Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olbřímí vzducholoď Airlander brzy vzlétne. Plánuje se i bojové využití

Největší létající stroj současnosti poprvé vzlétne v horizontu několika týdnů. V případě bojového použití se bude tiše zjevovat nad nepřítelem, vysazovat speciální jednotku a ze vzduchu ji podporovat palubními zbraněmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K11a49r32e90l 54J45í20r86a 6314727301876

Vypadá to, že "speciální" jednotky budou se speciální vzducholodí honit "speciální teroristy" snažící se prchat na létajících kobercích... Neboť obě znepřátelené strany se písemně zavázaly k přísnému dodržování emisní normy Euro 6.

+5/0
4.4.2016 23:09

T61o50m26á54š 25B71í75l29ý 2335910367

Zelený mozky lze oblbnout kdejakou kravinou, hlavně že budou mít novou hračku.;-)

0/0
4.4.2016 19:34

D27a51v14i63d 84R72y60c64h36e35t59s56k38ý 9876221460490

zepředu to vypadá jako zadnice

+1/0
4.4.2016 16:42
Foto

L74u84k28á46š 76N10o41v37o83t77n30ý 6726107218348

Tak asi si nelze pod pojmem "bojová" představovat vzducholoď, která divoce manévruje a hraje roli útočného bombardéru. Ale rozhodně by mohla sloužit jako taková létající základna... Pokud by horní část přizpůsobili na vzlet / přistání dronů, tak v podstatě z toho udělají létající variantu letadlové lodě a s ohledem na její operační možnosti (po dobu několik dní v x-kilometrech) to už přináší zajímavé možnosti.

Jasně, takovou krávu sfoukne jakýkoliv stát vybavený stíhacím letectvem / raketovou protiletadlovou obranou jako svíčku, ale to si nemyslím, že na to by byla primárně určena.

+2/0
4.4.2016 14:58

L29u98d98v28í27k 68G82a67j86d57o36š82í34k 2245653964862

Ono úplně stačí, když by tahle "hračka" začala z šestikilometrové výšky na někoho házet velmi přesně mířené půltunové pumy.

A to celé prakticky zadarmo a o náklady tu jde především. Dnes vyhrává konflik ten, kdo umí bojovat efektivně a přitom levně.

0/0
6.4.2016 16:56

L82a62d82a 82N26o50v97a15k 4372633537

mi přijde že si trochu popletli tisíciletí... Todle bude vidět na radarech na stovky km daleko a bude velké umění se do toho netrefit....

0/0
4.4.2016 14:48

R44i76c86h16a61r58d 45A13u68b23r47e31c56h26t 1452771896510

Proč by mělo? Stačí zvolit správné materiály a tvar, motor zakrýt do trupu a podobně, a radar má smůlu. Zvlášť když si nemusí dělat moc starostí s aerodynamikou. Tady máte jednu mašinu co je v podstatě neviditelná jen proto, že je z kompozitů a motor i s vrtulí jsou schované v trupu:

http://budejovice.idnes.cz/strojari-predstavili-na-letisti-ul-39-albi-f1w-/budejovice-zpravy.aspx?c=A160404_150906_budejovice-zpravy_khr

0/0
4.4.2016 19:23
Foto

P14a53v59e62l 63P75o23d37e70š45v25a 5819777289

ID té vzducholodě "OHAV" mi přijde velmi přiléhavé.

0/0
4.4.2016 14:09
Foto

J63i55ř14í 42B22a59b95i27n61s16k61ý 7827249498451

víte oni všude píší o tom že bojová vzducholoď vzlétne , o přistání se tam nepíše ,bude vysazovat speciální jednotky ovšem neuvádí se z jaké výše a kde , má výhodu že i bez paliva vystoupá do výše a vítr posádku už někam odnese , může plnit bojový úkol i s mrtvou posádkou , jediná nevýhoda je že není neprůstřelná a granáty z palubního děla s kontaktním zapalovačem jí roztrhají na kusy ale protože bude plněná heliem tak nehrozí požár a posádka má šanci se pomocí padáků dostat do úplně jiných problémů z rukou islámských fanatiků !

