Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na letišti upraví křídla kvůli malé úspoře paliva

Nahlédli jsme pod pokličku údržby letadla německé letecké společnosti TUIfly, které za čtyři a půl dne prošlo modifikací nádrží v křídlech a montáží nových, účinnějších wingletů. Díky nim klesne spotřeba leteckého paliva o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F17r30a22n63t49i71s11e79k 89H24o16n75s93a 7209664586198

Ta 2% úspora paliva je pouze za ideálních podmínek. Při silném boční větru nebo nižší výšce letu, než je výška optimální, mohou winglety spotřebu paliva naopak zvyšovat. Ale z dlouhodobého hlediska se při standardním vytížení letadla samozřejmě vyplatí.

0/0
2.8.2016 17:29

R74i31c47h33a82r79d 83M90i86k48u26l78e16n49k53a 1629367187274

Pěkný článek. R^

+1/0
26.7.2016 16:23

P15e37t63r 83Z73d47e24n62ě91k 2514729144

Úžasná reportáž. Do těchto míst se běžný člověk nedostane. A jak je vidět, není klempíř jako klempíř. Ohromně šikovní odborníci.R^R^R^

+2/0
23.7.2016 21:01
Foto

J53i97ř19í 12D32v93o98ř33á50k 5375719620338

Stejné , nerozebíratelné , spoje se používají třeba pro montáž spínacích skříněk u automobilů . Nejsou nerozebiratelné .

0/0
23.7.2016 15:52

J83a11n 83F74o62j23t67í11k 8486533811216

nerozebiratelný spoj se NESMÍ rozebírat - rozebrat je můžeš, ale to je tvůj boj. B737-800 - není Oktavia 2!!!!

+1/0
23.7.2016 16:19

M46i73l84a68n 27R91a49b24a43s 4727795953468

D-ABKI B737-86J lítal u Air Berlin

D-ASUN B 737-8BK lítal u SunExpress /Antalya

Nový majitel Tuifly /Hannover, už vlastní livery.

Parádní fotky, článek, do hangáru se každý zrovna nepodívá... Díky R^

+3/0
22.7.2016 15:19

L31a67d36a 83N76o77v64a11k 4602883467

a jak se pak rozebírají nerozebiratelné spoje...?8-o

0/−1
22.7.2016 13:41

L40u86k39á38š 14T12ó14t54h 6368903847292

Odvrtají se?

+4/0
22.7.2016 13:59

P24e64t33r 44M32a48c88o21u30r86e37k 5404548416277

Pokud se k tomu může, jsou na to kleště. Jinak odvrtají se.

0/0
22.7.2016 14:16

J70a74n 27F19o85j84t48í38k 8396623201196

Obávám se, že kluci co na tvou otázku reagovali jsou na tom stejně jako ty :-) Nejspíš si nepochopili vůbec článek! Nerozebíratelné spoje se NESMÍ rozebírat - to byly ty výztuhy! Winglety byly demontováný - vráceny k repasi k dodavateli a pravděpodně je budou předělány z bl... na spl... Viz článek

0/0
23.7.2016 15:14

P40e67t34r 68F55e45i48g22l 5298523420422

Technet opět potvrdil, že je nejkvalitnější rubrika těchto stránek

+8/0
22.7.2016 12:59

V62l70a76d25i52m58í97r 83H72o84l42ý 8794191806977

Mně úspora 2% paliva zanedbatelná nepřijde.

+4/0
22.7.2016 11:56
Foto

V43l74a36s93t81a 22C38o57u52f94a28l 7817949169295

V tom objemu to je zajímavá hodnota. Dneska se v letectví nahání každé procento. Třeba i tím, že při pojíždění je letadlo poháněno elektromotorem v předním podvozku. Ten jede na APU, zatímco hlavní motory neběží.

+8/0
22.7.2016 13:07

J97a28n 42F84o56j25t17í32k 8846793631366

Hmm - pro mě novinka! Dík Vlasťo.

0/0
23.7.2016 15:01

K46a55r34e54l 58B73a47r14t46a91k 9586601295336

Vážně? Maminka tě neučila, že lhát se nemá? Odkazy na pokusy např. s B 737, kdy zjistily, že tudy cesta nevede si nech od cesty.

0/0
24.7.2016 23:25

A22d34o30l34f 76Ř13í76h52a 7868245462346

Tak dlouho se bude šetřit až to spadne.

0/−15
22.7.2016 11:34

J33i81ř35í 52J51e23z27d84i90n12s27k50ý 8688172563119

Něco bych i napsal, ale to nebude mit zadny ucinek...

+16/0
22.7.2016 11:37

P81e15t68r 80Z64d32e12n82ě12k 2594129604

No tupcům prostě není pomoci.

