Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e20t33r 98Z73d64e87n93ě40k 2354499474

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0/0
14.4.2016 21:45
Foto

D15a48v47i24d 28K70r12á57s13e34n22s44k55ý 7167380617

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0/0
12.4.2016 23:11

O37n34d59ř46e33j 94H28o97r66á35k 8959884631

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0/0
13.4.2016 21:23


J11a29r47o89s40l68a25v 50Š79k22o63d47a 6884578169861

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0/0
11.4.2016 15:23

O53n46d74r70a 84P89á91t21e94k 8443199304495

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0/0
11.4.2016 9:12

O56n91d74r22a 93P12á14t73e54k 8253469224215

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0/0
11.4.2016 9:13

J10a32n 30H88a34r94c54u12b22a 6988311372589

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

+2/0
10.4.2016 15:53

J73o42s79e25f 95T10r70n18k38a 9429132537949

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0/0
9.4.2016 23:17

J19a96n 24P66r92i68c14h76y57s20t97a94l 8881868703

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

+2/0
9.4.2016 19:02

K18a87r18e31l 61K77o97c41o28u45r59e36k 6200248286375

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

+2/0
8.4.2016 21:43

R85a92d48e23k 17J53a79n17a97t69a 9545596354842

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

+2/0
9.4.2016 13:43

Š94t54ě64p89á49n 70M73e32r27t 2119765148986

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0/−4
8.4.2016 13:48

R85a55d90e19k 36J98a95n30a76t83a 9125446784312

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

+1/0
9.4.2016 13:47

F94r32a14n44t54i21š37e12k 60S19t69u43r66m 4432510480176

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

+7/0
8.4.2016 10:34

M83i94r81o48s92l41a61v 78K38u75n68d96e98l12a 6500913631279

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0/0
11.4.2016 8:48

V29l74a90d18i23m88í12r 41Š46t56ě36r34b27a 2602511502867

V oblasti kolem Brna to jde, spoje na sebe navazují v taktu, protože tam jízdní řády dělal někdo, kdo tomu rozuměl. Na rozdíl od zbytku republiky.;-);-)

+2/0
8.4.2016 9:57

T20o29m36a51s 77T84r12n23k37a 5954438343409

od 1918 do 2040 se dojezd ani nezdvojnasobi to je teda pokrok

+3/0
8.4.2016 7:33

J61i53ř81í 14D45v35o71ř96á21k 5405739980718

A co jiné porovnání . Za bolševika stál lístek na 35 km - 5 Kčs. Nafta 6,50 Kčs . Dnes 56 Kč .To by měla stát nafta asi 73 Kč. Někde jsem asi udělal chybu .

0/−3
7.4.2016 20:38

J18a46n 18V27o88j33t39í80š30e89k 6552581155416

No zapomněl jste na ostatní náklady. Hlavně na platy.

+2/0
8.4.2016 0:01

M41a51r29e52k 26H57r75u18b28y 6407102661858

Platy jsou zhruba desetinasobne. Nafta ne.

+1/0
8.4.2016 16:59

J79a35n 50P97r35i30c24h48y94s91t25a11l 8781738883

Ale dan z te nafty ano.

+1/0
9.4.2016 19:03

J89i62ř37í 78D57v98o45ř32á35k 5205919200858

Ve Velkém Meziříčí se prodávaly jízdenky v pokladně , zrušeno . V " lokálce " V.M. - Křižanov chodil průvodčí , zrušeno . Pokladna Křižanov , zrušeno . Jaké platy ?

0/0
8.4.2016 19:41

R28a89d91e44k 65J32a75n54a79t31a 9795286384322

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici pracují zadarmo? e-shop se naprogramoval sám?

0/0
9.4.2016 13:49

J91i86ř53í 54D88v81o45ř57á42k 5635469520798

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici .... Cena jízdenky stoupla víc než desetinásobně. Počet zaměstnanců klesl (nevím jak na ředitelství ) . Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici mojí určitě víc než desetinásobný nárust platů . A ten e-shop ?

0/0
9.4.2016 15:16

R37a65d15e69k 40J44a56n11a96t55a 9615856234712

a) ano, mnohé platy stouply desetinásobně (například zkušený programátor měl v roce 1989 5-6 tisíc Kčs, dnes má 50-60 tisíc Kč). Však i medián mezd stoupnul 7,5x (ze 3000 Kč na 22000 Kč).

b) problém je i v tom, že zjevné neznáte dnešní cenu jízdenky. Většina lidí fakt neplatí obyčejné jednorázové jízdné, když existuje hafo slev, od inkarty přes měsíční a čtvrletní jízdenky až po e-shopové slevy. Průměrné jízdné vybírané ČD (tržby/celkové oskm dle VZ) je cca 1 Kč/km.

c) za komunistů byla železnice mnohem více dotována a cena jízdného byla stanovena politicky, bez jakékoliv vazby k nákladům

+1/0
9.4.2016 17:20

M12a37r49t70i57n 38H96o22u52b47a 6873731619498

ano, chybu jsi udelal v extremnim zjednoduseni, ze doprava je jen nafta

0/0
8.4.2016 19:31

J83i81ř30í 94D41v91o68ř75á19k 5225479110168

Ceny energií mají v dopravě podstatný význam . Rostou rychleji , než platy řadových zaměstnanců .

