Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První „Pražské tramvaje“ vyjely do ulic čínského města Qingdao

Nové tramvaje 27T, které se velmi podobají pražským 15T ForCity Alfa, zahájily běžný provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském městě Qingdao. V provozu je jich celkem sedm. Pro čínský trh je z typu 15T vyvinuly společně plzeňská Škoda Transportation a čínská společnost CRRC Qingdao Sifang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a35n 37Č34e97k87a54l 7339455704774

Tak schválně, za jak dlouho vznikne "originální" čínská tramvaj, která je jen naprostou náhodou do posledního šroubku stejná, jako ta škodovácká? ;-D

+2/0
23.3.2016 14:34

M92i44r53o11s81l10a40v 48S57u42c53h47y 5200319130800

Dávám jim rok, nanejvýš dva.

0/0
24.3.2016 22:40

P25a24v37e28l 77R16a88t55h57o42u96s68k47ý 6870669241

Taky si myslím, že ten počet 7 dodaných kousků je konečná.

0/0
1.4.2016 22:34

T31o91n80d14a 43H71e55j60l16í96k 1398423599867

Připadá mi taková....futuristická :) Do moderního města asi super, do Prahy bych spíš něco trochu konzervativnějšího, aby to v starobylých uličkách nebylo jak pěst na oko :)

+2/0
23.3.2016 1:43

I26v12a93n 17M38a19r17e52k 6984868552

Krasavice R^ [>-]

0/0
22.3.2016 17:55

V96l52a49s12t71i11m69i75l 38S25e27v49e97r46a 3525676768226

Akorát mi tedy přijde, že řidič má dost omezený výhled do stran. Sice ho asi nepotřebuje tolik, jako v autě, ale i tak.

0/0
22.3.2016 16:37
Foto

K80a75r56e95l 69H25r94u73š39k58a 2561161788917

"Pražské tramvaje" původem z Plzeňské firmy...? :-/

0/0
22.3.2016 16:37

R93o58m46a28n 16Č57e44s94l68á66r 6301714981610

Naprosto souhlasím, také jsem si této přinejmenším podezřelé informace všiml a hned jsme provedli test, více než čtyři normálně vzrostlí evropané se na 1m2 nevlezou a to nemluvím o tom, že jsme si byli až nepříjemně blízko...

padla i varianta vzít sparingpartnera na ramena, což by pak bylo teoreticky možné vezmeme-li v potaz průměrný vzrůst čínského obyvatelstva.

0/0
22.3.2016 14:58

R95o69m84a51n 40Č39e28s20l97á11r 6821334171960

Sakryš patřilo to pod příspěvek

Hana Antonová 67944

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:59

J70a21n 28V31á45c34l55a48v10í33k 3602286771849

Troufnu si rict, ze ctyri se v pohode vejdou. Když nejezdilo po povodnich metro, tak bych veril i tem osmi.

0/0
22.3.2016 15:25

J17i89ř74í 97K26o42c77u68r72e15k 6755484735828

Osm na metr je totální nátřesk, pokud se vám tam podaří propašovat flašku oleje, můžete tomu zcela oprávněně říkat sardinky. A navybírat spíš hubenější lidi, aby to vůbec vyšlo.

Reálnějcích je 5 osob/m2, ale ani tohle nemá v provozu co dělat. I takový nával prodlužuje nástup a výstup neúměrně dlouho. 2-3 osoby/m2 je tak asi maximum, kdy se ještě dá vystoupit, aniž by museli vystupovat jiní, jelikož se od dveří nedostali dál.

+1/0
22.3.2016 16:05

F59i45l45i82p 50G46a34l56a47š 2977367734168

Už jste jel někdy metrem přes Muzeum v největší špičce? Tam bych si troufl tvrdit, že 8/m2 je ještě dost místa pro dvě až tři osoby ;-D

0/0
24.3.2016 22:17

M56i69r61o89s21l61a42v 13S18u35c83h16y 5730289110470

"To je nelidský, člověk tu stojí na jedný noze, a ještě né svojí." - tak tento výkřik sice nezazněl v pražském metru, ale někde úplně jinde, ale dokazuje, že se my Češi dokážeme vejít, když chceme. Ale zkuste někdy naplnit výtah podle šítkové kapacity osob.

