Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Software zdarma: Odmítněte Windows 10 zdarma nebo prozkoumejte PC

Never 10 umožní odmítnout aktualizaci na Windows 10. Extrakt dat z počítače zajistí OSForensics. Bezpečné odebrání zakousnutých programů ze systému je hračkou pro OESIS. A Unknown Device Identifier pomůže v PC identifikovat zařízení a najít ovladač.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e12t67r 10K70o93r30b47é98l86y76i 3147468894299

Já jsem upgradoval na Win 10 vloni na 3 počítačích a do dneška nemám problém.

Takže nevím, co tady řešíte.

Co se týče soukromí, pak si myslím, úplně nejhorší je společnost Google. Menšinové OS jsou pro práci s nutností komunikace např. se státní správou zcela nepoužitelné (snad mi věrozvěstové linuxů odpustí) a uživatelé Maců stejně v reálném světě nežijí.

Mě fotečky, videíčka ani jiné infantilní věci neživí.

0/0
4.6.2016 0:04

M35i10c26h17a25l 86M59i63n26a64ř14í83k 9962206249158

Někde jsem četl analýzu toho, kolik člověk průměrně stráví času v dopravní zácpě.

Nebylo by špatné udělat analýzu, kolik času průměrně stráví člověk hleděním na hlášku "Prosím čekejte" u Windows;-)

0/−2
23.5.2016 19:00

M96i26c13h64a83l 58M92i97n37a16ř84í77k 9172266849318

Win 10 jsem již odmítl, na to nepotřebuji program;-)

0/−1
23.5.2016 18:58


M97i28c81h85a85l 34M53i54n15a48ř50í45k 9652206329378

AGP - to mě pobavilo;-D

0/0
23.5.2016 18:56

M83a80r79t86i42n 34J44i75r17o27u79s18e11k 7816565105788

K OSForensics 3.3 - používejte Privazer v paranoidním nastavení a z počítače už toho moc vytáhnout o aktivitách uživatele nepůjde.

0/0
22.5.2016 9:46

M81a85r77t37i37n 29J71i71r58o58u45s17e57k 7416275835578

Přitom odmítnout upgrade už nabízí i sám Microsoft, Jde o to, dát WindowsUpdate do registru informaci, že si nepřeji OS upgradovat.

Klíč HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate, hodnota Dword32: DisableOSUpgrade=1

Klíč HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GW, hodnota Dword32: DisableGWX=1

Klíč HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade, hodnota Dword32: ReservationsAlloved=0

-

Ale to nic nemění na tom, že telemetrie k MS proudí i v starších OS a je potřeba to zatrhnout pomocí jiného SW. Spybot Anti-Beacon funguje spolehlivě. A další věc, která je šílená k uvěření, ale vážně se diskutuje, že MS ruinuje starší OS nepovedenými updaty, nehledě na horor při rozcházení aktualizací po čerstvé instalaci W7. Sice vyšel "Service pack 2" pro W7, je v něm asi 180 záplat, ale neřeší to, že při pokusu spustit aktualizace tato skončí na 100% vytížení jednoho jádra CPU (chudáci s jednojádry či dvoujádry) procesem svchost (netsvcs) a sežráním víc než poloviny operační paměti. Je skutečně pobuřující, co si MS dovolí k uživatelům starších OS, kteří nechtějí jejich "nový", "skvělý" W10. A nejde najít univerzální postup pro každý počítač a pro každou verzi W7 při ruční instalaci záplat, které "rozchodí" windows update. ;-€

+1/0
22.5.2016 9:38

M92a36r46t97i88n 72J83i16r77o67u53s45e53k 7326905505658

Ve druhém klíči je správně

Klíč HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX, hodnota Dword32: DisableGWX=1

-

A u aktualizací nezapomenout odškrtnout "získávat doporučené aktualizace stejným způsobem jako důležité aktualizace".

0/0
22.5.2016 9:41

R83o33b53e98r55t 60H17a24n83z75l97í67k 5594851612345

Používáte Jabko a řikáte si, že to není pro vás? Inu jak se to vezme, PC platorma tímto jen vydělá, Apple platforma je pořád stejně platfusácká a někdy i hřů.

+1/0
22.5.2016 3:21

F53i88l30i63p 80V91e22t93t31e59r 9606281367148

Nemeli by redaktori aspon umet cesky? (Do systémů byly implementovány zadní vrátka, která umožňují instalaci deaktivovat.)