0/0
8.4.2016 19:48

M85a33r12t83i30n 34H15o37u16b16a 6403481269638

rust ale nic nerika o celkovem objemu,

doprava ma i dalsi podstatnejsi vstupy a je jina legislativa. naklady na naftu jsou v tomto marginalni

0/0
8.4.2016 20:53

J73i69ř34í 44D45v78o17ř75á46k 5555579130888

Opravuji nákladní auta . Taky doprava . A náklady na naftu , palivo jsou hodně podstatné .Při ročním nájezdu 100 000 km na soupravu ,to je tak asi minimum v MKD to dělá asi 30 000 l nafty . Krát cena nafty . Jedna souprava , jeden řidič .

0/0
9.4.2016 10:23

J95o36s28e37f 32T55r32n21k87a 9499632677499

Zapomněl jste na amortizaci auta, pojištění auta a jiné náklady....

0/0
9.4.2016 23:21

P10e86t77r 18Š91l93e52g84r 5294702768957

" Kdyby se splnila přání optimistů, bude se do dvaceti let blyštět vysokorychlostní trať Praha–Brno–Ostrava a možná i Praha–Mnichov, případně Praha–Berlín.I kdyby se tak stalo, pomohly by tyhle izolované novostavby s dlouhými tunely hlavně oblastem, které mají relativně rychlé spojení už teď (Brněnsko, Plzeňsko, Ústecko, Ostravsko), Vysočina ani Karlovarsko by si nejspíš moc nepolepšily."

Oblasti jako Brněnsko, Plzeňsko, Ostravsko mají rychlé spojení tak leda ze svého okolí do centra aglomerace. Spojení Plzeňska do Prahy, Brněnska do Prahy/Stč kraje je tragedie a vlak je pomalejší dokonc než bus. To samé Brno-Ostrava. Spojení Praha - Ostrava je konkurencescjopné, pokud jedete z centra Prahy někam do Svinova. A to jen do doby, než s epostaví D35. Ale pokud jedete s přestupem, třeba z Kladna do Frýdku-Místku, tak je to nekonkurenceschopné.

To že česká železnice není tou páteří dopravy na spojení největších aglomerací, je nesrovnatelně větší problém než spojení do Chornice s 819 obyvateli... nic ve zlém. Chornice je fetiš tak pro někoho, jako pan Dušek

+9/0
7.4.2016 18:22

T85o24m10á15š 98T13a22t26í88č34e38k 5840172800528

No, že něco trvá dýl, to nemusí znamenat ztrátu času. Když jedu klasiku Praha-Brno, tak tu dobu dost pohodlně propracuju nad noťasem. Když jedu dál, klidně se ve vlaku (na záchodě) převleču do pohodlnějších věcí, zapracuji si, odpočinu, stavím se na jídlo nebo na pivo, před cílem se zase odeberu na toaletu, kde se pořádně umyju a převleču zase do vycházkového... Z vlaku vylezu odpočatý, s dobrou náladou, protože jsem třeba udělal kus práce, jsem občerstvený atd. Třeba jsem se i s někým pobavil. Zato jízda autem je stres, můžeš mít fáro jaký chceš. Sedíš bez pohybu, a i když to necítíš, protože dýcháš plytce, vdechuješ zplodiny. O hluku nemluvě. Vylezeš dřív, ale musíš se nejdřív dát do cajchu.

+4/0
7.4.2016 22:18

K91a43r29e60l 24V35l30k 7879830138

Plytce?! 8-o

0/0
11.4.2016 10:36

P12e20t29r 38N40e46c79h92a93n60i44c33k59ý 7803726248220

Dnešní mapa z Liberce vypadá nějak takto

https://ctrlv.cz/uNW4

Za 3h se nedostanete ani do Dolní Poustevny

0/0
7.4.2016 15:33

P30e15t53r 13H84o71r20á25k 4479337667722

Žiji ve Zlíně a můžu říct, že nás to tady opravdu nebaví. Máme o 20% nejméně silnic II. a III. třetí třídy. (výpočet dle dotací od ŘSD na jejich opravy) o 20% více jich má i o 35% menší kraj Karlovarský! Například Pardubický o 80% více a to je velikostně stejně velký. Máme nejméně Dálnic a silnic I. třídy. Stejně jako o 35% menší Karlovarský kraj. Máme nejméně železnic v celé ČR a do roku 2040 se prakticky nepřipravuje jediná nová! Podnikám tady, platím stejné daně jako lidé ve Středočeském kraji a dalších a přitom mi to stát vrací mnohem méně než lidem v Čechách(nic proti těm lidem, jde o ŘSD atd..) Fakt mě to nebaví, nedivím se, že se zde mluví o daňové autonomii kraje, na kterou má kraj právo.( u mnoha daní ) Děje se tak soustavně od rozdělení ČSFR. O co jsme podřadnější lidé, že musíme platit stejně, ale dostáváme nejméně?! Podle výpočtu iniciativy za spravedlivé rozdělení daní, šlo do Pardubického kraje o 61 miliard více na strategické investice za 25 let než do stejně velkého Zlínského. Rv

