Diskuze

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

P81e12t23r 43Z67d34e30n54ě71k

14. 4. 2016 21:45

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0 0
možnosti
Foto

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0 0
možnosti
OH

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0 0
možnosti

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0 0
možnosti
OP

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0 0
možnosti
OP

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0 0
možnosti
JH

J95a11n 48H78a86r30c78u53b75a

10. 4. 2016 15:53

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

2 0
možnosti
JT

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0 0
možnosti
JP

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

2 0
možnosti
KK

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

2 0
možnosti
RJ

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

2 0
možnosti
ŠM

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0 4
možnosti
RJ

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

1 0
možnosti
FS

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

7 0
možnosti
MK

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0 0
možnosti