Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olbřímí vzducholoď Airlander brzy vzlétne. Plánuje se i bojové využití

Největší létající stroj současnosti poprvé vzlétne v horizontu několika týdnů. V případě bojového použití se bude tiše zjevovat nad nepřítelem, vysazovat speciální jednotku a ze vzduchu ji podporovat palubními zbraněmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K18a14r93e43l 20J26í29r18a 6584847531646

Vypadá to, že "speciální" jednotky budou se speciální vzducholodí honit "speciální teroristy" snažící se prchat na létajících kobercích... Neboť obě znepřátelené strany se písemně zavázaly k přísnému dodržování emisní normy Euro 6.

+5/0
4.4.2016 23:09

T75o89m22á84š 95B33í65l40ý 2645530727

Zelený mozky lze oblbnout kdejakou kravinou, hlavně že budou mít novou hračku.;-)

0/0
4.4.2016 19:34

D70a21v46i57d 22R10y86c10h67e86t82s77k59ý 9876861870330

zepředu to vypadá jako zadnice

+1/0
4.4.2016 16:42
Foto

L92u34k98á79š 50N73o38v62o92t74n76ý 6556737698368

Tak asi si nelze pod pojmem "bojová" představovat vzducholoď, která divoce manévruje a hraje roli útočného bombardéru. Ale rozhodně by mohla sloužit jako taková létající základna... Pokud by horní část přizpůsobili na vzlet / přistání dronů, tak v podstatě z toho udělají létající variantu letadlové lodě a s ohledem na její operační možnosti (po dobu několik dní v x-kilometrech) to už přináší zajímavé možnosti.

Jasně, takovou krávu sfoukne jakýkoliv stát vybavený stíhacím letectvem / raketovou protiletadlovou obranou jako svíčku, ale to si nemyslím, že na to by byla primárně určena.

+2/0
4.4.2016 14:58

L41u33d31v73í67k 16G17a70j83d85o76š91í22k 2625953194452

Ono úplně stačí, když by tahle "hračka" začala z šestikilometrové výšky na někoho házet velmi přesně mířené půltunové pumy.

A to celé prakticky zadarmo a o náklady tu jde především. Dnes vyhrává konflik ten, kdo umí bojovat efektivně a přitom levně.

0/0
6.4.2016 16:56

L47a40d53a 91N29o47v17a94k 4292353207

mi přijde že si trochu popletli tisíciletí... Todle bude vidět na radarech na stovky km daleko a bude velké umění se do toho netrefit....

0/0
4.4.2016 14:48

R53i93c27h55a22r28d 63A64u24b64r85e26c38h95t 1642951456490

Proč by mělo? Stačí zvolit správné materiály a tvar, motor zakrýt do trupu a podobně, a radar má smůlu. Zvlášť když si nemusí dělat moc starostí s aerodynamikou. Tady máte jednu mašinu co je v podstatě neviditelná jen proto, že je z kompozitů a motor i s vrtulí jsou schované v trupu:

http://budejovice.idnes.cz/strojari-predstavili-na-letisti-ul-39-albi-f1w-/budejovice-zpravy.aspx?c=A160404_150906_budejovice-zpravy_khr

0/0
4.4.2016 19:23
Foto

P39a77v67e20l 41P32o95d21e48š14v83a 5659727869

ID té vzducholodě "OHAV" mi přijde velmi přiléhavé.

0/0
4.4.2016 14:09
Foto

J81i60ř39í 90B59a46b98i44n42s53k30ý 7767619238251

víte oni všude píší o tom že bojová vzducholoď vzlétne , o přistání se tam nepíše ,bude vysazovat speciální jednotky ovšem neuvádí se z jaké výše a kde , má výhodu že i bez paliva vystoupá do výše a vítr posádku už někam odnese , může plnit bojový úkol i s mrtvou posádkou , jediná nevýhoda je že není neprůstřelná a granáty z palubního děla s kontaktním zapalovačem jí roztrhají na kusy ale protože bude plněná heliem tak nehrozí požár a posádka má šanci se pomocí padáků dostat do úplně jiných problémů z rukou islámských fanatiků !

