Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První „Pražské tramvaje“ vyjely do ulic čínského města Qingdao

Nové tramvaje 27T, které se velmi podobají pražským 15T ForCity Alfa, zahájily běžný provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském městě Qingdao. V provozu je jich celkem sedm. Pro čínský trh je z typu 15T vyvinuly společně plzeňská Škoda Transportation a čínská společnost CRRC Qingdao Sifang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a60n 85Č92e26k24a69l 7679545434394

Tak schválně, za jak dlouho vznikne "originální" čínská tramvaj, která je jen naprostou náhodou do posledního šroubku stejná, jako ta škodovácká? ;-D

+2/0
23.3.2016 14:34

M33i74r74o11s92l80a15v 22S48u68c84h21y 5930859580930

Dávám jim rok, nanejvýš dva.

0/0
24.3.2016 22:40

P32a61v36e59l 61R51a46t21h73o20u24s93k64ý 6690719851

Taky si myslím, že ten počet 7 dodaných kousků je konečná.

0/0
1.4.2016 22:34

T39o72n58d70a 76H83e31j88l97í57k 1928243409157

Připadá mi taková....futuristická :) Do moderního města asi super, do Prahy bych spíš něco trochu konzervativnějšího, aby to v starobylých uličkách nebylo jak pěst na oko :)

+2/0
23.3.2016 1:43

I52v63a91n 49M93a66r61e62k 6344218352

Krasavice R^ [>-]

0/0
22.3.2016 17:55

V16l26a81s85t28i63m54i46l 33S84e44v34e16r56a 3205876268446

Akorát mi tedy přijde, že řidič má dost omezený výhled do stran. Sice ho asi nepotřebuje tolik, jako v autě, ale i tak.

0/0
22.3.2016 16:37
Foto

K66a86r76e48l 86H79r51u45š93k92a 2871641498747

"Pražské tramvaje" původem z Plzeňské firmy...? :-/

0/0
22.3.2016 16:37

R10o76m62a52n 26Č46e43s65l53á29r 6731534891380

Naprosto souhlasím, také jsem si této přinejmenším podezřelé informace všiml a hned jsme provedli test, více než čtyři normálně vzrostlí evropané se na 1m2 nevlezou a to nemluvím o tom, že jsme si byli až nepříjemně blízko...

padla i varianta vzít sparingpartnera na ramena, což by pak bylo teoreticky možné vezmeme-li v potaz průměrný vzrůst čínského obyvatelstva.

0/0
22.3.2016 14:58

R79o23m87a50n 79Č75e15s57l79á69r 6911954511930

Sakryš patřilo to pod příspěvek

Hana Antonová 67944

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:59

J56a97n 35V45á68c98l66a29v79í71k 3102456911319

Troufnu si rict, ze ctyri se v pohode vejdou. Když nejezdilo po povodnich metro, tak bych veril i tem osmi.

0/0
22.3.2016 15:25

J91i82ř59í 32K39o76c44u26r40e44k 6485134405448

Osm na metr je totální nátřesk, pokud se vám tam podaří propašovat flašku oleje, můžete tomu zcela oprávněně říkat sardinky. A navybírat spíš hubenější lidi, aby to vůbec vyšlo.

Reálnějcích je 5 osob/m2, ale ani tohle nemá v provozu co dělat. I takový nával prodlužuje nástup a výstup neúměrně dlouho. 2-3 osoby/m2 je tak asi maximum, kdy se ještě dá vystoupit, aniž by museli vystupovat jiní, jelikož se od dveří nedostali dál.

+1/0
22.3.2016 16:05

F33i42l78i72p 56G15a84l39a40š 2337727234338

Už jste jel někdy metrem přes Muzeum v největší špičce? Tam bych si troufl tvrdit, že 8/m2 je ještě dost místa pro dvě až tři osoby ;-D

0/0
24.3.2016 22:17

M32i42r28o57s82l33a21v 11S81u44c56h37y 5520369360270

"To je nelidský, člověk tu stojí na jedný noze, a ještě né svojí." - tak tento výkřik sice nezazněl v pražském metru, ale někde úplně jinde, ale dokazuje, že se my Češi dokážeme vejít, když chceme. Ale zkuste někdy naplnit výtah podle šítkové kapacity osob.