0/0
21.5.2016 22:01

V35á53c66l90a57v 92P39u57l46e74c 7398833156965

o never 10 již dávno vím a dávno jsem ho použil. takovou vtírku jak W10 nemám zapotřebí. ani zadarmo. budu jedině rád když bude za peníze. Logickým smyslem nevěřím že MS se stará o každého uživatele aby měl to nejlepší nejbezpečnější to nejpokročilejší apod..

0/−2
21.5.2016 8:22

T84o47m28á81š 90J20a98n43í70r86e83k 8900217596779

Jj, takovy bloatware, co to proboha na idnes dela za "experty"?

Misto, aby lidem radili jak na W10 bez problemu prejit, protoze za mesic a pul budou mit smolika a MS uz nebude pro starsi verze vydavat zadny novy SW (jen updaty), protoze upgrade nabidl VSEM ZDARMA ..... tak se tu resi, jak vypnout upgrade. Kazdy trochu soudny clovek upgrade davno provedl. I kdyby se mu neco nelibilo, coz se jiste netyka SW, ale treba 1% lidi neco nebude fungovat, tak maji moznost do dvou mesicu se v klidu vratit k puvodnimu systemu bez ztraty kyticky. Navic si na dany pocitac i tak zajisti dozivotni upgrade na W10 v budoucnu. Jak rikam, nechapu ....

Spousta chorobomyslenjsich lidi podlehla FUDu o nejakem sledovani a podobne nesmysly, ktere se jednak neprokazaly, ale dokonce byly vyvraceny .... bohuzel, vetsina genofondu lidstva jsou pitomci a nekteri jsou schopni v dobe takovych hrozeb, radit, ze lidi maji vypinat aktualizace ..... to proste rozum nebere ....

+9/−32
20.5.2016 14:25

R95o98m88a86n 78Š49i54m11ů67n37e68k 4939948521

No s druhym odstavcem prilis nesouhlasim, tracking ve win10 je, jen ne o vasem souhromi. Ovsem co neni muze byt, dvere jsou. Druha vec je, ze jste dali souhlas MS hrabat se ve vasich datech souhlasem s licenci......

+10/−2
20.5.2016 14:38

R54o34m96a86n 25Š19i83m40ů78n36e25k 4159918811

Prvotni Service Agreement:

“Microsoft collects information about you, your devices, applications and networks, and your use of those devices, applications and networks,...”

“If you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes any use [of] it for purposes such as improving performance, or [if you] enter text, we may collect typed characters, we may collect typed characters and use them for purposes such as improving autocomplete and spell check features,"

+2/−1
20.5.2016 14:49

T79o16m65á81š 79J79a49n74í49r95e36k 8560407466599

Na tom je snad neco v neporadku? Opet dalsi pitomec, co siri FUD!

Tohle se tykalo technical preview, cili testovacich verzi, ktere NESLY k zakaznikum! Navic, jako vzdy, bylo mozne veskery tracking vypnout uz pri instalaci ...... takze opet nic! Alobalova cepice vam bude zase k nicemu. To je skoda co?!:o)))

+2/−10
20.5.2016 18:06

P53e32t26r 13V90o25ň61k86a 2147943509933

Vážený BFU, cože to jde vypnout? Těch pár serepetiček pro uklidnění lam? Jo a ještě jedna drobnost, co lze a nelze vypnout je také ovlivněno tím jakou že to máte verzi OS, zda HOME, PRO, nebo ENTERPRISE, kde jen tak mimoděk ta poslední neosahuje téměř žádné funkce, kterými jsou obdarovány verze nižší, jelikož by na to MS velice tvrdě doplatil. Na druhou stranu, k obyčejným uživatelům se chová tak jako vždycky.Rv

+2/−2
20.5.2016 18:30

T65o30m61á70š 73J57a71n31í60r71e86k 8230257126799

"Těch pár serepetiček pro uklidnění lam?" ...... na to se uz neda asi nic napsat, mozna tak leda: DOKAŽ!

+1/0
20.5.2016 18:35

P83e10t59r 68V78o46ň80k34a 2137983119103

Dokaž ty že to lze, začni s verzi HOME a pak si povíme, jestli si ale myslíš, že tě budu navigovat za ručičku, tak si na omylu, hraješ si tady na chytráka, a CML, že i šalamoun by ti záviděl, tak zapoj to své vysoké IQ , předveď své znalosti a snaž se. Ukaž přesně kde co a jak stoprocentně vypneš a natrvalo. U tebe bohužel ale nezabere ani ono známé, "chytrému napověz hloupého kopni." Protože kdyby jsi byl tak znalej a zkušenej, věděl by si, že některé funkce nejdou vypnout ani ve verzi PRO, natož v HOME. A o bezpečnostním problému, o nešifrované a nezabezpečené komunikaci win10 za zády uživatele i při nastavení šifrované a zabezpečené komunikace, raději nemá v tvém případě ani cenu mluvit, protože je to pro tebe stejně španělská vesnice.