0/0
24.3.2016 22:46

A23n55t95o59n71í88n 63D86o76u77b40e60k 3590529769

teda tak hezkdy design!! to neni mozne ze neco tak hezkeho vyrobila skoda

a proc v praze jezdi tak hnusne zrudy???

0/−4
22.3.2016 14:46

J71a52k36u31b 97Š21a24f64a85n41d78a 7515207611761

Mě se ten design nelíbí. A zajímalo by mě, jaký je ve skutečnosti výhled řidiče. Protože ty sloupky jsou fakt šílený. Výhled jak z tunelu. Toto bych akceptoval někde u vlaku, ne u tramvaje.

0/0
22.3.2016 16:05
Foto

H75a27n32a 19A33n52t39o23n43o67v15á 6737229424314

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:30

J80i53ř65í 57K22o63c47u96r13e36k 6975894205288

Když tehdy na Palačáku při majálesu dělali rekord, tak se do busu vecpalo 237 lidí. Poděleno půdorysnou plochou to zhruby vychází. Anebo je to zatížení, které musí rám vozidla vydržet bez poškození. V provozu je to ale totální hausnumero naprosto k ničemu.

0/0
22.3.2016 15:53

J92i46ř53í 35K10o11c22u37r50e28k 6335414385928

zhruba, Aneb ... překlepy. :(

0/0
22.3.2016 15:54

J63a91n 46Č11e31k64a59l 7359845614484

To je ale běžná norma i v Evropě. Zadavatel často chce jinou, třeba 4/m2, ale jakkoliv to zní nereálně, tak 8/m2 je standard pro výpočet kapacity vozidel.

0/0
23.3.2016 14:35

P23a38v30e29l 81K34a62š29t94o50v30s61k47ý 7226404188523

Mohu se zeptat někoho znalého , ty boční kryty kol jsou kvůli omezení hluku ?

0/0
22.3.2016 13:41

T13o47n34d79a 35H54e42j20l88í95k 1678543679667

Spíš bych vsadil na estetiku + na to, aby se nedalo k/pod ně dostat, třeba nohou atp. Jak je zepředu radlice, tak určitě je něco takového vhodné i u kol... :) A taky to tu mechaniku chrání.

Proč si lidi dávají u aut puklice? :)

0/0
23.3.2016 1:02
Foto

M61i91l86o86š 72H90o18v67o92r70k22a 2420513436407

Pýcha Plzně v Číně

0/0
22.3.2016 12:50

J98i88r89k55a 17P32a47k36o67s86t82a 9872195916385

Jsou opravdu povedené, ale třeba do Prahy by se mi nelíbily...

+3/−1
22.3.2016 12:42

F93i73l37i82p 67G68a60l34a67š 2277447444538

No a proč ne? Rozhodně jsou hezčí než stařičké T3..

0/0
24.3.2016 22:19

A62n67n91a 12B98e78z89o17u77c98k60á 9433241640286

Užásný design!

+6/−2
22.3.2016 12:37

K98a89r13e98l 74E64n76d48l14e67r 3743710470635

Tak ať jim v Čching-tao (tak jméno tohoto sedmimilionového přístavního městečka píšeme my, Češi) dobře slouží!

+5/0
22.3.2016 10:46

J32a38r71o87m92i73r 10F94a79r87e39k 4122303257

No ja to znam jako Tsingtao, ale jen podle mistniho piva....

0/0
22.3.2016 11:30
Foto

H74a76n49a 52A13n41t35o76n23o45v68á 6887859284874

S přepisem z jiných písem je vždy problém. Čínština má pro zápis latinkou pinyin, pak existuje anglická transkripce a česká.

0/0
22.3.2016 14:30

M43i33r17o52s52l54a69v 87H55a31š90p28l 9141199255689

Koukám, že čistá klasika. V Praze šílené tramvaje, kde si stoupne 5 lidí a je plná a v Číně vnitřek pro cestující. Ach jo. :(

Ještě, že tu zůstalo pár T3. :)

+10/−1
22.3.2016 8:25

J72i43ř60í 72E36r28b31e67n 1153384546247

Co jste si objednali, to máte. Pokud vím, tak 27T v Praze nejsou a jen jsou konstrukčně podobné 15T ;-) a taky si račte všimnout, že 27T je oproti 15T o 19 cm širší!!

A nevím co je na T3 "zlatého" - vysoké schůdky, nízký strop a papírově křehké vozové skříně?

