- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I před 30 lety stále existovaly rychlíky, které byly pro běžného Čecha nedostupné - to je ale kravina, proč teda ty rychlíky jezdily, já s ním jezdil a nezdá se mi, že by tam jezdili mimozemšťani
Prosím Vás, když chcete napsat článek, tak si napřed ověřte jestli to co píšete je pravda. Jen tak mimochodem, západním expresem jsem běžně jezdil z Prahy do Chebu.
Akorat ty trate tehdy a dnes asi uplne neodpovidaji realite. Napr trat Zdar n. S. - Krizanov - Tisnov byla stavena az nemci za valky (1940), takze nevim co dela na mape z roku 1918.
Nekdo evidentne vzal jen soucasnou mapu, udelal copy-paste a zadal jakasi cisla bez hlubsiho uvazovani.
myslím, že nelze srovnávat CaK, Husáka a dnešek. Každý čas měl své technologie. Takže to srovnání mi přjde chcené za pačesy
Vlaky jako takové jsou podle mého názoru rychlé dost. Co by prospělo více by byl třeba ten Hyperloop spojující Prahu, Brno a Ostravu se zahraničními metropolemi.To by byl skutečný poskok vpřed.
Vlaky jsou rychlé? Asi žijete někde na koridoru. My z Liberce si to rozhodně nemyslíme.
Rychlost je daná tratí pro kterou byla stavěna. Jestli je tam řekněme 70, tak i ten váš šikanzen tam rychleji jet nemůže a z A do B mu to bude trvat stejně dlouho. Jak je vidět, ta Max. Rychlost se využívala vždy.
Takže za 100 let žádný posun. Před 100 lety jsme byli na špici, teď jsme na chvostu. Když dokázali před 50ti lety ne moc vyspělí Japonci rozjet Šinkanzen, nevím proč bychom to nezvládli i my teď. Koridory už jsme pěkně zrychlili o 10km/h, tak je čas začít s něčím pořádným.
Jen drobný detail, onen mezinárodní rychlík se jmenoval Meridian, nikoli Miridian (zřejmě nechtěný překlep). Jinak velmi zajímavé srovnání i článek, jak tu již někdo zmínil, trochu tam chybí srovnání s dneškem.
Albatros parní lok. měla stejnou max rychlost jako el. lok. a to 120 km/hod. Mikádo mělo 110. Tratě byly stejné za I republiky, jako za bolševika. Tak kde chcete hledat rozdíly?!
Ve výkonu. Elektrické lokomotivy mají obvykle mnohem vyšší výkon jak parní, což umožňuje tahat těžší vlaky, anebo zvýšit dynamiku jízdy (rozjezdy) a tím uspořit nějaký čas.
A kdyby čísař měl automobily v roce 1850, tak máme i dokončenou dálniční síť.
Síť Císařských silnic byla také postavena. Dnes, když se jede po "staré" z Brna do Olomouce, tak ze 3/4 v trase císařské silnice. Na zvířecí potah naprosto luxusní trasování.