Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na letišti upraví křídla kvůli malé úspoře paliva

Nahlédli jsme pod pokličku údržby letadla německé letecké společnosti TUIfly, které za čtyři a půl dne prošlo modifikací nádrží v křídlech a montáží nových, účinnějších wingletů. Díky nim klesne spotřeba leteckého paliva o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F48r21a60n13t78i64s18e88k 23H43o75n45s41a 7279304896758

Ta 2% úspora paliva je pouze za ideálních podmínek. Při silném boční větru nebo nižší výšce letu, než je výška optimální, mohou winglety spotřebu paliva naopak zvyšovat. Ale z dlouhodobého hlediska se při standardním vytížení letadla samozřejmě vyplatí.

0/0
2.8.2016 17:29

R90i67c90h68a45r25d 90M97i27k12u46l36e70n51k33a 1339857627164

Pěkný článek. R^

+1/0
26.7.2016 16:23

P33e20t50r 76Z16d85e81n27ě24k 2804129504

Úžasná reportáž. Do těchto míst se běžný člověk nedostane. A jak je vidět, není klempíř jako klempíř. Ohromně šikovní odborníci.R^R^R^

+2/0
23.7.2016 21:01
Foto

J42i81ř17í 79D61v78o18ř78á74k 5455229800478

Stejné , nerozebíratelné , spoje se používají třeba pro montáž spínacích skříněk u automobilů . Nejsou nerozebiratelné .

0/0
23.7.2016 15:52

J15a51n 85F72o33j21t18í40k 8676823511806

nerozebiratelný spoj se NESMÍ rozebírat - rozebrat je můžeš, ale to je tvůj boj. B737-800 - není Oktavia 2!!!!

+1/0
23.7.2016 16:19

M26i23l62a59n 42R73a83b45a10s 4957935873438

D-ABKI B737-86J lítal u Air Berlin

D-ASUN B 737-8BK lítal u SunExpress /Antalya

Nový majitel Tuifly /Hannover, už vlastní livery.

Parádní fotky, článek, do hangáru se každý zrovna nepodívá... Díky R^

+3/0
22.7.2016 15:19

L53a70d17a 53N36o58v74a38k 4952683797

a jak se pak rozebírají nerozebiratelné spoje...?8-o

0/−1
22.7.2016 13:41

L39u40k51á56š 90T42ó11t24h 6338373807622

Odvrtají se?

+4/0
22.7.2016 13:59

P93e26t25r 12M48a96c11o15u54r91e83k 5894678466337

Pokud se k tomu může, jsou na to kleště. Jinak odvrtají se.

0/0
22.7.2016 14:16

J23a56n 92F15o87j26t92í78k 8126423411886

Obávám se, že kluci co na tvou otázku reagovali jsou na tom stejně jako ty :-) Nejspíš si nepochopili vůbec článek! Nerozebíratelné spoje se NESMÍ rozebírat - to byly ty výztuhy! Winglety byly demontováný - vráceny k repasi k dodavateli a pravděpodně je budou předělány z bl... na spl... Viz článek

0/0
23.7.2016 15:14

P18e63t92r 72F19e25i89g53l 5588203420722

Technet opět potvrdil, že je nejkvalitnější rubrika těchto stránek

+8/0
22.7.2016 12:59

V88l98a67d74i83m47í66r 66H33o95l76ý 8114761446757

Mně úspora 2% paliva zanedbatelná nepřijde.

+4/0
22.7.2016 11:56
Foto

V74l76a32s45t98a 15C64o21u96f90a98l 7207799519555

V tom objemu to je zajímavá hodnota. Dneska se v letectví nahání každé procento. Třeba i tím, že při pojíždění je letadlo poháněno elektromotorem v předním podvozku. Ten jede na APU, zatímco hlavní motory neběží.

+8/0
22.7.2016 13:07

J78a63n 46F59o42j97t27í35k 8146273941736

Hmm - pro mě novinka! Dík Vlasťo.

0/0
23.7.2016 15:01
Foto

K31a84r67e25l 71B42a79r23t78a80k 9866951725826

Vážně? Maminka tě neučila, že lhát se nemá? Odkazy na pokusy např. s B 737, kdy zjistily, že tudy cesta nevede si nech od cesty.

0/0
24.7.2016 23:25

A43d55o76l92f 48Ř55í85h80a 7498965462406

Tak dlouho se bude šetřit až to spadne.

0/−15
22.7.2016 11:34

J83i42ř75í 59J96e41z80d20i89n89s21k33ý 8828482473719

Něco bych i napsal, ale to nebude mit zadny ucinek...

+16/0
22.7.2016 11:37

P41e10t81r 58Z62d69e25n82ě78k 2364349564

No tupcům prostě není pomoci.

