Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Létající podložka odnese člověka rychlostí auta. Není pro každého

Je to takový osobní přepravní dron, který ovládáte pomocí náklonů jako u vozítka Segway. Tento však létá ve vzduchu. První prototyp už je sice hotov, ale cesta k modelu pro běžného uživatele je ještě dlouhá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26i18b54o66r 47Ž72ů59r93e93k 2613656790648

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011

0/0
30.4.2016 19:48

P13a54v68e73l 60R53a26t16h53o76u66s82k16ý 6410549771

Hlavní je ale software, který řídí celý létající systém a udržuje jeho rovnováhu. Jen ten firma vyvíjela řadu měsíců.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/flyboard-od-zapata-racing-0h7-/tec_technika.aspx?c=A160419_151435_tec_technika_vse

Je jasné, že několik měsíců si se softwarem skutečně hráli. Nějaký videoeditor to byl.

0/0
25.4.2016 13:19

L71u94k36á97š 54T34e94p33l86ý 2544310139

4 x 250 koní ? Na to aby to udrželo 1 člověka ve vzduchu nějak moc, ne? Podle mě by stačilo 4 x 25 koňů.

0/0
25.4.2016 11:40


M29i48c93h44a97l 40J42a25r79o54š 7454510642635

Odhadem, na rovnovážný stav by potřeboval tah asi 2,5 kN. Pokud to umíte převést na výkon, tak prozraďte, jak to děláte.

0/0
25.4.2016 11:59

L72u41k86á83š 41T41e14p26l31ý 2654390819

To by musel vážit i se zařízením 250 kg.

0/0
25.4.2016 12:05

M19i78c59h44a85l 16J32a23r86o14š 7814320842755

To otázka sice nebyla, ale odpověděl jste správně. A jak z toho odvodíte výkon?

0/0
25.4.2016 12:09

L97u39k97á27š 59T84e43p90l61ý 2624450139

Na internetu jsou na to vzorce.

0/0
27.4.2016 15:11

M23i89l97a13n 26T37ů15m26a 4307639653447

Tady jsou odpovědi - fake: )

https://www.youtube.com/watch?v=jzhxvM56ERU

https://www.youtube.com/watch?v=SeQjDbIkKd8

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

0/0
25.4.2016 8:41

J67i38ř28í 50M75o67r58s64e 7973649422745

Tak jsem dočetl ten původní "rozhovor" a je to ještě větší sranda. Dotyčný neříká, že v tom má turbíny (turbines, nebo jet engines), ale turbomotory (turboengines). Tvrdí, že má 4 uvnitř (oněch 4x250hp) a pak dva další po stranách pro stabilizaci (bez další specifikaci).

Turbomotor je buď turbovrtulový, nebo turbohřídel. Při daném výkonu bych to hádal tak na 120 kg na motor a délka kolem metru. Legrační je, že by to celé mělo asi tak poloviční výkon turbohřídelovými motory hnané lokomotivy při velikosti kufříku.

A teď se zamyslete, jak asi turbína, jakákoli, vytváří tah, co myslíte? Především nasává velká kvanta vzduchu, který stlačený žene spalovací komorou, kam se vstřikuje palivo, vznikající spaliny jsou hnáty přes vlastní turbínu a opouští motor. A teď se podívejte na ty obrázky a videa a řekněte mi - kudy asi tak je nasáván ten vzduch? Přesně tím místem, kde stojí dotyčný? Zespod to nebude, to by byl nesmysl. Z boku? Tak to bych opravdu chtěl vidět.

Ten chlap si ze všech dělá srandu.

+2/0
24.4.2016 19:47

J27i14ř15í 53M47o28r26s95e 7983829922425

Jo a ještě dodám, pokud by to byla torbovrtule, nebo turbohřídel, potřebuje to samozřejmě ještě docela náročnou převodovku, samozřejmě pro každý motor.

