro-profík tak si dá do pc v 3xSLI tyto grafické karty, a pokud je to fakt profík tak rendering dělá na farmách a né na svém pc ;-) dělat profesionálně grafiku na Applu je asi jako dělat profesionálně řidiče limuzíny ve Škodě Favorit ;-D;-D

+3/−2
4.3.2016 13:29

T28o97m54á10š 60S54o36u32k45u46p 4243475810520

A proto ma vetsina grafickych, strihovych, efektovych studii Macy. Protoze i kdyz se finalni render provadi na clusteru, porad je potreba vykonny a spolehlivy stroj na samotnou tvorbu.

btw: "Profikem" se nekdo nestava pri urcitem objemu nebo kvalite prace, ale ciste jen tim ze si za ni nechava platit.

+2/−1
4.3.2016 14:19

J98a37r66o66s25l49a64v 87K16a18š91t83u84r56a 5306397491425

Odkud máš tuto informaci? Tu statistiku bych si rad přečetl.

0/0
4.3.2016 20:12

J76o10s44e58f 22Č49i17h42á22k 7721329780496

Sakra to jsou prachy 8-o

0/0
4.3.2016 14:21

P23e77t33r 61T74y23č56k40a 6405302709762

Profika fakt nepoznas podle toho ze ma na stole to co jsi popsal. Spousta spickovych grafiku ti udela praci i na macbooku.

0/0
5.3.2016 7:20

R25a59d27e77k 35B86ě86h34a73v39ý 4488395363154

Nebojte, na ty jejich malovanky ve photoshopu a 3d programech by ta Nvidia stacila bez problemu taky.

+4/−2
4.3.2016 10:26

T87o27m12á71š 40S36o41u94k45u52p 4543355580610

Uz jsem videl par Titanu jak se pri rendrovani tech "malovanek" proste sesypali a pro dalsi praci nesli pouzit.

+1/−1
4.3.2016 11:51

G34a81b58r32i18e70l 34H25o43r13t73e42n 9951729613954

To je klidně možné, herní grafiky nejsou stavěné na dlouhodobý špičkový výkon. Nicméně je to celkem snadno řešitelné vodním chlazením, čili pokud děláte animace, které nemusí být technicky dokonalé, výkonná herní grafika může stačit.

+2/0
4.3.2016 15:33

L74u61d31v47í80k 60G94a86j75d44o28š62í35k 2445283134772

Dost těžko. To totiž není jen o chlazení, ale především o ovladačích a softwaru.

0/0
8.3.2016 16:59

G26a98b57r95i45e65l 92H19o24r65t16e95n 9771159923234

Běžné ovladače a software kvalitně chlazenou kartu zničit nemohou.

0/0
8.3.2016 17:45

L83u57d66v59í23k 43G70a56j23d14o15š91í18k 2255843164382

Tak určitě.

A proto se vyrábí profi grafické karty a prodávají se za násobky ceny herních karet.

+1/−2
4.3.2016 11:59

O76n12d63r46a 40Z68d65r52a42h87a47l 4215390185841

Apple možná ne, je otázka jestli jsou opravdu všichni uživatelé nadšeni z toho, že to rozhodl za ně. Pokud ano, myslím, že to ani jedna strana řešit nemusí, páč očividně Apple zákazníci nemají o Oculus zájem.

0/0
4.3.2016 11:58

L15u29d64v87í14k 98G72a33j90d42o21š38í36k 2265163594282

Jak rozhoduje za ně?

Apple dělá své produkty jak si myslí, že to je nejlepší pro okruh jeho zákazníků, o jejichž pozornost má zájem. Ostatní ať si trhnou nohou.

Jestli někdo produkty Applu koupí nebo ne je rozhodnutí zákazníků. Nikdo za ně nerozhoduje. Při koupi Mac Pro vědí všichni dobře, do čeho jdou.

+4/−1
4.3.2016 12:04

J75a36n 22D61l59o35u45h46ý 7374509370379

To je jako tvrdit ze ferrari rozhoduje za zakazniky, protoze jejich auta nejsou do terenu :-D

+1/0
7.3.2016 6:41

J51o90s35e98f 16Č29i83h34á51k 7931989490856

Praskne vám žilka :-)

0/0
4.3.2016 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.