Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající podložka odnese člověka rychlostí auta. Není pro každého

Je to takový osobní přepravní dron, který ovládáte pomocí náklonů jako u vozítka Segway. Tento však létá ve vzduchu. První prototyp už je sice hotov, ale cesta k modelu pro běžného uživatele je ještě dlouhá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72i81b85o76r 54Ž36ů49r71e39k 2123896330688

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011

0/0
30.4.2016 19:48

P87a34v62e23l 82R70a74t15h84o74u93s43k60ý 6950609961

Hlavní je ale software, který řídí celý létající systém a udržuje jeho rovnováhu. Jen ten firma vyvíjela řadu měsíců.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/flyboard-od-zapata-racing-0h7-/tec_technika.aspx?c=A160419_151435_tec_technika_vse

Je jasné, že několik měsíců si se softwarem skutečně hráli. Nějaký videoeditor to byl.

0/0
25.4.2016 13:19

L86u18k97á96š 94T63e58p83l25ý 2204120799

4 x 250 koní ? Na to aby to udrželo 1 člověka ve vzduchu nějak moc, ne? Podle mě by stačilo 4 x 25 koňů.

0/0
25.4.2016 11:40

M61i42c56h21a32l 88J91a85r36o98š 7774400242425

Odhadem, na rovnovážný stav by potřeboval tah asi 2,5 kN. Pokud to umíte převést na výkon, tak prozraďte, jak to děláte.

0/0
25.4.2016 11:59

L87u17k90á43š 93T40e88p73l52ý 2924910359

To by musel vážit i se zařízením 250 kg.

0/0
25.4.2016 12:05

M73i33c75h78a97l 71J67a93r53o52š 7274820212715

To otázka sice nebyla, ale odpověděl jste správně. A jak z toho odvodíte výkon?

0/0
25.4.2016 12:09

L14u74k70á86š 40T66e82p62l75ý 2514910819

Na internetu jsou na to vzorce.

0/0
27.4.2016 15:11

M26i71l90a86n 88T62ů29m95a 4257679193567

Tady jsou odpovědi - fake: )

https://www.youtube.com/watch?v=jzhxvM56ERU

https://www.youtube.com/watch?v=SeQjDbIkKd8

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

0/0
25.4.2016 8:41

J11i16ř72í 29M88o44r88s18e 7313319352235

Tak jsem dočetl ten původní "rozhovor" a je to ještě větší sranda. Dotyčný neříká, že v tom má turbíny (turbines, nebo jet engines), ale turbomotory (turboengines). Tvrdí, že má 4 uvnitř (oněch 4x250hp) a pak dva další po stranách pro stabilizaci (bez další specifikaci).

Turbomotor je buď turbovrtulový, nebo turbohřídel. Při daném výkonu bych to hádal tak na 120 kg na motor a délka kolem metru. Legrační je, že by to celé mělo asi tak poloviční výkon turbohřídelovými motory hnané lokomotivy při velikosti kufříku.

A teď se zamyslete, jak asi turbína, jakákoli, vytváří tah, co myslíte? Především nasává velká kvanta vzduchu, který stlačený žene spalovací komorou, kam se vstřikuje palivo, vznikající spaliny jsou hnáty přes vlastní turbínu a opouští motor. A teď se podívejte na ty obrázky a videa a řekněte mi - kudy asi tak je nasáván ten vzduch? Přesně tím místem, kde stojí dotyčný? Zespod to nebude, to by byl nesmysl. Z boku? Tak to bych opravdu chtěl vidět.

Ten chlap si ze všech dělá srandu.

+2/0
24.4.2016 19:47

J13i65ř62í 34M52o20r57s34e 7863259542945

Jo a ještě dodám, pokud by to byla torbovrtule, nebo turbohřídel, potřebuje to samozřejmě ještě docela náročnou převodovku, samozřejmě pro každý motor.

