Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První „Pražské tramvaje“ vyjely do ulic čínského města Qingdao

Nové tramvaje 27T, které se velmi podobají pražským 15T ForCity Alfa, zahájily běžný provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském městě Qingdao. V provozu je jich celkem sedm. Pro čínský trh je z typu 15T vyvinuly společně plzeňská Škoda Transportation a čínská společnost CRRC Qingdao Sifang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a71n 19Č76e98k61a75l 7219295724594

Tak schválně, za jak dlouho vznikne "originální" čínská tramvaj, která je jen naprostou náhodou do posledního šroubku stejná, jako ta škodovácká? ;-D

+2/0
23.3.2016 14:34

M61i10r53o11s25l88a82v 27S51u13c31h67y 5570269880440

Dávám jim rok, nanejvýš dva.

0/0
24.3.2016 22:40

P23a97v68e47l 75R23a29t58h18o49u38s65k44ý 6280339551

Taky si myslím, že ten počet 7 dodaných kousků je konečná.

0/0
1.4.2016 22:34


T72o90n59d46a 26H31e40j67l11í13k 1138203359557

Připadá mi taková....futuristická :) Do moderního města asi super, do Prahy bych spíš něco trochu konzervativnějšího, aby to v starobylých uličkách nebylo jak pěst na oko :)

+2/0
23.3.2016 1:43

I30v41a85n 63M17a72r53e59k 6394128902

Krasavice R^ [>-]

0/0
22.3.2016 17:55

V13l71a59s54t63i93m95i40l 39S17e20v98e66r13a 3545956648446

Akorát mi tedy přijde, že řidič má dost omezený výhled do stran. Sice ho asi nepotřebuje tolik, jako v autě, ale i tak.

0/0
22.3.2016 16:37
Foto

K65a86r73e38l 76H63r74u58š70k74a 2731251698987

"Pražské tramvaje" původem z Plzeňské firmy...? :-/

0/0
22.3.2016 16:37

R55o73m66a75n 76Č73e14s72l72á12r 6241554621380

Naprosto souhlasím, také jsem si této přinejmenším podezřelé informace všiml a hned jsme provedli test, více než čtyři normálně vzrostlí evropané se na 1m2 nevlezou a to nemluvím o tom, že jsme si byli až nepříjemně blízko...

padla i varianta vzít sparingpartnera na ramena, což by pak bylo teoreticky možné vezmeme-li v potaz průměrný vzrůst čínského obyvatelstva.

0/0
22.3.2016 14:58

R40o66m51a38n 87Č71e65s72l24á49r 6961104821880

Sakryš patřilo to pod příspěvek

Hana Antonová 67944

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:59

J29a80n 69V40á61c45l42a89v36í80k 3902916711629

Troufnu si rict, ze ctyri se v pohode vejdou. Když nejezdilo po povodnich metro, tak bych veril i tem osmi.

0/0
22.3.2016 15:25

J71i27ř75í 47K33o17c17u42r85e11k 6585954845168

Osm na metr je totální nátřesk, pokud se vám tam podaří propašovat flašku oleje, můžete tomu zcela oprávněně říkat sardinky. A navybírat spíš hubenější lidi, aby to vůbec vyšlo.

Reálnějcích je 5 osob/m2, ale ani tohle nemá v provozu co dělat. I takový nával prodlužuje nástup a výstup neúměrně dlouho. 2-3 osoby/m2 je tak asi maximum, kdy se ještě dá vystoupit, aniž by museli vystupovat jiní, jelikož se od dveří nedostali dál.

+1/0
22.3.2016 16:05

F75i65l92i87p 53G33a12l41a49š 2787237714128

Už jste jel někdy metrem přes Muzeum v největší špičce? Tam bych si troufl tvrdit, že 8/m2 je ještě dost místa pro dvě až tři osoby ;-D

0/0
24.3.2016 22:17

M59i75r59o66s34l98a48v 96S76u25c89h92y 5500129280310

"To je nelidský, člověk tu stojí na jedný noze, a ještě né svojí." - tak tento výkřik sice nezazněl v pražském metru, ale někde úplně jinde, ale dokazuje, že se my Češi dokážeme vejít, když chceme. Ale zkuste někdy naplnit výtah podle šítkové kapacity osob.