+5/−6
22.3.2016 9:01

M36a28r13e86k 80H16r45u63b32y 6597772701148

Ohledne objednavek - tady je videt rozdil mezi ceskym a cinskym urednikem.

Tem cinskym hrozi za korupci i nejaky realny trest:-P

+2/−1
22.3.2016 9:55

J88a92r31o21s23l31a67v 97P76l95a54c34h55e60t25k12a 7486466246989

Na T3 je zlata pruchodnost vozem a rychlost nastupu/vystupu. Srovnavat obrazky a papirove parametry je k nicemu. Podstatne jsou zkusenosti lidi z vytizenych linek.

+5/0
22.3.2016 10:04

J55i60ř37í 27K13o47c96u72r60e45k 6235654895678

No já teda vidím v T3 právě problémy s rychlostí nástupu, obzvlášť s kočárem nebo pro starší lidi. Narozdíl od nízpokodlažních dveří, kde je naložení kočáru brnkačka na pár vteřin. Ale chápu, nkědo se chce v tramvaji procházet z jednoho konce na druhý, takže opravdu "využije" rovnou podlahu bez schodů v interiéru jako je ve VarioLF.

0/0
22.3.2016 15:58

J47a35k10u56b 91Š17a86f26a59n32d58a 7625357551301

Rychlost nástupu/výstupu u T3 je výhoda? Stačí někdo s malým dítětem nebo starší člověk a trvá to věčnost. To asi nemyslíte vážně, že? Nízkopodlažní vozidlo se stejným počtem dveří má vždy rychlejší nástup.

+1/0
22.3.2016 16:00

J61a83r22o62s70l58a37v 65P14l17a75c33h93e46t40k82a 7886446866239

S posledni vetou souhlasim. Jenze to byste musel porovnavat tramvaje se stejnym vnitrnim usporadanim a to ma podle me daleko vetsi vliv, nez ze kazdemu dvacatemu cestujicimu trva trochu dyl, nez vyleze schody(da se obejit). Treba v takove porsche tramvaji, kde polovinu interieru tvori slepe ulicky a uzke pruchody je opravdu logisticky orisek, aby se vymenilo tricet lidi mezi preplnenou tramvaji a zastavkou.

0/0
23.3.2016 0:22

J88a11k90u53b 16Š21a38f11a15n68d50a 7215517511981

Na T3 jsou dobré sedačky a lepší odpružení.

0/0
22.3.2016 16:00

W60a10l12t28e19r 19D68i95v48i26š 6827922782282

Ono to taky trochu jinak vypadá, když tam nastoupí drobní Číňané místo klasických českých prdeláčů. ;)

A T3 je fakt strašná, je tam jen iluze spousty prostoru díky tomu, že tam je na stranách jen jedna řada sedadel, jenže tři řady lidí tam pořádně stát nemohou (tedy mohou, pokud je ten uprostřed dostatečně vysoký), reálně se tam zas tak moc lidí nevejde. Nemluvě o tom, jak oproti novějším tramvajím sebou T3 hází. T3 uznávám jako ikonu pražské tramvajové dopravy, ale jsem rád, že postupně odchází do výslužby. 15T jsou přeci jen mnohem pohodlnější.

+1/−4
22.3.2016 9:32

P48e68t27r 47V41e40s59e91l67ý 8555585292356

Tak se domluvte, buď v T3 nízký strop, nebo není. ;-D

+2/−1
22.3.2016 9:46

J60i44ř66í 63K81o51c47u79r81e85k 6255764135308

Viděl jsem týpka, co nastoupil dozadu, ramena těsně pod madla a hlava se mu akorát vešla do výřezu pro větrací poklop. Nejspíš teda záleží na úhlu pohledu.

+1/0
22.3.2016 16:01

J15a52k37u33b 28Š59a82f65a98n33d73a 7195217481671

V T3 je nízký strop (tedy málo vzduchu na dýchání) ale vysoko tyče.

+1/0
22.3.2016 16:02

T41o55n68d88a 83H18e60j81l62í11k 1508403489667

Je tam hlavně dvojitý strop, takže i o to nižší.

0/0
23.3.2016 1:08
Foto

M82i11l69o38š 20H54o49v40o32r40k69a 2520943446427

čináni jsou malý.. :)

+2/0
22.3.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.