+2/−3
20.5.2016 18:48

T66o27m29á61š 85J39a85n83í53r86e34k 8620987676259

Ja radsi po tech blabolech precetl jen posledni vetu ... a rikam opet: DOKAŽ! Nejaky clanek, neco, cokoliv! Promin, ze nejsem uplny pitomec, abych prijal za pravdu neco, co mi nejaky Petr Vonka na diskuzi na idnes prednesl jako "dukaz". Ja chapu, ze tohle si precte par lidi a najde se dalsi takovy idiot, ktery pak bude tvrdit, ze nekde neco za zady komunikuje ve W10 nesifrovane a az se ho nekdy nekdo zepta jak na to prisel, tak odpovi, ze si to ma najit .... a treba najde i pana Vonku jak tenhle exaktni dukaz prednesl v diskuzi:o) A dukazem je to, ZE TO PROSTE REKL!:o)))))))))))))))))))

+2/−3
20.5.2016 18:53

P97e81t45r 12V87o87ň45k77a 2857533369703

Já to kvůli nějakému Tomáši Janírkovi vyhledávat a nosit na stříbrném podnosu nebudu, na vyučování základů práce s internetem a PC tu nejsem. Jen si to pěkně vyhledejte a nejlépe vše, alespoň se konečně něčemu přiučíte.

+4/−4
20.5.2016 18:56

V56á83c95l58a71v 71K56l15o13b41o19u10č83n38í28k 2355959753

Pane Voňko - mne by ten důkaz také zajímal.

Zatím to na mne působí tak, že jste něco plácl a teď nevíte, jak z toho ven.

Opravdu je taký problém sem dát odkaz? Notabene, odkaz na to, co, jak říkáte, dobře znáte - takhle by to totiž udělat profík :-)

+3/−1
21.5.2016 21:26

G96a68b20r31i81e51l 67H95o22r22t30e48n 9421179593674

Zajímavá diskuze. Jen malá poznámka k vašemu tvrzení "nejsem uplny pitomec" - to by mě zajímalo, jak jste na to přišel.:-)

+3/−3
20.5.2016 20:09

T39o98m56á38š 61J89a51n62í21r65e72k 8440287586699

Kde na to vubec chodite? Ja si nahodou tu licenci po vsech tech vocasarnach, co lidi blijou, precetl ..... a nic takoveho tam proste NENI! N-E-N-I !!!

To, ze jsou standardne zaple ruzne metriky pouzivani v insider testovacich verzich je zcela pochopitelne, protoze nejdou ke koncovym uzivatelum. A navic, kazdy ma moznost si to i tam vypnout.

Doporucil bych vice se vzdelavat a min cist trapne konspiracni teorie. "Co neni muze byt" .... MS muze kdykoliv cokoliv dat do updatu klidne W7, teoreticky jim nic nebrani ..... krom teda stovek armadnich certifikaci, nejvetsi SW firmy, smluv a pripadnych postihu ..... takove veci si muze dovolit ceske s.r.o. vznikle pred dvema dny, ne nejvetsi SW firma, co je na tom k nepochopeni?

A ze davate souhlas se sberem ANONYMNICH metrik? Komu to vadi? Ze MS vi, kolik lidi ma stazeno W10, kdyz se to stahuje z JEJICH serveru a JEJICH servery to licencujou??? Paneboze! To je toho co?! Zkuste si precist nekdy licencni udejdnani k nejake sluzbe od guglu .... nebo pokud jste nekdy slysel o androidu, tak to by se vam protocily panenky:o)

W10 nejsou nic vic nez novejsi, vyspelejsi a bezpecnejsi verze W8.1 .... licence je porad stejna, tyhle vocasarny o spehovani se probiraji UPLNE POKAZDE uz od XPcek .....

To je to same jak "cenzura internetu" kvuli nelegalnim hernim portalum. Ze se zdrazi net, ze to bude nebezpecne ..... to same tu bylo pred kolika? 15ti lety, kdyz se zavadel system cenzury fasistickych webu a webu s detskym pornem .... to se ale uz jaksi zapomnelo. Pujde o stejny system, nikoho to nebude stat navic ani korunu, ale ISP to nafukujou, aby mohli zvysit ceny .... ale to clovek musi u zprav trosicku premyslet a nezrat oves a kazdou kravinu.

