Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Věří v Boha, nemá čas věřit pitomostem. Příběh Jiřího Grygara

Jiří Grygar občas slýchává námitku: „Vaše náboženská víra je stejně iracionální jako pavědy, proti kterým bojujete.“ Odpověď má připravenou. Cituje spisovatele Gilberta Chestersona: „Od té doby, co lidé přestali věřit v Boha, jsou ochotni věřit kdejaké pitomosti.“ O jubilantovi Jiřím Grygarovi vypráví Karel Pacner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a79r80o91s87l42a97v 48S47t14a13n22ě48k 3144811876253

Trochu člověčenství:

Byl jsem na přednášce Jiřího Grygara ve Zlíně 4.1.1991. Trochu mne mrzel jeho názor, že co bylo před velkým třeskem na to nemá smysl se ptát.

Při podepisování knihy Okna vesmíru dokořán jsem se odvážil mu říct:" Pane doktore nezlobte se, Mne tyto věci ohromně zajímají, ale manželka si ze mne dělá legraci. Kdybyste tam napsal něco povzbuzujícího.

" A Jiří napsal: "Kolegovi Jarinovi Jiří Grygar."

Dodnes na něho vzpomínáme.

0/0
20.4.2016 18:53

A30l71e35x17a45n22d68r 31Š28í88r 5471940363

Na otázku, jak je možné, že excelentní vědec Jiří Grygar, s obrovskou sumou poznatků o tom, jak vypadá náš vesmír (stovky miliard galaxií se stovkami miliard hvězd) může věřit tomu, že tento obrovský galamatyáš, v němž probíhají nepředstavitelné pochody o nepředstavitelných rozměrech a energiích, vznikl na základě jakéhosi plánu s jakýmsi záměrem (jakým...?), jsem dostal od odborníka tuto odpověď, která vše vysvětluje: "Pan Grygar užívá tzv. kompartmentalizace, aby unikl kognitivní disonanci." (Musíte si najít význam těchto odborných termínů.) Najednou mně to zapadlo do souvislostí - osobně znám několik lidí, kteří si podobně dokážou vytvářet ve svém vědomí různé reality, které nejsou nijak propojené. Na otázku, proč jsi provedl/a (řekl/a) právě toto, jak jsi to mohl/a udělat (společně s důkazy černé na bílém - třeba jeho/její vlastnoruční emajl), odpoví udiveně: Ale já jsem přeci nikdy nic takového neprovedl/a (neřekl/a, nenapsal/a). Donedávna to pro mě byla záhada. Ale prostě to existuje - kognitivní disonance. (Je to vlastně taková ochrana, aby se ten jedinec nezbláznil. Není to zas tak nepochopitelné - patrně když toto rozpolcení přesáhne určitou mez, je to už patologické - schizofrenie, neslučitelná s běžným životem. Ale ona i ta lehčí forma může znamenat v soužití s ostatními lidmi problémy - chcete kamarádovi vysvětlit, čím vám ublížil, odpustit mu - "jsme přeci kámoši, tak zas všechno dobrý, ale už to nedělej", a on neví, o čem mluvíte, přeci nic takového neudělal.)

+1/0
1.4.2016 11:28

J74a67n97a 67M56u45s23i11l90o33v21á 4344323298459

váš komentář mi připomíná přednášku renomovaného vědce pana Kyši na téma Může být někdo tak šílený, aby tomu věřil? Kdo tu má lejstro s diplomem, tak má právo tady vydávat soudy o druhých lidech. A že jsme na tom evidentně stejně jako když nutili Galilea odvolat rotaci Země, to tu každý ví. Nedejte na Aštara lidé! Země je placatá! Komunikujte s Plejáďany a uvidite, že to je všechno trochu jinak!

0/0
19.4.2016 13:58


J79o38s24e46f 41P18o90t37r 6720651267449

Pro pana Tomase SLUKU ( i když vím, že se se mnou nechce zahazovat)

Pan Sluka se ptá "Můžete sem napsat ten "zákon entropie" a rozebrat, jak je v protikladu s evoluční teorií?"

Odpovídám : Entropie vychází z druhého zákona termodynamiky a tento zákon je v přímém protikladu s evoluční teorií, samozřejmě ne s touto teorií, ale se životem vůbec. Druhý zákon termodynamiky je vůbec nejsilnějším zákonem ve vesmíru a způsobuje, že se vyrovnává teplota atomů, a začíná už těsně po Velkém třesku a končí tepelnou smrtí vesmíru.

