Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e12t23r 41Z19d74e77n89ě77k 2304259904

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0/0
14.4.2016 21:45
Foto

D34a89v22i71d 15K50r58á52s58e18n10s23k92ý 7557600927

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0/0
12.4.2016 23:11

O66n50d90ř17e94j 86H61o92r90á34k 8399184421

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0/0
13.4.2016 21:23

J89a57r29o76s79l11a53v 46Š98k67o21d48a 6544388659111

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0/0
11.4.2016 15:23

O98n47d63r24a 84P33á36t39e18k 8953479374295

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0/0
11.4.2016 9:12

O79n79d21r50a 19P68á60t80e46k 8223539164555

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0/0
11.4.2016 9:13

J66a82n 78H67a49r58c95u90b91a 6858751922579

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

+2/0
10.4.2016 15:53

J65o30s89e68f 83T63r26n26k28a 9879102977459

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0/0
9.4.2016 23:17

J68a14n 30P61r35i19c17h38y65s53t59a49l 8561878413

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

+2/0
9.4.2016 19:02

K37a86r92e44l 56K61o12c40o89u77r38e89k 6890398486945

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

+2/0
8.4.2016 21:43

R77a69d13e88k 90J70a40n60a65t84a 9295986764392

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

+2/0
9.4.2016 13:43

Š28t36ě74p83á88n 40M93e65r50t 2839655738396

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0/−4
8.4.2016 13:48

R82a95d29e27k 98J27a58n81a78t52a 9985506654562

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

+1/0
9.4.2016 13:47

F42r77a70n41t12i63š60e58k 12S24t15u49r17m 4102220290296

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

+7/0
8.4.2016 10:34

M32i26r41o56s64l46a67v 30K81u27n57d49e82l74a 6430323831609

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0/0
11.4.2016 8:48

V86l79a51d63i20m77í33r 93Š14t22ě58r19b57a 2692591322767

V oblasti kolem Brna to jde, spoje na sebe navazují v taktu, protože tam jízdní řády dělal někdo, kdo tomu rozuměl. Na rozdíl od zbytku republiky.;-);-)

+2/0
8.4.2016 9:57

T33o33m98a77s 41T13r21n30k45a 5134198283489

od 1918 do 2040 se dojezd ani nezdvojnasobi to je teda pokrok

+3/0
8.4.2016 7:33
Foto

J70i27ř33í 49D35v48o77ř68á16k 5635329700418

A co jiné porovnání . Za bolševika stál lístek na 35 km - 5 Kčs. Nafta 6,50 Kčs . Dnes 56 Kč .To by měla stát nafta asi 73 Kč. Někde jsem asi udělal chybu .

0/−3
7.4.2016 20:38

J54a70n 72V69o86j89t60í97š20e97k 6832821545766

No zapomněl jste na ostatní náklady. Hlavně na platy.

+2/0
8.4.2016 0:01

M39a42r73e74k 24H74r65u50b40y 6847182441208

Platy jsou zhruba desetinasobne. Nafta ne.

+1/0
8.4.2016 16:59

J54a18n 27P69r76i16c98h57y49s56t75a25l 8281678503

Ale dan z te nafty ano.

+1/0
9.4.2016 19:03
Foto

J60i28ř49í 65D79v71o48ř35á41k 5875179940758

Ve Velkém Meziříčí se prodávaly jízdenky v pokladně , zrušeno . V " lokálce " V.M. - Křižanov chodil průvodčí , zrušeno . Pokladna Křižanov , zrušeno . Jaké platy ?

0/0
8.4.2016 19:41

R14a39d86e60k 52J79a15n89a92t38a 9175756544282

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici pracují zadarmo? e-shop se naprogramoval sám?

0/0
9.4.2016 13:49
Foto

J88i85ř97í 58D95v17o24ř89á22k 5455529630478

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici .... Cena jízdenky stoupla víc než desetinásobně. Počet zaměstnanců klesl (nevím jak na ředitelství ) . Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici mojí určitě víc než desetinásobný nárust platů . A ten e-shop ?

0/0
9.4.2016 15:16

R15a81d84e80k 68J21a33n53a19t68a 9245716484612

a) ano, mnohé platy stouply desetinásobně (například zkušený programátor měl v roce 1989 5-6 tisíc Kčs, dnes má 50-60 tisíc Kč). Však i medián mezd stoupnul 7,5x (ze 3000 Kč na 22000 Kč).

b) problém je i v tom, že zjevné neznáte dnešní cenu jízdenky. Většina lidí fakt neplatí obyčejné jednorázové jízdné, když existuje hafo slev, od inkarty přes měsíční a čtvrletní jízdenky až po e-shopové slevy. Průměrné jízdné vybírané ČD (tržby/celkové oskm dle VZ) je cca 1 Kč/km.

c) za komunistů byla železnice mnohem více dotována a cena jízdného byla stanovena politicky, bez jakékoliv vazby k nákladům

+1/0
9.4.2016 17:20

M59a67r89t42i88n 34H52o58u49b42a 6393211879608

ano, chybu jsi udelal v extremnim zjednoduseni, ze doprava je jen nafta

0/0
8.4.2016 19:31
Foto

J24i27ř51í 18D88v41o10ř18á17k 5565489640318

Ceny energií mají v dopravě podstatný význam . Rostou rychleji , než platy řadových zaměstnanců .

