Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající podložka odnese člověka rychlostí auta. Není pro každého

Je to takový osobní přepravní dron, který ovládáte pomocí náklonů jako u vozítka Segway. Tento však létá ve vzduchu. První prototyp už je sice hotov, ale cesta k modelu pro běžného uživatele je ještě dlouhá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43i62b84o33r 51Ž60ů30r22e30k 2983546590308

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011

0/0
30.4.2016 19:48

P52a81v78e45l 78R47a26t88h75o37u78s74k62ý 6970539271

Hlavní je ale software, který řídí celý létající systém a udržuje jeho rovnováhu. Jen ten firma vyvíjela řadu měsíců.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/flyboard-od-zapata-racing-0h7-/tec_technika.aspx?c=A160419_151435_tec_technika_vse

Je jasné, že několik měsíců si se softwarem skutečně hráli. Nějaký videoeditor to byl.

0/0
25.4.2016 13:19

L46u16k36á97š 77T34e83p45l52ý 2104880499

4 x 250 koní ? Na to aby to udrželo 1 člověka ve vzduchu nějak moc, ne? Podle mě by stačilo 4 x 25 koňů.

0/0
25.4.2016 11:40

M30i69c69h27a81l 82J16a44r35o70š 7314190372835

Odhadem, na rovnovážný stav by potřeboval tah asi 2,5 kN. Pokud to umíte převést na výkon, tak prozraďte, jak to děláte.

0/0
25.4.2016 11:59

L67u35k15á57š 88T62e75p93l82ý 2914270609

To by musel vážit i se zařízením 250 kg.

0/0
25.4.2016 12:05

M51i28c97h43a91l 77J57a75r67o15š 7664600912785

To otázka sice nebyla, ale odpověděl jste správně. A jak z toho odvodíte výkon?

0/0
25.4.2016 12:09

L90u19k91á75š 84T27e70p93l66ý 2574400939

Na internetu jsou na to vzorce.

0/0
27.4.2016 15:11

M21i36l72a36n 86T77ů10m31a 4417879463917

Tady jsou odpovědi - fake: )

https://www.youtube.com/watch?v=jzhxvM56ERU

https://www.youtube.com/watch?v=SeQjDbIkKd8

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

0/0
25.4.2016 8:41

J77i52ř60í 60M26o61r68s53e 7653209702665

Tak jsem dočetl ten původní "rozhovor" a je to ještě větší sranda. Dotyčný neříká, že v tom má turbíny (turbines, nebo jet engines), ale turbomotory (turboengines). Tvrdí, že má 4 uvnitř (oněch 4x250hp) a pak dva další po stranách pro stabilizaci (bez další specifikaci).

Turbomotor je buď turbovrtulový, nebo turbohřídel. Při daném výkonu bych to hádal tak na 120 kg na motor a délka kolem metru. Legrační je, že by to celé mělo asi tak poloviční výkon turbohřídelovými motory hnané lokomotivy při velikosti kufříku.

A teď se zamyslete, jak asi turbína, jakákoli, vytváří tah, co myslíte? Především nasává velká kvanta vzduchu, který stlačený žene spalovací komorou, kam se vstřikuje palivo, vznikající spaliny jsou hnáty přes vlastní turbínu a opouští motor. A teď se podívejte na ty obrázky a videa a řekněte mi - kudy asi tak je nasáván ten vzduch? Přesně tím místem, kde stojí dotyčný? Zespod to nebude, to by byl nesmysl. Z boku? Tak to bych opravdu chtěl vidět.

Ten chlap si ze všech dělá srandu.

+2/0
24.4.2016 19:47

J12i17ř16í 10M88o57r61s49e 7133979662315

Jo a ještě dodám, pokud by to byla torbovrtule, nebo turbohřídel, potřebuje to samozřejmě ještě docela náročnou převodovku, samozřejmě pro každý motor.

