- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě kdyby měla alespoň o centimetr větší prostor na baterii.
Jako kuchař jsem jezdil s POKOU, a ta holka projela opravdu všude.(Tíha vozu i s nástavbou, a výkon udělají své). A to i tam kde tank zůstal viset v bahně na břiše.
A zima, ta ji vůbec nevadila, při startování, když motor nechytal řidič podal štos starýho tisku a jen řekl "dám ji přečíst noviny." (Otevřená kapota, zapálený socialistycký tisk přiložený k rozdělanýmu sacímu potrubí vzduchu, a řidič tvrdě vysávající baterii.). Jako auto do terénu bomba.
krásné auto...vždy když sem přesedl z V3Sky do žigulika, měl sem pocit že mám v žiguliku posilovač:)
zajímavé a ještě něco na dopřesnění...po vývoji V3S a jeho zavedení do sériové výroby projevily státy veliký zájem o toto auto. Paradox je že jsme vyvezli několik desítek kusů i do tehdejší Německé spolkové republiky. Chtěli jen podvozky s motory že si na to nástavby dají sami. To bylo zděšení když naše tajné služby vyfotili naše V3S s raketomety. Export se ihned zastavil a museli jsme zaplatit nemalé sankce za zrušení objednávky!!! A teprve potom se začali montovat raketomety na V3S
Vážený pane Čado,
vaše tvrzení je pro mne novinkou, proto si vás dovoluji požádat o informaci z jakého zdroje jste čerpal.
Tady zas vsichni padaji na zadek z obycejneho raketometu! Copak jste necetli clanek? Vaha naboje 24kg a z toho pouze 2.5kg vybusniny. Navic je to ta nejnepresnejsi zbran vubec. Zameruji prostor km x km. . . .Klasicke delostrelectvo je porad ten nejpresnejsi a nejlevnejsi prostredek, jak dopravit projektil na cil. Vyhoda raketometu ? Je prvni na linii a prvni strili, tot vse.
Ano, raketomety slouží spíše k zastrašení. Mají hlavně psychologický efekt než skutečný účinek.
Narodil jsem se v Sokolově a pak pobyl pár lert v Ostrově. Otec byl poručík u dělostřelců, kde měli takhle vybavené V3S. Nenáviděl tohle auto. Strašnej rambajz. V zimě v něm zima v létě vedro. Tři týdny se přesouvali z jednoho stanoviště na druhé jak Amici provokovali se svými tanky kolem hranic. Rozjeli se ke hranicím a 200 metrů před ní to otočili nazpět. Naši museli stát na stanovišti a mít nabito. Taková hra. Pamatuji si jako díte jak se utahaný po třech týdnech vrátil z výjezdu vlezl do vany a namydlený zase musel utíkat z baráku do připraveného Gazíku aby zasedl zase u své jednotky to tohoto auta. Nostalgie není na místě.
Tenhle stroj nemám spojený s vojnou, jezdil jsem s ním jako student na žních a při sklizňových pracech. Pro jízdu v terénu se říkalo - tam kde Tatra končí, naložená V3S teprve začíná.
Proč když vidím V3S si pořád myslím, že je to auto, a dnešní kamiony jsou jen plechovky
To taky nevím. Přijde vám, že vůz podmotorovaný na 70 kW s maximálkou někde kolem šedesátky se mohl měřit byť jen s tehdejší západní konkurencí?
Teď vychází o V3S kniha v Gradě: http://www.grada.cz/legendarni-praga-v3s_8902/kniha/katalog/
Už jsem si ji objednal k narozeninám. Jde víceméně o rozšíření a doplnění asi 10 let staré knihy jiného formátu.
Já sloužil u tohoto:
http://www.letecke-muzeum.cz/nase-exponaty/samohybny-protiletadlovy-dvojkanon-vz-5359/
Sakra teď koukám, že je to v článku zmíněno.