Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme armádní brýle za 350 tisíc. Piloti mají nový simulátor tmy

V absolutní tmě neuvidíte nic, ale stačí trocha odráženého světla z hvězd a voják vybavený drahou výbavou se může zorientovat v terénu. Speciální vizor umí využít osamělé fotony a elektronicky zesílit obraz. Armáda v Praze otevřela nový simulátor, kde se piloti mohou bez obav rozkoukat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P93e83t19r 72N73o36v30á81k 4407340215784

Fungují úplně stejně jako brýle za 500 Kč od Sovětů, které jsem koupil v devadesátých letech. 8-)

0/0
24.4.2016 10:39

F93r97o36d15o 48O11f19n58a95r72n68i56a 9247526638270

Https://youtu.be/Ae36ewADpvY

0/0
21.4.2016 18:32

T29o20n91d44a 92H15e90j84l10í10k 1748923589457

Proto je tak nebezpečné na vrtulníky v noci svítit laserovými ukazovátky. Pokud má pilot noktovizor (a pochybuji, že by u Policie, atd neměli), tak pilota oslepíte i slabým, rozptýleným paprskem, ten je totiž mnohonásobně silnější, než zdroje světla, které to taky zachytí - a zesílí.

+1/−1
21.4.2016 10:17

Š32t15ě25p46á13n 76B54u18r59i15a31n 3113233971205

Nezdá se mi, že za takovou pálku, by to nemělo limitr na zesílení. To platilo pro první generace noktovizorů, nevěřím že dnes to nemá ochranu proti nadměrnému oslnění.Paradoxně si myslím, že z hlediska oslnění pilota, je na tom hůř bez nočního vidění než sním.

0/0
21.4.2016 11:21
Foto

B50o25r59i83s 65O63n21i24š29č43e10n91k45o 1303471119441

Teoreticky, z hlediska ochrany očí v UMĚLÝCH podmínkách, bychom mohli říct, že brýle pilota chrání. Paprsek v nejhorším poškodí elektroniku brýlí, ale k oku se přímo nedostane.

Problém s laserovým ozářením je, že tenký paprsek se na vzdálenost několika stovek metrů (vzdálenost od vrtulníku) mění na svítící kruh o velkém průměru (velikost záleží od více faktorů, řekněme že řádově metr), který má stále vysokou energii. Do kokpitu Vám tedy neproniká malá tečka jako z ukazovátka, ale je osvícené celé sklo kabiny. To způsobuje mnoho nepravidelných odrazů, ozáření celé kabiny, jakoby byl před kabinou velký nepravidelně svítící reflektor (pro představu). To znamená pro piloty velký problém. Nejde tedy jen o brýle, ohrožuje to i zrak samotný. Krátkodobě může dojít k podráždění očí (odražený paprsek Vám posvítí "popod" brýle), zhoršení zrakových funkcí, ale i k vážnějším poškozením struktur oka.

+2/0
25.4.2016 14:19

J64i46n37d46ř51i98c15h 60K50u74c12h41a39ř 4716143768

Přiznávám že jsem lajk který s tímto nemá žádné zkušenosti, ale tyhle drahé hračky skutečně nemají ochranu proti osilnění, která nedovolí zobrazit nic od určité intentzity výše?

0/0
21.4.2016 12:55
Foto

B86o88r59i58s 43O74n78i68š92č10e26n68k76o 1613721389661

Dobrý den. Jak je v článku uvedeno, brýle se intenzitě osvětlení přizpůsobí. Udělají to tak, že sníží zesílení. Ve výsledku ale stále vidíte velmi intenzivní světlo s výrazným halo efektem a v okolí vidíte jen tmu. Z praktického hlediska tedy brýle neplní dost dobře svojí funkci. Výrazný problém je to například pro záchranáře, kteří přistávají u dálnice, vedle množství majáků již přítomných složek IZS. Silné světlo také narušuje přizpůsobení zraku na tmu, což může mít také následky.

0/0
22.4.2016 8:31
Foto

P29a65v58e61l 82K13a73s59í77k15, 23T46e21c87h14n38e87t67.43c58z

Viz článek: Brýle pro letce jsou vybaveny například funkcí Auto-gating, která zajišťuje průběžnou regulaci zesílení. Nedojde tedy k oslepení pilota v případě, že by se podíval do zdroje světla.

+4/0
21.4.2016 14:13
Foto

P51a85v30e70l 57K77a57s97í88k90, 72T22e39c12h71n51e47t28.35c16z

To ale neznamená, že by laserové ukazovátko nebylo nebezpečné.

0/0
21.4.2016 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.