+1/0
23.7.2016 21:04

J28o45s13e27f 27V35a11l95a 9800133313893

kam si to mam namontovat na octavii? 2% uspory bych bral;-D;-D;-D

+4/0
22.7.2016 11:30

K64a90r71e53l 65P65o68d64h17o47r19s17k96y 3645803302725

Na přítlačný křídlo :-)

+14/0
22.7.2016 12:00

J60o75s27e14f 55V63a71l53a 9170153643233

jenom pro info - podle ruznych tvaru a umisteni jsou takove koncovky ( i dle vyrobcu a dle velikosti dilu ) nazyvany winglet, sharklet nebo wingtip

0/0
22.7.2016 11:27

J46o74s60e96f 60R67i97c77h52t39e23r 9706655907203

díky Sherlocku, v článku je to napsaný

+1/0
22.7.2016 12:28

R96a93d20i30m 70Š29o74t17o51l54a 6722591458183

Nemůžu si pomoct, ale na obrázku 36 jeden šroub vypadá vyloženě prasklý...

0/0
22.7.2016 10:18

J80a21n 57F63o98j93t11í43k 8556103141236

4tý z leva v horní řadě - dle mě jsou to demontované šrouby a na zpět už je nedávali - k těm novým wingletům dodávají šrouby nové, teda alespoň to píšou na stránkách výrobce.

+2/0
22.7.2016 10:35

L32u94d18v46í13k 43G89a72j61d55o23š93í44k 2525263104532

A nemůžete napsat prostě správně česky "4."?

+5/0
22.7.2016 10:47

V54á15c94l47a42v 43S57v11o22b12o90d25a 3951609640290

máte pravdu, ale fakt vás to tak trápí, že si dáte tu práci s poučováním?

+6/−6
22.7.2016 10:53

J65a16n 51F22o43j17t68í25k 8546453291656

Děkuju Vášku, protože si dostal tolik mínusů budu reagovat i já - jinak dík máš u mě pivo, k vyzvednutí ve Zlíně!

0/0
23.7.2016 14:48

J44a68n 64F51o84j42t12í55k 8976273831626

Ano!!! Bylo možno napsát: 4. nebo čtvrtý, ale i když mám 40 let používám tenhle způsob - jste na Technetu a ne nějakém ONAdnes! Na takové hnidopichy většinou nereaguji, ale je mi líto pana Václeva Svobody, jenž se mě zastal - děkuju !!!!

0/0
23.7.2016 15:00

J73a88k12u31b 87Š80a45f59a62n39d25a 7855197571401

Řekl bych, že to opravdu jen vypadá. Je jen upatlaný od té šedé hmoty.

+1/0
22.7.2016 12:59

J20a96n 36F31o86j97t38í45k 8776423361736

Ne, ne , podle mě jsou to fakt demontovné šrouby a všechny se musí vrátit dodavateli a musí to být samozřejmě dokumentováno. Pán redaktor "pouze" popletl popis fotografie - to se se stane, tohle já toleruji ! JInak fakt pěkný článek R^

+2/0
23.7.2016 16:10

P21e27t61r 73Z67d88e66n58ě69k 2284669934

I staré počítače řady AS-400 se musely při upgradu na nový level vracet výrobci v přesně definovaném obalu s dokumentací.

+1/0
23.7.2016 21:11

J65a63n 83F16o81j38t48í65k 8746843701446

Tuhle "bestii" jsme fakt neměli ;-). Ale co jde do vzduchu, fakt má přísné podmínky a v tomhle případě se jedná o tisíce $, ti "klempíři" jsou vyškolení technici a nesmí si dovolit chybu. Ty šrouby na obrázku nemusely být titanové, spíš byly vyrobené z Ni-slitiny (pro pána Gajdošíka: slitiny niklu INCONEL) a povlakováne metodou PVD podle barvy TiN + něco. ;-) Za gramatické chyby se předem panu Gajdošíkovi omlouvám - může mě opravit!

0/0
23.7.2016 22:02

J11o90s61e74f 75R60i66c53h54t54e70r 9476455767503

2% je sakra hodně. A pokud mají 50 letadel, tak jim jedno lítá "zadarmo"..

+19/0
22.7.2016 9:53

J27a30n 90F81o50j77t69í37k 8306433531386

Jen 31 a tyhle kusy nevlastní, jsou jen pronajaté, takže to platilá nejspíš společnost CIT.

0/0
23.7.2016 22:31

J94a14k86u17b 45M42i90k38u66l97a14c83e93k 7678986506213

Vsem doporucuji exkurzi na Ruzyn, je to okruh cislo 5 a stoji asi 250 Kc nebo kolik. Ukazou vam runway, projedete se kolem stojanek, uvidite pristavajici letadla plus vas vezmou do tohoto hangaru. Super zazitekR^

+12/0
22.7.2016 9:17

P19e22t67r 46Z60d96e47n54ě92k 2884939324

Dobrý tip, díky.

