Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a69r62t45i91n 41J55i10r97o69u70s96e98k 7356725275348

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0/0
27.3.2016 20:58

M41i64l69a17n 81P71o69k10o92r88n91y 3840475198446

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

+3/0
29.3.2016 7:05

J95a74n 14V34á90c61l89a95v69í26k 3322736581509

autor prispevku mozna narazi na vylevy v diskusich :-)

0/0
3.4.2016 18:42

J66a42n 85V86á58c58l48a72v24í96k 3922446971519

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0/−2
24.3.2016 12:36

T62o25m59a59s 36K10o34h30o48u35t 5716514688988

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

+1/0
24.3.2016 14:26

J58a97n 20V59á56c32l59a97v59í60k 3842566111899

V puvodnim clanku:

"Last year, 17 million vinyl albums, a legacy format enjoying a bit of a resurgence, generated more revenues than billions and billions of on-demand free streams: $416 million compared to $385 million for on-demand free streams."

0/0
24.3.2016 18:54

D36r97a27h90o53m17í10r 71S23t31r49o22u45h93a60l 4255168882484

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

+6/0
24.3.2016 11:34

P81e64t98r81a 84M51a29l13a26k10o98v50a 1528320400214

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0/0
24.3.2016 12:01

D37r53a59h24o91m89í85r 83S88t19r43o86u64h47a43l 4535958172294

Jenže o tom jsem nepsal.

0/0
24.3.2016 13:43

J34a36r25o42s49l34a14v 82P71á24n79e95k 3888158810334

A dnes jde delnik do cirkusu jednou za 20 roku

+3/−1
24.3.2016 15:35

M70i55l74a56n 90G77á24l 4920746174411

No v roce 1950 rozhodně dělníci plošně televize doma neměli. Pravidelné (avšak zatím stále zkušební) vysílání tehdejší ČST bylo zahájeno tuším v květnu 1953.

0/0
25.3.2016 0:17

R47a78d65i54m 54S45r13a15m84e21k 2214204889873

nejen v ČR byli dělníci

0/0
27.3.2016 9:08

M16a24r69t18i22n 53J81i82r24o71u96s30e60k 7376565215328

No je to poznat, v které zemi je už dlouho hodně požíračů televizního vysílání. Tam lidé podle telky žijí, nakupují a možná i plánují budoucnost. ;-D

0/0
27.3.2016 21:04

V66í42ť92a 65K14r16u68t35i60š 1850984965217

Myslím, že třeba konkrétně v Česku je to i tom, že vydavatelské firmy díky přestřeleným cenám nosičů v devadesátých letech naučily díky technickému pokroku (vypalovačky, stahování) dvě generace to, že za hudbu se při minimální snaze (nebo dokonce i uživatelsky pohodlněji a rychleji) prakticky nemusí platit a v této podobě z ní udělaly bezcenný produkt.

+2/0
24.3.2016 14:11

M59a45r84t68i83n 63D54o83h62n62a59l 5637643928568

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

+2/0
24.3.2016 11:00

M33i83l74a58n 72P88o54k77o95r31n12y 3180115828606

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

+2/0
24.3.2016 10:33

V67í81t 85K12o22u61b45a 6906530924668

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

+3/−2
24.3.2016 9:46

M47a14r78t42i12n 48K22o22p11e75c21k50ý 3348327159674

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

+1/−5
24.3.2016 10:20

J87a47r81o54s52l10a11v 94P76l77a62c80h94e87t92k30a 7646156506509

"Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři"

"Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%"

Neprijde vam, ze si vyvracite vlastni argument? I kdyby to autori hudby delali zadarmo, tak cena klesne jen o 10%.

+4/0
24.3.2016 10:40

K97r63y29š63t94o88f 81H83l55a41v60á79č 9172929578532

On ale nikomu neradil kupovat dílo výhradně z rukou umělců, jenom řekl sám za sebe, že to tak dělá (navíc sám správně uvedl z rukou hudebníků). Já vím, pokoušel ses o ironii a nejde ti to :-(

+5/0
24.3.2016 11:29

J71a47n 23V46á12c83l64a33v85í41k 3262226821909

No tak rekneme Adele, je to mila holka, vsechno, ale ona ma z posledniho alba miliardu korun...

+13/0
24.3.2016 12:40

M84i28l80a64n 69P34o28k27o58r63n28y 3260495458266

;-D

+1/0
24.3.2016 12:58

J81a72r11o40s49l58a27v 90P13á47n23e97k 3948768630714

tak to by me zajímalo co poslouchate za brak

0/0
24.3.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.