Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zkusili jsme armádní brýle za 350 tisíc. Piloti mají nový simulátor tmy

V absolutní tmě neuvidíte nic, ale stačí trocha odráženého světla z hvězd a voják vybavený drahou výbavou se může zorientovat v terénu. Speciální vizor umí využít osamělé fotony a elektronicky zesílit obraz. Armáda v Praze otevřela nový simulátor, kde se piloti mohou bez obav rozkoukat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P95e63t15r 49N61o58v58á68k 4417550415234

Fungují úplně stejně jako brýle za 500 Kč od Sovětů, které jsem koupil v devadesátých letech. 8-)

0/0
24.4.2016 10:39

F95r17o80d45o 49O93f28n98a37r70n35i72a 9947906958210

Https://youtu.be/Ae36ewADpvY

0/0
21.4.2016 18:32

T88o10n15d57a 21H20e36j96l53í12k 1508643509317

Proto je tak nebezpečné na vrtulníky v noci svítit laserovými ukazovátky. Pokud má pilot noktovizor (a pochybuji, že by u Policie, atd neměli), tak pilota oslepíte i slabým, rozptýleným paprskem, ten je totiž mnohonásobně silnější, než zdroje světla, které to taky zachytí - a zesílí.

+1/−1
21.4.2016 10:17


Š16t60ě73p72á98n 37B13u57r76i65a56n 3223793341385

Nezdá se mi, že za takovou pálku, by to nemělo limitr na zesílení. To platilo pro první generace noktovizorů, nevěřím že dnes to nemá ochranu proti nadměrnému oslnění.Paradoxně si myslím, že z hlediska oslnění pilota, je na tom hůř bez nočního vidění než sním.

0/0
21.4.2016 11:21
Foto

B42o53r69i62s 47O79n40i49š82č11e84n80k82o 1903471539621

Teoreticky, z hlediska ochrany očí v UMĚLÝCH podmínkách, bychom mohli říct, že brýle pilota chrání. Paprsek v nejhorším poškodí elektroniku brýlí, ale k oku se přímo nedostane.

Problém s laserovým ozářením je, že tenký paprsek se na vzdálenost několika stovek metrů (vzdálenost od vrtulníku) mění na svítící kruh o velkém průměru (velikost záleží od více faktorů, řekněme že řádově metr), který má stále vysokou energii. Do kokpitu Vám tedy neproniká malá tečka jako z ukazovátka, ale je osvícené celé sklo kabiny. To způsobuje mnoho nepravidelných odrazů, ozáření celé kabiny, jakoby byl před kabinou velký nepravidelně svítící reflektor (pro představu). To znamená pro piloty velký problém. Nejde tedy jen o brýle, ohrožuje to i zrak samotný. Krátkodobě může dojít k podráždění očí (odražený paprsek Vám posvítí "popod" brýle), zhoršení zrakových funkcí, ale i k vážnějším poškozením struktur oka.

+2/0
25.4.2016 14:19

J57i15n63d73ř97i32c90h 67K18u40c33h49a11ř 4976403118

Přiznávám že jsem lajk který s tímto nemá žádné zkušenosti, ale tyhle drahé hračky skutečně nemají ochranu proti osilnění, která nedovolí zobrazit nic od určité intentzity výše?

0/0
21.4.2016 12:55
Foto

B68o21r58i79s 11O13n51i75š20č89e70n23k56o 1303651399221

Dobrý den. Jak je v článku uvedeno, brýle se intenzitě osvětlení přizpůsobí. Udělají to tak, že sníží zesílení. Ve výsledku ale stále vidíte velmi intenzivní světlo s výrazným halo efektem a v okolí vidíte jen tmu. Z praktického hlediska tedy brýle neplní dost dobře svojí funkci. Výrazný problém je to například pro záchranáře, kteří přistávají u dálnice, vedle množství majáků již přítomných složek IZS. Silné světlo také narušuje přizpůsobení zraku na tmu, což může mít také následky.

0/0
22.4.2016 8:31
Foto

P92a64v73e69l 63K43a31s77í94k39, 48T17e10c81h13n54e78t23.79c88z

Viz článek: Brýle pro letce jsou vybaveny například funkcí Auto-gating, která zajišťuje průběžnou regulaci zesílení. Nedojde tedy k oslepení pilota v případě, že by se podíval do zdroje světla.

+4/0
21.4.2016 14:13
Foto

P72a61v54e63l 87K63a18s60í76k20, 86T74e92c37h17n43e66t40.15c76z

To ale neznamená, že by laserové ukazovátko nebylo nebezpečné.

0/0
21.4.2016 14:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.