Jak se postupně snižuje teplota, částice se rozpadají, až úplně zaniknou, entropie se zvyšuje (uspořádanost ve smyslu rozštěpení na elementární částice). Naopak život je založen na snižování entropie, zvyšování organizovanosti a působí tedy proti 2. zákon. Když organizmus zemře, dochází k zvyšování entropie, až na prach a popel.

2. zákon vede vesmír k tepelné smrti, život z toho vybočuje a tudíž je jeho protikladem.

+1/−4
23.3.2016 20:55

J68i32ř65í 24R19a10k 5521764378534

potře potře potře... jako obvykle píšete o věcech kterým vůbec nerozumíte.

1) kdyby termodynamické zákony fungovaly tak jak si to představujete tak by nemohlo ani pršet protože déšť je výsledek poklesu entropie vody v mracích. když použiji vaše slova tak déšť je v přímém protikladu k druhému termodynamickému zákonu;-D;-D;-D.

2) můžete SPOČÍTAT nějaký příklad poklesu/růstu entropie? je mi jasné že odpovědi se nedočkám ale fakt by mne zajímalo to vaše matematické vyjádření entropie...:-)

+5/0
24.3.2016 1:02

T50o46m34a52s 11S28l79u12k95a 8201880492846

Tak tuto termodynamiku jsem viděl v sálu království a podobných vymývacích institucích. Já se obávám,.... no, jsem si tím vlastně jistý,.... že o termodynamice nevíte vůbec nic. Neustále jste svědkem jevů, kdy entropie lokálně klesá, chladnoucí jídlo a pití, chlad v lednici, klimatizace, krystalizace třeba cukru, mrznutí a kondenzace vody (tedy i výše zmíněný déšť) a hlavně, život. Lokálně entropie klesá, ale i tak celkově roste. A o to v termodymických zákonech jde. Hrníček, lednice a klimatizace ohřívají vnějšek, kde entropie roste víc, než klesá uvnitř. Stejně tak Země není uzavřený systém. Nejen evoluce, ale každý živý organismus znamená lokální pokles entropie, což je ale bohatě vykompenzováno růstem entropie Slunce, které tu energii dodává, a teplem, které život produkuje.

-

PS: Naučte se oslovovat lidi použitím tlačítka reagovat, když už mi něco jmenovitě píšete. Takhle to vypadá, no, spíš moc nepochybuji, že to tak je, že vy dokonce nechcete abych to viděl, natož reagoval. Že sem prostě chcete jen napsat ty evengelizační nesmysly.

+3/0
24.3.2016 16:31

J47o59s33e57f 93P65o75t69r 6930891297789

Vysvětlení principu entropie není evangelizační nesmysl. Je to prostě jen reprodukce toho co říká nejmodernější věda.

Ale jak je vidět, nechce celý problém chápat. Samozřejmě, v uzavřených systémech, právě díky Slunci entropie klesá, organizovanost se zvyšuje. To je ovšem pouze dočasný stav, dokud Slunce nevyčerpá své zásoby termonukleární energie, pak se všichni, včetně Slunce rozložíme na fundamentální částice. Ale právě v tom je ten zázrak života, který existuje navzdory 2. zákonu tím, že z jednoduchých anorganických atomů a molekul vytváří složité komplexní molekuly života. Život a základní zákony vesmíru jsou v protikladu. Život by zde neměl existovat

0/−2
24.3.2016 23:26

T42o67m67a96s 25S31l76u68k51a 8831720102166

Já se termodynamikou v podstatě živím. Vy nevíte, co to melete a ani to nemůžete vědět, protože to jsou totální nesmysly.

+2/0
25.3.2016 0:26

J64o89s18e91f 63P29o33t78r 6820791757589

Nemáme žádný přímý důkaz božské existence, stejně jako nejde podat důkaz, že Bůh neexistuje.

Máme ovšem nepřímé důkazy, jako že je svět neuvěřitelně jemně vyvážen a vyladěn. Jako vzor bych chtěl uvést jednu skutečnost: Ve Velkém třesku, po tom nekonečně velkém výronu dokonale uspořádané energie došlo k vytvoření čtyř elementárních částic, nás zajímá elektron a 2 druhy kvarků.