0/0
24.4.2016 19:48

O25l82d87ř53i26c68h 54Ř44e73z62n58í31k 7655912244928

no, na tom videu je vidět 4x modelářská turbínka přes kterou je takový síťový kryt (0:50), ale docela humorné je konstatování, že z toho mnohokráte spadnul a já jsem si docela jistý, že když se do toho dole motoru dostane voda, tak je to na výměnu ;-D cena trubínky je tak kol 60,000.-

0/0
24.4.2016 21:50

J14i80ř14í 57M56o33r84s21e 7323609772115

Na videu je vidět něco, co se má tvářit jako malá modelářská turbína. Víte, proč se turbíny obecně nepoužívají u jiných dopravních prostředků, než u letounů? Ztrácí svou efektivitu s klesající dopřednou rychlostí, protože se potřebují pohybovat "proti vzduchu". Ne, že by to nefungovalo, to by proudový letoun nevzlétl, ale je to nesmyslné používat někde, kde se postupně nedosáhne určité rychlosti. Máte pocit, že ten údajný "hoverboard" se významně pohybuje ve směru nasávání vzduchu? Už z principu ne.

0/0
25.4.2016 9:11

M46i69c45h83a45l 85J35a92r79o14š 7474380202975

Vzhledem k tomu, že pro statické vznášení se turbiny používají už celkem dlouho, tak bych se takovým závěrům asi vyhnul.

0/0
25.4.2016 11:33

J55i83ř87í 55M14o33r90s28e 7773459842915

Moment. Vy fakt chcete někomu namluvit, že to má 4 motory po 250hp? Takže 1000hp? Tak pro srovnání - Cessna 172, což je čtyřmístný letoun s cestovní rychlostí 226 km/h má jeden motor o výkonu 160 hp, který váží 117 kg.

Apríl už byl, nebo ne?

+3/0
24.4.2016 19:03

M75a31r65i90á52n 96B14e27d73n85á79r66i30k 9231981420748

No hurá, nádhera. Miluji lidi co jim to myslí a své myšlenky a energii obrací na vynalézání a pokrok, místo siest a vnucování nějaké absurdní středověké teologie jako je kórán a jiné středověké splašky. Já chci budoucnost a ne středověk. Tohle je ukázka budoucnosti. mají můj obdivR^

0/0
24.4.2016 15:48

J46i57ř31í 30M65o47r72s32e 7963239772275

Pokud svou budoucnost vidíte ve virálních kampaních kolem sebe, pak samozřejmě blahopřeji.

+2/0
24.4.2016 20:22

J16a98n10a 43M94u13s81i81l47o66v11á 4964463808979

a máme tady základ pro první létající UFO u nás na Zemi. Že sem létají z Kosmu Plejáďané s jejich vznášedly, to se ví, ale tady je zárodek, že to brzy budeme zkoušet také. Ale takto bych v té výšce stát nechtěla.

0/0
22.4.2016 14:22

A18d87o82l19f 91Ř84í13h97a 7368695762206

No hurá konečně něco na stříhání přerostlých živých plotů;-D

+2/0
22.4.2016 10:29
Foto

J83i91ř68í 55S82t35r10a67t85i78l 4333358195262

Vznášedla se budou prodávat také na váhu člověka. Čím hubenější a lehčí, tím na tom lépe. A bude se dělat řidičák-vznášečák. Ale pozor na to, když dojde palivo tam, kde nebude možné přistát!

0/0
22.4.2016 8:52

J59i37ř79í 56D34v83o84ř48á64k 5435249140848

Vznášedlo funguje na jiném principu .

0/0
22.4.2016 18:13
Foto

J41i13ř10í 72S72t28r92a97t88i77l 4213288705452

Na jakém? Pakliže se má vznést s váhou člověka, bude potřebovat adekvátní odpalovací energii v tryskách směřujích k zemi (podobně jako raketa). A ta energie by mohla i ubližovat lidem a jinému, nad kterými vznášedlo přeletí. To video bude nejspíš uměle vytvořeno.

0/0
23.4.2016 7:32

J22i22ř38í 64D56v98o74ř35á74k 5285799440918

Vznášedlo se pohybuje na vzduchovém polštáři nízko nad zemí . Prakticky mezi vznášedlem a zemí je vrstva vyššího tlaku , proto potřebuje míň energie .

