Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22e88t62r 98Z88d61e67n83ě63k 2334599534

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0/0
14.4.2016 21:45
Foto

D73a21v79i58d 84K87r85á96s20e63n43s14k16ý 7697200597

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0/0
12.4.2016 23:11

O20n38d31ř68e14j 74H61o67r82á85k 8429664171

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0/0
13.4.2016 21:23

J49a40r61o81s30l88a64v 45Š51k35o30d41a 6614658589551

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0/0
11.4.2016 15:23

O58n92d29r51a 18P72á35t11e90k 8493979594215

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0/0
11.4.2016 9:12

O75n98d54r29a 89P69á32t80e31k 8843809544235

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0/0
11.4.2016 9:13

J67a13n 11H37a52r19c13u22b34a 6928231252979

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

+2/0
10.4.2016 15:53

J75o15s60e90f 80T89r15n33k75a 9369742227719

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0/0
9.4.2016 23:17

J95a35n 73P36r17i47c96h93y14s32t10a63l 8951888553

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

+2/0
9.4.2016 19:02

K98a50r16e40l 13K90o92c27o30u40r13e89k 6480898916755

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

+2/0
8.4.2016 21:43

R35a24d80e23k 77J47a97n84a74t28a 9145706824592

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

+2/0
9.4.2016 13:43

Š36t83ě11p58á34n 34M30e44r18t 2799125178536

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0/−4
8.4.2016 13:48

R94a13d57e57k 14J22a55n74a48t25a 9755776604522

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

+1/0
9.4.2016 13:47

F30r65a84n86t31i43š70e13k 29S88t88u64r66m 4552900160106

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

+7/0
8.4.2016 10:34

M20i69r93o12s81l27a69v 98K58u37n84d87e67l34a 6800733811989

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0/0
11.4.2016 8:48

V78l32a91d80i72m82í91r 83Š67t67ě48r54b98a 2822421252647

V oblasti kolem Brna to jde, spoje na sebe navazují v taktu, protože tam jízdní řády dělal někdo, kdo tomu rozuměl. Na rozdíl od zbytku republiky.;-);-)

+2/0
8.4.2016 9:57

T18o65m50a48s 47T25r86n72k16a 5844258603639

od 1918 do 2040 se dojezd ani nezdvojnasobi to je teda pokrok

+3/0
8.4.2016 7:33
Foto

J18i89ř84í 55D22v82o17ř39á95k 5215209960588

A co jiné porovnání . Za bolševika stál lístek na 35 km - 5 Kčs. Nafta 6,50 Kčs . Dnes 56 Kč .To by měla stát nafta asi 73 Kč. Někde jsem asi udělal chybu .

0/−3
7.4.2016 20:38

J11a60n 14V38o11j54t52í68š71e18k 6402601405176

No zapomněl jste na ostatní náklady. Hlavně na platy.

+2/0
8.4.2016 0:01

M15a18r66e96k 75H32r14u59b57y 6687522701598

Platy jsou zhruba desetinasobne. Nafta ne.

+1/0
8.4.2016 16:59

J17a35n 21P53r40i50c88h23y36s67t77a83l 8691188943

Ale dan z te nafty ano.

+1/0
9.4.2016 19:03
Foto

J45i81ř54í 94D80v74o12ř30á39k 5245439740548

Ve Velkém Meziříčí se prodávaly jízdenky v pokladně , zrušeno . V " lokálce " V.M. - Křižanov chodil průvodčí , zrušeno . Pokladna Křižanov , zrušeno . Jaké platy ?

0/0
8.4.2016 19:41

R51a12d44e84k 39J94a44n42a59t63a 9105206514932

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici pracují zadarmo? e-shop se naprogramoval sám?

0/0
9.4.2016 13:49
Foto

J78i49ř87í 22D15v24o19ř23á74k 5245579880848

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici .... Cena jízdenky stoupla víc než desetinásobně. Počet zaměstnanců klesl (nevím jak na ředitelství ) . Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici mojí určitě víc než desetinásobný nárust platů . A ten e-shop ?

0/0
9.4.2016 15:16

R14a14d81e39k 95J74a44n70a33t33a 9915546744722

a) ano, mnohé platy stouply desetinásobně (například zkušený programátor měl v roce 1989 5-6 tisíc Kčs, dnes má 50-60 tisíc Kč). Však i medián mezd stoupnul 7,5x (ze 3000 Kč na 22000 Kč).

b) problém je i v tom, že zjevné neznáte dnešní cenu jízdenky. Většina lidí fakt neplatí obyčejné jednorázové jízdné, když existuje hafo slev, od inkarty přes měsíční a čtvrletní jízdenky až po e-shopové slevy. Průměrné jízdné vybírané ČD (tržby/celkové oskm dle VZ) je cca 1 Kč/km.

c) za komunistů byla železnice mnohem více dotována a cena jízdného byla stanovena politicky, bez jakékoliv vazby k nákladům

+1/0
9.4.2016 17:20

M61a84r28t54i83n 39H79o33u80b50a 6123371599458

ano, chybu jsi udelal v extremnim zjednoduseni, ze doprava je jen nafta

0/0
8.4.2016 19:31
Foto

J38i36ř30í 37D49v20o40ř37á77k 5345139440168

Ceny energií mají v dopravě podstatný význam . Rostou rychleji , než platy řadových zaměstnanců .