+2/0
4.4.2016 13:38

T95o63m50á70š 54B89í57l52ý 2435620947

Přistávat nebude nutné, neboť po vysazení vojáků bude jistojistě sestřelena;-)

0/0
4.4.2016 19:30

K58a11r78e59l 80U57r91b98a44n 2764654721469

připomíná mi to úvodní filmík ze hry Red Allert2 ;-D

+1/0
4.4.2016 13:24

P97a50v94e45l 24F89o63l70t82á95n 4520492424

"... a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli vlivem silného protivětru nedaleko Varšavy."

+11/0
4.4.2016 12:59
Foto

J94i27ř95í 34B18a95b38i63n87s97k65ý 7817719728841

pokud bude silný protivítr vezmou to kolem zeměkoule a do bruselu dorazí z druhé strany , pár měsíců zpoždění nehraje roly

0/0
4.4.2016 13:39

J61a77n 47Č39e89k13a71l 7149935224384

Jak je to s odolností v bojové oblasti?

0/0
4.4.2016 10:58

P52e98t34r 74P15a35l20e47č62e73k 3120205684692

Tak dar přítele Messera tomu asi neublíží, ale jinak si říkám, že do bachratého objektu se lépe trefuje....

+3/0
4.4.2016 12:25

J44a81n 20Č51e39k62a51l 7269775184144

No právě, i když asi není účelem přistávání pod palbou, tak už jen kilometr vzdálený pickup s 20mm rychlopalným dělem by asi starosti nadělal...

0/0
6.4.2016 13:41

P58e22t58r 39D32a22l12a22j79k52a 6396397228

Při čtení článku jsem si vzpoměl na epizodu mého oblíbeného seriálu ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=Fxk0ZcFG8Go

+1/0
4.4.2016 9:25

Z92d39e71n33e20k 21N59o67v77o69h55r30a61d61s64k58ý 6851364300265

Umím si představit na nebi řadu takových vzducholodí na místo řady kamionu v pravém pruhu ovládanou pochybnou skupinou řidičů ...

+3/0
4.4.2016 8:58

P69e55t22r 60P18a39l60e98č97e88k 3260155524972

Já zrovna tak. Pro boj mi to nepřipadá moc účelné. Do bachratého objektu se líp trefuje (ale připouštím že to je laický ppohled).

0/0
4.4.2016 12:22

L58a98d89a 27N16o66v57a46k 4792523137

když jim neni dost dobrá železnice, která dostane náklad až do centra každého města.., nevim proč by někdo využíval tohle, což bude umět "parkovat" jen ve speciálních kotvištích někde za městem... Náklad bude potřeba přeložit a stejně rozvézt kamionama...

0/0
4.4.2016 14:53

J18a70n 60P46e62r92n26i18k 8220511468266

vzducholodě jsou krásné stroje, ale bohužel jsou schopné fungovat pouze se státními subvencemi. To už věděl starý Graf Zeppelin, který vždy dokázal ukecat vlády, aby nasypala, když vyschly zdroje (zdroj: muzem Zeppelin ve Fridrichshaffenu). Tady sypaly USA a nyní UK. Historie se opakuje. Jinak vzducholodě létají nad Bodamským jezerem a je to krásný pohled.

0/0
4.4.2016 8:20

D21a25n79i59e60l 68A87l52t49m77a63n 3137646688

Prosím opravte si "ližiny". To bolí.

0/−10
3.4.2016 21:48

R67o29b63i68n 32Ž75i69ž57k98a 2688104626456

Mám pro vás tip: před tím, než budete chtít někomu něco opravit, pro jistotu si vygooglete, zda to dotyčný nemá náhodou správně... tak jako v tomto případě:-)

+13/0
3.4.2016 22:01

L95u10b96o39š 55B22ř82e77z12i36n16a 2962773900981

Žižka porazil starého muže.