+7/−9
20.5.2016 18:15

P19e81t20r 56V66o60ň34k12a 2547893749593

asi jste to nečetl pořádně, nicméně navigátora pro chápání právních textů vám dělat nehodlám. PS: i MS přiznává že může dojít k odeslání soukromých dat, částí dokumentů a podobně, má to i na svých stránkách, tak si to laskavě najděte, než tady budete zase PERLITRv

+2/−3
20.5.2016 18:22

T44o83m64á98š 12J49a25n98í28r78e66k 8230167276579

"i MS přiznává že může dojít k odeslání soukromých dat, částí dokumentů a podobně, má to i na svých stránkách" ..... muzete mi to laskave najit? Ja to nenasel, coz podporuje spis to, ze to neni pravda. Nicmene rad se necham vyvest z omylu.

+2/−1
20.5.2016 18:33

P20e25t78r 32V77o62ň51k21a 2667313609923

to je jen Váš názor, a to že neumíte ani takovou jednoduchou věc, jako vyhledat si informaci na stránkách MS a to třeba i s pomocí Google, když to neumíte napřímo, jen ukazuje velikost Vaší počítačové negramotnosti.

Dále se na toto téma, s Vámi nehodlám bavit, čas umím ztrácet lápe a zajímavější činností, než pomáhat BFU objevovat základní znalosti PC a internetu.

+3/−4
20.5.2016 18:53

V17á14c96l12a48v 86K40l17o77b56o66u69č94n12í59k 2505409243

Aneb, jak nepřiznat vlastní chybu - nejlepší obranou byl vždy útok :-O

+1/0
21.5.2016 21:32

L96u49d49v13í24k 85G74a67j96d95o91š72í96k 2765513564182

Ale pan Voňka má pravdu.

0/0
22.5.2016 20:50

M93a31r75t28i36n 75S19e78d63l58á18č37e74k 1130119790514

vyspělejší a bezpečnější...;-D;-D;-D;-D;-D8-o8-o8-o8-o8-o Bože můj... Jako všechny předtím, že? Budou je zase záplatovat do příští verze a stejně je nikdy nezazáplatují, XP opravovali ještě víc jak 10 let po vypuštění a stejně to nebylo nic platné...

+2/−3
21.5.2016 2:14

T34o20m52á13š 89J20a37n80í88r43e25k 8150587886289

"XP opravovali ještě víc jak 10 let po vypuštění a stejně to nebylo nic platné..." ..... tuhle vetu jste stvoril hlavou? Znate nejaky jiny system, kde by se neustale nenachazely nove chyby? Odpovim za vas, at nemusime vest zbytecnou debatu: NE.

+2/−1
21.5.2016 3:35

M47a93r64t29i64n 94S70e73d39l33á59č37e65k 1390329910904

Ano, ale to ještě neznamená, že to je dobře. Já se s tím prostě nikdy nesmířím a budu pořád tvrdit, že MS je jen banda lemplů, kterým se bohužel podařilo dostat do pozice, že diktují svým zákazníkům a jim nezbývá, než jim za jejich občas naprosto nepoužitelné paskvily ještě platit. Konkurence prakticky neexistuje, takové ty kecy o Linuxu v klasické obchodní firmě s vazbou na dodavatele a zákazníky nemají žádný význam.

+1/−2
21.5.2016 7:58

K91a54r52e40l 13N14o14v20á47k 8470466412933

Podle Vás nejsem soudný člověk, protože jsem upgrade dávno neprovedl? Ale jděte...

Nechci upgradovat, protože k tomu prostě nemám důvod. Nechci. Můj OS zatím funguje bezvadně. A pokud se někdy stane, že MS bude nařizovat, co mám mít na svém PC nainstalované, přejdu prostě na jiný OS.

Jestli někdo rychle upgraduje "dokud je to zdarma", jeho věc. A snad nevěříte tomu, že upgrade bude zdarma do dne xx a pak už ne? Nesmysl. Proč mi to MS dělal? Samozřejmě, že upgrad bude možný i po dni xx. Jen se to ještě oficiálně neříká.

+14/−2
20.5.2016 15:49

T73o14m68á88š 89J79a48n81í25r55e63k 8450227786399

Myslim si, ze bude treba nejaka vanocni akce, az lidi zjisti, ze upgrade zdarma skoncil.