0/0
8.4.2016 19:48

M33a54r25t95i67n 40H51o56u37b56a 6693721589148

rust ale nic nerika o celkovem objemu,

doprava ma i dalsi podstatnejsi vstupy a je jina legislativa. naklady na naftu jsou v tomto marginalni

0/0
8.4.2016 20:53
Foto

J80i33ř41í 36D68v25o97ř42á96k 5135639140648

Opravuji nákladní auta . Taky doprava . A náklady na naftu , palivo jsou hodně podstatné .Při ročním nájezdu 100 000 km na soupravu ,to je tak asi minimum v MKD to dělá asi 30 000 l nafty . Krát cena nafty . Jedna souprava , jeden řidič .

0/0
9.4.2016 10:23

J42o33s17e93f 50T49r32n56k78a 9659542447969

Zapomněl jste na amortizaci auta, pojištění auta a jiné náklady....

0/0
9.4.2016 23:21

P18e87t10r 79Š60l64e89g15r 5584142468967

" Kdyby se splnila přání optimistů, bude se do dvaceti let blyštět vysokorychlostní trať Praha–Brno–Ostrava a možná i Praha–Mnichov, případně Praha–Berlín.I kdyby se tak stalo, pomohly by tyhle izolované novostavby s dlouhými tunely hlavně oblastem, které mají relativně rychlé spojení už teď (Brněnsko, Plzeňsko, Ústecko, Ostravsko), Vysočina ani Karlovarsko by si nejspíš moc nepolepšily."

Oblasti jako Brněnsko, Plzeňsko, Ostravsko mají rychlé spojení tak leda ze svého okolí do centra aglomerace. Spojení Plzeňska do Prahy, Brněnska do Prahy/Stč kraje je tragedie a vlak je pomalejší dokonc než bus. To samé Brno-Ostrava. Spojení Praha - Ostrava je konkurencescjopné, pokud jedete z centra Prahy někam do Svinova. A to jen do doby, než s epostaví D35. Ale pokud jedete s přestupem, třeba z Kladna do Frýdku-Místku, tak je to nekonkurenceschopné.

To že česká železnice není tou páteří dopravy na spojení největších aglomerací, je nesrovnatelně větší problém než spojení do Chornice s 819 obyvateli... nic ve zlém. Chornice je fetiš tak pro někoho, jako pan Dušek

+9/0
7.4.2016 18:22

T43o29m18á89š 56T22a41t62í75č18e33k 5300612280338

No, že něco trvá dýl, to nemusí znamenat ztrátu času. Když jedu klasiku Praha-Brno, tak tu dobu dost pohodlně propracuju nad noťasem. Když jedu dál, klidně se ve vlaku (na záchodě) převleču do pohodlnějších věcí, zapracuji si, odpočinu, stavím se na jídlo nebo na pivo, před cílem se zase odeberu na toaletu, kde se pořádně umyju a převleču zase do vycházkového... Z vlaku vylezu odpočatý, s dobrou náladou, protože jsem třeba udělal kus práce, jsem občerstvený atd. Třeba jsem se i s někým pobavil. Zato jízda autem je stres, můžeš mít fáro jaký chceš. Sedíš bez pohybu, a i když to necítíš, protože dýcháš plytce, vdechuješ zplodiny. O hluku nemluvě. Vylezeš dřív, ale musíš se nejdřív dát do cajchu.

+4/0
7.4.2016 22:18

K36a56r12e67l 85V91l71k 7169200428

Plytce?! 8-o

0/0
11.4.2016 10:36

P27e52t98r 24N58e82c28h70a96n16i29c24k66ý 7313526238810

Dnešní mapa z Liberce vypadá nějak takto

https://ctrlv.cz/uNW4

Za 3h se nedostanete ani do Dolní Poustevny

0/0
7.4.2016 15:33

P30e98t63r 78H27o41r41á63k 4589567467592

Žiji ve Zlíně a můžu říct, že nás to tady opravdu nebaví. Máme o 20% nejméně silnic II. a III. třetí třídy. (výpočet dle dotací od ŘSD na jejich opravy) o 20% více jich má i o 35% menší kraj Karlovarský! Například Pardubický o 80% více a to je velikostně stejně velký. Máme nejméně Dálnic a silnic I. třídy. Stejně jako o 35% menší Karlovarský kraj. Máme nejméně železnic v celé ČR a do roku 2040 se prakticky nepřipravuje jediná nová! Podnikám tady, platím stejné daně jako lidé ve Středočeském kraji a dalších a přitom mi to stát vrací mnohem méně než lidem v Čechách(nic proti těm lidem, jde o ŘSD atd..) Fakt mě to nebaví, nedivím se, že se zde mluví o daňové autonomii kraje, na kterou má kraj právo.( u mnoha daní ) Děje se tak soustavně od rozdělení ČSFR. O co jsme podřadnější lidé, že musíme platit stejně, ale dostáváme nejméně?! Podle výpočtu iniciativy za spravedlivé rozdělení daní, šlo do Pardubického kraje o 61 miliard více na strategické investice za 25 let než do stejně velkého Zlínského. Rv