0/0
23.4.2016 8:43
Foto

J34i44ř37í 35S41t78r50a68t64i84l 4163598175262

Ale na tom videu letí i dost vysoko a i nad vodou. To by asi s tím vzduchovým polštářem nešlo. Stlačený vzduch musí být také v něčem uzavřený. Tedy by to bylo něco jako poskakování po balónu? Tak to je tak akorát pro zasmání nebo pro děti.

0/0
23.4.2016 10:30

L28a69d58a 67N38o63v48a71k 4362353787

8-o;-D sám sis s tím vznášedlem začal.... Tohle opravdu neni vznášedlo, když pominu fakt, že je to fake...

0/0
23.4.2016 14:41
Foto

J66i14ř19í 15S37t81r91a38t35i67l 4623618525792

Vždyť je to falešné, jen nějaká reklamní zábava, to je z toho jasné. Ale s příslušným raketovým pohonem v určitých podmínkách by to mohl být i docela průser.

0/0
23.4.2016 15:55
Foto

J49i29ř75í 57S36t31r14a49t82i56l 4653258595502

A co chudáci ptáci, když tady budou lidé létat s nimi. Ti z lidí dostanou už takový strach, že vyhynou.

0/0
22.4.2016 8:19

L80a53d62a 18N11o56v73a73k 4402633367

vrtulky po straně jsou nejdůležitější část celého zařízení... a také jediná věc, kterou pilot doopravdy ovládá... Slouží k udržení orientace celého zařízení, které by se jinak na laně nekontrolovatelně otáčelo a efekt by byl k ničemu... Celou dobu "letu" se tedy pilot snaží svým ovladačem orientovat stroj ve směru kterým ho nese jeřáb.., nebo vrtulník...., aby to vypadalo věrohodně....:-P

0/−2
21.4.2016 23:26

R12o23b31e80r57t 64P18e16l87n88á43ř 3718231984

souhlasim ze ty vrtulky slouzej k otaceni kolem vertikalni osy a zaroven stabilizaci. Duvod bude mozna to, ze pouziti trysek je pro otaceni mnohem mene presne. Je to podobne jako ocasni vrtulka u vrtulniku. Nehledal bych v tom hned podvod...

+2/0
22.4.2016 10:55

P14e73t26r 30B62r49á21z31d50a 8576812147533

no, tak nevím, viděl jsem hodně videí, kde dělaj rozbor stejnýho videa jako je v článku a tvrdí, že je to hoax, ale nikde nerozebírali toto video, který vypadá dost věrohodně https://www.youtube.com/watch?v=fexqFV7rV-U

0/0
21.4.2016 22:34

V59l95a15d74i88m22í30r 34M18a82c68a34n 4908563191714

250 koní jeden motor?! Tisíc koní dohromady?! Hahaha ;-D

+1/0
21.4.2016 21:33

L61i46b80o48r 19Ž96ů81r57e53k 2773236250808

Hezky

0/0
21.4.2016 20:39

J71a72n 97P52o20s57p19i82c24h54a59l 4927749951892

Pánové, jeden odkaz, jak vznikalo to video. Bohužel, být mladší, tak bych si to přál pod stromeček. Třeba se dočkám.