+2/0
4.4.2016 13:38

T61o68m33á62š 36B46í21l48ý 2905270337

Přistávat nebude nutné, neboť po vysazení vojáků bude jistojistě sestřelena;-)

0/0
4.4.2016 19:30

K51a85r45e18l 41U32r97b64a53n 2374624891739

připomíná mi to úvodní filmík ze hry Red Allert2 ;-D

+1/0
4.4.2016 13:24

P56a39v54e57l 41F10o57l23t39á22n 4310102634

"... a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli vlivem silného protivětru nedaleko Varšavy."

+11/0
4.4.2016 12:59
Foto

J53i65ř36í 18B92a93b31i42n71s75k75ý 7707539518901

pokud bude silný protivítr vezmou to kolem zeměkoule a do bruselu dorazí z druhé strany , pár měsíců zpoždění nehraje roly

0/0
4.4.2016 13:39

J50a79n 18Č40e70k72a61l 7899805934434

Jak je to s odolností v bojové oblasti?

0/0
4.4.2016 10:58

P84e33t93r 71P16a94l20e31č43e51k 3980715354812

Tak dar přítele Messera tomu asi neublíží, ale jinak si říkám, že do bachratého objektu se lépe trefuje....

+3/0
4.4.2016 12:25

J80a61n 17Č22e84k64a34l 7859695874304

No právě, i když asi není účelem přistávání pod palbou, tak už jen kilometr vzdálený pickup s 20mm rychlopalným dělem by asi starosti nadělal...

0/0
6.4.2016 13:41

P79e29t55r 81D82a92l74a27j21k10a 6876567488

Při čtení článku jsem si vzpoměl na epizodu mého oblíbeného seriálu ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=Fxk0ZcFG8Go

+1/0
4.4.2016 9:25

Z80d13e63n57e41k 69N17o38v18o68h44r89a80d38s73k81ý 6571294980175

Umím si představit na nebi řadu takových vzducholodí na místo řady kamionu v pravém pruhu ovládanou pochybnou skupinou řidičů ...

+3/0
4.4.2016 8:58

P28e73t39r 12P87a69l26e78č60e64k 3690615294642

Já zrovna tak. Pro boj mi to nepřipadá moc účelné. Do bachratého objektu se líp trefuje (ale připouštím že to je laický ppohled).

0/0
4.4.2016 12:22

L45a83d30a 32N22o55v60a72k 4902473237

když jim neni dost dobrá železnice, která dostane náklad až do centra každého města.., nevim proč by někdo využíval tohle, což bude umět "parkovat" jen ve speciálních kotvištích někde za městem... Náklad bude potřeba přeložit a stejně rozvézt kamionama...

0/0
4.4.2016 14:53

J47a12n 93P88e46r28n39i36k 8490731118456

vzducholodě jsou krásné stroje, ale bohužel jsou schopné fungovat pouze se státními subvencemi. To už věděl starý Graf Zeppelin, který vždy dokázal ukecat vlády, aby nasypala, když vyschly zdroje (zdroj: muzem Zeppelin ve Fridrichshaffenu). Tady sypaly USA a nyní UK. Historie se opakuje. Jinak vzducholodě létají nad Bodamským jezerem a je to krásný pohled.

0/0
4.4.2016 8:20

D82a11n67i28e68l 90A88l82t35m20a75n 3537266228

Prosím opravte si "ližiny". To bolí.

0/−10
3.4.2016 21:48

R45o77b84i88n 71Ž23i66ž20k50a 2558784756666

Mám pro vás tip: před tím, než budete chtít někomu něco opravit, pro jistotu si vygooglete, zda to dotyčný nemá náhodou správně... tak jako v tomto případě:-)

+13/0
3.4.2016 22:01

L74u32b43o89š 37B95ř19e28z86i38n54a 2922533320551

Žižka porazil starého muže.