+4/−1
7.4.2016 15:17

P42a48v62e10l 32M40a25t71o56u51š69e91k 5920537158394

Já bych řekl, že byste s tím měl jít za představenstvem města, protože to, o čem píšete, je zřejmě hlavně v kompetenci města. Přes Otrokovice, které jsou de facto součástí Zlína, vede nejrychlejší a nejkapacitnější trať v ČR a pokud vím, souběžně s ní vede dálnice i silnice I. třídy. Myslím, že je na městě, jak s tím naloží. Pokud vím, modernizace tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice byla v plánu, ale pokud se nepletu, místní přístup byl dost laxní. To, že je město trochu zastrčené, souvisí hlavně s jeho polohou v úzkém údolí.

+2/0
7.4.2016 15:38

T77o44m60á19š 41D65u80š56e63k 1837786722307

No jo ale zase máte lodní dopravu - Baťův kanál.

+1/0
7.4.2016 20:37

R67a73d74i98m 85R60i51n98d68l48e29r 6866504744422

Ten vlak na obrázku, ten je zatím u kouzelníka Zababy?

+8/0
7.4.2016 15:06

J61a41n 22P92r26i44c47h40y96s71t40a13l 8351858633

Ne, to je stary typ Shinkansenu. Mozna chteji CD nakupovat secondhandove soupravy v Japonsku?

0/0
9.4.2016 19:05

V56l65a61s26t28i10s69l17a97v 66B59r45y62c55h58t41a 8854541617781

Zajímavější mapa by asi vznikla, kdyby se za výchozí bod zvolilo Brno nebo Ostrava. To by pak byla černá díra ve 3/4 republiky ;-D

+10/0
7.4.2016 14:37

P38e86t46r 85N69e28c57h31a12n43i16c13k46ý 7103876678900

Nebo Liberec, to by se vlastně vybarvil jen kvadrnat Děčín - Praha - Pardubice PL/D hranice

+4/0
7.4.2016 15:22

M71a29t50ě76j 28V62o29n23d21ř41i41č85k15a 4764850618236

Ve článku jsem narazil na dva naprosté nesmysly:

1) Pardubice jsou outsiderem v žel. dopravě - jsou na tom asi naopak nejlépe v republice

2) Vysočina si výstavbou vysokorychlostních tratí moc nepolepší - tragický omyl: po vrt Praha - Brno by jezdili i vlaky, které zastaví na Vysočině až 4*, navíc skoro všechno zastaví v Jihlavě, to bude obrovský přínos pro CELÝ KRAJ.

+3/0
7.4.2016 14:32

P14a80v21e51l 98M50a82t94o35u46š60e21k 5780467548804

Na se podívejte na ostatní tratě vycházející z Pardubic!

0/0
7.4.2016 15:11

A56n97t37o14n93í35n 86H20o39l39í31k 8247213954290

Mam CD taky rad. Ale jako clovek, co jel shinkanzenem, musim rict, ze nejvetsi uspech CD je, ze uz nejezdime na paru. To se tyka i cistoty, pac momentalne lze rict pouze: vsak saze uz na vas nepadaji, tak co chcete.

+4/−3
7.4.2016 14:24

Z46d21e46n72e41k 48N63o47v56o86h86r34a33d30s45k33ý 6561334760535

Je fakt otřesný jak se každá diskuse pod článkem o vlacích zaplní flákajícími se nádražáky z ČD. Rv

+1/−11
7.4.2016 14:22

P78a13v34e62l 12M18a20t37o11u78š52e21k 5820407248224

A co teprve flákajícími se nenádražáky.

+7/0
7.4.2016 15:09

V97á36c83l89a98v 86M70a23l26ý 3144258964569

Tedy z Prahy do Železné Rudy ani za 150 let, nedojedu za tři hodiny. Moc ta technika nepokročila. ;-D

+1/0
7.4.2016 14:19

P81a72v61e26l 65N25o14v54á69k 4243288275151

no tak ja bych si predstavoval, ze v roce 2020 se dostanu za tri hodiny z prahy do mnichova a ne v roce 2040 stezi do karlovych varu a znojma. asi tak.

+17/0
7.4.2016 13:45

J81a20k17u50b 91K70l40í46r 6935258399469

Zlínský kraj je obecně divočina. Zlín je snad nejhůře dostupné krajské město v republice a dost možná i proto se nijak nerozvíjí a stárne.

+3/0
7.4.2016 13:34

P80e41t50r 91N79e64c42h84a79n60i98c94k40ý 7203176628790

Tak to pochybuju, že se vůbec může s Libercem v nedostupnosti srovnávat

+1/0
7.4.2016 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.