Elektron jako elementární částice obdržel elementární elektrický náboj, vyjádřeno dnešní matematikou 1,602*10^-19 C, kvarků vznikla šestičlenná rodina, z nichž současnou hmotu tvoří jen dva, a to kvark "d" s elektrickým nábojem rovnajícím se přesně +2/3 náboje elektronu, a kvark "u" s nábojem -1/3 elektronu.

Tři kvarky pak vytvořily protony, s elektrickým nábojem +1, a neutrony =0. Po několika set tisících letech se atomová jádra (proton + neutron) působením elektromagnetické síly spojila s elektrony a vytvořily atomy a molekuly,

Jaká je pravděpodobnost, že při nahodilém gigantickém výbuchu vzniknou kvarky, které budou mít přesně +2/3 a -1/3 elektrického náboje elektronu?

0/−4
23.3.2016 20:36

V76á93c82l71a77v 79M51á44c33h31a 1852223449977

co k tomu dodat. snad jen antropický princip

+2/−1
24.3.2016 2:45

J93o66s71e26f 94P75o59t57r 6860101847609

Jaký antropický princip ? To jsou přesné údaje moderní vědy. Ovšem takových jemně vyvážených a vyladěných hodnot a konstant jsou desítky. Kdybychom vypočítali pravděpodobnost, že dojde k optimální souhře těch hodnot a konstant , tak jako u našeho Vesmíru, dostali bychom se na pravděpodobnost vyjádřenou miliony a to už odpovídá nekonečnému multiverzu, kde by pouze jen nás svět byl schopen mít podmínky pro vědomí.

Souhlasím s vámi, že to vypadá jako "antropický princip", ale máte jiné vysvětlení ?

+1/0
24.3.2016 23:53

T12o36m98a55s 62S83l86u30k66a 8541810842796

Kdyby aspoň existovala sebemenší naděje, že o tom o čem mluvíte, cokoli víte.

V úplně jinak vypadající vesmíru, s úplně jinými parametry by mohl vzniknout úplně jiný život úplně jiný Plotr, který by se divil, jak je to pro něj pěkně vyladěné.

-

Ono ale nemusíme chodit k jiným vesmírům. V tomto vesmíru jsou pravděpodobně stovky miliard stovek miliard planet a Země je jedna z nich. My jsme na ní právě proto, že klidně úplnou náhodou poskytuje vhodné podmínky pro náš typ života.

+3/0
24.3.2016 16:41

J15o92s57e71f 41P68o32t79r 6290311387219

"Kdyby aspoň existovala sebemenší naděje, že o tom o čem mluvíte, cokoli víte".

Chápu vaše duševní zoufalství, že se utíkáte považovat mě za debila, ale to fakt není můj problém, je to váš problém. Já vám mohu pouze poradit, jak z toho, zkuste se třeba poučit z těch věd o kterých mluvíme, ale, hlavně, myslím, byste se měl postavit na reálnou zem a nevymýšlet si jak ostatní jsou zpátečníci a tmáři, jen vy jste moderní , pokrokový a všehoznalý.

0/−2
25.3.2016 0:01

D20a62n79i81e27l 46Č94a70d91a 6282494172333

Přesně! Věřit v náhodný vznik vesmíru s takto exaktně nastavenými konstantami je jako mít víru, že když rozeberete své auto na šroubky, všechny součástky dáte do kontejneru a začnete s ním třást, tak se auto samo poskládá. Pro zajímavost, že k tomu opravdu dojde je daleko více pravděpodobné, než že se náš vesmír nastavil takto sám bez cizího zásahu.

0/−2
26.3.2016 18:21

A74l33e37x56a77n37d22r 88Š40í24r 5691660983

Ohledně toho "cizího zásahu" - můžete tuto svou víru konkrétně rozvést? Představujete si, že třeba jakýsi prezident Zeman se rozhodl, že teď (nebo možná až za chvíli, až se mi bude chtít) uvedu do pohybu velký třesk (ono je to spíš velké rozfouknutí), a zahájím existenci času a existenci prostoru a existenci hmoty, a tomu všemu dám přesně tyhlety konstanty... eh, vlastně tyhlety né, to jsem ale popleta, to by vznikl úplně jiný vesmír s úplně jinými zákonitostmi, takže tomu dám úplně jiné konstanty. I když... ono je to vlastně jedno, nakonec by stejně v tom úplně jiném vesmíru se vyvinuly nějaké bytosti, které by začaly nad těmi konstantami bádat a divit se, jak úžasně přesně jsou nastaveny, aby vznikl právě ten "náš" vesmír, to přeci nemůže bejt náhoda, to musel někdo předem vymyslet - je to jasný, byl to praotec Čech. No, to by byla pěkná pitomost, tak přeci jen bude lepší, když tomu dám tamty jiné konstanty, aby ti udivené bytosti (plánuju, že to nakonec budou "lidé", i když... co kdyby to byli dinosauři? ale ne, na ty radši pošlu meteorit, lidi se mi líběj víc) mě nazvali Bohem.

