Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné alergii na buráky se dá předcházet. A to buráky

Alergie na arašídy patří mezi ty nejméně příjemné potravinové alergie vůbec. Poměrně velká studie nyní naznačuje, že významné části alergií tohoto typu by se ale možná dalo předejít. A to kupodivu podáváním malých dávek arašídových bílkovin od raného věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i44r40e60k 45G70a21j98e61r 5421546259210

Také toto poznání naznačuje, že selský rozum byl oprávněný a vzrůst alergií na pyly je důsledkem toho, že se mnoho dětí nedostane do přírody a tělo si nevytvoří přirozenou obranu v ranném věku.

0/0
25.3.2016 21:33

Z53b25y71n72ě77k 61Š78a87f82a38r61č20í19k 5677778765834

Jakou obranu?? To je pořád dokola, zjistěte si, co alergen je (není to virus).

0/−1
25.3.2016 21:54

P40e76t29r 88H27a72r76i44p15r87a93s88a61d 10H85a80j19i47č 8633390864297

Nevím, co tady nynalézají. Desensibilizace je známá hodně dlouho a je podložená empirickými pokusy. Bohužel, není účinná vždy. Alergie je psychosomatické onemocnění a reakce mohou být různé. Je potřeba počítat s tím, že tyto reakce jsou mimo volní složku osobnosti. Přesto se s tím velmi opatrně dá pracovat. Mě například pomohlo udělat si v době květu černého bezu z květů čaj. Květ má účinné látky proti nachlazení. Na mě to zabíralo nevídaně dobře (rychlá úleva už po cca 10-20minutách), což by při skutečném nachlazení asi tak rychle nešlo. Ale stejně tak je možné, že někomu by se naopak udělalo hůř. Je to složité a ne vždycky se dá tato forma desensilizace použít. U jedovatých látek by mohla pomoci homeopatika.

Ostatně, placebo považuji při léčení alergií za naprosto primární. Zlepšení může být o 30-100%. Problém je vtom, že je tato metoda není vždy nespolehlivá.

+1/−3
25.3.2016 18:30

Z98b60y45n33ě82k 29Š50a76f91a43r24č31í64k 5347368935794

Autor tvrdí, že 13,7% oproti 2% je větší rozdíl, než 35,3% oproti 10,6%. Já s tím nesouhlasím, počítat doslovný rozdíl odečtením procent je přeci nesmysl.

Každý by měl cítit, že naopak ten první rozdíl je významnější. Formálně se na to lze dívat přes četnosti:

Vezmeme poměr těch, co vykázali reakci, oproti těm, co ne. V prvním případě dostáváme 13.7 : 86.3 = 0.16 : 1 oproti 2 : 98 = 0.02 : 1, nárůst četnosti zhruba osminásobný (přesněji 7.78). V druhém případě 35.3 : 64.7 = 0.55 : 1 oproti 10.6 : 89.4 = 0.12 : 1, nárůst zhruba pětinásobný (přesněji 4.6).

Což potvrzuje intuici. (a samozřejmě vyjde nastejno při normalizaci na druhou stranu, tedy např. 1 : 49 místo 0.02 : 1)

0/0
23.3.2016 12:42

Z47b36y66n89ě66k 89Š36a82f52a80r11č71í14k 5477888645404

Když to shrnu, tak vzorec na zjištění "rozdílu" X% oproti Y% není X - Y, ale složitější X/(100-X) / (Y/(100-Y)) = X/Y x (100-Y)/(100-X).

+1/0
23.3.2016 12:49

D26u82š64a43n 52G35o66g22e54l79a 7671954749588

Pozor na tzv."slané buráky".Na našem trhu jsou arašídy v soli,na jejichž povrchu vždy najdete bílá ložiska,což je agresivní plíseň Aspergila.Nebezpečná při vdechnutí,způsobuje ložiskové rozpadové změny plicní tkáně a nelze ji léčit!

+1/0
23.3.2016 11:12

T85o38m10á36š 72T96a61t19í34č62e80k 5120282780728

Ale to je přece způsob staré známé hyposenzibilizace.

0/0
23.3.2016 10:30

Z53u58z89a48n51a 71C59h37o22v69a53n45c86o31v39a 6180924936715

Celosvětově velmi klesla poptávka po potravinách obsahujících oříšky obecně a hle studie :)

0/0
23.3.2016 9:24

J70a77k74u91b 13B31o90h29o82n41ě34k 5550925670102

Přesně tak. Nesmí se o tom mluvit, ale takhle funguje každá vědecká studie. Například projekt Manhattan vzniknul jenom protože celosvětově klesla poptávka po uranu ;-)

+11/0
23.3.2016 9:36

J31a77r57o32m85í36r 11P86a65v28l61í74k 2874948541870

;-D

0/0
23.3.2016 14:54

P18e55t17r 94N78i61v54n68i56c31k88ý 3282124655757

Nejlepší je varování pro alergiky na sáčku s buráky, když píšou, že může obsahovat buráky. ;-D

+10/0
23.3.2016 8:06

R85a44d64e53k 80R84a16i67d70a 5827212569

no tak třeba arašídové Tatranky od Opávie žádné arašídy neobsahují :D

+1/0
25.3.2016 7:00
Foto

K39a38r42e95l 74H93r33u77š47k97a 2871481758187

To je zase jednou objev. Nejlepší způsob, jak získat rezistenci vůči nějakému alergenu je vždycky být s ním v rozumném kontaktu. Ať jde o buráky, mléko, pyl, prach, roztoče nebo něco jiného...

