Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na letišti upraví křídla kvůli malé úspoře paliva

Nahlédli jsme pod pokličku údržby letadla německé letecké společnosti TUIfly, které za čtyři a půl dne prošlo modifikací nádrží v křídlech a montáží nových, účinnějších wingletů. Díky nim klesne spotřeba leteckého paliva o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F42r82a68n33t12i23s73e78k 54H82o39n56s31a 7989384356778

Ta 2% úspora paliva je pouze za ideálních podmínek. Při silném boční větru nebo nižší výšce letu, než je výška optimální, mohou winglety spotřebu paliva naopak zvyšovat. Ale z dlouhodobého hlediska se při standardním vytížení letadla samozřejmě vyplatí.

0/0
2.8.2016 17:29

R38i67c27h15a78r13d 86M14i19k50u15l61e11n64k48a 1429337527434

Pěkný článek. R^

+1/0
26.7.2016 16:23

P66e53t81r 46Z32d94e93n63ě37k 2504259834

Úžasná reportáž. Do těchto míst se běžný člověk nedostane. A jak je vidět, není klempíř jako klempíř. Ohromně šikovní odborníci.R^R^R^

+2/0
23.7.2016 21:01
Foto

J51i54ř10í 96D81v82o63ř78á80k 5295929720688

Stejné , nerozebíratelné , spoje se používají třeba pro montáž spínacích skříněk u automobilů . Nejsou nerozebiratelné .

0/0
23.7.2016 15:52

J26a53n 27F90o24j97t55í93k 8686343551316

nerozebiratelný spoj se NESMÍ rozebírat - rozebrat je můžeš, ale to je tvůj boj. B737-800 - není Oktavia 2!!!!

+1/0
23.7.2016 16:19

M93i20l83a48n 59R62a93b65a89s 4207555633508

D-ABKI B737-86J lítal u Air Berlin

D-ASUN B 737-8BK lítal u SunExpress /Antalya

Nový majitel Tuifly /Hannover, už vlastní livery.

Parádní fotky, článek, do hangáru se každý zrovna nepodívá... Díky R^

+3/0
22.7.2016 15:19

L59a49d88a 63N84o33v88a73k 4622773507

a jak se pak rozebírají nerozebiratelné spoje...?8-o

0/−1
22.7.2016 13:41

L46u45k35á26š 38T29ó81t30h 6538753867722

Odvrtají se?

+4/0
22.7.2016 13:59

P78e39t31r 65M97a16c77o15u96r62e50k 5644588666397

Pokud se k tomu může, jsou na to kleště. Jinak odvrtají se.

0/0
22.7.2016 14:16

J82a10n 65F56o41j41t42í12k 8236363761376

Obávám se, že kluci co na tvou otázku reagovali jsou na tom stejně jako ty :-) Nejspíš si nepochopili vůbec článek! Nerozebíratelné spoje se NESMÍ rozebírat - to byly ty výztuhy! Winglety byly demontováný - vráceny k repasi k dodavateli a pravděpodně je budou předělány z bl... na spl... Viz článek

0/0
23.7.2016 15:14

P70e37t35r 19F74e71i75g19l 5348633670892

Technet opět potvrdil, že je nejkvalitnější rubrika těchto stránek

+8/0
22.7.2016 12:59

V66l84a71d53i82m94í70r 66H71o89l98ý 8294861286557

Mně úspora 2% paliva zanedbatelná nepřijde.

+4/0
22.7.2016 11:56
Foto

V41l46a36s17t38a 31C78o17u76f70a53l 7747929829575

V tom objemu to je zajímavá hodnota. Dneska se v letectví nahání každé procento. Třeba i tím, že při pojíždění je letadlo poháněno elektromotorem v předním podvozku. Ten jede na APU, zatímco hlavní motory neběží.

+8/0
22.7.2016 13:07

J15a28n 42F75o88j55t68í87k 8296283651206

Hmm - pro mě novinka! Dík Vlasťo.

0/0
23.7.2016 15:01
Foto

K65a79r38e16l 31B55a25r43t71a96k 9566391685876

Vážně? Maminka tě neučila, že lhát se nemá? Odkazy na pokusy např. s B 737, kdy zjistily, že tudy cesta nevede si nech od cesty.

0/0
24.7.2016 23:25

A77d93o82l39f 29Ř77í82h23a 7838795862216

Tak dlouho se bude šetřit až to spadne.

0/−15
22.7.2016 11:34

J39i98ř71í 57J17e88z71d20i23n36s48k64ý 8318292763499

Něco bych i napsal, ale to nebude mit zadny ucinek...

+16/0
22.7.2016 11:37

P84e17t71r 13Z16d11e77n74ě15k 2894979874

No tupcům prostě není pomoci.

