Diskuze

Hlučné sovětské lokomotivy „sergej“ lidé nenáviděli, dnes jsou ikonou

Přesně před půl stoletím převzali Čechoslováci první kus lokomotivy, která se na našich kolejích zabydlela jako „sergej“. Hlučné lokomotivy s červenou hvězdou za normalizace nebyly příliš populární, ale postupně se z nich stala legenda našich železnic. V dobrém i zlém.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Jeden z mnoha příkladů neefektivity a nesmyslnosti RVHP...navíc typicky rusky předimenzované, kašlalo se na spotřebu a životní prostředí....

0 0
možnosti
MD

No jo, holt SSSR byl náš vzor, takže přes to "nejel vlak". Když si vezmu, že takový Kyklop strčil do kapsy výkonem celého sergeje a ještě mu zbylo (1470kWx1774kW)a měl jen 4 nápravy, a nakonec ho oficiálně odpískali na tom, že byl těžký (20,5t/nápravu), neoficiálně kvůli tomu, že lokomotivy nad 2000hp mohl dodávat jenom SSSR, tak to o RVHP něco svědčilo. Na druhou stranu je fakt, že zkušebně začal jezdit až v roce 1975, takže pokrok o půl generace byl vidět.

0 0
možnosti
PR

Asi to byly silné mašiny, spotřebu neznám, tak se nemohu vyjadřovat, ale vždy vzpomínám na cesty domů z večerní školy v sedmdesátých létech, kdy jednu dobu stál náš motorový vlak cca 25 min vedle nákladního, který táhl sergej. Ten měl stále spuštěný motor, asi to bylo náročné znovu startovat (to si jen myslím). Nepřeji nikomu cítit, jak motorovým vozem celou dobu třepe motor sergeje. Bylo to většinou v zimním období, byla tma a vždy jako na schvál, stál ten sergej vedle nás. Často jsem musel jít ven do chladna.

0 0
možnosti
RR

R47a23d23e21k 20R32a61i77d25a

24. 3. 2016 18:50

přečtěte si článek a spotřebu se dozvíte..

0 0
možnosti
JS

J71a32n 42S46a16l84o23m27o34n

21. 3. 2016 19:11

Budete se divit, ale nemám problém se o generátor za chodu v elektrárně docela normálně opřít. Ani mi to nepoškodilo hodinky :-). A to se skutečně opírám přímo o stator, bez nějakých přídavných krytů a ochran před magnetickým polem. Zajímalo by mě jakou představu o těch generátorech vlastně máte ;-D. A jestli jste je někdy viděl zakrytované, tak ano. Jenže nejde o ochranu před magnetickým polem. Jde o ochranu před hlukem :-).

0 0
možnosti
KS

ja teda mam pocit, samoz�ejm� je to muj osobni n�zor....�e mnohem v�t�� rand�l dok�zala Bardotka...

0 0
možnosti
MM

Přepni si klávesnici z azbuky na latinku.;-)

4 0
možnosti
KL

z Opavy do Bohumina zkratkou pres Polsko?

0 0
možnosti
Foto

I95v37a96n 48M24a97r50e81k

19. 3. 2016 9:04

P.redaktore, pokud byste na vlastní uši někdy slyšel v plném výkonu např. "Bardotku" , "Čmeláka" a hlavně "Pomeranč" nikdy byste takový blábol nemohl napsat ! Rv

1 0
možnosti
Foto

J26i15ř81í 84E68r87b68e66n

20. 3. 2016 12:51

Obávám se, že pan autor slyšel na vlastní uši jak netlumeného Sergeje, tak i netlumenou Bardotku...

0 0
možnosti
MM

Pokud chcete vidět Sergeje, nemusíte do muzea. Pro ČD Cargo jezdí Sergeje dodnes a tahají nákladní vagony.

Jo sovětské stroje se konstruovaly na 150 let. ne jako ty dnešní čínské šidítka.

3 7
možnosti
PS

Nejezdí, už dlouho v ČR nejezdí.

5 1
možnosti
Foto

Sergej nebyl v oblibě u lidí, kteří bydleli blízko tratí. Např. Na Vidoulích se třásla okna i stěny, když tam tato ,,mašinka" šplhala do kopce:-(

Je pravdou, že v rámci RVHP byly rozděleny i výroby a vývoje diesellokomotiv. Např. první přeplńované ,,tisícikoně" byly u nás zkoušeny v r. 1964-65. Instalace do Čmeláků a Zamračenejch. Výkonější dvanáctiválce pak později do ,,Brejlovců". Vývoj v ČKD MĚL ,,NA PRKNECH" projekt VERZE AŽ DO ,,čtyřtisíckoní". Po srpnu 68 vývojáři emigrovali ( údajně se uplatnili u Sulzera );-) V ČKD Naft. mot. Smíchov bylo do r. 71 vyrobeno tisíc (!)drážních motorů, převážně,,káček"(K6S 310 DR). Ve finále v průměru i motor denně;-)

4 0
možnosti

když tohle startovalo, třásly se hrnky na polici jak při zemětřesení ;-D

3 2
možnosti