+1/0
1.4.2016 10:44

A25l68e26x38a31n17d77r 27Š50í73r 5331500843

Ostatně, když se zeptáte třeba astrofyzika a nositele Nobelovy ceny Stevena Weinberga, tak vám velmi podrobně vysvětlí, že ty konstanty vlastně vůbec s nějakou ohromující přesností nastaveny nejsou, že by mohly být klidně o něco jiné a vůbec nic by se nestalo, náš vesmír by se nijak nezměnil. Prostě náhodou jsou právě takové, a těžko tedy si představovat, že jakási "vyšší inteligence", "inteligentní záměr" ("Intelligent Design" - jak to nazývají ti, kteří se chtějí vyhnout kontroverznímu označení "Bůh") by si počínal takto lehkomyslně, když už se do toho pustil.

0/0
1.4.2016 10:51

A37l45e89x19a23n73d18r 64Š18í92r 5971520713

Je to přeci otázka evoluce. První automobil nevznikl tak, že někdo dostal bednu se všemi součástkami, které obsahuje dnešní auto, zatřásl s nimi a vzniklo dnešní auto. První formy života byly jakési rozplizlé molekuly, postupně se z nich vyvinuly velmi složité organismy. Nebo skutečně věříte tomu, že před 6 345 roky (nebo na kolik to tenkrát ten biskup spočítal) vznikl Vesmír v dnešní, současné podobě? Zjistěte si, jak vypadal náš vesmír pár vteřin, pár minut, pár milionů let do Velkého třesku, a jaké zcela náhodné procesy se během těchto prvních fází odehrávaly, a jak se mohly odehrávat taky úplně jinak. Jaktože je třeba náš vesmír složen ze hmoty, a nikoliv z antihmoty? Původně jich bylo půl na půl, tedy právě že ne úplně přesně, takže po anihilaci vznikl jakýsi nepatrný zbyteček hmoty (ne antihmoty, ta zanikla úplně), a z té je složen celý náš vesmír. Jistěže můžete namítnout, že právě takový byl záměr... To jsou ale takové jalové úvahy. No dobře, jenže ten záměr klidně mohl být takový, že by vesmír byl složen z antihmoty, tím by se na pohled naprosto nic nezměnilo. Takže proč právě hmota, a ne antihmota? Co je to za úžasný, ohromující záměr, před kterým musíme padat na kolena, stavět chrámy a v nich se takovému stvořiteli klanět? (a hlavně si ho přisvojovat, a snažit se vyvraždit ty, kteří věří v jiného, svého Stvořitele). Dnešní úroveň poznání je taková, že dost možná existuje spousta paralelních vesmírů, s úplně jinými vlastnostmi.

+1/0
1.4.2016 11:04

A52l11e98x31a32n64d21r 59Š46í78r 5121750893

Weinberg říká (volně, zkrác.): fyzici dosahují stále většího poznání, ale stále bude otázka "proč?". Ale teologické teorie o plánu obsahují stejný problém. Buď si pod Bohem nebo návrhářem představujete něco určitého, nebo ne. ... Určité náboženství může tvrdit, že vesmír řídí určitý - a ne jiný - Bůh, a může pro tuto víru předkládat důkazy, ale neumí vysvětlit, proč je tomu tak.

0/0
1.4.2016 11:12

A27l10e55x57a81n63d33r 36Š52í84r 5521490153

"Nemáme žádný přímý důkaz božské existence, stejně jako nejde podat důkaz, že Bůh neexistuje." To je úžasná věta. Vymyslím si cokoliv, jakýkoliv nes*ysl, který samozřejmě není možno dokázat, a běda tomu, kdo by se pokoušel dokázat, že žádný takový nes*ysl neexistuje -samozřejmě nemá šanci, když to existuje jen v mém mozku. Založím na tom víru, a budu likvidovat ty, kteří nebudou ochotni na tuto mou víru přistoupit (viz historie křesťanství, islámu... v zásadě všech monoteismů). (Hvězdičky proto, že předtím mi to administrátor vymazal.)