+1/0
23.7.2016 21:04

J36o51s95e58f 28V20a26l25a 9710243893663

kam si to mam namontovat na octavii? 2% uspory bych bral;-D;-D;-D

+4/0
22.7.2016 11:30

K66a58r74e50l 55P27o18d10h10o43r38s75k17y 3835143372315

Na přítlačný křídlo :-)

+14/0
22.7.2016 12:00

J96o51s26e89f 83V82a70l40a 9880453203133

jenom pro info - podle ruznych tvaru a umisteni jsou takove koncovky ( i dle vyrobcu a dle velikosti dilu ) nazyvany winglet, sharklet nebo wingtip

0/0
22.7.2016 11:27

J61o76s69e27f 14R45i57c36h36t28e87r 9816975877923

díky Sherlocku, v článku je to napsaný

+1/0
22.7.2016 12:28

R22a29d51i44m 15Š87o93t73o72l72a 6762811748133

Nemůžu si pomoct, ale na obrázku 36 jeden šroub vypadá vyloženě prasklý...

0/0
22.7.2016 10:18

J20a66n 80F96o95j48t65í68k 8586123471556

4tý z leva v horní řadě - dle mě jsou to demontované šrouby a na zpět už je nedávali - k těm novým wingletům dodávají šrouby nové, teda alespoň to píšou na stránkách výrobce.

+2/0
22.7.2016 10:35

L11u93d77v63í44k 91G95a88j58d21o47š11í14k 2245673124962

A nemůžete napsat prostě správně česky "4."?

+5/0
22.7.2016 10:47

V54á37c62l82a32v 26S61v16o84b11o48d36a 3531709480950

máte pravdu, ale fakt vás to tak trápí, že si dáte tu práci s poučováním?

+6/−6
22.7.2016 10:53

J58a85n 98F95o18j38t83í85k 8846543981286

Děkuju Vášku, protože si dostal tolik mínusů budu reagovat i já - jinak dík máš u mě pivo, k vyzvednutí ve Zlíně!

0/0
23.7.2016 14:48

J79a91n 81F79o62j71t14í74k 8836723781776

Ano!!! Bylo možno napsát: 4. nebo čtvrtý, ale i když mám 40 let používám tenhle způsob - jste na Technetu a ne nějakém ONAdnes! Na takové hnidopichy většinou nereaguji, ale je mi líto pana Václeva Svobody, jenž se mě zastal - děkuju !!!!

0/0
23.7.2016 15:00

J26a57k58u89b 56Š62a14f50a97n15d55a 7375677161871

Řekl bych, že to opravdu jen vypadá. Je jen upatlaný od té šedé hmoty.

+1/0
22.7.2016 12:59

J25a52n 76F96o76j26t42í35k 8916293681736

Ne, ne , podle mě jsou to fakt demontovné šrouby a všechny se musí vrátit dodavateli a musí to být samozřejmě dokumentováno. Pán redaktor "pouze" popletl popis fotografie - to se se stane, tohle já toleruji ! JInak fakt pěkný článek R^

+2/0
23.7.2016 16:10

P81e65t73r 21Z85d17e31n78ě60k 2784939394

I staré počítače řady AS-400 se musely při upgradu na nový level vracet výrobci v přesně definovaném obalu s dokumentací.

+1/0
23.7.2016 21:11

J32a49n 58F30o74j46t53í22k 8556823871316

Tuhle "bestii" jsme fakt neměli ;-). Ale co jde do vzduchu, fakt má přísné podmínky a v tomhle případě se jedná o tisíce $, ti "klempíři" jsou vyškolení technici a nesmí si dovolit chybu. Ty šrouby na obrázku nemusely být titanové, spíš byly vyrobené z Ni-slitiny (pro pána Gajdošíka: slitiny niklu INCONEL) a povlakováne metodou PVD podle barvy TiN + něco. ;-) Za gramatické chyby se předem panu Gajdošíkovi omlouvám - může mě opravit!

0/0
23.7.2016 22:02

J17o74s11e60f 83R31i66c69h87t87e32r 9836345927683

2% je sakra hodně. A pokud mají 50 letadel, tak jim jedno lítá "zadarmo"..

+19/0
22.7.2016 9:53

J30a46n 37F37o45j58t47í74k 8376673221606

Jen 31 a tyhle kusy nevlastní, jsou jen pronajaté, takže to platilá nejspíš společnost CIT.

0/0
23.7.2016 22:31

J55a75k56u27b 97M77i51k14u20l16a69c94e38k 7228336516433

Vsem doporucuji exkurzi na Ruzyn, je to okruh cislo 5 a stoji asi 250 Kc nebo kolik. Ukazou vam runway, projedete se kolem stojanek, uvidite pristavajici letadla plus vas vezmou do tohoto hangaru. Super zazitekR^

+12/0
22.7.2016 9:17

P26e74t94r 80Z76d33e74n28ě54k 2514729694

Dobrý tip, díky.