Nicmene absolutne nejsem schopen pochopit, proc by clovek nechtel mit novejsi a bezpecnejsi vec. Pritom to ma dokonce o neco mensi naroky na HW nez W8.1 a o hodne mensi nez W7 .... prijde mi zvlastni, aby nekdo neupgradoval, kdyz muze, navic v historii poprve zadarmo. A jak rikam, MS diky tomu, ze nabidl prechod vsem zdarma, nema duvod vydavat veci pro stare systemy, coz je jiste velke plus i pro ne. Pro starsi systemy budou chodit jen bezpecnostni aktualizace.

Jeste je moznost, ze aby MS podporil UWP, tak ze da upgrade pro moznost poustet UWP i pro W7 a W8, coz by bylo jiste hodne prinosne. Ale pochybuju, ze to udelaji ..... proste nechaji 7ky a 8ky vyhnit a nove PC a tablety jsou vsechny uz s W10, takze tak ....

+3/−8
20.5.2016 18:01

T81o70m50á66š 51J33a22n13í45r86e43k 8890597186269

Aneb typicky internetovy hlupak "prostě proto, že mi do počítače tahle nedodělaná, nesourodá, polofunkční s.r.a,č,k-a NESMÍ" nerekne proc, neuvede jediny priklad nebo dukaz ..... jen, ze to tak proste je, protoze to REKL!:o))) JA SE BAVIM!

"Kdyby to byla taková výhra, nebyl by počet instalací Win10 teprve před dvěma měsíci jen těsně překonal počet počítačů připojujících se na internet s WinXP" ..... vite, nemusite ze sebe delat uplneho blbecka, tady jsme vsichni pripojeni k internetu a muzeme si to zjistit ..... takze XP prekonaly W10 v rijnu 2015 .... aktualne je to vuci w7 18:44. Co k tomu dodat? Necist FUDy, zamyslet se nad sebou, trosku premyslet nez vypustite z huby/klavesnice kravinu, kterou si muze kazdy jednoduse overit a idealne prejit uz nyni na jiny system nez z dilny MS a prestat nas poucovat o systemu, O KTEREM NIC, ABSOLUTNE NIC, NEVITE, JELIKOZ HO SAKRA NEMATE ANI NAINSTALOVANY A ANI SE NESTYDITE TVRDIT, ZE JSTE HO NIKDY NEMEL:o) IMHO, zavery z ruznych, na prvni pohled, pochybnych webu bez jedineho dukazu a ani neobtezovani si zjistit pravdu, delaji jen velmi hloupi lide ...... Hodne zdaru preji:o)

+2/−6
20.5.2016 18:45

P57e33t41r 45V59o55ň68k76a 2497513529193

malý ústupek pro vás udělám, sice to není info z února, to už se mi vážně nechce hledat, ale mám tu data ze 4.4.2016, ty budou na ten důkaz kdy asi win10 překonaly počtem instalací winXP stačit, tedy pro normální uživatele, pro Vás si odhaduji tipovat to stačit nebude ;-D

Windows XP mají 10,90 % z celku a 12,05 % v rámci platformy Windows.

Windows Vista mají 1,41 % z celku a 1,56 % v rámci platformy Windows.

Windows 7 mají 51,89 % z celku 57,37 % v rámci platformy Windows.

Windows 8/8.1 mají 12,01 z celku a 13,28 % v rámci platformy Windows.

Windows 10 mají 14,15 % z celku a 15,64 % v rámci platformy Windows.

Starší verze Windows dohromady mají 0,09 % z celku a 0.10 % v rámci platformy Windows.

0/−3
20.5.2016 19:32

P76e98t88r 94V89o34ň73k38a 2767953789893

a k tomu data z 1.1.2016

Windows XP mají 10,93 % z celku a 11.97 % v rámci platformy Windows.

Windows Vista mají 1,62 z celku a 1.77 % v rámci platformy Windows.

Windows 7 mají 55,68 % z celku 60.97 % v rámci platformy Windows.

Windows 8/8.1 mají 13,06 z celku a 14.30 % v rámci platformy Windows.

Windows 10 mají 9,96 % z celku a 10.91% v rámci platformy Windows.

Starší verze Windows dohromady mají 0,07 % z celku a 0.08 % v rámci platformy Windows.