0/0
24.4.2016 19:48

O12l41d28ř87i60c70h 47Ř13e71z98n96í42k 7655192774148

no, na tom videu je vidět 4x modelářská turbínka přes kterou je takový síťový kryt (0:50), ale docela humorné je konstatování, že z toho mnohokráte spadnul a já jsem si docela jistý, že když se do toho dole motoru dostane voda, tak je to na výměnu ;-D cena trubínky je tak kol 60,000.-

0/0
24.4.2016 21:50

J88i85ř38í 11M65o16r33s78e 7703989412825

Na videu je vidět něco, co se má tvářit jako malá modelářská turbína. Víte, proč se turbíny obecně nepoužívají u jiných dopravních prostředků, než u letounů? Ztrácí svou efektivitu s klesající dopřednou rychlostí, protože se potřebují pohybovat "proti vzduchu". Ne, že by to nefungovalo, to by proudový letoun nevzlétl, ale je to nesmyslné používat někde, kde se postupně nedosáhne určité rychlosti. Máte pocit, že ten údajný "hoverboard" se významně pohybuje ve směru nasávání vzduchu? Už z principu ne.

0/0
25.4.2016 9:11

M36i96c88h79a84l 39J58a83r43o79š 7914930712675

Vzhledem k tomu, že pro statické vznášení se turbiny používají už celkem dlouho, tak bych se takovým závěrům asi vyhnul.

0/0
25.4.2016 11:33

J94i12ř19í 73M44o79r79s56e 7603269682655

Moment. Vy fakt chcete někomu namluvit, že to má 4 motory po 250hp? Takže 1000hp? Tak pro srovnání - Cessna 172, což je čtyřmístný letoun s cestovní rychlostí 226 km/h má jeden motor o výkonu 160 hp, který váží 117 kg.

Apríl už byl, nebo ne?

+3/0
24.4.2016 19:03

M64a95r17i48á27n 61B38e63d75n74á20r26i56k 9351601920708

No hurá, nádhera. Miluji lidi co jim to myslí a své myšlenky a energii obrací na vynalézání a pokrok, místo siest a vnucování nějaké absurdní středověké teologie jako je kórán a jiné středověké splašky. Já chci budoucnost a ne středověk. Tohle je ukázka budoucnosti. mají můj obdivR^

0/0
24.4.2016 15:48

J18i92ř43í 38M97o21r30s69e 7963649612135

Pokud svou budoucnost vidíte ve virálních kampaních kolem sebe, pak samozřejmě blahopřeji.

+2/0
24.4.2016 20:22

J78a45n71a 20M29u74s61i76l93o61v40á 4644183908299

a máme tady základ pro první létající UFO u nás na Zemi. Že sem létají z Kosmu Plejáďané s jejich vznášedly, to se ví, ale tady je zárodek, že to brzy budeme zkoušet také. Ale takto bych v té výšce stát nechtěla.

0/0
22.4.2016 14:22

A91d92o26l18f 28Ř86í85h51a 7338355362666

No hurá konečně něco na stříhání přerostlých živých plotů;-D

+2/0
22.4.2016 10:29
Foto

J84i85ř78í 30S96t76r60a96t38i48l 4163368605982

Vznášedla se budou prodávat také na váhu člověka. Čím hubenější a lehčí, tím na tom lépe. A bude se dělat řidičák-vznášečák. Ale pozor na to, když dojde palivo tam, kde nebude možné přistát!

0/0
22.4.2016 8:52
Foto

J26i75ř55í 62D77v29o17ř90á38k 5765799550428

Vznášedlo funguje na jiném principu .

0/0
22.4.2016 18:13
Foto

J26i92ř93í 47S84t91r17a75t89i25l 4413428875572

Na jakém? Pakliže se má vznést s váhou člověka, bude potřebovat adekvátní odpalovací energii v tryskách směřujích k zemi (podobně jako raketa). A ta energie by mohla i ubližovat lidem a jinému, nad kterými vznášedlo přeletí. To video bude nejspíš uměle vytvořeno.

0/0
23.4.2016 7:32
Foto

J92i89ř52í 85D88v57o29ř69á20k 5945709560178

Vznášedlo se pohybuje na vzduchovém polštáři nízko nad zemí . Prakticky mezi vznášedlem a zemí je vrstva vyššího tlaku , proto potřebuje míň energie .