0/0
1.4.2016 11:52

R56u92d89o59l59f 32D39o78v45i34č26í51n 1519116845722

O tom vyladení je to len tupá "báchorka" simpletonov a primitívov:

https://Google.com/search?q=The+Fallacy+of+Fine-Tuning+Why+the+Universe+Is+Not+Designed+for+Us

0/0
16.4.2016 4:51
Foto

L76u98d21ě17k 47F82u90x64a 9626450264887

Nemáme žádný vědecký důkaz božské existence, stejně jako nelze podat důkaz, že Bůh neexistuje.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/astronom-jiri-grygar-80-let-karel-pacner-d9o-/tec_vesmir.aspx?c=A160315_165520_tec_vesmir_kuz

Kdo tohle nechápe, je fanatik! Jako takový není hoden diskuze se mnou. Je mi jedno z jaké strany ten fanatik pochází, čemu věří! Fanatiky pohrdám, byl bych rád, kdyby mne neoslovovali. Děkuji.

0/0
22.3.2016 10:29

P47a25v57e24l 77S81o59b64o66t56k28a 5510524

Mnoho fanatiků také popírá existenci mimozemských civilizací.

Přitom i v Bibli se jasně píše, že BŮH NENÍ POZEMSKÉHO PŮVODU, naopak, že Zemi a člověka stvořil.

Čímž se nám velice elegantně podařilo nejen dokázat nepopiratelnost existence mimozemšťanů, ale podařilo se nám dokonce i nalézt spojence v naší víře v existenci minimálně jedného mimozemšťana.

+1/−1
23.3.2016 12:28

L59i48b63o30r 41P40i21c32h51l78e17r 3538385969193

Dle me ten kdo nechape princip "kdo neco tvrdi ten dokazuje" tak je prevazne fanatik :-)

+1/0
23.3.2016 14:27

A19l98e94x96a86n23d88r 96Š18í67r 5371730283

To je úžasný argument. Mohu si vymyslet cokoliv (představte si libovolný nesmysl, který vás napadne), nemohu samozřejmě dokázat, že to existuje, ale samozřejmě nikdo mi nemůže dokázat, že to neexistuje (pochopitelně, když to existuje jenom jako zlomyslný výmysl mého mozku). Takže založím víru založenou na tomto nesmyslu (třeba i se závažnými důsledky - likvidací těch, kteří nejsou ochotni na mou víru přistoupit). A budu říkat - vy si nechte vědu s těmi všemi poznatky, a neodvažujte se tvrdit, že ta moje víra je nesmysl - umíte to dokázat? neumíte!

0/0
1.4.2016 11:36

P35e18t19r 51H91a65n94á33č51e10k 3417134841774

Jiřího Grygara si vážím a ona ta evoluční teorie má také mnoho trhlin, třeba není v souladu ze základními matematickými, fyzikálními a chemickými zákony, máme tady zákon biogeneze a zákon entropie které jdou v protikladu s evoluční teorií. Jiří Grygar viděl ve vesmíru řád a pořádek a proto asi logicky dovodil, že řád a pořádek není možný bez vyšší inteligence.

0/−3
22.3.2016 7:55
Foto

L25u73d78ě16k 33F52u61x55a 9576560334537

1. Zákon entropie není v protikladu s evoluční teorií.

2. Existence Boha není v rozporu ani s evoluční teorií, ani s teorií velkého třesku, v článku je to uvedeno.

3. Pan Grygar odděluje vědu a víru. Nehledejte tam logiku. Nehledejte tam důkazy! Víra je od slova VĚŘIT.

+3/0
22.3.2016 10:04

T64o45m58a66s 21S73l13u46k13a 8251700962116

Můžete sem napsat ten "zákon entropie" a rozebrat, jak je v protikladu s evoluční teorií?

Co se týče řádu a pořádku, to jako, že i každý krystal vyžaduje vyšší inteligenci, aby vznikl?

+1/0
22.3.2016 10:07

A46l41e24x84a56n94d64r 82Š38í21r 5801430873

Samozřejmě. To je přeci jasné - Bůh to přesně takto nastavil. Otázka je jen, který bůh. Ten katolický? nebo pravoslavný? nebo Alláh? nebo Jahve?

