Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a15r97t10i71n 62J95i74r34o81u59s11e20k 7186325755698

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0/0
27.3.2016 20:58

M77i15l28a67n 16P74o51k80o12r41n42y 3960755768246

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

+3/0
29.3.2016 7:05

J52a54n 64V36á55c14l78a78v94í76k 3182906971519

autor prispevku mozna narazi na vylevy v diskusich :-)

0/0
3.4.2016 18:42

J93a26n 22V98á39c12l59a25v53í30k 3712116341949

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0/−2
24.3.2016 12:36

T48o52m30a68s 55K13o96h40o38u36t 5986604868168

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

+1/0
24.3.2016 14:26

J76a73n 89V61á51c50l98a80v26í53k 3542146221279

V puvodnim clanku:

"Last year, 17 million vinyl albums, a legacy format enjoying a bit of a resurgence, generated more revenues than billions and billions of on-demand free streams: $416 million compared to $385 million for on-demand free streams."

0/0
24.3.2016 18:54

D58r26a82h35o45m33í75r 97S45t78r63o98u89h17a20l 4455358492504

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

+6/0
24.3.2016 11:34

P18e73t53r48a 55M56a78l90a35k35o70v52a 1728760600174

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0/0
24.3.2016 12:01

D62r37a62h80o32m16í86r 65S78t26r26o11u57h72a51l 4985158572654

Jenže o tom jsem nepsal.

0/0
24.3.2016 13:43

J47a66r89o57s64l92a60v 97P47á37n26e36k 3458188830134

A dnes jde delnik do cirkusu jednou za 20 roku

+3/−1
24.3.2016 15:35

M58i68l69a34n 90G72á94l 4750136564721

No v roce 1950 rozhodně dělníci plošně televize doma neměli. Pravidelné (avšak zatím stále zkušební) vysílání tehdejší ČST bylo zahájeno tuším v květnu 1953.

0/0
25.3.2016 0:17

R43a69d86i13m 61S24r22a67m56e63k 2894344649953

nejen v ČR byli dělníci

0/0
27.3.2016 9:08

M70a77r81t75i67n 56J41i33r80o78u13s39e53k 7186735335308

No je to poznat, v které zemi je už dlouho hodně požíračů televizního vysílání. Tam lidé podle telky žijí, nakupují a možná i plánují budoucnost. ;-D

0/0
27.3.2016 21:04

V70í60ť41a 45K85r78u80t62i45š 1210534875427

Myslím, že třeba konkrétně v Česku je to i tom, že vydavatelské firmy díky přestřeleným cenám nosičů v devadesátých letech naučily díky technickému pokroku (vypalovačky, stahování) dvě generace to, že za hudbu se při minimální snaze (nebo dokonce i uživatelsky pohodlněji a rychleji) prakticky nemusí platit a v této podobě z ní udělaly bezcenný produkt.

+2/0
24.3.2016 14:11

M79a86r92t66i44n 40D71o94h34n52a43l 5887603228798

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

+2/0
24.3.2016 11:00

M40i53l60a36n 21P76o20k53o11r59n58y 3340925438866

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

+2/0
24.3.2016 10:33

V69í47t 66K46o47u41b44a 6296640404448

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

+3/−2
24.3.2016 9:46

M68a57r80t10i90n 34K52o69p84e34c67k51ý 3378827559934

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

+1/−5
24.3.2016 10:20

J58a78r74o91s15l57a85v 21P98l68a95c80h45e71t94k79a 7366296526679

"Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři"

"Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%"

Neprijde vam, ze si vyvracite vlastni argument? I kdyby to autori hudby delali zadarmo, tak cena klesne jen o 10%.

+4/0
24.3.2016 10:40

K82r26y35š90t81o64f 60H41l74a88v86á71č 9542369858432

On ale nikomu neradil kupovat dílo výhradně z rukou umělců, jenom řekl sám za sebe, že to tak dělá (navíc sám správně uvedl z rukou hudebníků). Já vím, pokoušel ses o ironii a nejde ti to :-(

+5/0
24.3.2016 11:29

J53a40n 74V72á76c45l38a95v54í26k 3502426661839

No tak rekneme Adele, je to mila holka, vsechno, ale ona ma z posledniho alba miliardu korun...

+13/0
24.3.2016 12:40

M35i12l90a72n 38P97o46k98o13r27n85y 3400835238356

;-D

+1/0
24.3.2016 12:58

J51a50r69o97s28l44a96v 32P96á51n42e82k 3678178550614

tak to by me zajímalo co poslouchate za brak

0/0
24.3.2016 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.