0/0
4.4.2016 13:36
Foto

P62a40v16e57l 80K92a34s95í53k53, 28T70e56c63h25n20e58t96.33c91z

Au. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=li%C5%BEiny

+8/−1
3.4.2016 22:08

P52e52t47r 17P89a81l89e65č92e56k 3710545834692

Budete tu bolest muset vydržet, je to správný tvar.

+2/0
4.4.2016 12:20
Foto

I93l68j61a 52H80y51n70e13k 6526847365504

Tak jako nákladní snad, jako bojová - těžko. To se bude krásně sestřelovat. Kde to bude mít radar? Co obrana proti raketám země vzduch? No? Perte to sem.... znalci...

+2/0
3.4.2016 21:18

J35a24n 85V25á56c98l53a98v56í19k 3912986661989

Pokud to poletí nad dostřelem kanónu na korbě Toyoty, tak bude přes velké rozměry bezpečnější než třeba vrtulníky.

Radar pravděpodobně umístí někam do spodní části, aby mohl nerušeně směřovat dolů.

Obrana proti raketám jako Strela apod. bude asi také výška letu, případně nějaké elektronické systémy na palubě.

+2/−1
3.4.2016 22:49

R67i13c95h81a73r86d 85A68u55b58r16e26c80h30t 1492101616790

V radaru nevidím problém, vzducholodě jako létající radarové stanice jsou navrhovány snad už od 60. let. Ostatně když jde přilepit SLAR na kdejaký dopravák, proč by to nešlo nalepit na bok vzducholodě?

Jako hlavní prvek obrany vidím snahu o co nejmenší detekovatelnost - kompozity místo kovů, motory stíněné a s pomaluběžnými vrtulemi, stealth nátěr. Takže dokud někdo nepoužije Eyeball Mk.1 a hrst neřízených raket, jste za vodou.

0/0
4.4.2016 12:29

J49a55n 75V79á76c10l71a10v83í23k 3832766621849

Jak vysoko dostreli ZU-23-2?

0/0
3.4.2016 21:13

Andy 3819486137988

1500-2000m

0/0
4.4.2016 6:41

Š55t13e62f63a49n 54B39r66š49t82i71a77k 5174194399288

Co je to olbřímí?

+3/−3
3.4.2016 19:30

V27á52c36l87a35v 95P19o72u12s72t84k78a 3940311442

https://cs.wiktionary.org/wiki/olb%C5%99%C3%ADm%C3%AD

Za mých mladých let to slovo holky docela používaly. Za vás už je asi situace jiná. :-P:-P

+8/−1
3.4.2016 20:20

Š42t27e49f53a58n 27B84r16š30t49i20a59k 5884374169168

Koukám na to. Ale asi se nehodí dnes používat archaické výrazy v takovémto článku. Ale budiž.

+3/−4
3.4.2016 21:12

F74r46a43n67t38i22š24e73k 59F92a89l61e75š69n59í70k 8284489391603

A zrovna ke vzducholodím mi to docela sedí. :-)

+3/0
4.4.2016 9:51

J66i64ř80í 11N42o46v15á47k 8254461309441

"... a začala se soustředit ..." ???8-o

Ach, jak půvabný novotvar! Pryč s oním zastaralým obyčejným výrazivem "...a soustředila se..."!!

A za starých časů, když už firma musela s něčím začít, tak se snad "... začala soustřeďovat..."

;-(

+4/−1
3.4.2016 18:26

T94o66m19á42š 60K62u15c29h12a75ř 3937641368321

Jako nákladní pro civilní i vojenské využití prosím. Tedy pokud zrovna moc nefouká. Zvlášť tam, kde nejsou letiště.

Ale že by se chtěly speciální jednotky přepravovat k cíli několik dní, a nakonec je z cílového prostoru odfoukl prudký vítr, to asi ne. :-)

+6/−1
3.4.2016 17:04

J39i60ř89í 48N40o50v97á55k 8484191649421

no, moc nefouká...