http://www.osel.cz/8813-letajici-prkno.html

+1/0
21.4.2016 15:11

O56l94d70ř91i12c59h 88Ř20e11z64n44í61k 7235562304218

no, tak jsem si to prohlédnul a spíše se přikláním k těm, kteří tvrdí, že jde o podvrh. Tedy video vydávávané za první let, je podvrh určitě v tom směru, že jde o sestřih nejméně letů tří: 1) při startu pilot nemá záchranou vestu, kterou má na ostatních záběrech 2) za letu si střihá selfíčko z příruční kamery, která ale na záběrech ze země není vidět. Docela zvláštní je skutečnost, že v záběru přistání (1:19), kdy je ona mašinka vidět zespoda, tak jsou digitálně kamuflovány výtoky motorů (což je důkaz, že s videem bylo manipulováno). Dále působí podezřele celý sestřih, kdy se letec vždy pohubuje v horní části záběru - nejspíše proto, že je tahá jeřáb na laně, k čemuž slouží popruhy ne nepodobné těm, které najdeme na upínání padáků (jsou patrné na záběrech startu) Z videa je zřejmé, že mašinka má 4 menší proudové motory a které prý ovládají pozici vektorovým tahem - tedy asi směrováním motorků, což je zjevný nesmysl. Případné směrovatelné trysky totiž ani na jednom záběru nevidíme a na separátní pohyb celých motorů tam není místo. Umístění tahu v podstatě do středu a s přihlédnutím k tomu, že těžiště stroje s pilotem je někde hodně vysoko, by vedlo k velké nestabilitě. Také výkon proudového motoru nelze řídit s absolutní přesností a má zpoždění, a to na rozdíl od elektrických, které jsou proto používány v dronech. Tedy mašinka by nebyla příliš stabilní ani na vertikální ose a reagovala se zpožděním - prostě by se to pohybovalo jako na vlně. Po stranách jsou namotávány jakési turbínky, asi elektrické k čemu - dopředenému pohonu? Dále ovadání tohohle stroje za pomoci něčeho, co připomíná plyn autodráhy? Třešničkou je samozřejmě velmi nepřesvědčivý kompars dvou troubelínů, jeden si hraje na startéra a druhý na hasiče (ovšem bez jakýchkoliv ochranných pomůcek s hasičákem z auta). Podle mě jde o profi mediální kampaň, herce tam tahají na laně, ale pod nohami skutečně bude mít nějakou částečně funkční maketu, která ale určitě nebude schopna samostatného letu.

+4/0
21.4.2016 11:52

J98i15ř52í 45E19u70l81e80r 5988989876476

Nejvíc mě fascinuje těch 4 x 250 koní;-D;-D;-D.

+2/0
21.4.2016 16:16

R91o31b55e43r11t 91P10e57l16n31á22ř 3308821624

S timdle bych 100% souhlasil, sam sem to video tak peclive nestudoval.

Kdyz si vzpomenu jaky mel Ironman zezacatku trable s ovladanim svyho oblecku - pri prvnich pokusech si dal nekolikrat nahubu :))

Rek bych ze ten manik s hasicakem je taky prevzatej z ironmana - ten mel na haseni robota pomocnika kterej ho vzdycky pokropil kdyz uz to nemelo smysl...

+1/0
21.4.2016 17:28

O95l86d74ř95i95c35h 92Ř42e60z86n31í59k 7795852234898

ono by to šlo postavit, ale nevypadalo by to takhle ;-)

0/0
21.4.2016 19:47

L92i12b71o50r 27Ž79ů19r10e60k 2303566720148

Což takhle sázka o pivo nebo tak, já tvrdím že je to víceméně autentické (jako zařízení, jestli to poskládali z X kousků je mi šumafuk).

0/0
21.4.2016 21:00

O76l91d32ř62i56c73h 93Ř15e13z13n62í54k 7585702684228

ono je tam pochybných tvrzení víc, krom toho, že výkonproudového motoru je udáván v koních! Dále, že vývoj řídícího softwaru zabraloněkolik měsíců... no a jestli řídicí jednotka není spíš hardware a vzhledem k tomu,že neexistuje podobný dron, tak by to museli vzít pěkně z gruntu. Vývoj těchtověcí je neskutečně drahý a taky zabere čas... celkem zvláštní je, že senepochlubili žádným prototypem bez člověka, na kterém by se zkoušela řídícíjednotka a způsob pohonu?!? Celý je to utopie, respektive virální reklama...

0/0
21.4.2016 22:15

R51o21b23e44r26t 37P19e58l41n44á26ř 3778731444

souhlasim ze to nepusobi prilis verohodne a pokud by to skutecne fungovalo tak jak to vypada tak by se dal udelat mnohem verohodnejsi dokument. Prototyp bez cloveka bych taky cekal jako prvni vec.

Nadruhou stranu nemyslim ze by podobna vec nebyla mozna a postavit to je proste jen otazka casu a penez...