0/0
1.4.2016 11:08

P30e50t75r 72M62i61c93h67a21l 2390874921422

Pořad Okna vesmíru dokořán i pana Grygara jsem měl vždycky rád. Pro mě to byl Pan Vědec.

+6/0
20.3.2016 19:31

P29a39v81e40l 22S57o17b18o31t15k30a 5410714

V tom s vámi souhlasím.

Jenže například níže popisované zázračné vyléčení perforace žaludku motlitbou je totální blud, a obhajovat někoho kdo podobné nesmysly hlásá nemá s vědou naprosto nic společného.

Stejně jako legendy Křesťanů o Velikonocích.

+1/0
20.3.2016 22:20
Foto

L10u37d88ě80k 17F47u85x77a 9846810954367

Já třeba věřím v český jazyk. Ale asi se dám na motlení....

0/−1
22.3.2016 10:11

T52o18m45a16s 77S30l83u96k63a 8621440532556

Chápete, že věření má různé úrovně a slovo věřit v češtině tak i jiné významy?

Je totiž rozdíl věřit, že zítra ráno vyjde slunce a věřit, že zítra ráno nevyjde slunce. Nebo, že přijede autobus na zastávku podle jízního řádu, a že přijede letadlo k vám domů zítra. Jen to druhé se podobá náboženské víře, o které je zde řeč. (příklady odpovídají apokalypse a cargo cultu).

-

Jen se obávám, jestli jsem hoden se bavit s narcisem projevujícím Dunning Krugeruv efekt.

+2/0
22.3.2016 11:18
Foto

L79u67d85ě79k 22F28u69x52a 9306880934407

:-) Očividně jste nepochopil na co a proč reaguji. Slovo "motlitba" mi přijde jako faul mému rodnému jazyku;-) .....už to chápete?

Váš poslední řádek ignoruji, nenechám se zatáhnout do osobní roviny. Pokud jste schopen téhož, rád s vámi podiskutuji!

0/0
22.3.2016 13:45

T32o57m79a54s 56S51l53u10k44a 8841150982716

Jednak fakt nemám chuť diskutovat s člověkem, který se uvede tím, že někdo není hoden diskuse s ním a jednak nemám chuť diskutovat s člověkem, který se chytá překlepů nebo klidně i gramatických chyb. Čili nejsem schopen téhož (čeho zjevně jeste schopen také).

+1/0
22.3.2016 13:57
Foto

L24u37d10ě56k 74F46u74x53a 9376600674277

To jste mi toho pověděl:-) Škoda, že nemáte nic k tématu. Takhle se budu muset obejít bez vaší společnosti. Ach jo, snad to nějak přežiju. Držte mi palce.

0/0
22.3.2016 15:50

T91o14m68a77s 66S10l86u56k22a 8471960362266

Ja tu k tematu myslim napsal uz dost. Uzijte si to, predpokladam prevazne monolog, protoze tato diskuse je uz nejakou dobu mrtva.

0/0
22.3.2016 16:43
Foto

L18u15d91ě98k 54F44u82x79a 9806490134427

Aha, asi mám dlouhé vedení, narážíte na to, co jsem pověděl ohledně důkazů existence / neexistence boha. Dobrá, pokud vás to urazilo, škoda, ale tak to prostě je! Je zbytečné o tom polemizovat.

Je to každého věc, plivat na jakoukoli skupinu (tedy ateisty i věřící) kvůli jejich světonázoru je nízké a hloupé. Co vás na tom urazilo? Poznal jste se v tom popisu? Za to já ovšem nemohu;-)

0/−1
22.3.2016 15:53

T51o73m24a56s 64S77l30u28k86a 8391590492406

Ja chapu, ze neexistenci cehokoli co neni "falsifiable", tedy i bohu jako je treba Ganesa nebo Vodnik, nelze z principu dokazat. Ale neni pravda, ze nelze dokazat ani jejich existenci, pokud to teda neobsahuje primo definice takoveho objektu. Drtiva vetsina teologii ale tvrdi testovatelne veci, akorat k tomu pridavaji, ze to nefunguje prave, kdyz se to testuje. Takova tvrzeni maji velice podobne vlastnosti jako lzi, bludy a nesmysly. Na lidi kvuli nazoru "neplivu", to spis kdyz se nekdo chova jako ..... vy, tak si neodpustim mu to pripomenout.