0/0
8.4.2016 19:48

M74a78r26t82i86n 57H54o64u31b32a 6133621399938

rust ale nic nerika o celkovem objemu,

doprava ma i dalsi podstatnejsi vstupy a je jina legislativa. naklady na naftu jsou v tomto marginalni

0/0
8.4.2016 20:53
Foto

J55i42ř51í 51D57v33o71ř38á91k 5265159820168

Opravuji nákladní auta . Taky doprava . A náklady na naftu , palivo jsou hodně podstatné .Při ročním nájezdu 100 000 km na soupravu ,to je tak asi minimum v MKD to dělá asi 30 000 l nafty . Krát cena nafty . Jedna souprava , jeden řidič .

0/0
9.4.2016 10:23

J61o51s59e42f 93T33r13n77k79a 9339592517639

Zapomněl jste na amortizaci auta, pojištění auta a jiné náklady....

0/0
9.4.2016 23:21

P42e95t91r 93Š48l55e59g46r 5534742648157

" Kdyby se splnila přání optimistů, bude se do dvaceti let blyštět vysokorychlostní trať Praha–Brno–Ostrava a možná i Praha–Mnichov, případně Praha–Berlín.I kdyby se tak stalo, pomohly by tyhle izolované novostavby s dlouhými tunely hlavně oblastem, které mají relativně rychlé spojení už teď (Brněnsko, Plzeňsko, Ústecko, Ostravsko), Vysočina ani Karlovarsko by si nejspíš moc nepolepšily."

Oblasti jako Brněnsko, Plzeňsko, Ostravsko mají rychlé spojení tak leda ze svého okolí do centra aglomerace. Spojení Plzeňska do Prahy, Brněnska do Prahy/Stč kraje je tragedie a vlak je pomalejší dokonc než bus. To samé Brno-Ostrava. Spojení Praha - Ostrava je konkurencescjopné, pokud jedete z centra Prahy někam do Svinova. A to jen do doby, než s epostaví D35. Ale pokud jedete s přestupem, třeba z Kladna do Frýdku-Místku, tak je to nekonkurenceschopné.

To že česká železnice není tou páteří dopravy na spojení největších aglomerací, je nesrovnatelně větší problém než spojení do Chornice s 819 obyvateli... nic ve zlém. Chornice je fetiš tak pro někoho, jako pan Dušek

+9/0
7.4.2016 18:22

T90o41m58á45š 86T98a76t14í50č92e23k 5710892190388

No, že něco trvá dýl, to nemusí znamenat ztrátu času. Když jedu klasiku Praha-Brno, tak tu dobu dost pohodlně propracuju nad noťasem. Když jedu dál, klidně se ve vlaku (na záchodě) převleču do pohodlnějších věcí, zapracuji si, odpočinu, stavím se na jídlo nebo na pivo, před cílem se zase odeberu na toaletu, kde se pořádně umyju a převleču zase do vycházkového... Z vlaku vylezu odpočatý, s dobrou náladou, protože jsem třeba udělal kus práce, jsem občerstvený atd. Třeba jsem se i s někým pobavil. Zato jízda autem je stres, můžeš mít fáro jaký chceš. Sedíš bez pohybu, a i když to necítíš, protože dýcháš plytce, vdechuješ zplodiny. O hluku nemluvě. Vylezeš dřív, ale musíš se nejdřív dát do cajchu.

+4/0
7.4.2016 22:18

K35a26r75e18l 91V98l92k 7899750468

Plytce?! 8-o

0/0
11.4.2016 10:36

P96e77t59r 32N69e17c75h93a36n12i91c53k41ý 7913336818470

Dnešní mapa z Liberce vypadá nějak takto

https://ctrlv.cz/uNW4

Za 3h se nedostanete ani do Dolní Poustevny

0/0
7.4.2016 15:33

P22e48t81r 29H14o39r26á33k 4309767667722

Žiji ve Zlíně a můžu říct, že nás to tady opravdu nebaví. Máme o 20% nejméně silnic II. a III. třetí třídy. (výpočet dle dotací od ŘSD na jejich opravy) o 20% více jich má i o 35% menší kraj Karlovarský! Například Pardubický o 80% více a to je velikostně stejně velký. Máme nejméně Dálnic a silnic I. třídy. Stejně jako o 35% menší Karlovarský kraj. Máme nejméně železnic v celé ČR a do roku 2040 se prakticky nepřipravuje jediná nová! Podnikám tady, platím stejné daně jako lidé ve Středočeském kraji a dalších a přitom mi to stát vrací mnohem méně než lidem v Čechách(nic proti těm lidem, jde o ŘSD atd..) Fakt mě to nebaví, nedivím se, že se zde mluví o daňové autonomii kraje, na kterou má kraj právo.( u mnoha daní ) Děje se tak soustavně od rozdělení ČSFR. O co jsme podřadnější lidé, že musíme platit stejně, ale dostáváme nejméně?! Podle výpočtu iniciativy za spravedlivé rozdělení daní, šlo do Pardubického kraje o 61 miliard více na strategické investice za 25 let než do stejně velkého Zlínského. Rv