0/−3
20.5.2016 19:37

L69u61d11v32í11k 55G89a87j72d98o97š39í14k 2765293834232

K tomu vašemu „vyhnití“ jen připomínám údaje o konci podpory milý pane Janírku:

Windows 7 - 14.1.2020

Windows 8.1 - 10.1.2023

Windows 10 (2015) - 14.10.2025

U Windows 10 je to s nějakým omezením, které Microsoft na svých stránkách sice naznačuje poznámkou, ale jaksi „zapomíná“ poznámku uvést. :-)

viz: http://windows.microsoft.com/cs-cz/windows/lifecycle

0/0
22.5.2016 21:03

P93e11t25r 97V24o44ň14k56a 2917523649853

a ještě jedna věc, nazývat win10 operačním systémem je urážkou i pro stařičký MSDOS a Win3.1, win10 jsou bohužel už jen jedním velkým a přebujelým terminálem, který okupuje Vámi zaplacený HW. a ještě jedna perlička, zdali pak víte, že i z vaše počítače, přes vámi placené internetové připojení může docházet a většinou i dochází, k distribuci aktualizací ostatním uživatelům s win10. Sbohem, příště než začnete něco plkat, doporučuji si lépe nastudovat relevantní informace a nerozšiřovat neověřené bláboly o bezpečnosti, skvělosti, nenahraditelnosti a dokonalosti systému o kterém víte velké PRD;-O

+4/−3
20.5.2016 18:37

T79o48m60á54š 50J75a97n53í45r74e92k 8600637456779

Ja vim velke prd .... to je tak strasne smesne a ubohe, ze vas musim porad opravovat .... hadam, ze jste linuxar a tohle tazeni proti W10 je vas svaty jihad, ja takove bohuzel taky znam:o) Nikdy jste se neobtezoval instalaci, nikdy jste to nikde nevidel, nikdy necetl zadnou recenzi nebo navod jen plkate totalni nesmysly, ktere jste zaslechl v nejake diskuzi od podobnych nymandu.......

TAKZE OPET, JA RAD PORADIM, KDYZ VIM VIC! "může docházet a většinou i dochází, k distribuci aktualizací ostatním uživatelům s win10" ..... ano, muze .... vetsinou ale nedochazi. Dochazi k tomu pouze v pripade, ze si to explicitne povolite a to jeste ve standardnim nastaveni POUZE NA VASI VNITRNI DOMACI SITI!!! Nicmene v cem je pointa??? Je to neco spatneho? Ne, neni. Jen jste to nekde slysel, jedna pani povidala, nerozumite tomu, ale musite to sdelit svetu.

+2/−4
20.5.2016 18:50

P10e59t89r 23V15o88ň24k82a 2947623919543

hehe linuxar, no to ani omylem, ale brzy jím asi budu, už jen proto, že takové lamky jako vy se všude rozepisují o neskonalých krásách a dokonalostech win10. Já s nimi pracuji každý den ve firmě a mám té jejich "dokonalosti" až nad hlavu, bohužel k mé smůle, se jich nemohu stejně jednoduše tak jako doma zbavit.Rv

+6/−4
20.5.2016 19:03

M26a95r75t19i13n 35S12e92d59l47á83č62e11k 1310399770294

Copak, děláte pro MS? A to bez ztráty kytičky znamená také, že se sám doinstaluje veškerý software a nastavení, který ty zk.... W10 při nechtěné instalaci neznalým člověkem zlikvidovaly? Viděno na vlastní oči a ruce - resuscitoval jsem takové PC znamému poté, co jsem mu měsíc předtím dělal nějaká nastavení na Win 8, on neprozřetelně spustil upgrade na Win 10 a všechno bylo v defaultním nastavení, antivir šel do kopru a musel jsem ho znovu instalovat, což vyšlo až na třetí pokus a offline instalací, online prostě nešla (Avast) a tak podobně... Takže si své rozumy laskavě strčte však vy víte kam...;-O;-O;-O

+2/−3
21.5.2016 2:11

M17a64r43t78i66n 14S95e11d39l59á95č64e65k 1640909570304

Fakt člověče, podle vašich dalších reakcí přemýšlím, zda děláte PR pro MS nebo jste tak neskutečně naivní. Pro "nepřechod" na Win 10 je milion důvodů, pro přechod pro mě zatím žádný. Dělám IT už 20 let a s MS jsem si už něco zažil a pěkné věci to věru NIKDY nebyly. A Linux mi nic neříká, kdybyste mě náhodou chtěl zařadit do jiného stáda - to jsou jenom léta praxe, která mi značně přidělala šediny...

+2/−3
21.5.2016 2:20

V80á57c68l65a89v 34K61l51o27b62o74u36č22n83í58k 2455629863

Bohužel, to co jste napsal je opět důkazem, že nejhorší jsou líní IT pracovníci. Prokazuje to citace "milion důvodů", které však pro jistotu nepopíšete, tedy alespoň ty hlavní. Mimochodem, to "PR pro MS" je také dost trapné.