+3/0
22.3.2016 16:57

T66o28m15a22s 25S12l88u12k30a 8571380692606

Proc jen jsem si vzpomel (nejen) na vas? http://www.sciencealert.com/people-who-constantly-pick-up-grammar-mistakes-are-kinda-jerks-scientists-find

0/0
31.3.2016 10:05

P37a16v32e43l 21S33o29b73o34t57k23a 5420644

Oživnutí mrtvého a nádledné nanebevzetí Ježíše není samozřejmě nic, co by odporovalo současnému vědeckému poznání ;-D

+2/−1
20.3.2016 18:26

P81e29t16r 96V30l75c42e59k 5242775635747

tak zázraky tohoto světa jsou obecně nevysvětlitelné.....

+1/0
20.3.2016 18:54

T68o33m10a53s 49S53l65u28k94a 8271910222646

Ano, to je snad dokonce součást definice zazraků a kouzel. Zajímavé také je, že podobné vlastnosti mají neprokázané lži a bludy.

+3/0
21.3.2016 8:57

P94e48t26r 21M91i93c56h98a82l 2460164821232

K oživnutí mrtvého dochází dnes a denně. Klinickou smrtí si prošly spousty lidí, kteří dál žijí.

0/−1
20.3.2016 19:36

P60a17v92e28l 77S90o54b79o45t63k94a 5720804

jj, zvláště těch ukřižovaných ;-D

+1/0
20.3.2016 22:14
Foto

L18u68d76ě46k 86F11u23x83a 9656790924437

Přesně, věřtšina k tomu přišla nedostatečným okysličováním mozku. Což je, Sobotko div se, příčina smrti u ukřižovaných, nemohou dýchat, udusí se. Nebo jste si myslel, že díry v rukou a nohou jsou smrtelné?:-)

Ó, jak jsem vždy pobaven fanatiky, všiml jste si, že fanatik v okamžiku obhajoby svého fanatismu působí jako osoba s nižším IQ? A je jedno čeho se jeho fanatismus týká! Jen vás chci varovat, abyste se neocitl na stejné lodi s těmi politováníhodnými lidmi;-)

0/0
22.3.2016 10:09

T13o84m69a27s 69S50l63u46k66a 8391140202116

Ale to jste nepochopil vy. Tady jde o to, že klinická smrt má přívlastek. Smrt bez přívlasku je konečná. Pokud Ježíš prošel jen klinickou smrtí, tak k žádnému zázraku nedošlo a prostě jste zbožil základ křesťanství. Zázrak není jen vyjímečná fyzikálně možná událost. Zázrak je kouzlo. Čáry máry. Pan Sobotka zcela zjevně naráží na to, že na kříži lidi většinou umřeli a byli mrtví. Zajímavé je ovšem to, že Ježís narozdíl od standardu vysel, podle Janova evangelia na kříži jen něco mezi 6-8 hodinami a na závěr mu, narozdíl od těch vedle něj, nebyly zlomeny nohy. Jelikož smrt na kříži standardně trvala více než jeden den. Tak podle tohoto scénáře Ježíš s velkou pravděpodobností neměl umřít. Problém je, že to opět boří samotný základ křesťanství.

+2/0
22.3.2016 12:55
Foto

L98u24d30ě19k 25F12u61x25a 9296230484397

Ano, to je to, čemu křesťané věří. Je to jejich volba, jejich víra a alegorie s vodníkama je nevědecký paskvil!

0/0
22.3.2016 15:47

T16o98m29a80s 98S75l50u23k34a 8441870682196

Víra ve Vodníka je úplně stejná volba.

+2/0
22.3.2016 17:03

R28u93d54o19l43f 50D39o71v35i84č12í98n 1629556645902

Akurát, že tí ľudia neboli z definície mŕtvy, len im niekto zle určil "diagnózu"...

0/0
16.4.2016 4:45

P80e86t65r 56V78l39c43e63k 5272855395387

Víra v Boha je každého věc, stejně tak víra v zázračnost stvoření světa náhodou, čili ateismus. Je hloupé a ubohé se vysmívat jeden druhému, tuhle věc si musí každý nastavit sám. Argumenty a důkazy může zde zaručeně dávat jen ten, kdo nám vysvětlí, co to je nekonečnost času a prostoru- ale seriózně, ne žádné bláboly.

+2/−3
19.3.2016 23:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.