+1/0
23.7.2016 21:04

J58o92s67e19f 17V34a50l64a 9770923503443

kam si to mam namontovat na octavii? 2% uspory bych bral;-D;-D;-D

+4/0
22.7.2016 11:30

K42a44r42e20l 16P79o65d69h55o74r69s80k55y 3645693102795

Na přítlačný křídlo :-)

+14/0
22.7.2016 12:00

J52o50s90e21f 65V36a96l43a 9170423433663

jenom pro info - podle ruznych tvaru a umisteni jsou takove koncovky ( i dle vyrobcu a dle velikosti dilu ) nazyvany winglet, sharklet nebo wingtip

0/0
22.7.2016 11:27

J90o33s88e64f 33R48i30c89h91t75e32r 9936425147823

díky Sherlocku, v článku je to napsaný

+1/0
22.7.2016 12:28

R32a86d63i51m 64Š49o84t34o52l59a 6332751178443

Nemůžu si pomoct, ale na obrázku 36 jeden šroub vypadá vyloženě prasklý...

0/0
22.7.2016 10:18

J75a97n 46F31o12j63t51í80k 8266313261486

4tý z leva v horní řadě - dle mě jsou to demontované šrouby a na zpět už je nedávali - k těm novým wingletům dodávají šrouby nové, teda alespoň to píšou na stránkách výrobce.

+2/0
22.7.2016 10:35

L20u86d75v28í95k 77G61a52j73d56o53š89í78k 2275163974462

A nemůžete napsat prostě správně česky "4."?

+5/0
22.7.2016 10:47

V15á10c71l22a54v 25S77v84o72b40o49d40a 3511699410350

máte pravdu, ale fakt vás to tak trápí, že si dáte tu práci s poučováním?

+6/−6
22.7.2016 10:53

J25a38n 96F58o33j62t55í24k 8636693291546

Děkuju Vášku, protože si dostal tolik mínusů budu reagovat i já - jinak dík máš u mě pivo, k vyzvednutí ve Zlíně!

0/0
23.7.2016 14:48

J55a52n 84F57o53j44t21í31k 8536363641706

Ano!!! Bylo možno napsát: 4. nebo čtvrtý, ale i když mám 40 let používám tenhle způsob - jste na Technetu a ne nějakém ONAdnes! Na takové hnidopichy většinou nereaguji, ale je mi líto pana Václeva Svobody, jenž se mě zastal - děkuju !!!!

0/0
23.7.2016 15:00

J97a42k33u47b 21Š22a32f85a21n64d62a 7875187491221

Řekl bych, že to opravdu jen vypadá. Je jen upatlaný od té šedé hmoty.

+1/0
22.7.2016 12:59

J51a54n 57F57o83j95t33í38k 8296553911866

Ne, ne , podle mě jsou to fakt demontovné šrouby a všechny se musí vrátit dodavateli a musí to být samozřejmě dokumentováno. Pán redaktor "pouze" popletl popis fotografie - to se se stane, tohle já toleruji ! JInak fakt pěkný článek R^

+2/0
23.7.2016 16:10

P17e58t20r 80Z87d73e36n59ě89k 2394179134

I staré počítače řady AS-400 se musely při upgradu na nový level vracet výrobci v přesně definovaném obalu s dokumentací.

+1/0
23.7.2016 21:11

J51a47n 43F42o89j88t95í48k 8136313681766

Tuhle "bestii" jsme fakt neměli ;-). Ale co jde do vzduchu, fakt má přísné podmínky a v tomhle případě se jedná o tisíce $, ti "klempíři" jsou vyškolení technici a nesmí si dovolit chybu. Ty šrouby na obrázku nemusely být titanové, spíš byly vyrobené z Ni-slitiny (pro pána Gajdošíka: slitiny niklu INCONEL) a povlakováne metodou PVD podle barvy TiN + něco. ;-) Za gramatické chyby se předem panu Gajdošíkovi omlouvám - může mě opravit!

0/0
23.7.2016 22:02

J95o78s79e74f 74R13i13c90h29t34e25r 9366115837733

2% je sakra hodně. A pokud mají 50 letadel, tak jim jedno lítá "zadarmo"..

+19/0
22.7.2016 9:53

J24a81n 88F32o22j46t54í15k 8466613891486

Jen 31 a tyhle kusy nevlastní, jsou jen pronajaté, takže to platilá nejspíš společnost CIT.

0/0
23.7.2016 22:31

J39a59k52u83b 84M89i43k83u19l92a60c83e85k 8357261837274

Vsem doporucuji exkurzi na Ruzyn, je to okruh cislo 5 a stoji asi 250 Kc nebo kolik. Ukazou vam runway, projedete se kolem stojanek, uvidite pristavajici letadla plus vas vezmou do tohoto hangaru. Super zazitekR^

+12/0
22.7.2016 9:17

P32e16t41r 16Z25d80e66n23ě98k 2554399514

Dobrý tip, díky.