0/0
23.7.2016 21:13

M10i73c92h71a70l 20M93a40u70e33r 6158812872582

To se predelavaly dve letadla soucasne? Dle fotek yes ;-)

D-ASUN

D-ABKI

+1/0
22.7.2016 9:12

J23a75n 42F97o33j34t95í40k 8206923261786

Taky jsem si všimnul, nejspíš jo, protože je v popisu fotografie s D-ABKI napsano použití doků starší generace.

0/0
22.7.2016 10:15

J78i51ř80í 98K52u35c78h44t19a 6418765339677

Copak má pak redaktor za kvalitní foťák , že potřebuje blesk na focení mechanika ? Máme doma Nikona s kvalitním objektivem a fotit s ním v muzeu nebo v kostele bez blesku není problém. A u těch levných je dneska "blesk" jen vysocesvítivá bílá svítivka.

0/−15
22.7.2016 8:50

V11á39c20l72a92v 68S22v92o27b19o97d85a 3551289480720

ach ouvej

+8/0
22.7.2016 8:52

Ř69e63h98o54ř 90K41r52á59l71í79č78e13k 5537491819988

Dobrá, foťák máte, tak už zbývají jen ty znalosti. Zkuste si vygooglit, co je to vykrývací neboli fill-in blesk ;-).

+16/0
22.7.2016 9:04

Z19d40e31n93ě85k 67H26r33u13b85ý 5605428821226

Kolik 50m bazénů paliva se ušetří za rok?

+12/0
22.7.2016 8:22

L96a17d40a 70N49o77v76a77k 4752693867

nebo kolik fabií by na ten benzín jezdilo rok kolem fotbalového stadionu....:-P

+1/0
22.7.2016 13:50

L59u10k22á88š 19T48ó77t37h 6988763257952

Denni spotreba 25 t x 300 dni v roce -> 7500 tun

2% uspora -> 150 t za rok -> 185000 litru

Fabie jezdi 20 hodin (4 hodiny tankuje a ridic je na zachode) za den 300 dni v roce (65 je v servisu, JET se tomu dieselu moc nelibi) po atleticke draze stadionu rychlosti 50 km/h, spotreba je 5 l/100km.

20 x 300 = 6000 x 50 = 300000 km za rok -> spotreba 15000 l paliva za rok

185000 / 15000 = 12,3 ~ 12 Fabii

+7/0
22.7.2016 14:18

L53u86m11í46r 75V50i15t79h19a 2757587826702

2 % je málo? Když tankuje 10 tun, ušetří 200 kg. Jednak ani ty dva metráky paliva nejsou zadarmo, a navíc těch 200 kg může přidat v nákladu. Třeba může přibrat 2 platící cestující.

2 % rozhodně není malá úspora. Ročně jsou to uspořené desítky, možná stovky tun paliva na 1 letadlo. A prostor pro další tržby ve výši milionů korun. Dobré kapesné pro akcionáře.

+30/0
22.7.2016 6:41

S71t81e98p13a31n 40T64o61t17h 8358669145438

Za den se to letadlo otoci treba 2x na vzdalenosti Turecko, Egypt, Tunisko, atp. Kdyz prida nejakou kratsi destinaci, tak i 3x, v prumeru pocitejme 2.5x. Tech 10t urcite vypotrebuje do Turecka, protoze nadrze ma na 23t a dolet kolem 5500. Turecko je kolem 2.500... Razem je tu usetrena tuna za 2-2.5 dne. 12t za mesic. 25-30 tun za prazniny. A to pri cene 43kc aktualne hodi 1.25 milionu za leto...

Je otazkou, kolik ten winglet stoji a kolik stoji i prace.

+2/0
22.7.2016 8:42

J92a46k82u14b 83M45i81k21u86l83a47c41e11k 7368706886763

To mate jen za leto, za rok to hodi treba 2-3 miliony, letadlo leta rekneme 20 let. Takze na provozu jednoho letadla usetrite za jeho zivotnost 60 milionu, letadel mate nekolik desitek, to uz docela jde:-)

+3/0
22.7.2016 9:18

S83t51e38p28a47n 65T77o33t76h 8458599435458

Nevím, jak mají vytížený letadla během celého roku a právě proto by mě zajímalo, jak je to drahý, když ten šmudla říkal, že se to bude splácet dlouho...

0/0
22.7.2016 9:50

J61a43k41u41b 56M67i96k15u91l22a11c59e84k 7978616716303

Co sem nasel tak to stoji od milionu dolaru vys. Takze zadna sranda..

0/0
22.7.2016 9:56

S13t93e72p40a51n 25T74o25t55h 8798149805168

to snad ne??? fuckt tolik??

0/0
22.7.2016 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.