I odjinud vím, že by A10 měla mít maximálku 150km/hod.

Tak to by už nějaký větřík mohla překonat.

+1/0
3.4.2016 18:29

R35o90b16i76n 57Ž22i72ž54k65a 2198594276206

No o špatnou navigaci bych se nebál, a to kradmé vysazení bych viděl asi tak, že vzducholoď namanévruje proti větru, pak vypne motory, nad cíl se nechá potichu snést. No a pokud bude nad cílem dělat něco tichého, může tiše profičet i dál :-)

0/0
4.4.2016 14:20

M65i42c19h57a90l 69M25a73l19á16t 7546576751153

Pro akce speciálních jednotek, jako třeba dopadení Bin ládina v Pakistánu.........

tu vzducholoď snad nezachytí radary?

Helikoptérou mohou letět nízko, takže je radar zachytit nemůže, ale co vzducholoď?

Je sice tichá když se vypnou ty 250kW motory, ale tím pádem ji odnese vítr, a nebo ji zjistí radary, tak to asi taky nebude moc velký zázrak.

0/0
3.4.2016 15:15

R79i46c49h27a98r76d 28A37u24b23r34e27c80h91t 1802651306100

Povrch je předpokládám z kompozitů. Ty jsou lehčí a odolnější než kov, a navíc taky podstatně méně odráží radarové paprsky.

+1/0
3.4.2016 15:55

M71i38r73e18k 87G96a56j49e49r 5671256849610

K cemu je dobre, ze odrazi mene "radarove paprsky"? To jen znamena, ze na radaru bude mene vyrazna nez letadlo, coz jen pomuze odlisit vzducholod od letadla. Jedine by to mohlo trochu pomoci po natreni "stealth" barvou.

0/0
3.4.2016 18:40

M29i80c16h92a18l 25M90a59l49á90t 7376276951323

To už ale nebude tak levná technologie, jak si vybájili v článku.

Speciální jednotky, a obzvlášť ty, které operují v zahraničí, potřebují kromě naprosté přesnosti i rychlost. A ani jednou vlastností vzducholoď neoplývá.

Každá akce je naplánována pomalu na vteřinu přesně.

Mohlo by se stát, že místo úderu vlivem silného protivětru nechají daleko před sebou;-)

0/0
3.4.2016 19:49

V73á87c33l92a53v 85P54o84u47s40t70k57a 3510701592

Stealth barva pro radary?

0/0
3.4.2016 20:27
Foto

J37i59ř22í 39B61a15b45i73n98s71k49ý 7387499328461

sci-fi , tam o používají běžně a v PC hrách je to také běžná věc stejně jako ,,reset,,

0/0
4.4.2016 13:47

A46n89t90o74n82í60n 25Z74e71l97e16n44ý 2434743311606

Když vypnou motory, tak budou moci jenom klouzat. Ani se neudrží ve stálé výšce.

0/0
3.4.2016 22:31

R72o30b10e22r41t 25M87r44o26c37z23k33o30w13s56k14i 7628100939804

Hezký stroj, rozhodně své místo na světě si najde...

+1/0
3.4.2016 14:52

M65a76r86t98i21n 83K50r40o54u70p11a 2981773219750

A poté bude vyvinuta nadzvuková verze která bude následována verzí meziplanetární.;-D

+10/0
3.4.2016 13:29

M18i49c19h15a30l 11M56a57l55á46t 7916546671513

Třeba jim ta vzducholoď pomůže k postavení základen na Marsu do deseti let, jak už 60 let NASA slibuje.

+2/−2
3.4.2016 15:18

M12i80l43a80n 49K93l95o43u11č10e56k 9744577899556

Nasa slíbila třeba před 10 lety, že do 10 let tu bude základna na marsu?

+4/0
3.4.2016 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.