0/0
23.4.2016 8:43
Foto

J58i93ř57í 12S49t50r44a44t13i44l 4103308445522

Ale na tom videu letí i dost vysoko a i nad vodou. To by asi s tím vzduchovým polštářem nešlo. Stlačený vzduch musí být také v něčem uzavřený. Tedy by to bylo něco jako poskakování po balónu? Tak to je tak akorát pro zasmání nebo pro děti.

0/0
23.4.2016 10:30

L32a35d59a 24N29o89v71a23k 4102843897

8-o;-D sám sis s tím vznášedlem začal.... Tohle opravdu neni vznášedlo, když pominu fakt, že je to fake...

0/0
23.4.2016 14:41
Foto

J89i97ř22í 55S82t97r76a37t84i58l 4813418235902

Vždyť je to falešné, jen nějaká reklamní zábava, to je z toho jasné. Ale s příslušným raketovým pohonem v určitých podmínkách by to mohl být i docela průser.

0/0
23.4.2016 15:55
Foto

J90i52ř22í 89S55t52r65a54t14i96l 4433598805512

A co chudáci ptáci, když tady budou lidé létat s nimi. Ti z lidí dostanou už takový strach, že vyhynou.

0/0
22.4.2016 8:19

L66a44d45a 92N71o22v59a52k 4312873307

vrtulky po straně jsou nejdůležitější část celého zařízení... a také jediná věc, kterou pilot doopravdy ovládá... Slouží k udržení orientace celého zařízení, které by se jinak na laně nekontrolovatelně otáčelo a efekt by byl k ničemu... Celou dobu "letu" se tedy pilot snaží svým ovladačem orientovat stroj ve směru kterým ho nese jeřáb.., nebo vrtulník...., aby to vypadalo věrohodně....:-P

0/−2
21.4.2016 23:26

R45o33b91e58r93t 49P92e46l32n37á46ř 3598331544

souhlasim ze ty vrtulky slouzej k otaceni kolem vertikalni osy a zaroven stabilizaci. Duvod bude mozna to, ze pouziti trysek je pro otaceni mnohem mene presne. Je to podobne jako ocasni vrtulka u vrtulniku. Nehledal bych v tom hned podvod...

+2/0
22.4.2016 10:55

P42e33t45r 92B25r21á33z27d35a 8706502227873

no, tak nevím, viděl jsem hodně videí, kde dělaj rozbor stejnýho videa jako je v článku a tvrdí, že je to hoax, ale nikde nerozebírali toto video, který vypadá dost věrohodně https://www.youtube.com/watch?v=fexqFV7rV-U

0/0
21.4.2016 22:34

V69l10a41d48i31m33í68r 19M28a72c94a20n 4568503221584

250 koní jeden motor?! Tisíc koní dohromady?! Hahaha ;-D

+1/0
21.4.2016 21:33

L23i29b84o22r 48Ž38ů87r24e59k 2153766960288

Hezky

0/0
21.4.2016 20:39

J96a30n 18P81o60s33p45i89c88h25a35l 4637449231592

Pánové, jeden odkaz, jak vznikalo to video. Bohužel, být mladší, tak bych si to přál pod stromeček. Třeba se dočkám.