+4/−1
7.4.2016 15:17

P15a96v50e81l 98M88a30t26o80u80š84e46k 5760627168464

Já bych řekl, že byste s tím měl jít za představenstvem města, protože to, o čem píšete, je zřejmě hlavně v kompetenci města. Přes Otrokovice, které jsou de facto součástí Zlína, vede nejrychlejší a nejkapacitnější trať v ČR a pokud vím, souběžně s ní vede dálnice i silnice I. třídy. Myslím, že je na městě, jak s tím naloží. Pokud vím, modernizace tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice byla v plánu, ale pokud se nepletu, místní přístup byl dost laxní. To, že je město trochu zastrčené, souvisí hlavně s jeho polohou v úzkém údolí.

+2/0
7.4.2016 15:38

T81o84m82á84š 20D60u80š50e92k 1267916472437

No jo ale zase máte lodní dopravu - Baťův kanál.

+1/0
7.4.2016 20:37

R98a48d40i19m 31R30i15n50d71l42e13r 6126644664412

Ten vlak na obrázku, ten je zatím u kouzelníka Zababy?

+8/0
7.4.2016 15:06

J62a45n 52P51r33i78c51h44y92s81t62a54l 8251988873

Ne, to je stary typ Shinkansenu. Mozna chteji CD nakupovat secondhandove soupravy v Japonsku?

0/0
9.4.2016 19:05

V81l96a82s82t80i41s54l37a54v 41B10r94y19c52h79t81a 8544931487861

Zajímavější mapa by asi vznikla, kdyby se za výchozí bod zvolilo Brno nebo Ostrava. To by pak byla černá díra ve 3/4 republiky ;-D

+10/0
7.4.2016 14:37

P57e73t50r 24N63e57c14h46a37n68i75c89k50ý 7823596158290

Nebo Liberec, to by se vlastně vybarvil jen kvadrnat Děčín - Praha - Pardubice PL/D hranice

+4/0
7.4.2016 15:22

M81a84t98ě18j 17V97o19n33d82ř41i91č23k98a 4174600758216

Ve článku jsem narazil na dva naprosté nesmysly:

1) Pardubice jsou outsiderem v žel. dopravě - jsou na tom asi naopak nejlépe v republice

2) Vysočina si výstavbou vysokorychlostních tratí moc nepolepší - tragický omyl: po vrt Praha - Brno by jezdili i vlaky, které zastaví na Vysočině až 4*, navíc skoro všechno zastaví v Jihlavě, to bude obrovský přínos pro CELÝ KRAJ.

+3/0
7.4.2016 14:32

P39a18v55e67l 28M33a37t18o10u85š65e20k 5530367918734

Na se podívejte na ostatní tratě vycházející z Pardubic!

0/0
7.4.2016 15:11

A61n72t18o49n78í49n 74H40o90l80í25k 8217333374600

Mam CD taky rad. Ale jako clovek, co jel shinkanzenem, musim rict, ze nejvetsi uspech CD je, ze uz nejezdime na paru. To se tyka i cistoty, pac momentalne lze rict pouze: vsak saze uz na vas nepadaji, tak co chcete.

+4/−3
7.4.2016 14:24

Z25d23e38n52e51k 59N60o63v61o71h98r17a22d53s22k39ý 6151984480475

Je fakt otřesný jak se každá diskuse pod článkem o vlacích zaplní flákajícími se nádražáky z ČD. Rv

+1/−11
7.4.2016 14:22

P44a52v36e42l 89M42a24t76o47u17š25e84k 5710347498954

A co teprve flákajícími se nenádražáky.

+7/0
7.4.2016 15:09

V25á82c49l24a10v 19M55a76l79ý 3414628864779

Tedy z Prahy do Železné Rudy ani za 150 let, nedojedu za tři hodiny. Moc ta technika nepokročila. ;-D

+1/0
7.4.2016 14:19

P50a20v21e83l 89N26o72v85á95k 4623198445821

no tak ja bych si predstavoval, ze v roce 2020 se dostanu za tri hodiny z prahy do mnichova a ne v roce 2040 stezi do karlovych varu a znojma. asi tak.

+17/0
7.4.2016 13:45

J25a53k55u23b 45K86l13í25r 6235318589339

Zlínský kraj je obecně divočina. Zlín je snad nejhůře dostupné krajské město v republice a dost možná i proto se nijak nerozvíjí a stárne.

+3/0
7.4.2016 13:34

P46e35t95r 58N61e57c78h37a98n95i95c13k10ý 7813176768200

Tak to pochybuju, že se vůbec může s Libercem v nedostupnosti srovnávat

+1/0
7.4.2016 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.