0/0
24.3.2016 22:46

A62n44t32o17n45í36n 95D21o77u16b24e86k 3750529249

teda tak hezkdy design!! to neni mozne ze neco tak hezkeho vyrobila skoda

a proc v praze jezdi tak hnusne zrudy???

0/−4
22.3.2016 14:46

J83a36k46u98b 92Š96a65f75a55n35d59a 7925127551981

Mě se ten design nelíbí. A zajímalo by mě, jaký je ve skutečnosti výhled řidiče. Protože ty sloupky jsou fakt šílený. Výhled jak z tunelu. Toto bych akceptoval někde u vlaku, ne u tramvaje.

0/0
22.3.2016 16:05
Foto

H42a80n62a 95A22n74t89o89n21o30v59á 6837109554794

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:30

J83i73ř64í 80K21o14c45u90r10e31k 6505664265918

Když tehdy na Palačáku při majálesu dělali rekord, tak se do busu vecpalo 237 lidí. Poděleno půdorysnou plochou to zhruby vychází. Anebo je to zatížení, které musí rám vozidla vydržet bez poškození. V provozu je to ale totální hausnumero naprosto k ničemu.

0/0
22.3.2016 15:53

J58i60ř52í 96K92o79c77u86r82e55k 6585184795218

zhruba, Aneb ... překlepy. :(

0/0
22.3.2016 15:54

J49a98n 94Č19e76k22a53l 7959955884794

To je ale běžná norma i v Evropě. Zadavatel často chce jinou, třeba 4/m2, ale jakkoliv to zní nereálně, tak 8/m2 je standard pro výpočet kapacity vozidel.

0/0
23.3.2016 14:35

P18a52v68e41l 46K38a73š44t19o37v56s94k12ý 7886504448923

Mohu se zeptat někoho znalého , ty boční kryty kol jsou kvůli omezení hluku ?

0/0
22.3.2016 13:41

T73o42n39d53a 87H53e41j48l77í53k 1728453249717

Spíš bych vsadil na estetiku + na to, aby se nedalo k/pod ně dostat, třeba nohou atp. Jak je zepředu radlice, tak určitě je něco takového vhodné i u kol... :) A taky to tu mechaniku chrání.

Proč si lidi dávají u aut puklice? :)

0/0
23.3.2016 1:02
Foto

M77i96l47o84š 98H65o46v83o59r49k41a 2670673536127

Pýcha Plzně v Číně

0/0
22.3.2016 12:50

J15i38r67k68a 83P64a59k60o15s73t42a 9412835506355

Jsou opravdu povedené, ale třeba do Prahy by se mi nelíbily...

+3/−1
22.3.2016 12:42

F84i92l74i44p 82G61a72l44a61š 2907607344648

No a proč ne? Rozhodně jsou hezčí než stařičké T3..

0/0
24.3.2016 22:19

A84n80n51a 38B69e70z79o16u86c46k57á 9343921460976

Užásný design!

+6/−2
22.3.2016 12:37

K53a40r97e92l 80E54n20d72l97e83r 3873510530325

Tak ať jim v Čching-tao (tak jméno tohoto sedmimilionového přístavního městečka píšeme my, Češi) dobře slouží!

+5/0
22.3.2016 10:46

J93a36r51o79m18i35r 30F79a67r96e11k 4872613507

No ja to znam jako Tsingtao, ale jen podle mistniho piva....

0/0
22.3.2016 11:30
Foto

H40a82n82a 57A96n86t63o20n61o89v63á 6837789924154

S přepisem z jiných písem je vždy problém. Čínština má pro zápis latinkou pinyin, pak existuje anglická transkripce a česká.

0/0
22.3.2016 14:30

M80i45r76o43s18l42a15v 59H41a21š91p86l 9801429235149

Koukám, že čistá klasika. V Praze šílené tramvaje, kde si stoupne 5 lidí a je plná a v Číně vnitřek pro cestující. Ach jo. :(

Ještě, že tu zůstalo pár T3. :)

+10/−1
22.3.2016 8:25

J39i10ř86í 78E71r41b18e42n 1283124236677

Co jste si objednali, to máte. Pokud vím, tak 27T v Praze nejsou a jen jsou konstrukčně podobné 15T ;-) a taky si račte všimnout, že 27T je oproti 15T o 19 cm širší!!

A nevím co je na T3 "zlatého" - vysoké schůdky, nízký strop a papírově křehké vozové skříně?