+9/0
23.3.2016 7:54
Foto

P11a11v95e17l 97M31a88r41t27i19n44e23k 9685805491843

To objevili Ameriku. ;-D

0/0
23.3.2016 7:44

J34o82z32e31f 26K35o59s55t94e93l33a27n76s96k94ý 8885442789826

Je to zaujímavé, ale nikdy som u nás nepočul o niekom, kto by mal alergiu na buráky, resp. je najvážnejšiu formu ohrozujúcu život. Možno je to tým, že buráky sú u nás už od detstva súčasťou balíčkov od Mikuláša.

+3/0
23.3.2016 7:37

N20i59n71a 61P32o24k22o29r97n81á 1162235821929

Ja tuto alergii mam :( a buraky jsem v detstvi jedla hojne. Ale v peti mesicich mi je asi nedavali.

0/0
23.3.2016 9:45

P23e25t65r 27F59. 8822508546115

S burákama a nejenom s nimi platí: co se mládí naučíš... sterilní a přehnaná hygienická ochrana před agresivním prostředím nese své alergické ovoce. Organismus se musí hned na začátku svého bytí naučit bojovat s alergeny, s tím, že kvetou stromy a trávy, s tím, že člověk je všežravec atd.

+10/−1
23.3.2016 7:34
Foto

P22a74v14e21l 43M31a29r98t44i84n70e89k 9235715601173

Kdyz ono je to moderni. Sice by nebylo alergii, ale neprodavaly by se vsechny tyhle cistidla, cista jidla, dezinfekce, leky a podobne.

+3/0
23.3.2016 7:47
Foto

K19a95r37e77l 49H81r21u40š13k61a 2411771388617

Souhlas. Nejlepší zákazník je vystrašená úzkostlivá matka.

+1/0
23.3.2016 7:55

J38i38ř18í 46K96a57r20o79u89b 5984972472304

..."Organismus se musí ... naučit bojovat s alergeny"...

.

Gratuluji - to je blábol roku.

.

Pokud byste něco věděl o podstatě alergií, pak byste věděl, že alergická reakce je právě boj imunitního systému s alergizující látkou, která je jinak pro zdravého člověka nealergika zcela neškodná a tedy jeho imunitní systém nemá potřebu s ničím takovým bojovat.

+3/0
23.3.2016 8:06

V51l92a79s51t64i57m17i63l 55K72a15š29p11a43r 9101596122539

Ano - a to všechno proto, že se imunitní systém v ranném dětství nenaučil bojovat s oním "alergenem" rozumně! Nyní jedná kontraproduktivně...

+2/0
23.3.2016 9:21

P90e47t15r 56H61a52r26i24p50r36a29s95a38d 39H29a39j28i60č 8613960834697

Je to pravda jenom zčásti. Organismus může být na alergen zcitlivěný nějakým jiným agens. Například nějakým jedem (rtuť, olovo, jedovaté pesticidy), nebo nějakou chemickou látkou většinou organického původu která může mít i relativně malou toxicitu (opět pesticidy, prací prostředky, desinfekce, umělé vůně, ftaláty ap.). Alergie se pak může rozvinout jako reakce přímo na tuto látku (např. ftaláty), vzácněji na něco úplně jiného.

0/0
25.3.2016 18:37

P74e15t64r 33V88e45s62e57l59ý 8775455182596

To je ale blbost. Za prvé, organismus NESMÍ bojovat z alergenem, to je ta alergická reakce. A sterilní, nesterilní, prostředí na to zas tak velký vliv nemá. A vím o čem mluvím, máme doma těžkého alergika. Rozhodně nebyl vychováván ve sterilním prostředí, lítal venku, cpal se pískem a byl vychováván k tom, co je na zemi míň jak 30 sekund, tak je to čisté. A přesto je alergický.

0/0
23.3.2016 9:40

J41a72n 88P49a63ř36í24z30e87k 9666260427856

Alergie mohou být i vrozené.

A alergie není boj imunitního systému s alergenem, ale NEPŘIMĚŘENÝ boj imunitního systému s alergenem.

Pokud se imunitní systém naučí v látku do určité míry tolerovat, tak je potom jeho reakce mírnější. Je to stejné, jako když se vypěstuje tolerance vůči nějakému jedu.

+1/0
23.3.2016 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.