0/0
23.7.2016 21:13

M31i34c53h41a16l 37M57a50u66e62r 6118132852222

To se predelavaly dve letadla soucasne? Dle fotek yes ;-)

D-ASUN

D-ABKI

+1/0
22.7.2016 9:12

J60a32n 85F97o56j19t69í85k 8196333411706

Taky jsem si všimnul, nejspíš jo, protože je v popisu fotografie s D-ABKI napsano použití doků starší generace.

0/0
22.7.2016 10:15

J58i52ř88í 69K90u48c11h44t43a 6768795399617

Copak má pak redaktor za kvalitní foťák , že potřebuje blesk na focení mechanika ? Máme doma Nikona s kvalitním objektivem a fotit s ním v muzeu nebo v kostele bez blesku není problém. A u těch levných je dneska "blesk" jen vysocesvítivá bílá svítivka.

0/−15
22.7.2016 8:50

V61á70c92l70a52v 58S65v42o73b84o86d32a 3171909470220

ach ouvej

+8/0
22.7.2016 8:52

Ř60e47h44o18ř 73K66r97á96l76í92č20e63k 5847761279558

Dobrá, foťák máte, tak už zbývají jen ty znalosti. Zkuste si vygooglit, co je to vykrývací neboli fill-in blesk ;-).

+16/0
22.7.2016 9:04

Z16d67e93n57ě97k 92H48r80u82b14ý 5255778141826

Kolik 50m bazénů paliva se ušetří za rok?

+12/0
22.7.2016 8:22

L68a40d20a 96N30o25v41a93k 4532863147

nebo kolik fabií by na ten benzín jezdilo rok kolem fotbalového stadionu....:-P

+1/0
22.7.2016 13:50

L94u72k74á64š 55T78ó88t17h 6698753117322

Denni spotreba 25 t x 300 dni v roce -> 7500 tun

2% uspora -> 150 t za rok -> 185000 litru

Fabie jezdi 20 hodin (4 hodiny tankuje a ridic je na zachode) za den 300 dni v roce (65 je v servisu, JET se tomu dieselu moc nelibi) po atleticke draze stadionu rychlosti 50 km/h, spotreba je 5 l/100km.

20 x 300 = 6000 x 50 = 300000 km za rok -> spotreba 15000 l paliva za rok

185000 / 15000 = 12,3 ~ 12 Fabii

+7/0
22.7.2016 14:18

L52u64m61í54r 95V36i90t61h81a 2287727206502

2 % je málo? Když tankuje 10 tun, ušetří 200 kg. Jednak ani ty dva metráky paliva nejsou zadarmo, a navíc těch 200 kg může přidat v nákladu. Třeba může přibrat 2 platící cestující.

2 % rozhodně není malá úspora. Ročně jsou to uspořené desítky, možná stovky tun paliva na 1 letadlo. A prostor pro další tržby ve výši milionů korun. Dobré kapesné pro akcionáře.

+30/0
22.7.2016 6:41

S33t74e79p95a39n 73T73o49t69h 8928969745168

Za den se to letadlo otoci treba 2x na vzdalenosti Turecko, Egypt, Tunisko, atp. Kdyz prida nejakou kratsi destinaci, tak i 3x, v prumeru pocitejme 2.5x. Tech 10t urcite vypotrebuje do Turecka, protoze nadrze ma na 23t a dolet kolem 5500. Turecko je kolem 2.500... Razem je tu usetrena tuna za 2-2.5 dne. 12t za mesic. 25-30 tun za prazniny. A to pri cene 43kc aktualne hodi 1.25 milionu za leto...

Je otazkou, kolik ten winglet stoji a kolik stoji i prace.

+2/0
22.7.2016 8:42

J27a58k46u88b 95M22i91k39u86l53a65c62e85k 7978276956523

To mate jen za leto, za rok to hodi treba 2-3 miliony, letadlo leta rekneme 20 let. Takze na provozu jednoho letadla usetrite za jeho zivotnost 60 milionu, letadel mate nekolik desitek, to uz docela jde:-)

+3/0
22.7.2016 9:18

S23t54e11p54a14n 54T24o37t73h 8468369575138

Nevím, jak mají vytížený letadla během celého roku a právě proto by mě zajímalo, jak je to drahý, když ten šmudla říkal, že se to bude splácet dlouho...

0/0
22.7.2016 9:50

J93a67k56u31b 30M73i13k44u39l76a96c58e92k 7868356396753

Co sem nasel tak to stoji od milionu dolaru vys. Takze zadna sranda..

0/0
22.7.2016 9:56

S87t75e32p73a50n 83T29o15t71h 8548919735678

to snad ne??? fuckt tolik??

0/0
22.7.2016 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.