0/0
21.4.2016 23:19

L74a78d29a 38N82o93v97a96k 4332223297

no neni to jen otázka času a peněz..., podle mého není momentálně k dispozici taková turbina, která by byla k něčemu takovému použitelná... Změna tahu takového motoru má velikánskou setrvačnost..., vůbec si neumim představit, jak by byl schopen udržet prakticky konstantní výšku a jak by plynule a hladce přistál...

Navíc ty boční vrtulky... pro pohyb vpřed..? To je nesmysl, kdyby měli možnost ovládat úhel motorů, nebyly by vůbec potřeba... Podle všeho tam jsou jen kvůli tomu, aby se na laně na kterém ho vláčejí neroztočil jak káča a aby si řídil orientaci stroje ve směru pohybu...

+1/0
21.4.2016 23:35

L83a89d98a 18N95o68v18a49k 4872193187

navíc při vlastnostech turbínek, které jsou dnes k mání mi přijde nereálné sladit tah všech čtyřech tak, aby ho to při nejbližší příležitosti někam nevyklopilo... Vůbec nemluvim o hlášce, že to dokáže letět jen se třemi motory, pokud jeden selže... jak si to jako představujou...? Při setrvačnosti a zpoždění změny tahu (které zmínil kolega na začátku vlákna) než by to stačilo zareagovat na jeden chcíplej motor, byl by hlavou dolu....:-P

Ale chválim jaký kvanta lidí se dá během chvilky zmanipulovat...;-)R^

+1/0
21.4.2016 23:49

R42o37b87e49r81t 73P30e21l56n25á40ř 3678371824

dole to vyvetluju, ty turbinky se musej vyklapjet do stran. Je to podobne jako naklapeni listu vrtule u vrtulniku. Servo reaguje nesrovnatelne rychleji nez zmena tahu.

0/0
22.4.2016 10:20

R34o30b87e73r23t 53P87e11l25n41á47ř 3208491454

jinak ja netvrdim ze todle video je real, naopak se spis priklanim k tomu co pise pan Reznik. Myslim ze na tom pracuji a to video ma pritahnout pozornost. Kazdopadne podobna vec je naprosto realna i s dnesnima technologiema. Problem spozdeni motoru prave resi zmena vektoru tahu a zbytek uz je jen stabilizace coz je pouze trochu slozitejsi regulator. Matematickej model bude docela komplikovanej ale ne o moc vic nez u quadkopteru.

+1/0
22.4.2016 10:34

O75l17d37ř85i35c65h 46Ř91e49z42n21í34k 7755212654138

LLRV https://www.youtube.com/watch?v=cSlaYfxklm4 a jaký to mělo problém se stabilizací letu a tohle lítá jako na laně, bez trysek stabilizující vodorovnou polohu...

0/0
22.4.2016 13:54

L53i31b70o35r 70Ž47ů30r75e74k 2643306410228

A tu sázku, že to zařízení tak jak je ve videu prezentováno víceméně existuje tedy přijímáte nebo ne? :-)

0/0
22.4.2016 19:09

L55a11d71a 33N84o45v48a86k 4542413717

já to beru... Basa piva. Prosil bych Bernard 11... A doufám, že víceméně existuje znamená, že se ten člověk na tom zařízení samostatně pohybuje bez vlivu jiného technického zařízení (například jeřáb, nebo vrtulník)

Můj mail je ladaxxt@seznam.cz

0/0
23.4.2016 14:45

O46l42d79ř54i61c87h 77Ř76e44z21n87í25k 7485242734388

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

tak jak?

0/0
25.4.2016 22:28

L85a61d21a 70N45o15v78a93k 4412493117

já jsem sázel na fake... Kolega Žůrek rozdává piva...;-)

0/0
26.4.2016 17:07

L89i75b26o25r 98Ž89ů97r87e38k 2663756240858

https://www.facebook.com/events/494284640696391/

0/0
27.4.2016 9:01

L86a52d95a 10N67o84v32a19k 4212163617

a sázka teda bude...? Mam docela žízeň...:-P

0/0
27.4.2016 17:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.