0/0
24.4.2016 19:48

O13l65d62ř64i63c24h 56Ř45e64z24n84í33k 7925632734408

no, na tom videu je vidět 4x modelářská turbínka přes kterou je takový síťový kryt (0:50), ale docela humorné je konstatování, že z toho mnohokráte spadnul a já jsem si docela jistý, že když se do toho dole motoru dostane voda, tak je to na výměnu ;-D cena trubínky je tak kol 60,000.-

0/0
24.4.2016 21:50

J61i83ř59í 94M45o76r83s32e 7983939522145

Na videu je vidět něco, co se má tvářit jako malá modelářská turbína. Víte, proč se turbíny obecně nepoužívají u jiných dopravních prostředků, než u letounů? Ztrácí svou efektivitu s klesající dopřednou rychlostí, protože se potřebují pohybovat "proti vzduchu". Ne, že by to nefungovalo, to by proudový letoun nevzlétl, ale je to nesmyslné používat někde, kde se postupně nedosáhne určité rychlosti. Máte pocit, že ten údajný "hoverboard" se významně pohybuje ve směru nasávání vzduchu? Už z principu ne.

0/0
25.4.2016 9:11

M20i83c69h85a60l 77J26a32r81o34š 7544160742895

Vzhledem k tomu, že pro statické vznášení se turbiny používají už celkem dlouho, tak bych se takovým závěrům asi vyhnul.

0/0
25.4.2016 11:33

J57i87ř80í 38M41o88r46s27e 7723139652595

Moment. Vy fakt chcete někomu namluvit, že to má 4 motory po 250hp? Takže 1000hp? Tak pro srovnání - Cessna 172, což je čtyřmístný letoun s cestovní rychlostí 226 km/h má jeden motor o výkonu 160 hp, který váží 117 kg.

Apríl už byl, nebo ne?

+3/0
24.4.2016 19:03

M58a35r80i40á64n 68B70e52d35n80á53r97i72k 9251461500588

No hurá, nádhera. Miluji lidi co jim to myslí a své myšlenky a energii obrací na vynalézání a pokrok, místo siest a vnucování nějaké absurdní středověké teologie jako je kórán a jiné středověké splašky. Já chci budoucnost a ne středověk. Tohle je ukázka budoucnosti. mají můj obdivR^

0/0
24.4.2016 15:48

J37i38ř52í 29M55o28r94s51e 7693629632665

Pokud svou budoucnost vidíte ve virálních kampaních kolem sebe, pak samozřejmě blahopřeji.

+2/0
24.4.2016 20:22

J92a21n66a 30M10u28s89i51l50o68v84á 4454313638769

a máme tady základ pro první létající UFO u nás na Zemi. Že sem létají z Kosmu Plejáďané s jejich vznášedly, to se ví, ale tady je zárodek, že to brzy budeme zkoušet také. Ale takto bych v té výšce stát nechtěla.

0/0
22.4.2016 14:22

A44d81o65l25f 51Ř95í67h44a 7738225392136

No hurá konečně něco na stříhání přerostlých živých plotů;-D

+2/0
22.4.2016 10:29
Foto

J16i84ř88í 93S16t17r85a42t68i86l 4773718955562

Vznášedla se budou prodávat také na váhu člověka. Čím hubenější a lehčí, tím na tom lépe. A bude se dělat řidičák-vznášečák. Ale pozor na to, když dojde palivo tam, kde nebude možné přistát!

0/0
22.4.2016 8:52
Foto

J98i17ř67í 53D17v97o91ř51á60k 5685149460228

Vznášedlo funguje na jiném principu .

0/0
22.4.2016 18:13
Foto

J69i34ř75í 92S17t70r25a83t65i61l 4733788375452

Na jakém? Pakliže se má vznést s váhou člověka, bude potřebovat adekvátní odpalovací energii v tryskách směřujích k zemi (podobně jako raketa). A ta energie by mohla i ubližovat lidem a jinému, nad kterými vznášedlo přeletí. To video bude nejspíš uměle vytvořeno.

0/0
23.4.2016 7:32
Foto

J30i17ř57í 13D92v29o94ř96á60k 5765299140418

Vznášedlo se pohybuje na vzduchovém polštáři nízko nad zemí . Prakticky mezi vznášedlem a zemí je vrstva vyššího tlaku , proto potřebuje míň energie .

