Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme armádní brýle za 350 tisíc. Piloti mají nový simulátor tmy

V absolutní tmě neuvidíte nic, ale stačí trocha odráženého světla z hvězd a voják vybavený drahou výbavou se může zorientovat v terénu. Speciální vizor umí využít osamělé fotony a elektronicky zesílit obraz. Armáda v Praze otevřela nový simulátor, kde se piloti mohou bez obav rozkoukat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94e59t15r 24N62o87v90á97k 4827180135874

Fungují úplně stejně jako brýle za 500 Kč od Sovětů, které jsem koupil v devadesátých letech. 8-)

0/0
24.4.2016 10:39

F46r22o13d18o 97O38f26n53a51r34n77i68a 9207596348530

Https://youtu.be/Ae36ewADpvY

0/0
21.4.2016 18:32

T80o79n18d59a 43H74e98j81l44í57k 1488473639487

Proto je tak nebezpečné na vrtulníky v noci svítit laserovými ukazovátky. Pokud má pilot noktovizor (a pochybuji, že by u Policie, atd neměli), tak pilota oslepíte i slabým, rozptýleným paprskem, ten je totiž mnohonásobně silnější, než zdroje světla, které to taky zachytí - a zesílí.

+1/−1
21.4.2016 10:17

Š65t17ě11p38á85n 71B48u38r86i82a63n 3583883691815

Nezdá se mi, že za takovou pálku, by to nemělo limitr na zesílení. To platilo pro první generace noktovizorů, nevěřím že dnes to nemá ochranu proti nadměrnému oslnění.Paradoxně si myslím, že z hlediska oslnění pilota, je na tom hůř bez nočního vidění než sním.

0/0
21.4.2016 11:21
Foto

B46o14r12i62s 47O26n13i98š53č54e70n22k30o 1733501889771

Teoreticky, z hlediska ochrany očí v UMĚLÝCH podmínkách, bychom mohli říct, že brýle pilota chrání. Paprsek v nejhorším poškodí elektroniku brýlí, ale k oku se přímo nedostane.

Problém s laserovým ozářením je, že tenký paprsek se na vzdálenost několika stovek metrů (vzdálenost od vrtulníku) mění na svítící kruh o velkém průměru (velikost záleží od více faktorů, řekněme že řádově metr), který má stále vysokou energii. Do kokpitu Vám tedy neproniká malá tečka jako z ukazovátka, ale je osvícené celé sklo kabiny. To způsobuje mnoho nepravidelných odrazů, ozáření celé kabiny, jakoby byl před kabinou velký nepravidelně svítící reflektor (pro představu). To znamená pro piloty velký problém. Nejde tedy jen o brýle, ohrožuje to i zrak samotný. Krátkodobě může dojít k podráždění očí (odražený paprsek Vám posvítí "popod" brýle), zhoršení zrakových funkcí, ale i k vážnějším poškozením struktur oka.

+2/0
25.4.2016 14:19

J89i12n68d69ř66i81c72h 62K14u52c91h35a94ř 4846853388

Přiznávám že jsem lajk který s tímto nemá žádné zkušenosti, ale tyhle drahé hračky skutečně nemají ochranu proti osilnění, která nedovolí zobrazit nic od určité intentzity výše?

0/0
21.4.2016 12:55
Foto

B10o96r53i46s 84O26n31i62š18č57e83n24k59o 1283631459931

Dobrý den. Jak je v článku uvedeno, brýle se intenzitě osvětlení přizpůsobí. Udělají to tak, že sníží zesílení. Ve výsledku ale stále vidíte velmi intenzivní světlo s výrazným halo efektem a v okolí vidíte jen tmu. Z praktického hlediska tedy brýle neplní dost dobře svojí funkci. Výrazný problém je to například pro záchranáře, kteří přistávají u dálnice, vedle množství majáků již přítomných složek IZS. Silné světlo také narušuje přizpůsobení zraku na tmu, což může mít také následky.

0/0
22.4.2016 8:31
Foto

P85a68v85e11l 21K78a31s38í10k42, 72T21e73c57h68n84e82t29.76c96z

Viz článek: Brýle pro letce jsou vybaveny například funkcí Auto-gating, která zajišťuje průběžnou regulaci zesílení. Nedojde tedy k oslepení pilota v případě, že by se podíval do zdroje světla.

+4/0
21.4.2016 14:13
Foto

P52a92v72e79l 15K61a19s97í58k13, 85T87e55c40h19n26e98t37.88c27z

To ale neznamená, že by laserové ukazovátko nebylo nebezpečné.

0/0
21.4.2016 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.