0/0
4.4.2016 13:36
Foto

P33a63v75e82l 22K92a11s26í90k70, 87T22e72c69h44n56e77t22.22c22z

Au. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=li%C5%BEiny

+8/−1
3.4.2016 22:08

P26e59t86r 41P63a87l26e35č58e97k 3600275294222

Budete tu bolest muset vydržet, je to správný tvar.

+2/0
4.4.2016 12:20
Foto

I86l94j32a 24H10y82n62e39k 6426727465344

Tak jako nákladní snad, jako bojová - těžko. To se bude krásně sestřelovat. Kde to bude mít radar? Co obrana proti raketám země vzduch? No? Perte to sem.... znalci...

+2/0
3.4.2016 21:18

J31a16n 23V67á19c45l74a20v42í20k 3472256941799

Pokud to poletí nad dostřelem kanónu na korbě Toyoty, tak bude přes velké rozměry bezpečnější než třeba vrtulníky.

Radar pravděpodobně umístí někam do spodní části, aby mohl nerušeně směřovat dolů.

Obrana proti raketám jako Strela apod. bude asi také výška letu, případně nějaké elektronické systémy na palubě.

+2/−1
3.4.2016 22:49

R39i23c10h64a22r89d 60A55u50b31r69e82c89h97t 1222421966570

V radaru nevidím problém, vzducholodě jako létající radarové stanice jsou navrhovány snad už od 60. let. Ostatně když jde přilepit SLAR na kdejaký dopravák, proč by to nešlo nalepit na bok vzducholodě?

Jako hlavní prvek obrany vidím snahu o co nejmenší detekovatelnost - kompozity místo kovů, motory stíněné a s pomaluběžnými vrtulemi, stealth nátěr. Takže dokud někdo nepoužije Eyeball Mk.1 a hrst neřízených raket, jste za vodou.

0/0
4.4.2016 12:29

J98a89n 51V91á14c52l83a91v17í82k 3472766611219

Jak vysoko dostreli ZU-23-2?

0/0
3.4.2016 21:13

Andy 3839876817988

1500-2000m

0/0
4.4.2016 6:41

Š29t71e80f21a40n 54B67r27š87t75i91a29k 5444974149278

Co je to olbřímí?

+3/−3
3.4.2016 19:30

V46á80c48l70a18v 60P68o16u68s47t66k83a 3910311772

https://cs.wiktionary.org/wiki/olb%C5%99%C3%ADm%C3%AD

Za mých mladých let to slovo holky docela používaly. Za vás už je asi situace jiná. :-P:-P

+8/−1
3.4.2016 20:20

Š31t37e53f25a57n 79B28r69š79t73i96a26k 5734294169548

Koukám na to. Ale asi se nehodí dnes používat archaické výrazy v takovémto článku. Ale budiž.

+3/−4
3.4.2016 21:12

F56r27a23n71t65i50š10e60k 57F63a30l52e34š85n29í60k 8134839701513

A zrovna ke vzducholodím mi to docela sedí. :-)

+3/0
4.4.2016 9:51

J22i69ř59í 12N87o10v30á11k 8384851719881

"... a začala se soustředit ..." ???8-o

Ach, jak půvabný novotvar! Pryč s oním zastaralým obyčejným výrazivem "...a soustředila se..."!!

A za starých časů, když už firma musela s něčím začít, tak se snad "... začala soustřeďovat..."

;-(

+4/−1
3.4.2016 18:26

T93o27m59á38š 44K13u64c59h71a13ř 3247961328631

Jako nákladní pro civilní i vojenské využití prosím. Tedy pokud zrovna moc nefouká. Zvlášť tam, kde nejsou letiště.

Ale že by se chtěly speciální jednotky přepravovat k cíli několik dní, a nakonec je z cílového prostoru odfoukl prudký vítr, to asi ne. :-)

+6/−1
3.4.2016 17:04

J48i37ř48í 21N95o23v25á32k 8834151149531

no, moc nefouká...