0/0
23.4.2016 8:43
Foto

J21i64ř33í 29S89t68r94a25t18i92l 4923708115802

Ale na tom videu letí i dost vysoko a i nad vodou. To by asi s tím vzduchovým polštářem nešlo. Stlačený vzduch musí být také v něčem uzavřený. Tedy by to bylo něco jako poskakování po balónu? Tak to je tak akorát pro zasmání nebo pro děti.

0/0
23.4.2016 10:30

L71a42d55a 92N73o78v61a70k 4432133647

8-o;-D sám sis s tím vznášedlem začal.... Tohle opravdu neni vznášedlo, když pominu fakt, že je to fake...

0/0
23.4.2016 14:41
Foto

J20i27ř26í 72S72t98r72a12t38i14l 4293428415832

Vždyť je to falešné, jen nějaká reklamní zábava, to je z toho jasné. Ale s příslušným raketovým pohonem v určitých podmínkách by to mohl být i docela průser.

0/0
23.4.2016 15:55
Foto

J19i42ř30í 22S24t63r42a91t48i32l 4633158825542

A co chudáci ptáci, když tady budou lidé létat s nimi. Ti z lidí dostanou už takový strach, že vyhynou.

0/0
22.4.2016 8:19

L34a79d50a 30N30o64v78a51k 4772513447

vrtulky po straně jsou nejdůležitější část celého zařízení... a také jediná věc, kterou pilot doopravdy ovládá... Slouží k udržení orientace celého zařízení, které by se jinak na laně nekontrolovatelně otáčelo a efekt by byl k ničemu... Celou dobu "letu" se tedy pilot snaží svým ovladačem orientovat stroj ve směru kterým ho nese jeřáb.., nebo vrtulník...., aby to vypadalo věrohodně....:-P

0/−2
21.4.2016 23:26

R92o30b67e71r75t 52P10e23l19n64á46ř 3408571284

souhlasim ze ty vrtulky slouzej k otaceni kolem vertikalni osy a zaroven stabilizaci. Duvod bude mozna to, ze pouziti trysek je pro otaceni mnohem mene presne. Je to podobne jako ocasni vrtulka u vrtulniku. Nehledal bych v tom hned podvod...

+2/0
22.4.2016 10:55

P48e32t28r 78B93r19á67z26d27a 8766582637973

no, tak nevím, viděl jsem hodně videí, kde dělaj rozbor stejnýho videa jako je v článku a tvrdí, že je to hoax, ale nikde nerozebírali toto video, který vypadá dost věrohodně https://www.youtube.com/watch?v=fexqFV7rV-U

0/0
21.4.2016 22:34

V21l76a15d67i64m78í76r 30M42a73c29a71n 4788633901724

250 koní jeden motor?! Tisíc koní dohromady?! Hahaha ;-D

+1/0
21.4.2016 21:33

L89i87b48o91r 11Ž80ů41r59e72k 2823426760768

Hezky

0/0
21.4.2016 20:39

J13a89n 23P22o54s87p46i13c95h81a61l 4807969161572

Pánové, jeden odkaz, jak vznikalo to video. Bohužel, být mladší, tak bych si to přál pod stromeček. Třeba se dočkám.