http://www.osel.cz/8813-letajici-prkno.html

+1/0
21.4.2016 15:11

O49l81d68ř70i20c67h 21Ř51e65z98n49í40k 7225262874258

no, tak jsem si to prohlédnul a spíše se přikláním k těm, kteří tvrdí, že jde o podvrh. Tedy video vydávávané za první let, je podvrh určitě v tom směru, že jde o sestřih nejméně letů tří: 1) při startu pilot nemá záchranou vestu, kterou má na ostatních záběrech 2) za letu si střihá selfíčko z příruční kamery, která ale na záběrech ze země není vidět. Docela zvláštní je skutečnost, že v záběru přistání (1:19), kdy je ona mašinka vidět zespoda, tak jsou digitálně kamuflovány výtoky motorů (což je důkaz, že s videem bylo manipulováno). Dále působí podezřele celý sestřih, kdy se letec vždy pohubuje v horní části záběru - nejspíše proto, že je tahá jeřáb na laně, k čemuž slouží popruhy ne nepodobné těm, které najdeme na upínání padáků (jsou patrné na záběrech startu) Z videa je zřejmé, že mašinka má 4 menší proudové motory a které prý ovládají pozici vektorovým tahem - tedy asi směrováním motorků, což je zjevný nesmysl. Případné směrovatelné trysky totiž ani na jednom záběru nevidíme a na separátní pohyb celých motorů tam není místo. Umístění tahu v podstatě do středu a s přihlédnutím k tomu, že těžiště stroje s pilotem je někde hodně vysoko, by vedlo k velké nestabilitě. Také výkon proudového motoru nelze řídit s absolutní přesností a má zpoždění, a to na rozdíl od elektrických, které jsou proto používány v dronech. Tedy mašinka by nebyla příliš stabilní ani na vertikální ose a reagovala se zpožděním - prostě by se to pohybovalo jako na vlně. Po stranách jsou namotávány jakési turbínky, asi elektrické k čemu - dopředenému pohonu? Dále ovadání tohohle stroje za pomoci něčeho, co připomíná plyn autodráhy? Třešničkou je samozřejmě velmi nepřesvědčivý kompars dvou troubelínů, jeden si hraje na startéra a druhý na hasiče (ovšem bez jakýchkoliv ochranných pomůcek s hasičákem z auta). Podle mě jde o profi mediální kampaň, herce tam tahají na laně, ale pod nohami skutečně bude mít nějakou částečně funkční maketu, která ale určitě nebude schopna samostatného letu.

+4/0
21.4.2016 11:52

J56i71ř89í 31E52u86l38e94r 5268759676346

Nejvíc mě fascinuje těch 4 x 250 koní;-D;-D;-D.

+2/0
21.4.2016 16:16

R14o59b58e13r24t 37P74e76l45n16á85ř 3598841784

S timdle bych 100% souhlasil, sam sem to video tak peclive nestudoval.

Kdyz si vzpomenu jaky mel Ironman zezacatku trable s ovladanim svyho oblecku - pri prvnich pokusech si dal nekolikrat nahubu :))

Rek bych ze ten manik s hasicakem je taky prevzatej z ironmana - ten mel na haseni robota pomocnika kterej ho vzdycky pokropil kdyz uz to nemelo smysl...

+1/0
21.4.2016 17:28

O52l81d21ř91i33c72h 10Ř98e77z90n53í91k 7175622534738

ono by to šlo postavit, ale nevypadalo by to takhle ;-)

0/0
21.4.2016 19:47

L53i44b10o86r 46Ž16ů50r45e25k 2833516200798

Což takhle sázka o pivo nebo tak, já tvrdím že je to víceméně autentické (jako zařízení, jestli to poskládali z X kousků je mi šumafuk).

0/0
21.4.2016 21:00

O50l85d39ř45i72c43h 56Ř82e33z52n93í34k 7155802674598

ono je tam pochybných tvrzení víc, krom toho, že výkonproudového motoru je udáván v koních! Dále, že vývoj řídícího softwaru zabraloněkolik měsíců... no a jestli řídicí jednotka není spíš hardware a vzhledem k tomu,že neexistuje podobný dron, tak by to museli vzít pěkně z gruntu. Vývoj těchtověcí je neskutečně drahý a taky zabere čas... celkem zvláštní je, že senepochlubili žádným prototypem bez člověka, na kterém by se zkoušela řídícíjednotka a způsob pohonu?!? Celý je to utopie, respektive virální reklama...

0/0
21.4.2016 22:15

R32o29b21e33r71t 61P51e59l97n42á46ř 3418741754

souhlasim ze to nepusobi prilis verohodne a pokud by to skutecne fungovalo tak jak to vypada tak by se dal udelat mnohem verohodnejsi dokument. Prototyp bez cloveka bych taky cekal jako prvni vec.

Nadruhou stranu nemyslim ze by podobna vec nebyla mozna a postavit to je proste jen otazka casu a penez...