I odjinud vím, že by A10 měla mít maximálku 150km/hod.

Tak to by už nějaký větřík mohla překonat.

+1/0
3.4.2016 18:29

R21o63b61i10n 40Ž55i34ž43k79a 2448904116106

No o špatnou navigaci bych se nebál, a to kradmé vysazení bych viděl asi tak, že vzducholoď namanévruje proti větru, pak vypne motory, nad cíl se nechá potichu snést. No a pokud bude nad cílem dělat něco tichého, může tiše profičet i dál :-)

0/0
4.4.2016 14:20

M74i48c66h85a62l 97M56a86l90á76t 7656626111473

Pro akce speciálních jednotek, jako třeba dopadení Bin ládina v Pakistánu.........

tu vzducholoď snad nezachytí radary?

Helikoptérou mohou letět nízko, takže je radar zachytit nemůže, ale co vzducholoď?

Je sice tichá když se vypnou ty 250kW motory, ale tím pádem ji odnese vítr, a nebo ji zjistí radary, tak to asi taky nebude moc velký zázrak.

0/0
3.4.2016 15:15

R59i91c79h12a37r53d 39A98u21b47r17e50c24h65t 1762391146560

Povrch je předpokládám z kompozitů. Ty jsou lehčí a odolnější než kov, a navíc taky podstatně méně odráží radarové paprsky.

+1/0
3.4.2016 15:55

M14i30r93e23k 50G83a27j29e50r 5541636769700

K cemu je dobre, ze odrazi mene "radarove paprsky"? To jen znamena, ze na radaru bude mene vyrazna nez letadlo, coz jen pomuze odlisit vzducholod od letadla. Jedine by to mohlo trochu pomoci po natreni "stealth" barvou.

0/0
3.4.2016 18:40

M32i73c91h33a95l 30M51a20l98á72t 7306186661733

To už ale nebude tak levná technologie, jak si vybájili v článku.

Speciální jednotky, a obzvlášť ty, které operují v zahraničí, potřebují kromě naprosté přesnosti i rychlost. A ani jednou vlastností vzducholoď neoplývá.

Každá akce je naplánována pomalu na vteřinu přesně.

Mohlo by se stát, že místo úderu vlivem silného protivětru nechají daleko před sebou;-)

0/0
3.4.2016 19:49

V25á89c16l72a34v 10P36o57u54s42t39k97a 3650601522

Stealth barva pro radary?

0/0
3.4.2016 20:27
Foto

J35i20ř58í 65B82a40b79i90n91s83k15ý 7187359618191

sci-fi , tam o používají běžně a v PC hrách je to také běžná věc stejně jako ,,reset,,

0/0
4.4.2016 13:47

A94n50t29o74n60í54n 35Z64e57l13e45n31ý 2474443781626

Když vypnou motory, tak budou moci jenom klouzat. Ani se neudrží ve stálé výšce.

0/0
3.4.2016 22:31

R90o53b53e47r29t 93M97r17o17c41z59k36o80w42s26k30i 7498280809304

Hezký stroj, rozhodně své místo na světě si najde...

+1/0
3.4.2016 14:52

M12a25r41t77i74n 64K33r11o35u36p43a 2681533499360

A poté bude vyvinuta nadzvuková verze která bude následována verzí meziplanetární.;-D

+10/0
3.4.2016 13:29

M54i44c17h64a56l 30M34a75l52á46t 7926146311323

Třeba jim ta vzducholoď pomůže k postavení základen na Marsu do deseti let, jak už 60 let NASA slibuje.

+2/−2
3.4.2016 15:18

M13i15l27a93n 59K80l70o51u38č16e50k 9294427839166

Nasa slíbila třeba před 10 lety, že do 10 let tu bude základna na marsu?

+4/0
3.4.2016 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.