0/0
23.7.2016 21:13

M72i43c22h84a64l 72M41a75u49e39r 6458662982632

To se predelavaly dve letadla soucasne? Dle fotek yes ;-)

D-ASUN

D-ABKI

+1/0
22.7.2016 9:12

J31a30n 14F45o86j30t70í86k 8236543571416

Taky jsem si všimnul, nejspíš jo, protože je v popisu fotografie s D-ABKI napsano použití doků starší generace.

0/0
22.7.2016 10:15

J24i77ř84í 69K84u43c13h42t46a 6598475989307

Copak má pak redaktor za kvalitní foťák , že potřebuje blesk na focení mechanika ? Máme doma Nikona s kvalitním objektivem a fotit s ním v muzeu nebo v kostele bez blesku není problém. A u těch levných je dneska "blesk" jen vysocesvítivá bílá svítivka.

0/−15
22.7.2016 8:50

V61á83c17l76a91v 70S73v16o60b58o45d18a 3631689190790

ach ouvej

+8/0
22.7.2016 8:52

Ř84e29h67o36ř 33K58r62á89l79í53č12e63k 5657271719828

Dobrá, foťák máte, tak už zbývají jen ty znalosti. Zkuste si vygooglit, co je to vykrývací neboli fill-in blesk ;-).

+16/0
22.7.2016 9:04

Z15d24e34n45ě62k 20H30r83u83b34ý 5635288491616

Kolik 50m bazénů paliva se ušetří za rok?

+12/0
22.7.2016 8:22

L31a74d92a 62N60o39v79a72k 4962133307

nebo kolik fabií by na ten benzín jezdilo rok kolem fotbalového stadionu....:-P

+1/0
22.7.2016 13:50

L26u96k48á67š 20T50ó43t86h 6628133487432

Denni spotreba 25 t x 300 dni v roce -> 7500 tun

2% uspora -> 150 t za rok -> 185000 litru

Fabie jezdi 20 hodin (4 hodiny tankuje a ridic je na zachode) za den 300 dni v roce (65 je v servisu, JET se tomu dieselu moc nelibi) po atleticke draze stadionu rychlosti 50 km/h, spotreba je 5 l/100km.

20 x 300 = 6000 x 50 = 300000 km za rok -> spotreba 15000 l paliva za rok

185000 / 15000 = 12,3 ~ 12 Fabii

+7/0
22.7.2016 14:18

L73u26m74í97r 82V52i97t93h44a 2507287316362

2 % je málo? Když tankuje 10 tun, ušetří 200 kg. Jednak ani ty dva metráky paliva nejsou zadarmo, a navíc těch 200 kg může přidat v nákladu. Třeba může přibrat 2 platící cestující.

2 % rozhodně není malá úspora. Ročně jsou to uspořené desítky, možná stovky tun paliva na 1 letadlo. A prostor pro další tržby ve výši milionů korun. Dobré kapesné pro akcionáře.

+30/0
22.7.2016 6:41

S69t13e65p41a12n 41T26o31t25h 8468229815258

Za den se to letadlo otoci treba 2x na vzdalenosti Turecko, Egypt, Tunisko, atp. Kdyz prida nejakou kratsi destinaci, tak i 3x, v prumeru pocitejme 2.5x. Tech 10t urcite vypotrebuje do Turecka, protoze nadrze ma na 23t a dolet kolem 5500. Turecko je kolem 2.500... Razem je tu usetrena tuna za 2-2.5 dne. 12t za mesic. 25-30 tun za prazniny. A to pri cene 43kc aktualne hodi 1.25 milionu za leto...

Je otazkou, kolik ten winglet stoji a kolik stoji i prace.

+2/0
22.7.2016 8:42

J72a83k30u41b 85M57i81k40u29l45a85c40e96k 8307981187854

To mate jen za leto, za rok to hodi treba 2-3 miliony, letadlo leta rekneme 20 let. Takze na provozu jednoho letadla usetrite za jeho zivotnost 60 milionu, letadel mate nekolik desitek, to uz docela jde:-)

+3/0
22.7.2016 9:18

S74t78e26p40a50n 46T76o54t59h 8718329225578

Nevím, jak mají vytížený letadla během celého roku a právě proto by mě zajímalo, jak je to drahý, když ten šmudla říkal, že se to bude splácet dlouho...

0/0
22.7.2016 9:50

J79a62k26u66b 78M23i73k12u63l69a49c95e49k 8677781117154

Co sem nasel tak to stoji od milionu dolaru vys. Takze zadna sranda..

0/0
22.7.2016 9:56

S20t26e22p38a70n 42T65o83t31h 8478529855368

to snad ne??? fuckt tolik??

0/0
22.7.2016 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.