Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a93r56t25i62n 85J63i56r87o68u62s73e69k 7216615625608

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0/0
27.3.2016 20:58

M26i43l98a87n 87P25o79k33o54r62n77y 3110595878186

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

+3/0
29.3.2016 7:05

J15a79n 36V19á71c57l44a91v32í11k 3112866631129

autor prispevku mozna narazi na vylevy v diskusich :-)

0/0
3.4.2016 18:42


J66a92n 92V45á50c72l57a37v87í18k 3772766901179

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0/−2
24.3.2016 12:36

T32o84m54a37s 79K53o67h88o83u51t 5906124818518

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

+1/0
24.3.2016 14:26

J76a85n 85V37á25c31l87a68v83í65k 3182256591779

V puvodnim clanku:

"Last year, 17 million vinyl albums, a legacy format enjoying a bit of a resurgence, generated more revenues than billions and billions of on-demand free streams: $416 million compared to $385 million for on-demand free streams."

0/0
24.3.2016 18:54

D91r28a40h94o65m36í68r 46S56t72r17o20u43h76a18l 4505538482894

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

+6/0
24.3.2016 11:34

P16e59t11r31a 50M60a69l29a62k11o87v29a 1638920890964

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0/0
24.3.2016 12:01

D65r21a95h46o54m81í40r 39S22t30r15o86u21h59a42l 4215698342534

Jenže o tom jsem nepsal.

0/0
24.3.2016 13:43

J28a90r95o89s43l94a17v 15P44á67n53e52k 3268538780524

A dnes jde delnik do cirkusu jednou za 20 roku

+3/−1
24.3.2016 15:35

M39i57l11a45n 33G28á70l 4180296544821

No v roce 1950 rozhodně dělníci plošně televize doma neměli. Pravidelné (avšak zatím stále zkušební) vysílání tehdejší ČST bylo zahájeno tuším v květnu 1953.

0/0
25.3.2016 0:17

R18a13d67i76m 58S38r49a70m16e69k 2304614519473

nejen v ČR byli dělníci

0/0
27.3.2016 9:08

M76a95r71t68i76n 88J42i41r17o12u62s68e88k 7306985295868

No je to poznat, v které zemi je už dlouho hodně požíračů televizního vysílání. Tam lidé podle telky žijí, nakupují a možná i plánují budoucnost. ;-D

0/0
27.3.2016 21:04

V69í88ť22a 98K12r75u89t94i23š 1760814725817

Myslím, že třeba konkrétně v Česku je to i tom, že vydavatelské firmy díky přestřeleným cenám nosičů v devadesátých letech naučily díky technickému pokroku (vypalovačky, stahování) dvě generace to, že za hudbu se při minimální snaze (nebo dokonce i uživatelsky pohodlněji a rychleji) prakticky nemusí platit a v této podobě z ní udělaly bezcenný produkt.

+2/0
24.3.2016 14:11

M19a95r58t96i56n 32D98o49h52n65a49l 5757943648238

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

+2/0
24.3.2016 11:00

M88i49l28a71n 86P81o59k72o39r47n73y 3290805728626

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

+2/0
24.3.2016 10:33

V21í60t 67K34o92u66b20a 6906730754298

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

+3/−2
24.3.2016 9:46

M47a27r32t71i32n 17K20o76p16e73c57k20ý 3858987589334

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

+1/−5
24.3.2016 10:20

J29a59r81o13s28l75a88v 54P88l18a69c70h56e78t57k54a 7946666446429

"Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři"

"Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%"

Neprijde vam, ze si vyvracite vlastni argument? I kdyby to autori hudby delali zadarmo, tak cena klesne jen o 10%.

+4/0
24.3.2016 10:40

K49r66y25š66t18o14f 66H88l63a49v80á35č 9442429908412

On ale nikomu neradil kupovat dílo výhradně z rukou umělců, jenom řekl sám za sebe, že to tak dělá (navíc sám správně uvedl z rukou hudebníků). Já vím, pokoušel ses o ironii a nejde ti to :-(

+5/0
24.3.2016 11:29

J91a72n 10V70á38c77l82a24v46í48k 3292366261129

No tak rekneme Adele, je to mila holka, vsechno, ale ona ma z posledniho alba miliardu korun...

+13/0
24.3.2016 12:40

M25i28l64a25n 82P61o43k24o93r24n18y 3980905488366

;-D

+1/0
24.3.2016 12:58

J44a36r23o87s25l62a31v 65P72á13n71e83k 3118298680834

tak to by me zajímalo co poslouchate za brak

0/0
24.3.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.