+4/−1
7.4.2016 15:17

P14a71v23e96l 57M39a68t41o48u27š35e15k 5590647218134

Já bych řekl, že byste s tím měl jít za představenstvem města, protože to, o čem píšete, je zřejmě hlavně v kompetenci města. Přes Otrokovice, které jsou de facto součástí Zlína, vede nejrychlejší a nejkapacitnější trať v ČR a pokud vím, souběžně s ní vede dálnice i silnice I. třídy. Myslím, že je na městě, jak s tím naloží. Pokud vím, modernizace tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice byla v plánu, ale pokud se nepletu, místní přístup byl dost laxní. To, že je město trochu zastrčené, souvisí hlavně s jeho polohou v úzkém údolí.

+2/0
7.4.2016 15:38

T21o89m79á24š 72D20u50š16e56k 1627986202667

No jo ale zase máte lodní dopravu - Baťův kanál.

+1/0
7.4.2016 20:37

R59a98d36i81m 20R91i43n16d27l18e91r 6826804424132

Ten vlak na obrázku, ten je zatím u kouzelníka Zababy?

+8/0
7.4.2016 15:06

J73a58n 29P62r30i37c52h67y75s31t86a92l 8311168503

Ne, to je stary typ Shinkansenu. Mozna chteji CD nakupovat secondhandove soupravy v Japonsku?

0/0
9.4.2016 19:05

V93l40a58s73t87i27s97l33a48v 71B76r96y93c80h87t40a 8904761467411

Zajímavější mapa by asi vznikla, kdyby se za výchozí bod zvolilo Brno nebo Ostrava. To by pak byla černá díra ve 3/4 republiky ;-D

+10/0
7.4.2016 14:37

P97e42t45r 89N38e17c41h60a59n33i97c22k98ý 7763246618340

Nebo Liberec, to by se vlastně vybarvil jen kvadrnat Děčín - Praha - Pardubice PL/D hranice

+4/0
7.4.2016 15:22

M16a54t85ě75j 35V80o90n53d40ř58i85č86k90a 4944260848736

Ve článku jsem narazil na dva naprosté nesmysly:

1) Pardubice jsou outsiderem v žel. dopravě - jsou na tom asi naopak nejlépe v republice

2) Vysočina si výstavbou vysokorychlostních tratí moc nepolepší - tragický omyl: po vrt Praha - Brno by jezdili i vlaky, které zastaví na Vysočině až 4*, navíc skoro všechno zastaví v Jihlavě, to bude obrovský přínos pro CELÝ KRAJ.

+3/0
7.4.2016 14:32

P52a61v93e68l 44M79a84t47o72u25š72e64k 5960267668364

Na se podívejte na ostatní tratě vycházející z Pardubic!

0/0
7.4.2016 15:11

A16n84t32o60n65í72n 61H53o46l96í58k 8547723684370

Mam CD taky rad. Ale jako clovek, co jel shinkanzenem, musim rict, ze nejvetsi uspech CD je, ze uz nejezdime na paru. To se tyka i cistoty, pac momentalne lze rict pouze: vsak saze uz na vas nepadaji, tak co chcete.

+4/−3
7.4.2016 14:24

Z81d36e34n33e61k 66N65o70v73o10h38r61a65d28s87k43ý 6411284600835

Je fakt otřesný jak se každá diskuse pod článkem o vlacích zaplní flákajícími se nádražáky z ČD. Rv

+1/−11
7.4.2016 14:22

P20a92v34e18l 79M98a49t31o46u31š40e73k 5140867898374

A co teprve flákajícími se nenádražáky.

+7/0
7.4.2016 15:09

V71á92c14l68a49v 23M57a59l37ý 3204958354579

Tedy z Prahy do Železné Rudy ani za 150 let, nedojedu za tři hodiny. Moc ta technika nepokročila. ;-D

+1/0
7.4.2016 14:19

P63a27v35e22l 83N27o87v12á26k 4533618265431

no tak ja bych si predstavoval, ze v roce 2020 se dostanu za tri hodiny z prahy do mnichova a ne v roce 2040 stezi do karlovych varu a znojma. asi tak.

+17/0
7.4.2016 13:45

J33a51k68u63b 56K77l37í60r 6715488239909

Zlínský kraj je obecně divočina. Zlín je snad nejhůře dostupné krajské město v republice a dost možná i proto se nijak nerozvíjí a stárne.

+3/0
7.4.2016 13:34

P44e95t45r 73N79e68c13h24a73n82i14c14k61ý 7303686118350

Tak to pochybuju, že se vůbec může s Libercem v nedostupnosti srovnávat

+1/0
7.4.2016 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.