http://www.osel.cz/8813-letajici-prkno.html

+1/0
21.4.2016 15:11

O98l17d24ř54i75c52h 36Ř88e19z71n95í40k 7445542944808

no, tak jsem si to prohlédnul a spíše se přikláním k těm, kteří tvrdí, že jde o podvrh. Tedy video vydávávané za první let, je podvrh určitě v tom směru, že jde o sestřih nejméně letů tří: 1) při startu pilot nemá záchranou vestu, kterou má na ostatních záběrech 2) za letu si střihá selfíčko z příruční kamery, která ale na záběrech ze země není vidět. Docela zvláštní je skutečnost, že v záběru přistání (1:19), kdy je ona mašinka vidět zespoda, tak jsou digitálně kamuflovány výtoky motorů (což je důkaz, že s videem bylo manipulováno). Dále působí podezřele celý sestřih, kdy se letec vždy pohubuje v horní části záběru - nejspíše proto, že je tahá jeřáb na laně, k čemuž slouží popruhy ne nepodobné těm, které najdeme na upínání padáků (jsou patrné na záběrech startu) Z videa je zřejmé, že mašinka má 4 menší proudové motory a které prý ovládají pozici vektorovým tahem - tedy asi směrováním motorků, což je zjevný nesmysl. Případné směrovatelné trysky totiž ani na jednom záběru nevidíme a na separátní pohyb celých motorů tam není místo. Umístění tahu v podstatě do středu a s přihlédnutím k tomu, že těžiště stroje s pilotem je někde hodně vysoko, by vedlo k velké nestabilitě. Také výkon proudového motoru nelze řídit s absolutní přesností a má zpoždění, a to na rozdíl od elektrických, které jsou proto používány v dronech. Tedy mašinka by nebyla příliš stabilní ani na vertikální ose a reagovala se zpožděním - prostě by se to pohybovalo jako na vlně. Po stranách jsou namotávány jakési turbínky, asi elektrické k čemu - dopředenému pohonu? Dále ovadání tohohle stroje za pomoci něčeho, co připomíná plyn autodráhy? Třešničkou je samozřejmě velmi nepřesvědčivý kompars dvou troubelínů, jeden si hraje na startéra a druhý na hasiče (ovšem bez jakýchkoliv ochranných pomůcek s hasičákem z auta). Podle mě jde o profi mediální kampaň, herce tam tahají na laně, ale pod nohami skutečně bude mít nějakou částečně funkční maketu, která ale určitě nebude schopna samostatného letu.

+4/0
21.4.2016 11:52

J46i98ř53í 39E83u16l58e34r 5748549696926

Nejvíc mě fascinuje těch 4 x 250 koní;-D;-D;-D.

+2/0
21.4.2016 16:16

R16o86b21e14r74t 83P60e65l68n86á11ř 3348751114

S timdle bych 100% souhlasil, sam sem to video tak peclive nestudoval.

Kdyz si vzpomenu jaky mel Ironman zezacatku trable s ovladanim svyho oblecku - pri prvnich pokusech si dal nekolikrat nahubu :))

Rek bych ze ten manik s hasicakem je taky prevzatej z ironmana - ten mel na haseni robota pomocnika kterej ho vzdycky pokropil kdyz uz to nemelo smysl...

+1/0
21.4.2016 17:28

O13l50d57ř57i11c58h 11Ř11e24z80n53í75k 7735912574888

ono by to šlo postavit, ale nevypadalo by to takhle ;-)

0/0
21.4.2016 19:47

L78i31b82o42r 82Ž32ů59r91e64k 2603936390218

Což takhle sázka o pivo nebo tak, já tvrdím že je to víceméně autentické (jako zařízení, jestli to poskládali z X kousků je mi šumafuk).

0/0
21.4.2016 21:00

O58l97d29ř63i81c13h 18Ř76e27z52n20í91k 7155712394598

ono je tam pochybných tvrzení víc, krom toho, že výkonproudového motoru je udáván v koních! Dále, že vývoj řídícího softwaru zabraloněkolik měsíců... no a jestli řídicí jednotka není spíš hardware a vzhledem k tomu,že neexistuje podobný dron, tak by to museli vzít pěkně z gruntu. Vývoj těchtověcí je neskutečně drahý a taky zabere čas... celkem zvláštní je, že senepochlubili žádným prototypem bez člověka, na kterém by se zkoušela řídícíjednotka a způsob pohonu?!? Celý je to utopie, respektive virální reklama...

0/0
21.4.2016 22:15

R98o20b67e17r78t 17P78e50l43n28á79ř 3898641914

souhlasim ze to nepusobi prilis verohodne a pokud by to skutecne fungovalo tak jak to vypada tak by se dal udelat mnohem verohodnejsi dokument. Prototyp bez cloveka bych taky cekal jako prvni vec.

Nadruhou stranu nemyslim ze by podobna vec nebyla mozna a postavit to je proste jen otazka casu a penez...