0/0
24.3.2016 22:46

A73n55t54o68n75í96n 47D36o67u88b39e23k 3920139149

teda tak hezkdy design!! to neni mozne ze neco tak hezkeho vyrobila skoda

a proc v praze jezdi tak hnusne zrudy???

0/−4
22.3.2016 14:46

J45a72k40u56b 74Š61a11f20a98n18d89a 7855727511841

Mě se ten design nelíbí. A zajímalo by mě, jaký je ve skutečnosti výhled řidiče. Protože ty sloupky jsou fakt šílený. Výhled jak z tunelu. Toto bych akceptoval někde u vlaku, ne u tramvaje.

0/0
22.3.2016 16:05
Foto

H35a11n38a 85A93n19t46o73n63o33v18á 6697369214164

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:30

J44i91ř40í 51K58o45c74u50r27e21k 6745474645828

Když tehdy na Palačáku při majálesu dělali rekord, tak se do busu vecpalo 237 lidí. Poděleno půdorysnou plochou to zhruby vychází. Anebo je to zatížení, které musí rám vozidla vydržet bez poškození. V provozu je to ale totální hausnumero naprosto k ničemu.

0/0
22.3.2016 15:53

J13i55ř61í 11K65o60c52u28r83e66k 6405814495328

zhruba, Aneb ... překlepy. :(

0/0
22.3.2016 15:54

J85a47n 49Č94e74k16a76l 7479365364754

To je ale běžná norma i v Evropě. Zadavatel často chce jinou, třeba 4/m2, ale jakkoliv to zní nereálně, tak 8/m2 je standard pro výpočet kapacity vozidel.

0/0
23.3.2016 14:35

P44a18v89e62l 48K39a35š43t28o11v31s51k19ý 7836924318773

Mohu se zeptat někoho znalého , ty boční kryty kol jsou kvůli omezení hluku ?

0/0
22.3.2016 13:41

T61o57n12d35a 59H36e10j31l45í67k 1698263559767

Spíš bych vsadil na estetiku + na to, aby se nedalo k/pod ně dostat, třeba nohou atp. Jak je zepředu radlice, tak určitě je něco takového vhodné i u kol... :) A taky to tu mechaniku chrání.

Proč si lidi dávají u aut puklice? :)

0/0
23.3.2016 1:02
Foto

M78i27l92o75š 96H13o87v58o32r21k80a 2270793766637

Pýcha Plzně v Číně

0/0
22.3.2016 12:50

J56i72r96k54a 28P45a11k76o48s44t85a 9532935786225

Jsou opravdu povedené, ale třeba do Prahy by se mi nelíbily...

+3/−1
22.3.2016 12:42

F79i66l48i83p 38G75a21l79a14š 2727547494768

No a proč ne? Rozhodně jsou hezčí než stařičké T3..

0/0
24.3.2016 22:19

A83n54n81a 72B53e57z48o23u50c80k54á 9103391810176

Užásný design!

+6/−2
22.3.2016 12:37

K31a12r34e75l 78E65n71d95l88e14r 3643820510105

Tak ať jim v Čching-tao (tak jméno tohoto sedmimilionového přístavního městečka píšeme my, Češi) dobře slouží!

+5/0
22.3.2016 10:46

J51a14r51o61m55i93r 75F90a37r15e80k 4372413347

No ja to znam jako Tsingtao, ale jen podle mistniho piva....

0/0
22.3.2016 11:30
Foto

H65a19n11a 31A54n19t55o38n92o88v76á 6797949504274

S přepisem z jiných písem je vždy problém. Čínština má pro zápis latinkou pinyin, pak existuje anglická transkripce a česká.

0/0
22.3.2016 14:30

M88i11r56o95s19l98a29v 97H16a63š90p78l 9261319955439

Koukám, že čistá klasika. V Praze šílené tramvaje, kde si stoupne 5 lidí a je plná a v Číně vnitřek pro cestující. Ach jo. :(

Ještě, že tu zůstalo pár T3. :)

+10/−1
22.3.2016 8:25

J53i98ř62í 94E66r58b54e37n 1233174626367

Co jste si objednali, to máte. Pokud vím, tak 27T v Praze nejsou a jen jsou konstrukčně podobné 15T ;-) a taky si račte všimnout, že 27T je oproti 15T o 19 cm širší!!

A nevím co je na T3 "zlatého" - vysoké schůdky, nízký strop a papírově křehké vozové skříně?

