Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme armádní brýle za 350 tisíc. Piloti mají nový simulátor tmy

V absolutní tmě neuvidíte nic, ale stačí trocha odráženého světla z hvězd a voják vybavený drahou výbavou se může zorientovat v terénu. Speciální vizor umí využít osamělé fotony a elektronicky zesílit obraz. Armáda v Praze otevřela nový simulátor, kde se piloti mohou bez obav rozkoukat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e80t30r 90N30o18v16á97k 4217960605964

Fungují úplně stejně jako brýle za 500 Kč od Sovětů, které jsem koupil v devadesátých letech. 8-)

0/0
24.4.2016 10:39

F56r67o62d59o 22O84f95n16a13r40n77i49a 9297816848200

Https://youtu.be/Ae36ewADpvY

0/0
21.4.2016 18:32

T33o95n64d38a 86H18e92j15l27í66k 1188663599387

Proto je tak nebezpečné na vrtulníky v noci svítit laserovými ukazovátky. Pokud má pilot noktovizor (a pochybuji, že by u Policie, atd neměli), tak pilota oslepíte i slabým, rozptýleným paprskem, ten je totiž mnohonásobně silnější, než zdroje světla, které to taky zachytí - a zesílí.

+1/−1
21.4.2016 10:17

Š92t49ě61p66á87n 45B16u50r27i51a70n 3293423351135

Nezdá se mi, že za takovou pálku, by to nemělo limitr na zesílení. To platilo pro první generace noktovizorů, nevěřím že dnes to nemá ochranu proti nadměrnému oslnění.Paradoxně si myslím, že z hlediska oslnění pilota, je na tom hůř bez nočního vidění než sním.

0/0
21.4.2016 11:21
Foto

B80o71r48i33s 94O73n24i41š31č19e47n74k57o 1423551769391

Teoreticky, z hlediska ochrany očí v UMĚLÝCH podmínkách, bychom mohli říct, že brýle pilota chrání. Paprsek v nejhorším poškodí elektroniku brýlí, ale k oku se přímo nedostane.

Problém s laserovým ozářením je, že tenký paprsek se na vzdálenost několika stovek metrů (vzdálenost od vrtulníku) mění na svítící kruh o velkém průměru (velikost záleží od více faktorů, řekněme že řádově metr), který má stále vysokou energii. Do kokpitu Vám tedy neproniká malá tečka jako z ukazovátka, ale je osvícené celé sklo kabiny. To způsobuje mnoho nepravidelných odrazů, ozáření celé kabiny, jakoby byl před kabinou velký nepravidelně svítící reflektor (pro představu). To znamená pro piloty velký problém. Nejde tedy jen o brýle, ohrožuje to i zrak samotný. Krátkodobě může dojít k podráždění očí (odražený paprsek Vám posvítí "popod" brýle), zhoršení zrakových funkcí, ale i k vážnějším poškozením struktur oka.

+2/0
25.4.2016 14:19

J55i74n47d37ř86i62c92h 49K14u82c78h23a67ř 4676753678

Přiznávám že jsem lajk který s tímto nemá žádné zkušenosti, ale tyhle drahé hračky skutečně nemají ochranu proti osilnění, která nedovolí zobrazit nic od určité intentzity výše?

0/0
21.4.2016 12:55
Foto

B12o46r94i69s 43O64n63i78š17č40e56n50k70o 1573181709741

Dobrý den. Jak je v článku uvedeno, brýle se intenzitě osvětlení přizpůsobí. Udělají to tak, že sníží zesílení. Ve výsledku ale stále vidíte velmi intenzivní světlo s výrazným halo efektem a v okolí vidíte jen tmu. Z praktického hlediska tedy brýle neplní dost dobře svojí funkci. Výrazný problém je to například pro záchranáře, kteří přistávají u dálnice, vedle množství majáků již přítomných složek IZS. Silné světlo také narušuje přizpůsobení zraku na tmu, což může mít také následky.

0/0
22.4.2016 8:31
Foto

P40a72v67e86l 74K92a19s54í82k90, 90T44e28c62h51n71e16t55.94c60z

Viz článek: Brýle pro letce jsou vybaveny například funkcí Auto-gating, která zajišťuje průběžnou regulaci zesílení. Nedojde tedy k oslepení pilota v případě, že by se podíval do zdroje světla.

+4/0
21.4.2016 14:13
Foto

P16a95v90e20l 68K29a56s15í52k78, 55T74e18c47h36n93e17t79.36c52z

To ale neznamená, že by laserové ukazovátko nebylo nebezpečné.

0/0
21.4.2016 14:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.