Pokud to na Vás neplatí (zhodnotíte se za progresivního IT), pak se omlouvám.

Ale nedá mi to. Hodně známý je pojem "EKO terorismus" - "IT terorismus" se však o publicitu také hodně snaží...

0/−1
21.5.2016 21:44

M97a58r75t59i91n 79S17e72d75l16á38č93e81k 1920159790494

Ty jsem popsal jinde - zmršená instalace, která uvádí nastavení ovladačů do defaultu, sama odinstalovává programy (konkrétně Avast, který nešel nainstalovat jinak než offline - online instalace na 3 pokusy prostě nefungovala), nepřipravenost okolí (víte, že třeba modemy Vodafonu asi měsíc vůbec nefungovaly s Win10?), atd. Mohl bych klidně pokračovat. Viděl a zkusil jsem jednou a dokud mě nikdo nedonutí, tak do firmy jen přes moji mrtvolu. A máte vy, "nelíný IT", nějaký důvod proč přejít? Možná se v práci kopete nudou do zadku, tak máte čas na experimenty, já ne... A progresivní jsem byl možná v roce 95, když jsem začínal. Nyní se nacházím ve stádiu, kdy se snažím paskvily všech možných firem (poslední dobou suverénně "vede" HP) dát tak nějak dohromady, aby to u nás jakž takž fungovalo. Takže nějaké experimenty, zda další paskvil MS bude/nebude fungovat opravdu nemám zapotřebí. Až nám dají nůž na krk nebo budeme měnit stanice, tak nám samozřejmě nic jiného nezbyde, ale do té doby... Jen tak na okraj - je "vtipné", když firma, která si není schopna 20 let vyřešit formátování buněk v Excelu, aby fungovalo na stopro, plodí pomalu každé 2 roky nové OS. To mě opravdu děsí...

+1/−1
22.5.2016 4:39

V81á19c63l27a39v 81K37l49o50b30o74u26č74n46í29k 2125779923

Nejprve k "líným IT". Já chápu, že první snahou každého IT je to, aby mu vše v podniku pracovalo a aby si uživatelé (pokud možno) pořád nestěžovali. Chápu Vaši připomínku k zařízením HP a bohužel jí musím potvrdit :-( <br>

Nicméně, pokud jen trochu sledujete diskuzní fóra (a nejen zde na technetu), pak zjistíte, že největšími vyzyvateli k nepřechodu na Win10 jsou lidé, kteří se sami označují za IT pracovníky (neberte to prosím osobně). <br>

Já osobně jsem ve společnosti přecházel na Win10 jako jeden z prvních a nějaké velké problémy jsem nezaznamenal, tedy kromě tiskárny HP :-). Rozhodně byl výsledek o 100% lepší než při (předčasném) přechodu z Win8 na Win8.1. V naší společnosti máme cca 100 PC a asi 1/3 jsou již na Win10. U ostatních se s přechodem čeká na červen a červenec - plán je převést všechny PC s Win7 a Win8(1) na Win10.<br>

Důvod přechodu - uvedu jen jeden, který se na diskuzích prakticky necituje - co takhle jednotná architektura na všech počítačích společnosti - není to sen každého IT - není to podstatné zjednodušení práce? Více se tady rozepisovat nebudu, neboť důležitý je výsledek a ten je u nás kladný.<br>

A k Win10 Pro - po ne dobrém startu Win10 v prvních verzích je ta současná (.318) někde úplně jinde - doporučuji, zkuste to alespoň na jednom počítači. Hezkou neděli přeji.

+1/−1
22.5.2016 8:54

M98a54r31t64i88n 57S26e58d54l23á33č80e81k 1310419430764

Ano, jednotnou architekturu máme - Win 7.;-)

Tu zkušenost s Win 10 jsem neudělal v práci - kolegovi jsem nastavoval na domácím ntb nějaké věci ve Win 8. Dalo to dost práce - asi 2 až 3 hod. O měsíc později si asi nějakým omylem nainstaloval Win 10 - podezírám z toho upgrade na Office 2016, ale nebyl jsem u toho a on vůbec nebyl schopen popsat, co se mu vlastně nainstalovalo. Ovšem výsledek byl, jak jsem popsal - všechno, co jsem mu pracně nastavil na Win 8, bylo fuč a Avast zmizel jako bonus. Zkoušel jsem ho nainstalovat online - nešlo to. Zkusil jsem tedy AVG - to samé. Zkusil jsem ESET, ten šel, ale je placený, což on nechtěl. Tak mě napadlo stáhnout offline instalaci Avastu a ta už šla. Tak jsem chtěl odinstalovat ten ESET a ten nešel pro změnu odinstalovat. Už ani nevím, jak jsem ho nakonec dostal pryč. Tolik má první a doufám na hooodně dlouhou dobu poslední zkušenost s Win 10. Přidám dementní dlaždice (jaký význam mají na Windows Serveru 2012 asi nikdy nepochopím - že by někdo měl k serveru dotykový displej?8-o8-o8-o