+5/−6
22.3.2016 9:01

M54a77r30e72k 79H48r84u23b53y 6907742851308

Ohledne objednavek - tady je videt rozdil mezi ceskym a cinskym urednikem.

Tem cinskym hrozi za korupci i nejaky realny trest:-P

+2/−1
22.3.2016 9:55

J30a92r93o22s17l70a15v 80P54l85a50c70h59e98t30k13a 7646506306619

Na T3 je zlata pruchodnost vozem a rychlost nastupu/vystupu. Srovnavat obrazky a papirove parametry je k nicemu. Podstatne jsou zkusenosti lidi z vytizenych linek.

+5/0
22.3.2016 10:04

J72i45ř37í 81K90o98c11u70r81e95k 6955814845648

No já teda vidím v T3 právě problémy s rychlostí nástupu, obzvlášť s kočárem nebo pro starší lidi. Narozdíl od nízpokodlažních dveří, kde je naložení kočáru brnkačka na pár vteřin. Ale chápu, nkědo se chce v tramvaji procházet z jednoho konce na druhý, takže opravdu "využije" rovnou podlahu bez schodů v interiéru jako je ve VarioLF.

0/0
22.3.2016 15:58

J13a86k39u22b 55Š32a74f82a40n34d38a 7965927271631

Rychlost nástupu/výstupu u T3 je výhoda? Stačí někdo s malým dítětem nebo starší člověk a trvá to věčnost. To asi nemyslíte vážně, že? Nízkopodlažní vozidlo se stejným počtem dveří má vždy rychlejší nástup.

+1/0
22.3.2016 16:00

J30a59r78o66s25l25a49v 47P17l71a46c20h15e59t51k30a 7986496966369

S posledni vetou souhlasim. Jenze to byste musel porovnavat tramvaje se stejnym vnitrnim usporadanim a to ma podle me daleko vetsi vliv, nez ze kazdemu dvacatemu cestujicimu trva trochu dyl, nez vyleze schody(da se obejit). Treba v takove porsche tramvaji, kde polovinu interieru tvori slepe ulicky a uzke pruchody je opravdu logisticky orisek, aby se vymenilo tricet lidi mezi preplnenou tramvaji a zastavkou.

0/0
23.3.2016 0:22

J84a75k82u59b 31Š59a11f63a40n84d19a 7245467661931

Na T3 jsou dobré sedačky a lepší odpružení.

0/0
22.3.2016 16:00

W66a83l35t61e88r 30D56i14v83i57š 6397562282192

Ono to taky trochu jinak vypadá, když tam nastoupí drobní Číňané místo klasických českých prdeláčů. ;)

A T3 je fakt strašná, je tam jen iluze spousty prostoru díky tomu, že tam je na stranách jen jedna řada sedadel, jenže tři řady lidí tam pořádně stát nemohou (tedy mohou, pokud je ten uprostřed dostatečně vysoký), reálně se tam zas tak moc lidí nevejde. Nemluvě o tom, jak oproti novějším tramvajím sebou T3 hází. T3 uznávám jako ikonu pražské tramvajové dopravy, ale jsem rád, že postupně odchází do výslužby. 15T jsou přeci jen mnohem pohodlnější.

+1/−4
22.3.2016 9:32

P74e59t40r 76V12e24s82e51l17ý 8295145202886

Tak se domluvte, buď v T3 nízký strop, nebo není. ;-D

+2/−1
22.3.2016 9:46

J95i86ř71í 96K23o77c74u74r46e49k 6285464345318

Viděl jsem týpka, co nastoupil dozadu, ramena těsně pod madla a hlava se mu akorát vešla do výřezu pro větrací poklop. Nejspíš teda záleží na úhlu pohledu.

+1/0
22.3.2016 16:01

J44a96k49u16b 23Š44a68f73a11n82d61a 7565457471611

V T3 je nízký strop (tedy málo vzduchu na dýchání) ale vysoko tyče.

+1/0
22.3.2016 16:02

T98o77n32d42a 12H46e39j34l27í61k 1548143369327

Je tam hlavně dvojitý strop, takže i o to nižší.

0/0
23.3.2016 1:08
Foto

M52i20l72o91š 34H85o64v44o31r90k41a 2240303496327

čináni jsou malý.. :)

+2/0
22.3.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.