0/0
21.4.2016 23:19

L48a31d88a 29N37o14v23a56k 4442283967

no neni to jen otázka času a peněz..., podle mého není momentálně k dispozici taková turbina, která by byla k něčemu takovému použitelná... Změna tahu takového motoru má velikánskou setrvačnost..., vůbec si neumim představit, jak by byl schopen udržet prakticky konstantní výšku a jak by plynule a hladce přistál...

Navíc ty boční vrtulky... pro pohyb vpřed..? To je nesmysl, kdyby měli možnost ovládat úhel motorů, nebyly by vůbec potřeba... Podle všeho tam jsou jen kvůli tomu, aby se na laně na kterém ho vláčejí neroztočil jak káča a aby si řídil orientaci stroje ve směru pohybu...

+1/0
21.4.2016 23:35

L89a30d90a 16N62o40v34a81k 4852923637

navíc při vlastnostech turbínek, které jsou dnes k mání mi přijde nereálné sladit tah všech čtyřech tak, aby ho to při nejbližší příležitosti někam nevyklopilo... Vůbec nemluvim o hlášce, že to dokáže letět jen se třemi motory, pokud jeden selže... jak si to jako představujou...? Při setrvačnosti a zpoždění změny tahu (které zmínil kolega na začátku vlákna) než by to stačilo zareagovat na jeden chcíplej motor, byl by hlavou dolu....:-P

Ale chválim jaký kvanta lidí se dá během chvilky zmanipulovat...;-)R^

+1/0
21.4.2016 23:49

R39o86b17e87r44t 79P46e39l96n24á17ř 3568131724

dole to vyvetluju, ty turbinky se musej vyklapjet do stran. Je to podobne jako naklapeni listu vrtule u vrtulniku. Servo reaguje nesrovnatelne rychleji nez zmena tahu.

0/0
22.4.2016 10:20

R44o85b52e62r45t 74P84e92l36n80á41ř 3598521454

jinak ja netvrdim ze todle video je real, naopak se spis priklanim k tomu co pise pan Reznik. Myslim ze na tom pracuji a to video ma pritahnout pozornost. Kazdopadne podobna vec je naprosto realna i s dnesnima technologiema. Problem spozdeni motoru prave resi zmena vektoru tahu a zbytek uz je jen stabilizace coz je pouze trochu slozitejsi regulator. Matematickej model bude docela komplikovanej ale ne o moc vic nez u quadkopteru.

+1/0
22.4.2016 10:34

O11l21d58ř88i81c84h 90Ř12e21z48n69í43k 7195142304818

LLRV https://www.youtube.com/watch?v=cSlaYfxklm4 a jaký to mělo problém se stabilizací letu a tohle lítá jako na laně, bez trysek stabilizující vodorovnou polohu...

0/0
22.4.2016 13:54

L81i72b87o43r 27Ž54ů81r28e50k 2283786460598

A tu sázku, že to zařízení tak jak je ve videu prezentováno víceméně existuje tedy přijímáte nebo ne? :-)

0/0
22.4.2016 19:09

L35a56d84a 37N10o38v85a65k 4282743287

já to beru... Basa piva. Prosil bych Bernard 11... A doufám, že víceméně existuje znamená, že se ten člověk na tom zařízení samostatně pohybuje bez vlivu jiného technického zařízení (například jeřáb, nebo vrtulník)

Můj mail je ladaxxt@seznam.cz

0/0
23.4.2016 14:45

O81l41d73ř13i92c12h 65Ř79e72z53n97í68k 7705192274558

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

tak jak?

0/0
25.4.2016 22:28

L38a39d48a 63N15o54v51a84k 4912843167

já jsem sázel na fake... Kolega Žůrek rozdává piva...;-)

0/0
26.4.2016 17:07

L18i75b43o26r 63Ž97ů69r61e85k 2793776350478

https://www.facebook.com/events/494284640696391/

0/0
27.4.2016 9:01

L61a97d72a 16N36o87v23a27k 4822813567

a sázka teda bude...? Mam docela žízeň...:-P

0/0
27.4.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.