+1/0
22.5.2016 9:49

M36a98r68t67i75n 48S20e51d58l42á56č10e68k 1180909130104

Ohledně dalších "vtipných" historek bych přidal tu s deb...ím Virtual store (tak "geniální" vylepšení, díky čemuž jsme málem utrpěli statisícové, ne-li milionové škody a jen náhodou k tomu nedošlo. Nebo "úžasné" šetření napájení u Wi-Fi adaptérů (velice "přínosné"), když uprostřed jednání se zákazníkem vypadne Wi-Fi připojení. Teď už je to sice vypnuté, ale stejně mi přijde, že si to občas dělá, co chce. A tak dále, a tak podobně...

To s HP se týká především "kvality" hardwaru a speciálně tiskáren, kdy ze 2 dodaných kusů (konkrétně typ 6230) jsme po 2 měsících museli oba reklamovat, což byla operace zabírající další měsíc.

A takových historek mám za těch 20 let na knihu, takže púo mě nemůžete chtít, abych byl k MS a podobným vstřícný. Jak jsem psal - až nebude zbytí, dejme tomu. Snad už to bude za nějaký ten rok aspoň přijatelně uchozené...

0/0
22.5.2016 9:50

L15u35d28v27í30k 15G11a80j36d23o25š69í48k 2525843414692

Svým příspěvkem jste se pane Janírku zařadil buď k tomu vašemu většinovému „genofondu lidstva“, nebo spíš komentujete problematiku, které moc nerozumíte.

Možná se podívejte, co nabízejí velké počítačové firmy jako třeba HP svým firemním zákazníkům a co do takových počítačů předinstalují. Zřejmě jejich specialisté nejsou soudní.

Jinak „doživotní upgrade OS“ na několik let staré železo není žádná velká hitparáda. Ve skutečnosti to znamená tak na 2–3 roky než bude hardware vašeho PC pasé. Takže rychle, rychle. Hlavně že to je zadara...

A pokud stále nechápete, cituji malou doušku pod čarou z manuálu jednoho renomovaného výrobce HW: „...Wi-Fi hotspot používá až specifikaci 802.11 a/b/g/n. Systém Windows 10 aktuálně funkci Wi-Fi hotspotu nepodporuje...“

0/0
22.5.2016 20:47

M92i13l18a34n 32K15o20r23d39í25k 1694577850143

Only10 je apka pro upravu registru Windows, aby neprovadeli aktualizaci na W10.

Budiz. A hned pod popisem aplikace je uvedeno, ze je urcena pro systemy MAC OS X, Windows XP a vyssi .... ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
20.5.2016 13:57

P42a76v81e26l 15Š24i58m15s93a 9671854495344

Upřímně řečeno, odporovatele Win10 nechápu. Stejně tomu neujdou a dřív nebo později přijdou o aktualizace úplně. Sesťymsmyř, jak říká zigmund. A "experti" co lidi poňoukají aby to neinstalovali pod pohrůžkou že za každý nainstalovaný Win10 MS pomalu ukradne a zabije štěňátko jim akorát dělají medvědí službu, aby za 2 roky řešili proč najednou jejich počítač nemá bezpečnostní aktualizace.

+4/−17
20.5.2016 12:56

R93e80g20i88n70e 68M98a25r86t94i74n 6812298170148

Upřímně řečeno, podporovatele Win10 nechápu.?

Ano reinstalace SYSTÉMU snad (vyjímky jsou zveřejněny a dá se vrátit nějaký měsíc do původního systému) bezproblémová, ale potom samé nejistoty. Přestane fungovat spousta zařízení. Výrobci nedodávají drivery/ovladače pro starší zařízení, notebooky/laptopy, hlavně problém se SW u MFT tiskáren, problém s HW klíči u drahého SW (grafika, CAD), nutnost nových (a drahých) certifikací u bezpečnostně nastavených kompů, ...Rv

+13/−1
20.5.2016 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.