+5/−6
22.3.2016 9:01

M70a65r14e75k 85H89r79u18b70y 6387222351598

Ohledne objednavek - tady je videt rozdil mezi ceskym a cinskym urednikem.

Tem cinskym hrozi za korupci i nejaky realny trest:-P

+2/−1
22.3.2016 9:55

J54a20r51o38s86l59a94v 49P88l24a84c38h90e71t61k86a 7496436816389

Na T3 je zlata pruchodnost vozem a rychlost nastupu/vystupu. Srovnavat obrazky a papirove parametry je k nicemu. Podstatne jsou zkusenosti lidi z vytizenych linek.

+5/0
22.3.2016 10:04

J62i92ř39í 77K11o98c17u59r66e30k 6275494175848

No já teda vidím v T3 právě problémy s rychlostí nástupu, obzvlášť s kočárem nebo pro starší lidi. Narozdíl od nízpokodlažních dveří, kde je naložení kočáru brnkačka na pár vteřin. Ale chápu, nkědo se chce v tramvaji procházet z jednoho konce na druhý, takže opravdu "využije" rovnou podlahu bez schodů v interiéru jako je ve VarioLF.

0/0
22.3.2016 15:58

J24a30k67u76b 28Š66a73f22a84n37d23a 7135337121391

Rychlost nástupu/výstupu u T3 je výhoda? Stačí někdo s malým dítětem nebo starší člověk a trvá to věčnost. To asi nemyslíte vážně, že? Nízkopodlažní vozidlo se stejným počtem dveří má vždy rychlejší nástup.

+1/0
22.3.2016 16:00

J74a88r10o59s41l30a76v 18P52l30a37c91h73e31t49k16a 7986236706149

S posledni vetou souhlasim. Jenze to byste musel porovnavat tramvaje se stejnym vnitrnim usporadanim a to ma podle me daleko vetsi vliv, nez ze kazdemu dvacatemu cestujicimu trva trochu dyl, nez vyleze schody(da se obejit). Treba v takove porsche tramvaji, kde polovinu interieru tvori slepe ulicky a uzke pruchody je opravdu logisticky orisek, aby se vymenilo tricet lidi mezi preplnenou tramvaji a zastavkou.

0/0
23.3.2016 0:22

J83a68k82u69b 69Š52a34f79a36n53d98a 7695427701661

Na T3 jsou dobré sedačky a lepší odpružení.

0/0
22.3.2016 16:00

W70a84l29t40e75r 70D10i40v84i54š 6447332152852

Ono to taky trochu jinak vypadá, když tam nastoupí drobní Číňané místo klasických českých prdeláčů. ;)

A T3 je fakt strašná, je tam jen iluze spousty prostoru díky tomu, že tam je na stranách jen jedna řada sedadel, jenže tři řady lidí tam pořádně stát nemohou (tedy mohou, pokud je ten uprostřed dostatečně vysoký), reálně se tam zas tak moc lidí nevejde. Nemluvě o tom, jak oproti novějším tramvajím sebou T3 hází. T3 uznávám jako ikonu pražské tramvajové dopravy, ale jsem rád, že postupně odchází do výslužby. 15T jsou přeci jen mnohem pohodlnější.

+1/−4
22.3.2016 9:32

P23e51t98r 48V42e56s14e28l56ý 8345615922336

Tak se domluvte, buď v T3 nízký strop, nebo není. ;-D

+2/−1
22.3.2016 9:46

J19i82ř86í 65K34o12c46u30r75e32k 6515704735988

Viděl jsem týpka, co nastoupil dozadu, ramena těsně pod madla a hlava se mu akorát vešla do výřezu pro větrací poklop. Nejspíš teda záleží na úhlu pohledu.

+1/0
22.3.2016 16:01

J24a47k45u63b 66Š20a38f37a14n65d23a 7375527201451

V T3 je nízký strop (tedy málo vzduchu na dýchání) ale vysoko tyče.

+1/0
22.3.2016 16:02

T33o35n16d66a 87H22e73j60l51í97k 1138393629707

Je tam hlavně dvojitý strop, takže i o to nižší.

0/0
23.3.2016 1:08
Foto

M80i34l49o27š 18H68o63v89o24r33k65a 2280523686597

čináni jsou malý.. :)

+2/0
22.3.2016 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.