0/0
21.4.2016 23:19

L50a63d71a 88N65o81v34a21k 4902883497

no neni to jen otázka času a peněz..., podle mého není momentálně k dispozici taková turbina, která by byla k něčemu takovému použitelná... Změna tahu takového motoru má velikánskou setrvačnost..., vůbec si neumim představit, jak by byl schopen udržet prakticky konstantní výšku a jak by plynule a hladce přistál...

Navíc ty boční vrtulky... pro pohyb vpřed..? To je nesmysl, kdyby měli možnost ovládat úhel motorů, nebyly by vůbec potřeba... Podle všeho tam jsou jen kvůli tomu, aby se na laně na kterém ho vláčejí neroztočil jak káča a aby si řídil orientaci stroje ve směru pohybu...

+1/0
21.4.2016 23:35

L22a60d77a 71N50o77v60a30k 4412653507

navíc při vlastnostech turbínek, které jsou dnes k mání mi přijde nereálné sladit tah všech čtyřech tak, aby ho to při nejbližší příležitosti někam nevyklopilo... Vůbec nemluvim o hlášce, že to dokáže letět jen se třemi motory, pokud jeden selže... jak si to jako představujou...? Při setrvačnosti a zpoždění změny tahu (které zmínil kolega na začátku vlákna) než by to stačilo zareagovat na jeden chcíplej motor, byl by hlavou dolu....:-P

Ale chválim jaký kvanta lidí se dá během chvilky zmanipulovat...;-)R^

+1/0
21.4.2016 23:49

R35o31b42e51r29t 77P30e63l32n27á21ř 3358121564

dole to vyvetluju, ty turbinky se musej vyklapjet do stran. Je to podobne jako naklapeni listu vrtule u vrtulniku. Servo reaguje nesrovnatelne rychleji nez zmena tahu.

0/0
22.4.2016 10:20

R29o26b16e56r35t 86P28e77l67n65á56ř 3108781914

jinak ja netvrdim ze todle video je real, naopak se spis priklanim k tomu co pise pan Reznik. Myslim ze na tom pracuji a to video ma pritahnout pozornost. Kazdopadne podobna vec je naprosto realna i s dnesnima technologiema. Problem spozdeni motoru prave resi zmena vektoru tahu a zbytek uz je jen stabilizace coz je pouze trochu slozitejsi regulator. Matematickej model bude docela komplikovanej ale ne o moc vic nez u quadkopteru.

+1/0
22.4.2016 10:34

O49l29d69ř33i35c10h 38Ř50e55z23n62í55k 7905362664318

LLRV https://www.youtube.com/watch?v=cSlaYfxklm4 a jaký to mělo problém se stabilizací letu a tohle lítá jako na laně, bez trysek stabilizující vodorovnou polohu...

0/0
22.4.2016 13:54

L11i35b75o25r 30Ž61ů54r72e16k 2783316560638

A tu sázku, že to zařízení tak jak je ve videu prezentováno víceméně existuje tedy přijímáte nebo ne? :-)

0/0
22.4.2016 19:09

L75a94d28a 97N37o23v13a57k 4872103127

já to beru... Basa piva. Prosil bych Bernard 11... A doufám, že víceméně existuje znamená, že se ten člověk na tom zařízení samostatně pohybuje bez vlivu jiného technického zařízení (například jeřáb, nebo vrtulník)

Můj mail je ladaxxt@seznam.cz

0/0
23.4.2016 14:45

O27l78d69ř91i93c78h 95Ř91e21z45n64í30k 7335632714878

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

tak jak?

0/0
25.4.2016 22:28

L74a95d27a 56N77o80v85a78k 4282443577

já jsem sázel na fake... Kolega Žůrek rozdává piva...;-)

0/0
26.4.2016 17:07

L62i22b62o73r 23Ž35ů73r96e50k 2903616770368

https://www.facebook.com/events/494284640696391/

0/0
27.4.2016 9:01

L82a39d44a 27N21o73v93a44k 4652353387

a sázka teda bude...? Mam docela žízeň...:-P

0/0
27.4.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.